abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149047677
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de gelovige, niet voor de niet-gelovige.
Haha, integendeel, op basis van Geloof vinden Gelovigen al dat ze het hebben bewezen, zij die Atheïstisch claimen te zijn kunnen het slechts proberen door het empirische, dat wat ze zien het natuurkundige zoals je dat noemt, te raadplegen want dat is hun drijfveer, als ze zich op hetzelfde terrein gaan begeven als Gelovigen dan schieten ze weinig op en anders ook overigens maar ook al kijken ze nog zo lang naar het natuurkundige bijvoorbeeld dan ga jij nog niet bewijzen dat God niet bestaat en dat weet je zelf ook dus zo.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:12:01 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149047690
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist dat ze wel geloven. Ze geloven heilig dat er geen god bestaat. Dat is wel iets anders dan 'ik geloof wel dat er iets is', of 'ik weet het niet', en daarom zou je het wel als een apart 'geloof' kunnen bestempelen, denk je niet?
Nee dat denk ik niet.

Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik hoef helemaal geen stelling in te nemen, niets te bewijzen. Voor mij was er nooit een God, alleen gelovigen die poep praten. En ik zeg alleen maar: "Jullie praten poep". Daar hoef ik niets voor te geloven, niets voor aan te nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 januari 2015 @ 18:12:01 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149047691
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

En dat is overal in de wereld wel zo, toch?
Dat dacht ik niet. Ga eens in Polen kijken, daar geldt echt nog een bepaalde volksverbondenheid. Sowieso zie je dat nog het meest in Oost- en Zuid-Europese staten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 januari 2015 @ 18:13:25 #229
pi_149047735
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik bedoel dit niet letterlijk. Ik bedoel: is het niet heel vreemd dat 'de Nederlander' wel op de been te brengen is voor Zwarte Piet, maar niet voor de afbraak van de verzorgingsstaat?
Nee hoor. FF een kilo propaganda van de Telegraaf, en je hebt half Nederland aan je kant.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 25 januari 2015 @ 18:14:00 #230
181126 MouzurX
Misschien?
pi_149047757
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je haat het. Sinterklaas. Duidelijk.
Weer die discussie over of atheïsme betekent dat je simpelweg niet gelooft of dat je een statement maakt over dat god niet bestaat. En wel of niet zo'n statement maken geloof is of niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:14:21 #231
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149047769
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet.

Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik hoef helemaal geen stelling in te nemen, niets te bewijzen. Voor mij was er nooit een God, alleen gelovigen die poep praten. En ik zeg alleen maar: "Jullie praten poep". Daar hoef ik niets voor te geloven, niets voor aan te nemen.
Als je geen stelling neemt ben je toch ook geen atheïst? Atheïsten zijn in mijn beleving juist degenen die zeker denken te weten, en dus stelling nemen dat er geen god is, en dat ook zo uitdragen. En als je iets zeker denkt te weten, dan geloof je, zou je denken.
wooblabalurg
  zondag 25 januari 2015 @ 18:14:44 #232
pi_149047788
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, integendeel, op basis van Geloof vinden Gelovigen al dat ze het hebben bewezen, zij die Atheïstisch claimen te zijn kunnen het slechts proberen door het empirische, dat wat ze zien het natuurkundige zoals je dat noemt, te raadplegen want dat is hun drijfveer,
Natuurkunde is geen drijfveer. Je verwart wetenschap met wat jij ervaart van je geloof.
quote:
als ze zich op hetzelfde terrein gaan begeven als Gelovigen dan schieten ze weinig op en anders ook overigens maar ook al kijken ze nog zo lang naar het natuurkundige bijvoorbeeld dan ga jij nog niet bewijzen dat God niet bestaat en dat weet je zelf ook dus zo.
Gelovigen bemoeien zich ook met mij. Zo mag ik eigenlijk op zondag nog steeds geen boodschappen doen.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:15:22 #233
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149047806
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet. Ga eens in Polen kijken, daar geldt echt nog een bepaalde volksverbondenheid. Sowieso zie je dat nog het meest in Oost- en Zuid-Europese staten.
Dat is goed om te horen. Is daar dan ook een bindende factor waar je het eerder over had, die dat zo maakt? En zo ja, zou dat dan ook het geloof zijn?
wooblabalurg
pi_149047833
+1
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Deels met je eens, echter moet je wel een kleine overheid hebben voor defensie e.d. Ook grensbewaking lijkt me vrij nuttig. Regelneukerij, geldroverij, privacybeperking .e.d. kan natuurlijk allemaal direct overboord.
+1000
  zondag 25 januari 2015 @ 18:16:46 #235
pi_149047847
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:14 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je geen stelling neemt ben je toch ook geen atheïst? Atheïsten zijn in mijn beleving juist degenen die zeker denken te weten, en dus stelling nemen dat er geen god is, en dat ook zo uitdragen. En als je iets zeker denkt te weten, dan geloof je, zou je denken.
Jij wilt Atheïsten persé als gelovige evangelisten zien. Maar dat is alleen jouw afwijking. Ik ben zo atheïstisch als ze maar komen, maar ik geloof daar niet in. Maar als gelovige kan je je dat niet voorstellen. Daarom neem je niet aan wat ik zeg. Omdat dat niet past in je geloof, je wereldbeeld.

Maar dat ligt aan jou, niet aan het Atheisme.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:17:06 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149047863
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen. Is daar dan ook een bindende factor waar je het eerder over had, die dat zo maakt? En zo ja, zou dat dan ook het geloof zijn?
In Polen is dat waarschijnlijk het katholicisme, gepaard gaande met een diepgaand historisch besef. Dat neigt soms zelfs naar het fundamentalistische.

Zuid-Europese landen zijn eveneens overwegend katholiek en hebben sinds mensenheugenis een wereldbeeld dat eerder communaal dan individualistisch is ingesteld.

Ik denk dat naast religie, vooral de visie op familie, huis en haard een rol speelt. En m.i. zijn dat zaken die in Nederland simpelweg niet meer de hoogste prioriteit hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 januari 2015 @ 18:19:28 #237
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149047947
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij wilt Atheïsten persé als gelovige evangelisten zien. Maar dat is alleen jouw afwijking. Ik ben zo atheïstisch als ze maar komen, maar ik geloof daar niet in. Maar als gelovige kan je je dat niet voorstellen. Daarom neem je niet aan wat ik zeg. Omdat dat niet past in je geloof, je wereldbeeld.

Maar dat ligt aan jou, niet aan het Atheisme.
Ik wil niks, ik sta open voor andere interpretaties. Ik geef je alleen mijn huidige.
Als jij jezelf per se niet als atheïst wil zien, wie ben ik dan om te zeggen dat je dat wel bent.
Ik ben zelf niet gelovig, dus die laatste aanname gaat denk ik niet op.
wooblabalurg
  zondag 25 januari 2015 @ 18:20:56 #238
pi_149047987
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik wil niks, ik sta open voor andere interpretaties. Ik geef je alleen mijn huidige.
Als jij jezelf per se niet als atheïst wil zien, wie ben ik dan om te zeggen dat je dat wel bent.
Ik ben zelf niet gelovig, dus die laatste aanname gaat denk ik niet op.
Jij als ongelovige vind Atheïsten gelovig? :')
  zondag 25 januari 2015 @ 18:22:02 #239
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149048028
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

In Polen is dat waarschijnlijk het katholicisme, gepaard gaande met een diepgaand historisch besef. Dat neigt soms zelfs naar het fundamentalistische.

Zuid-Europese landen zijn eveneens overwegend katholiek en hebben sinds mensenheugenis een wereldbeeld dat eerder communaal dan individualistisch is ingesteld.

Ik denk dat naast religie, vooral de visie op familie, huis en haard een rol speelt. En m.i. zijn dat zaken die in Nederland simpelweg niet meer de hoogste prioriteit hebben.
Dus idd toch geloof en ik denk ook wel een stukje nationalisme (historisch besef van het land).
Dat laatste kun je niet meer gelijk in hebben. De 'Nederlandse' visie daarop vind ik vrij kil en zakelijk. Niet dat iedere Nederlander zo is, zeker niet, maar je snapt 'm.
wooblabalurg
  zondag 25 januari 2015 @ 18:24:00 #240
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149048082
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij als ongelovige vind Atheïsten gelovig? :')
Ik heb niet gezegd dat ik Atheïsten gelovig vind, ik geef alleen aan hoe ik kan begrijpen dat mensen die zeker denken te weten dat er geen God is 'atheïsten' worden genoemd. Sowieso moet iedereen lekker geloven en zichzelf bestempelen naar eigen wens, zal het altijd vreemd blijven vinden dat anderen mensen het idee hebben dat ze daar iets over in te brengen hebben.
wooblabalurg
pi_149048087
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurkunde is geen drijfveer. Je verwart wetenschap met wat jij ervaart van je geloof.
Onzin, zij die claimen Atheïstisch te zijn richten zich op het wereldlijke, het natuurkundige in dit geval omdat ze menen dat er vrijwel alleen dat is, wat sowieso al onzin is, maar in die zin ligt het natuurkundige kader om daar zogenaamd bewijzen te vinden, wat dus niet kan, bij hen die zich dus bijvoorbeeld Atheïstisch noemen zo.

quote:
[..]
Gelovigen bemoeien zich ook met mij. Zo mag ik eigenlijk op zondag nog steeds geen boodschappen doen.
Het hele idee van Normen en Waarden vastgelegd in een Grondwet is ook terug te voeren op Religies, en ik mag aannemen dat je Religies dat niet kwalijk neemt, dus.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:27:31 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149048170
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Afgezien van het feit dat in de grotere steden ook op zondag de supermarkten open zijn, valt er nog volop digitaal te winkelen.

Het zondagargument legt de oppervlakkigheid en het materialisme dat heerst in Nederland prachtig bloot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 januari 2015 @ 18:31:25 #243
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149048286
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, zij die claimen Atheïstisch te zijn richten zich op het wereldlijke, het natuurkundige in dit geval omdat ze menen dat er vrijwel alleen dat is, wat sowieso al onzin is, maar in die zin ligt het natuurkundige kader om daar zogenaamd bewijzen te vinden, wat dus niet kan, bij hen die zich dus bijvoorbeeld Atheïstisch noemen zo.

[..]

Het hele idee van Normen en Waarden vastgelegd in een Grondwet is ook terug te voeren op Religies, en ik mag aannemen dat je Religies dat niet kwalijk neemt, dus.
Normen en waarden die in religies worden gebruikt zijn weer verzonnen door mensen. Wat wil je hiermee zeggen?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149048482
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:31 schreef DeJori het volgende:

[..]

Normen en waarden die in religies worden gebruikt zijn weer verzonnen door mensen. Wat wil je hiermee zeggen?
Onzin, er zijn universele Normen en Waarden die iedereen deelt, simpel :) :).
  zondag 25 januari 2015 @ 18:41:07 #245
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149048620
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel dat aan IS.

Maar er liepen dus 200,000 jaar lang mensen rond die niet wisten dat je niet mocht moorden, stelen en verkrachten, tot er een god zo'n 3500 jaar geleden vertelde dat het niet mocht? Of hou je een andere religie aan?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 25 januari 2015 @ 18:44:51 #246
181126 MouzurX
Misschien?
pi_149048757
quote:

[..]

Waar je geloof niet voor nodig hebt inderdaad.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_149049272
quote:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Of waarom denk je dat?
pi_149049502
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Vertel dat aan IS.

Maar er liepen dus 200,000 jaar lang mensen rond die niet wisten dat je niet mocht moorden, stelen en verkrachten, tot er een god zo'n 3500 jaar geleden vertelde dat het niet mocht? Of hou je een andere religie aan?
Ze zijn heel algemeen en interpretaties kunnen verschillen tot bepaalde hoogte, die Universele Normen en Waarden zitten al in de mens ingebakken als het ware, zo zie ik het in ieder geval dus.
pi_149049544
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:44 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Waar je geloof niet voor nodig hebt inderdaad.
Onzin, om daarover na te denken gebruik je bijna hetzelfde wat je doet wanneer je over Geloof nadenkt, je plaatst je min of meer buiten het wereldlijke want het is niet iets wat je ogenschijnlijk kan aanraken bijvoorbeeld.
pi_149049588
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:58 schreef Romanus het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Of waarom denk je dat?
Zie hierboven, er zijn heel algemene strekkingen qua Normen en Waarden die iedereen deelt, heel Universeel dus, zo vindt iedereen moord in principe slecht maar zijn er interpretaties die bepaalde uitzonderingen zullen proberen goed te praten, wellicht kan het nog algemener, woorden zijn beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')