Dat weet ik niet. Ik vertel wat de koran van een mujahid verwacht.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh ja, die ISIS-terroristen zijn helemaal tegen onderdrukking. Daarom executeren ze links en rechts mensen.
En zelfs al zou het Westen geen legitieme reden hebben om andere landen plat te bombarderen, ze zijn daar op vraag van die landen zelf (in dit geval: Irak). Of is het volgens jou niet legitiem als een land een groep bombardeert die een heel deel van hun land heeft overgenomen?
Ik heb geen mening over ISquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij ziet de is strijders als bevrijders en beschermers?
Bevrijding van onderdrukking juich ik ook toe. Daarom dat ik niet verdrietig ben om een dode ISIS-strijder. Dat is één onderdrukker minder.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vertel wat de koran van een mujahid verwacht.
Verder horen executies bij oorlog.
Wie zijn die landen? Je bedoeld hun overheden? Die zijn corrupt en marionet poppen van het Westen. Geen stem van het volk.
Het ligt eraan waar die groep voor staat. Bevrijding van onderdrukking kan ik alleen maar toejuichen, enkel een harteloze of gewetenloze geldwolf zal daar geen probleem mee hebben.
Kun je uitleggen waarom IS-strijders onderdrukkers zijn volgens jou?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bevrijding van onderdrukking juich ik ook toe. Daarom dat ik niet verdrietig ben om een dode ISIS-strijder. Dat is één onderdrukker minder.
Omdat ze mensen straffen wanneer die mensen niet precies zijn en doen wat IS wil. Homo's bijvoorbeeld, of Yezidi's.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom IS-strijders onderdrukkers zijn volgens jou?
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.quote:
Want?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:25 schreef RijstNatie het volgende:
180 stuks die vertrekken om met IS te vechten, is wel schrikbarend veel
overweeg toch maar eens om op de PvdA te gaan stemmen
Ah.. het bekende you're either with us or against us. Het midden bestaat niet zeker?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.
Denk je er positiever over, dan een tip: ga. In de westerse betrekkelijke beschaving heb je dan niets te zoeken.
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat ze mensen straffen wanneer die mensen niet precies zijn en doen wat IS wil. Homo's bijvoorbeeld, of Yezidi's.
Je liegt.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.
Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
De homos hebben volgens mij niet voor IS gekozen. Daarbij wordt de hele regel van de tien geboden genegeerd. Gij zult niet doden, het woord van de profeet is daar blijkbaar belangrijker dan die van God zelf. Vreemd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij claimt IS dat zij homo's volgens de Islamitische wet bestraffen. Homo's die wisten wat voor straf ze riskeerden. Ze straffen hun niet omdat ze niet zijn zoals hun.
Kun je ook motiveren waarom ze dat zijn? Of blijft het bij die niet onderbouwde scheldwoorden?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Losgeslagen barbaren zonder enig recht van leven. Het laagste soort leven dat dit zonnestelsel kent. Dat zijn het.
Denk je er positiever over, dan een tip: ga. In de westerse betrekkelijke beschaving heb je dan niets te zoeken.
Dus homo's hadden maar gewoon niet-homo moeten zijn? Ze wisten immers wat voor straf ze riskeerden door wél homo te zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En kinderen. Maar dat waren vast ook allemaal soldaten. Die vrouwen die als seksslaven gehouden worden vast ook. Allemaal soldaten.quote:Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
Niet als het gaat om is/al qaida/ boko haram nee. Niet in mijn boek in ieder geval.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah.. het bekende you're either with us or against us. Het midden bestaat niet zeker?
Kortzichtig ookquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet als het gaat om is/al qaida/ boko haram nee. Niet in mijn boek in ieder geval.
Waarom zou ik dat moeten onderbouwen als je het afgelopen half jaar het verhaal een beetje gevolgd hebt?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kun je ook motiveren waarom ze dat zijn? Of blijft het bij die niet onderbouwde scheldwoorden?
Ik denk er noch positief noch negatief over. Daarvoor vind ik de berichtgeving te vaag. Maar als ik er wel positief over dacht, waarom zou ik dan moeten vertrekken? En ik nog denken dat westerlingen het vrije woord hoog in vaandel hebben staan.
Je bent weer selectief bezig he?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:07 schreef girlygirl8 het volgende:
Yezidi's die zij omgelegd hebben voerden gewapende strijd. Dat is risico van het vak (soldaat). Daarom zie je ook alleen maar beelden van mannen die zij executeren.
Ik hoef niet tolerant te zijn naar een volk wat mijn beschaving en wereld kapot wil hebben.quote:
Zou mij niets verbazen als hij op een Turks paspoort vertrokquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Hij heeft het niet erg lang volgehouden.
Tolerant zijn is kleur bekennen.. en dat hoeft helemaal niet. Zwitserland was ook neutraal tijdens WOII. Neutraal zijn kan meerdere redenen hebben en als men die reden niet wil aangeven dan hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoef niet tolerant te zijn naar een volk wat mijn beschaving en wereld kapot wil hebben.
Dood aan hun.
En ik maar denken dat het westen juist de grote bevrijder was door dictators te bombarderen die de Waren Gelovigen gewelddadig onderdrukken net hun seculiere regime, waar de moslimbroeders al decennia lang tegen strijden. Wie is nou de slechterik in jouw ogen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
[..]
Op die manier kun je als grootmacht altijd verzetsgroepen onderdrukken
Terreur is angst aanjagen voor politieke doeleinden. Zowel bepaalde moslimverzetsgroepen vallen hieronder, als het Westen. Daarin is de media en menig westerling hypocriet.
Note: Het Westen is een grotere terrorist, want zij doet aan terreur op grotere schaal (valt meer landen lastig en maakt meer burgerslachtoffers)
Verder als we gaan kijken naar wie zijn strijd kan rechtvaardigen: Het Westen heeft geen enkele legitieme reden om andere landen plat te bombarderen. Ze doet dit om imperialistische redenen (lees: stelen van andermans grondstoffen). Terwijl een mujahid humane redenen heeft (mensen van onderdrukking bevrijden & hun leven, grondstoffen etc. beschermen).
Dat zijn feiten:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je liegt.
En voor de onderbouwing van dit statement vraag ik eenieder om bij onderstaand tekstje even tussen de regels door te lezen.
[..]
De leider van IS mag het hoofdstuk over oorlogsrecht er nog weleens op naslaan in de Quran wat dat betreft. Want dat voeren ze toch wel vrij incompetent uit.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat zijn feiten:
IS claimt voor de Islamitische wetgeving te staan (claimt, wil niet zeggen dat zij dit ook dus doet).
IS doodde mannen die gewapende strijd tegen hun voerden. Als je dit laatste betwijfeld dan mag je bewijzen dat dit niet zo is.
In de koran staat er wel degelijk de doodstraf voor bepaalde vergrijpenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De homos hebben volgens mij niet voor IS gekozen. Daarbij wordt de hele regel van de tien geboden genegeerd. Gij zult niet doden, het woord van de profeet is daar blijkbaar belangrijker dan die van God zelf. Vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |