abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148950296
quote:
Langer wachten op een goedkoop huurhuis door toegenomen aantal vluchtelingen

DEN HAAG - Het vinden van een goedkope huurwoning wordt steeds lastiger, omdat gemeenten dit jaar meer dan ooit worstelen met de huisvesting van asielzoekers. Ruim een kwart van de gemeenten voorziet problemen met dat onderbrengen van asielzoekers. En dat heeft grote gevolgen voor de huurwoningmarkt.

Door Brian van der Bol
Er komen meer vluchtelingen naar Nederland en omdat er oorlog in hun land is, mogen ze vaker (voorlopig) blijven. Gevolg is dat de wachttijd voor 'gewone burgers' om aan een sociale huurwoning te komen, oploopt. Dat zeggen de gemeenten in antwoord op vragen van de regionale omroepen, waaronder Omroep West, en de NOS. Voor het onderzoek zijn alle 393 gemeenten benaderd, 326 deden mee.

Elke gemeente is verplicht naar verhouding van het aantal inwoners een aantal ‘statushouders’ - asielzoekers met een verblijfsvergunning - te huisvesten. Vorig jaar kwamen er 25.000 asielzoekers naar Nederland, 10.000 meer dan het jaar daarvoor. Om de groeiende groep te huisvesten is de ‘taakstelling’ voor gemeenten voor 2015 verdubbeld. De meeste asielzoekers komen uit Syrië, Eritrea en Somalië. Velen van hen mogen op humanitaire gronden (voorlopig) blijven en moeten vanuit een asielzoekerscentrum (AZC) in gewone woningen geplaatst worden.

Gemeenten worstelen al langer met het huisvesten van asielzoekers
Het vinden van een woning was al niet eenvoudig: uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) blijkt dat op 1 januari de gemeenten duizenden woningen tekortkwamen. Gevolg is dat er eind vorig jaar ruim 11.000 statushouders in AZC’s op de wachtlijst voor een woning stonden. Daar komen dit jaar dus nog eens vele duizenden nieuwe vluchtelingen bij. In 2014 moesten gemeenten in onze regio bijna 1.700 statushouders huisvesten. Dit jaar worden dat er dus waarschijnlijk 2 keer zoveel.

Dat geeft spanningen op de woningmarkt. Gemeenten laten weten dat het steeds moeilijker wordt statushouders onderdak te bieden, omdat er ook lange wachtlijsten zijn van ‘gewone’ burgers. 19 Gemeenten in onze regio lopen achter bij het huisvesten van asielzoekers met een verblijfsvergunning. Voor bijna 350 statushouders is het niet gelukt om een geschikte woning te vinden, blijkt uit cijfers van het COA. Die achterstand moet dit jaar dus worden ingelopen. Daar bovenop komt dus een verdubbeling van de taakstelling van vorig jaar.

Spanningen op de woningmarkt
Een groot probleem heeft bijvoorbeeld Pijnacker-Nootdorp, zegt Jolanda Hoogeboom, directeur van de Vereniging Sociale Verhuurders Haaglanden (SVH). ‘Daar hebben we waarschijnlijk 58 betaalbare woningen beschikbaar en daar moeten we 42 statushouders gaan huisvesten.’ Een woordvoerder van de gemeente noemt dat een ‘nieuwe uitdaging’. Pijnacker-Nootdorp hoopt samen met het Rijk en ‘betrokken instanties’ een oplossing te vinden.

In onze regio werden asielzoekers eerder onder meer opgevangen op vakantiepark Duinrell in Wassenaar.
Eind vorig jaar stonden meer dan 11000 statushouders op een wachtlijst voor een woning. Een aantal dat alleen maar toeneemt.

Gemeenten moeten vluchtelingen binnen drie maanden een huis aan bieden, een autochtoon mag jaren op een wachtlijst staan. Het beleid van de overheid is in deze zo krom als een banaan.
pi_148950375
Je zegt een "autochtoon mag jaren op een wachtlijst staan". Hoe zit het met allochtonen (niet zijnde vluchtelingen)?
pi_148950427
Pff ze moeten van het probleem van hen, niet het probleem van mij maken.

Gelukkig huur ik al privaat.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148950433
Het verschil is dat bijna 100% van de mensen op zo'n wachtlijst, nu ook al ergens in een huis wonen. Vast niet ideaal, maar wel een dak boven hun hoofd. De echt urgente gevallen worden bovendien naar voren gehaald.

Vluchtelingen wonen nog niet ergens in een huis en asielzoekerscentra zijn niet geschikt om permanent te wonen. Dus als Nederland besloten heeft dat die vluchteling vooralsnog mag blijven, dan zal er linksom of rechtsom huisvesting beschikbaar moeten komen. Je kunt ze immers moeilijk een verblijfsvergunning geven en vervolgens op straat trappen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:58:32 #5
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148950450
Het is zo bijna onmogelijk een ander huis te vinden, voor mij dan. Zit gewoon klem, en dat begint met dit soort berichten nog eens extra erg te worden.
pi_148950452
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:57 schreef spierbal het volgende:
Pff ze moeten van het probleem van hen, niet het probleem van mij maken.

Gelukkig huur ik al privaat.
Huren is voor de dommen.
pi_148950494
quote:
6s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Huren is voor de dommen.
als je toekomstperspectief in het huidige land ligt wel ja...

Eigenlijk ook niet. Geen owz waarde, hypotheekafloss als je werkeloos bent e.d.

Maar goed als je een huis koopt heb je eigenlijk ook een saai leven voor je.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148950595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eind vorig jaar stonden meer dan 11000 statushouders op een wachtlijst voor een woning. Een aantal dat alleen maar toeneemt.

Gemeenten moeten vluchtelingen binnen drie maanden een huis aan bieden, een autochtoon mag jaren op een wachtlijst staan. Het beleid van de overheid is in deze zo krom als een banaan.
@luxerobots: het is aanbieden en niet aan bieden.
pi_148950632
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

@luxerobots: het is aanbieden en niet aan bieden.
Zeg, reageer jij ook nog inhoudelijk?
pi_148950640
Ik ben blij dat we amper sociale huurwoningen in de buurt hebben.
pi_148950652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zeg, reageer jij ook nog inhoudelijk?
Zie mijn eerste reactie. Krijg ik ook nog een inhoudelijke reactie of laat je het hier bij?
pi_148950653
De Bijlmerbajes is deels leeg en de rest komt binnenkort vrij.
Als we daar de vluchtelingen nou eens huisvesten. En zodra ze daar wonen, mogen ze zich inschrijven voor een sociale huurwoning.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148950656
Gewoon een huis kopen, laat de tokkies en andere minderheden maar lekker in een eigen wijk zitten. Daar wil je als goed verdienende Nederlander toch niet tussen zitten in Parijs en New york is dat heel normaal.
pi_148950717
Ah, allochtonen zijn geen gewone burgers.
pi_148950744
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zie mijn eerste reactie. Krijg ik ook nog een inhoudelijke reactie of laat je het hier bij?
Je staat gewoon langs de zijlijn te kankeren.
pi_148950754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, allochtonen zijn geen gewone burgers.
In mijn ogen niet, ik kijk altijd met enig derdain naar ze.
pi_148950757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo krom? Vluchtelingen hebben doorgaans geen huis. De mensen die op een wachtlijst staan wel. Daarnaast kun je in een aantal dringende gevallen gewoon urgentie aanvragen.
pi_148950800
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je staat gewoon langs de zijlijn te kankeren.
Waarom vind je het nodig om te schermen met een ernstige ziekte?
pi_148950807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo krom? Vluchtelingen hebben doorgaans geen huis. De mensen die op een wachtlijst staan wel. Daarnaast kun je in een aantal dringende gevallen gewoon urgentie aanvragen.
Mensen die hier al wonen moeten maar urgentie aanvragen. Mensen uit een ver land, die niet naar een buurland zijn gewoon maar naar Nederland, krijgen binnen drie maanden een huis.

Dat noem ik zo krom als een banaan.
pi_148950829
Waarom zijn bananen krom?
pi_148950833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gewoon een huis kopen, laat de tokkies en andere minderheden maar lekker in een eigen wijk zitten. Daar wil je als goed verdienende Nederlander toch niet tussen zitten in Parijs en New york is dat heel normaal.
Dit dus :)
Huurpaupers :')
pi_148950846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus :)
Huurpaupers :')
Alsof iedereen maar een hypotheek krijgt ?
pi_148950893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij daarom spreekt over paupers.
pi_148950934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen die hier al wonen moeten maar urgentie aanvragen. Mensen uit een ver land, die niet naar een buurland zijn gewoon maar naar Nederland, krijgen binnen drie maanden een huis.

Dat noem ik zo krom als een banaan.
Mensen die hier wonen hebben doorgaans al een huis. Vluchtelingen dan weer niet. Het zou een stuk krommer zijn om vluchtelingen de straat op te schoppen.
pi_148950939
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik denk dat hij daarom spreekt over paupers.
Hmm dat zou wel beetje kansloos zijn :P
pi_148950963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet, stel je voor dat ze in mijn straat komen wonen.
pi_148950964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm dat zou wel beetje kansloos zijn :P
Zo kan je het ook wel aanduiden. Geen kans op een hypotheek. Kansloos ten aanzien van het bemachtigen van een hypotheek.
pi_148950973
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet, stel je voor dat ze in mijn straat komen wonen.
Waar woon je?
pi_148951003
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die hier wonen hebben doorgaans al een huis. Vluchtelingen dan weer niet. Het zou een stuk krommer zijn om vluchtelingen de straat op te schoppen.
Niemand heeft gevraagd om hier heen te komen, de wereld is groot.
pi_148951011
Toch vind ik het wel normaal dat mensen die geen onderdak en hier geen familie hebben wel voorrang krijgen.
pi_148951043
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:19 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Niemand heeft gevraagd om hier heen te komen, de wereld is groot.
Niemand in Syrië of Afghanistan heeft om interventies vanuit het westen gevraagd.
pi_148951062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
Toch vind ik het wel normaal dat mensen die geen onderdak en hier geen familie hebben wel voorrang krijgen.
Dit.
Als we het aantal asielzoekers willen beperken moeten we dat aan de deur doen, we moeten ze niet eerst accepteren en dan in de goot laten liggen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148951070
Het is van de zotte dat net binnengekomen gelukszoekers(vooral de Syriers komen alleen naar NL voor de voorzieningen) gelijkwaardig worden behandeld als mensen die hier al decennia wonen.

Nee, sterker nog. Ze worden beter behandeld. Ik word er kotsmisselijk van.
pi_148951074
ANDER VOLK EERST!
Je suis Charlie Sheen
pi_148951076
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand in Syrië heeft om interventies vanuit het westen gevraagd.
Jawel hoor.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148951082
quote:
6s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Huren is voor de dommen.
Domme uitspraak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148951098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:21 schreef Confetti het volgende:
Het is van de zotte dat net binnengekomen gelukszoekers(vooral de Syriers komen alleen naar NL voor de voorzieningen) gelijkwaardig worden behandeld als mensen die hier al decennia wonen.

Ze krijgen voorrang omdat ze anders op straat komen te staan.
pi_148951109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:21 schreef Confetti het volgende:

Dat heeft natuurlijk te maken met aantallen. Het is simpelweg onmogelijk, ook theoretisch, om iedereen voorrang te geven. Het relatief kleine aantal aan vluchtelingen is makkelijk te helpen.
pi_148951113
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:55 schreef Ceberut het volgende:
Je zegt een "autochtoon mag jaren op een wachtlijst staan". Hoe zit het met allochtonen (niet zijnde vluchtelingen)?
Die zouden eigenlijk twee generaties moeten wachten. Dus dan mag een familie hier bijv. wel +/- 40-50 jaar in tentenkampen wonen maar zal het kleinkind, van degene die het aangevraagd heeft, pas in aanmerking komen voor een huurhuis.
pi_148951123
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen prima in een AZC blijven totdat de wachtlijsten afnemen.
pi_148951125
quote:

[..]

Talloze jarenlange wachtlijsten zeggen toch echt anders. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951144
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:23 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Die zouden eigenlijk twee generaties moeten wachten. Dus dan mag een familie hier bijv. wel +/- 40-50 jaar in tentenkampen wonen maar zal het kleinkind, van degene die het aangevraagd heeft, pas in aanmerking komen voor een huurhuis.
En nu in het Nederlands.
pi_148951159
Je eigen volk discrimineren :')
Het is mij wel duidelijk bij de volgende verkiezingen
pi_148951184
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen prima in een AZC blijven totdat de wachtlijsten afnemen.
Ik heb zo'n vermoeden dat men dan gaat steigeren over de kosten. AZC's bouwen is overigens ook alleen maar een doekje voor het bloeden.
pi_148951202
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Talloze jarenlange wachtlijsten zeggen toch echt anders. *O*
Ja, iedereen op de wachtlijst slaapt nu onder een brug.
pi_148951208
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jullie partij staat flink in de min, sterker nog ze zijn op sterven na dood. Geeft toch wel aan dat je nagenoeg alleen staat in Nederland met je linkse uitspraken.
pi_148951213
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat men dan gaat steigeren over de kosten. AZC's bouwen is overigens ook alleen maar een doekje voor het bloeden.
Misschien dat we dan maar eens op moeten houden met automutileren. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951216
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:25 schreef whatdafuck het volgende:
Je eigen volk discrimineren :')
Het is mij wel duidelijk bij de volgende verkiezingen
Het begrip discriminatie niet begrijpen. :')
pi_148951240
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Jullie partij staat flink in de min, sterker nog ze zijn op sterven na dood. Geeft toch wel aan dat je nagenoeg alleen staat in Nederland met je linkse uitspraken.
Jullie partij? Waar bazel je over gast?
pi_148951252
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, iedereen op de wachtlijst slaapt nu onder een brug.
Woont nu op kamers, zonder rechten antikraak of bij vrienden/familie. Maar hey dat is prima, ander volk eerst!
Je suis Charlie Sheen
pi_148951258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:24 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands.
da kan ik nie cerbrut
pi_148951260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
:'( :'( :'( :'(
pi_148951299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:28 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

:'( :'( :'( :'(
Ander Volk Eerst.
pi_148951304
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het begrip discriminatie niet begrijpen. :')
Jij bent er zo 1 :D
pi_148951331
Nice, In mijn geboorte dorp dien je als jongere minimaal 7 a 8 jaar te wachten, jaren bouw je pas op na je 18e. Verhuizen je ouders na 6 jaar op de wachtlijst te staan, dan sta je weer onderaan.
Ik zal mijn nichtjes die momenteel het huis uit willen met hun vriendjes waarschuwen dat ze nog wel een jaar of 10 bij pa en ma kunnen blijven.
60 HRC
pi_148951333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ander Volk Eerst.
Hoge nood eerst.
pi_148951341
Vluchtelingen zijn toch allemaal mensen die ternauwernood aan de dood ontsnapt zijn?

Die zullen wel dankbaar voor alles zijn...toch?
pi_148951352
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

Woont nu op kamers, zonder rechten antikraak of bij vrienden/familie. Maar hey dat is prima, ander volk eerst!
Of zit al geruime tijd in een woning maar wil verhuizen naar iets anders. Of huurt particulier maar wil goedkoper uit zijn op termijn.
pi_148951361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ander Volk Eerst.
Ja, werkelijk? Druk het eens uit in aantallen.
pi_148951381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoge nood eerst.
Nee, asielzoekers zouden überhaupt niet in aanmerking mogen komen voor dergelijke huurderswoningen. Zet desnoods maar een stel containers neer. Het gaat om het onderdak en dan is luxe onnodig. Als de oorspronkelijke bevolking benadeeld moet worden omdat er kennelijk niet genoeg huisvesting voor is, moet daar een oplossing voor gevonden worden.

Dan hoef je ook niet te gaan kiezen tussen mensen die al jaren op een lijst staan of asielzoekers. En als het land het niet aankan (qua voorzieningen, huisvesting), moet er iets aan de hoeveelheid vluchtelingen gedaan worden.
pi_148951394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Jij bent er zo 1 :D
Nee, jij bent er zo één die zit te kankeren op buitenlanders die altijd maar discriminatie roepen maar er zelf geen flikker van begrijpt.
pi_148951399
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoge nood eerst.
Wat is de hoge nood van die mensen in Nederland te komen wonen dan precies? Waarom niet in de talloze net zo veilige landen tussen land van herkomst en Nederland in? Waarom is er hen zoveel aan gelegen een beroep te doen op onze - door belabberd beleid toch al in beschamend slechte staat verkerende - voorraad sociale huurwoningen? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_148951422
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:31 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingen zijn toch allemaal mensen die ternauwernood aan de dood ontsnapt zijn?

Die zullen wel dankbaar voor alles zijn...toch?
Precies, maakt niet uit wat we ze dan toestoppen. Dankbaar moeten ze zijn! Zelfs als ze als een stel criminelen worden behandeld.
pi_148951424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:30 schreef HardMetal het volgende:
Nice, In mijn geboorte dorp dien je als jongere minimaal 7 a 8 jaar te wachten, jaren bouw je pas op na je 18e. Verhuizen je ouders na 6 jaar op de wachtlijst te staan, dan sta je weer onderaan.
Ik zal mijn nichtjes die momenteel het huis uit willen met hun vriendjes waarschuwen dat ze nog wel een jaar of 10 bij pa en ma kunnen blijven.
Ja kunnen ze mooi 500 euro pm sparen hebben ze toch 60.000 euro na tien jaar en hoeven ze niet tussen de minderheden te wonen
pi_148951431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:32 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Nee, asielzoekers zouden überhaupt niet in aanmerking mogen komen voor huurderswoningen. Zet desnoods maar een stel containers neer. Het gaat om het onderdak en dan is luxe onnodig.
Alle mensen die hier mogen wonen hebben wat mij betreft dezelfde woonrechten.
pi_148951432
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wat is de hoge nood van die mensen in Nederland te komen wonen dan precies?
Dat ze anders onder een brug moeten slapen.
pi_148951442
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of zit al geruime tijd in een woning maar wil verhuizen naar iets anders. Of huurt particulier maar wil goedkoper uit zijn op termijn.
Stop eens met vluchtelingen en migranten te pijpen.. -O-
pi_148951443
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of zit al geruime tijd in een woning maar wil verhuizen naar iets anders.
Bijvoorbeeld omdat de huidige huurwoning door gezinsuitbreiding te klein is. Maar ach die kunnen best wel wat langer wachten. Ander volk eerst!
Je suis Charlie Sheen
pi_148951451
quote:

[..]

Wat is de hoge nood van die mensen in Nederland te komen wonen dan precies? Waarom niet in de talloze net zo veilige landen tussen land van herkomst en Nederland in? Waarom is er hen zoveel aan gelegen een beroep te doen op onze - door belabberd beleid toch al in beschamend slechte staat verkerende - voorraad sociale huurwoningen? :')
Dan moet je hun asieldossiers lezen.
pi_148951469
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ze anders onder een brug moeten slapen.
Quote de rest van de post er ook even bij flapdrol, dan heb je gelijk de reactie op je zoveelste misplaatste jankpost. :*

quote:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148951480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zo te zien moet jij vooral mijn post lezen. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

95% van de Syriers komen via Italie, Frankrijk of Griekenland naar Nederland. Waarom kieze ze toch voor ons? Juist ja. Niet voor de veiligheid maar voor de voorzieningen.
pi_148951520
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Quote de rest van de post er ook even bij flapdrol, dan heb je gelijk de reactie op je zoveelste misplaatste jankpost. :*

[..]

Nee, daarin ga je in op een internationaal vraagstuk. Leuk voer voor een ander topic maar daar zijn de huidige vluchtelingen niet mee geholpen.
pi_148951558
quote:

[..]

Zo te zien moet jij vooral mijn post lezen. :*
Je vroeg toch waaruit hun nood bestaat? Ook de andere vragen staan er vaak wel in maar soms is het ook gewoon toeval dat ze hier terecht zijn gekomen. Er zijn ook mensen die door Nederland juist hierheen worden gehaald op basis van bestaande afspraken.
pi_148951568
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, daarin ga je in op een internationaal vraagstuk. Leuk voer voor een ander topic maar daar zijn de huidige vluchtelingen niet mee geholpen.
Nee daarmee ga ik in op jouw belabberde argumentatie. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951600
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

95% van de Syriers komen via Italie, Frankrijk of Griekenland naar Nederland. Waarom kieze ze toch voor ons? Juist ja. Niet voor de veiligheid maar voor de voorzieningen.
Dus bij de buitengrenzen gaat het al fout.
pi_148951606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vroeg toch waaruit hun nood bestaat? Ook de andere vragen staan er vaak wel in maar soms is het ook gewoon toeval dat ze hier terecht zijn gekomen. Er zijn ook mensen die door Nederland juist hierheen worden gehaald op basis van bestaande afspraken.
Nee, nogmaals lees mijn post:

quote:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148951623
quote:

[..]

[..]

Ach, zodra de klimaatsverandering echt losgaat, wordt het MO weer een oase zoals 10.000 jaar geleden en gaan wij daar lekker zitten. Dan mogen zij het grondgebied behouden wat voorheen o.a. bekend stond als Nederland en wens ik ze veel succes met het bedwingen van de gletsjers die tot aan België zullen komen.
pi_148951642
quote:
17s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee daarmee ga ik in op jouw belabberde argumentatie. :*
Je stelt alleen de vraag waarom men niet in andere landen aanklopt. Daarmee los je het probleem van de huidige vluchtelingen niet op die al zijn binnengekomen.
pi_148951672
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals lees de dossiers. Sommige komen hier in kader van Nederlandse afspraken, sommige bij toeval en sommige omdat ze naar Nederland konden ontsnappen. Als ze vervolgens hier zijn moeten ze als ze een verblijfsvergunning krijgen een woning hebben, dat deel begrijp je toch wel?
pi_148951679
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je stelt alleen de vraag waarom men niet in andere landen aanklopt. Daarmee los je het probleem van de huidige vluchtelingen niet op die al zijn binnengekomen.
Ik betwist de veronderstelde nood en zie jou er bijzonder weinig tegeninbrengen. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951689
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Die vraag is alleen relevant voor de Europese afspraken. Niet voor vluchtelingen die nu in Nederland zijn.
pi_148951697
Geen wonder dat steeds meer landgenoten hun boeltje pakken en vertrekken.
pi_148951730
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik betwist de veronderstelde nood en zie jou er bijzonder weinig tegeninbrengen. :*
Kritiek op het huidige beleid lost het probleem van de vluchtelingen die nu in Nederland zijn niet op. Dat is een beetje hetzelfde als bij een ontruiming lopen klagen over de bonussen van bestuurders. Leuk verhaal, maar daar gaat het nu niet om.
pi_148951738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nogmaals lees de dossiers. Sommige komen hier in kader van Nederlandse afspraken, sommige bij toeval en sommige omdat ze naar Nederland konden ontsnappen. Als ze vervolgens hier zijn moeten ze als ze een verblijfsvergunning krijgen een woning hebben, dat deel begrijp je toch wel?
Het betrekkelijk kleine deel dat in het kader van afspraken komt geloof ik wel, al weet ik niet of ik die afspraken echt "nood" zou willen noemen. Wat de rest betreft: lees mijn post. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:42 schreef etuiedelapiel het volgende:
Mooi, is er weer meer plek voor mensen die een woning nodig hebben.
pi_148951778
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:44 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het betrekkelijk kleine deel dat in het kader van afspraken komt geloof ik wel, al weet ik niet of ik die afspraken echt "nood" zou willen noemen. Wat de rest betreft: lees mijn post. :*
Verduidelijk dan eerst maar wat je wil weten.
pi_148951784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:42 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik heb zo het vermoeden dat die landgenoten niet diegenen zijn met interesse in die woningen die deze vluchtelingen nu betrekken.
pi_148951792
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kritiek op het huidige beleid lost het probleem van de vluchtelingen die nu in Nederland zijn niet op. Dat is een beetje hetzelfde als bij een ontruiming lopen klagen over de bonussen van bestuurders. Leuk verhaal, maar daar gaat het nu niet om.
Laten we dan eerst het probleem van de binnenkomende asielzoekers maar eens oplossen opdat dit geen dweilen met de kraan open wordt.
Je suis Charlie Sheen
pi_148951831
quote:
12s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Laten we dan eerst het probleem van de binnenkomende asielzoekers maar eens oplossen opdat dit geen dweilen met de kraan open wordt.
Dat kan, maar tegelijkertijd zitten we nu met vluchtelingen die onderdak nodig hebben. Dat staat hier verder los van.
pi_148951860
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat die landgenoten niet diegenen zijn met interesse in die woningen die deze vluchtelingen nu betrekken.
Waarschijnlijk wel zij die via belastingen (en vervolgens toeslagen en uitkeringen) een deel van de kosten droegen. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951888
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, maar tegelijkertijd zitten we nu met vluchtelingen die onderdak nodig hebben. Dat staat hier verder los van.
Nee dat is de wortel van dit probleem. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_148951912
quote:
12s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je bedoelt dat teveel mensen nog in een gevaarlijke en slechte situatie elders leven en we die beter ook in Nederland kunnen opvangen?
pi_148951939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bedoelt dat teveel mensen nog in een gevaarlijke en slechte situatie elders leven en we die beter ook in Nederland kunnen opvangen?
In tegendeel. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148951954
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee dat is de wortel van dit probleem. :W
De woningnood los je daarmee nu niet op en heeft betrekking op een andere discussie, namelijk die over de poort. Mensen die al binnen de poort zijn, zijn daarmee niet geholpen.
pi_148951995
Misschien kunnen Wespensteek en Xa1pt beter gewoon het volgende posten en het daarbij laten:

"Vol = vol maar dat maakt niet uit! Ander volk eerst!"

quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De woningnood los je daarmee nu niet op en heeft betrekking op een andere discussie, namelijk die over de poort. Mensen die al binnen de poort zijn, zijn daarmee niet geholpen.
Hoe autistisch ben jij? O+
Je suis Charlie Sheen
pi_148952008
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

In tegendeel. :*
Opvang van asielzoekers is erg goed voor de economie. Nyfer heeft dat nog onderzocht voor Wilders.
pi_148952055
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:50 schreef NotYou het volgende:
Misschien kunnen Wespensteek en Xa1pt beter gewoon het volgende posten en het daarbij laten:

"Vol = vol maar dat maakt niet uit! Ander volk eerst!"

[..]

Hoe autistisch ben jij? O+
De argumenten zijn kennelijk weer op.
pi_148952106
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De argumenten zijn kennelijk weer op.
De argumenten zijn helemaal niet op maar al veelvuldig gepost. Ik verbaas me gewoon over je. O+
Je suis Charlie Sheen
pi_148952189
Waarom krijgen asielzoekers een huurhuis terwijl ze ook gewoon in een oud kantoorpand of tenten geplaatst kunnen worden :?
pi_148952270
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

De argumenten zijn helemaal niet op maar al veelvuldig gepost. Ik verbaas me gewoon over je. O+
Ga dan eens in op argumenten.
Hier Nyfer:
.
quote:
Voor de doorsnee GN, die in Nederland wordt geboren, bedraagt de netto bijdrage bij geboorte - ¤ 150.000. Elke nieuwgeborene ontvangt dus als het ware een ‘schenking’ van de collectieve sector ten bedrage van ¤ 150.000.
Pagina 47.
quote:
Bij een jaarlijkse immigratie van netto 25.000 niet-westerse allochtonen
en een jaarlijkse aanwas van 25.000 nakomelingen zijn de kosten voor
de publieke sector ¤ 7,2 miljard per jaar (in euro’s van 2008).
Pagina 9
http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001.pdf

50.000 Nederlanders kosten dus 7,5 miljard en dat is 300 miljoen meer.

Meer asielzoekers is dus goed voor Nederland.
pi_148952274
Die asielzoekers kan je ook gewoon in een kartonnen doos, container of golfplaten hut zetten dat zijn ze immers toch gewend
  Donald Duck held donderdag 22 januari 2015 @ 18:58:44 #103
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148952276
Stop ze lekker weg in containerparken. Vreemd volk moet blij zijn met alles wat ze aangeboden krijgen, ze zijn te gast
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148952526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Stop ze lekker weg in containerparken. Vreemd volk moet blij zijn met alles wat ze aangeboden krijgen, ze zijn te gast
Jij krijgt vast veel gasten thuis.
pi_148952838
M.i: Nederland heeft afspraken met andere EU-landen over de aantallen op te vangen asielzoekers. Dat staat dus vast, daar gaat dit topic niet over.

Asielzoekers die uit een conflictgebied komen waar het gevaarlijk is, kunnen nu niet terug en krijgen vaak voor 5 jaar een verblijfsvergunning. Dat staat dus ook al vast, daar gaat dit topic niet over.

AZC's zijn niet bedoeld of geschikt om mensen langdurig (jaren) in op te vangen. Men kan daar niet deelnemen en bijdragen aan de samenleving. Dat staat vast, daar gaat dit topic niet over.

Waar het hier wel om gaat: Er zijn duizenden statushouders die een woning in de samenleving moeten krijgen. Een dak boven je hoofd is 1 van de grondrechten voor een mens.

Woningcorporaties zijn sociale verhuurders en zijn opgericht om mensen een huis te bieden als ze daar zelf niet in kunnen voorzien. Mensen zonder dak boven hun hoofd die niet zelfstandig een huis kunnen kopen of huren zijn dus hun doelgroep.

Mensen met een laag inkomen, mensen die begeleiding nodig hebben en ook statushouders kunnen niet zelf in hun huisvesting voorzien zonder hulp van woningcorporaties.

Woningcorporaties bieden dus woonruimte aan aan mensen die dat het hardst nodig hebben. Statushouders hebben geen woning, dus zijn urgent. Mensen met een gemeentelijke voorrangsverklaring zijn ook urgent. Mensen die nu een dak boven hun hoofd hebben en een wens hebben om te verhuizen zijn minder urgent. Lijkt mij een duidelijke afweging.

Als je de beste keuze wilt hebben voor een woning, dan moet je zorgen dat je een stabiel inkomen krijgt en dus een huis kunt kopen. Dan ben je van geen andere partij meer afhankelijk. Moet je niet de statushouders of de corporaties de schuld gaan geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 22-01-2015 19:34:26 ]
dag
pi_148952871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ga dan eens in op argumenten.
Hier Nyfer:
.

[..]

Pagina 47.

[..]

Pagina 9
http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001.pdf

Ja man echt wel niet dan.

Hoeveel meer zou een Nederlander gemiddeld opbrengen dan een asielzoeker? :')

Denk dat t verschil wel teniet doet he.
pi_148952983
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

De vraag hoe het aantal asielzoekers verlaagd kan worden is geen argument voor de huidige nood van vluchtelingen die nu in Nederland zijn en hier voorlopig mogen blijven.
pi_148953044
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja man echt wel niet dan.

Hoeveel meer zou een Nederlander gemiddeld opbrengen dan een asielzoeker? :')

Denk dat t verschil wel teniet doet he.
Nee want dat zit allemaal verwerkt in de cijfers de gemiddelde netto bijdrage is het resultaat van alle kosten en opbrengsten zoals Nyfer die heeft berekend.

quote:
3.7
Netto bijdrage over de levensloop
Nu bekend is wat de gemiddelde inwoner van Nederland de schatkist kost
of oplevert in elk levensjaar dat hij of zij in Nederland verblijft, is het ook
mogelijk de netto bijdrage aan de schatkist over de gehele levensloop te
berekenen
Zelfde bron
pi_148953249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want dat zit allemaal verwerkt in de cijfers de gemiddelde netto bijdrage is het resultaat van alle kosten en opbrengsten zoals Nyfer die heeft berekend.

[..]

Zelfde bron
Hmm intresting. Je zou zeggen dat 't niet zo was namelijk. Maar waarschijnlijk zijn er gewoon teveel laagopgeleide, bijstandstrekkende Nederlandse tokkies.
pi_148953303
quote:

[..]

Bron?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148953335
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:27 schreef bamibij het volgende:

[..]

Hmm intresting. Je zou zeggen dat 't niet zo was namelijk. Maar waarschijnlijk zijn er gewoon teveel laagopgeleide, bijstandstrekkende Nederlandse tokkies.
Volgens nyfer zijn kraamzorg, kleuterschool, basisschool en ouderenzorg blijkbaar erg duur. Het is het goedkoopst om laag opgeleide jonge immigranten te halen als ik hun cijfers mag geloven, die hoef je in de kinderjaren niet te verzorgen en gaan op latere leeftijd vaak weer terug naar eigen land.

PS De PVV heeft het blijkbaar niet goed bestudeerd, die zijn nog steeds trots op hun onderzoek en hebben dit niet geconstateerd.
pi_148953395
Fijn voor anderen die al jaren op een wachtlijst staan.

quote:

[..]

Nadat ik was afgestudeerd ben ik ook een tijdje woningloos geweest. Sociale huur waren veel te lange wachtlijsten, als starter verdien je voor de meeste vrije sector woningen te weinig en een hypotheek krijg je het eerste jaar ook niet, maar ondertussen wordt je wel uit je studentenkamer getrapt. Ik mocht ook een paar maanden in toevallig leegstaande studentenkamers, bij vrienden of in gemeenschappelijke ruimtes van studentenhuizen blijven slapen met een fulltime baan. Uiteindelijk na een paar maanden wel wat kunnen vinden in de vrije sector, maar het aanbod is echt beperkt en de prijzen zijn bizar.

Reken maar dat je in zo'n situatie als gewone Nederlander geen urgentie krijgt, daar moet je minstens zwanger, gehandicapt en werkloos voor zijn en een levensbedreigende ziekte hebben.

Gelukkig inmiddels een huis kunnen kopen.
pi_148953465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:31 schreef OngeschiktX het volgende:
Fijn voor anderen die al jaren op een wachtlijst staan.

[..]

Nadat ik was afgestudeerd ben ik ook een tijdje woningloos geweest. Sociale huur waren veel te lange wachtlijsten, als starter verdien je voor de meeste vrije sector woningen te weinig en een hypotheek krijg je het eerste jaar ook niet, maar ondertussen wordt je wel uit je studentenkamer getrapt. Ik mocht ook een paar maanden in toevallig leegstaande studentenkamers, bij vrienden of in gemeenschappelijke ruimtes van studentenhuizen blijven slapen met een fulltime baan. Uiteindelijk na een paar maanden wel wat kunnen vinden in de vrije sector, maar het aanbod is echt beperkt en de prijzen zijn bizar.
Hoe lang stond je al ingeschreven toen je afgestudeerd was? Vanaf je 18e?
quote:
Reken maar dat je in zo'n situatie als gewone Nederlander geen urgentie krijgt, daar moet je minstens zwanger, gehandicapt en werkloos voor zijn en een levensbedreigende ziekte hebben.
Zwangerschap is geen reden voor urgentie overigens. Werkloosheid zelf ook niet.
quote:
Gelukkig inmiddels een huis kunnen kopen.
Dat zouden ze makkelijker moeten maken voor starters jah :Y
dag
pi_148953617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Vanaf 18, maar met een klein op gat vanwege verblijf in het buitenland. Dat was reset wachttijd, maar zelfs met een continue inschrijving had ik het niet gered.
quote:

Daarom staat er en tussen.
quote:
Door prijzen te laten dalen inderdaad, maar huren zou ook een makkelijke optie moeten zijn. Genoeg mensen die niet gelijk willen kopen.
pi_148953638
Dat de gemeenten nu huilie huilie doen omdat ze vluchtelingen geen onderdak kunnen bieden is hun eigen schuld. De gemeenten speculeren met grondprijzen en creëren bewust schaarste om zo de woningprijzen op te drijven waardoor huurders niet doorstromen :)
pi_148953673
Mogelijk is meer huizen bouwen een optie?
pi_148953715
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vroeger had je premie a,b en c woningen, waarom dat weer afgeschaft is?
pi_148953716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:14 schreef Peter het volgende:
Nederland heeft afspraken met andere EU-landen over de aantallen op te vangen asielzoekers. Dat staat dus vast, daar gaat dit topic niet over.

Asielzoekers die uit een conflictgebied komen waar het gevaarlijk is, kunnen nu niet terug en krijgen vaak voor 5 jaar een verblijfsvergunning. Dat staat dus ook al vast, daar gaat dit topic niet over.

AZC's zijn niet bedoeld of geschikt om mensen langdurig (jaren) in op te vangen. Men kan daar niet deelnemen en bijdragen aan de samenleving. Dat staat vast, daar gaat dit topic niet over.

Waar het hier wel om gaat: Er zijn duizenden statushouders die een woning in de samenleving moeten krijgen. Een dak boven je hoofd is 1 van de grondrechten voor een mens.

Woningcorporaties zijn sociale verhuurders en zijn opgericht om mensen een huis te bieden als ze daar zelf niet in kunnen voorzien. Mensen zonder dak boven hun hoofd die niet zelfstandig een huis kunnen kopen of huren zijn dus hun doelgroep.

Mensen met een laag inkomen, mensen die begeleiding nodig hebben en ook statushouders kunnen niet zelf in hun huisvesting voorzien zonder hulp van woningcorporaties.

Woningcorporaties bieden dus woonruimte aan aan mensen die dat het hardst nodig hebben. Statushouders hebben geen woning, dus zijn urgent. Mensen met een gemeentelijke voorrangsverklaring zijn ook urgent. Mensen die nu een dak boven hun hoofd hebben en een wens hebben om te verhuizen zijn minder urgent. Lijkt mij een duidelijke afweging.

Als je de beste keuze wilt hebben voor een woning, dan moet je zorgen dat je een stabiel inkomen krijgt en dus een huis kunt kopen. Dan ben je van geen andere partij meer afhankelijk. Moet je niet de statushouders of de corporaties de schuld gaan geven.
Eerst benoem je het asielbeleid en wat hier niet besproken moet worden.

Vervolgens kom je ermee dat asielzoekers/statushouders urgent zijn, meer urgent dan anderen. Daarna meld je dat we niet de woningcorporaties of de statushouders de schuld moeten geven. Dat is gewoon je mening.

Kortom een gekleurde mening verpakt in een objectieve boodschap!
pi_148953725
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooi, is er weer meer plek voor mensen die een woning nodig hebben.
Iets zegt me dat het gros van die "vluchtelingen" nooit een bijdrage aan de Nederlandse samenleving zal gaan leveren en derhalve op diezelfde samenleving zal gaan parasiteren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148953755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:38 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Vanaf 18, maar met een klein op gat vanwege verblijf in het buitenland. Dat was reset wachttijd, maar zelfs met een continue inschrijving had ik het niet gered.
Tja, dat verblijf in het buitenland is een eigen keuze. In mijn regio had je gewoon kunnen blijven opbouwen. Hier hebben Starters trouwens een eigen categorie en worden er woningen aangeboden waar alleen starters op mogen reageren. Dan hoeft je inschrijftijd niet zo lang te zijn :Y.
quote:
[..]

Daarom staat er en tussen.
Dat zal dan per regio verschillen. In de regio waar het nieuwsbericht op doelt is dat gecombineerd alsnog geen reden voor urgentie
quote:
[..]

Door prijzen te laten dalen inderdaad, maar huren zou ook een makkelijke optie moeten zijn. Genoeg mensen die niet gelijk willen kopen.
Tja, waar zijn de corporaties voor. Voor mensen die iets willen of voor mensen die geen keuze hebben?
dag
pi_148953773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:40 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is al door berekent, binnen nu en 50 jaar is 40% overleden plaats genoeg dus
pi_148953785
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eerst benoem je het asielbeleid en wat hier niet besproken moet worden.

Vervolgens kom je ermee dat asielzoekers/statushouders urgent zijn, meer urgent dan anderen. Daarna meld je dat we niet de woningcorporaties of de statushouders de schuld moeten geven. Dat is gewoon je mening.

Kortom een gekleurde mening verpakt in een objectieve boodschap!
Vertel, wat klopt er niet volgens jou? Een aantal dingen zijn nu eenmaal gegeven. Toch?
dag
pi_148953813
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Dat is al door berekent, binnen nu en 50 jaar is 40% overleden plaats genoeg dus
Dan wel maar nu niet.
pi_148953826
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het gros van die "vluchtelingen" nooit een bijdrage aan de Nederlandse samenleving zal gaan leveren en derhalve op diezelfde samenleving zal gaan parasiteren...
Ja maar maar het rapport dan!?!
pi_148953874
quote:
De overheid heeft vooral belang bij schaarste want dat drijft de grondprijzen op.
pi_148954749
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan wel maar nu niet.
Ja maar daar hebben de liberalen niets mee te maken, die huizen moeten vol blijven, nu bijbouwen betekent leegstand of slopen in de toekomst, dus verlies.
Bouw nu 300.000 woningen en er is werk, woningen en geen tekort meer.
pi_148955046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Tja, dat verblijf in het buitenland is een eigen keuze. In mijn regio had je gewoon kunnen blijven opbouwen. Hier hebben Starters trouwens een eigen categorie en worden er woningen aangeboden waar alleen starters op mogen reageren. Dan hoeft je inschrijftijd niet zo lang te zijn :Y.

[..]

Dat zal dan per regio verschillen. In de regio waar het nieuwsbericht op doelt is dat gecombineerd alsnog geen reden voor urgentie

[..]

Tja, waar zijn de corporaties voor. Voor mensen die iets willen of voor mensen die geen keuze hebben?
Ik zeg nergens dat dat via corporaties moet. Gewoon een gezonde markt creëren met voldoende vrije sector aanbod. Iemand met een goede opleiding zou eigenlijk helemaal niet via een corporatie moeten hoeven huren, maar het overige aanbod is beperkt.

Maar ik proef iets in je bericht wat heel erg het geval is in Nederland: een overheid die keuzes opdringt. Dat wordt opgedrongen door het creëren van enorme financiële verschillen, waardoor je bepaalde keuzes moet maken om er niet financieel aan onderdoor te gaan. Dat is enorm vrijheid beperkend.

Uit jouw post: Dan had ik maar niet moeten kiezen om naar het buitenland te gaan, dan moet je maar kiezen om te kopen.

Nederland is daar echt koploper in. Top zo'n vrij land, maar de overheid zorgt wel voor dat je keuzes zoveel mogelijk vastgelegd worden.
pi_148958040
Die vluchtelingen op de wachtlijst zetten geen medelijden mee hebben.
Ура для россии
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:33:50 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148958355
quote:
*O* *O*
pi_148959602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Die vluchtelingen op de wachtlijst zetten geen medelijden mee hebben.
En in de tussentijd op elke straathoek een AZC bouwen omdat je geen plekken vrij krijgt? :+
dag
pi_148960616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

En in de tussentijd op elke straathoek een AZC bouwen omdat je geen plekken vrij krijgt? :+
Ik zou het als student helemaal niet erg vinden om in zo'n complex te zitten tegen een mooi prijsje. Heb wel eens geslapen in zo'n toko en het is prima te doen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:22:31 #132
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148960769
Gaan we nou decenia afbraak en wanbeleid in de sociale huursector op vluchtelingen gooien? :')

Men heeft opzettelijk een kunstmatig tekort gecreeerd en in stand gehouden om de huizenprijzen op te drijven. :r
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148963161
Erger me de laatste paar jaren inderdaad aan de ontzettend lange wachtlijsten, privé sector die asociale prijzen vragen (als je alleenstaand bent in ieder geval) en het feit dat je tegenwoordig niet zo snel en makkelijk meer een hypotheek kan krijgen.

Gemeentes maken onderling al ruzie waar een nieuw asielzoekerscentrum gebouwd moet worden. Snap ook heel goed dat deze mensen ook recht hebben op woonhuisvestging.

Kunnen we gewoon niet creatiever worden met leegstaande ruimtes?
pi_148969340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Asielzoekers zijn goedkoper dan autochtonen, wie gaat er 50.000 autochtonen uitknikkeren dan? Het lijkt mij dat de kosten van de asielzoekers bovenop de kosten van de autochtonen komen, dat noem ik geen besparing.
Racist
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:12:12 #135
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148969497
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:08 schreef MidnightB00m het volgende:

Kunnen we gewoon niet creatiever worden met leegstaande ruimtes?
Bestemmingsplannen, voorwaarden waaraan woningen moeten voldoen enz. Tegen de tijd dat je er mensen kan huisvesten had je evengoed nieuw kunnen bouwen.

Men doet nu net alsof het nieuw is maar sinds de woningnood van de jaren zestig is het altijd ellende geweest. En als het er soms op leek dat er eindelijk ruim voldoende huizen waren kwam de sloopkogel. "Druk op de woningmarkt" is een heilig streven.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148969612
Je moet iemand de schuld geven natuurlijk. Jaren wanbeleid op de woningmarkt en dan nu snel roepen dat het komt door de vluchtelingen.
pi_148969820
oplossing is op zich simpel: laat iedereen die de asielzoekers zo zielig vind, er een aantal in huis halen. En elke maand komen er weer nieuwe bij. En als je zegt dat je vol zit, of het niet meer kunt betalen, ben je hypocriet, en nauurlijk onethisch en niet politiek correct.

Op deze manier merkt men wellicht op, dat er geen oneindige hoeveelheid geld is waarmee we asielzoekers kunnen opvangen, en er geen oneindige hoeveelheid woonruimte beschikbaar is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_148969868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:45 schreef Bensel het volgende:
oplossing is op zich simpel: laat iedereen die de asielzoekers zo zielig vind, er een aantal in huis halen. En elke maand komen er weer nieuwe bij. En als je zegt dat je vol zit, of het niet meer kunt betalen, ben je hypocriet, en nauurlijk onethisch en niet politiek correct.
Ben jij toevallig van mening dat mensen in Nederland recht hebben op goede zorg? Zo ja, heb jij al hulpbehoevenden in huis?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:51:26 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148969891
quote:

[..]

Nee, maar je kan ze in lege gevangenissen, bedrijfspanden en weet ik veel wat huisvesten. Het is toch tijdelijk en iemand uit Eritrea heeft toch geen referentiekader wat betreft luxe.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:52:29 #140
396550 Richestorags
pi_148969909
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben jij toevallig van mening dat mensen in Nederland recht hebben op goede zorg? Zo ja, heb jij al hulpbehoevenden in huis?
Slechte vergelijking. Zorgbehoevenden betalen zelf premie en hebben hun hele leven betaald. Somaliërs leechen alleen maar.
pi_148970003
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:58 schreef k_man het volgende:
Het verschil is dat bijna 100% van de mensen op zo'n wachtlijst, nu ook al ergens in een huis wonen. Vast niet ideaal, maar wel een dak boven hun hoofd. De echt urgente gevallen worden bovendien naar voren gehaald.

Vluchtelingen wonen nog niet ergens in een huis en asielzoekerscentra zijn niet geschikt om permanent te wonen. Dus als Nederland besloten heeft dat die vluchteling vooralsnog mag blijven, dan zal er linksom of rechtsom huisvesting beschikbaar moeten komen. Je kunt ze immers moeilijk een verblijfsvergunning geven en vervolgens op straat trappen.
Dit dus.....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_148970013
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Slechte vergelijking.
Als je alleen nog maar de mening toegedaan mag zijn dat vluchtelingen hier asiel moeten kunnen aanvragen als je zelf vluchtelingen in huis neemt zie ik niet in waarom dat niet voor zorg of onderwijs om maar 2 zijstraten te noemen zou gelden.
pi_148970015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:45 schreef Bensel het volgende:

Op deze manier merkt men wellicht op, dat er geen oneindige hoeveelheid geld is waarmee we asielzoekers kunnen opvangen, en er geen oneindige hoeveelheid woonruimte beschikbaar is.
Ach, je moet eens ophouden met dat wij-zij gedoe. Denk eens na over het feit dat dat ook mensen zijn, en dat Nederland niet van 'ons' is, maar gewoon een stuk werelddeel. En dat we bevoorrecht mogen zijn om mensen een huis en thuis aan te bieden. Waar die mensen gewoon veilig kunnen leven, zonder dat ze elke dag moeten vechten, mentaal of fysiek.
pi_148970024
Kom nou toch mensen :) Ja het klopt, verdeel en heers is een beproefd middel, works every time, maar we mogen best enige eisen stellen aan de uitvoering ervan ipv er zelfs massaal in te trappen als het er duimendik bovenop ligt.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:03:27 #145
396550 Richestorags
pi_148970025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:01 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dit dus.....
Waarom worden ze dan niet in het leegstaande Oost-Groningen gehuisvest? Het is toch tijdelijk?
pi_148970037
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom worden ze dan niet in het leegstaande Oost-Groningen gehuisvest? Het is toch tijdelijk?
Elke gemeente krijgt een quotum. Dus daar ook. En het is niet altijd tijdelijk, sterker nog, vaak niet, hoe komen ze anders aan hen verblijfsvergunning.... Daar zijn gegronde redenen voor.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:05:36 #147
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_148970055
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:59 schreef spierbal het volgende:

Eigenlijk ook niet. Geen owz waarde, hypotheekafloss als je werkeloos bent e.d.
want met huren hoef je niet te betalen als je werkloos bent? :?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_148970069
De sociale huurmarkt is al jaren en jaren diepe ellende met dikke wachtlijsten, nog voordat we dealden met 10k extra vluchtelingen die ook recht hebben op onderdak...

Bovendien denk ik dat het een goed iets is om deze mensen in onze samenleving op te nemen, en ze niet weg te stoppen in containerdorpen. Door mensen te isoleren maak je ook de integratieproblemen groter. Net als armoede en lage scholing.. Dat zijn dingen die wij als land moeten verzorgen.

Maar daarnaast vind ik ook dat Nederland daarin niet alleen moet staan. Kijk een naar Duitsland en Frankrijk. Ruimte zat. Het vluchtelingenprobleem dient gewoon om europees niveau gemanaged te worden, zodat er een eerlijke verdeling komt van vluchtelingen naar wat een land kan dragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:07:56 #149
396550 Richestorags
pi_148970084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:02 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ach, je moet eens ophouden met dat wij-zij gedoe. Denk eens na over het feit dat dat ook mensen zijn, en dat Nederland niet van 'ons' is, maar gewoon een stuk werelddeel. En dat we bevoorrecht mogen zijn om mensen een huis en thuis aan te bieden. Waar die mensen gewoon veilig kunnen leven, zonder dat ze elke dag moeten vechten, mentaal of fysiek.
Nederland is het meest dichtbevolkte land van Europa. Bovendien moeten we lessen leren uit de problematische immigratiestroom van Noord-Afrikanen hiernaartoe. Niet nog een keer dat gezeik. Somaliërs doen het als groep nog slechter dan Marokkanen, ook op het gebied van werk. Uiteindelijk holt het maar blijven binnenhalen van grote groepen kanslozen de welvaart steeds verder uit. Wat dat betreft heeft Australië het beter voor elkaar: oneindig groot land, maar dichte grenzen voor gelukszoekers. Waarom denk je dat al die "vluchtelingen" alleen naar Noord-Europa willen?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:08:35 #150
396550 Richestorags
pi_148970096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:04 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Elke gemeente krijgt een quotum. Dus daar ook. En het is niet altijd tijdelijk, sterker nog, vaak niet, hoe komen ze anders aan hen verblijfsvergunning.... Daar zijn gegronde redenen voor.
Zoals een generaal pardon :')
pi_148970167
Flikker je identiteitspapieren in de vuilcontainer --> ga naar het politiebureau --> zeg dat je een vluchteling bent --> ontvang een huis binnen 3 maanden. Wel voet bij stuk houden he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')