Leg me eens uit dan, wat versta jij onder alert zijn? Achteromkijken naar elke kopdoek of gewaad in je omgeving? Omreizen? Je laat je beperken door wat een stel extremisten roept?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Laat nou maar gewoon, hier komt zeer waarschijnlijk geen zinnig gesprek uit, je irriteert me.
Als je een moslims ziet moet je de politie bellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Leg me eens uit dan, wat versta jij onder alert zijn? Achteromkijken naar elke kopdoek of gewaad in je omgeving? Omreizen? Je laat je beperken door wat een stel extremisten roept?
lol, stookte z'n eigen jenever..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)evaarlijke-stof.html
Bewoner Utrechtse woning vol 'gevaarlijke stoffen' niet thuis
UTRECHT - Een situatie met een verwarde man die in een woning vol gevaarlijke stoffen op de Ivoordreef in Utrecht zou zitten, is donderdagavond met een sisser afgelopen.
De politie en brandweer waren massaal op de been na een melding dat de flat volstond met 'gevaarlijke stoffen'. Omdat binnen mogelijk een verwarde man zou zitten, werden uit voorzorg omliggende woningen ontruimd.
Toen een arrestatieteam korte tijd later de woning binnenviel, bleek die zorg voor niks te zijn. De man was niet thuis en het aantal brandbare stoffen, volgens de politie ging het om ethanol, was erg klein. De politie wil wel nog graag met de man spreken over de gebeurtenissen van vandaag.
Dat zou kunnen dat ligt maar net aan de omstandigheden, in het Midden-Oosten ging ik ook niet elke keer de buurten in waar ze zeiden het gevaarlijk te zijn voor Westerlingen, het ligt net aan wat een aanvaardbaar risico is en welke rol ik vervul.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Leg me eens uit dan, wat versta jij onder alert zijn? Achteromkijken naar elke kopdoek of gewaad in je omgeving? Omreizen? Je laat je beperken door wat een stel extremisten roept?
Maar je kunt je afvragen waar je dan de grens trekt. Als je op vakantie gaat, is er ook een kans dat je vliegtuig neerstort of dat er een aanslag op wordt gepleegd.. Zie jij het vliegen dan als 'het gevaar opzoeken'?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op dit moment niet, maar ik sluit niet uit dat het zou kunnen, soms hoef je het gevaar duidelijk dus niet op te zoeken.
En die komen dan ook gelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als je een moslims ziet moet je de politie bellen.
112 bellen als je een tulband ziet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:37 schreef DeJori het volgende:
[..]
112 bellen als je een tulband ziet.
Als je gaat, ga je toch. Misschien word je morgen overreden door een vrachtwagen, of krijg je een hartaanval. Als je je overal druk over moet gaan maken heb je geen leven meer, en dat is het doel van de politici die beleid maken op deze fundamentalistische mafjoekels.
Wat is de volgende stap? Ontslag nemen om uit die rol die je vervult te stappen?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen dat ligt maar net aan de omstandigheden, in het Midden-Oosten ging ik ook niet elke keer de buurten in waar ze zeiden het gevaarlijk te zijn voor Westerlingen, het ligt net aan wat een aanvaardbaar risico is en welke rol ik vervul.
Gelukkig maakt ene Geert W. geen direct beleid.quote:
Dat zal ik zeer waarschijnlijk niet doen tenzij ik morele bezwaren heb bij mijn rol en die niet op een andere manier kan behartigen, zoals ik al zei, gewoon voorzichtig zijn, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor andere mensen, al die stoere praat telkens op internet, terwijl bijna iedereen weet dat er genoeg mensen behoorlijk bang zijn en dat dit ook niets is om je voor te schamen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap? Ontslag nemen om uit die rol die je vervult te stappen?
Die heb je ook helemaal niet nodig, er zijn anderen die veel erger zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Gelukkig maakt ene Geert W. geen direct beleid.
Nee, zijn opgepaktquote:
quote:De politie schoot op twee mannen die met een auto op de vlucht waren van de wegpolitie in de provincie Luxemburg. Er vielen geen gewonden en de twee vluchtelingen werden opgepakt vertelde de Luikse politie aan Belga.
Is het dan juist niet goed om het wat meer in perspectief te plaatsen. En erachter te komen dat het voornamelijk irrationele angsten zijn?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zal ik zeer waarschijnlijk niet doen tenzij ik morele bezwaren heb bij mijn rol en die niet op een andere manier kan behartigen, zoals ik al zei, gewoon voorzichtig zijn, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor andere mensen, al die stoere praat telkens op internet, terwijl bijna iedereen weet dat er genoeg mensen behoorlijk bang zijn en dat dit ook niets is om je voor te schamen.
Wat een laxerende posts toch de laatste dagen. Ik loop ook geregeld in een lange "jurk". Zou van de zotte zijn als daarom iemand de politie zou bellen. Het gaat er toch om dat iemand vrede uitstraalt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:37 schreef DeJori het volgende:
[..]
112 bellen als je een tulband ziet.
Irrationeelquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:41 schreef Downwards het volgende:
[..]
Is het dan juist niet goed om het wat meer in perspectief te plaatsen. En erachter te komen dat het voornamelijk irrationele angsten zijn?
Anders quote je gewoon even de hele post voordat je het uit verband trekt, dropveter.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een laxerende posts toch de laatste dagen. Ik loop ook geregeld in een lange "jurk". Zou van de zotte zijn als daarom iemand de politie zou bellen. Het gaat er toch om dat iemand vrede uitstraalt.²
Waarom betitel je mensen die gewoon hun normale leven willen leven en zich niet gek laten maken door extremistische taal als internethelden, die vanachter hun toetsenbord stoere taal uitslaan?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zal ik zeer waarschijnlijk niet doen tenzij ik morele bezwaren heb bij mijn rol en die niet op een andere manier kan behartigen, zoals ik al zei, gewoon voorzichtig zijn, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor andere mensen, al die stoere praat telkens op internet, terwijl bijna iedereen weet dat er genoeg mensen behoorlijk bang zijn en dat dit ook niets is om je voor te schamen.
Hakuna01, ben jij het?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een laxerende posts toch de laatste dagen. Ik loop ook geregeld in een lange "jurk". Zou van de zotte zijn als daarom iemand de politie zou bellen. Het gaat er toch om dat iemand vrede uitstraalt.²
Omdat het niet altijd bij dergelijke internethelden blijft, en ik zeg voorzichtig te zijn, en niet dat jij jouw hele dagelijkse leven vervolgens nog eens zou moeten aanpassen dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarom betitel je mensen die gewoon hun normale leven willen leven en zich niet gek laten maken door extremistische taal als internethelden, die vanachter hun toetsenbord stoere taal uitslaan?
Dat was niet de bedoeling. Verkeerd gelezen, ik was te gretig om het woordje laxerende te verwerken in een post.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef DeJori het volgende:
[..]
Anders quote je gewoon even de hele post voordat je het uit verband trekt
Jij weet toch zelf ook wel dat de kans verwaarloosbaar is dat jij direct bij een aanslag betrokken raakt (zeker als modale burger)? Sommigen zijn daar dus nog niet van overtuigd.. En er zelfs bang voor. Dat is te bezopen voor woorden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Irrationeel![]()
, wat een onzin zeg, denk toch eens na.
Gek ik lees dat er 1 is uitgeschakeld en dat 4 politie-auto's een andere auto heeft omsingeld en dat het nu schieten is.quote:
VVD was bijvoorbeeld al een stuk enger, die het liefste gelijk een politiestaat van Nederland makenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die heb je ook helemaal niet nodig, er zijn anderen die veel erger zijn.
Maar die zie je niet op TV.
Het is ook totaal niet merkbaar dat je een troll bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er in Nederland de laatste tijd niet veel van dit soort ernstige zaken zijn gebeurd maar dat betekent niet dat daar niet een heleboel Werk voor gedaan is om dat te voorkomen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:44 schreef Downwards het volgende:
[..]
Jij weet toch zelf ook wel dat de kans verwaarloosbaar is dat jij direct bij een aanslag betrokken raakt? Sommigen zijn daar dus nog niet van overtuigd..
Militarisatie is geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VVD was bijvoorbeeld al een stuk enger, die het liefste gelijk een politiestaat van Nederland maken
Ik zie een glijdende schaal en wens niet mee te gaan in angstbeelden. Elke dag bang naar m'n werk omdat het een potentieel doelwit is, nee.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat het niet altijd bij dergelijke internethelden blijft, en ik zeg voorzichtig te zijn, en niet dat jij jouw hele dagelijkse leven vervolgens nog eens zou moeten aanpassen dus.
Ik probeer enkel te relativeren. Wellicht dat het jullie allemaal wel meevalt als het dichtbij is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet merkbaar dat je een troll bent.
Ik betwijfel dat jouw werk een potentieel doelwit is, daarnaast heb ik het ook niet eens over werk, maar doe waar je zin in hebt dit blijft internet en ik denk dat veel Nederlanders in het echt toch wat anders denken en kijken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zie een glijdende schaal en wens niet mee te gaan in angstbeelden. Elke dag bang naar m'n werk omdat het een potentieel doelwit is, nee.
Er wordt inderdaad al redelijk wat gedaan om dat te voorkomen. Wat de kans nóg kleiner maakt dat jij er ooit betrokken bij zal raken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er in Nederland de laatste tijd niet veel van dit soort ernstige zaken zijn gebeurd maar dat betekent niet dat daar niet een heleboel Werk voor gedaan is om dat te voorkomen bijvoorbeeld.
Dan vergis je je behoorlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat jouw werk een potentieel doelwit is, daarnaast heb ik het ook niet eens over werk, maar doe waar je zin in hebt dit blijft internet en ik denk dat veel Nederlanders in het echt toch wat anders denken en kijken.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat alles kan veranderen, de dreiging kan groter worden, de capaciteiten van de veiligheidsdiensten of wie dan ook beperkter, en dat zonder dat dit ergens wordt meegedeeld, je kan wel telkens verwachten dat er weinig zal gebeuren, maar als er een schaap over de dam is, tsja, de rest kan je zelf wel invullen vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad al redelijk wat gedaan om dat te voorkomen. Wat de kans nóg kleiner maakt dat jij er ooit betrokken bij zal raken.
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan DeParo best begrijpen.
Toen er in 2011 32 onthoofde lijken werden gedumpt voor het gebouw waar ik een congres zou hebben, heeft de organisatie het congres ook maar opgeschort...
Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor alles.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.
Oh natuurlijk, de wereld kan enorm spectaculair veranderen, maar zoals het er nu naar uitziet, is er geen enkele aanleiding voor jou om je minder vrij te bewegen - bijv. per trein - in Nederland dan 5 jaar geleden. Heeft niets met 'het gevaar opzoeken' te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat alles kan veranderen, de dreiging kan groter worden, de capaciteiten van de veiligheidsdiensten of wie dan ook beperkter, en dat zonder dat dit ergens wordt meegedeeld, je kan wel telkens verwachten dat er weinig zal gebeuren, maar als er een schaap over de dam is, tsja, de rest kan je zelf wel invullen vermoed ik zo.
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het enige wat uiteindelijk helpt is de grenzen sluiten.
Ik ben regelmatig in Istanbul waar bommen en aanslagen sowieso al wat vaker voorkomen. Alert zijn betekent daar niet dat je elke baard of ninja als terrorist ziet. Het betekent wel dat je reageert als er iets ongebruikelijks gebeurt. In Istanbul is dat bijvoorbeeld dus als iemand zijn tas onbeheerd laat staan. Dan meld je dat eigenlijk bijna direct bij iemand, gewoon omdat de kans dat er een bom in zit reëel is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.
Bommen op Schengen, we moeten ons aanpassen aan de nieuwe realiteit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.
Ah Martin Bosma is ook ingelogdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het enige wat uiteindelijk helpt is de grenzen sluiten. We hebben deze ellende zelf geïmporteerd.
Omdat dit niet gebeurt, gaan we een tijd tegemoet vol met dit soort gebeurtenissen en met steeds meer zwaar gewapende politie in het straatbeeld.
En grenzen sluiten helpt ook niks. Die terroristen in Parijs kwamen gewoon uit de banlieu.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.
Laat ik zeggen dat er heel wat geliefde gebouwen voor terroristen staan op de km2 waar ik mij dagelijks begeef.quote:
De Zuid-as?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat er heel wat geliefde gebouwen voor terroristen staan op de km2 waar ik mij dagelijks begeef.
Nou.. zelfs als je in Friesland woont, kunnen de Belgische terroristen vannacht nog bij je voor de deur staan.quote:
Lichtelijk.quote:
Kan ik goed begrijpen, zo was een collega eens in het Midden-Oosten tegen de advies van mijn toenmalige werkgever bijna naar een gebied vertrokken wat echt werd afgeraden, kreeg bijna flinke vegen uit de pan, begreep het wel, was toch later flink wat geweld en dat soort zaken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor alles.
Om nu dingen op te zoeken is ook weer zo iets. Zo weiger ik pertinent voor mijn werk naar Venezuela te gaan. Te gevaarlijk, zoek maar een ander.
quote:
Ok. Maar zoals ik hierboven al zei, in Nederland hoef je heel weinig te vermijden, maar een beetje om je heen kijken word je zelf ook niet slechter van.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat er heel wat geliefde gebouwen voor terroristen staan op de km2 waar ik mij dagelijks begeef.
De grootste valsevlagoperatie ooit en dat live op TV.quote:
Inderdaad, in Israel bijvoorbeeld als ik een bus instap kijk voor ik vertrek toch om me heen, verder een gewone reis slaap ook vaak de helft van de tijd, maar toch, toen ik recent in Jeruzalem een bus instapte en kreeg opeens een push-bericht dat er elders in Tel Aviv, waar ik naar op weg was, een bom in een bus was ontploft, dan denk je toch even na, voordat je die bus instapt, natuurlijk gewoon gegaan, maar het is simpelweg alert zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig in Istanbul waar bommen en aanslagen sowieso al wat vaker voorkomen. Alert zijn betekent daar niet dat je elke baard of ninja als terrorist ziet. Het betekent wel dat je reageert als er iets ongebruikelijks gebeurt. In Istanbul is dat bijvoorbeeld dus als iemand zijn tas onbeheerd laat staan. Dan meld je dat eigenlijk bijna direct bij iemand, gewoon omdat de kans dat er een bom in zit reëel is.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De grootste valsevlagoperatie ooit en dat live op TV.
In Nederland zal dat zeer waarschijnlijk voorlopig niet aan de orde zijn maar dat betekent nog altijd niet dat je best een beetje voorzichtig zijn waar je loopt soms.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef Downwards het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, de wereld kan enorm spectaculair veranderen, maar zoals het er nu naar uitziet, is er geen enkele aanleiding voor jou om je minder vrij te bewegen - bijv. per trein - in Nederland dan 5 jaar geleden. Heeft niets met 'het gevaar opzoeken' te maken.
Gewoon het OV mijden, doe ik al jarenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ok. Maar zoals ik hierboven al zei, in Nederland hoef je heel weinig te vermijden, maar een beetje om je heen kijken word je zelf ook niet slechter van.
Vast om heel andere redenenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon het OV mijden, doe ik al jaren
Dat wel jaquote:
Niet treurig kijken, zoals je ziet, gelooft de halve wereld nog steeds dat 19 moslimpjes met 2 vlieglesjes en 5 stanleymesjes vliegtuigen in wolkenkrabbers konden vliegen, iets wat zelfs de grootste fysici voor een raadsel stellen.quote:
Tegen een verstandige en enigszins alerte burger zullen weinig mensen bezwaar hebben. Maar dat is eigenlijk altijd al wel raadzaam geweest en zal het ook altijd wel blijven.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
In Nederland zal dat zeer waarschijnlijk voorlopig niet aan de orde zijn maar dat betekent nog altijd niet dat je best een beetje voorzichtig zijn waar je loopt soms.
BNW is een deurtje verder Torero, en die weet jij maar al te goed te vindenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet treurig kijken, zoals je ziet, gelooft de halve wereld nog steeds dat 19 moslimpjes met 2 vlieglesjes en 5 stanleymesjes vliegtuigen in wolkenkrabbers konden vliegen, iets wat zelfs de grootste fysici voor een raadsel stellen.
De grootste fysici zeg je ook nogquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet treurig kijken, zoals je ziet, gelooft de halve wereld nog steeds dat 19 moslimpjes met 2 vlieglesjes en 5 stanleymesjes vliegtuigen in wolkenkrabbers konden vliegen, iets wat zelfs de grootste fysici voor een raadsel stellen.
Die kan ik soms ook goed begrijpen overigens vind ik de treinen in Nederland belachelijk duur, de daluren zouden de normale prijzen moeten zijn, NS blijft grof verdienen maar kan niet eens normaal wintertraject beginnen.quote:
Nou momenteel zal veel meer niet nodig zijn mag ik hopen in ieder geval, alhoewel ik er bij blijf dat een groot deel van onze binnenlandse veiligheid vooral psychologisch is, een goed gecoördineerde aanval kan zo doorgang vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef Downwards het volgende:
[..]
Tegen een verstandige en enigszins alerte burger zullen weinig mensen bezwaar hebben. Maar dat is eigenlijk altijd al wel raadzaam geweest en zal het ook altijd wel blijven.
Het is allang geen BNW meer, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verder Torero, en die weet jij maar al te goed te vinden
Ik ben met de auto die met geluk 1:12 rijdt vaak nog goedkoper uit dan met de treinquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die kan ik soms ook goed begrijpen overigens vind ik de treinen in Nederland belachelijk duur, de daluren zouden de normale prijzen moeten zijn, NS blijft grof verdienen maar kan niet eens normaal wintertraject beginnen.
Volgens mij heb jij iets te veel Columbiaanse cultuur opgesnoven.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is allang geen BNW meer, zou ik zeggen.
En zowel, hebben mensen zich er niet genoeg in verdiept.
Not sure if...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is allang geen BNW meer, zou ik zeggen.
En zowel, hebben mensen zich er niet genoeg in verdiept.
Volgens mij niet. Volgens mij let ik iets beter op wat er gaande is in de wereld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij iets te veel Columbiaanse cultuur opgesnoven.
Veel meer kun jij als individu ook niet doen en is ook beslist niet nodig. Het goede nieuws is dat je hier prima je leventje kunt leiden zonder de angst om direct slachtoffer te worden van terreur, zoals je dat altijd hebt kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou momenteel zal veel meer niet nodig zijn mag ik hopen in ieder geval, alhoewel ik er bij blijf dat een groot deel van onze binnenlandse veiligheid vooral psychologisch is, een goed gecoördineerde aanval kan zo doorgang vinden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Lightweight het volgende:
Denken dat Nederland de troepenmacht heeft om iets te betekenen tegen terreur.Een paar anti-terreur eenheden ~500 at best, en dan het leger dat misschien nog ergens een weggeroest voertuig en WW2 knallertjes heeft liggen.
Laat mij niet lachen. Als de pleuris uitbreekt zijn jullie allemaal de lul!Maak er wat moois van. Naïevelingen.
Nope.quote:
Doe maar niet, anders ben je ook een terreurslachtofferquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Volgens mij let ik iets beter op wat er gaande is in de wereld.
Maar je zwaar belegen grap blijft natuurlijk hilarisch, om je dood te lachen.
We hopen allemaal voor je dat je aan het trollen bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Volgens mij let ik iets beter op wat er gaande is in de wereld.
Maar je zwaar belegen grap blijft natuurlijk hilarisch, om je dood te lachen.
De NS krijgt het voor elkaar om op een bepaald traject te experimenteren met zes treinen in het uur omdat ze zien dat het heel druk is (normaal rijden er 4), vervolgens vinden ze het niet nodig en zetten het weer terug op de oude schaal, elke reiziger ziet dat het steeds drukker wordt en een paar maanden later zet de NS op bepaalde uren zelfs nog maar 2 treinenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ben met de auto die met geluk 1:12 rijdt vaak nog goedkoper uit dan met de treinEn je zit niet met al dat tuig opgescheept
En communicatie met andere OV vervoerders is ze ook vreemd, heb een tijd gehad dat de bus op het station aankwam op het moment dat de trein vertrokquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
De NS krijgt het voor elkaar om op een bepaald traject te experimenteren met zes treinen in het uur omdat ze zien dat het heel druk is (normaal rijden er 4), vervolgens vinden ze het niet nodig en zetten het weer terug op de oude schaal, elke reiziger ziet dat het steeds drukker wordt en een paar maanden later zet de NS op bepaalde uren zelfs nog maar 2 treinen![]()
. Ook op de drukke uren een treinstel laten komen en op de rustige uren twee treinstellen, zucht, dwazen.
Ik ben weinig van plan haha, maar wat betreft veiligheid is een groot deel simpelweg psychologisch, simpelweg omdat compleet vertrouwen op juist technologie zeer ontoereikend is, ik help echter graag mee om ons land wat veiliger te krijgen, maar het tweede gedeelte van wat je zegt ik hoop dat dit voor veel Nederlanders nog lang zo mag blijven als het überhaupt al zo is want de economische malaise is weer een gedeeltelijk andere discussie, maar ik werk graag mee en heb gezien dat het vooral belangrijk is alert te blijven ook al is het risico klein.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:09 schreef Downwards het volgende:
[..]
Veel meer kun jij als individu ook niet doen en is ook beslist niet nodig. Het goede nieuws is dat je hier prima je leventje kunt leiden zonder angsten voor aanslagen, zoals je dat altijd hebt kunnen doen.
heb je ook een bron voor die bewering dat terroristen een laag iq hebben? Ik zou eerder een bovengemiddeld iq verwachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is altijd fijn om te lezen dat een aanslag is voorkomen en dat daarbij haatbaarden zijn omgekomen. Laten we stoppen met het zoeken van oorzaken achter het radicaliseren van jongeren, want oorzaken daar kun je namelijk niet van spreken. Ze hebben allemaal een IQ van (-)20 en geloven alles wat een haatprediker zegt, heeft weinig te maken met 'sociaal-economische' achtergrond.
Australië doet ook mee aan de actie?quote:Police raid Sydney home of 'Islamic sheik'
Self-proclaimed Islamic sheik Junaid Thorne has reportedly had his Sydney home raided by federal police.
An Australian Federal Police spokesman has confirmed a search warrant was carried out at a Bass Hill home in the city's west on Thursday.
A 25-year-old man in Perth was issued with a court attendance notice, but his court date hasn't been fixed.
The ABC identified the man as Junaid Thorne, an Islamic preacher who had been living in Perth.
The AFP spokesman would not specify what the raid was related to, only saying it was "part of an ongoing investigation".
Mr Thorne, who last year was banned from preaching in West Australian prisons, has attracted a following since he was deported from Saudi Arabia in July 2013.
More recently, he provoked the ire of Australians online after tweeting his support for the Charlie Hebdo massacre in Paris last week.
The known radical said insulting a religion was likely to cause a backlash, even if it was done under freedom of speech.
"If you want to enjoy `freedom of speech' with no limits, expect others to exercise `freedom of action'," Mr Thorne tweeted.
Mr Thorne also attracted controversy after his comments defending slain terrorism suspect Numan Haider.
Haider was shot dead in Melbourne after stabbing two police officers last year.
Gaat lekker zoquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Australië doet ook mee aan de actie?
Als je je laat overtuigen dat een almachtige God jou (een rapper uit een achterstandswijk) heeft uitgekozen om tegen tekeningen te strijden, zit je toch behoorlijk laag. Bronnen zullen er niet zijn, want ik ken niet veel terroristen die meedoen aan een IQ test.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
heb je ook een bron voor die bewering dat terroristen een laag iq hebben? Ik zou eerder een bovengemiddeld iq verwachten.
lijkt me eerder een actie in het teken van de veelgeroemde Westerse vrijheid van meningsuiting...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Australië doet ook mee aan de actie?
Euh nee, er zitten ook hoogopgeleiden tussen uit welgestelde families, kansrijk ook in het westen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is altijd fijn om te lezen dat een aanslag is voorkomen en dat daarbij haatbaarden zijn omgekomen. Laten we stoppen met het zoeken van oorzaken achter het radicaliseren van jongeren, want oorzaken daar kun je namelijk niet van spreken. Ze hebben allemaal een IQ van (-)20 en geloven alles wat een haatprediker zegt, heeft weinig te maken met 'sociaal-economische' achtergrond.
Ik bespeur daarentegen een tendens dat we met zijn alleen deze vrijheid van meningsuiting vooral gepast gaan gebruiken, binnen alle redelijkheid rekening houden met de ander, écht samenleven.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
lijkt me eerder een actie in het teken van de veelgeroemde Westerse vrijheid van meningsuiting...
Zoals de gasten die geneeskunde studeerden in Londen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Hoogopgeleid stelt niet zoveel voor. Die opleidingen zijn er in principe voor gemaakt dat vrijwel iedereen die zijn best doet ze kan halen (zeker alfa/gamma-opleidingen). Ook een christen kan de wet bestuderen en tegelijkertijd denken dat God moe was op zondagquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh nee, er zitten ook hoogopgeleiden tussen uit welgestelde families, kansrijk ook in het westen.
Vrijheid van meningsuiting is er voor ongepast gebruik. Een mening waar niemand aanstoot aan neemt hoeft niet door de wet verdedigd te worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bespeur daarentegen een tendens dat we met zijn alleen deze vrijheid van meningsuiting vooral gepast gaan gebruiken, binnen alle redelijkheid rekening houden met de ander, écht samenleven.²
Opleiding staat los van IQquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zoals de gasten die geneeskunde studeerden in Londen.
Jammer genoeg wordt het in Frankrijk niet zo toegepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:27 schreef DeJori het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is er voor ongepast gebruik. Een mening waar niemand aanstoot aan neemt hoeft niet door de wet verdedigd te worden.
Nee, de hypocrisie van de meeste westerse landen over de vrijheid van meningsuiting is stuitend. Je mag zeggen wat je wil, als je het maar met mij eens bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Jammer genoeg wordt het in Frankrijk niet zo toegepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |