Ga dan eens in op argumenten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
De argumenten zijn helemaal niet op maar al veelvuldig gepost. Ik verbaas me gewoon over je.
Pagina 47.quote:Voor de doorsnee GN, die in Nederland wordt geboren, bedraagt de netto bijdrage bij geboorte - ¤ 150.000. Elke nieuwgeborene ontvangt dus als het ware een ‘schenking’ van de collectieve sector ten bedrage van ¤ 150.000.
Pagina 9quote:Bij een jaarlijkse immigratie van netto 25.000 niet-westerse allochtonen
en een jaarlijkse aanwas van 25.000 nakomelingen zijn de kosten voor
de publieke sector ¤ 7,2 miljard per jaar (in euro’s van 2008).
Jij krijgt vast veel gasten thuis.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Stop ze lekker weg in containerparken. Vreemd volk moet blij zijn met alles wat ze aangeboden krijgen, ze zijn te gast
Ja man echt wel niet dan.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ga dan eens in op argumenten.
Hier Nyfer:
.
[..]
Pagina 47.
[..]
Pagina 9
http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001.pdf
50.000 Nederlanders kosten dus 7,5 miljard en dat is 300 miljoen meer.
Meer asielzoekers is dus goed voor Nederland.
De vraag hoe het aantal asielzoekers verlaagd kan worden is geen argument voor de huidige nood van vluchtelingen die nu in Nederland zijn en hier voorlopig mogen blijven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
De argumenten zijn helemaal niet op maar al veelvuldig gepost. Ik verbaas me gewoon over je.
Nee want dat zit allemaal verwerkt in de cijfers de gemiddelde netto bijdrage is het resultaat van alle kosten en opbrengsten zoals Nyfer die heeft berekend.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:15 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja man echt wel niet dan.
Hoeveel meer zou een Nederlander gemiddeld opbrengen dan een asielzoeker?![]()
Denk dat t verschil wel teniet doet he.
Zelfde bronquote:3.7
Netto bijdrage over de levensloop
Nu bekend is wat de gemiddelde inwoner van Nederland de schatkist kost
of oplevert in elk levensjaar dat hij of zij in Nederland verblijft, is het ook
mogelijk de netto bijdrage aan de schatkist over de gehele levensloop te
berekenen
Hmm intresting. Je zou zeggen dat 't niet zo was namelijk. Maar waarschijnlijk zijn er gewoon teveel laagopgeleide, bijstandstrekkende Nederlandse tokkies.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want dat zit allemaal verwerkt in de cijfers de gemiddelde netto bijdrage is het resultaat van alle kosten en opbrengsten zoals Nyfer die heeft berekend.
[..]
Zelfde bron
Bron?quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die hier wonen hebben doorgaans al een huis. Vluchtelingen dan weer niet. Het zou een stuk krommer zijn om vluchtelingen de straat op te schoppen.
Volgens nyfer zijn kraamzorg, kleuterschool, basisschool en ouderenzorg blijkbaar erg duur. Het is het goedkoopst om laag opgeleide jonge immigranten te halen als ik hun cijfers mag geloven, die hoef je in de kinderjaren niet te verzorgen en gaan op latere leeftijd vaak weer terug naar eigen land.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:27 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hmm intresting. Je zou zeggen dat 't niet zo was namelijk. Maar waarschijnlijk zijn er gewoon teveel laagopgeleide, bijstandstrekkende Nederlandse tokkies.
Nadat ik was afgestudeerd ben ik ook een tijdje woningloos geweest. Sociale huur waren veel te lange wachtlijsten, als starter verdien je voor de meeste vrije sector woningen te weinig en een hypotheek krijg je het eerste jaar ook niet, maar ondertussen wordt je wel uit je studentenkamer getrapt. Ik mocht ook een paar maanden in toevallig leegstaande studentenkamers, bij vrienden of in gemeenschappelijke ruimtes van studentenhuizen blijven slapen met een fulltime baan. Uiteindelijk na een paar maanden wel wat kunnen vinden in de vrije sector, maar het aanbod is echt beperkt en de prijzen zijn bizar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die hier wonen hebben doorgaans al een huis. Vluchtelingen dan weer niet. Het zou een stuk krommer zijn om vluchtelingen de straat op te schoppen.
Hoe lang stond je al ingeschreven toen je afgestudeerd was? Vanaf je 18e?quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:31 schreef OngeschiktX het volgende:
Fijn voor anderen die al jaren op een wachtlijst staan.
[..]
Nadat ik was afgestudeerd ben ik ook een tijdje woningloos geweest. Sociale huur waren veel te lange wachtlijsten, als starter verdien je voor de meeste vrije sector woningen te weinig en een hypotheek krijg je het eerste jaar ook niet, maar ondertussen wordt je wel uit je studentenkamer getrapt. Ik mocht ook een paar maanden in toevallig leegstaande studentenkamers, bij vrienden of in gemeenschappelijke ruimtes van studentenhuizen blijven slapen met een fulltime baan. Uiteindelijk na een paar maanden wel wat kunnen vinden in de vrije sector, maar het aanbod is echt beperkt en de prijzen zijn bizar.
Zwangerschap is geen reden voor urgentie overigens. Werkloosheid zelf ook niet.quote:Reken maar dat je in zo'n situatie als gewone Nederlander geen urgentie krijgt, daar moet je minstens zwanger, gehandicapt en werkloos voor zijn en een levensbedreigende ziekte hebben.
Dat zouden ze makkelijker moeten maken voor starters jahquote:Gelukkig inmiddels een huis kunnen kopen.
Vanaf 18, maar met een klein op gat vanwege verblijf in het buitenland. Dat was reset wachttijd, maar zelfs met een continue inschrijving had ik het niet gered.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang stond je al ingeschreven toen je afgestudeerd was? Vanaf je 18e?
Daarom staat er en tussen.quote:Zwangerschap is geen reden voor urgentie overigens. Werkloosheid zelf ook niet.
Door prijzen te laten dalen inderdaad, maar huren zou ook een makkelijke optie moeten zijn. Genoeg mensen die niet gelijk willen kopen.quote:Dat zouden ze makkelijker moeten maken voor starters jah
Vroeger had je premie a,b en c woningen, waarom dat weer afgeschaft is?quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang stond je al ingeschreven toen je afgestudeerd was? Vanaf je 18e?
[..]
Zwangerschap is geen reden voor urgentie overigens. Werkloosheid zelf ook niet.
[..]
Dat zouden ze makkelijker moeten maken voor starters jah
Eerst benoem je het asielbeleid en wat hier niet besproken moet worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:14 schreef Peter het volgende:
Nederland heeft afspraken met andere EU-landen over de aantallen op te vangen asielzoekers. Dat staat dus vast, daar gaat dit topic niet over.
Asielzoekers die uit een conflictgebied komen waar het gevaarlijk is, kunnen nu niet terug en krijgen vaak voor 5 jaar een verblijfsvergunning. Dat staat dus ook al vast, daar gaat dit topic niet over.
AZC's zijn niet bedoeld of geschikt om mensen langdurig (jaren) in op te vangen. Men kan daar niet deelnemen en bijdragen aan de samenleving. Dat staat vast, daar gaat dit topic niet over.
Waar het hier wel om gaat: Er zijn duizenden statushouders die een woning in de samenleving moeten krijgen. Een dak boven je hoofd is 1 van de grondrechten voor een mens.
Woningcorporaties zijn sociale verhuurders en zijn opgericht om mensen een huis te bieden als ze daar zelf niet in kunnen voorzien. Mensen zonder dak boven hun hoofd die niet zelfstandig een huis kunnen kopen of huren zijn dus hun doelgroep.
Mensen met een laag inkomen, mensen die begeleiding nodig hebben en ook statushouders kunnen niet zelf in hun huisvesting voorzien zonder hulp van woningcorporaties.
Woningcorporaties bieden dus woonruimte aan aan mensen die dat het hardst nodig hebben. Statushouders hebben geen woning, dus zijn urgent. Mensen met een gemeentelijke voorrangsverklaring zijn ook urgent. Mensen die nu een dak boven hun hoofd hebben en een wens hebben om te verhuizen zijn minder urgent. Lijkt mij een duidelijke afweging.
Als je de beste keuze wilt hebben voor een woning, dan moet je zorgen dat je een stabiel inkomen krijgt en dus een huis kunt kopen. Dan ben je van geen andere partij meer afhankelijk. Moet je niet de statushouders of de corporaties de schuld gaan geven.
Iets zegt me dat het gros van die "vluchtelingen" nooit een bijdrage aan de Nederlandse samenleving zal gaan leveren en derhalve op diezelfde samenleving zal gaan parasiteren...quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi, is er weer meer plek voor mensen die een woning nodig hebben.
Tja, dat verblijf in het buitenland is een eigen keuze. In mijn regio had je gewoon kunnen blijven opbouwen. Hier hebben Starters trouwens een eigen categorie en worden er woningen aangeboden waar alleen starters op mogen reageren. Dan hoeft je inschrijftijd niet zo lang te zijnquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Vanaf 18, maar met een klein op gat vanwege verblijf in het buitenland. Dat was reset wachttijd, maar zelfs met een continue inschrijving had ik het niet gered.
Dat zal dan per regio verschillen. In de regio waar het nieuwsbericht op doelt is dat gecombineerd alsnog geen reden voor urgentiequote:[..]
Daarom staat er en tussen.
Tja, waar zijn de corporaties voor. Voor mensen die iets willen of voor mensen die geen keuze hebben?quote:[..]
Door prijzen te laten dalen inderdaad, maar huren zou ook een makkelijke optie moeten zijn. Genoeg mensen die niet gelijk willen kopen.
Dat is al door berekent, binnen nu en 50 jaar is 40% overleden plaats genoeg dusquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:40 schreef Wespensteek het volgende:
Mogelijk is meer huizen bouwen een optie?
Vertel, wat klopt er niet volgens jou? Een aantal dingen zijn nu eenmaal gegeven. Toch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eerst benoem je het asielbeleid en wat hier niet besproken moet worden.
Vervolgens kom je ermee dat asielzoekers/statushouders urgent zijn, meer urgent dan anderen. Daarna meld je dat we niet de woningcorporaties of de statushouders de schuld moeten geven. Dat is gewoon je mening.
Kortom een gekleurde mening verpakt in een objectieve boodschap!
Dan wel maar nu niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat is al door berekent, binnen nu en 50 jaar is 40% overleden plaats genoeg dus
Ja maar maar het rapport dan!?!quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iets zegt me dat het gros van die "vluchtelingen" nooit een bijdrage aan de Nederlandse samenleving zal gaan leveren en derhalve op diezelfde samenleving zal gaan parasiteren...
De overheid heeft vooral belang bij schaarste want dat drijft de grondprijzen op.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:40 schreef Wespensteek het volgende:
Mogelijk is meer huizen bouwen een optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |