2-0quote:Op maandag 19 januari 2015 08:49 schreef Planga het volgende:
Pouletje: wat gaan we zondag doen? Rust plus eind. Verliespartijen neem ik niet op.
0-0
3-0
Nooit tegen je eigen ploeg wedden inderdaadquote:Op maandag 19 januari 2015 08:49 schreef Planga het volgende:
Pouletje: wat gaan we zondag doen? Rust plus eind. Verliespartijen neem ik niet op.
0-0
3-0
0-1quote:Op maandag 19 januari 2015 08:49 schreef Planga het volgende:
0-0
3-0
1-1quote:Op maandag 19 januari 2015 08:49 schreef Planga het volgende:
0-0
3-0
Dat zijn teksten van onze Johanquote:De eerste wedstrijd na de winterstop heeft voldoende voer voor discussie opgeleverd. Met name als het spel van Ajax wordt aangesneden. Hoewel er in de eerste helft leuke dingen gebeurden, was de tweede helft het aanzien amper waard. Er vallen Johan Cruijff dingen op.
Cruijff heeft er verstand van en stelt dat foebele in principe het vol maken van het middenveld is. Het probleem is dat ploegen als Ajax er 'omheen voetballen'. Anders gezegd: de backs schuiven naar voren, de verdedigers niet en de nummer zes zakt naar achteren. Gevolg is dat Ajax in de problemen komt als een tegenstander druk zet.
Er valt de nummer veertien nog meer op. “Als er links wordt opgebouwd, schuift de rechtsback al naar voren. Met als gevolg dat spelers als Van der Hoorn en Veltman in de problemen komen,” schrijft Cruijff in zijn column voor De Telegraaf.
“Als de linksback naar voren loopt, trekt Moisander naar links en moet Van der Hoorn bijsluiten. Maar omdat Van Rhijn al doorgeschoven is, hebben Van der Hoorn en Veltman geen rugdekking meer en wordt een probleem in de hand gewerkt.”
Wat we ook niet meer zo vaak zien, is het doorschuiven van centrale verdedigers. Jan Vertonghen ging geregeld op avontuur, Niklas Moisander doet het steeds minder en Joël Veltman waagt zich er ook niet meer aan. Hoe vaak Mike van der Hoorn aanvallende intenties heeft, moet nog blijken.
Cruijff is op de hoogte van deze tendens: “Allemaal omdat er geen mensen in het centrum voetballen, maar om het middenveld heen. Toch vreemd om te zien hoe de basis van ons denken zo wordt losgelaten.”
quote:‘Ödegaard hakt knoop door en kiest voor Real; Ajax was nooit een optie’
Maandag, 19 januari 2015 om 15:24
Martin Ödegaard is gevallen voor de avances van Real Madrid. De zestienjarige middenvelder van Strömsgodset IF heeft volgens de krant Drammens Tidende besloten om naar de huidige koploper van de Primera División over te stappen, al moeten de clubs nog wel een akkoord zien te bereiken.
/
Het is de bedoeling dat Ödegaard gaat meetrainen met het eerste elftal, maar zijn wedstrijden bij Real Madrid Castilla gaat afwerken. Zijn vader Hans Erik kan als jeugdtrainer aan de slag bij de regerend winnaar van de Champions League. Verwacht wordt dat de onderhandelingen tussen Real en Strömsgodset maandagavond en uiterlijk dinsdag van start gaan. De transfersom zal volgens het Noorse medium tussen de twee en drieënhalf miljoen euro gaan bedragen.
Twee weken geleden werden Ödegaard, zijn vader en zijn zaakwaarnemer met een privéjet door Real Madrid opgehaald en VG meldde toen al dat de keuze van het toptalent op Real zou vallen. Ödegaard heeft ook overwogen om naar Arsenal, Bayern München ofLiverpool te verkassen, maar Ajax zou dan ook nooit een serieuze optie voor de drievoudig international zijn geweest.
Als waar is is die dus gewoon voor het geld en luxe van real Madrid gegaan.quote:
Zoveel slechte wedstrijden spelen , dat kan een keer afgestraft wordenquote:Op maandag 19 januari 2015 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Ik zal wel weer vloeken in de kerk, maar ik denk dat het huidige Ajax heel blij mag zijn als de punten hier blijven.
Dat snapt het gros van de mensen hier ook wel. Het is alleen leuk om die jankballen die komen zaniken over arrogantie een beetje op de kast te jagen.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Ik zal wel weer vloeken in de kerk, maar ik denk dat het huidige Ajax heel blij mag zijn als de punten hier blijven.
kenneth die in de 94 min uitkomt, el ghazi die zich laat vallen en onterecht een penal krijgt die erin gaat via milikquote:Op maandag 19 januari 2015 16:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
winnen door een blundertje van kenneth
1-0quote:Op maandag 19 januari 2015 08:49 schreef Planga het volgende:
0-0
3-0
Zal je zien dat we nu goed spelen en 80 kansen missen en de boot in gaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:59 schreef PeeJie_ het volgende:
Ach de heenwedstrijd was toch ook heerlijk met die onmogelijke vrije trap en die ballen die er bij hun niet ingingen. Kan er nog steeds om lachen
Ik zie ook weer massa's lege plekken in de Arena tegen de rechterrijers.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zal je zien dat we nu goed spelen en 80 kansen missen en de boot in gaan.
Ben het wel met HeatWave eens, het zal moeilijk zat zijn om überhaupt te winnen.
Iedere thuiswedstrijd dit seizoen is drama, ondanks dat het merendeel gewonnen wordt.
Wat heb ik daarmee te maken ?quote:Op maandag 19 januari 2015 18:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zie ook weer massa's lege plekken in de Arena tegen de rechterrijers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |