http://nos.nl/artikel/201(...)el-geinformeerd.htmlquote:Nederland is formeel nog niet door Indonesië op de hoogte gebracht van de executie van de Nederlander Ang Kiem Soei. Een uur na de executie, die om 18.30 uur Nederlandse tijd plaatsvond, was het ministerie van Buitenlandse Zaken nog niet geïnformeerd.
Minister Koenders sloot gisteren niet uit dat de uitvoering van het doodvonnis gevolgen kan hebben voor de betrekkingen met Indonesië.
D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma heeft geschokt gereageerd. Wat hem betreft, moet de executie consequenties hebben voor de relatie tussen Nederland en Indonesië. "Kamer moet hier komende week direct over spreken", twitterde hij.
Oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas (VVD) heeft geen begrip voor de uitvoering van de doodstraf. Een verschrikkelijke straf, reageert hij.
Ook Amnesty International is kwaad. De mensenrechtenorganisatie constateert dat alle inspanningen tevergeefs zijn geweest om het leven van Ang te redden. Het nieuwe beleid van Indonesië gaat in tegen de trend in de wereld om de doodstraf af te schaffen, zegt Amnesty.
Ben ik blij dat wij afvalcontainers hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
De doodstraf zouden ze in Nederland overigens in moeten voeren, dan beginnen we met de zakkenvullers van Nederland en daarna verkrachters en moordenaars.
Ik wil ze wel een andere straf geven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:57 schreef El_Matador het volgende:
TS wil de doodstraf voor deze lekker op het strand van Bali genietende dames.
Zonde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die winden er geen doekjes omheen zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Nee i.d.d., maar als je zoiets doms doet dan mag ik aannemen dat je weet waar je aan begint. Zo niet dan sowieso eigen schuld dikke bult, al wordt er ook vaak gewaarschuwd om je koffer niet uit het oog te verliezen want als een ander er drugs in verbergt ben jij de sigaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die winden er geen doekjes omheen zullen we maar zeggen.
Lijkt meer op een verkiezingsaffiche, zoiets als "Laat de rijken de crisis betalen!". Misschien denken mensen hierdoor dat de doodstraf (nog) niet geldt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zijn ze gewoon high natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Lijkt meer op een verkiezingsaffiche, zoiets als "Laat de rijken de crisis betalen!". Misschien denken mensen hierdoor dat de doodstraf (nog) niet geldt.
En in tegenstelling tot moslim cartoons beledig je er geen mensen mee!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:05 schreef RichardHammond het volgende:
Het blijft altijd vreemd dat een ander voor mij meent te moeten bepalen dat ik geen pillen op mag vreten.
Een vulkaan? Die eerste foto had een atoombom moeten zijn want dat is pas door de mens veroorzaakt. Maar anders heb je wel een goed punt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Gekke wereld toch eigenlijk...
Wees maar blij dat het verboden is in Nederland, anders had je er accijns over moeten betalen. Nu kan je het lekker goedkoop kopenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:05 schreef RichardHammond het volgende:
Het blijft altijd vreemd dat een ander voor mij meent te moeten bepalen dat ik geen pillen op mag vreten.
Een redelijk magisch uitzicht om een jointje bij te roken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een vulkaan? Die eerste foto had een atoombom moeten zijn want dat is pas door de mens veroorzaakt. Maar anders heb je wel een goed punt.
Moet je eens lachgas nemen tijdens een shroomtrip...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een redelijk magisch uitzicht om een jointje bij te roken.
Die atoombom snap ik dan weer niet en vind ik ook niet zo'n goed punt.
1 keer gedaan op K-nacht in Utrecht, was niet zo'n succes. Ik voelde het nauwelijks en het was helemaal niet grappig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:12 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moet je eens lachgas nemen tijdens een trip...
nauwelijks gevoeld? De combinatie van N2O met LSD/psilocybine?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 keer gedaan op K-nacht in Utrecht, was niet zo'n succes. Ik voelde het nauwelijks en het was helemaal niet grappig.
Maar goed, in een betere setting zal het vast hilarisch zijn. Toch geniet ik meer van de kracht van Gaia dan die van atoombommen, ik hoopte dat de meesten dat ook hadden...
Moet je nagaan dat ik nog nooit iets heb gebruikt...Het is gewoon belachelijk dat ik iemand iets opdring die zelf volwassen is en zelf wel keuzes kan maken. Mensen gewoon vrij laten in hun doen en laten. De een rookt een joint en de ander knaagt een paar pillen weg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wees maar blij dat het verboden is in Nederland, anders had je er accijns over moeten betalen. Nu kan je het lekker goedkoop kopen
Nee! met een jointje.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
nauwelijks gevoeld? De combinatie van N2O met LSD/psilocybine?Weird...
Intense shit welquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
nauwelijks gevoeld? De combinatie van N2O met LSD/psilocybine?Weird...
daarom emigrerenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:00 schreef mig72 het volgende:
Nederland is een laffe, niets voorstellende mierenstaat (qua grootte) op het geo-politiek toneel en iedereen weet het en maakt daar aardig misbruik van.
Zo ook met MH 17, en die vermiste dames van Panama, etc etc.
Het is hoog tijd dat Nederland wat spierballen laat zien. Maar ik vrees, eerlijk gezegd, dat ze hier niet toe in staat zijn.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
De doodstraf zouden ze in Nederland overigens in moeten voeren, dan beginnen we met de zakkenvullers van Nederland en daarna verkrachters en moordenaars.
Interne stokslagen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wil ze wel een andere straf geven.
Is het dan niet een stuk eenvoudiger als je gewoon zelfmoord pleegt?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
ben het ermee eens, als dat daar de normen en waarden zijn moet je niet zeiken als die straf wordt gegeven als iemand daar wordt schuldig bevonden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nederland moet zich gewoon niet met Indonesië bemoeien, want als mensen zo graag drugs willen smokkelen dan lopen ze in Indonesië dus het risico op de doodstraf.
Precies, waar zeiken we eigenlijk over.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:00 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ben het ermee eens, als dat daar de normen en waarden zijn moet je niet zeiken als die straf wordt gegeven als iemand daar wordt schuldig bevonden.
omdat het miscshien een nederlander was dom wichtquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:13 schreef maryen65 het volgende:
Tja eigen schuld zullen we maar zeggen![]()
Nederland maakt zich druk om deze man terwijl er met hem nog 5 zijn ter dood veroordeeld
Was in Singapore meen ik me te herinneren. Maar idd, "waar zeiken we over".quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
Johannes van Damme ergens in de jaren 90, was ook zo vaag, en werd gewoon ter dood gebracht.
Ja, idd, was Singapore, heb het maar eens opgezocht.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was in Singapore meen ik me te herinneren. Maar idd, "waar zeiken we over".
Zielepootquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
omdat het miscshien een nederlander was dom wicht
Nou nou nou, lees dat over zijn Nigeriaanse vrouw en zijn zakenpartner.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd, was Singapore, heb het maar eens opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_Damme
Hij was dus wrs wel schuldig, zoals hij uiteindelijk had toegegeven.
Dan is deze zaak een stuk vager.
Echt he. Eigenlijk zouden ze eerder van:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:20 schreef Buitendam het volgende:
Dus de politiek schiet in de bres voor iemand die de Nederlandse nationaliteit draagt en daar om zeep wordt geholpen?
Wat ongelofelijk vreemd.
Nou en. 't Is er 1 van ons dus gaan we even kijken of er wat te regelen valt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:25 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Echt he. Eigenlijk zouden ze eerder van:
bijv. eventuel onvoldoende bewijs, of de doodstraf zelf problemen mee moeten hebben. Maar nu gaat t alleen om dat 't een Nederlander isvreemd
Triest verhaal ergens idd...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nou nou, lees dat over zijn Nigeriaanse vrouw en zijn zakenpartner.
Nigerianen kunnen heel vuil volk zijn.
Ja. Wel lekker hypocriet. Worden tientallen Indonesiërs per dag geëxecuteerd. Nu is t een keer een Nederlander en meteen het hele land in rep en roer.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou en. 't Is er 1 van ons dus gaan we even kijken of er wat te regelen valt.
Natuurlijk niet. Als de één een Nederlands paspoort heeft en de ander niet kunnen we moeilijk stampij maken over wat de Indonesiers met hun eigen volk doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Ja. Wel lekker hypocriet. Worden tientallen Indonesiërs per dag geëxecuteerd. Nu is t een keer een Nederlander en meteen het hele land in rep en roer.
Als jij als Nederlander met Nederlands paspoort cocaïne in vb. India dealt, dan val je toch ook niet onder de Nederlandse wet maar gewoon onder Indiase wet?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als de één een Nederlands paspoort heeft en de ander niet kunnen we moeilijk stampij maken over wat de Indonesiers met hun eigen volk doen.
Wat is daar hypocriet aan? Zijn Nederlanders in het buitenland geen onderdeel meer van dat wat Nederland genoemd wordt?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Ja. Wel lekker hypocriet. Worden tientallen Indonesiërs per dag geëxecuteerd. Nu is t een keer een Nederlander en meteen het hele land in rep en roer.
Lol wut? Indonesië heeft zes mensen geexecuteerd sinds 2008. 2014 niemand.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
quote:
Een regering moet zich om haar eigen burgers bekommeren, de wereld als geheel is te groot. Die andere mensen hebben (hadden) eigen regeringen die zich voor hen hebben ingezet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:13 schreef maryen65 het volgende:
Tja eigen schuld zullen we maar zeggen![]()
Nederland maakt zich druk om deze man terwijl er met hem nog 5 zijn ter dood veroordeeld
Welke rotzooi?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Ondertussen zijn er weer duizenden verslaafden bij van die rotzooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Was dat ook het geval in 2003?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Als je je in Indonesië bevind ken je de spelregels. Bij binnenkomst krijg je zelfs een formulier die je invult en daar staat met rode koeienletters op dat op drugsgerelateerde zaken de doodstraf staat. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik kan me hier niet over druk maken.
Op TV hele verhalen dat hij zich weer goed gedraagt en spijt heeft, 't zal vast. Ondertussen zijn er weer duizenden verslaafden bij van die rotzooi mede dankzij zijn productie. Ik vind mooi zo. Ik vind mooi.
Shell heeft heel hard geprotesteerd tegen de ophanging van Ken Saro Wiwa.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:36 schreef mig72 het volgende:
Hoeveel exdcuties in het buitenland zijn er op die manier ooit geannuleerd? Überhauot iets?
Punt blijft dat maar een handjevol mensen ooit in die aziatische landen zijn gered van een zekere overheidsdood. Over 25 jaar miss.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Shell heeft heel hard geprotesteerd tegen de ophanging van Ken Saro Wiwa.
XTC is nauwelijks verslavend. Daarnaast wordt alcohol in veel onderzoeken als een veel groter gevaar beschouwd dan XTC. Uiteraard kende hij de spelregels in Indonesië, maar ik hoop dat je je ook bewust bent van de schimmigheid en corruptie waarmee zijn proces was omgeven. Het lijkt er in ieder geval niet op dat hij een heel eerlijk proces heeft gehad. Zo makkelijk als jij dit allemaal stelt is het niet...quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Als je je in Indonesië bevind ken je de spelregels. Bij binnenkomst krijg je zelfs een formulier die je invult en daar staat met rode koeienletters op dat op drugsgerelateerde zaken de doodstraf staat. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Op TV hele verhalen dat hij zich weer goed gedraagt en spijt heeft, 't zal vast. Ondertussen zijn er weer duizenden verslaafden bij van die rotzooi mede dankzij zijn productie. Ik vind mooi zo. Ik vind mooi.
Als je drugs het land uit wil smokkelen krijg je ook de doodstraf btwquote:Op zondag 18 januari 2015 00:58 schreef BlauweSporttas het volgende:
Wat is er zo erg aan drugs dat als je ze het land in smokkelt je de doodstraf krijgt? Stel ik smokkel sigaretten Indonesië binnen, krijg ik dan ook de doodstraf?
Vooral lekker hard schreeuwen terwijl je geen idee hebt waar je over praat. Dan kom je echt niet dom over.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Ondertussen zijn er weer duizenden verslaafden bij van die rotzooi mede dankzij zijn productie. Ik vind mooi zo. Ik vind mooi.
Sigaretten naar Indonesie smokkelen.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:58 schreef BlauweSporttas het volgende:
Wat is er zo erg aan drugs dat als je ze het land in smokkelt je de doodstraf krijgt? Stel ik smokkel sigaretten Indonesië binnen, krijg ik dan ook de doodstraf?
Daar heb je veel aan als je volgeladen in het vliegtuig zit.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom in godsnaam?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
Drugssmokkel moet hard aangepakt worden,
Dat moge duidelijk zijn, omdat criminelen er flink geld aan verdienen. Zolang het niet gereguleerd is, zijn het drugskartels die met geweld en corruptie hun eigen wetten schrijven.quote:
Zijn ze crimineel omdat ze handel drijven in de wereld, een handel die nog niet verziekt is door de grijpgrage handjes van de overheid in de vorm van accijnzen en reguleringen?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat moge duidelijk zijn, omdat criminelen er flink geld aan verdienen. Zolang het niet gereguleerd is, zijn het drugskartels die met geweld en corruptie hun eigen wetten schrijven.
Je kunt best vinden dat drugs vrij verhandelbaar moeten zijn, maar om daarvoor drugskartels in bescherming te nemen en af te schilderen als slachtoffers van Amerikaanse agressie is meer dan vreemd.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn ze crimineel omdat ze handel drijven in de wereld, een handel die nog niet verziekt is door de grijpgrage handjes van de overheid in de vorm van accijnzen en reguleringen?
Het geweld wordt aangewakkerd door de VS, via de War on Drugs. Jij dacht dat ze voor de lol naar Afghanistan gingen?
Zo heb ik het niet gezegd, maar wat is er vreemd aan een bredere blik op het geheel?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt best vinden dat drugs vrij verhandelbaar moeten zijn, maar om daarvoor drugskartels in bescherming te nemen en af te schilderen als slachtoffers van Amerikaanse agressie is meer dan vreemd.
Gekopieerde films veroorzaken niet hetzelfde leed als drugs. Ik ben sowieso tegen de doodstraf, al helemaal voor niet-geweldsdelicten.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet gezegd, maar wat is er vreemd aan een bredere blik op het geheel?
Gekopieerde films zijn ook verboden, stel ze houden jou aan met 10 filmpjes die je voor een vriend meeneemt, doodstraf, terecht of niet?
Wat maakt "De Wet" zo heilig en hoe anders is jouw gedachtegang dan die van een shariamoslim die de doodstraf voor een overspelige vrouw "wel ok vindt"?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Gekopieerde films veroorzaken niet hetzelfde leed als drugs. Ik ben sowieso tegen de doodstraf, al helemaal voor niet-geweldsdelicten.
Wat mij betreft mogen drugs worden gelijk gesteld aan sigaretten en alcoholische drank, zodat controle kan plaatsvinden en er veilige drugs op de markt komen en het gebruik in de gate kan worden gehouden. Zolang dat niet het geval is, moet het overtreden van de wet worden aangepakt.
Het begint al bij het feit dat ik tegen lijfstraffen en de doodstraf ben. Daarnaast schendt deze drugswet geen mensenrechten. Toch een niet onbeduidend verschil, maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken, maar je vond het vast wel leuk om even met stevige woorden iemand te vergelijken met een terrorist.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat maakt "De Wet" zo heilig en hoe anders is jouw gedachtegang dan die van een shariamoslim die de doodstraf voor een overspelige vrouw "wel ok vindt"?
Drugs veroorzaken heel veel genot. Veel meer dan leed. De juiste drugs natuurlijk.
Het artikel spreekt over een Braziliaan met coke, maar wat de Nederlander bij zich had, heb ik niet kunnen vinden.
De geëxecuteerde Nederlander schijnt xtc geproduceerd te hebben.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat maakt "De Wet" zo heilig en hoe anders is jouw gedachtegang dan die van een shariamoslim die de doodstraf voor een overspelige vrouw "wel ok vindt"?
Drugs veroorzaken heel veel genot. Veel meer dan leed. De juiste drugs natuurlijk.
Het artikel spreekt over een Braziliaan met coke, maar wat de Nederlander bij zich had, heb ik niet kunnen vinden.
Het opsluiten van mensen die vredelievend producten produceren waar andere mensen van genieten schendt sowieso veel mensenrechten. Niet in de minste gezondheidsrechten door PMMA.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het begint al bij het feit dat ik tegen lijfstraffen en de doodstraf ben. Daarnaast schendt deze drugswet geen mensenrechten. Toch een niet onbeduidend verschil, maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken, maar je vond het vast wel leuk om even met stevige woorden iemand te vergelijken met een terrorist.
Edit: deze drugswet = de Nederlandse
Dan verdient ie een standbeeld en geen strop. Wat zullen we nou krijgen, laten allen die achter deze straf staan zelf es een pilletje nemen.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:02 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
De geëxecuteerde Nederlander schijnt xtc geproduceerd te hebben.
Iedereen die achter deze straf staat leeft helaas in de waan dat xtc, zoals elke andere drug, levensgevaarlijk en gigantisch verslavend is.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan verdient ie een standbeeld en geen strop. Wat zullen we nou krijgen, laten allen die achter deze straf staan zelf es een pilletje nemen.
Zoals hierboven al aangegeven, ik heb niets tegen het legaliseren van drugs, zoals we dat ook bij sigaretten en alcohol hebben.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het opsluiten van mensen die vredelievend producten produceren waar andere mensen van genieten schendt sowieso veel mensenrechten. Niet in de minste gezondheidsrechten door PMMA.
En dat is het niet? Planten en schimmels die gewoon in de natuur voorkomen? Synthetisch geproduceerde genotsmiddelen waar mensen ongelooflijk veel plezier, liefde en respect mee voelen? Dat is geen mensenrecht?quote:Op zondag 18 januari 2015 02:10 schreef Childofthe90s het volgende:
Het opsluiten van mensen die een verboden goed produceren is geen mensenrechtenschending. Dat zou namelijk impliceren dat het produceren van bepaalde goederen een mensenrecht is.
Het ging ook niet om drugssmokkel. Een Braziliaan die ook geëxecuteerd is is dat wel vanwege cocaïnesmokkel, maar in het geval van de Nederlander ging het inderdaad om vermeende betrokkenheid bij xtc-productie.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:10 schreef Marrije het volgende:
Ik wist niet dat het om drugssmokkel ging. Ik dacht dat hij verdacht werd van betrokkenheid bij de productie vam xtc.
Formeel is dat geen mensenrecht, maar goed de mensenrechten zijn dan ook basaal.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is het niet? Planten en schimmels die gewoon in de natuur voorkomen? Synthetisch geproduceerde genotsmiddelen waar mensen ongelooflijk veel plezier, liefde en respect mee voelen? Dat is geen mensenrecht?
Het is geen mensenrecht omdat andere mensen het niet zo opgeschreven hebben. Lekker is dat.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Formeel is dat geen mensenrecht, maar goed de mensenrechten zijn dan ook basaal.
Ja, en jij bent een aanhanger van het natuurrecht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurrechtquote:Op zondag 18 januari 2015 02:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is geen mensenrecht omdat andere mensen het niet zo opgeschreven hebben. Lekker is dat.
Waarom hecht jij zo aan wat andere mensen opgeschreven hebben? Ben jij jurist?
Ik ben niet het type dat dingen aanhangt. Ik heb mijn eigen morele kader wat ik volg. Praktisch gezien vooral agorist, waarmee ik dus zwarte markten en klein ondernemerschap niet door overheden verziekt ondersteun en aanmoedig.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, en jij bent een aanhanger van het natuurrecht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurrecht
ah ok, kreeg even de verkeerde indruk hierquote:Op zondag 18 januari 2015 02:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het ging ook niet om drugssmokkel. Een Braziliaan die ook geëxecuteerd is is dat wel vanwege cocaïnesmokkel, maar in het geval van de Nederlander ging het inderdaad om vermeende betrokkenheid bij xtc-productie.
Jij volgt wellicht je eigen morele kompas, maar je bent onderdeel van een systeem, of je nu wilt of niet (net als wij allemaal overigens). Ik weet niet of de wereld er beter op zou worden als iedereen (zonder overheidsingrijpen) naar zijn eigen morele kompas zou handelen.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben niet het type dat dingen aanhangt. Ik heb mijn eigen morele kader wat ik volg. Praktisch gezien vooral agorist, waarmee ik dus zwarte markten en klein ondernemerschap niet door overheden verziekt ondersteun en aanmoedig.
Het strikt volgen van wat andere mensen ooit opgeschreven hebben en dat nota bene verdedigen als moreel kompas ligt niet zo in mijn aard. Daarom ben ik moslim noch rechtsstaatjihadist.
Ja, dat wil niet zeggen dat je dat "systeem" als een warme jas moet aantrekken.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij volgt wellicht je eigen morele kompas, maar je bent onderdeel van een systeem, of je nu wilt of niet (net als wij allemaal overigens). Ik weet niet of de wereld er beter op zou worden als iedereen (zonder overheidsingrijpen) naar zijn eigen morele kompas zou handelen.
De wereld = de mensheid. Uiteindelijk trekt niemand het systeem met warme jas aan, iedereen vindt wel dat dingen beter moeten of anders moeten. In een democratie is zo'n systeem dan toch min of meer een compromis van wat we allemaal (of in ieder geval de door ons gekozen politici) willen (waardoor uiteindelijk misschien niemand het wil). Ik kan eerlijk gezegd geen goed alternatief bedenken en trek om die reden het systeem dan maar als warme jas aan.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat wil niet zeggen dat je dat "systeem" als een warme jas moet aantrekken.
"De wereld", wat is dat?
Ga je mij nou dwingen om pillen te vreten? Moet je vooral proberen...quote:Op zondag 18 januari 2015 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zullen we nou krijgen, laten allen die achter deze straf staan zelf es een pilletje nemen.
Waar lees jij de woorden "moeten" of "dwang" precies?quote:Op zondag 18 januari 2015 02:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ga je mij nou dwingen om pillen te vreten? Moet je vooral proberen...
7+ miljard individuele keuzesquote:
Ik houd me er zo ver mogelijk vandaan. Beter ook.quote:Ik kan eerlijk gezegd geen goed alternatief bedenken en trek om die reden het systeem dan maar als warme jas aan.
Staat niet dat dit ook voor fabricage geld. En aangezien hij in zijn XTC lab van 15.000 pillen per dag is opgepakt was dat de aanklacht.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zat wel al lang vast zeg.quote:Op zondag 18 januari 2015 05:51 schreef Sheriam het volgende:
Lees deze link even: http://www.volkskrant.nl/(...)dermedicijn~a732413/
Ik verbaas me over het aantal mensen wat 'eigen schuld!' roept, ook als je de details over de groepen als Geram & Granat enzo niet kent, het is toch ook bekend dat het 'rechtssysteem' in Indonesie zo corrupt als wat is? Deze man heeft gewoon nooit een kans gehad, ik heb natuurlijk niet de stukken van de rechtszaak gelezen maar dikke kans dat hij helemaal niet betrokken was bij het lab, inderdaad in hout handelde en wel eens gokte op voetbal met een verkeerde vriend. Dat is ook dom in zo'n land waar de politie zo corrupt is dat je er beter geen stap buiten de grote toeristen-gelegenheden kan doen (of er gewoon wegblijven, nog beter) maar toch echt geen misdrijf waar de doodstraf op staat.
Precies moeten we ook wat meer in Afrika en het Midden-Oosten doen, de regels van het land en haar cultuur respecteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:58 schreef ems. het volgende:
Hoewel ik het liefst alle drugs legaal zie moet je natuurlijk ook de regels van een land respecteren. Nu zal Indonesië heus niet je kop snellen om een vergeten brokkeltje wiet, maar als je smokkelt als business ben je je in ieder geval bewust van de regels en begrijp je de consequenties.
Waarom zou je dat doen? Lekker die middeleeuwse praktijken 'respecteren'.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:40 schreef danos het volgende:
[..]
Precies moeten we ook wat meer in Afrika en het Midden-Oosten doen, de regels van het land en haar cultuur respecteren.
Was ook meer cynisch, als het om islamitische landen in het Midden-Oosten gaat heeft iedereen altijd de mond vol. Maar bij dit soort dingen is het snel 'sja je wist toch waar je aan begon'.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Lekker die middeleeuwse praktijken 'respecteren'.
Als je echt zo onschuldig bent wat doe je dan als iemand met reeds een strafblad dan in een in productie zijnde XTC lab?quote:Op zondag 18 januari 2015 05:51 schreef Sheriam het volgende:
Ik verbaas me over het aantal mensen wat 'eigen schuld!' roept, ook als je de details over de groepen als Geram & Granat enzo niet kent, het is toch ook bekend dat het 'rechtssysteem' in Indonesie zo corrupt als wat is? Deze man heeft gewoon nooit een kans gehad, ik heb natuurlijk niet de stukken van de rechtszaak gelezen maar dikke kans dat hij helemaal niet betrokken was bij het lab, inderdaad in hout handelde en wel eens gokte op voetbal met een verkeerde vriend. Dat is ook dom in zo'n land waar de politie zo corrupt is dat je er beter geen stap buiten de grote toeristen-gelegenheden kan doen (of er gewoon wegblijven, nog beter) maar toch echt geen misdrijf waar de doodstraf op staat.
Op heterdaad betrapt, dus ik denk dat velen denken dat de koning in deze de pot op kan.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:29 schreef Ludacriss het volgende:
Als ze zelfs niet luisteren naar een dringend verzoek van de Koning moet er wel iets spelen. Wilt Indonesie wellicht iets bewijzen tegenover Nederland of tegen zijn eigen bevolking ofzo? Er klopt iets niet aan de manier waarop het gegaan is.
Deze gedachte spookte ook door mijn hoofd bij het lezen van de reacties.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:47 schreef danos het volgende:
[..]
Was ook meer cynisch, als het om islamitische landen in het Midden-Oosten gaat heeft iedereen altijd de mond vol. Maar bij dit soort dingen is het snel 'sja je wist toch waar je aan begon'.
Waarom niet? Omdat wij een superieure ethiek hebben?quote:Op zondag 18 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Lekker die middeleeuwse praktijken 'respecteren'.
Ik heb deze borden op Bali Airport volgens mij nooit gezien. Staat wel altijd op de immigration cards.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Vreemde conclusie die je zo trekt. Ik vind de Nederlandse wet eerlijk, maar om andere redenen, niet omdat het opgeschreven is. Jouw idee van ieder voor zich is gevaarlijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
7+ miljard individuele keuzes
[..]
Ik houd me er zo ver mogelijk vandaan. Beter ook.
Helaas is deze jongeman dodelijk getroffen door die "eerlijke Wet, want zo staat het opgeschreven en dat moeten we uitvoeren"-houding.
Ik kom toch wel regelmatig in Indonesië, maar heb het formulier nog nooit gehad ? Maar het is wel duidelijk hoe men over drugsverkoop denkt daar, dus dat is geen discussie.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
quote:Op zondag 18 januari 2015 05:51 schreef Sheriam het volgende:
Lijkt me duidelijk dat deze man de waarheid spreektquote:Zijn kruiden zijn 'heel goede kruiden', die ongekende krachten bezitten. Zij kunnen volgens hem de meest vreselijke ziektes verhelpen: aids, diabetes, kanker. SARS geneest het in drie dagen, junkies zijn in een week van hun verslaving af.
Volgens mij is het lichaam gewoon vrijgegeven. Er was ook berichtgeving waarin werd gezegd dat de familie geen afscheid kon nemen, is ook niet waar.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef CafeRoker het volgende:
Begrijp ik nu goed dat ze zelfs z'n lichaam niet teruggegeven hebben?
Zou je denken, maar dat werkt niet in Indonesië.quote:
Jokowi is pas net president en heeft al aangegeven hard op te treden tegen drugssmokkel/produceren. Drugs is een sterk groeiend probleem in Indonesië. Maar goeie kans dat gratie in Indonesië zou worden gezien als een knieval. Aangezien Jokowi zichzelf net kwetsbaar heeft gemaakt door de subsidie op brandstof af te schaffen, zal gratie in Indonesië niet goed vallen bij een groot deel van de bevolking.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:29 schreef Ludacriss het volgende:
Als ze zelfs niet luisteren naar een dringend verzoek van de Koning moet er wel iets spelen. Wilt Indonesie wellicht iets bewijzen tegenover Nederland of tegen zijn eigen bevolking ofzo? Er klopt iets niet aan de manier waarop het gegaan is.
Dit dus.quote:Op zondag 18 januari 2015 05:51 schreef Sheriam het volgende:
Dat werkt prima, maar ze doen het niet om populistische redenen of vanwege financiële belangen.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zou je denken, maar dat werkt niet in Indonesië.
Ik denk dat legaliseren van drug alleen gepaard gaat met goede informatie verstrekking, dat kun je vergeten in Indonesië. Daarnaast komt dat land net uit een dictatuur en moet nog leren hoe om te gaan met vrijheden. En dan heb ik het nog niet eens over het ideologische aspect, namelijk de overtuiging (geloof).quote:Op zondag 18 januari 2015 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat werkt prima, maar ze doen het niet om populistische redenen of vanwege financiële belangen.
Onzin. Drugsgebruik hangt samen met slechte levensomstandigheden.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat legaliseren van drug alleen gepaard gaat met goede informatie verstrekking, dat kun je vergeten in Indonesië. Daarnaast komt dat land net uit een dictatuur en moet nog leren hoe om te gaan met vrijheden. En dan heb ik het nog niet eens over het ideologische aspect, namelijk de overtuiging (geloof).
Overigens denk ik dat je met legaliseren betere cijfers zou halen daar, maar ik zie het niet werken.
Hangt er nogal vanaf welke drugs. De heroine en goedkope shit als crack en meth wellicht.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Drugsgebruik hangt samen met slechte levensomstandigheden.
LSD en XTC zijn niet eens verslavend. Hoe vaker je XTC neemt, hoe belabberder de uitwerking is.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf welke drugs. De heroine en goedkope shit als crack en meth wellicht.
LSD, XTC en research drugs worden toch echt vooral door midden- hoogopgeleiden geconsumeerd...
Ik ben het met deze opmerking eens in die zin dat de wet niet heilig is. Velen mensen kunnen nirt voor zichzelf nadenken en gebruiken dan de wet als scheidingslijn tussen het goed en het kwaad. Het is helaas niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
7+ miljard individuele keuzes
[..]
Ik houd me er zo ver mogelijk vandaan. Beter ook.
Helaas is deze jongeman dodelijk getroffen door die "eerlijke Wet, want zo staat het opgeschreven en dat moeten we uitvoeren"-houding.
Mwah, X is wel verslavend in die zin dat je niet erg hard hoeft te zoeken naar idioten die elke week 10 pillen achterover tikken in het Amsterdamse uitgaansleven....quote:Op zondag 18 januari 2015 20:34 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
LSD en XTC zijn niet eens verslavend. Hoe vaker je XTC neemt, hoe belabberder de uitwerking is.
Wist niet dat Indonesië een koning had.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:29 schreef Ludacriss het volgende:
Oh, volgens mij was het niet succesvol meer als je door je serotonine voorraad heen was. Geen chill, lovegevoel, maar idiote vaagheid wat resteert. Zelf 1 keer hondsberoerd geweest door een te korte tussenpauze (2 dagen). Maar zijn ook figuren die waus zijn als leuk ervaren wellichtquote:Op zondag 18 januari 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, X is wel verslavend in die zin dat je niet erg hard hoeft te zoeken naar idioten die elke week 10 pillen achterover tikken in het Amsterdamse uitgaansleven....
Nee, dat is het ook niet. Idd, die dip. Maar je hebt echt van die gekken, zeker in 020. Ben er meerdere tegengekomen en de keren dat ik in Amsterdam uitgeweest ben zijn op 2 vuurwerkhanden te tellen.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:39 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Oh, volgens mij was het niet succesvol meer als je door je serotonine voorraad heen was. Geen chill, lovegevoel, maar idiote vaagheid wat resteert. Zelf 1 keer hondsberoerd geweest door een te korte tussenpauze (2 dagen). Maar zijn ook figuren die waus zijn als leuk ervaren wellicht
Mooie post mig, goed om het weer eens helemaal eens te zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben het met deze opmerking eens in die zin dat de wet niet heilig is. Velen mensen kunnen nirt voor zichzelf nadenken en gebruiken dan de wet als scheidingslijn tussen het goed en het kwaad. Het is helaas niet zo zwart-wit.
Vooral zie je Amerikanen in hun taalgrbruik dingen bestempelen en etikketeren op basis van hun wetmatigheid - That's illegal! Alsof dat zonder meer moet bepalen of het wel of niet.
Geen beter voorbeeld te bedenken dan dat van nazi-Duitsland en hun rassenwetten. De Amerikanen van tegenwoordig zouden die blijkbaar gevolgd hebben.
True..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wees maar blij dat het verboden is in Nederland, anders had je er accijns over moeten betalen. Nu kan je het lekker goedkoop kopen
Ja! Bombarderen die hap!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:57 schreef Onnoman het volgende:
Koenders belooft actie..
"De ambassadeur in Indonesië werd teruggeroepen"
godverdomme.. wat een actie
om te huilen dit land
Met een grote bek komen we ook niks verder. Je moet niet denken dat ons postzegeltje op de kaart er ook maar enigszins toe doet.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:57 schreef Onnoman het volgende:
Koenders belooft actie..
"De ambassadeur in Indonesië werd teruggeroepen"
godverdomme.. wat een actie
om te huilen dit land
Het gaat er niet om of dat je schuldig wordt bevonden, het gaat er om of dat je schuldig bent. Dat kan een heel erg groot verschil zijn! In bepaalde landen is het niet ongebruikelijk dat in toeristen hun voertuig/bagage drugs wordt verstopt zonder dat de toeristen het weten. Ik weet niet of dat dit in Indonesië een probleem is maar je moet hier rekening mee houden. Verder kan je van een Indo verwachten dat hij weet dat daar moord door staat op staat. Weet een buitenlander dat ook?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:00 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ben het ermee eens, als dat daar de normen en waarden zijn moet je niet zeiken als die straf wordt gegeven als iemand daar wordt schuldig bevonden.
Je zou levenslang zonder uitzicht op vrijlating ook wel inhumaan kunnen noemen misschien.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is onze levenslange gevangenisstraf - wat letterlijk levenslang is (enkel gratie mogelijk als een toevallige politicus eens zin heeft om er naar te kijken) - trouwens wel humaner dan moord door staat? Wat is erger? Een paar jaar vast zitten en vermoord worden of 40+ jaar vast zitten? Roept u maar.
Fouten kunnen dan nog (gedeeltelijk) rechtgezet worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is onze levenslange gevangenisstraf - wat letterlijk levenslang is (enkel gratie mogelijk als een toevallige politicus eens zin heeft om er naar te kijken) - trouwens wel humaner dan moord door staat? Wat is erger? Een paar jaar vast zitten en vermoord worden of 40+ jaar vast zitten? Roept u maar.
Dit dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Fouten kunnen dan nog (gedeeltelijk) rechtgezet worden.
Als je iemand gewoon maar doodschiet ga je er impliciet vanuit dat je rechtssysteem onfeilbaar.
40 jaar vastzitten. En daarom is het goed dat we geen doodstraf hebben, is alleen maar een easy way out voor dat tuig.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |