abonnement Unibet Coolblue
pi_148735614
Laatste nieuws:

Charlie Hebdo wordt gedrukt door de Rothschilds

Vorige topics: Topicreeks: de aanslag op Charlie Hebdo





Meer Charlie Hebdo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort
1 - woensdag 7 jan 2015 @ ~11:50 - Bij een aanslag op de redactie van het satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs zijn 12 doden gevallen, van wie 1 agent buiten
2 - vrijdag 9 jan 2015 @ ??:?? - Bij een gijzeling in een joodse supermarkt in het oosten van Parijs zijn 4 doden gevallen
3 - 9 jan @ ??:?? - De verdachte broers van de 1e aanslag en de twee vermoedelijke gijzelnemers in de supermarkt zijn vrijdagavond 9 januari 2015 gedood
4 - 9 jan @ ??:?? - Moord op politieman Ahmet Merabet (leeftijd?) op de Boulevard Richard Lenoir




Laatste nieuws (MSM/NWS):

Topicreeks: Aanslag op satirisch tijdschrift Parijs.

Bestorming van de supermarkt. Misschien schokkend.


Kaartjes:





NRC - 9 jan 2015 - 'AL-QAEDA JEMEN ZIT ACHTER AANSLAGEN'
De Jemenitische afdeling van Al-Qaeda zou achter de aanslag op Charlie Hebdo zitten. Dat zegt een lid van de terreurtak tegen persbureau AP. Volgens hem is de aanslag vanuit Jemen gecoördineerd om de profeet Mohammed te wreken. Het doelwit was nauwkeurig gekozen en de aanslag was in lijn met eerdere waarschuwingen van wijlen Osama bin Laden aan het Westen, zegt het lid, dat anoniem wil blijven


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EjmAlrai twitterde op woensdag 07-01-2015 om 20:58:58 #BreakingNews:V @jpney :"We got you" ID #CharlieHebdo terrorists;Said KOUACHI,Sheirf Kouachi &Hamid Mourad #France http://t.co/Sx4D1Btykw reageer retweet
http://t.co/QEjjEGGIHN

CP_4_Heerlen twitterde op woensdag 07-01-2015 om 22:46:37 Terroristen #CharlieHebdo geïdentificeerd. Hunt them down #PoliceNationale et Legion Etranger! #France #Paris http://t.co/sIyIV0IYbg reageer retweet




https://www.metabunk.org/(...)ore-or-address.5476/
Laatste nieuws (BNW):

SPOILER: filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: meer filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een foto van de shooting:


Boulevard Richard Lenoir - https://www.google.nl/map(...)wfJSbu2D2s8armAA!2e0

Opvallende punten die een BNW-kant doen vermoeden:


http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

• geen (of weinig) bloed -


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- De terrorristen zijn binnen gelaten door een medewerker van CH via een dmv een pincode om de deur te openen???
• ID-kaart van verdachte(n) in de auto "vergeten" - bronnen?
• de Algerijns-Franse broers, ex-Syriegangers, zeiden niet uit naam van IS maar van Al Qaeda, Jemen te handelen - bronnen?
• waarom was het zo rustig terwijl het spits was? - bronnen?
• hoe wisten ze dat de redactievergadering plaats zou vinden? - bronnen?
- Officiële berichten zeggen dat de agent is geraakt in zijn hoofd door een AK-47 close range.
NO BLOOD???
- Commisaris bezig met onderzoek naar de shooting pleegt "zelfmoord"
- Daders waren al jaren in het vizier van veiligheidsdiensten en zelfs veroordeeld
- De eigenaar van het weekblad is een Rothschild.
- Frankrijk had zich de woede op de hals gehaalt van Israël/Mossad door te stemmen voor een onafhankelijke staat Palestina.
- Frankrijk had zich de woede op de hals gehaald van de VS/CIA door te pleiten voor versoepeling van de sancties tegen Rusland.


• politieke leiders die verbroederd meelopen in de Je Suis Charlie-tocht - GeenStijl
• ... - bronnen?



[ Bericht 75% gewijzigd door Fogel op 16-01-2015 11:44:53 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:45:07 #2
288731 kalinhos
pi_148735698
Uit het vorige topic.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:39 schreef Izzy73 het volgende:
Het is zeker ook niet vreemd dat de supermarkt waar de gijzeling plaatsvond op google maps is bewerkt? Ge-edit.
Oh, dat wist ik niet. Hoe is er ge-edit? Wat was er voor 9 juli wel te zien en nu niet, of andersom?

Ik weet wel dat StreetView zichzelf vernieuwt. Zo staan er ineens beelden van mijn straat op van juli 2014 (met WK vlaggen _O_ ) maar het zou wel enorm toevallig zijn als het nu net veranderd is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:56:29 #3
-1 #ANONIEM
pi_148735915
quote:
Op vrijdag 16 januari 2015 00:39 schreef Izzy73 het volgende:
Het is zeker ook niet vreemd dat de supermarkt waar de gijzeling plaatsvond op google maps is bewerkt? Ge-edit.
Parallax.





  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:58:29 #4
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148735961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef kalinhos het volgende:
Uit het vorige topic.

[..]

Oh, dat wist ik niet. Hoe is er ge-edit? Wat was er voor 9 juli wel te zien en nu niet, of andersom?

Ik weet wel dat StreetView zichzelf vernieuwt. Zo staan er ineens beelden van mijn straat op van juli 2014 (met WK vlaggen _O_ ) maar het zou wel enorm toevallig zijn als het nu net veranderd is.
Ik weet niet hoe het er eerst uit zag. Maar je ziet duidelijk dat ermee gesjoemeld is.
De lijnen van het daken lopen niet door en ook de letters van de supermarkt kloppen niet.
Het lijkt erop alsof er iets is gedaan rondom de deuropening van de inval.
Ga zelf maar eens een kijkje nemen.
https://www.google.com/ma(...)8kWEukffSg!2e0?hl=en
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:59:40 #5
213345 El_Matador
Torero
pi_148735982
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het er eerst uit zag. Maar je ziet duidelijk dat ermee gesjoemeld is.

:D

Dat kan je dan toch niet zeggen? Het gaat nu juist om voor en na. Is dat ineens anders, ja, dan is het verdacht.

Wie was de laatste die die supermarkt opzocht op Google Maps en heeftie een screenshot gemaakt?

Op basis van dit losse mulle zand kunnen we toch niks? -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:02:57 #6
288731 kalinhos
pi_148736073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het er eerst uit zag. Maar je ziet duidelijk dat ermee gesjoemeld is.
De lijnen van het daken lopen niet door en ook de letters van de supermarkt kloppen niet.
Het lijkt erop alsof er iets is gedaan rondom de deuropening van de inval.
Ga zelf maar eens een kijkje nemen.
https://www.google.com/ma(...)8kWEukffSg!2e0?hl=en
Check de reactie boven je. Als je namelijk 2 meter naar links loopt zogezegd, is het beeld weer goed.

Linksboven zie je van wanneer deze foto is, september 2014. Je kan met history zien hoe het er hiervoor uitzag op streetview.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:04:55 #7
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148736129
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Dat kan je dan toch niet zeggen? Het gaat nu juist om voor en na. Is dat ineens anders, ja, dan is het verdacht.

Wie was de laatste die die supermarkt opzocht op Google Maps en heeftie een screenshot gemaakt?

Op basis van dit losse mulle zand kunnen we toch niks? -O-
Sorry, gebruik google maps eigenlijk nooit. Iemand zei dat het bewerkt was.
Dus ik ging kijken en zag dat het er vreemd uit zag. Maar goed ik zie dat Treinhomo net laat zien dat het blijkbaar een bekend fenomeen is op google maps.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 16-01-2015 11:31:35 ]
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:05:17 #8
288731 kalinhos
pi_148736137
https://www.google.com/ma(...)S7YDQ9cElw!2e0?hl=en nu klopt het namelijk weer een stuk beter.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:06:46 #9
213345 El_Matador
Torero
pi_148736170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:04 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Sorry, gebruik google maps eigenlijk nooit. Iemand zei dat het bewerkt was.
Dus ik ging kijken en zag dat het er vreemd uit zag. Maar goed ik zie dat Treinhomo net laat zien dat het blijkbaar een bekend fenomeen is op google maps.

Maar goed het was s.l....
Haal die persoonsgegevens even weg joh. Kom op man.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:08:14 #10
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148736208
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haal die persoonsgegevens even weg joh. Kom op man.
Eh joh dat is een grapje. :P Verzonnen naam en nummer.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
Zenmate VPNSurf volledig anoniem met NordVPNDe snelste VPN - FastestVPN
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:10:25 #11
213345 El_Matador
Torero
pi_148736252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Eh joh dat is een grapje. :P Verzonnen naam en nummer.
Ok.

Maakt je zaak niet sterker, he?

Nee, ik bedoel, je noemt zoveel punten, maar onderbouwt ze niet met duidelijke aanwijzingen. Dan wordt het wel een zaak op losse schroeven, niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:16:16 #12
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148736349
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok.

Maakt je zaak niet sterker, he?

Nee, ik bedoel, je noemt zoveel punten, maar onderbouwt ze niet met duidelijke aanwijzingen. Dan wordt het wel een zaak op losse schroeven, niet?
Valt wel mee hoor. Dit is pas een week geleden gebeurd.
Ik heb al heel veel argumenten opgenoemd met "bewijsmateriaal" dat er af en toe iets minder sterk tussen zit kan gebeuren met een zaak die pas gebeurd is. Vallen en opstaan heet dat.
Heb jij je maan verhaal al compleet? :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:17:20 #13
213345 El_Matador
Torero
pi_148736368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:16 schreef Izzy73 het volgende:
Heb jij je maan verhaal al compleet? :)
Nou, dat is nu net een punt waar wel heel veel van te maken is. En anderen hebben dat voor mij al heel veel gedaan.

Dat is nu net wat ik hier mis. Het blijft bij losse flodders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:09:42 #14
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_148737052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:16 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Dit is pas een week geleden gebeurd.
Ik heb al heel veel argumenten opgenoemd met "bewijsmateriaal" dat er af en toe iets minder sterk tussen zit kan gebeuren met een zaak die pas gebeurd is. Vallen en opstaan heet dat.
Heb jij je maan verhaal al compleet? :)
je bent dus eigenlijk gewoon "bewijzen" aan het verzinnen as we go? En als er dan niet 1 2 3 een antwoord op komt (door gebrek aan onderzoek en whatever) is dat "bewijs" wat? Een echt bewijs van een complot of enkel een nog niet debunked hersenspinsel? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:12:39 #15
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148737085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

je bent dus eigenlijk gewoon "bewijzen" aan het verzinnen as we go? En als er dan niet 1 2 3 een antwoord op komt (door gebrek aan onderzoek en whatever) is dat "bewijs" wat? Een echt bewijs van een complot of enkel een nog niet debunked hersenspinsel? :)
Ja ik zuig alles uit mijn duim, morgen kom ik met een bericht dat Donald Duck zich verkleed had
als terrorist, omdat hij geen concurrentie duld van een ander stripfiguur. :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:15:58 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_148737119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:12 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja ik zuig alles uit mijn duim, morgen kom ik met een bericht dat Donald Duck zich verkleed had
als terrorist, omdat hij geen concurrentie duld van een ander stripfiguur. :)
Dat is geloofwaardiger dan het miljoenencomplot wat je nu suggereert :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:21:03 #17
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148737168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat is geloofwaardiger dan het miljoenencomplot wat je nu suggereert :)
Dat antwoord had ik al wel verwacht ja.
Ik had het er beter al zelf bij kunnen zetten anders geloof je me weer niet.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:22:20 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_148737180
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:21 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat antwoord had ik al wel verwacht ja.
Ik had het er beter al zelf bij kunnen zetten anders geloof je me weer niet.
Misschien wilde de terrorist wel de Zware jongens wreken omdat zij beledigd werden in het laatste Donald Duck album? IK zal straks eens wat bewijs zoeken hieromtrent! :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:27:50 #19
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148737222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Misschien wilde de terrorist wel de Zware jongens wreken omdat zij beledigd werden in het laatste Donald Duck album? IK zal straks eens wat bewijs zoeken hieromtrent! :)
Ja wie weet, succes met het zoeken en onderbouwen van je complot :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 03:45:09 #20
213345 El_Matador
Torero
pi_148737561
Uit de OP, van Resonancer in een ander topic:

Charlie Hebdo wordt gedrukt door de Rothschilds
Hun vermogen wordt geschat op vele honderden miljarden tot ruim een biljoen euro, waarmee De Rothschild de rijkste familie ooit zou zijn. Quote sprak in Parijs met een telg uit dit roemruchte geslacht. Ze worden vaak gezien als een gewiekste bankiersclan die – als huisbankiers van overheden en adel, financiers van Europese oorlogen in drie afgelopen eeuwen – zijn belangen in de goud- en diamantindustrie zou misbruiken om politieke macht te vergaren en economische belangen te versterken.

Het immense kapitaal en de familiebezittingen zijn veilig opgeborgen in een ingewikkeld netwerk van bedrijven, stichtingen en buitenlandse postbusfirma’s. En de baronnen en baronessen zelf houden de kaken al eeuwenlang stijf op elkaar.

De aanslag op het Franse satirische magazine Charlie Hebdo heeft veel losgemaakt. Het weekblad is ondergebracht bij de Franse krant Libération, die sinds kort in handen is van de familie De Rothschild.

Redacteuren van Charlie Hebdo hebben vrijdagochtend hun intrek genomen op de redactie van de krant. De volgende editie van het tijdschrift komt volgende week uit in een oplage van één miljoen, terwijl er normaal enkele tienduizenden exemplaren over de toonbank gaan.

Charlie Hebdo wordt gedrukt door de Rothschilds“Er is behoorlijk wat discussie geweest over de overname door mijn oom Édouard baron de Rothschild,” zei Philippe baron de Rothschild. “Sommige familieleden wilden de aankoop blokkeren, omdat het medium ons een politieke kracht zou maken. Dat willen wij koste wat kost voorkomen. Wij hebben niets met politiek, of in elk geval niet naar buiten toe. Uiteindelijk zijn de critici in de familie overstemd. Die moeten zich nu bij de wens van de meerderheid neerleggen.”

http://www.qnews.nl/index(...)-door-de-rothschilds
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Surfshark - veilig toegang tot het open internetVeilig met een Dashlane passwordkluisSurf volledig anoniem met NordVPN
  vrijdag 16 januari 2015 @ 04:02:27 #21
213345 El_Matador
Torero
pi_148737612
Meer van dezelfde website:

“Aanslag op Charlie Hebdo uitgevoerd door Amerikaanse speciale troepen”
De aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo op 7 januari is uitgevoerd door goed getrainde speciale troepen uit de Verenigde Staten en niet door de gebroeders Kouachi, die zijn gedood door de Franse politie. Dat schrijft de Amerikaanse oud-onderminister en oud-redacteur van de Wall Street Journal Paul Craig Roberts op zijn website.

Hij vraagt zich af hoe het kan dat zogenaamde islamitische terroristen ‘bereid waren te sterven als martelaar, terwijl de twee professionals die Charlie Hebdo aanvielen vastbesloten waren om te ontsnappen en daar opvallend genoeg nog in slaagden ook’. Het lijkt alsof het twee compleet verschillende duo’s waren, aldus dr. Roberts.

Twee dagen na de aanslag op Charlie Hebdo werden Saïd en Chérif Kouachi gedood nadat ze in een drukkerij in het Franse plaatsje Dammatin-en-Goële in het nauw waren gedreven. Volgens dr. Roberts is de terroristische aanslag in Parijs een false flag-operatie geweest, uitgevoerd door de CIA in samenwerking met de Franse inlichtingendienst. Hij voegde toe dat de CIA meer macht heeft over de Franse inlichtingendienst dan de president van Frankrijk.

De veel gelezen columnist haalde ook uit naar de Amerikaanse media omdat ze niet objectief genoeg zouden zijn en als een ministerie van propaganda voor Washington zouden fungeren. “Amerikanen zijn slecht geïnformeerd. De geschiedenis is een aaneenschakeling van false flag-operaties,” zei dr. Roberts. “Toch doen Amerikanen zulke operaties af als ‘samenzweringstheorieën’, wat laat zien dat de overheid erin geslaagd is het volk te hersenspoelen.”

Verderop in zijn artikel trekt Roberts een parallel met de gebeurtenissen op 11 september 2001. “Als we de officiële versie van de gebeurtenissen op 9/11 moeten geloven, zijn 19 moslims zonder enige steun van overheden of inlichtingendiensten de National Security Council (NSC), alle 16 Amerikaanse inlichtingendiensten, Dick Cheney en alle neoconservatieven op hoge posities, de vliegveldbeveiliging, de NAVO en de Mossad te slim af geweest.”
http://www.qnews.nl/index(...)nse-speciale-troepen
[Paul Craig Roberts - NineForNews.nl]


Paul Craig Roberts (born April 3, 1939) is an American economist and a columnist for Creators Syndicate. He served as an Assistant Secretary of the Treasury in the Reagan Administration and was noted as a co-founder of Reaganomics. He is a former editor and columnist for the Wall Street Journal, Business Week, and Scripps Howard News Service. He has testified before congressional committees on 30 occasions on issues of economic policy.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 04:07:44 #22
213345 El_Matador
Torero
pi_148737628
En weer een andere visie, zelfde bron:

Burgemeester Ankara: “Mossad zit achter aanslag in Parijs”
Gemaakt op dinsdag 13 januari 2015 15:12
Hits: 248

Na de massale mars in Parijs ter ere van de slachtoffers van de aanslag op de redactie van het satirische blad Charlie Hebdo, haalde de Turkse president Tayyip Erdogan tijdens een persconferentie uit naar ‘het hypocriete Westen’: “Racisme, het aanzetten tot haat en islamofobie zijn de oorzaken van zulk soort moordpartijen. De Franse burgers riepen deze moordpartij over zichzelf af en gaven de moslims de schuld.”

Hoewel politieke leiders in Turkije de aanslag op Charlie Hebdo, een Joodse supermarkt en een politieagente herhaaldelijk hebben veroordeeld, is er ook een ander geluid hoorbaar. Er zijn steeds meer mensen die de schuld neerleggen bij inlichtingendiensten in plaats van radicale moslims, zo schrijft de krant Financial Times.

Spelletjes

Melih Gokcek, de burgemeester van de Turkse hoofdstad Ankara, zei maandag dat ‘de Mossad (de Israëlische inlichtingendienst) achter zulke incidenten zit… het leidt tot afkeer tegenover de islam’. Gokcek linkte de aanslagen aan de erkenning van de Palestijnse staat door het Franse parlement.

Het Turkse parlementslid Ali Sahin noemde afgelopen week acht redenen op waarom hij vermoedt dat de aanval in scène is gezet zodat ‘de schuld kon worden neergelegd bij moslims en de islam’.

Mehmet Gormez, directeur van het Turkse directoraat van Religieuze Zaken, omschreef de aanvallen als een ‘perceptie-operatie’ waarbij symbolen van de islam op cynische wijze zijn gebruikt.

Tijdens zijn toespraak voegde Erdogan toe: “Er worden in de hele islamitische wereld spelletjes gespeeld’. Hij zei verbaasd te zijn dat de Franse inlichtingendiensten niet eerder hebben ingegrepen. Zo werd Chérif Kouachi in 2005 in Frankrijk vastgezet wegens terrorisme. Hij werd in 2008 weer vrijgelaten.

Burgemeester Ankara: "Mossad zit achter aanslag in Parijs"

De gebroeders Kouachi werden in 2010 opgepakt wegens het plannen van een terroristische aanval, maar vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. De broers kregen alle vrijheid om in 2011 af te reizen naar Jemen, om daar getraind te worden door Al Qaida, en later op jihad te gaan naar Syrië.

Palestijnse staat

In Rusland proberen analisten de aanslagen te linken aan geopolitieke intriges van de Verenigde Staten. Komsomolskaya Pravda, één van de grootste tabloids in Rusland, kopte: “Is de terroristische aanval in Parijs in scène gezet door de Amerikanen?” Op haar website plaatste de krant een aantal interviews waarin werd ingegaan op de vraag hoe Washington de aanval mogelijk heeft uitgevoerd.

In één van de interviews zegt de vooraanstaande defensieanalist Alexander Zhilin dat de terreuraanval een Amerikaanse vergelding was voor het radio-interview van 6 januari jongstleden, waarin de Franse president François Hollande de EU opriep de sancties tegen Rusland op te heffen.

Politiek analist Alexei Martynov zei tegenover nieuwszender LifeNews dat zogenaamd islamitisch terrorisme wordt aangestuurd door de grootste inlichtingendiensten.

[FT - NineForNews.nl]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 04:21:42 #23
-1 #ANONIEM
pi_148737676
quote:
Op vrijdag 16 januari 2015 03:45 schreef El_Matador het volgende:
(...)
De aanslag op het Franse satirische magazine Charlie Hebdo heeft veel losgemaakt. Het weekblad is ondergebracht bij de Franse krant Libération, die sinds kort in handen is van de familie De Rothschild.

Redacteuren van Charlie Hebdo hebben vrijdagochtend hun intrek genomen op de redactie van de krant. De volgende editie van het tijdschrift komt volgende week uit in een oplage van één miljoen, terwijl er normaal enkele tienduizenden exemplaren over de toonbank gaan.
(...)
Da's toch nét iets anders dan 'De eigenaar van het weekblad is een Rothschild'. 11.gif

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 04:23:20 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 04:28:50 #24
213345 El_Matador
Torero
pi_148737703
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 04:21 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Da's toch nét iets anders dan 'De eigenaar van het weekblad is een Rothschild'. [ afbeelding ]
Het "sinds kort" is dan wel weer opvallend, natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 04:37:17 #25
-1 #ANONIEM
pi_148737730
quote:
Op vrijdag 16 januari 2015 04:28 schreef El_Matador het volgende:
Het "sinds kort" is dan wel weer opvallend, natuurlijk.
Sinds november 2005 een belang van 37%.

De spoeling wordt allengs dunner. :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')