abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148877422
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Als je anticipeert zie je dat.

Echt waarom kijkt niemand in het verkeer verder dan de motorkap :'). De laatste keer dat ik een noodstop moest maken kan ik me niet herinneren.
jij bent ook topcoureur
pi_148877485
Terechte klacht, je ziet dit heel vaak. Een keer zat ik bij een vriend in de auto toen dit gebeurde en die vriend toeterde, waarna de fietser op het zebrapad wees. Sommige fietsers denken dus echt dat je met voorrang een voetgangersoversteekplaats mag overfietsen. :')
Copthorne 2.0
pi_148877661
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:33 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Eigenlijk ook niet eens, want dan nog is het een bestuurder....
Als je met een fiets aan de hand van het ene trottoir naar het andere trottoir oversteekt ben je een voetganger.
Copthorne 2.0
  dinsdag 20 januari 2015 @ 16:43:12 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148878442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Als je met een fiets aan de hand van het ene trottoir naar het andere trottoir oversteekt ben je een voetganger.
Nope, als je vóór het zebrapad afstapt en denkt met de fiets aan de hand over te steken, ben je niet ineens een voetganger geworden. Zou een mooie bak zijn, aan komen kachelen, als een crosser van je fiets afspringen en het zebrapad met voorrang denken over te kunnen lopen. Daarentegen stoppen voor een aankomend voetganger is niet meer dan een normale omgangsvorm in het verkeer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148878529
Zebrapaden? :') Finishstrepen zul je bedoelen! *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148878673
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nope, als je vóór het zebrapad afstapt en denkt met de fiets aan de hand over te steken, ben je niet ineens een voetganger geworden. Zou een mooie bak zijn, aan komen kachelen, als een crosser van je fiets afspringen en het zebrapad met voorrang denken over te kunnen lopen. Daarentegen stoppen voor een aankomend voetganger is niet meer dan een normale omgangsvorm in het verkeer.
Als je van je fiets afspringt, dan ben je wel een voetganger. Ik heb hier het theorieboek naast me liggen.

quote:
6s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:45 schreef NotYou het volgende:
Zebrapaden? :') Finishstrepen zul je bedoelen! *O*
_O-
Copthorne 2.0
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:03:44 #32
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_148893488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Nee, je bent nog steeds bestuurder van de fiets.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_148898723
Waarom zebrapad tussen aanhalingtekens?
pi_148898813
Volgende keer van ze fiets af trappen en z'n banden lek steken.
Dat zal hem leren.
Ja, doei.
pi_148898823
Afslachten, die lui!
Zijn er nog moslims in de zaal?
pi_148898883
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:38 schreef haan33 het volgende:
Een voetganger doet er langer over dan een fietser, wees blij dat ze fietsen
Best een goed punt inderdaad. Wat is het nut om helemaal af te stappen zodat je voldoet aan de voorwaarde en iedereen langer moet wachten?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_148898894
Ik toeter altijd als een losgeslagen baviaan.
i dont hate god i just hate his fanclub
pi_148898895
Fietsers zijn gewoon de nieuwe joden/moslims.
pi_148900271
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:03 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Nee, je bent nog steeds bestuurder van de fiets.
Iemand die met een paard loopt is een geleider van een rijdier en dus een bestuurder, maar iemand die op een trottoir loopt of die van trottoir naar trottoir oversteekt met een fiets aan de hand is een voetganger.
Copthorne 2.0
pi_148900506
Waar mij het vaak ook opvalt is bij kruispunten of rotondes met zebrapaden maar waar je als automobilist wel voorrang hebt op fietsers of ander verkeer wat van rechts komt vanwege haaientanden op het fietspad.
Fietsers komen aanrijden, springen van de fiets af en eisen voorrang op via het zebrapad, vaak nog eens tegen het verkeer in aankomen via het fietspad ook, erg irritant.
Het lijkt ook wel alsof dit meer en meer normaal wordt en het steeds vaker gebeurt.
pi_148900944
RVV 1990
49.2 Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_148904490
People assume too much.
pi_148904608
mee eens.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_148905011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:39 schreef Werkman het volgende:

[..]

Juridisch gezien zijn fietsers eigenlijk ook voetgangers.
Wat automobilisten moeten is doen is dus gewoon wachten tot het pad leeg is.
Waar haal je in hemelsnaam deze onzin vandaan?
pi_148905027
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Letterlijk deed een keer oom agent dit, voor mijn neus. Bijna een platte agent dus.
.
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:49:55 #46
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_148905684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:16 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Iemand die met een paard loopt is een geleider van een rijdier en dus een bestuurder, maar iemand die op een trottoir loopt of die van trottoir naar trottoir oversteekt met een fiets aan de hand is een voetganger.
Nogmaals nee, want hij/zij bestuurt nog steeds de fiets. Of de fiets bereden wordt, det er niet toe....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_148905737
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:49 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Nogmaals nee, want hij/zij bestuurt nog steeds de fiets. Of de fiets bereden wordt, det er niet toe....
Hier in mijn theorieboek staat dat mensen die op een trottoir lopen met een fiets aan de hand onder voetgangers vallen (ook als ze oversteken van trottoir naar trottoir op een voetgangersoversteekplaats). Dat is toch ook logisch? Ander zou je plotseling geen voorrang meer hebben als je een voetgangersoversteekplaats bewandelt met toevallig een fiets aan je hand.

Vandaag trouwens geslaagd voor mijn theorie-examen! *O*
Copthorne 2.0
pi_148905850
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:29 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo, waarom zou je afremmen voor een zebrapad als er achter je weinig auto's rijden.

Omdat het moet.

Ga eens naar scandinavie, daar stoppen automobilisten al voor een zebrapad als je er alleen naar kijkt als voetganger.

Al die nederlandse aso automobilisten, agenten zouden ipv te flitsen zich eens een dag undercover bij zebrapaden moeten ophouden en daar flink wat prenten voor lullo's als jou uitschrijven.
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:56:52 #49
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148905904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:52 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Hier in mijn theorieboek staat dat mensen die op een trottoir lopen met een fiets aan de hand onder voetgangers vallen (ook als ze oversteken van trottoir naar trottoir op een voetgangersoversteekplaats). Dat is toch ook logisch? Ander zou je plotseling geen voorrang meer hebben als je een voetgangersoversteekplaats bewandelt met toevallig een fiets aan je hand.

Vandaag trouwens geslaagd voor mijn theorie-examen! *O*
Precies, volgens mij hoort het ook zo. Het is niet dat je opeens geen voetganger meer bent omdat je het stuur van een fiets in je handen hebt. Zodra jij loopt met je fiets aan de hand ben je een voetganger en dient men je voorrang te geven bij een voetgangersoversteekplaats.

Wat ik wel moet zeggen is dat het niet echt netjes is om dan met een noodgang aan te komen fietsen, snel afstappen en zo voor auto's langs te schieten zonder dat die de kans krijgen om op een normale manier voorrang te verlenen aan jou.
pi_148905962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:56 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik wel moet zeggen is dat het niet echt netjes is om dan met een noodgang aan te komen fietsen, snel afstappen en zo voor auto's langs te schieten zonder dat die de kans krijgen om op een normale manier voorrang te verlenen aan jou.
Hoeveel automobilisten verlenen ook altijd netjes voorrang aan voetgangers, ik moet vaak al een paar stappen op het zebrapad zetten voordat de meesten eindelijk eens op de rem gaan staan. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')