abonnement Unibet Coolblue
pi_148937446
poes:*.

Zo, ik heb mijn uitstapje voor vandaag gehad, hele gezin heeft de griep. Maar ik moest echt even fruit hebben. Grote boodschappen hebben we besteld voor een keer.
Het was op zich wel lekker even frisse lucht, maar ik merk ook wel dat ik nog niet ben opgeknapt, dus nu weer op de bank.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:05:06 #52
92409 Twinky
Little star.
pi_148938681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Geen idee, maar ze is al oud.. tenminste, voor een stabbij.
En ze heeft nog nooit wat gehad qua mankementen, en dan opeens dit :o
als honden zo oud zijn en dan epileptische aanvallen krijgen, volgens mij is het dan vaak wel zo dat ze niet heel lang meer te leven hebben.
Kun je er binnenkort even langs om met haar te knuffelen? Zodat als ze dood gaat, je geen spijt krijgt.
Het hoeft nog niet heel snel te gebeuren, maar ik denk dat je er inderdaad rekening mee moet houden...
pi_148938738
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:05 schreef Twinky het volgende:

[..]

als honden zo oud zijn en dan epileptische aanvallen krijgen, volgens mij is het dan vaak wel zo dat ze niet heel lang meer te leven hebben.
Kun je er binnenkort even langs om met haar te knuffelen? Zodat als ze dood gaat, je geen spijt krijgt.
Het hoeft nog niet heel snel te gebeuren, maar ik denk dat je er inderdaad rekening mee moet houden...
Dat wordt lastig denk ik.. ex woont 40km verderop, en hij werkt ook veel.

Ik wacht het maar even af, al houd ik rekening met het ergste.
pi_148951327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:37 schreef Poesopstokje het volgende:
De vraag naar instanties kan ik niet 123 voor je beantwoorden. Misschien toch een idee om wat GGZ (niet dé GGZ) instellingen bij je in de buurt te bellen/mailen met je vraag? Dat je geïnteresseerd bent in cursussen om jezelf te leren kennen en om te weten wat je kwaliteiten zijn. Lijkt me de kortste klap :)

Ik ben nu 23, m'n zoon is 2. Vroeg getrouwd en gescheiden helaas.
Ik heb alleen een VMBO-TL diploma. Daarna detailhandel en spw geprobeerd, beide na een paar weken afgehaakt vanwege PTSS problematiek (veel gepest op de basisschool en eerste jaren voorgezet).
Ik raak eigenlijk nu al in paniek als ik zelfs dénk aan het volgen van een opleiding. Het voor zoveel jaar vastzitten, dikke schulden, moeten samenwerken etc.

Werken gaat opzich oké, zolang ik maar gepast werk heb. En dat is momenteel niet te vinden. Met de crisis en zulks nemen ze écht geen vroegtijdig schoolverlater aan als de WO-ers in de rij staan.
23 is best wle jong ja... en op welke leeftijd de diagnose?
lees je dm ik doe dat liever via dm verder praten
pi_148954549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

23 is best wle jong ja... en op welke leeftijd de diagnose?
lees je dm ik doe dat liever via dm verder praten
Op m'n 11e :) PDD-NOS en ODD.
ODD is later er uitgehaald en ik heb sinds kort de PDD mogen inruilen voor Asperger ;)

Ik heb je dm gelezen, zal zsm reageren. Ben net thuis :@
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:03:04 #56
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149011859
Het was even paniek in huize Windigo, mijn trouwe game pc is er na 7 jaar mee opgehouden en ik had geen geld voor een nieuwe.

Maar ik heb via via een linux notebook gekregen dat op internet kan, dus ik ben gered tot ik weer een gamemachine heb; ik ben ben blij en opgelucht! *O*

Ik kan niet leven zonder computer :')
pi_149013944
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:03 schreef Windigo het volgende:
Het was even paniek in huize Windigo, mijn trouwe game pc is er na 7 jaar mee opgehouden en ik had geen geld voor een nieuwe.

Maar ik heb via via een linux notebook gekregen dat op internet kan, dus ik ben gered tot ik weer een gamemachine heb; ik ben ben blij en opgelucht! *O*

Ik kan niet leven zonder computer :')
Haha gelukkig heb je er iets op weten te verzinnen ;)

Ik heb ook geen leven zonder m'n laptop :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:01:24 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_149019318
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:56 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Nu moet ik dan toch even mijn verhaal kwijt, hopend op steun en begrip van (mede-)autisten:
Ik zit voor de komende maanden alleen maar thuis, omdat ik met school ben gestopt (reden wil ik niet noemen). Op school ging t altijd goed met mij, maar nooit wist ik wat ik wilde worden. Nog steeds weet ik niet welke studierichting ik later in wil en welk beroep.

Ik heb ook geen echte hobby's of dingen waar ik heel goed in ben. Zelfs mijn eigen lievelingsmuziek? Dat weet ik niet, van alles luister ik eigenlijk. Dit heb ik al vanaf kinds, ik houd van alles een beetje maar ben nooit in één ding super goed of geïnteresseerd.

Inmiddels ben ik 19 geworden, maar ik wil nu écht iets aan mijn leven veranderen. Ik weet dat ikzelf een vorm van autisme heb (dit is bevestigd door een psycholoog maar niet getest / geen diagnose).
Ik zat hier eerst lange tijd mee, nu heb ik er vrede mee gesloten en de volgende stap is dus:
- erachter komen wie ik nou precies ben en wat ik nou wil (studie / werk / plannen voor later?)
- erachter komen wat mijn passies zijn (hobby's en sterke kanten)
- een doel op zich hebben, dit leven een bedoeling geven

Ik heb hier zelf al een beetje over zitten filosoferen en heb wat opgeschreven. Ik ben nog opzoek, maar NIET opzoek naar een hele traject of behandeling oid.
Gewoon één of meer cursussen, trainingen of IETS wat mijn perosonlijke ontwikkeling ten goede zal komen en zodat ik -deze tijd die ik nu heb- goed benut en niet weer verspil door alleen maar te surfen op het web. En zodat ik achter al deze dingen hierboven een antwoord heb.

Er zijn tal van instanties die opkomen voor mensen met ASS (al dan niet gediagnotiseerd?). Op de OP heb ik gekeken, maare het zijn er zoveel en allemaal anders. Waar vind ik nou de goede en hoe begin ik ermee; mailtje sturen dan maar?
Ik zou dan bijna eens gaan zoeken naar een reintegratiebureau of iets dergelijks. Daar gaan ze vaak samen met hun clienten aan de slag om te kijken welke werkzaamheden het beste bij iemand passen. Daar zou jij denk ik mee geholpen zijn als ik je verhaal zo lees.

Overigens: ik ben nu 32 en ik heb pas sinds een tijdje echt mijn ding ontdekt. Besef dus dat hetgeen waar jij je het beste bij voelt en het beste kan, misschien niet zo voor het oprapen ligt en er vanzelf een keertje uitkomt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149094872
Zijn hier meer mensen die moeite hebben met de kamer netjes houden?
Ik heb veel moeite met dingen weggooien, bewaar dus heel veel, woon nog thuis en mijn slaapkamer is echt een ontzettende rotzooi. Altijd al gehad eigenlijk. Terwijl ik met bepaalde dingen juist heel precies en geordend ben (ocd). Het ging een tijdje goed, te goed zelfs, maar nu is het weer heel erg. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen. Maak lijstjes met categorieën, zodat ik het in stapjes kan doen maar het is zo veel en ik heb niet voor alles een categorie. Als dat lijstje op is dan heb ik geen overzicht meer en word ik onrustig en ga ik overal tegelijk kijken en heen en weer lopen zonder te weten wat ik moet doen. Dan vind ik hier en daar wel iets maar ik word daar dus best wel gestrest van en het schiet niet op.
Wat ik ook meestal doe is de ruimte denkbeeldig opdelen en dan per gebiedje opruimen, maar ik vind het moeilijk om daar lang bij te blijven zonder afgeleid te zijn door de ruimte daarbuiten (dus ook weer onrust).
Bovendien heb ik er geen energie voor.
Heeft iemand tips? Geen idee of dit autismegerelateerd is maar ik probeer het maar.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149095730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:20 schreef kuolema het volgende:
Zijn hier meer mensen die moeite hebben met de kamer netjes houden?
Yep, t zal bij mij thuis nooit een gedisciplineerde militaire barak worden :P
quote:
Ik heb veel moeite met dingen weggooien, bewaar dus heel veel, woon nog thuis en mijn slaapkamer is echt een ontzettende rotzooi. Altijd al gehad eigenlijk. Terwijl ik met bepaalde dingen juist heel precies en geordend ben (ocd). Het ging een tijdje goed, te goed zelfs, maar nu is het weer heel erg. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen. Maak lijstjes met categorieën, zodat ik het in stapjes kan doen maar het is zo veel en ik heb niet voor alles een categorie. Als dat lijstje op is dan heb ik geen overzicht meer en word ik onrustig en ga ik overal tegelijk kijken en heen en weer lopen zonder te weten wat ik moet doen. Dan vind ik hier en daar wel iets maar ik word daar dus best wel gestrest van en het schiet niet op.
Wat ik ook meestal doe is de ruimte denkbeeldig opdelen en dan per gebiedje opruimen, maar ik vind het moeilijk om daar lang bij te blijven zonder afgeleid te zijn door de ruimte daarbuiten (dus ook weer onrust).
Bovendien heb ik er geen energie voor.
Heeft iemand tips? Geen idee of dit autismegerelateerd is maar ik probeer het maar.
Dingen weggooien ben ik niet goed in (je weet maar nooit of je er nog wat aan gaat hebben).
Wat voor mij denk ik toch redelijk werkt is door gewoon te beginnen (iets willekeurigs oppakken en op de goeie plek leggen (bijvoorbeeld een losliggend boek in de kast leggen en daarna iets anders willekeurigs oppakken))
  dinsdag 27 januari 2015 @ 06:09:26 #61
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149095756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, t zal bij mij thuis nooit een gedisciplineerde militaire barak worden :P

[..]
Bij mij ook niet :) Maar mijn ervaring is dat het bij aspies twee kanten op werkt OF ze zijn extreem netjes (op het OCD achtige af) of inderdaad tenminste slordig te noemen.

Ikzelf ben ook van het slordige slag, maar het is veel minder erg nu ik klein woon. Zolang de ruimte voor mij overzichtelijk is kan ik het netjes houden, maar er moeten geen wegstophoekjes of andere verdiepingen zijn. Dan raak ik het overzicht kwijt.
pi_149096667
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:20 schreef kuolema het volgende:
Zijn hier meer mensen die moeite hebben met de kamer netjes houden?
Ik heb veel moeite met dingen weggooien, bewaar dus heel veel, woon nog thuis en mijn slaapkamer is echt een ontzettende rotzooi. Altijd al gehad eigenlijk. Terwijl ik met bepaalde dingen juist heel precies en geordend ben (ocd). Het ging een tijdje goed, te goed zelfs, maar nu is het weer heel erg. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen. Maak lijstjes met categorieën, zodat ik het in stapjes kan doen maar het is zo veel en ik heb niet voor alles een categorie. Als dat lijstje op is dan heb ik geen overzicht meer en word ik onrustig en ga ik overal tegelijk kijken en heen en weer lopen zonder te weten wat ik moet doen. Dan vind ik hier en daar wel iets maar ik word daar dus best wel gestrest van en het schiet niet op.
Wat ik ook meestal doe is de ruimte denkbeeldig opdelen en dan per gebiedje opruimen, maar ik vind het moeilijk om daar lang bij te blijven zonder afgeleid te zijn door de ruimte daarbuiten (dus ook weer onrust).
Bovendien heb ik er geen energie voor.
Heeft iemand tips? Geen idee of dit autismegerelateerd is maar ik probeer het maar.
Heel herkenbaar. En hoe rommeliger het is, hoe eerder ik de neiging heb om dingen maar op die rommel te stapelen zeg maar.
Toen ik alleen op kamers zat ging het best goed, maar hield ik het heel goed bij. Maar nu met kinderen... pffff. Het is geen bende ofzo, maar lekker opgeruimd krijg ik het maar lastig of ik moet ineens zo'n opruimbui hebben.

Maar als ik er geen begin en geen eind aan zie dan kan ik er ook niet goed aan beginnen.
Kuolema, misschien kan je het samen met iemand doen, dat helpt mij nog wel eens als ik echt geen overzicht heb. En als je het niet fijn vind dat iemand aan jouw spullen zit, heb je er misschien wat aan als iemand je stapje voor stapje coacht in: nu dit en dan dat... ?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149116370
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, t zal bij mij thuis nooit een gedisciplineerde militaire barak worden :P

[..]

Dingen weggooien ben ik niet goed in (je weet maar nooit of je er nog wat aan gaat hebben).
Wat voor mij denk ik toch redelijk werkt is door gewoon te beginnen (iets willekeurigs oppakken en op de goeie plek leggen (bijvoorbeeld een losliggend boek in de kast leggen en daarna iets anders willekeurigs oppakken))
'Gewoon maar wat doen', dat kan ik niet, niet zonder veel onrust in elk geval. Dan heb ik geen overzicht. Misschien is er een link met mijn moeite met verslagen maken, brede open vragen beantwoorden of opdrachten als 'teken maar wat'. Dan blokkeer ik of raak in paniek. Ik heb meer richting nodig.
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 06:09 schreef Windigo het volgende:

[..]

Bij mij ook niet :) Maar mijn ervaring is dat het bij aspies twee kanten op werkt OF ze zijn extreem netjes (op het OCD achtige af) of inderdaad tenminste slordig te noemen.

Ikzelf ben ook van het slordige slag, maar het is veel minder erg nu ik klein woon. Zolang de ruimte voor mij overzichtelijk is kan ik het netjes houden, maar er moeten geen wegstophoekjes of andere verdiepingen zijn. Dan raak ik het overzicht kwijt.
Bij mij is het allebei, maar het hangt ervan af waar het om gaat. Mijn kamer is dus een bende maar owee als iemand anders iets verplaatst of aanraakt, want dan klopt het niet meer. Ik ben ook heel perfectionistisch en heb smetvrees.
Ik vind kleine ruimtes ook fijner, maar dat werkt dus niet om het netjes te houden :P.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En hoe rommeliger het is, hoe eerder ik de neiging heb om dingen maar op die rommel te stapelen zeg maar.
Toen ik alleen op kamers zat ging het best goed, maar hield ik het heel goed bij. Maar nu met kinderen... pffff. Het is geen bende ofzo, maar lekker opgeruimd krijg ik het maar lastig of ik moet ineens zo'n opruimbui hebben.

Maar als ik er geen begin en geen eind aan zie dan kan ik er ook niet goed aan beginnen.
Kuolema, misschien kan je het samen met iemand doen, dat helpt mij nog wel eens als ik echt geen overzicht heb. En als je het niet fijn vind dat iemand aan jouw spullen zit, heb je er misschien wat aan als iemand je stapje voor stapje coacht in: nu dit en dan dat... ?
Samen met iemand lijkt me echt vreselijk ... ik kan er niet tegen als anderen op mijn kamer komen, laat staan iets verplaatsen. Ik moet het echt zelf doen.
En iemand die coacht zou misschien kunnen werken (al lijkt het me niet fijn) maar ik zou niet weten wie, aangezien dat wel iemand moet zijn die een logisch systeem weet. Vrienden zie ik niet zo vaak en hebben weinig tijd, mijn pa (bij hem woon ik) is geen optie want naja, gewoon niet :P
En anders iemand die me helpt om meer categorieën te bedenken, dat zou ik misschien aan de psycholoog of een vriendin kunnen vragen maar dat lijkt me ook zo raar :@ Ik ga dat eerst zelf nog maar eens proberen.

Trouwens, met kinderen hoeft het toch niet helemaal netjes te zijn? Is geen prioriteit, zolang het niet vies is. Hoort erbij, ik merk met oppassen ook dat dat heel lastig is.

Thanks :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149116677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, t zal bij mij thuis nooit een gedisciplineerde militaire barak worden :P

Wacht maar ~O>
pi_149118898
:D
Mijn vader is ook erg, we zeiden altijd dat het goed zou zijn als hij een vrouw in huis zou nemen.
Ha ha, nu moet ik ineens denken aan vroeger, toen speelde ik vaak met een vriendin dat we die vrouwen van 'hoe schoon is jouw huis' waren en dan maakten we de keuken schoon _O- Ooh het was echt heel vies altijd toen. Ik ben toch wel een stuk hygiënischer.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149126726
Ik bemoei me trouwens niet met zijn huishouden hoor ;) (ok behalve met de afwas/ keuken :@ )

Mijn 'eisen' qua hygiene liggen wel een stuk hoger dan die van de meesten dus hij zal er toch nooit aan kunnen voldoen :P zo vind ik dat iedereen Dettol in huis moet hebben om alles te ontsmetten. De kraantjes die je in de Nederlandse mini-wc's ziet hebben alleen koud water en dan vind ik het meteen al goor want met koud water was je de bacterien niet weg -O- Als iemand een huismerk handzeep heeft dan denk ik al "iew huishouden van Jan Steen ;( waar is de dettol :( " Ik maak ook mn bibliotheekboeken schoon en ik lees deze (en mn tweedehandsboeken) ook nooit in bed. Theedoeken strijk ik ( :@ ) op de heetste stand zodat bacterien geen kans hebben.

Het is nog steeds onduidelijk of ik ASS heb, maar potver ik heb wel issues met het huishouden _O-
pi_149126790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:32 schreef Elvi het volgende:
Ik bemoei me trouwens niet met zijn huishouden hoor ;) (ok behalve met de afwas/ keuken :@ )

Mijn 'eisen' qua hygiene liggen wel een stuk hoger dan die van de meesten dus hij zal er toch nooit aan kunnen voldoen :P zo vind ik dat iedereen Dettol in huis moet hebben om alles te ontsmetten. De kraantjes die je in de Nederlandse mini-wc's ziet hebben alleen koud water en dan vind ik het meteen al goor want met koud water was je de bacterien niet weg -O- Als iemand een huismerk handzeep heeft dan denk ik al "iew huishouden van Jan Steen ;( waar is de dettol :( " Ik maak ook mn bibliotheekboeken schoon en ik lees deze (en mn tweedehandsboeken) ook nooit in bed. Theedoeken strijk ik ( :@ ) op de heetste stand zodat bacterien geen kans hebben.

Het is nog steeds onduidelijk of ik ASS heb, maar potver ik heb wel issues met het huishouden _O-
Dit zijn toch gewooon OCDs?

Zo heb ik er ook wel 24 :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149127021
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit zijn toch gewooon OCDs?

Zo heb ik er ook wel 24 :)
Ow ik heb er wel meer hoor ;) maar geen idee of dat echt OCD is of dat ik gewoon een geboren huisvrouw ben :P _O-
Het is geen diagnose van me, maar goed ik heb ook nooit aan de psych verteld dat ik een clean-freak ben :)
pi_149127193
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ow ik heb er wel meer hoor ;) maar geen idee of dat echt OCD is of dat ik gewoon een geboren huisvrouw ben :P _O-
Het is geen diagnose van me, maar goed ik heb ook nooit aan de psych verteld dat ik een clean-freak ben :)
Ik heb het met elke vork/lepel/mes of bekers die ik ga gebruiken. Voor het gebruiken was ik het nog 1 keer.

Ik was mn handen ook altijd met van die anti bacteriele gelletjes daar ik veel moet reizen in de metro en taxi etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149131080
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:32 schreef kuolema het volgende:

Trouwens, met kinderen hoeft het toch niet helemaal netjes te zijn? Is geen prioriteit, zolang het niet vies is. Hoort erbij, ik merk met oppassen ook dat dat heel lastig is.

Thanks :)
Zolang het niet vies is vind ik het al heel wat en een showroomhuis (als in alles netjes en glimmend enzo) dat hoeft ook niet. Maar sommige bende is gewoon niet nodig ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149134432
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 06:09 schreef Windigo het volgende:

[..]

Bij mij ook niet :) Maar mijn ervaring is dat het bij aspies twee kanten op werkt OF ze zijn extreem netjes (op het OCD achtige af) of inderdaad tenminste slordig te noemen.

Ikzelf ben ook van het slordige slag, maar het is veel minder erg nu ik klein woon. Zolang de ruimte voor mij overzichtelijk is kan ik het netjes houden, maar er moeten geen wegstophoekjes of andere verdiepingen zijn. Dan raak ik het overzicht kwijt.
Ik en mijn vriend zijn allebei een stel rommelkonten (allebei aspies). Ik ben beter in dingen weggooien dan hij ;)
Deze week was dat helemaal erg, want zelfs stofzuigen en kleren opruimen is teveel voor mij (en als ik opruim, ruimt hij ook op). Normaal doe ik echt heel veel in huis, soms zit ik tot 's avonds laat te poetsen. Nu neem ik iets meer tijd voor mezelf en dat zie ik terug in het huishouden.
Het is niet vies of zo, maar het huishouden verslof ik af en toe zo erg :@
pi_149134934
Hier niet blinkend schoon in huis, maar ik zorg wel altijd dat de grond schoon en plakvrij is :P
Verder ben ik juist énorm opgeruimd. Ik word verschrikkelijk onrustig van troepjes en dingetjes. Wat ik niet gebruik gooi ik weg of zet ik op zolder.

Speelgoed van zoon is allemaal netjes opgeborgen in een kast. Ik gooi 's middags en 's avonds als hij slaapt alles weer terug, anders word ik gillend gek.
pi_149140906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:20 schreef kuolema het volgende:
Zijn hier meer mensen die moeite hebben met de kamer netjes houden?
Ik heb veel moeite met dingen weggooien, bewaar dus heel veel, woon nog thuis en mijn slaapkamer is echt een ontzettende rotzooi. Altijd al gehad eigenlijk. Terwijl ik met bepaalde dingen juist heel precies en geordend ben (ocd). Het ging een tijdje goed, te goed zelfs, maar nu is het weer heel erg. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen. Maak lijstjes met categorieën, zodat ik het in stapjes kan doen maar het is zo veel en ik heb niet voor alles een categorie. Als dat lijstje op is dan heb ik geen overzicht meer en word ik onrustig en ga ik overal tegelijk kijken en heen en weer lopen zonder te weten wat ik moet doen. Dan vind ik hier en daar wel iets maar ik word daar dus best wel gestrest van en het schiet niet op.
Wat ik ook meestal doe is de ruimte denkbeeldig opdelen en dan per gebiedje opruimen, maar ik vind het moeilijk om daar lang bij te blijven zonder afgeleid te zijn door de ruimte daarbuiten (dus ook weer onrust).
Bovendien heb ik er geen energie voor.
Heeft iemand tips? Geen idee of dit autismegerelateerd is maar ik probeer het maar.
Tips... niet denken maar doen.
Ik vind het soms ook lastig om iets weg te gooien wat nog gebruikt kan worden, maar de rommel die het wordt als ik het niet weggooi vind ik erger. Ik hou van opgeruimd en netjes, dus ik doe mijn best dingen zo snel mogelijk op te ruimen zodat het uberhaupt geen zootje wordt. Tis gewoon een kwestie van bijhouden allemaal.
pi_149152027
Ik ben geen ster in het bijhouden van het huishouden, poetsgewijs... de was enzo dat lukt me nog wel. Maar het poetsen, daar hebben we nu iemand voor en dat is wel erg fijn.
Ben blij dat dat uit kan :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149152252
Heftig weekje tot nu toe :o

Billy weer ziek, mee naar de huisarts, en hij mag eindelijk naar de kinderarts. Ik was het zat om steeds weggestuurd te worden terwijl hij steeds niet ''gewoon verkouden'' is. :(

Hondje leeft nog! Is weer helemaal opgeknapt en vol energie. Heb haar vanavond nog even kunnen knuffelen. M'n ex heeft m'n auto in onderhoud, moest voor de APK. Schade valt gelukkig reuze mee :)
pi_149152618
Beterschap voor Billy, wat heeft hij? Meer dan alleen snot enzo begrijp ik uit je stukje... :*

Fijn dat je met hondje hebt kunnen knuffelen!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149152997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:31 schreef Nijna het volgende:
Beterschap voor Billy, wat heeft hij? Meer dan alleen snot enzo begrijp ik uit je stukje... :*

Fijn dat je met hondje hebt kunnen knuffelen!!!
Hij heeft al sinds juni flinke hoestbuien (fases) tot kokhalzen en zelfs overgeven aan toe. Dit heeft hij nu al zo'n 6/7 keer gehad. Huisarts luisters even naar de longen; die zijn schoon, toedeloe.

Het wordt elke keer op ''Ja maar dat is normaal bij crèche kinderen.'' en ''Het hoort bij de leeftijd en het opbouwen van de weerstand.'' gegooid. Maar dit is veel extremer dan dat. Mijn moederinstinct zegt dat dit een andere oorzaak heeft, dus dat wordt nu eindelijk onderzocht.
pi_149162461
Goed om voet bij stuk te houden in zo'n geval... Beterschap!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:28:39 #79
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149176065
Wij autisten zijn dus letterlijk unieke denkers

Origineel Engels artikel: http://arstechnica.com/sc(...)-and-individualized/

[ Bericht 44% gewijzigd door Windigo op 29-01-2015 17:50:57 ]
pi_149179425
quote:
Interessant wel, het tempo ligt er in elk geval wel redelijk goed in.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:45:45 #81
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149267363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:32 schreef Elvi het volgende:
Ik bemoei me trouwens niet met zijn huishouden hoor ;) (ok behalve met de afwas/ keuken :@ )

Mijn 'eisen' qua hygiene liggen wel een stuk hoger dan die van de meesten dus hij zal er toch nooit aan kunnen voldoen :P zo vind ik dat iedereen Dettol in huis moet hebben om alles te ontsmetten. De kraantjes die je in de Nederlandse mini-wc's ziet hebben alleen koud water en dan vind ik het meteen al goor want met koud water was je de bacterien niet weg -O- Als iemand een huismerk handzeep heeft dan denk ik al "iew huishouden van Jan Steen ;( waar is de dettol :( " Ik maak ook mn bibliotheekboeken schoon en ik lees deze (en mn tweedehandsboeken) ook nooit in bed. Theedoeken strijk ik ( :@ ) op de heetste stand zodat bacterien geen kans hebben.

Het is nog steeds onduidelijk of ik ASS heb, maar potver ik heb wel issues met het huishouden _O-
Ja haha, ik had ook een tijdje het idee dat alleen dure merkzeep antibacterieel werkt, totdat ik wat informatie opzocht op internet en ingrediëntenlijstjes ging vergelijken. Al voelt het stiekem nog steeds veiliger om Dettol te gebruiken. En het ruikt lekkerder :P
Warm of koud water maakt niet uit als het gaat om bacteriën.
Bibliotheekboeken :r Met bruine vlekken, snotjes en geplette muggen.
Ik koop boeken bij de kringloopwinkel of op de rommelmarkt, dan zijn ze waarschijnlijk meestal hooguit één keer gelezen. En lekker goedkoop. Bij nieuwe boeken mag ik tijdens het lezen niets anders aanraken, dat zorgt voor meer stress dan tweedehands boeken.
Wat het strijken betreft, die bacteriën komen wel weer na het strijken, van jouw gemorste lichaamssappen, je handen, dode huidcellen en de omgeving. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tips... niet denken maar doen.
Ik vind het soms ook lastig om iets weg te gooien wat nog gebruikt kan worden, maar de rommel die het wordt als ik het niet weggooi vind ik erger. Ik hou van opgeruimd en netjes, dus ik doe mijn best dingen zo snel mogelijk op te ruimen zodat het uberhaupt geen zootje wordt. Tis gewoon een kwestie van bijhouden allemaal.
Was het maar zo makkelijk. Zo werkt het niet bij mij.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:15 schreef Nijna het volgende:
Ik ben geen ster in het bijhouden van het huishouden, poetsgewijs... de was enzo dat lukt me nog wel. Maar het poetsen, daar hebben we nu iemand voor en dat is wel erg fijn.
Ben blij dat dat uit kan :)
Oh ja, de was, dat is echt een soort hobby van me :D Afhankelijk van mijn stemming en energie, houd ik dat wel redelijk bij.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149267488
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oh ja, de was, dat is echt een soort hobby van me :D Afhankelijk van mijn stemming en energie, houd ik dat wel redelijk bij.
Grappig dat het hier toevallig over wassen gaat, ik doe dit weekend bijna niks anders meer :+
Baard ook eraf, moet alleen nog wel de vaat gaan doen *geenzin*
  zondag 1 februari 2015 @ 16:51:01 #83
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149267530
Ik heb trouwens vaak dagen dat ik maar niet helemaal wakker lijk te worden. Net alsof ik nog droom, ik kan de omgeving niet helder waarnemen.
Me concentreren is dan bijzonder moeilijk en ik heb nauwelijks energie. Herkent iemand dit?
Vandaag heb ik dat ook, zou kunnen komen door de Abilify, die ik sinds twee dagen slik, maar het is niets nieuws dus ik weet het niet.
Ik ga maar even een stukje lopen buiten, soms helpt dat.
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Grappig dat het hier toevallig over wassen gaat, ik doe dit weekend bijna niks anders meer :+
Baard ook eraf, moet alleen nog wel de vaat gaan doen *geenzin*
Niet de baard!!
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 1 februari 2015 @ 16:54:31 #84
47102 Elvi
miemkwien
pi_149267639
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:51 schreef kuolema het volgende:

Niet de baard!!
Ja wel de baard }:|
pi_149267729
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb trouwens vaak dagen dat ik maar niet helemaal wakker lijk te worden. Net alsof ik nog droom, ik kan de omgeving niet helder waarnemen.
Me concentreren is dan bijzonder moeilijk en ik heb nauwelijks energie. Herkent iemand dit?
Vandaag heb ik dat ook, zou kunnen komen door de Abilify, die ik sinds twee dagen slik, maar het is niets nieuws dus ik weet het niet.
Ik ga maar even een stukje lopen buiten, soms helpt dat.
Ik heb sowieso moeite om wakker te worden in de ochtend, maar denk dat ik eerder last heb van wegdromen/afdwalen. Moet er even over nadenken, ben op t moment met mn gedachten even elders :P
quote:
[..]

Niet de baard!!
Die groeit wel weer terug :P
quote:
8s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja wel de baard }:|
Die is er nu af :P
  zondag 1 februari 2015 @ 17:10:54 #86
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149268145
quote:
8s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja wel de baard }:|
_O- Die zag ik aankomen.
Het prikt zo he.

Nooo mk, why?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149268808
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

_O- Die zag ik aankomen.
Het prikt zo he.

Nooo mk, why?
Impulsieve actie, was hem even zat :P
En na een bepaalde lengte prikt ie niet meer zo :P
pi_149269743
Hoi mensen o/

Tijdje geleden hier ook af en toe rondgehangen.
Nou ben dus denk ik weer een soort van terug of zo..

*O*
pi_149270323
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:09 schreef Catnip het volgende:
Hoi mensen o/

Tijdje geleden hier ook af en toe rondgehangen.
Nou ben dus denk ik weer een soort van terug of zo..

*O*
Ik wou maar dat jij ook op mensen werkte ;(
pi_149270357
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik wou maar dat jij ook op mensen werkte ;(
Haha ik ben denk te autistisch.
Maar tell meee, what do you mean? :)
pi_149273131
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha ik ben denk te autistisch.
Maar tell meee, what do you mean? :)
Catnip dat op mensen werkt *O*
pi_149277504
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Catnip dat op mensen werkt *O*
Oh yeah.
pi_149278474
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:09 schreef Catnip het volgende:
Hoi mensen o/

Tijdje geleden hier ook af en toe rondgehangen.
Nou ben dus denk ik weer een soort van terug of zo..

*O*
Ik dacht dat ik welkom terug had gezegd, maar ik zie mn reactie niet, dus waarschijnlijk toch niet...

Bij deze dus, welkom terug Catnip

En nu moet ik echt richting mn bed, want ik heb zo'n week voor de boeg waarin alles even tegelijkertijd valt. Kinderen kunnen via school iets van sport proberen en natuurlijk plannen ze al die activiteiten in 2 weken (ik dacht dat het 1 keer was, maar het is zelfs 2 keer...) en dat bij de gangbare activiteiten die we eigenlijk al hebben, maakt ons bord met weekschema ongebruikelijk vol.

Creatief met tijd wordt het denk ik. 8-)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149332082
Pfoe, daar had ik het vrijdag en zaterdag even moeilijk! :o

Billy is vrijdagmiddag opgenomen in het ziekenhuis (luchtweginfectie) en mijn hele weekend werd zo omgegooid. Het was eigenlijk m'n vrije weekend, maar omdat z'n vader weigerde z'n verantwoordelijkheid te nemen ben ik bij hem gebleven (tot vanmiddag).
Alles in de hobbel! Paniek! Onrust!

Van die stomme dingen die je hele ritme verpesten, als je zo in het ziekenhuis ligt.. Zaterdagmiddag oxazepam gekregen van de dokterswacht, even tot rust komen.. Daarna heb ik mezelf herpakt en ging het al beter.

Op zulke momenten voel ik me zo'n autist hè, drama was het..

Met Billy gaat het weer goed gelukkig :)
pi_149348134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:35 schreef Poesopstokje het volgende:
...
Op zulke momenten voel ik me zo'n autist hè, drama was het..

Met Billy gaat het weer goed gelukkig :)
Troost je; op zulke momenten voelt iedereen zich autistisch ;)

Blij dat het weer goed gaat!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_149350800
Poes, wat fijn dat Billy weer beter gaat!
Heftig zulke dingen :*.

Deze eerste week zijn we door qua drukte en voor volgende week valt er al 1 activiteit af (stiekem wel lekker ;) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149424888
Dankzij mijn coach (elke student van mijn opleiding heeft een coach) ben ik eindelijk te weten gekomen waarom ik interactie met anderen verlies.

Ik ben behoorlijk depressief geweest omdat ik elke keer als ik enorm mijn best doe om te socializen, het na een initiële gezelligheid toch overgaat in een grote afstandelijkheid. Ik begreep maar niet hoe het kwam en heb verscheidene theorieën bedacht. Een psycholoog opgezocht, de diagnose Asperger gekregen, en dankzij hem heb ik wat meer zelfacceptatie etc.

Maar mijn coach vertelde me laatst wat hem opviel, waardoor alles eindelijk op zijn plek viel. Blijkbaar ben ik te vlak. Ik denk rationeel en heb minder emotionele vaardigheden. En als ik vlak blijf praten/geen of weinig emotie toon, dan zullen anderen dit ook niet doen.

Sinds mijn 18e (ben nu bijna 24) ben ik al bezig uit mijn schulp/Asperger (ook al wist ik de diagnose nog niet) te kruipen en meer te functioneren als anderen. Wat een werk, en blijkbaar is het nog steeds niet klaar. Ik word er een beetje moedeloos van... Ik ben wel blij dat mijn coach dit vertelde. Dit is gewoon de reden dat ik interactie verlies, nooit een vriendin krijg, enzovoort...
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_149493676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Dankzij mijn coach (elke student van mijn opleiding heeft een coach) ben ik eindelijk te weten gekomen waarom ik interactie met anderen verlies.

Ik ben behoorlijk depressief geweest omdat ik elke keer als ik enorm mijn best doe om te socializen, het na een initiële gezelligheid toch overgaat in een grote afstandelijkheid. Ik begreep maar niet hoe het kwam en heb verscheidene theorieën bedacht. Een psycholoog opgezocht, de diagnose Asperger gekregen, en dankzij hem heb ik wat meer zelfacceptatie etc.

Maar mijn coach vertelde me laatst wat hem opviel, waardoor alles eindelijk op zijn plek viel. Blijkbaar ben ik te vlak. Ik denk rationeel en heb minder emotionele vaardigheden. En als ik vlak blijf praten/geen of weinig emotie toon, dan zullen anderen dit ook niet doen.

Sinds mijn 18e (ben nu bijna 24) ben ik al bezig uit mijn schulp/Asperger (ook al wist ik de diagnose nog niet) te kruipen en meer te functioneren als anderen. Wat een werk, en blijkbaar is het nog steeds niet klaar. Ik word er een beetje moedeloos van... Ik ben wel blij dat mijn coach dit vertelde. Dit is gewoon de reden dat ik interactie verlies, nooit een vriendin krijg, enzovoort...
Herken ik mij heel erg in
pi_149498333
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:[/b
Sinds mijn 18e (ben nu bijna 24) ben ik al bezig uit mijn schulp/Asperger (ook al wist ik de diagnose nog niet) te kruipen en meer te functioneren als anderen. Wat een werk, en blijkbaar is het nog steeds niet klaar. Ik word er een beetje moedeloos van... Ik ben wel blij dat mijn coach dit vertelde. Dit is gewoon de reden dat ik interactie verlies, nooit een vriendin krijg, enzovoort...
Leg je de lat niet erg hoog, "functioneren als anderen"....
Je hebt asperger en laat dat sociale stukje nou een van de punten zijn waarop iemand met asperger meer moeite heeft dan anderen.
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat je nooit een vriendin krijgt... je bent alleen de juiste nog niet tegengekomen.

Klinkt simpel, maar blijft een uitdaging. Je leert steeds weer bij en jij bent jij.
Sterkte met je worsteling, want zo klinkt het een beetje.

Ik heb van de week eindelijk de stap gezet voor oordopjes op maat. Ben benieuwd wanneer ik ze op kan halen en het effect. Vandaag weer groot
Deel van de dag met koptelefoon op gezeten om ander geluid te overstemmen. Dat schiet ook niet op....
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149504633
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 04:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

Leg je de lat niet erg hoog, "functioneren als anderen"....
Je hebt asperger en laat dat sociale stukje nou een van de punten zijn waarop iemand met asperger meer moeite heeft dan anderen.
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat je nooit een vriendin krijgt... je bent alleen de juiste nog niet tegengekomen.

Klinkt simpel, maar blijft een uitdaging. Je leert steeds weer bij en jij bent jij.
Sterkte met je worsteling, want zo klinkt het een beetje.
Dankjewel. Als ik kijk wat voor vooruitgang ik heb gemaakt en wat er nog kan verbeteren, lijkt het me voor mij geen onmogelijke opgave.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')