Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.quote:
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoorquote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.
Wie zijn we?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Sked het volgende:
[..]
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoor
Asscher is ook een goeie, maar Aboutaleb zou ik graag minister-president zien worden. Al was het maar om de pvv-tokkies te trollen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.
Denk niet dat aboutaleb een jood isquote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Caland het volgende:
Speltip 1: film nooit als je zelf meezingt.
quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef JanCees het volgende:
[..]
Denk niet dat aboutaleb een jood is
Echt welquote:In zijn voorlaatste functie was hij vanaf 22 februari 2007 staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het kabinet-Balkenende IV. Daarvoor was hij wethouder in de gemeente Amsterdam. Hij is lid van de Partij van de Arbeid.
Ik denk dat veel Nederlanders iets minder bekrompen zijn en pragmatischer denken. Ik stem liever op een Marokkaan dan op een Limbo met een peroxide-kapsel.quote:
Van pragmatisch denken is nooit wat goeds gekomenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders iets minder bekrompen zijn en pragmatischer denken. Ik stem liever op een Marokkaan dan op een Limbo met een peroxide-kapsel.
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Asscher is ook een goeie, maar Aboutaleb zou ik graag minister-president zien worden. Al was het maar om de pvv-tokkies te trollen.
Gerd Leers heeft ook enorm gefaald in Den Haag. Om te huilen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.
Hetgeen dat gemeld wordt voegt niets toe aan wat er al bekend is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef Caland het volgende:
Ik moet zeggen dat dit wel een aardig interview is van Jinek. Voor haar doen.
Relatief? Ontzettend populair. Won ook veel van die vriendjesprijzen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Schoothondje en leider zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.
Ik wil een inhoudelijk sterke en goede premier.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Sked het volgende:
[..]
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoor
Cohen was voordat hij burgemeester was ook staatssecretaris.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.
Vanuit de onderbuik reageren zoals de PVV-clan doet is nog minder goeds gekomen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef Sked het volgende:
[..]
Van pragmatisch denken is nooit wat goeds gekomen
Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanuit de onderbuik reageren zoals de PVV-clan doet is nog minder goeds gekomen.
Cohen was ook een prima bestuurder. Alleen minder als oppositieleider.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cohen was voordat hij burgemeester was ook staatssecretaris.
Ik vond andere mensen ook zo overkomen voordat ze minister-president werden. En dat wordt een politiek correcte klerezooiquote:Op maandag 19 januari 2015 23:24 schreef Exorbitantes het volgende:
Hij komt zo transparant, eerlijk en authentiek over. Eigenlijk alles wat een politicus niet doorgaans niet heeft. Is dit toneel of kijken wij hier tegen de echte man? Ik hoop het laatste, en als dat zo is: word minister(-president)!
Cohen faalde in elk kritisch interview en debatquote:Op maandag 19 januari 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Cohen was ook een prima bestuurder. Alleen minder als oppositieleider.
Heeft inderdaad een uitgebreide carrière in de landspolitiek. Maar volgens mij is dat niet eens nodig als minister-president. Maar ik vind Aboutaleb geen beste kandidaat. Al moet ik zeggen dat hij me nu positief verrast. Denk echter dat iemand als Asscher gekeken naar het grootste deel van de relevante demografie een veiligere keus is. Al weet ik niet of zijn Joodse afkomst een probleem is voor bepaalde Moslims, zeker de Turken na het conflict van kort geleden, denk ik dat de negatieve aspecten van de Marokkaanse komaf van Aboutaleb zwaarder tellen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsof dat debat zo belangrijk was. Dat is vooral tegen elkaar roepen en standpunten herhalen. Het betere argument is totaal niet belangrijk. Als bestuurder en beleidsmaker is het gewoon een capabele man.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Cohen faalde in elk kritisch interview en debat
Ik heb liever een jood dan een Marokkaanquote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Heeft inderdaad een uitgebreide carrière in de landspolitiek. Maar volgens mij is dat niet eens nodig als minister-president. Maar ik vind Aboutaleb geen beste kandidaat. Al moet ik zeggen dat hij me nu positief verrast. Denk echter dat iemand als Asscher gekeken naar het grootste deel van de relevante demografie een veiligere keus is. Al weet ik niet of zijn Joodse afkomst een probleem is voor bepaalde Moslims, zeker de Turken na het conflict van kort geleden, denk ik dat de negatieve aspecten van de Marokkaanse komaf van Aboutaleb zwaarder tellen.
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Cohen faalde in elk kritisch interview en debat
Dan ben je dus gewoon ongeschikt.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.
Straatvechters als Wilders en Rutte. Roemer was ook niet zo best.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:27 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb liever een jood dan een Marokkaan
Onzin. Goed beleid kunnen maken, daar gaat het om. Wilders met zijn MAVO-achtergrond is sowieso ongeschikt. En Roemer heeft volgens mij ook nooit een fatsoenlijke studie afgemaakt. Wel bepaalde opleidingen, geloof ik. Wat dat betreft heeft hij het beter gedaan dan Wilders.quote:
Wat een kulquote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.
Een opleiding is ook niet het echte leven. De meest succesvolle mensen zijn vaak mensen die op school niet presteerden.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.
[..]
Onzin. Goed beleid kunnen maken, daar gaat het om. Wilders met zijn MAVO-achtergrond is sowieso ongeschikt. En Roemer heeft volgens mij ook nooit een fatsoenlijke studie afgemaakt. Wel bepaalde opleidingen, geloof ik. Wat dat betreft heeft hij het beter gedaan dan Wilders.
Een beetje kunnen roeptoeteren maakt niet dat je capabel bent. Sterker nog, dat is compleet irrelevant. Zelfs als het wel om het inhoudelijke debat zou gaan, is het minder belangrijk.
Zichzelf verzopen ofzoquote:Op maandag 19 januari 2015 23:32 schreef Caland het volgende:
Wat had die vrouw dan precies gedaan, ben het half aan het volgen
Dat had ik gemist, zo interessant vind ik het nietquote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef tralalala het volgende:
[..]
Met gewurgd kindje in de achterbak, klein detail.
Ik geloof echt niet dat de gemiddelde PvdA-kiezer op die manier redeneert. Zowel de oorspronkelijke aanhang als de redelijke Moslims zullen zeker op hem kunnen stemmen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je moet een degelijke CV hebben, en daar staat over het algemeen een opleiding aan de basis. Een opleiding op zichzelf is zeker niet genoeg, dat ben ik uiteraard met je eens.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een opleiding is ook niet het echte leven. De meest succesvolle mensen zijn vaak mensen die op school niet presteerden.
Al moet ik toegeven dat ik niet onder de indruk ben van de cv's van Roemer en Wilders.
De PvdA-er is normaler dan jij denkt. Het zijn nog altijd hoofdzakelijk mensen van het politieke midden. Verder heb je een hoop mensen die roepen dat ze niet zo zijn, maar uiteindelijk die latente discriminatoire gevoelens toch laten spreken. Vaak niet eens bewust. Een zeer degelijk percentage gaat er per definitie van uit bij het beoordelen van een kleurling dat deze minder intelligent is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat de gemiddelde PvdA-kiezer op die manier redeneert. Zowel de oorspronkelijke aanhang als de redelijke Moslims zullen zeker op hem kunnen stemmen.
Hij komt niet echt over als iemand die beter kan krijgenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:35 schreef Caland het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-water-in-reed.html
Dat die kerel nog met haar omgaat dan.
Nee.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:37 schreef agter het volgende:
Aboutaleb heeft mij positief verrast. Ik volg hem verders niet.
Is dit een beetje zoals hij altijd is?
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan, maar dat is wmb geen reden om maar niet te kiezen voor iemand die niet Arisch is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij denkt dat het niet van effect is? --> Naïef.
Wel qua ideeën, niet qua welbespraaktheid.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:37 schreef agter het volgende:
Aboutaleb heeft mij positief verrast. Ik volg hem verders niet.
Is dit een beetje zoals hij altijd is?
Een succesvol politiek leider is vaak goed in hangen en wurgen. Rutte is ook iemand die soepeltjes meebeweegt met de trends die zich voordoen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Xaobotnik het volgende:
Wow, deze kerel is alleen maar saai door te praten alleen al.
[..]
Je moet een degelijke CV hebben, en daar staat over het algemeen een opleiding aan de basis. Een opleiding op zichzelf is zeker niet genoeg, dat ben ik uiteraard met je eens.
Maar die onzin over dat je het echte leven kent als normale arbeider en daarmee beter geschikt zou zijn als politiek leider, wat iets te veel mensen suggereren, is gewoon kolder.
Aboutaleb naar voren schuiven is zeker een risico, maar ik denk eerder omdat de conservatieve Moslim-achterban er misschien nog niet klaar voor is. De potentiële "witte" PvdA-kiezer die nog niet naar Wilders is overgestapt, heeft echt geen moeite met Aboutaleb. Denk dat zelfs veel D66'ers en CDA'ers wellicht op Aboutaleb gaan stemmen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Xaobotnik het volgende:
De PvdA-er is normaler dan jij denkt. Het zijn nog altijd hoofdzakelijk mensen van het politieke midden. Verder heb je een hoop mensen die roepen dat ze niet zo zijn, maar uiteindelijk die latente discriminatoire gevoelens toch laten spreken. Vaak niet eens bewust. Een zeer degelijk percentage gaat er per definitie van uit bij het beoordelen van een kleurling dat deze minder intelligent is.
Daarbij is Asscher ook gewoon een capabele vent die geen excuustruserij toestaat bij 'de Moslims'. Dus waarom het risico nemen met Aboutaleb?
Dat is hipquote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Levchenko heeft dezelfde kapper als die linkse gast.
Lev heeft veel meer swag.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Wedstrijden hoeven ook niet eens verkocht te zijn, je kan ook op de meest onbenullige dingen betten zoals eerste ingooi, corner en dat soort troep.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:47 schreef showtimer het volgende:
http://www.worldfootball.(...)krasnodar-fk-saturn/
die wedstrijd dus? 17e speelronde van de 30, beetje vroeg om zogezegd uitgespeeld te zijn.
Succesvol politicus =/ goed beleidsmaker. Ik vind Rutte beleidstechnisch ook zwak.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een succesvol politiek leider is vaak goed in hangen en wurgen. Rutte is ook iemand die soepeltjes meebeweegt met de trends die zich voordoen.
Het heeft niet zoveel met elkaar te maken. Je hebt ook zat topstudenten die wel succesvol zijn. En die doen het gewoon vaker beter na de uni of hbo (of zelfs mbo) dan de mensen die het niet zo goed deden. Als je hard werkt, ben je meestal wel een goede student. En in het professionele leven is dat ook de weg naar succes over het algemeen.quote:Echt succesvolle mensen, vaak buiten de politiek. Waren geen uitblinkers op school. Neem een Einstein, Steve Jobs, Bill Gates. Op school leer je wel nuttige dingen, maar het is vooral reproduceren.
Voor jou niet. Voor velen anderen wel. Misschien dat je eens met iemand moet spreken die een kleurtje heeft en met veel andere mensen te maken heeft, hoe vaak ze meemaken dat de grootste idioot denkt dat ze slimmer zijn dan hen, en/of hoe vaak ze met geïrriteerde reacties te maken krijgen omdat ze niet kunnen hebben dat het tegendeel waar is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef alors het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan, maar dat is wmb geen reden om maar niet te kiezen voor iemand die niet Arisch is.
rode kaart in 2e minuut ook?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Wedstrijden hoeven ook niet eens verkocht te zijn, je kan ook op de meest onbenullige dingen betten zoals eerste ingooi, corner en dat soort troep.
Niet per se, maar Lev is knapper dan die andere gast.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij valt wel op die oostbloktypes?
Dat is ook geen uitdaging, Lev wordt gezien als een knap persoon. Die linkse is net een kloon van een sip kijkende Hitler.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
Niet per se, maar Lev is knapper dan die andere gast.
Nee, die probeert het slechts.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Dit is wel een wat concreter verhaal dan zij destijds hadden (vertelden met basis feitelijk alleen dat er gegokt werd door gare partijen), hoewel ze wel grondwerk hebben gedaan.quote:
Levchenko woont al bijna 20 jaar in Nederland. In de jaren '90 was het ook gewoon de norm om Nederlands te leren. Kijk naar hoe jongens als Henke Larsson, Eidur Gudjohnsson Nederlands spreken. Beter dan Levchenko. Perez is ongeveer even lang in Nederland, en doet het ook niet verkeerd.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:54 schreef PLAE@ het volgende:
2 prachtige dames in het publiek!!
complimenten voor de beheersing van de NED taal door Levchenko en complimenten voor de kleding van de journalist en Levchenko.
Larsson spreekt beter Nederlands dan Levchenko? No way... Eidur is in Vlaanderen opgegroeid, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Levchenko woont al bijna 20 jaar in Nederland. In de jaren '90 was het ook gewoon de norm om Nederlands te leren. Kijk naar hoe jongens als Henke Larsson, Eidur Gudjohnsson Nederlands spreken. Beter dan Levchenko. Perez is ongeveer even lang in Nederland, en doet het ook niet verkeerd.
Als Ronaldo twee jaar langer was gebleven had hij het ook minstens zo goed gesproken als de genoemde mensen. Dus zo speciaal is het echt niet wanneer je fucking 20 jaar hier woont. Het is eerder belachelijk wanneer je het niet kan.
Jan Heintze dan.... En Larsson spreekt wel beter Nederlands; twee jaar geleden nadat hij al een flink tijd weg was geweest:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
Larsson spreekt beter Nederlands dan Levchenko? No way... Eidur is in Vlaanderen opgegroeid, totaal niet vergelijkbaar.
Niet mee eens, maar maakt ook niet uit verder. Gemiddelde Nederlander zal ook veel makkelijker Deens of Zweeds leren dan Russisch.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jan Heintze dan.... En Larsson spreekt wel beter Nederlands; twee jaar geleden nadat hij al een flink tijd weg was geweest:
doet het altijd goed op verjaardagsfeestjesquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:08 schreef Van_Poppel het volgende:
"Iedere terrorist is een Moslim"____________!!!
Wilders staat nu op de tafel te dansen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Tsja genoeg mensen denken dat. Nooit gehoord van de ETA, MPRF of FAI kennelijk....quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vind het nogal goedkoop scoren....quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
doet het altijd goed op verjaardagsfeestjes
Oh... klopt het niet?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind het nogal goedkoop scoren....
Sowieso klopt het niet...blijkbaar hebben die gasten nog nooit van de IRA of ETA gehoord.
Dat klopt helaasquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:10 schreef Evertjan het volgende:
Antisemitisme is toch bijna gemeengoed in bepaalde wijken in de Randstad?
zit wel een verschil tussen de IRA en de ETA dan tussen ISIS en Al Qaida.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind het nogal goedkoop scoren....
Sowieso klopt het niet...blijkbaar hebben die gasten nog nooit van de IRA of ETA gehoord.
onvermijdelijkquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:10 schreef Evertjan het volgende:
Antisemitisme is toch bijna gemeengoed in bepaalde wijken in de Randstad?
Met rode lippenstift wordt het geel juist minder.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Door die knalrode lippenstift ogen haar tanden ook erg geel.
Nou nee hoorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met rode lippenstift wordt het geel juist minder.
Waarschijnlijk met een kleine vertraging opgenomen. Ook voor de veilgheid.quote:
14.gifquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Behoorlijk Amerikaans accent van ons Jinek...
Bij knalrode lippenstift zie ik vrijwel altijd gele tanden afsteken. Misschien verbeeld ik het mequote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het blijft hetzelfde, maar optisch wordt het toch minder?
Shoa is inderdaad een beter woord.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:16 schreef waxmask het volgende:
Holocaust, holocaust, holocaust... en dat was nog maar pas de eerste zin he....
Misschien moet je stoppen met het gaan naar Oudkerks afdankertjes...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bij knalrode lippenstift zie ik vrijwel altijd gele tanden afsteken. Misschien verbeeld ik het me
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:18 schreef waxmask het volgende:
[..]
Misschien moet je stoppen met het gaan naar Oudkerks afdankertjes...
Die doet dat veel beter.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:19 schreef michiel_merk het volgende:
op dit soort momenten zie ik liever jeroen pauw
Zitten ook Joden....quote:
Eva's Engels is beterquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:19 schreef michiel_merk het volgende:
Samen in een synagoge, shocking!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:21 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zitten ook Joden....Dacht het ooit ergens gelezen te hebben. Anders was ze wel Joods geworden als ze doorging met Mosco. Zijn zelfs foto's dat ze in een synagoge zijn samen.
Alsjeblieft:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:19 schreef michiel_merk het volgende:
Het "zien" gedeelte snap ik nietquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:19 schreef michiel_merk het volgende:
Het feit dat racisme tegen Joden een eigen woord heeft gekregen vind wel apart.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:24 schreef Xaobotnik het volgende:
Antisemitisme, omdat wat Marokkaanse/overige Islamitische idioten een vreemd wereldbeeld hebben? De meeste Joden zie je het niet eens aan af. Waarom deze aandacht voor antisemitisme ipv gewoon generaal racisme.
Dat conflict is de reden achter de discriminatie van Joden. Niet 'het Joods zijn'.
Het is feitelijk geen racisme, aangezien Joden niet echt een ras zijn. De meeste semieten zijn moslim. Maar er was natuurlijk door de geschiedenis heen meermaals een focus geweest op Joden. Dus ik vind het niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het feit dat racisme tegen Joden een eigen woord heeft gekregen vind wel apart.
Dat is het ergste.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Haten op de Max geheugentrainer
Slimme vos. Je ziet dat hij niet deugd, maar niemand kan hem ergens op betrappen. Kruimels oprapen van uitgerangeerde mensen, programma's doorstarten om de bejaarden te pleasen, en ondertussen politieke aspiraties niet onderdrukken en je invloed doen gelden, op een beschaafde maar toch wat botte manier.quote:
niet letterlijk natuurlijk, eva zie ik liever.alleen mag ze wel wat kritischer zijn zoals jeroen dat regelmatig isquote:
Wat is het nut van kruimels oprapen van uitgerangeerde mensen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:27 schreef waxmask het volgende:
[..]
Slimme vos. Je ziet dat hij niet deugd, maar niemand kan hem ergens op betrappen. Kruimels oprapen van uitgerangeerde mensen, programma's doorstarten om de bejaarden te pleasen, en ondertussen politieke aspiraties niet onderdrukken en je invloed doen gelden, op een beschaafde maar toch wat botte manier.
Dat snap ik welquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:27 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
niet letterlijk natuurlijk, eva zie ik liever.alleen mag ze wel wat kritischer zijn zoals jeroen dat regelmatig is
Maar de term wordt altijd in een racistische context gedaan. Ik ken weinig mensen die weten wat het semitisme inhoudt, laat staan wie er semiet is, en derhalve weten zogenaamde anti-Semieten niet wat ze zeggen. Of Semieten houden anti-Semieten slimmer voor dan dat ze werkelijk zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het is feitelijk geen racisme, aangezien Joden niet echt een ras zijn. De meeste semieten zijn moslim. Maar er was natuurlijk door de geschiedenis heen meermaals een focus geweest op Joden. Dus ik vind het niet zo vreemd.
Goedkoop, eager en trouw. Hij is de redder van Henny!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is het nut van kruimels oprapen van uitgerangeerde mensen?
Het Turkse leger staat ook achter Erdogan. Nu alle anders denkende die in het leger zaten in de gevangenis zitten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:29 schreef luxerobots het volgende:
Nu er honderden mensen zijn ontslagen is er eindelijk eens geen ruzie.
Je moet geen mensen redden die niet gered moeten worden. Maar Henny zit toch bij SBS?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:30 schreef waxmask het volgende:
[..]
Goedkoop, eager en trouw. Hij is de redder van Henny!
Ik heb Sam en Moos grappen ook nooit begrepen. Alsof er een algehele clou is die je moet weten om de andere grappen te snappen. Maar geen Jood die het uitlegt...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:31 schreef luxerobots het volgende:
Semieten, de zonen van Sem. De bijbelse Sem kreeg zogenaamd vijf zonen, die dan zouden hebben gezorgd voor het hele volk, de Semieten. Kortom, van die term klopt al weinig.
Om Sam en Moos moppen te begrijpen hoef je meestal geen universitaire opleiding te hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:33 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik heb Sam en Moos grappen ook nooit begrepen. Alsof er een algehele clou is die je moet weten om de andere grappen te snappen. Maar geen Jood die het uitlegt...
Gek hèquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:35 schreef luxerobots het volgende:
Dat is nog steeds zo, kwijlende ouderen worden in een hoekje weggestopt.
Maar wel Joods zijn om de clou te snappen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:35 schreef Martinello het volgende:
[..]
Om Sam en Moos moppen te begrijpen hoef je meestal geen universitaire opleiding te hebben.
Valt wel mee denk ik. Beetje de Joodse stereotypen kennen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:36 schreef waxmask het volgende:
[..]
Maar wel Joods zijn om de clou te snappen?
Die hebbuh we nie in Eindhovuh... Vandaar dat Theo's Stratumseind grappen hier wel goed vielen...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:37 schreef Martinello het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Beetje de Joodse stereotypen kennen.
Volgend jaar zien we Michiel 2.0. Zonder hoed, zwaard en snor. Maar met een bruin kleurtje.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:40 schreef borisz het volgende:
Gaan we het ook hebben over die gekkies die aan het protesteren zijn?
Zijn er eigenlijk Nederlandse films waar Frank Lammers niet inzit? En dan nog commercials voor Jumbo, Arke. Er valt niet aan die man te ontkomen.quote:
Sint en Katja-liefhebber.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:
Die officier is net Stefan de Walle.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:42 schreef Martinello het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk Nederlandse films waar Frank Lammers niet inzit? En dan nog commercials voor Jumbo, Arke. Er valt niet aan die man te ontkomen.
Jinek gaat toch ook niet in een kort rokje op die bank zitten?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:52 schreef alors het volgende:
Doe eens normale kleren aan gekEen dokter komt toch ook niet in witte jas op de bank zitten? Dat overdreven pochen met al die onderscheidingen
Hey voor sommige moet je wel een week op de hei hebben gezeten, een kist munitie verschieten, een keer uit een vliegtuig donderen met netje, en soms is even een dagje voet aan land van een oorlogsland ook weer scoren op de Defensie-Bingokaart.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:52 schreef alors het volgende:
Doe eens normale kleren aan gekEen dokter komt toch ook niet in witte jas op de bank zitten? Dat overdreven pochen met al die onderscheidingen
twitter:JinekLive twitterde op woensdag 21-01-2015 om 16:32:01Gisteravond stemde de Eerste Kamer in met het leenstelsel van @Jet_Bussemaker Vanavond praat ze erover in #JINEK http://t.co/4E7o44CASE reageer retweet
Die man lijkt wel als twee druppels water. Maar een Zeeuw door een Eindhovenaar laten spelen is wel een beetje lastig.quote:
Hetzelfde geld voor moslims in principe, maar nadat alle Moren uit Spanje zijn verdreven zijn er nooit moslims teruggekeerd naar Europa. Al zullen de Oosterijkers daar anders over denken met hun Ottomanen problemen toen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is feitelijk geen racisme, aangezien Joden niet echt een ras zijn. De meeste semieten zijn moslim. Maar er was natuurlijk door de geschiedenis heen meermaals een focus geweest op Joden. Dus ik vind het niet zo vreemd.
'Ze', 'hen'.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:06 schreef alors het volgende:
Mensen antisemiet noemen dat kunnen ze wel goed ja. Beetje zelfkritiek is hen vreemd.
Over mosterd na de maaltijd gesprokenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:33 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:JinekLive twitterde op woensdag 21-01-2015 om 16:32:01Gisteravond stemde de Eerste Kamer in met het leenstelsel van @Jet_Bussemaker Vanavond praat ze erover in #JINEK http://t.co/4E7o44CASE reageer retweet
Het is niet zo dat Jet een kwartier lang de wereld mag beschilderen met haar woorden. Ze krijgt TEGENSTAND.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Over mosterd na de maaltijd gesproken
twitter:FnvJong twitterde op woensdag 21-01-2015 om 18:55:56Vanavond is FNV Jong'er @marmoosje bij @JinekLive om minister Bussemaker uit te leggen waarom het #leenstelsel geen goed plan is. 23:00 NPO1 reageer retweet
ArkeFly. Dacht het wel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:05 schreef Kopsterk het volgende:
Die Michiel de Ruiter lijkt me kut door die Frank Lammers.
Frank Lammers lijkt meer op een foute Joegoslaaf.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:05 schreef Kopsterk het volgende:
Die Michiel de Ruiter lijkt me kut door die Frank Lammers.
kill the witchquote:
LAKS zit er ookquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Jet een kwartier lang de wereld mag beschilderen met haar woorden. Ze krijgt TEGENSTAND.twitter:FnvJong twitterde op woensdag 21-01-2015 om 18:55:56Vanavond is FNV Jong'er @marmoosje bij @JinekLive om minister Bussemaker uit te leggen waarom het #leenstelsel geen goed plan is. 23:00 NPO1 reageer retweet
Ik overweeg misschien naar België te gaan maar dit geheel terzijde.quote:
Konkovies varkenquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:09 schreef Kopsterk het volgende:
Wow er zit een flink gezette vrouw op de bank.
Herhaling van zettenquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Jet een kwartier lang de wereld mag beschilderen met haar woorden. Ze krijgt TEGENSTAND.twitter:FnvJong twitterde op woensdag 21-01-2015 om 18:55:56Vanavond is FNV Jong'er @marmoosje bij @JinekLive om minister Bussemaker uit te leggen waarom het #leenstelsel geen goed plan is. 23:00 NPO1 reageer retweet
Bas van Toorquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:10 schreef Mani89 het volgende:
Wat zit daar nou voor clownesk figuur op de bank.
Jouw leven is alleen VI?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
dit interesseert echt niemand
Staan gelukkig ook genoeg hoge flats waar ze in kunnen vliegen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:11 schreef Oliver23 het volgende:
Woon zelf in Overvecht! Geloof me, stikt van de Jihadisten!
Vliegen ze wel flats in, waar hun eigen volk massaal woontquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Staan gelukkig ook genoeg hoge flats waar ze in kunnen vliegen.
dit dusquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:13 schreef tralalala het volgende:
Het gaat elke avond al over die "lieve" jihadisten, doe maar volgend onderwerp.
Ivo gebruikt nog een abacus, en dat is net als met die draaischijftelefoon, 1 fout en je kan weer opnieuw beginnen.quote:
Dit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:14 schreef BobW het volgende:
Bij Knevel en Brinkie kon Johan zich nog bemoeien met andere gesprekken. Dat kan hier helaas niet, dat waren altijd de mooiste momenten.
Dat.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:14 schreef BobW het volgende:
Bij Knevel en Brinkie kon Johan zich nog bemoeien met andere gesprekken. Dat kan hier helaas niet, dat waren altijd de mooiste momenten.
Om de boodschap door te geven "allemaal lief zijn voor elkaar".quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:13 schreef tralalala het volgende:
Het gaat elke avond al over die "lieve" jihadisten, doe maar volgend onderwerp.
Dit is een opgeblazen Arnold Karskens.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Mani89 het volgende:
Die man ziet er uit als een karikatuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |