Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.quote:
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoorquote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.
Wie zijn we?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Sked het volgende:
[..]
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoor
Asscher is ook een goeie, maar Aboutaleb zou ik graag minister-president zien worden. Al was het maar om de pvv-tokkies te trollen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als het bestuur van de PvdA slim is, dan schuiven ze hem naar voren bij de komende verkiezingen.
Denk niet dat aboutaleb een jood isquote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Caland het volgende:
Speltip 1: film nooit als je zelf meezingt.
quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef JanCees het volgende:
[..]
Denk niet dat aboutaleb een jood is
Echt welquote:In zijn voorlaatste functie was hij vanaf 22 februari 2007 staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het kabinet-Balkenende IV. Daarvoor was hij wethouder in de gemeente Amsterdam. Hij is lid van de Partij van de Arbeid.
Ik denk dat veel Nederlanders iets minder bekrompen zijn en pragmatischer denken. Ik stem liever op een Marokkaan dan op een Limbo met een peroxide-kapsel.quote:
Van pragmatisch denken is nooit wat goeds gekomenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders iets minder bekrompen zijn en pragmatischer denken. Ik stem liever op een Marokkaan dan op een Limbo met een peroxide-kapsel.
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Asscher is ook een goeie, maar Aboutaleb zou ik graag minister-president zien worden. Al was het maar om de pvv-tokkies te trollen.
Gerd Leers heeft ook enorm gefaald in Den Haag. Om te huilen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.
Hetgeen dat gemeld wordt voegt niets toe aan wat er al bekend is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef Caland het volgende:
Ik moet zeggen dat dit wel een aardig interview is van Jinek. Voor haar doen.
Relatief? Ontzettend populair. Won ook veel van die vriendjesprijzen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe goed hij het in de kamer en tijdens de campagne zou doen. Het zou kunnen dat hij te langdradig praat en te inhoudelijk is. Cohen was ook een (relatief) populaire burgemeester. Een burgemeester is toch meer een bestuurder.
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Schoothondje en leider zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.
Ik wil een inhoudelijk sterke en goede premier.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:16 schreef Sked het volgende:
[..]
We willen toch geen premier uit Marokko? Dat gaat echt te ver hoor
Cohen was voordat hij burgemeester was ook staatssecretaris.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Aboutaleb is al staatssecretaris van SZW geweest dus hij weet wel hoe het werkt in Den Haag.
Vanuit de onderbuik reageren zoals de PVV-clan doet is nog minder goeds gekomen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef Sked het volgende:
[..]
Van pragmatisch denken is nooit wat goeds gekomen
Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanuit de onderbuik reageren zoals de PVV-clan doet is nog minder goeds gekomen.
Cohen was ook een prima bestuurder. Alleen minder als oppositieleider.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cohen was voordat hij burgemeester was ook staatssecretaris.
Ik vond andere mensen ook zo overkomen voordat ze minister-president werden. En dat wordt een politiek correcte klerezooiquote:Op maandag 19 januari 2015 23:24 schreef Exorbitantes het volgende:
Hij komt zo transparant, eerlijk en authentiek over. Eigenlijk alles wat een politicus niet doorgaans niet heeft. Is dit toneel of kijken wij hier tegen de echte man? Ik hoop het laatste, en als dat zo is: word minister(-president)!
Cohen faalde in elk kritisch interview en debatquote:Op maandag 19 januari 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Cohen was ook een prima bestuurder. Alleen minder als oppositieleider.
Heeft inderdaad een uitgebreide carrière in de landspolitiek. Maar volgens mij is dat niet eens nodig als minister-president. Maar ik vind Aboutaleb geen beste kandidaat. Al moet ik zeggen dat hij me nu positief verrast. Denk echter dat iemand als Asscher gekeken naar het grootste deel van de relevante demografie een veiligere keus is. Al weet ik niet of zijn Joodse afkomst een probleem is voor bepaalde Moslims, zeker de Turken na het conflict van kort geleden, denk ik dat de negatieve aspecten van de Marokkaanse komaf van Aboutaleb zwaarder tellen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsof dat debat zo belangrijk was. Dat is vooral tegen elkaar roepen en standpunten herhalen. Het betere argument is totaal niet belangrijk. Als bestuurder en beleidsmaker is het gewoon een capabele man.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Cohen faalde in elk kritisch interview en debat
Ik heb liever een jood dan een Marokkaanquote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Heeft inderdaad een uitgebreide carrière in de landspolitiek. Maar volgens mij is dat niet eens nodig als minister-president. Maar ik vind Aboutaleb geen beste kandidaat. Al moet ik zeggen dat hij me nu positief verrast. Denk echter dat iemand als Asscher gekeken naar het grootste deel van de relevante demografie een veiligere keus is. Al weet ik niet of zijn Joodse afkomst een probleem is voor bepaalde Moslims, zeker de Turken na het conflict van kort geleden, denk ik dat de negatieve aspecten van de Marokkaanse komaf van Aboutaleb zwaarder tellen.
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Cohen faalde in elk kritisch interview en debat
Dan ben je dus gewoon ongeschikt.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.
Straatvechters als Wilders en Rutte. Roemer was ook niet zo best.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cohen was helaas communicatief heel matig...prima bestuurder, maar niet opgewassen tegen straatvechters als Wilders en Roemer.
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:27 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb liever een jood dan een Marokkaan
Onzin. Goed beleid kunnen maken, daar gaat het om. Wilders met zijn MAVO-achtergrond is sowieso ongeschikt. En Roemer heeft volgens mij ook nooit een fatsoenlijke studie afgemaakt. Wel bepaalde opleidingen, geloof ik. Wat dat betreft heeft hij het beter gedaan dan Wilders.quote:
Wat een kulquote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.
Een opleiding is ook niet het echte leven. De meest succesvolle mensen zijn vaak mensen die op school niet presteerden.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij, en vele anderen. Dat is de reden dat je beter niet voor een Marokkaan kan gaan als politiek leider. Eigenlijk elke allochtoon met een kleurtje.
[..]
Onzin. Goed beleid kunnen maken, daar gaat het om. Wilders met zijn MAVO-achtergrond is sowieso ongeschikt. En Roemer heeft volgens mij ook nooit een fatsoenlijke studie afgemaakt. Wel bepaalde opleidingen, geloof ik. Wat dat betreft heeft hij het beter gedaan dan Wilders.
Een beetje kunnen roeptoeteren maakt niet dat je capabel bent. Sterker nog, dat is compleet irrelevant. Zelfs als het wel om het inhoudelijke debat zou gaan, is het minder belangrijk.
Zichzelf verzopen ofzoquote:Op maandag 19 januari 2015 23:32 schreef Caland het volgende:
Wat had die vrouw dan precies gedaan, ben het half aan het volgen
Dat had ik gemist, zo interessant vind ik het nietquote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef tralalala het volgende:
[..]
Met gewurgd kindje in de achterbak, klein detail.
Ik geloof echt niet dat de gemiddelde PvdA-kiezer op die manier redeneert. Zowel de oorspronkelijke aanhang als de redelijke Moslims zullen zeker op hem kunnen stemmen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je moet een degelijke CV hebben, en daar staat over het algemeen een opleiding aan de basis. Een opleiding op zichzelf is zeker niet genoeg, dat ben ik uiteraard met je eens.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een opleiding is ook niet het echte leven. De meest succesvolle mensen zijn vaak mensen die op school niet presteerden.
Al moet ik toegeven dat ik niet onder de indruk ben van de cv's van Roemer en Wilders.
De PvdA-er is normaler dan jij denkt. Het zijn nog altijd hoofdzakelijk mensen van het politieke midden. Verder heb je een hoop mensen die roepen dat ze niet zo zijn, maar uiteindelijk die latente discriminatoire gevoelens toch laten spreken. Vaak niet eens bewust. Een zeer degelijk percentage gaat er per definitie van uit bij het beoordelen van een kleurling dat deze minder intelligent is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat de gemiddelde PvdA-kiezer op die manier redeneert. Zowel de oorspronkelijke aanhang als de redelijke Moslims zullen zeker op hem kunnen stemmen.
Hij komt niet echt over als iemand die beter kan krijgenquote:Op maandag 19 januari 2015 23:35 schreef Caland het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-water-in-reed.html
Dat die kerel nog met haar omgaat dan.
Nee.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:37 schreef agter het volgende:
Aboutaleb heeft mij positief verrast. Ik volg hem verders niet.
Is dit een beetje zoals hij altijd is?
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan, maar dat is wmb geen reden om maar niet te kiezen voor iemand die niet Arisch is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jij denkt dat het niet van effect is? --> Naïef.
Wel qua ideeën, niet qua welbespraaktheid.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:37 schreef agter het volgende:
Aboutaleb heeft mij positief verrast. Ik volg hem verders niet.
Is dit een beetje zoals hij altijd is?
Een succesvol politiek leider is vaak goed in hangen en wurgen. Rutte is ook iemand die soepeltjes meebeweegt met de trends die zich voordoen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Xaobotnik het volgende:
Wow, deze kerel is alleen maar saai door te praten alleen al.
[..]
Je moet een degelijke CV hebben, en daar staat over het algemeen een opleiding aan de basis. Een opleiding op zichzelf is zeker niet genoeg, dat ben ik uiteraard met je eens.
Maar die onzin over dat je het echte leven kent als normale arbeider en daarmee beter geschikt zou zijn als politiek leider, wat iets te veel mensen suggereren, is gewoon kolder.
Aboutaleb naar voren schuiven is zeker een risico, maar ik denk eerder omdat de conservatieve Moslim-achterban er misschien nog niet klaar voor is. De potentiële "witte" PvdA-kiezer die nog niet naar Wilders is overgestapt, heeft echt geen moeite met Aboutaleb. Denk dat zelfs veel D66'ers en CDA'ers wellicht op Aboutaleb gaan stemmen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:34 schreef Xaobotnik het volgende:
De PvdA-er is normaler dan jij denkt. Het zijn nog altijd hoofdzakelijk mensen van het politieke midden. Verder heb je een hoop mensen die roepen dat ze niet zo zijn, maar uiteindelijk die latente discriminatoire gevoelens toch laten spreken. Vaak niet eens bewust. Een zeer degelijk percentage gaat er per definitie van uit bij het beoordelen van een kleurling dat deze minder intelligent is.
Daarbij is Asscher ook gewoon een capabele vent die geen excuustruserij toestaat bij 'de Moslims'. Dus waarom het risico nemen met Aboutaleb?
Dat is hipquote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Levchenko heeft dezelfde kapper als die linkse gast.
Lev heeft veel meer swag.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Wedstrijden hoeven ook niet eens verkocht te zijn, je kan ook op de meest onbenullige dingen betten zoals eerste ingooi, corner en dat soort troep.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:47 schreef showtimer het volgende:
http://www.worldfootball.(...)krasnodar-fk-saturn/
die wedstrijd dus? 17e speelronde van de 30, beetje vroeg om zogezegd uitgespeeld te zijn.
Succesvol politicus =/ goed beleidsmaker. Ik vind Rutte beleidstechnisch ook zwak.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een succesvol politiek leider is vaak goed in hangen en wurgen. Rutte is ook iemand die soepeltjes meebeweegt met de trends die zich voordoen.
Het heeft niet zoveel met elkaar te maken. Je hebt ook zat topstudenten die wel succesvol zijn. En die doen het gewoon vaker beter na de uni of hbo (of zelfs mbo) dan de mensen die het niet zo goed deden. Als je hard werkt, ben je meestal wel een goede student. En in het professionele leven is dat ook de weg naar succes over het algemeen.quote:Echt succesvolle mensen, vaak buiten de politiek. Waren geen uitblinkers op school. Neem een Einstein, Steve Jobs, Bill Gates. Op school leer je wel nuttige dingen, maar het is vooral reproduceren.
Voor jou niet. Voor velen anderen wel. Misschien dat je eens met iemand moet spreken die een kleurtje heeft en met veel andere mensen te maken heeft, hoe vaak ze meemaken dat de grootste idioot denkt dat ze slimmer zijn dan hen, en/of hoe vaak ze met geïrriteerde reacties te maken krijgen omdat ze niet kunnen hebben dat het tegendeel waar is.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef alors het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan, maar dat is wmb geen reden om maar niet te kiezen voor iemand die niet Arisch is.
rode kaart in 2e minuut ook?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Wedstrijden hoeven ook niet eens verkocht te zijn, je kan ook op de meest onbenullige dingen betten zoals eerste ingooi, corner en dat soort troep.
Niet per se, maar Lev is knapper dan die andere gast.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij valt wel op die oostbloktypes?
Dat is ook geen uitdaging, Lev wordt gezien als een knap persoon. Die linkse is net een kloon van een sip kijkende Hitler.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
Niet per se, maar Lev is knapper dan die andere gast.
Nee, die probeert het slechts.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Dit is wel een wat concreter verhaal dan zij destijds hadden (vertelden met basis feitelijk alleen dat er gegokt werd door gare partijen), hoewel ze wel grondwerk hebben gedaan.quote:
Levchenko woont al bijna 20 jaar in Nederland. In de jaren '90 was het ook gewoon de norm om Nederlands te leren. Kijk naar hoe jongens als Henke Larsson, Eidur Gudjohnsson Nederlands spreken. Beter dan Levchenko. Perez is ongeveer even lang in Nederland, en doet het ook niet verkeerd.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:54 schreef PLAE@ het volgende:
2 prachtige dames in het publiek!!
complimenten voor de beheersing van de NED taal door Levchenko en complimenten voor de kleding van de journalist en Levchenko.
Larsson spreekt beter Nederlands dan Levchenko? No way... Eidur is in Vlaanderen opgegroeid, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Levchenko woont al bijna 20 jaar in Nederland. In de jaren '90 was het ook gewoon de norm om Nederlands te leren. Kijk naar hoe jongens als Henke Larsson, Eidur Gudjohnsson Nederlands spreken. Beter dan Levchenko. Perez is ongeveer even lang in Nederland, en doet het ook niet verkeerd.
Als Ronaldo twee jaar langer was gebleven had hij het ook minstens zo goed gesproken als de genoemde mensen. Dus zo speciaal is het echt niet wanneer je fucking 20 jaar hier woont. Het is eerder belachelijk wanneer je het niet kan.
Jan Heintze dan.... En Larsson spreekt wel beter Nederlands; twee jaar geleden nadat hij al een flink tijd weg was geweest:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
Larsson spreekt beter Nederlands dan Levchenko? No way... Eidur is in Vlaanderen opgegroeid, totaal niet vergelijkbaar.
Niet mee eens, maar maakt ook niet uit verder. Gemiddelde Nederlander zal ook veel makkelijker Deens of Zweeds leren dan Russisch.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Jan Heintze dan.... En Larsson spreekt wel beter Nederlands; twee jaar geleden nadat hij al een flink tijd weg was geweest:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |