VVD was bijvoorbeeld al een stuk enger, die het liefste gelijk een politiestaat van Nederland makenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die heb je ook helemaal niet nodig, er zijn anderen die veel erger zijn.
Maar die zie je niet op TV.
Het is ook totaal niet merkbaar dat je een troll bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een laxerende posts toch de laatste dagen. Ik loop ook geregeld in een lange "jurk". Zou van de zotte zijn als daarom iemand de politie zou bellen. Het gaat er toch om dat iemand vrede uitstraalt.²
Ik ben blij dat er in Nederland de laatste tijd niet veel van dit soort ernstige zaken zijn gebeurd maar dat betekent niet dat daar niet een heleboel Werk voor gedaan is om dat te voorkomen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:44 schreef Downwards het volgende:
[..]
Jij weet toch zelf ook wel dat de kans verwaarloosbaar is dat jij direct bij een aanslag betrokken raakt? Sommigen zijn daar dus nog niet van overtuigd..
Militarisatie is geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VVD was bijvoorbeeld al een stuk enger, die het liefste gelijk een politiestaat van Nederland maken
Ik zie een glijdende schaal en wens niet mee te gaan in angstbeelden. Elke dag bang naar m'n werk omdat het een potentieel doelwit is, nee.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat het niet altijd bij dergelijke internethelden blijft, en ik zeg voorzichtig te zijn, en niet dat jij jouw hele dagelijkse leven vervolgens nog eens zou moeten aanpassen dus.
Ik probeer enkel te relativeren. Wellicht dat het jullie allemaal wel meevalt als het dichtbij is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet merkbaar dat je een troll bent.
Ik betwijfel dat jouw werk een potentieel doelwit is, daarnaast heb ik het ook niet eens over werk, maar doe waar je zin in hebt dit blijft internet en ik denk dat veel Nederlanders in het echt toch wat anders denken en kijken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zie een glijdende schaal en wens niet mee te gaan in angstbeelden. Elke dag bang naar m'n werk omdat het een potentieel doelwit is, nee.
Er wordt inderdaad al redelijk wat gedaan om dat te voorkomen. Wat de kans nóg kleiner maakt dat jij er ooit betrokken bij zal raken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er in Nederland de laatste tijd niet veel van dit soort ernstige zaken zijn gebeurd maar dat betekent niet dat daar niet een heleboel Werk voor gedaan is om dat te voorkomen bijvoorbeeld.
Dan vergis je je behoorlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat jouw werk een potentieel doelwit is, daarnaast heb ik het ook niet eens over werk, maar doe waar je zin in hebt dit blijft internet en ik denk dat veel Nederlanders in het echt toch wat anders denken en kijken.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat alles kan veranderen, de dreiging kan groter worden, de capaciteiten van de veiligheidsdiensten of wie dan ook beperkter, en dat zonder dat dit ergens wordt meegedeeld, je kan wel telkens verwachten dat er weinig zal gebeuren, maar als er een schaap over de dam is, tsja, de rest kan je zelf wel invullen vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad al redelijk wat gedaan om dat te voorkomen. Wat de kans nóg kleiner maakt dat jij er ooit betrokken bij zal raken.
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan DeParo best begrijpen.
Toen er in 2011 32 onthoofde lijken werden gedumpt voor het gebouw waar ik een congres zou hebben, heeft de organisatie het congres ook maar opgeschort...
Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor alles.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.
Oh natuurlijk, de wereld kan enorm spectaculair veranderen, maar zoals het er nu naar uitziet, is er geen enkele aanleiding voor jou om je minder vrij te bewegen - bijv. per trein - in Nederland dan 5 jaar geleden. Heeft niets met 'het gevaar opzoeken' te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat alles kan veranderen, de dreiging kan groter worden, de capaciteiten van de veiligheidsdiensten of wie dan ook beperkter, en dat zonder dat dit ergens wordt meegedeeld, je kan wel telkens verwachten dat er weinig zal gebeuren, maar als er een schaap over de dam is, tsja, de rest kan je zelf wel invullen vermoed ik zo.
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het enige wat uiteindelijk helpt is de grenzen sluiten.
Ik ben regelmatig in Istanbul waar bommen en aanslagen sowieso al wat vaker voorkomen. Alert zijn betekent daar niet dat je elke baard of ninja als terrorist ziet. Het betekent wel dat je reageert als er iets ongebruikelijks gebeurt. In Istanbul is dat bijvoorbeeld dus als iemand zijn tas onbeheerd laat staan. Dan meld je dat eigenlijk bijna direct bij iemand, gewoon omdat de kans dat er een bom in zit reëel is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, ik zeg niet dat mensen niks meer moeten doen en angstig thuis moeten zitten, helemaal niet zelfs stel je voor, maar gewoon een beetje voorzichtig en op je hoede zijn is niks mis mee, daarnaast denk ik dat bijna iedereen het sowieso toch wel is, en degene die al erger hebben meegemaakt doen dat sowieso al en vaak zelfs zonder dat ze het weten.
Bommen op Schengen, we moeten ons aanpassen aan de nieuwe realiteit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.
Ah Martin Bosma is ook ingelogdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het enige wat uiteindelijk helpt is de grenzen sluiten. We hebben deze ellende zelf geïmporteerd.
Omdat dit niet gebeurt, gaan we een tijd tegemoet vol met dit soort gebeurtenissen en met steeds meer zwaar gewapende politie in het straatbeeld.
En grenzen sluiten helpt ook niks. Die terroristen in Parijs kwamen gewoon uit de banlieu.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn binnen Schengen geen grenzen meer.
Laat ik zeggen dat er heel wat geliefde gebouwen voor terroristen staan op de km2 waar ik mij dagelijks begeef.quote:
De Zuid-as?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat er heel wat geliefde gebouwen voor terroristen staan op de km2 waar ik mij dagelijks begeef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |