abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148866469
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En indien het incident op waarheid berust, ga jij je excuses aanbieden omdat de daders autochtonen zijn?
Nee, dan gaan we hier zeggen dat het niks met echte Nederlanders te maken heeft.
pi_148866501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dan gaan we hier zeggen dat het niks met echte Nederlanders te maken heeft.
Terecht. Daar lijkt mij namelijk geen woord van gelogen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:56:24 #203
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148866683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het was hier toch zo slecht want alle Moslims werden toch aangevallen?
In de moslimwereld is de toestand van de moslims veel slechter door de constante drone-aanvallen, invasies van het westen, dictators (gesteund door het westen) die moslims onderdrukken

Dan blijf ik liever hier zolang het kan
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:05:47 #204
412436 girlygirl8
pi_148866866
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben aangevallen wegens het niet moslim zijn. Ik kom uit een wijk waar nu veel jihadisten zijn vertrokken.

Mijn zusjes waren horen, moeder ook natuurlijk en later zouden de soldaten van Allah mijn kop komen afhakken.

Gevolgd door we gaan je slaan. En daar kwamen ze weer, altijd in de meerderheid. Ik heb best wel eens wat klappen gehad, maar me altijd goed verdedigd en uiteindelijk op die manier het respect afgedwongen (lees:ze wilden niet nog meer klappen ktijgen) . Dit is voor mij een kant van de islam. Dit heb Ik meegemaakt. Spreek ik jou daar op aan? Nee.

Maar dat er binnen jouw religie een flinke stroming is met compleet geschifte gedachten mag toch inmiddels wel duidelijk zijn.

Door jou en je achterlijke gewauwel over de islam zou ik toch bijna gaan denken dat alle moslims zo denken als jij. Hypocriet, racistisch, bevooroordeeld en in de slachtofferrol. Ik wens je veel succes met de rest van je leven. Ik hoop voor Je dat je de plaat voor je kop nog eens wegrijdt.

Jij draagt in ieder geval helemaal in je eentje wel weer bij aan het slechte imago van de islam. Namelijk dat de meesten latente Isis supporters zijn en alleen medemoslims vertrouwen.

Bah.
Nee dat is jouw ervaring met een paar moslims. Islam is een religie en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat individuen doen. Mensen zijn vrij om te doen wat ze willen. Ik ken geen moslim die perfect de Islamitische voorschriften volgt.

Zoals ik vrij ben om te zeggen wat ik denk en als je daarmee vind dat ik Islam als religie een slechte reputatie geef of dat je door mij nu denkt dat de meesten IS supporters zijn, dan begrijp je er gewoon niks van.

[ Bericht 1% gewijzigd door girlygirl8 op 20-01-2015 10:12:49 ]
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:07:10 #205
412436 girlygirl8
pi_148866887
-

[ Bericht 100% gewijzigd door girlygirl8 op 20-01-2015 10:07:25 (dubbel) ]
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:09:43 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148866941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:56 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

In de moslimwereld is de toestand van de moslims veel slechter door de constante drone-aanvallen, invasies van het westen, dictators (gesteund door het westen) die moslims onderdrukken

Dan blijf ik liever hier zolang het kan
Marokko is vrij van aanvallen, net als Turkije en Maleisië. Brunei kan je ook naartoe.
pi_148866950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zowel in Frankrijk (100 op 2,5 miljoen moslims) en in Nederland gaat het om een klein aantal incidenten op een miljoenenpopulatie. Maar bepaalde media, die van de "weg met ons"-school, wekken uiteraard graag de indruk dat Nederland een door en door racistisch land is.

Het is trouwens mijn overtuiging dat moslims in de slachtofferrol duwen beslist niet gaat werken om problemen op te lossen. Het werkt eerder averechts.
Nou ja, 50 incidenten in frankrijk direct na de aanslag zou ik geen kattenpis meer willen noemen. Ik kan goed begrijpen dat mensen daar wat zenuwachtig van worden.

En kijk eens op het internet rond, de haat is echt vrij alom aanwezig. Zeker als iemand gewoon een normaal mens is verder kan ik me goed voorstellen dat je het gevoel hebt om tussen 2 vuren in te staan. Aan de ene kant heb je de reli gekken die het je lastig maken, aan de andere kant de islam haters, een groep die steeds groter en steeds agressiever wordt.

Ik denk vooral dat dit niet erkennen problemen gaat veroorzaken. Vind het niet nodig om gelijk mensen in die slachtofferrol te zetten, maar er is wel degelijk een probleem, de agressie neemt toe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:11:04 #208
412436 girlygirl8
pi_148866967
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Marokko is vrij van aanvallen, net als Turkije en Maleisië. Brunei kan je ook naartoe.
Niet vrij van onderdrukking (geen moslimland is dat mede dankzij het Westen).
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:16:27 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148867074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:11 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Niet vrij van onderdrukking (geen moslimland is dat mede dankzij het Westen).
Oh het is allemaal de schuld van het Westen? Maleisië kent weinig onderdrukking hoor. Oman kent trouwens een gematigde dictatuur. Mooi land ook. Het Westen is verderfelijk, daar wil een normaal denkend persoon niet wonen.
pi_148867118
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En indien het incident op waarheid berust, ga jij je excuses aanbieden omdat de daders autochtonen zijn?
Nee. Ik hoef geen excuses aan te bieden voor andermans daden. Die plegen ze niet namens mij en ook niet namens een bepaald gedachtegoed dat ik aanhang. Moslims hoeven ook geen excuses aan te bieden voor daden die andere (extremistische) moslims plegen.

Ik neem trouwens wél afstand van zinloos geweld, zoals dat ook geldt voor extremisme. Maar dat doe ik sowieso al, ongeacht of dit verhaal waar of niet waar is.
pi_148867201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, 50 incidenten in frankrijk direct na de aanslag zou ik geen kattenpis meer willen noemen. Ik kan goed begrijpen dat mensen daar wat zenuwachtig van worden.

En kijk eens op het internet rond, de haat is echt vrij alom aanwezig. Zeker als iemand gewoon een normaal mens is verder kan ik me goed voorstellen dat je het gevoel hebt om tussen 2 vuren in te staan. Aan de ene kant heb je de reli gekken die het je lastig maken, aan de andere kant de islam haters, een groep die steeds groter en steeds agressiever wordt.

Ik denk vooral dat dit niet erkennen problemen gaat veroorzaken. Vind het niet nodig om gelijk mensen in die slachtofferrol te zetten, maar er is wel degelijk een probleem, de agressie neemt toe.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Maar als het waar is wat je zegt, namelijk dat de groep islamhaters steeds groter wordt, is de vraag gerechtvaardigd hoe dat komt. Komt islamhaat zomaar uit de lucht vallen, of heeft het bepaalde redenen?

Er is trouwens ook (verbale of verdergaande) agressie van moslims richting anderen. Bijvoorbeeld richting homo's die hun buurt uit worden gepest, of richting Nederlandse meisjes die voor hoer worden uitgescholden omdat ze geen hoofddoek dragen.
pi_148867223
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
Moslims hoeven ook geen excuses aan te bieden voor daden die andere (extremistische) moslims plegen.
Dat zijn veel Nederlanders niet met je eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148867276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Maar als het waar is wat je zegt, namelijk dat de groep islamhaters steeds groter wordt, is de vraag gerechtvaardigd hoe dat komt. Komt islamhaat zomaar uit de lucht vallen, of heeft het bepaalde redenen?

Er is trouwens ook (verbale of verdergaande) agressie van moslims richting anderen. Bijvoorbeeld richting homo's die hun buurt uit worden gepest, of richting Nederlandse meisjes die voor hoer worden uitgescholden omdat ze geen hoofddoek dragen.
Dit kan je dan ook toepassen op reli gekje worden, terrorisme e.d.. Vreemd genoeg is er dan ineens helemaal geen ruimte voor discussie, zal jij nooit komen met ja maar...
En waar zeg ik dat er vanuit die andere groep niets is, ik zeg zelfs dat iemand het gevoel kan hebben tussen 2 vuren te staan.

Wat mij betreft ben ik het wel met je eens dat er geen enkele rechtvaardiging is voor bv terrorisme, alleen breid ik dat uit naar deze agressie die toeneemt. Daar is ook geen enkele rechtvaardiging voor. Er is geen enkele reden die ik kan verzinnen die het ineens ok of minder erg maakt dat een willekeurig mens wordt lastig gevallen of aangevallen wordt, ook niet als dat mens moslim is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148867412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zijn veel Nederlanders niet met je eens.
Dat is dan hun probleem.
pi_148867481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit kan je dan ook toepassen op reli gekje worden, terrorisme e.d.. Vreemd genoeg is er dan ineens helemaal geen ruimte voor discussie, zal jij nooit komen met ja maar...
En waar zeg ik dat er vanuit die andere groep niets is, ik zeg zelfs dat iemand het gevoel kan hebben tussen 2 vuren te staan.

Wat mij betreft ben ik het wel met je eens dat er geen enkele rechtvaardiging is voor bv terrorisme, alleen breid ik dat uit naar deze agressie die toeneemt. Daar is ook geen enkele rechtvaardiging voor. Er is geen enkele reden die ik kan verzinnen die het ineens ok of minder erg maakt dat een willekeurig mens wordt lastig gevallen of aangevallen wordt, ook niet als dat mens moslim is.
Ik snap je eerste opmerking niet; misschien kun je die verduidelijken?

Wat de tweede alinea betreft: er is geen rechtvaardiging voor agressie, dat klopt. Maar als een bepaalde groep ineens vaker met agressie heeft te maken, is het goed om de oorzaken daarvan bloot te leggen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:34:26 #216
412436 girlygirl8
pi_148867489
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh het is allemaal de schuld van het Westen? Maleisië kent weinig onderdrukking hoor. Oman kent trouwens een gematigde dictatuur. Mooi land ook. Het Westen is verderfelijk, daar wil een normaal denkend persoon niet wonen.
Niet allemaal. Maar zij zijn wel de oorzaak van die onderdrukking. Nu is het aan de moslims om zich van die tirannie te bevrijden.

Maleise heeft een monarchie. Weinig verschil met Nederland/België.
Dan blijf ik liever hier (geboren en getogen).

Oman.. gematigde dictatuur :')
pi_148867669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je eerste opmerking niet; misschien kun je die verduidelijken?

Wat de tweede alinea betreft: er is geen rechtvaardiging voor agressie, dat klopt. Maar als een bepaalde groep ineens vaker met agressie heeft te maken, is het goed om de oorzaken daarvan bloot te leggen.
Daarmee bedoel ik dat je dat bij die andere zaken ook niet doet, waarom hier dan ineens wel?
Van ongeloof naar ja maar dat komt ergens door e.d., dat zie ik jou nooit en te nimmer doen als het om problemen van die andere groep gaat.

De oorzaak zijn idioten die willekeurige mensen lastig vallen/aanvallen. Daar is geen reden toe(anders dan domme haat), anders zouden ze geen willekeurige mensen te pakken nemen.
pi_148867680
Onterechte klacht. Waarschijnlijk wou deze dame in kwestie hen beroven of zulks. Dan zou ik mijzelf ook verdedigen. Voorkomen is beter dan genezen. Prima gehandeld van deze mensen dus.
pi_148867854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat je dat bij die andere zaken ook niet doet, waarom hier dan ineens wel?
Van ongeloof naar ja maar dat komt ergens door e.d., dat zie ik jou nooit en te nimmer doen als het om problemen van die andere groep gaat.

De oorzaak zijn idioten die willekeurige mensen lastig vallen/aanvallen. Daar is geen reden toe(anders dan domme haat), anders zouden ze geen willekeurige mensen te pakken nemen.
Laten we voorop stellen dat het probleem van agressie richting moslims in omvang nogal meevalt. Verder keur ik het ondubbelzinnig af dat mensen maar zo slachtoffer worden van agressie of verbaal geweld. Ik stel daarbij ook nog even vast dat het omgekeerd ook gebeurt.

Agressie op basis van huidskleur, geslacht, seksuele geaardheid, ras, kleur haar of ogen, is agressie op basis van een feit waar het slachtoffer niks aan kan doen. Agressie op basis van religie is agressie op basis van denkbeelden en uitgedragen opvattingen. Die kun je veranderen, daar kun je afstand van nemen.

Ik zeg daarmee NIET dat ik het goedkeur. Ik ageer er slechts tegen dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt gepresenteerd en dat het op gelijke voet wordt gesteld met kenmerken die bij geboorte vastliggen. Religie is aangeleerd. Je kunt er afstand van doen.
pi_148868104
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat het probleem van agressie richting moslims in omvang nogal meevalt. Verder keur ik het ondubbelzinnig af dat mensen maar zo slachtoffer worden van agressie of verbaal geweld. Ik stel daarbij ook nog even vast dat het omgekeerd ook gebeurt.

Agressie op basis van huidskleur, geslacht, seksuele geaardheid, ras, kleur haar of ogen, is agressie op basis van een feit waar het slachtoffer niks aan kan doen. Agressie op basis van religie is agressie op basis van denkbeelden en uitgedragen opvattingen. Die kun je veranderen, daar kun je afstand van nemen.

Ik zeg daarmee NIET dat ik het goedkeur. Ik ageer er slechts tegen dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt gepresenteerd en dat het op gelijke voet wordt gesteld met kenmerken die bij geboorte vastliggen. Religie is aangeleerd. Je kunt er afstand van doen.
Wat een onzin met je dat je kunt er afstand van doen. Als datzelfde aan jouw gevraagd wordt is het huis te klein.

Of laat ik een wat harder vb pakken, vindt je dan ook dat spottende cartoons maar niet moeten, want he, je moet je niet tekenen en als je dat wel doet moet je niet janken als mensen daardoor agressief tegen je gaan doen toch?
Nee he, toch maar niet of wel soms elfje? Zie je hierin de kromheid van je eigen denken?
pi_148868106
De oplossing is vrij gemakkelijk,hoor. Geen hoofddoek dragen op een manier die typerend is.
pi_148868127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:03 schreef Alentejana het volgende:
De oplossing is vrij gemakkelijk,hoor. Geen hoofddoek dragen op een manier die typerend is.
De oplossing is simpel, gewoon niet meer zonder man naar buiten en een vuilniszak aan. Anders is het je eigen schuld dat je verkracht wordt toch?
pi_148868274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:03 schreef erodome het volgende:

[..]

De oplossing is simpel, gewoon niet meer zonder man naar buiten en een vuilniszak aan. Anders is het je eigen schuld dat je verkracht wordt toch?
Je reageert vanuit emotie.
Wat ik bedoel is dat een moslima prima haar geloof kan blijven aanhangen zonder dat het voor een ander persee op hoeft te vallen dat ze een moslima is.

Als reactie op dat je van geloof afstand kunt doen. Dat hoeft nl helemaal niet.
Maar als ik in een islamitisch land ben, weet ik dat ik doelwit kan zijn als ik er te bloot bij loop of met een groot zichtbaar kruis om mijn nek ga lopen.
(Mijn zus werd bv door diverse vreemden met stokken tegen de benen geslagen in Egypte omdat je haar blote venkels kon zien, zelfs terwijl ze naast haar Egypische man liep).
En je zag bv wat Beatrix deed als aanpassing. Ze hield haar hoed, maar deed er een sjaal om.
Er zijn tussenmiddelen mogelijk om je aan te passen en toch jezelf te zijn!
pi_148868331
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:08 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je reageert vanuit emotie.
Wat ik bedoel is dat een moslima prima haar geloof kan blijven aanhangen zonder dat het voor een ander persee op hoeft te vallen dat ze een moslima is.

Als reactie op dat je van geloof afstand kunt doen. Dat hoeft nl helemaal niet.
Maar als ik in een islamitisch land ben, weet ik dat ik doelwit kan zijn als ik er te bloot bij loop of met een groot zichtbaar kruis om mijn nek ga lopen.
en je zag bv wat Betrix deed als aanpassing. ze hioeld haar hoed, maar deed er een sjaal om.
Er zijn tussenmiddelen mogelijk om je aan te passen en toch jezelf te zijn!
Dat was in een moskee, dat lijkt me dan niet meer dan logisch. Zo zal ze ook haar schouders bedekken als ze in italie een kerk binnen stapt.

En nee, ik reageer niet uit emotie, ik vind je opmerking gewoon nergens op slaan, die komt echt op precies hetzelfde neer als mijn vb.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:10:46 #225
412436 girlygirl8
pi_148868337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:03 schreef Alentejana het volgende:
Voor een racist die een moslima wil aanvallen is een hoofddoek een hoofddoek

Of deze nu zwart en lang is of gekleurd en modieus
pi_148868448
quote:

[..]

Wat een onzin met je dat je kunt er afstand van doen. Als datzelfde aan jouw gevraagd wordt is het huis te klein.

Of laat ik een wat harder vb pakken, vindt je dan ook dat spottende cartoons maar niet moeten, want he, je moet je niet tekenen en als je dat wel doet moet je niet janken als mensen daardoor agressief tegen je gaan doen toch?
Nee he, toch maar niet of wel soms elfje? Zie je hierin de kromheid van je eigen denken?
Het is geen onzin: je kunt gewoon afstand doen van je religie en je kunt gewoon besluiten om je denkbeelden bij te stellen. Ik ageer tegen het positioneren van religie als een soort onwrikbaar feit. Het is niks meer of minder dan een bepaalde opvatting.

Ik zie niet de kromheid van mijn eigen denken. Ik heb vooral moeite om te begrijpen wat je precies bedoelt; zal wel aan mij liggen. Spottende cartoons moeten altijd mogen, voor zover ze niet actief tot geweld oproepen.

Er zijn trouwens mensen die vinden dat de tekenaars van Charlie Hebdo alle ellende over zichzelf hebben afgeroepen. Als mensen die (zieke) opvatting mogen uitdragen, dan mogen mensen ook vinden dat moslima's met een hoofddoekje alle ellende over zichzelf afroepen. Cartoons tekenen is een keuze, een hoofddoekje dragen is ook een keuze.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:16:47 #227
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148868485
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:05 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nee dat is jouw ervaring met een paar moslims. Islam is een religie en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat individuen doen. Mensen zijn vrij om te doen wat ze willen. Ik ken geen moslim die perfect de Islamitische voorschriften volgt.

Zoals ik vrij ben om te zeggen wat ik denk en als je daarmee vind dat ik Islam als religie een slechte reputatie geef of dat je door mij nu denkt dat de meesten IS supporters zijn, dan begrijp je er gewoon niks van.
Stop maar lekker je kop in het zand hoor.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:17:34 #228
412436 girlygirl8
pi_148868515
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:16 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Stop maar lekker je kop in het zand hoor.
Hoe doe ik dat?

Misschien kan ik iets van je leren
pi_148868530
quote:

[..]

Wat je nu probeert te schetsen, is de wereld op z'n kop. Veel gekker moet het toch niet worden. De opvatting dat vrouwen zich moeten bedekken, om zodoende niet de lusten van de man op te wekken, is uit de islamitische wereld afkomstig. En het is ook daar de dagelijkse praktijk.

Overigens zijn er talrijke voorbeelden van westerse meisjes die worden verkracht door islamitische mannen. Want ja, ook al zijn ze pas 11-12 jaar, ze lopen niet bedekt rond, dus dan vraag je er gewoon om.
pi_148868682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is geen onzin: je kunt gewoon afstand doen van je religie en je kunt gewoon besluiten om je denkbeelden bij te stellen. Ik ageer tegen het positioneren van religie als een soort onwrikbaar feit. Het is niks meer of minder dan een bepaalde opvatting.

Ik zie niet de kromheid van mijn eigen denken. Ik heb vooral moeite om te begrijpen wat je precies bedoelt; zal wel aan mij liggen. Spottende cartoons moeten altijd mogen, voor zover ze niet actief tot geweld oproepen.

Er zijn trouwens mensen die vinden dat de tekenaars van Charlie Hebdo alle ellende over zichzelf hebben afgeroepen. Als mensen die (zieke) opvatting mogen uitdragen, dan mogen mensen ook vinden dat moslima's met een hoofddoekje alle ellende over zichzelf afroepen. Cartoons tekenen is een keuze, een hoofddoekje dragen is ook een keuze.
Klopt en nogmaals deze personen hebben gehandeld uit zelfbescherming. Voor hetzelfde geld stapte deze vrouw uit de auto met een kalasjnikov en riep ze allawie akbar.
pi_148869080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:10 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Voor een racist die een moslima wil aanvallen is een hoofddoek een hoofddoek

Of deze nu zwart en lang is of gekleurd en modieus
Dat is niet waar, want een hoofddoek is op zich helemaal geen vreemd fenomen voor vrouwen en in verschillende periodes zelfs mode geweest.
Het gaat veel meer om de manier van omhebben.

Ze kan ook de hoofddoek aflaten...
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat was in een moskee, dat lijkt me dan niet meer dan logisch. Zo zal ze ook haar schouders bedekken als ze in italie een kerk binnen stapt.
[quote] Het ging mij om het creatief omgaan met hoofdbedekking. Ze ging geen hoofddoek om doen.

[quote]En nee, ik reageer niet uit emotie, ik vind je opmerking gewoon nergens op slaan, die komt echt op precies hetzelfde neer als mijn vb.
Ik snap wat je bedoeld, als je zuiver naar zogenaamde uitlokking kijkt, maar het is gewoon een feit dat de hoofddoek nu eenmaal als en rode lap is gaan werken.
Een vriend van me gaat in Nederland een bepaalde winkel niet er in "omdat er alleen maar hoofddoekjes werken" en als hij en die het heeft over al je belt "krijg je weer zo´n dom hoofddoekje aan de lijn". De hoofddoek werkt stigmatiserend.
En het is heel erg, ik zou willen dat je kon dragen wat je wilt in een vrij land, maar als je merkt dat het de verkeerde kant op gaat, zou ik persoonlijk daar toch wel het eerst iets aan willen doen als ik een hoofddoek drager was. En de makkelijkste weg is hem afdoen, of vervnagen door andere bedekking als een pet, of anders dragen.

En nogmaals, ik reageerde vanuit de gedachte dat je je geloof niet te hoeft laten varen, maar ik vind het wel niet meer dat logisch dat je je aanpast aan omstandigheden van het land waar je woont.

Ik ben zelf ongelovige buitenlander in een zeer Katholiek land en heb wel degelijk te maken gehad met heel rare dingen van geld aanbieden tot ontvoering aan toe omdat men hier aanneemt dat als je luchtig gekleed bent je wel een vrouw van lichte zeden moet zijn, helemaal als je mannen in de ogen durft te kijken en je alleen een café in gaat.
Ik heb daardoor gewoon wél mijn net genoeg aangepast een een andere houding aangenomen. Gewoon aangepast naar deze cultuur en leef daar een stuk rustiger door.

Ik vind best dat iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, dus het is harstikke dubbel, maar het is een feit dat half nederland zich ergert aan hoofddoeken, dat is al heel lang een discussie punt. Is het dan niet gewoon handig om die ergernis weg te nemen voordat de agressie massaler wordt.

Kijk eens naar de onrusten die er in diverse landen zijn rond de hoofddoeken bij studenten, dat is al jaren echt een punt. Is het nodig om zo hard voor je hoofddoek te vechten dat er doden vallen?
Wat is er nou zo verschrikkelijk aan een beetje aanpassen?

Maar goed, ik woon niet in Nederland, gelukkig, het is jullie pakkie an.
pi_148869187
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jouw visie kan je ook veranderen dan, toch zou je het niet grappig vinden als mensen dat van je gingen eisen en domme dingen gingen zeggen zoals ja dan is het je eigen schuld als er iets gebeurd he...

Het is onzin uiteindelijk, als mensen geloven doen ze dat niet voor niets, ze zijn werkelijk overtuigt dat dat de juiste weg is. Dat zet je niet maar zo even aan de kant. Hetzelfde geld voor jou met je ongeloof of welk ander wereldbeeld die je hebt. Het is niet in steen gehouwen, maar dat betekend niet dat je het zo van het ene moment op het andere aan de kant kan zetten.

Het is gewoon een ronduit belachelijke opmerking van je en komt echt neer op zeggen dat verkrachting heel makkelijk te voorkomen is als je maar niet meer buiten komt(engeen mannen binnen uitnodigt, eigenlijk ook maar beter geen vrouwen meer).
Het komt neer op zeggen, ja moet je maar geen cartoons maken, is toch een keuze?

En ja, ik weet dat er mensen zijn die dat zeggen, maar jij niet elfje, jij hebt ineens een hele andere mening daarover.
pi_148869226
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat je nu probeert te schetsen, is de wereld op z'n kop. Veel gekker moet het toch niet worden. De opvatting dat vrouwen zich moeten bedekken, om zodoende niet de lusten van de man op te wekken, is uit de islamitische wereld afkomstig. En het is ook daar de dagelijkse praktijk.

Overigens zijn er talrijke voorbeelden van westerse meisjes die worden verkracht door islamitische mannen. Want ja, ook al zijn ze pas 11-12 jaar, ze lopen niet bedekt rond, dus dan vraag je er gewoon om.
Ja, wat een belachelijke opmerking he.... Wel vreemd dat je dan zelf iets in dezelfde geest zegt, alleen dan over moslims die hun geloof maar even los moeten laten, dat samen met een heel betoog dat die agressie wel ergens vandaan komt en dat het iemand eigen keuze is om moslim te zijn.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:45:50 #234
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148869284
Zijn er al getuigen gevonden van deze goed voorbereide hatecrime op klaarlichte dag. Het was dan wel een weggetje in de middle of fucking nowhere, waar deze racisten waarschijnlijk dagen hebben staan wachten totdat er een moslima langskwam, maar ach.
pi_148869316
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:45 schreef Twiitch het volgende:
Zijn er al getuigen gevonden van deze goed voorbereide hatecrime op klaarlichte dag.
Voor iemand die stoer doet en het zogenaamd niets interesseert ben je wel bijzonder betrokken bij het onderwerp.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:47:57 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148869339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Voor iemand die stoer doet en het zogenaamd niets interesseert ben je wel bijzonder betrokken bij het onderwerp.
Oké Henk.
pi_148869426
Weet je, ik zal toch wel willen weten wat er achter zit.
Want als je verder kijkt, nonnen lopen ook in een bepaald kostuum dat ze herkenbaar maakt en toch zie ik weinig haat naar nonnen over straat (hoewel er genoeg zijn die persoonlijk rotdingen hebben meegemaakt op nonnenscholen en daarom haat dragen naar nonnen in het algemeen).

Het komt toch uit een bepaalde angst denk ik.
Of uiteindelijk een dominantie gedrag.
Precies zoals dat ook werkt vanaf de andere kant.
pi_148870910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, wat een belachelijke opmerking he.... Wel vreemd dat je dan zelf iets in dezelfde geest zegt, alleen dan over moslims die hun geloof maar even los moeten laten, dat samen met een heel betoog dat die agressie wel ergens vandaan komt en dat het iemand eigen keuze is om moslim te zijn.
De islam staat nou niet bepaald bekend als een geloof dat bijzonder tolerant is richting anders- of niet-gelovigen. Het is een zeer conservatieve religie die moeizaam past binnen een westerse samenleving die ruimdenkend, modern en vooruitstrevend is. Die realiteit kan ik niet veranderen.

Het is overigens al vaker geopperd dat de islam toe is aan vernieuwing. Moslims zouden dringend eens met elkaar in conclaaf moeten om hun geloof aan te passen aan de tijden van nu.
pi_148871213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
De islam staat nou niet bepaald bekend als een geloof dat bijzonder tolerant is richting anders- of niet-gelovigen. Het is een zeer conservatieve religie die moeizaam past binnen een westerse samenleving die ruimdenkend, modern en vooruitstrevend is. Die realiteit kan ik niet veranderen.

Dat zijn alle religie's die bij Abraham beginnen. Welke religie is het eigenlijk niet?
pi_148871421
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is overigens al vaker geopperd dat de islam toe is aan vernieuwing. Moslims zouden dringend eens met elkaar in conclaaf moeten om hun geloof aan te passen aan de tijden van nu.
Ja ja, dat jij je redenen hebt om zo te denken was al wel duidelijk. Dat je die manier van denken enkel en alleen toepast op wat in jouw straatje valt is het punt.

Dat is wat ik bedoel met die reden erachter, zodra iemand verder gaat dan alleen een mening boeit me dat gewoon niet zo.
Diegene die vind dat vrouwen maar thuis moeten blijven en bedekt kan zo'n zelfde riedeltje afsteken, er zijn nu eenmaal verkrachtende mannen toch?
Het is net zulke onzin om te zeggen dat die vrouw thuis moet blijven en een vuilniszak moet dragen als zeggen dat moslims hun geloof maar even moeten laten varen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:59:28 #241
412436 girlygirl8
pi_148871489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want een hoofddoek is op zich helemaal geen vreemd fenomen voor vrouwen en in verschillende periodes zelfs mode geweest.
Het gaat veel meer om de manier van omhebben.

Ze kan ook de hoofddoek aflaten...

[..]

Ik snap wat je bedoeld, als je zuiver naar zogenaamde uitlokking kijkt, maar het is gewoon een feit dat de hoofddoek nu eenmaal als en rode lap is gaan werken.
Een vriend van me gaat in Nederland een bepaalde winkel niet er in "omdat er alleen maar hoofddoekjes werken" en als hij en die het heeft over al je belt "krijg je weer zo´n dom hoofddoekje aan de lijn". De hoofddoek werkt stigmatiserend.
En het is heel erg, ik zou willen dat je kon dragen wat je wilt in een vrij land, maar als je merkt dat het de verkeerde kant op gaat, zou ik persoonlijk daar toch wel het eerst iets aan willen doen als ik een hoofddoek drager was. En de makkelijkste weg is hem afdoen, of vervnagen door andere bedekking als een pet, of anders dragen.

En nogmaals, ik reageerde vanuit de gedachte dat je je geloof niet te hoeft laten varen, maar ik vind het wel niet meer dat logisch dat je je aanpast aan omstandigheden van het land waar je woont.

Ik ben zelf ongelovige buitenlander in een zeer Katholiek land en heb wel degelijk te maken gehad met heel rare dingen van geld aanbieden tot ontvoering aan toe omdat men hier aanneemt dat als je luchtig gekleed bent je wel een vrouw van lichte zeden moet zijn, helemaal als je mannen in de ogen durft te kijken en je alleen een café in gaat.
Ik heb daardoor gewoon wél mijn net genoeg aangepast een een andere houding aangenomen. Gewoon aangepast naar deze cultuur en leef daar een stuk rustiger door.

Ik vind best dat iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, dus het is harstikke dubbel, maar het is een feit dat half nederland zich ergert aan hoofddoeken, dat is al heel lang een discussie punt. Is het dan niet gewoon handig om die ergernis weg te nemen voordat de agressie massaler wordt.

Kijk eens naar de onrusten die er in diverse landen zijn rond de hoofddoeken bij studenten, dat is al jaren echt een punt. Is het nodig om zo hard voor je hoofddoek te vechten dat er doden vallen?
Wat is er nou zo verschrikkelijk aan een beetje aanpassen?

Maar goed, ik woon niet in Nederland, gelukkig, het is jullie pakkie an.
Dat vind jij
Maar ik heb het over iemand die Islam verafschuwd en een moslima kwaad wil doen
Iemand in dit topic (paar pagina's terug) vertelde dat zijn zus (niet hoofddoekdragende) bespuugd werd om haar geloof

Iedereen met een arabisch uitziende uiterlijk kan met dit soort dingen te maken krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door girlygirl8 op 20-01-2015 13:15:09 ]
pi_148871548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:57 schreef erodome het volgende:
Het is net zulke onzin om te zeggen dat die vrouw thuis moet blijven en een vuilniszak moet dragen als zeggen dat moslims hun geloof maar even moeten laten varen.
Niemand moet z'n geloof laten varen. Ik zou alleen graag willen dat het besef aanwezig is dat geloof een vrije keuze is. Geloof is niet iets dat bij geboorte vastligt of dat in beton is gegoten. Het is aangeleerd gedrag.
pi_148871665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niemand moet z'n geloof laten varen. Ik zou alleen graag willen dat het besef aanwezig is dat geloof een vrije keuze is. Geloof is niet iets dat bij geboorte vastligt of dat in beton is gegoten. Het is aangeleerd gedrag.
Geloof is niet echt een vrije keuze, als iemand geloofd doet dat persoon dat omdat die overtuigt is dat dat de waarheid is. Dat is niet zomaar los te laten, dat geld ook voor zat andere dingen dan geloof.

En waarom zou dat zo belangrijk zijn, als mensen zich toch gewoon netjes aan de wet houden hier is er toch niets aan de hand? Wat is er zo afschuwelijk aan mensen die anders denken?
Dat aangeleerd mag je onderbouwen, want die zie ik niet, ken teveel mensen die geloof helemaal niet met de paplepel mee hebben gekregen. Daarnaast zijn er stevige aanwijzingen dat het voor een deel aangeboren is.
pi_148871795
Dit is dus een bekend truukje. Als ik naast de snelweg -'s nachts- een auto zie staat waar een vrouw met een baby bij staat, bel ik de politie en ga niet stoppen. Nooit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148871826
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Geloof is niet echt een vrije keuze, als iemand geloofd doet dat persoon dat omdat die overtuigt is dat dat de waarheid is. Dat is niet zomaar los te laten, dat geld ook voor zat andere dingen dan geloof.
Geloof is een conditionering. Niemand wordt gelovig geboren.
pi_148871843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:04 schreef erodome het volgende:

[..]

En waarom zou dat zo belangrijk zijn, als mensen zich toch gewoon netjes aan de wet houden hier is er toch niets aan de hand? Wat is er zo afschuwelijk aan mensen die anders denken?
Dat aangeleerd mag je onderbouwen, want die zie ik niet, ken teveel mensen die geloof helemaal niet met de paplepel mee hebben gekregen. Daarnaast zijn er stevige aanwijzingen dat het voor een deel aangeboren is.
Het gaat al mis bij de eerste alinea: ervan overtuigd zijn dat het de waarheid is. Dat kan niet eens, want dan zouden er overtuigende bewijzen moeten zijn voor het bestaan van een God/Allah. Je gelooft dat het de waarheid is, daarom heet het ook geloof.

In tegenstelling tot zaken als ras, geslacht, geaardheid, huidskleur, etc. kun je van de ene op de andere dag je religie inruilen voor een andere. Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het kan gewoon.

Verder is dit een non-discussie aan het worden. Mijn punt is niet dat mensen hun geloof moeten verlaten, mijn punt was dat geloof niet een onwrikbaar iets is. En dat de islam zich wel eens mag afvragen hoe men aan zo'n beroerd imago komt.
pi_148871897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Geloof is een conditionering. Niemand wordt gelovig geboren.
Is dat echt zo, of komt dat jou mooier uit?

Ik ben ook "gelovig"(tussen haakjes omdat het geen standaard geloof is), toch ben ik opgegroeid in een atheistisch gezin, zelfs schurkend tegen anti-theisme. Ken wel meer mensen die ongelovig zijn opgevoed die altijd al het gevoel hadden te geloven, vaak pas later een herkenning vonden in een bestaand geloof(of dat zelfs niet).

Geloof is geen conditionering, misschien kan je dat voor religie zeggen, maar niet voor geloof.
pi_148871903
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:08 schreef bijdehand het volgende:
Dit is dus een bekend truukje. Als ik naast de snelweg -'s nachts- een auto zie staat waar een vrouw met een baby bij staat, bel ik de politie en ga niet stoppen. Nooit.
Oost Europees truukje wellicht?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148871970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat al mis bij de eerste alinea: ervan overtuigd zijn dat het de waarheid is. Dat kan niet eens, want dan zouden er overtuigende bewijzen moeten zijn voor het bestaan van een God/Allah. Je gelooft dat het de waarheid is, daarom heet het ook geloof.
Leuk dat jij dat vindt, maar de gemiddelde gelovige geloofd echt heilig dat het klopt. Het gaat dus niet mis bij die eerste alinea, dat is hoe het is.

quote:
In tegenstelling tot zaken als ras, geslacht, geaardheid, huidskleur, etc. kun je van de ene op de andere dag je religie inruilen voor een andere. Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het kan gewoon.

Verder is dit een non-discussie aan het worden. Mijn punt is niet dat mensen hun geloof moeten verlaten, mijn punt was dat geloof niet een onwrikbaar iets is. En dat de islam zich wel eens mag afvragen hoe men aan zo'n beroerd imago komt.
Als de islam zich dat af mag vragen mag het westen dat ook, dan mag je je ook afvragen waarom er terroristische aanslagen zijn en het dan ook eens echt eerlijk van die kant bekijken. Maar dat doen we maar niet toch elfje, je mening is zo eenzijdig als de pest hierin.
pi_148872054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of komt dat jou mooier uit?

Ik ben ook "gelovig"(tussen haakjes omdat het geen standaard geloof is), toch ben ik opgegroeid in een atheistisch gezin, zelfs schurkend tegen anti-theisme. Ken wel meer mensen die ongelovig zijn opgevoed die altijd al het gevoel hadden te geloven, vaak pas later een herkenning vonden in een bestaand geloof(of dat zelfs niet).

Geloof is geen conditionering, misschien kan je dat voor religie zeggen, maar niet voor geloof.
Nee dat is zo, niemand wordt gelovig geboren.
Dat mensen later gelovig worden komt omdat er geen rationele antwoorden zijn op bepaalde levensvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')