Deze jongen schold zelfs z'n eigen vader voor heiden uit. En dat was ook z'n opvatting over de moskee om de hoek. Allemaal heiden. Deze jongen is in korte tijd geradicaliseerd en sloot zich aan bij een terreurbeweging die dood en verderf zaait in het Midden-Oosten; een beweging die zeer vijandig ten opzichte van het westen staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:15 schreef girlygirl8 het volgende:
Dus strijden tegen onrecht = je haatdragende opstellen tegen Nederland?
Slecht nieuws voor welke wereld? De mijne in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:14 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Elke dode mujahid is slecht nieuws voor de wereld
Hij wou gewoon lekker soldaatje spelen. Had ie maar Call of duty moeten kopen ipv naar Syrie te vliegen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze jongen schold zelfs z'n eigen vader voor heiden uit. En dat was ook z'n opvatting over de moskee om de hoek. Allemaal heiden. Deze jongen is in korte tijd geradicaliseerd en sloot zich aan bij een terreurbeweging die dood en verderf zaait in het Midden-Oosten; een beweging die zeer vijandig ten opzichte van het westen staat.
Het antwoord op je vraag is in dit geval dus duidelijk een ja.
Alsjeblieft, als je er echt zo over denkt luister dan naar burgemeester Aboutaleb. Vetrek, ga in Syrië, Irak of wat mij part elk ander streng Islamitisch land wonen. Elke Jihadstrijder is mijn vijand, en zij die hun misdaden bagatelliseren erbij.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:14 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Vind jij slecht nieuws. Want ik lig er bepaald niet wakker van.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:14 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Jij hebt gezien hoe ieder moslim soldaat te werk gaat? Je was erbij?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Degenen die menen tegen onrecht te strijden hebben ook bloed van onschuldige mensen aan hun handen kleven.
Wat heeft deze topic daarmee te maken?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus een belediging naar de profeet is zodanig onrecht dat dat het doden van die persoon terecht maakt?
Moslimsoldaat ook nog wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Jij hebt gezien hoe ieder moslim soldaat te werk gaat? Je was erbij?
Je hoeft daarvoor enkel het Islamitische politieke systeem te vergelijken met de Westersequote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor welke wereld? De mijne in ieder geval niet.
Nee dank je.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je hoeft daarvoor enkel het Islamitische politieke systeem te vergelijken met de Westerse
Nee, ik ga nergens heen. Ik blijf hier en laat me ook door niemand de mond snoeren.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Alsjeblieft, als je er echt zo over denkt luister dan naar burgemeester Aboutaleb. Vetrek, ga in Syrië, Irak of wat mij part elk ander streng Islamitisch land wonen. Elke Jihadstrijder is mijn vijand, en zij die hun misdaden bagatelliseren erbij.
Probeer mij niet wijs te maken dat deze jongen een held was. Hij heeft zijn land, zijn geloof en bovenal zijn vader ten schande gemaakt en verdient niets meer dan een naamloos graf in de woestijn.
Je ziet het vanuit jouw perspectief (de westerse). Probeer het eens van een objectieve kant te zien, een kant die we niet in de media tegenkomen doordat men alles een kleur geeft.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Moslimsoldaat ook nog wel.![]()
Het wordt hier met de dag gekker.
http://www.cracked.com/ar(...)ned-as-neo-nazi.htmlquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook je kinderen beter opvoeden en vroegtijdig ingrijpen als je ziet dat ze radicaliseren. Of je moet het allemaal best vinden wanneer je zoon zich ineens als een religieus-gehersenspoelde idioot begint te gedragen.
Iemand die een gewapende strijd voert in naam van een secte of groepering noemen wij een terrorist.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je ziet het vanuit jouw perspectief (de westerse). Probeer het eens van een objectieve kant te zien, een kant die we niet in de media tegenkomen doordat men alles een kleur geeft.
Leg jij die objectieve kant anders even wat nader uit?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je ziet het vanuit jouw perspectief (de westerse). Probeer het eens van een objectieve kant te zien, een kant die we niet in de media tegenkomen doordat men alles een kleur geeft.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iemand die een gewapende strijd voert in naam van een secte of groepering noemen wij een terrorist.
Ik ga in naam van het christendom de Nederlandse overheid aanvallen vanwege de koopzondagen en omdat er vrouwen in de politiek zitten. Dit zie ik als rechtvaardig.![]()
Bitch please.
Op die manier kun je als grootmacht altijd verzetsgroepen onderdrukkenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leg jij die objectieve kant anders even wat nader uit?
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Terwijl een mujahid humane redenen heeft (mensen van onderdrukking bevrijden & hun leven, grondstoffen etc. beschermen).
El_Matador, kunnen we die verkiezingen van jou nog even oprekken? Ik heb een late inzending voor troll van het jaar...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
Terwijl een mujahid humane redenen heeft (mensen van onderdrukking bevrijden & hun leven, grondstoffen etc. beschermen).
Oh ja, die ISIS-terroristen zijn helemaal tegen onderdrukking. Daarom executeren ze links en rechts mensen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Op die manier kun je als grootmacht altijd verzetsgroepen onderdrukken
Terreur is angst aanjagen om voor politieke doeleinden. Zowel bepaalde moslimverzetsgroepen vallen hieronder, als het Westen. Daarin is de media en menig westerling hypocriet.
Note: Het Westen is een grotere terrorist, want zij doet aan terreur op grotere schaal (valt meer landen lastig en maakt meer burgerslachtoffers)
Verder als we gaan kijken naar wie zijn strijd kan rechtvaardigen: Het Westen heeft geen enkele legitieme reden om andere landen plat te bombarderen. Ze doet dit om imperialistische redenen (lees: stelen van andermans grondstoffen). Terwijl een mujahid humane redenen heeft (mensen van onderdrukking bevrijden & hun leven, grondstoffen etc. beschermen).
Dan kun je wel lachen. Maar dat is de beschrijving van een mujahid volgens de koran. God roept ze op om tegen onrecht te strijden. Om mensen te bevrijden van onderdrukking. Om het leven van mensen te beschermen, alsook hun bezittingen (land/grondstoffen etc.).quote:
Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt denk ik dan.quote:
Of dit scenario:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:35 schreef ems. het volgende:
Triest voor de vader, goede zaak voor de rest van de wereld. Moge de maagden die hij nu aangeboden krijgt voor altijd maagd blijven.
En jij ziet de is strijders als bevrijders en beschermers?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan kun je wel lachen. Maar dat is de beschrijving van een mujahid volgens de koran. God roept ze op om tegen onrecht te strijden. Om mensen te bevrijden van onderdrukking. Om het leven van mensen te beschermen, alsook hun bezittingen (land/grondstoffen etc.).
Dat weet ik niet. Ik vertel wat de koran van een mujahid verwacht.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh ja, die ISIS-terroristen zijn helemaal tegen onderdrukking. Daarom executeren ze links en rechts mensen.
En zelfs al zou het Westen geen legitieme reden hebben om andere landen plat te bombarderen, ze zijn daar op vraag van die landen zelf (in dit geval: Irak). Of is het volgens jou niet legitiem als een land een groep bombardeert die een heel deel van hun land heeft overgenomen?
Ik heb geen mening over ISquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij ziet de is strijders als bevrijders en beschermers?
Bevrijding van onderdrukking juich ik ook toe. Daarom dat ik niet verdrietig ben om een dode ISIS-strijder. Dat is één onderdrukker minder.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vertel wat de koran van een mujahid verwacht.
Verder horen executies bij oorlog.
Wie zijn die landen? Je bedoeld hun overheden? Die zijn corrupt en marionet poppen van het Westen. Geen stem van het volk.
Het ligt eraan waar die groep voor staat. Bevrijding van onderdrukking kan ik alleen maar toejuichen, enkel een harteloze of gewetenloze geldwolf zal daar geen probleem mee hebben.
Kun je uitleggen waarom IS-strijders onderdrukkers zijn volgens jou?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bevrijding van onderdrukking juich ik ook toe. Daarom dat ik niet verdrietig ben om een dode ISIS-strijder. Dat is één onderdrukker minder.
Omdat ze mensen straffen wanneer die mensen niet precies zijn en doen wat IS wil. Homo's bijvoorbeeld, of Yezidi's.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom IS-strijders onderdrukkers zijn volgens jou?
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.quote:
Want?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:25 schreef RijstNatie het volgende:
180 stuks die vertrekken om met IS te vechten, is wel schrikbarend veel
overweeg toch maar eens om op de PvdA te gaan stemmen
Ah.. het bekende you're either with us or against us. Het midden bestaat niet zeker?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.
Denk je er positiever over, dan een tip: ga. In de westerse betrekkelijke beschaving heb je dan niets te zoeken.
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat ze mensen straffen wanneer die mensen niet precies zijn en doen wat IS wil. Homo's bijvoorbeeld, of Yezidi's.
Je liegt.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.
Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
De homos hebben volgens mij niet voor IS gekozen. Daarbij wordt de hele regel van de tien geboden genegeerd. Gij zult niet doden, het woord van de profeet is daar blijkbaar belangrijker dan die van God zelf. Vreemd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.
Kun je ook motiveren waarom ze dat zijn? Of blijft het bij die niet onderbouwde scheldwoorden?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.
Denk je er positiever over, dan een tip: ga. In de westerse betrekkelijke beschaving heb je dan niets te zoeken.
Dus homo's hadden maar gewoon niet-homo moeten zijn? Ze wisten immers wat voor straf ze riskeerden door wél homo te zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En kinderen. Maar dat waren vast ook allemaal soldaten. Die vrouwen die als seksslaven gehouden worden vast ook. Allemaal soldaten.quote:Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
Niet als het gaat om is/al qaida/ boko haram nee. Niet in mijn boek in ieder geval.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah.. het bekende you're either with us or against us. Het midden bestaat niet zeker?
Kortzichtig ookquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet als het gaat om is/al qaida/ boko haram nee. Niet in mijn boek in ieder geval.
Waarom zou ik dat moeten onderbouwen als je het afgelopen half jaar het verhaal een beetje gevolgd hebt?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je ook motiveren waarom ze dat zijn? Of blijft het bij die niet onderbouwde scheldwoorden?
Ik denk er noch positief noch negatief over. Daarvoor vind ik de berichtgeving te vaag. Maar als ik er wel positief over dacht, waarom zou ik dan moeten vertrekken? En ik nog denken dat westerlingen het vrije woord hoog in vaandel hebben staan.
Je bent weer selectief bezig he?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
Ik hoef niet tolerant te zijn naar een volk wat mijn beschaving en wereld kapot wil hebben.quote:
Zou mij niets verbazen als hij op een Turks paspoort vertrokquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Hij heeft het niet erg lang volgehouden.
Tolerant zijn is kleur bekennen.. en dat hoeft helemaal niet. Zwitserland was ook neutraal tijdens WOII. Neutraal zijn kan meerdere redenen hebben en als men die reden niet wil aangeven dan hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoef niet tolerant te zijn naar een volk wat mijn beschaving en wereld kapot wil hebben.
Dood aan hun.
En ik maar denken dat het westen juist de grote bevrijder was door dictators te bombarderen die de Waren Gelovigen gewelddadig onderdrukken net hun seculiere regime, waar de moslimbroeders al decennia lang tegen strijden. Wie is nou de slechterik in jouw ogen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
[..]
Op die manier kun je als grootmacht altijd verzetsgroepen onderdrukken
Terreur is angst aanjagen voor politieke doeleinden. Zowel bepaalde moslimverzetsgroepen vallen hieronder, als het Westen. Daarin is de media en menig westerling hypocriet.
Note: Het Westen is een grotere terrorist, want zij doet aan terreur op grotere schaal (valt meer landen lastig en maakt meer burgerslachtoffers)
Verder als we gaan kijken naar wie zijn strijd kan rechtvaardigen: Het Westen heeft geen enkele legitieme reden om andere landen plat te bombarderen. Ze doet dit om imperialistische redenen (lees: stelen van andermans grondstoffen). Terwijl een mujahid humane redenen heeft (mensen van onderdrukking bevrijden & hun leven, grondstoffen etc. beschermen).
Dat zijn feiten:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je liegt.
En voor de onderbouwing van dit statement vraag ik eenieder om bij onderstaand tekstje even tussen de regels door te lezen.
[..]
De leider van IS mag het hoofdstuk over oorlogsrecht er nog weleens op naslaan in de Quran wat dat betreft. Want dat voeren ze toch wel vrij incompetent uit.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat zijn feiten:
IS claimt voor de Islamitische wetgeving te staan (claimt, wil niet zeggen dat zij dit ook dus doet).
IS doodde mannen die gewapende strijd tegen hun voerden. Als je dit laatste betwijfeld dan mag je bewijzen dat dit niet zo is.
In de koran staat er wel degelijk de doodstraf voor bepaalde vergrijpenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De homos hebben volgens mij niet voor IS gekozen. Daarbij wordt de hele regel van de tien geboden genegeerd. Gij zult niet doden, het woord van de profeet is daar blijkbaar belangrijker dan die van God zelf. Vreemd.
Iets met niet begrijpend kunnen lezen. Probeer het nog eens?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat zijn feiten:
IS claimt voor de Islamitische wetgeving te staan (claimt, wil niet zeggen dat zij dit ook dus doet).
IS doodde mannen die gewapende strijd tegen hun voerden. Als je dit laatste betwijfeld dan mag je bewijzen dat dit niet zo is.
Godwin. En een foute ook. Zwitserland werd niet bedreigd. Door geen enkele partij. isis/al qaida/ boko haram bedreigen continu westerse landen met aanslagen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tolerant zijn is kleur bekennen.. en dat hoeft helemaal niet. Zwitserland was ook neutraal tijdens WOII. Neutraal zijn kan meerdere redenen hebben en als men die reden niet wil aangeven dan hoeft dat niet.
Wat heeft dit er nu weer mee te maken? Ordinair gejijbak? Afschuifgedrag?quote:Dood ook aan Netanyahu btw?
Dus wat God zelf aan tien geboden heeft gegeven kan door 't toilet?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In de koran staat er wel degelijk de doodstraf voor bepaalde vergrijpen
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
Nogmaals ik weet niet op wat voor basis IS homo's doodt. Maar als ik kijk naar de Islam, dan is er geen doodstraf op homozijn, maar op homoseks.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus homo's hadden maar gewoon niet-homo moeten zijn? Ze wisten immers wat voor straf ze riskeerden door wél homo te zijn.
[..]
En kinderen. Maar dat waren vast ook allemaal soldaten. Die vrouwen die als seksslaven gehouden worden vast ook. Allemaal soldaten.
Dat kan het sowieso. Vraag Geoff James 'Jim Jefferies' Nugent maar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus wat God zelf aan tien geboden heeft gegeven kan door 't toilet?
So fucking what? Is het geen onderdrukking om mensen te vermoorden omdat zij aan homoseks doen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nogmaals ik weet niet op wat voor basis IS homo's doodt. Maar als ik kijk naar de Islam, dan is er geen doodstraf op homozijn, maar op homoseks.
Ik kan je wel een paar bijzonder onsmakelijke filmpjes en foto's laten zien, van massa-executies van kinderen bijvoorbeeld, of van kinderhoofden die op staken zijn gezet. Helaas krijg ik dan waarschijnlijk een ban, dus dat ga ik niet doen. Met een beetje zoeken kun je die ook zelf vinden.quote:Heb je bewijs dat zij yezidi kinderen hebben vermoord?
Dus je gelooft de media op haar woord? Je kunt voor jezelf niet onderbouwen waarom IS doet wat ze volgens jou doet?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten onderbouwen als je het afgelopen half jaar het verhaal een beetje gevolgd hebt?
En al die jonge meisjes van nog niet eens 10, vroegen er ook allemaal om seksslaaf te worden met hun zusjes en moeder.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
So fucking what? Is het geen onderdrukking om mensen te vermoorden omdat zij aan homoseks doen?
[..]
Ik kan je wel een paar bijzonder onsmakelijke filmpjes en foto's laten zien, van massa-executies van kinderen bijvoorbeeld, of van kinderhoofden die op staken zijn gezet. Helaas krijg ik dan waarschijnlijk een ban, dus dat ga ik niet doen. Met een beetje zoeken kun je die ook zelf vinden.
Oh ja, ik ben niet zeker of dat allemaal Yezidi's waren. Maar hé, die kinderen zijn vast allemaal soldaten, als ze zo geëxecuteerd worden. Nietwaar?
Hadden ze maar geen soldaat moeten worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En al die jonge meisjes van nog niet eens 10, vroegen er ook allemaal om seksslaaf te worden met hun zusjes en moeder.
Echt waaaar!
Volgens mij ben jij degene die selectief bezig isquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je bent weer selectief bezig he?
De vrouwen en meiden zijn tot slaven gemaakt. En kom nu niet zeggen dat ze "gevangenen" zijn![]()
ISIS heeft een heel handboek uitgegeven hoe met de slaven om te gaan. O.a. kunnen ze onderling verkocht worden. Maar goed, jij vond dat dat in deze tijd gewoon moet kunnen.
Maar wat ze wel doen is natuurlijk allemaal hartstikke lief en schattig. Ze verdrijven geen mensen naar een berg zonder water en eten, vermoorden ze niet omdat ze een ander geloof hebben, verslaven geen vrouwen en kinderen, doen geen massa executies...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dus je gelooft de media op haar woord? Je kunt voor jezelf niet onderbouwen waarom IS doet wat ze volgens jou doet?
Even een logica beredenering. Allah is de God, Mohammed de profeet. Allah gaf Mozes de steen met de tien geboden. De meeste moslims geloven in Allah en nemen Mohammed als zijn laatste profeet samen met Isa en andere profeten, maar als ik 't zo lees dan is IS hierin iets meer op 't vlak van Mohammed dan op 't vlak van Allah. Weet je hoe dit zit?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nogmaals ik weet niet op wat voor basis IS homo's doodt. Maar als ik kijk naar de Islam, dan is er geen doodstraf op homozijn, maar op homoseks.
Heb je bewijs dat zij yezidi kinderen hebben vermoord?
Hoeveel bewijs heb je nog nodig als je even de moeite neemt om te googlen en de schofterige barbaarse praktijken te bekijken?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die selectief bezig is
Dat ging duidelijk over bestraffing. Heb jij bewijs dat zij die vrouwen en kinderen straffen? Omleggen?
Dictators die zij daar zelf hebben neer geplaatst en pas nadat de wereldopinie vond dat ze moesten vertrekken, besloot men die dictator met een andere te vervangen. Dit spelletjes wordt al heel lang gespeeld. Idem met politici in het Westen: same shitt, different taste.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het westen juist de grote bevrijder was door dictators te bombarderen die de Waren Gelovigen gewelddadig onderdrukken net hun seculiere regime, waar de moslimbroeders al decennia lang tegen strijden. Wie is nou de slechterik in jouw ogen?
Hoe werden de Yezidi precies geholpen door de opmars van IS in Sanjar? Of de Koerden in Kobane?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan kun je wel lachen. Maar dat is de beschrijving van een mujahid volgens de koran. God roept ze op om tegen onrecht te strijden. Om mensen te bevrijden van onderdrukking. Om het leven van mensen te beschermen, alsook hun bezittingen (land/grondstoffen etc.).
Dat kan; heb ik weinig verstand van. Maar ik wil het wel van jou horen: waarin zijn ze incompetent?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De leider van IS mag het hoofdstuk over oorlogsrecht er nog weleens op naslaan in de Quran wat dat betreft. Want dat voeren ze toch wel vrij incompetent uit.
Leven.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat kan; heb ik weinig verstand van. Maar ik wil het wel van jou horen: waarin zijn ze incompetent?
Nee, jij gaat mij uitleggen hoe ik mijn mening gaf door feiten te benoemen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Iets met niet begrijpend kunnen lezen. Probeer het nog eens?
Grappig, voor iemand die 'geen mening' heeft over IS, ben je wel verdomd nieuwsgierig naar de mening van anderen...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat kan; heb ik weinig verstand van. Maar ik wil het wel van jou horen: waarin zijn ze incompetent?
"Dictators die zij daar zelf hebben neer geplaatst"quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:32 schreef girlygirl8 het volgende:
Dictators die zij daar zelf hebben neer geplaatst en pas nadat de wereldopinie vond dat ze moesten vertrekken, besloot men die dictator met een andere te vervangen. Dit spelletjes wordt al heel lang gespeeld. Idem met politici in het Westen: same shitt, different taste.
De koran is een compleet boek en stopt niet bij ''10 geboden''.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus wat God zelf aan tien geboden heeft gegeven kan door 't toilet?
Welke bestraffing is er voor vrouwen en meisjes die geen wapens dragen tegen ISIS maar vluchtten?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:28 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat ging duidelijk over bestraffing. Heb jij bewijs dat zij die vrouwen en kinderen straffen? Omleggen?
quote:“Is it permissible to have intercourse with a female captive immediately after taking possession [of her]?” another question is translated.
“If she is a virgin, he [her master] can have intercourse with her immediately after taking possession of her. However, is she isn’t, her uterus must be purified [first]” the response is given, with purification taken to mean after she has had a period.
http://www.inquisitr.com/(...)hem-dispose-of-them/
In 't lezen van oorlogsrecht in de Koran. De koran stelt dat wanneer de gevangenen bereid zijn tot vrede dat men ze vrij moet laten en vrede moet accepteren.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Eh ja, de koran vult dat aan maar de tien geboden zijn een onderdeel van de Koran en je mag de tien geboden ook niet willekeurig negeren, dat zijn God's / Allah's woorden. Wijze moslims lezen de hele Koran, niet selectief de stukjes die recht geven tot doden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:37 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De koran is een compleet boek en stopt niet bij ''10 geboden''.
Uit het hoofd weet ik al dat er voor overspel de doodstraf staat (staat in koran).
De koran gebruiken om geweld goed te praten, doen jihadisten ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik heb geen mening over IS.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tot die zin waren je argumentaties aardig, maar dit slaat alles...
Mensen van onderdrukking bevrijden door een bom in Parijs af te laten gaan. Hoe naïef kan je zijn!
Ben je zelf trouwens gelovig?
Je vindt ze in ieder geval niet fout.quote:
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat IS wrong doet. Daarvoor heb ik gewoonweg geen bewijs gezien.
Yeah right, de meeste dictators zijn gewoon ex-generaals die met een staatsgreep aan de macht zijn gekomen. Daar heeft 'het westen' in veel gevallen geen invloed op gehad.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:32 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dictators die zij daar zelf hebben neer geplaatst en pas nadat de wereldopinie vond dat ze moesten vertrekken, besloot men die dictator met een andere te vervangen. Dit spelletjes wordt al heel lang gespeeld. Idem met politici in het Westen: same shitt, different taste.
Dat neem je maar aan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is je idee hierbij dan? Dat we massaal gaan zitten rouwen?
Deze jongen heeft er zelf voor gekozen om zich haatdragend richting Nederland op te stellen en is uit zichzelf naar Syrië vertrokken.
Nee, want datzelfde kan je zeggen over pedofielen, (serie)moordenaars and so on.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
So fucking what? Is het geen onderdrukking om mensen te vermoorden omdat zij aan homoseks doen?
[..]
Ik kan je wel een paar bijzonder onsmakelijke filmpjes en foto's laten zien, van massa-executies van kinderen bijvoorbeeld, of van kinderhoofden die op staken zijn gezet. Helaas krijg ik dan waarschijnlijk een ban, dus dat ga ik niet doen. Met een beetje zoeken kun je die ook zelf vinden.
Oh ja, ik ben niet zeker of dat allemaal Yezidi's waren. Maar hé, die kinderen zijn vast allemaal soldaten, als ze zo geëxecuteerd worden. Nietwaar?
Er zitten wel meer gezinnen in diepe treurnis. In diepe treurnis omdat hun zoon, man, vader, moeder of dochter is vermoord door de regering waar deze droplul zich vrijwillig besloot tegen te verheffen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:32 schreef DeJori het volgende:
[..]
Er zitten wel meer gezinnen in diepe treurnis. In diepe treurnis omdat hun zoon, man, vader, moeder of dochter is vermoord door de organisatie waar deze droplul zich vrijwillig besloot aan te sluiten. Natuurlijk is dat vervelend voor zijn vader, maar het feit dat hij dood is, is een verbetering voor de wereld.
Homo's worden van gebouwen gegooid in Syrië en Irak, blijkbaar vinden de Ware Gelovigen dat hier wel degelijk de doodstraf op staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De beelden van afgelopen maanden zijn niet tot je gekomen? Toen duizenden yezidi's vast zaten in het Sinjargebergte, op de vlucht voor doorgedraaide baardapen en met een helikopter gered werden, en hoe Koerden een corridor moesten maken om ze daar weg te kunnen krijgen. En google anders ook even op 'yezidi mass grave', ze zullen vast zichzelf niet in massagraven gelegd hebben.quote:Heb je bewijs dat zij yezidi kinderen hebben vermoord?
Mohammed Bouyeri werd in de gaten gehouden toen hij Theo van Gogh midden op straat afslachtte. Feel safe.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:04 schreef Unlabeled het volgende:
ik hoop dat die 35 goed in de gaten worden gehouden
Yezidi children and women massacred by Islamic terroristsquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dus je als bewijs wil je mij foto's tonen van kinderlijken (waarvan je niet eens zeker bent dat het yezidi's zijn)? Hoe wil je daarmee bewijzen dat IS dat gedaan heeft? (terwijl van Assad al bekend is dat hij hele steden bombardeert)
Men kan neutraal zijn omdat men bang is voor de eigen positie en misschien gegronde redenen heeft om bang te zijn en geen kleur te bekennen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Godwin. En een foute ook. Zwitserland werd niet bedreigd. Door geen enkele partij. isis/al qaida/ boko haram bedreigen continu westerse landen met aanslagen.
[..]
Wat heeft dit er nu weer mee te maken? Ordinair gejijbak? Afschuifgedrag?
Heeft niets met de discussie alhier te maken wat hij doet.
Jihad word genoemd in de koran. Weet jij wel wat jihad betekend? (heb het over de fysieke jihad)quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De koran gebruiken om geweld goed te praten, doen jihadisten ook.
Wahabi's zijn altijd maar bezig hun gedachtegoed op te dragen en te verspreiden, en gaan janken en in de slachtofferrol als ze tegengas krijgen omdat niet iedereen gediend is van hun walgelijke gedachtegoed.
Je reinste onderdrukking.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, want datzelfde kan je zeggen over pedofielen, (serie)moordenaars and so on.
Ook hetero's die aan seks buiten het huwelijk doen zijn strafbaar in de Islam
Omdat die mannen er bepaald trots op zijn dat ze dat hebben gedaan. Soberso is het vermoorden van kinderen zo'n beetje de ergste vorm van onderdrukking die er is.quote:Dus je als bewijs wil je mij foto's tonen van kinderlijken (waarvan je niet eens zeker bent dat het yezidi's zijn)? Hoe wil je daarmee bewijzen dat IS dat gedaan heeft? (terwijl van Assad al bekend is dat hij hele steden bombardeert)
Wat had de politie of 'de instanties' moeten doen dan? Op hem inpraten? Hem vastzetten? Zijn paspoort door midden scheuren?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het interview met de vader in de VK vanochtend vond ik indrukwekkend. De vader was en is van goede wil. Hij heeft al het mogelijke gedaan om te proberen zijn zoon tegen te houden. Hij heeft bij allerlei instanties en overheden aan de bel getrokken en gewaarschuwd dat zijn eigen zoon het verkeerde pad op was gegaan en van plan was naar Syrië vertrekken. Hij heeft de politie ook informatie verschaft over de identiteit en locatie van de ronselaars.
Daar is echter helaas allemaal weinig mee gedaan. Men was bezig met een plan van aanpak. Maar de zoon vertrok toch naar Syrië.
Het excuus van de officiële instanties luidt nu: het plan was nog niet klaar.
Stelletje bureaucraten.
Inderdaad, je geeft het goede antwoord op je eigen vragen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat had de politie of 'de instanties' moeten doen dan? Op hem inpraten? Hem vastzetten? Zijn paspoort door midden scheuren?
Allemaal niet zo realistisch alleen. Soms valt er niets aan te doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad, je geeft het goede antwoord op je eigen vragen.
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:25 schreef Morendo het volgende:
Allemaal niet zo realistisch alleen. Soms valt er niets aan te doen.
Dat zal bij de 35 jihadisten (hoop ik) wel anders zijn, met de gedachtegang dat ze al een aantal moorden op hun geweten hebben zonder dat de Justitie er wat aan kan doen omdat het nooit bewezen kan worden. Daar komt nog bij dat deze mensen als een groot gevaar voor de samenleving worden aangezien. Dat was in de tijd van Theo van Gogh minder of helemaal niet zo...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Mohammed Bouyeri werd in de gaten gehouden toen hij Theo van Gogh midden op straat afslachtte. Feel safe.
Over het algemeen zijn dat soort lieden al te gebrainwashed om tot ze door te dringen. Als zelfs zijn eigen vader geen invloed meer op hem had, hoe kun je dan verwachten dat een stel geuniformeerde ongelovige honden dat wel kunnen? Nee...de wereld is beter af zonder dat joch, hoe sneu het ook is voor die vader.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad, je geeft het goede antwoord op je eigen vragen.
Buiten het feit dat het mogelijk in de koran staan, ben jij echt van mening dat twee mensen van het zelfde geslacht die 'in love' zijn, maar dood moeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, want datzelfde kan je zeggen over pedofielen, (serie)moordenaars and so on.
Ook hetero's die aan seks buiten het huwelijk doen zijn strafbaar in de Islam
quote:Syriëganger uit Huizen gedood
AMSTERDAM -
De 27-jarige Soufian el J. is afgelopen zaterdag omgekomen in Syrië. El J., afkomstig uit Huizen, zou door de aanval van een drone om het leven zijn gekomen, meldt RTV Noord-Holland.
De 27-jarige Syriëganger is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen zijn overleden. Waarschijnlijk is bij dezelfde aanval ook de Amsterdamse jihadist Achraf om het leven zijn gekomen.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTV) heeft de dood van Soufian el J. nog niet bevestigd.
Soufian el J. is de broer van van Huizer Rachid el J. Hij werd ervan verdacht om samen met zjin gezin mee af te reizen naar Syrië om IS te ondersteunen. De paspoorten van dat gezin en een ander gezin uit Huizen zijn ingenomen, echter was Soufian toen al vertrokken. Ook de tegoeden van de familie zijn bevroren.
Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |