abonnement Unibet Coolblue
pi_149636961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:51 schreef MagnumPI het volgende:
Ik krijg een mailtje binnen van een recruiter van Maandag:

[..]

De reden dat ik mn cv heb geplaatst is dat ik op zoek ben naar een passende baan, dat terzijde. Als ik vervolgens even google op "maandag detachering ervaringen" kom ik geen positieve verhalen tegen.

Iemand hier die ervaringen heeft met Maandag?
Yup! Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een onderwijsbaan. Paar gesprekken gehad met recruiters van Maandag en tegelijk zelf gaan zoeken.
Toen ik net een sollicitatie had geregeld kreeg ik via Maandag precies dezelfde school+functie aangereikt, maar voor 30% minder loon dan wanneer ik direct bij de school in dienst ging.

Redelijke recruiters, weinig kennis van de werkvloer. "Wat is het verschil tussen leerlingen op VMBO en Atheneum? Niet veel toch?" :')
Mon 'en!
pi_149637311
Had trouwens een gesprek bij een onderwijs-uitzendbureau vorige week vrijdag. Aardig gesprek, waarin ik aangaf vanaf 1 maart aan de slag te kunnen (en voor die tijd druk ben met mantelzorg, maar als ze me 2 dagen van tevoren laten weten dat ze me ergens voor nodig hebben ik wel iets kan regelen). Komt mooi uit, want vanaf 1 maart start een nieuwe groep leerlingen.

Na gesprek niets meer gehoord, tot dinsdagmiddag. "Kun je vanavond een klas overnemen?"

Ik zorg full-time voor mijn moeder en antwoordde dan ook "Nee, sorry, kan op deze korte termijn niet weg van huis."

Weer geen antwoord, tot woensdagochtend. "Ok, ik zie dat je niet flexibel bent. Misschien hebben we wel iets voor je in april. Je hoort nog van ons."

Bottomline: na aangegeven mantelzorger te zijn tot 1 maart ben ik ineens niet meer in de running voor een baan die begint op 1 maart omdat ik NU niet flexibel ben. Dat heb ik toch aangegeven in het gesprek!?!
Mon 'en!
pi_149637393
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:31 schreef bloempjuh het volgende:
Had trouwens een gesprek bij een onderwijs-uitzendbureau vorige week vrijdag. Aardig gesprek, waarin ik aangaf vanaf 1 maart aan de slag te kunnen (en voor die tijd druk ben met mantelzorg, maar als ze me 2 dagen van tevoren laten weten dat ze me ergens voor nodig hebben ik wel iets kan regelen). Komt mooi uit, want vanaf 1 maart start een nieuwe groep leerlingen.

Na gesprek niets meer gehoord, tot dinsdagmiddag. "Kun je vanavond een klas overnemen?"

Ik zorg full-time voor mijn moeder en antwoordde dan ook "Nee, sorry, kan op deze korte termijn niet weg van huis."

Weer geen antwoord, tot woensdagochtend. "Ok, ik zie dat je niet flexibel bent. Misschien hebben we wel iets voor je in april. Je hoort nog van ons."

Bottomline: na aangegeven mantelzorger te zijn tot 1 maart ben ik ineens niet meer in de running voor een baan die begint op 1 maart omdat ik NU niet flexibel ben. Dat heb ik toch aangegeven in het gesprek!?!
Ik zou even een mailtje sturen.
pi_149638078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:00 schreef Clashy het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Wil dit echt niet verknallen, maar ik ben wat sceptisch. Help, hoe bereiden jullie je voor? Hoe kan ik hier het beste uit halen. Pff.
Tsja als eerste gewoon een basisgedachte. Je bent iemand die ze wat kan bieden, die competent is, iemand met kennis, ervaring en talenten. Een afwijzing betekent niet dat jij niet goed bent, het betekent alleen misschien dat ze andere talenten of andere kennis zochten.

Ten tweede kan je de website van het bedrijf eens lezen. Misschien weet je bemiddelaar je ook iets te vertellen over de cultuur. Dat kan iets zeggen over de richting waaruit de vragen zullen komen.

Verder bedenk je een aantal scenario's waarin lastige vragen worden gesteld. Dit hoeft niet heel uitgebreid, daar maak je jezelf alleen maar zenuwachtig van. Als je onder je niveau solliciteert kunnen ze bijvoorbeeld vragen of je je niet snel gaat vervelen. Als je bepaalde kennis mist kunnen ze vragen hoe je dat op denkt te gaan lossen. Let op, dat betekent niet gelijk dat het een onoverkomelijk probleem is.

Je kan altijd aangeven als je zenuwachtig bent.
pi_149655574
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:50 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Losgepeuterd bij mijn contactpersoon van het UWV na 1,5 jaar zeuren. Ik zie de laatste tijd veel vacatures voor heftruck chauffeurs voorbij komen dus ik droeg dat aan als motivatie en om zo mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. :)
oke ..top voor jou ! Maar dat gaat mij niet lukken (opleiding via uwv) dat potje zit dicht )
pi_149660282
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:44 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

oke ..top voor jou ! Maar dat gaat mij niet lukken (opleiding via uwv) dat potje zit dicht )
ProTip: Probeer zoiets te regelen in een gesprek op vrijdag, kwam ik pas na 1,5 jaar achter. Op 1 of andere manier zijn die mensen opeens....menselijk :D
pi_149676312
Ik heb binnenkort een tweede gesprek voor een leuke functie. Het eerste gesprek verliep voor mijn gevoel goed en het feit dat ik opnieuw ben uitgenodigd om langs te komen en met twee andere kantoorgenoten te praten is een bevestiging daarvan.

Hoe zal zo'n tweede gesprek ongeveer verlopen?
pi_149722347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:44 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Ik heb binnenkort een tweede gesprek voor een leuke functie. Het eerste gesprek verliep voor mijn gevoel goed en het feit dat ik opnieuw ben uitgenodigd om langs te komen en met twee andere kantoorgenoten te praten is een bevestiging daarvan.

Hoe zal zo'n tweede gesprek ongeveer verlopen?
Ik heb morgen ook een tweede gesprek. Derde als je de intake bij het uzb meetelt.

Het ligt erg aan wie je tegenover je hebt. De insteek zoals ik het steeds ervaren heb:

Zit je tegenover de directeur bij een klein bedrijf? = gesprek wordt erg visionair, waar wil jij zijn over 5 jaar? Wie ben jij eigenlijk, wat maakt jou nog eigenlijk echt jou?
HR-medewerker? = wie ben jij als persoon? Ben je een doorzetter? Pas je in het team?
Leidinggevende van de werkvloer? = Wat heb je gedaan, kan je het werk doen? Heb je de juiste werkervaring?
Toekomstig collega? = ben jij prettig om mee samen te werken?

Er kunnen altijd nog mensen van een andere afdeling bij zitten, maar dan kunnen ze wel op de een of andere manier stakeholder zijn van het proces. Een kwaliteitsmanager bijv zal het belangrijk vinden of jij je werk netjes doet.
pi_149727455
Forever Living Products heeft me onlangs benaderd voor 'n MLM scam :') ze worden wel handiger moet ik zeggen en minder lomp zodat mensen die in de shit zitten er nu waarschijnlijk veel eerder in gaan trappen. Zorgwekkende ontwikkeling, ik hoop dat iedereen gewoon googlet op bedrijfsnamen en dan op 't Radarforum bijv uitkomt. :N
Hallon!
pi_149729103
Tjonge ik heb nog een een interne sollicitatie lopen. Ironisch genoeg moet ik daar het vaakst achteraan bellen. Serieus, als ze zo naar klanten zijn is het niet gek dat ze reorganiseren. Even kijken hoor; dit heb ik allemaal al gehad voor deze enkele procedure:

Recruitmentsysteem van HR plat
Spamfilter onderschept berichten naar mijn prive-adres (huh? nog nooit meegemaakt)
Vacature-eigenaar is ziek (dus ging ik verder via haar leidinggevende)
Vacature is dichtgegaan wegens teveel aanmeldingen (maar ik ben intern)
Leidinggevende van de vacature-eigenaar vervolgens nergens meer te bekennen
Terugbellers laten erg lang op zich wachten.

Niet raar eigenlijk dat ze moeten reorganiseren. Ik heb nog nooit in mijn leven meegemaakt dat een procedure zo moeizaam is verlopen. En dan ben ik al 4 banen verder dan toen ik de arbeidsmarkt op kwam.
pi_149729558
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:13 schreef Daboman het volgende:
Tjonge ik heb nog een een interne sollicitatie lopen. Ironisch genoeg moet ik daar het vaakst achteraan bellen. Serieus, als ze zo naar klanten zijn is het niet gek dat ze reorganiseren. Even kijken hoor; dit heb ik allemaal al gehad voor deze enkele procedure:

Recruitmentsysteem van HR plat
Spamfilter onderschept berichten naar mijn prive-adres (huh? nog nooit meegemaakt)
Vacature-eigenaar is ziek (dus ging ik verder via haar leidinggevende)
Vacature is dichtgegaan wegens teveel aanmeldingen (maar ik ben intern)
Leidinggevende van de vacature-eigenaar vervolgens nergens meer te bekennen
Terugbellers laten erg lang op zich wachten.

Niet raar eigenlijk dat ze moeten reorganiseren. Ik heb nog nooit in mijn leven meegemaakt dat een procedure zo moeizaam is verlopen. En dan ben ik al 4 banen verder dan toen ik de arbeidsmarkt op kwam.
als ze je nu echt de geschikte kandidaat vonden, dan had je het toch allang gemerkt?
  Redactie Frontpage maandag 16 februari 2015 @ 16:39:37 #212
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149729958
Lekker passief-agressieve mail van een vacaturesite omdat ik hun naam niet in de mail had gezet :')
quote:
Bedankt voor jouw sollicitatie! Deze werd onmiddellijk en automatisch doorgestuurd naar de werkgever. We hebben echter gemerkt dat je 'naam vacaturesite' bent vergeten te vermelden in het subject van jouw e-mail of de begeleidende brief. Probeer je dat in de toekomst niet te vergeten aub?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_149730093
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:28 schreef Eyip het volgende:

[..]

als ze je nu echt de geschikte kandidaat vonden, dan had je het toch allang gemerkt?
Uit de telefoongesprekken kon ik opmaken dat ik gezien mijn voorbereiding op zo'n functie een interessante kandidaat ben en er zijn daadwerkelijke verstuurde berichten die bij mij daadwerkelijk niet aangekomen zijn. Dus nee, gezien de gebrekkige communicatie kan het zomaar zijn dat ik het nog niet gemerkt heb. Bovendien wil ik ze zelf spreken hoe ik daar (of dezelfde afdeling bij een ander bedrijf) binnen kom, mocht ik het niet worden. Ik beweeg er hemel en aarde voor en ik ben zelfs begonnen een dossier aan te leggen om dat aan te tonen. Extra diploma of certificaat nodig? Prima, haal ik. Overtuigender worden? Prima, ga ik oefenen. Meer ervaring met bepaalde taken? Prima, ik pak het zo ver mogelijk op als de functies waar ik wel voor word aangenomen dat toelaten. Als ik het heb over voorbereiding op de functie, gaat het dus niet om even de website lezen, maar echt jarenlange voorbereiding compleet met bloed, zweet en tranen om mezelf klaar te stomen voor een dergelijke functie. Als ik dit allemaal uit de doeken doe opent dit eigenlijk bijna altijd een deur.

Ik ben vrij fanatiek als het op dit soort functies aan komt :P
pi_149731782
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:43 schreef Daboman het volgende:

[..]

Uit de telefoongesprekken kon ik opmaken dat ik gezien mijn voorbereiding op zo'n functie een interessante kandidaat ben en er zijn daadwerkelijke verstuurde berichten die bij mij daadwerkelijk niet aangekomen zijn. Dus nee, gezien de gebrekkige communicatie kan het zomaar zijn dat ik het nog niet gemerkt heb. Bovendien wil ik ze zelf spreken hoe ik daar (of dezelfde afdeling bij een ander bedrijf) binnen kom, mocht ik het niet worden. Ik beweeg er hemel en aarde voor en ik ben zelfs begonnen een dossier aan te leggen om dat aan te tonen. Extra diploma of certificaat nodig? Prima, haal ik. Overtuigender worden? Prima, ga ik oefenen. Meer ervaring met bepaalde taken? Prima, ik pak het zo ver mogelijk op als de functies waar ik wel voor word aangenomen dat toelaten. Als ik het heb over voorbereiding op de functie, gaat het dus niet om even de website lezen, maar echt jarenlange voorbereiding compleet met bloed, zweet en tranen om mezelf klaar te stomen voor een dergelijke functie. Als ik dit allemaal uit de doeken doe opent dit eigenlijk bijna altijd een deur.

Ik ben vrij fanatiek als het op dit soort functies aan komt :P
ik bekijk het van een afstand, weet niet precies hoe het bij je in bedrijf toe gaat.

De aanhouder wint ^O^
pi_149761097
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:37 schreef Eyip het volgende:

[..]

ik bekijk het van een afstand, weet niet precies hoe het bij je in bedrijf toe gaat.

De aanhouder wint ^O^
Het bleek dat je gelijk had. Vandaag werd ik, bijna 4 weken na de start van de procedure, uitngenodigd. Dat wordt wel een aparte ervaring aangezien ik de halve afdeling al aan de lijn heb gehad.

Mijn sollicitatiegesprek van vandaag bij een andere procedure ging volgens mij ook vrij goed, ik wist de juiste antwoorden te geven op moeilijke vragen. Toch zie ik er stiekem wel een beetje tegenop, aangezien ik weer op de bodem begin, aan de andere kant groeit het bedrijf wel flink dus de kans dat ik wel ga groeien is goed. Oftewel, slechte korte termijn deal, goede lange termijn deal.
pi_149762024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het bleek dat je gelijk had. Vandaag werd ik, bijna 4 weken na de start van de procedure, uitngenodigd. Dat wordt wel een aparte ervaring aangezien ik de halve afdeling al aan de lijn heb gehad.

Mijn sollicitatiegesprek van vandaag bij een andere procedure ging volgens mij ook vrij goed, ik wist de juiste antwoorden te geven op moeilijke vragen. Toch zie ik er stiekem wel een beetje tegenop, aangezien ik weer op de bodem begin, aan de andere kant groeit het bedrijf wel flink dus de kans dat ik wel ga groeien is goed. Oftewel, slechte korte termijn deal, goede lange termijn deal.
Een kerel met zoveel doorzettingsvermogen in een sollicitatieprocedure bij een chaotisch bedrijf, vindt vast wel een leuke job buiten dat bedrijf.

Niets is frustrerender dan opnieuw beginnen bij het bedrijf en jou aan het lijntje houden. Want je bent zo vriendelijk en we kunnen je geen vaste baan aanbieden voorlopig. Wordt niet de speelbal van het strategische management niveau.

Verbreed de horizon en wet solliciteer niet op één paard.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:31:21 #217
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_149762162
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:39 schreef LTVDK het volgende:
Lekker passief-agressieve mail van een vacaturesite omdat ik hun naam niet in de mail had gezet :')

[..]

:')
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_149763207
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
Mon 'en!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:22:02 #219
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_149763690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef bloempjuh het volgende:
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
sorry, andere kandidaten zijn gewoon meer geschikt.
groetjes, je oud-collega
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_149763731
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:22 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

sorry, andere kandidaten zijn gewoon meer geschikt.
groetjes, je oud-collega
:)
Mon 'en!
pi_149764023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef bloempjuh het volgende:
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
Er zijn vast nog meer mensen die daar ook hebben gewerkt en die ook nog minder arrogant zijn en zich niet per definitie de beste vinden :')
Of mensen die leidinggevend zijn, en het bedrijf kunnen leren, want het zal vast de NASA niet zijn.

Ik snap wel dat je werkloos bent.
5 Ferrari's op videoband!
pi_149764781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Er zijn vast nog meer mensen die daar ook hebben gewerkt en die ook nog minder arrogant zijn en zich niet per definitie de beste vinden :')
Of mensen die leidinggevend zijn, en het bedrijf kunnen leren, want het zal vast de NASA niet zijn.

Ik snap wel dat je werkloos bent.
Afgewezen worden door een HR medewerker die blijkbaar net een paar jaar komt kijken en een standaard brief eruit rolt. Ook naar oud werknemers, dat is pas arrogant.
pi_149765169
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Eyip het volgende:

[..]

Afgewezen worden door een HR medewerker die blijkbaar net een paar jaar komt kijken en een standaard brief eruit rolt. Ook naar oud werknemers, dat is pas arrogant.
Tijd stoppen in afwijzingen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 17:07:53 ]
pi_149766024
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Eyip het volgende:

[..]

Afgewezen worden door een HR medewerker die blijkbaar net een paar jaar komt kijken en een standaard brief eruit rolt. Ook naar oud werknemers, dat is pas arrogant.
als oud werknemer denken dat je daardoor de beste bent :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_149771066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:07 schreef Leonos het volgende:

[..]

Tijd stoppen in afwijzingen :')
Dit.
pi_149778935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef bloempjuh het volgende:
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
Dus op basis van een papiertje zeggen ze dat anderen meer geschikt zijn. Terwijl ze je achter de HR-muur gewoon kennen. Je voelt natuurlijk zelf ook wel aan dat dit niet klopt dus je hoeft je niet zo weg te laten zetten. Ik zou zeggen hup, bellen. En vragen maar. Wat maakt die anderen zo geschikt? Legt het feit dat je er al gewerkt hebt geen gewicht in de schaal? Waarom zou je als bedrijf deze kans niet grijpen? Oh, dus omdat ik dat ene feitje niet op mijn CV heb gezet (anders werd het te lang) heb ik er gelijk geen ervaring mee? Ga uit van de vuistregel: je kan meer dan op je CV staat. Het liefst ben je vriendelijk maar zeg je wel waar het op staat, met een subtiel vleugje eerlijkheid.

Die grappenmakers zijn trouwens geen regulars hier en hebben niet eens de moeite genomen de disclaimer te lezen, dus niet teveel van aan trekken :) Misschien zijn het nog wel clones ook :')

Als je de baan echt wil en bereid ben ervoor door het vuur te gaan en wat risico te nemen, kun je een hoop muren breken. Solliciteren is nu eenmaal een blufspelletje. Beroepsverkopers maken het ook altijd mooier dan het is.
pi_149779709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:47 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dus op basis van een papiertje zeggen ze dat anderen meer geschikt zijn. Terwijl ze je achter de HR-muur gewoon kennen. Je voelt natuurlijk zelf ook wel aan dat dit niet klopt dus je hoeft je niet zo weg te laten zetten. Ik zou zeggen hup, bellen. En vragen maar. Wat maakt die anderen zo geschikt? Legt het feit dat je er al gewerkt hebt geen gewicht in de schaal? Waarom zou je als bedrijf deze kans niet grijpen? Oh, dus omdat ik dat ene feitje niet op mijn CV heb gezet (anders werd het te lang) heb ik er gelijk geen ervaring mee? Ga uit van de vuistregel: je kan meer dan op je CV staat. Het liefst ben je vriendelijk maar zeg je wel waar het op staat, met een subtiel vleugje eerlijkheid.

Die grappenmakers zijn trouwens geen regulars hier en hebben niet eens de moeite genomen de disclaimer te lezen, dus niet teveel van aan trekken :) Misschien zijn het nog wel clones ook :')

Als je de baan echt wil en bereid ben ervoor door het vuur te gaan en wat risico te nemen, kun je een hoop muren breken. Solliciteren is nu eenmaal een blufspelletje. Beroepsverkopers maken het ook altijd mooier dan het is.
Ben ik de enige die hier toch even van achter mijn oren moest krabben? De hier beschreven houding neem je imho aan als je onrecht wordt aangedaan. Als je ergens recht op hebt, maar de andere partij daar overheen walst. Maar toch niet als ze je niet willen hebben voor een baan?

Of ben ik té lang uit het systeem weg en heb ik de revolutie gemist?
pi_149781665
Ik moet nu ook weer hard op zoek. Heb nog wel een baan, maar hoe lang nog ......
stupidity has become as common as common sense was before
pi_149788816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Ben ik de enige die hier toch even van achter mijn oren moest krabben? De hier beschreven houding neem je imho aan als je onrecht wordt aangedaan. Als je ergens recht op hebt, maar de andere partij daar overheen walst. Maar toch niet als ze je niet willen hebben voor een baan?

Of ben ik té lang uit het systeem weg en heb ik de revolutie gemist?
Misschien zijn de vragen inderdaad wat prikkelend en is het wat beter te formuleren, maar ik zou wel meer willen weten als ik met zo'n afwijzing kom te zitten. I mean, je hebt er wel naar tevredenheid gewerkt. Dan is het toch vreemd als ze je ineens niet meer moeten?

Maar goed, dat ben ik.
pi_149790533
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:39 schreef LTVDK het volgende:
Lekker passief-agressieve mail van een vacaturesite omdat ik hun naam niet in de mail had gezet :')

[..]

:') 8)7
pi_149790649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef bloempjuh het volgende:
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
Heb ik ook gehad.. Op dezelfde afdeling notabene.. ik moest er met een groep eruit ivm sluiting inhouse uitzendbureau, die namen ze toen niet over. Paar maanden later mocht je weer solliciteren. En dan ben je ineens niet meer geschikt }:|
pi_149791079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:53 schreef Daboman het volgende:

[..]

Misschien zijn de vragen inderdaad wat prikkelend en is het wat beter te formuleren, maar ik zou wel meer willen weten als ik met zo'n afwijzing kom te zitten. I mean, je hebt er wel naar tevredenheid gewerkt. Dan is het toch vreemd als ze je ineens niet meer moeten?

Maar goed, dat ben ik.
Zeker. Ik vraag bij elke afwijzing, als het mogelijk is en als ze niet specifiek zeggen dat het niet kan, of ik feedback kan krijgen en welke kwaliteiten anderen hadden die ik niet had. Heb er tot nu toe veel aan gehad, ook voor het verder zoeken.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2015 @ 13:09:01 #233
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149854912
Echt sommige afwijzingen :') Dit stond aan het einde van de mail:

quote:
Omdat we het fijn vinden dat je gesolliciteerd hebt ontvang je van ons een kortingscode van 10% op ons gehele assortiment. Deze code is 3 maanden geldig en eenmalig te gebruiken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_149856660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:09 schreef LTVDK het volgende:
Echt sommige afwijzingen :') Dit stond aan het einde van de mail:

[..]

Haha ja, sommige afwijzingen zijn hilarisch. Ik heb er wel eens een gehad dat ik teveel een research profiel zou hebben terwijl ik al 3 jaar in productie zat en juist helemaal niet de research kant op wil.
pi_149856725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:09 schreef LTVDK het volgende:
Echt sommige afwijzingen :') Dit stond aan het einde van de mail:

[..]

Noh :{
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:52:12 #236
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_149861793
Vanmorgen gesolliciteerd, vanmiddag een gemiste oproep en dit mailtje:

quote:
Hallo []

Via onze corporate recruiter hebben wij jouw profiel ontvangen.
Ik zou je willen vragen om contact met mij op te nemen voor een telefonische intake.

Alvast dank en prettig weekend


[]
Vestigingsdirecteur []
Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet zien. Ik laat dit even een weekend bezinken en dan neem ik maandag wel contact op met 'm.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_149862772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:52 schreef MagnumPI het volgende:
Vanmorgen gesolliciteerd, vanmiddag een gemiste oproep en dit mailtje:

[..]

Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet zien. Ik laat dit even een weekend bezinken en dan neem ik maandag wel contact op met 'm.
Bezinken? :o Waarom?
pi_149864547
Volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek. Gaat goed zo :)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:54:01 #239
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149869223
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:40 schreef Daboman het volgende:
Volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek. Gaat goed zo :)
^O^
Goed nieuws!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:54:20 #240
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149869233
Ik ben bijna door mijn proeftijd, nog een weekje, maar ik heb nog geen dag spijt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149871274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:40 schreef Daboman het volgende:
Volgende week een arbeidsvoorwaardengesprek. Gaat goed zo :)
Ik ga voor waarzegster solliciteren omdat ik al zei dat die lastige sollicitatie van je tot goeie resultaten zou leiden. :P
Hallon!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:06:38 #242
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_149882217
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:30 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Bezinken? :o Waarom?
Het was zo'n online sollicitatie waarbij je een formulier moet invullen en je cv moet uploaden. Verder je adresgegevens en een salarisindicatie achterlaten. Er is geen ruimte om een sollicitatiebrief te uploaden of een motivatie in te vullen.

Het betreft een vacature buiten mijn vakgebied, hetgeen ook blijkt uit mijn cv. Waarom neemt zo'n vestigingsmanager dan contact op met mij? Niet dat ik de baan niet zou willen, anders had ik er nooit naar gesolliciteerd. Maar toch ...
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:13:02 #243
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149882319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:03 schreef bloempjuh het volgende:
Ideale (leidinggevende) baan gespot bij oud-werkgever. Nette brief gestuurd die neerkwam op "Ik had hier drie jaar lang een bijbaan, heb inmiddels de ideale ervaring opgedaan en wil deze baan!"
Krijg net een mailtje terug van een HR-stagiaire "er zijn andere kandidaten meer geschikt..."

Bull-shit! Ik ken het bedrijf van binnen en buiten. Heb even een mailtje naar bedrijfsleider (=oud-collega) gestuurd. Nu maar hopen dat ze niet denkt dat ik een stalker ben ;(
Met zo'n houding zou je hier ook niet op gesprek komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_149883145
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:06 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Het was zo'n online sollicitatie waarbij je een formulier moet invullen en je cv moet uploaden. Verder je adresgegevens en een salarisindicatie achterlaten. Er is geen ruimte om een sollicitatiebrief te uploaden of een motivatie in te vullen.

Het betreft een vacature buiten mijn vakgebied, hetgeen ook blijkt uit mijn cv. Waarom neemt zo'n vestigingsmanager dan contact op met mij? Niet dat ik de baan niet zou willen, anders had ik er nooit naar gesolliciteerd. Maar toch ...
Omdat ze je in het bestand willen hebben 'voor het geval dat er een geschikte vacature komt', vermoed ik zo.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:28:10 #245
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_149884027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:52 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Omdat ze je in het bestand willen hebben 'voor het geval dat er een geschikte vacature komt', vermoed ik zo.
Het betreft in dit geval een sollicitatie bij het bureau zelf, als recruiter.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_149884386
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met zo'n houding zou je hier ook niet op gesprek komen.
Waarom? D'r staat "nette brief" in haar post, ze zal het echt niet zo hebben opgeschreven. :P
Hallon!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:52:00 #247
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149884577
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Waarom? D'r staat "nette brief" in haar post, ze zal het echt niet zo hebben opgeschreven. :P
Aangezien ze vanuit haar optiek redeneert dat ze de beste voor de baan is omdat ze het bedrijf kent zal dat ongetwijfeld ook wel in haar brief staan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_149887217
nou, gisteren m'n eerste sollicitatiegesprek na 2 maanden solliciteren. Niet geworden, iemand anders had meer ervaring maar ze waren we genoeg onder de indruk om me een 'bijbaan' aan te bieden voor minder uren per week :D 't is toch wat en het werk is echt heel leuk, dus dan kijk ik wel of ik nog wat ernaast kan doen in dezelfde richting.
  maandag 23 februari 2015 @ 06:41:54 #249
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_149945173
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:06 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Het was zo'n online sollicitatie waarbij je een formulier moet invullen en je cv moet uploaden. Verder je adresgegevens en een salarisindicatie achterlaten. Er is geen ruimte om een sollicitatiebrief te uploaden of een motivatie in te vullen.

Het betreft een vacature buiten mijn vakgebied, hetgeen ook blijkt uit mijn cv. Waarom neemt zo'n vestigingsmanager dan contact op met mij? Niet dat ik de baan niet zou willen, anders had ik er nooit naar gesolliciteerd. Maar toch ...
Blijkbaar zien ze genoeg aanknopingspunten.
Hopelijk voor jou zien die na een paar dagen nog steeds.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_149958654
Vandaag weer op gesprek voor een interne sollicitatie. Het ging weer erg goed, ze zeiden het een leuk gesprek te vinden, open en met tweerichtingsverkeer. Ik heb zelf ook wat scherpe vragen gesteld. Hoewel normaal gesproken altijd vrij gewichtig over de functie wordt gedaan waren deze mensen juist heel down to earth, dus dat was even omschakelen.

Ik heb ook verteld dat ik al een aanbod heb, maar nog niet heb getekend. Ze waren bereid om wat haast te maken met de beslissing. Vrij unieke situatie, vonden ze. Maar op zich ook wel weer een uitdaging om iets van te maken.

Als ze de baan daadwerkelijk aanbieden, moet ik zo ongeveer de gok van m'n leven nemen. Enerzijds heb ik dan de baan waar ik zo enorm veel energie heb ingestoken om me er goed op voor te bereiden, wat ik al zo lang wil, maar wel met het risico dat de reorganisatie alsnog toeslaat. En anderzijds een baan waar ik wel onderaan weer begin, maar waar heel veel toekomstperspectief is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 23-02-2015 16:59:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')