Zandrover? Bleef het daar maar bij. Het was - volgens hun eigen overlevering - een uiterst gewelddadige man. En eentje die als vijftiger met meisjes van 9 het bed in dook. De schade die het heerschap tijdens zijn leven heeft aangericht valt echter in het niet bij alle ellende die er sindsdien uit "zijn" religie is voortgekomen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en? Dat is toch hun probleem? Zij beledigen met grote regelmaat homo's, Christenen, Joden, ongelovigen, vrouwen en dat alles. Maar o wee als hun zandrover wordt beledigd.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral met opmerkingen als 'zoek een baan of koop een ruggengraat', maak je veel indruk.
scholen zijn al gevangenissenquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Heel die school in de gevangenis!!!!!!!!
Niet alle ouders zijn het hiermee eens, begrijp ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:17 schreef maryen65 het volgende:
Excuusbrief
De directie van de school heeft een excuusbrief verstuurd aan de ouders:
Beste ouders,
Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.
Direct nadat een aantal leerlingen daarover hebben geklaagd heeft de directie ingegrepen en is de poster verwijderd en de docent ernstig aangesproken.
Daarnaast is de teamleider naar alle klassen gegaan om duidelijk te maken dat er een ernstige fout is gemaakt door een individuele actie van een docent en dat de directie haar excuses aanbiedt aan allen. De docent heeft zijn diepe spijt betuigd en aangegeven dat hij absoluut niemand wilde kwetsen. Hij wilde alleen solidair zijn met de slachtoffers in Parijs.
Daar waar nodig hebben er gesprekken plaatsgevonden op school met leerlingen zodat ze hun verhaal kwijt konden. Ook in de klassen is er aandacht geweest voor de gebeurtenissen in Parijs.
Ik hoop u voldoende geīnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Directeur Kennemer College VMBO/PRO
Jezus gewoon op de knieën voor die moslims. Goh waar zou die moslim haat nu vandaan komen
Dit is dan weer tergend zeg, dat ze zich zo opstelt is niet normaalquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:17 schreef maryen65 het volgende:
Excuusbrief
Beste ouders,
Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.
Direct nadat een aantal leerlingen daarover hebben geklaagd heeft de directie ingegrepen en is de poster verwijderd en de docent ernstig aangesproken.
Daarnaast is de teamleider naar alle klassen gegaan om duidelijk te maken dat er een ernstige fout is gemaakt door een individuele actie van een docent en dat de directie haar excuses aanbiedt aan allen. De docent heeft zijn diepe spijt betuigd en aangegeven dat hij absoluut niemand wilde kwetsen. Hij wilde alleen solidair zijn met de slachtoffers in Parijs.
Daar waar nodig hebben er gesprekken plaatsgevonden op school met leerlingen zodat ze hun verhaal kwijt konden. Ook in de klassen is er aandacht geweest voor de gebeurtenissen in Parijs.
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Jezus gewoon op de knieën voor die moslims. Goh waar zou die moslim haat nu vandaan komen
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet alle ouders zijn het hiermee eens, begrijp ik.
Overigens vraag ik me nog steeds af waar die poster nu hing?
Ik neem dus aan in het klassenlokaal op een raam, alleen dan andersom met de voorkant richting hal/gang/aula etcquote:EEMSKERK - [Update: 16.00 uur] De directie van het Kennemer College in Heemskerk heeft een door een docent opgehangen Charlie Hebdo-poster van een zoenende moslim met een cartoonist op de school laten verwijderen.
Dat schrijft De Telegraaf. De moslimleerlingen hebben de poster als kwetsend ervaren, zegt directrice Marleen Lemstra. Het gaat om vmbo-leerlingen van 12 tot 15 jaar die de Franse tekst bij de poster, 'Liefde is sterker dan haat', niet begrijpen. Zij zien de nuances niet, aldus de directrice.
Lang niet alle ouders zijn blij met de actie van de directie en hebben zich hierover beklaagd bij de school. Sommige moeders noemen het een 'omgekeerde wereld', omdat de poster juist de vrijheid van meningsuiting centraal stelt. Lemstra stelt dat die vrijheid wel respectvol en niet ongenuanceerd moet zijn. Lees hier de excuusbrief die naar de ouders van de leerlingen werd gestuurd.
Update 15.45 uur: Woordvoerder Sjoerd van Sprang geeft duiding over het verwijderen van de poster: 'Een docent heeft de poster opgehangen om een discussie over te voeren in de les. Dit is ook gebeurd. De poster, eigenlijk een krantenpagina uit de NRC, is vervolgens opgehangen met de voorkant naar de gang. Hierdoor ontbrak voor leerlingen alle context. Het is voor een dertienjarige puber moeilijk om te begrijpen waar zoiets overgaat. We willen graag het gesprek aangaan met leerlingen over de gebeurtenissen in Frankrijk, maar ze hebben wel context nodig. Dat gebeurde op deze manier niet. Leerlingen namen aanstoot aan de afbeelding.'
De kritiek dat het verwijderen van de poster tegen de vrijheid van meningsuiting ingaat, zegt Van Sprang te begrijpen. Bij de school leeft echter het gevoel dat het beledigde leerlingen in bescherming moet nemen. 'De directrice vergelijkt het zelf met pesten: als leerlingen gepest worden, voelen de pesters zich niet aangesproken. Toch is het belangrijk om het pesten dan aan te pakken. Het gaat hier om jonge kinderen die nog niet de bagage van een volwassen persoon hebben om te oordelen over bepaalde zaken.'
Als mijn kind op die school zat had ik hem er direct afgehaaldquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet alle ouders zijn het hiermee eens, begrijp ik.
Overigens vraag ik me nog steeds af waar die poster nu hing?
Een kind is geen narcistisch verlengstuk van jezelf. Je kan een kind dat niet aandoen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als mijn kind op die school zat had ik hem er direct afgehaald
Wel ze heeft toch ook geen ruggengraat? Ze buigt voor een stelletje booslims die de vrijheid van meningsuiting niet respecteren en weer te lange tenen hebben omdat hun religie wordt beledigd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral met opmerkingen als 'zoek een baan of koop een ruggengraat', maak je veel indruk.
Inderdaad, je kan het een kind niet aandoen om het op een school te zetten waar de directie buigt voor boze pubers die "beledigd" zijn. Ze hadden er nog vijf naast moeten hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een kind is geen narcistisch verlengstuk van jezelf. Je kan een kind dat niet aandoen.
Nouja, beetje raar om dan moslims te gaan haten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:17 schreef maryen65 het volgende:
Excuusbrief
Beste ouders,
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Wrs heb je niet veel keus, want zo makkelijk is het niet meer tegenwoordig om je kind op de juiste school te krijgen binnen fietsafstand.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als mijn kind op die school zat had ik hem er direct afgehaald
Ik neem aan dat deze school ook zo daadkrachtig optreedt als andere kinderen klagen over pesters en pesterijen of wanneer ze zich beledigd voelen. Prima school dusquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, beetje raar om dan moslims te gaan haten.
Je kan ook gewoon zeggen dat het een kutschool is.
Vraag is dus of de docent toch ook niet een beetje probeerde te provoceren, wetende dat er veel moslims op zijn school zitten en wetende hoe het gros van de moslims op alles wat met die cartoons te maken heeft reageert. Binnen een les maatschappijleer zou zo'n cartoon wellicht als beginpunt kunnen dienen van een discussie over de actualiteiten, hoewel je daar op een vmbo wrs niet al te veel van moet voorstellen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Ik neem dus aan in het klassenlokaal op een raam, alleen dan andersom met de voorkant richting hal/gang/aula etc
ik heb geen idee of er veel moslims op die school zitten, maar als het in de les besproken is, waar ook moslims zitten en er niet al teveel heisa over was, dan heeft hij vermoedelijk ook het "gevaar" niet gezien. Plus dat je altijd zeikerds hebt die gewoon willen zeiken of zeuren of omdat ze een pleurishekel aan die leraar hadden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag is dus of de docent toch ook niet een beetje probeerde te provoceren, wetende dat er veel moslims op zijn school zitten en wetende hoe het gros van de moslims op alles wat met die cartoons te maken heeft reageert. Binnen een les maatschappijleer zou zo'n cartoon wellicht als beginpunt kunnen dienen van een discussie over de actualiteiten, hoewel je daar op een vmbo wrs niet al te veel van moet voorstellen.
Daarnaast is de intrinsieke boodschap natuurlijk an sich wel verbindend juist, liefde is sterker dan haat, alleen twee tongzoenende mannen daar kan ook niet iedereen tegen en is de diepere boodschap dus toch weer wrs moslims wijzen op hun intolerantie.
Ja preciesquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze school ook zo daadkrachtig optreedt als andere kinderen klagen over pesters en pesterijen of wanneer ze zich beledigd voelen. Prima school dus
Ik heb mijn principes en die (probeer) ik over te dragen op mijn kinderen. Doet iedere ouder denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een kind is geen narcistisch verlengstuk van jezelf. Je kan een kind dat niet aandoen.
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet als de taak van een schoolbestuur om zich op stellen als de verdediger van het vrije woord.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel ze heeft toch ook geen ruggengraat? Ze buigt voor een stelletje booslims die de vrijheid van meningsuiting niet respecteren en weer te lange tenen hebben omdat hun religie wordt beledigd.
Heel goed ook meteen alle gelovige scholen per heden opdoeken. Verder geloofsindoctrinatie voor kinderen onder de 18 verbieden en alleen algemeen kennis laten maken met alle geloven door middel van de openbare scholen. Pas na je 18e mag je naar kerken/ moskeeen/ tempels/ synagogen gaan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zo'n poster heeft niks op een school te zoeken. Politiek bedrijven doen je maar in je eigen tijd.
Vreemd trouwens dat Moslims zo'n moeite hebben met een portret van Mohammed. Terwijl de naam Mohammed wel heel veel voorkomt. In de Joodse traditie is juist het noemen van de naam een taboe. Jahweh mocht niet worden uitgesproken, maar werd Adonai (mijn heer). En in de Christelijke wereld heet ook bijna niemand Jezus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:06 schreef erodome het volgende:
[..]
charlie hebdo cartoon mohammed kissing, gooi het eens in google...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |