jij bent ook topcoureurquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als je anticipeert zie je dat.
Echt waarom kijkt niemand in het verkeer verder dan de motorkap. De laatste keer dat ik een noodstop moest maken kan ik me niet herinneren.
Als je met een fiets aan de hand van het ene trottoir naar het andere trottoir oversteekt ben je een voetganger.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:33 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Eigenlijk ook niet eens, want dan nog is het een bestuurder....
Nope, als je vóór het zebrapad afstapt en denkt met de fiets aan de hand over te steken, ben je niet ineens een voetganger geworden. Zou een mooie bak zijn, aan komen kachelen, als een crosser van je fiets afspringen en het zebrapad met voorrang denken over te kunnen lopen. Daarentegen stoppen voor een aankomend voetganger is niet meer dan een normale omgangsvorm in het verkeer.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:20 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als je met een fiets aan de hand van het ene trottoir naar het andere trottoir oversteekt ben je een voetganger.
Als je van je fiets afspringt, dan ben je wel een voetganger. Ik heb hier het theorieboek naast me liggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nope, als je vóór het zebrapad afstapt en denkt met de fiets aan de hand over te steken, ben je niet ineens een voetganger geworden. Zou een mooie bak zijn, aan komen kachelen, als een crosser van je fiets afspringen en het zebrapad met voorrang denken over te kunnen lopen. Daarentegen stoppen voor een aankomend voetganger is niet meer dan een normale omgangsvorm in het verkeer.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:45 schreef NotYou het volgende:
Zebrapaden?Finishstrepen zul je bedoelen!
Nee, je bent nog steeds bestuurder van de fiets.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:20 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als je met een fiets aan de hand van het ene trottoir naar het andere trottoir oversteekt ben je een voetganger.
Best een goed punt inderdaad. Wat is het nut om helemaal af te stappen zodat je voldoet aan de voorwaarde en iedereen langer moet wachten?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:38 schreef haan33 het volgende:
Een voetganger doet er langer over dan een fietser, wees blij dat ze fietsen
Iemand die met een paard loopt is een geleider van een rijdier en dus een bestuurder, maar iemand die op een trottoir loopt of die van trottoir naar trottoir oversteekt met een fiets aan de hand is een voetganger.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:03 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Nee, je bent nog steeds bestuurder van de fiets.
Waar haal je in hemelsnaam deze onzin vandaan?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:39 schreef Werkman het volgende:
[..]
Juridisch gezien zijn fietsers eigenlijk ook voetgangers.
Wat automobilisten moeten is doen is dus gewoon wachten tot het pad leeg is.
Letterlijk deed een keer oom agent dit, voor mijn neus. Bijna een platte agent dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nope, als je vóór het zebrapad afstapt en denkt met de fiets aan de hand over te steken, ben je niet ineens een voetganger geworden. Zou een mooie bak zijn, aan komen kachelen, als een crosser van je fiets afspringen en het zebrapad met voorrang denken over te kunnen lopen. Daarentegen stoppen voor een aankomend voetganger is niet meer dan een normale omgangsvorm in het verkeer.
Nogmaals nee, want hij/zij bestuurt nog steeds de fiets. Of de fiets bereden wordt, det er niet toe....quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:16 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Iemand die met een paard loopt is een geleider van een rijdier en dus een bestuurder, maar iemand die op een trottoir loopt of die van trottoir naar trottoir oversteekt met een fiets aan de hand is een voetganger.
Hier in mijn theorieboek staat dat mensen die op een trottoir lopen met een fiets aan de hand onder voetgangers vallen (ook als ze oversteken van trottoir naar trottoir op een voetgangersoversteekplaats). Dat is toch ook logisch? Ander zou je plotseling geen voorrang meer hebben als je een voetgangersoversteekplaats bewandelt met toevallig een fiets aan je hand.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:49 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Nogmaals nee, want hij/zij bestuurt nog steeds de fiets. Of de fiets bereden wordt, det er niet toe....
Omdat het moet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:29 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo, waarom zou je afremmen voor een zebrapad als er achter je weinig auto's rijden.
Precies, volgens mij hoort het ook zo. Het is niet dat je opeens geen voetganger meer bent omdat je het stuur van een fiets in je handen hebt. Zodra jij loopt met je fiets aan de hand ben je een voetganger en dient men je voorrang te geven bij een voetgangersoversteekplaats.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Hier in mijn theorieboek staat dat mensen die op een trottoir lopen met een fiets aan de hand onder voetgangers vallen (ook als ze oversteken van trottoir naar trottoir op een voetgangersoversteekplaats). Dat is toch ook logisch? Ander zou je plotseling geen voorrang meer hebben als je een voetgangersoversteekplaats bewandelt met toevallig een fiets aan je hand.
Vandaag trouwens geslaagd voor mijn theorie-examen!
Hoeveel automobilisten verlenen ook altijd netjes voorrang aan voetgangers, ik moet vaak al een paar stappen op het zebrapad zetten voordat de meesten eindelijk eens op de rem gaan staan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:56 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik wel moet zeggen is dat het niet echt netjes is om dan met een noodgang aan te komen fietsen, snel afstappen en zo voor auto's langs te schieten zonder dat die de kans krijgen om op een normale manier voorrang te verlenen aan jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |