Hij heeft al sinds juni flinke hoestbuien (fases) tot kokhalzen en zelfs overgeven aan toe. Dit heeft hij nu al zo'n 6/7 keer gehad. Huisarts luisters even naar de longen; die zijn schoon, toedeloe.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:31 schreef Nijna het volgende:
Beterschap voor Billy, wat heeft hij? Meer dan alleen snot enzo begrijp ik uit je stukje...
Fijn dat je met hondje hebt kunnen knuffelen!!!
Interessant wel, het tempo ligt er in elk geval wel redelijk goed in.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:28 schreef Windigo het volgende:
Wij autisten zijn dus letterlijk unieke denkers
Origineel Engels artikel: http://arstechnica.com/sc(...)-and-individualized/
Ja haha, ik had ook een tijdje het idee dat alleen dure merkzeep antibacterieel werkt, totdat ik wat informatie opzocht op internet en ingrediëntenlijstjes ging vergelijken. Al voelt het stiekem nog steeds veiliger om Dettol te gebruiken. En het ruikt lekkerderquote:Op woensdag 28 januari 2015 00:32 schreef Elvi het volgende:
Ik bemoei me trouwens niet met zijn huishouden hoor(ok behalve met de afwas/ keuken
)
Mijn 'eisen' qua hygiene liggen wel een stuk hoger dan die van de meesten dus hij zal er toch nooit aan kunnen voldoenzo vind ik dat iedereen Dettol in huis moet hebben om alles te ontsmetten. De kraantjes die je in de Nederlandse mini-wc's ziet hebben alleen koud water en dan vind ik het meteen al goor want met koud water was je de bacterien niet weg
Als iemand een huismerk handzeep heeft dan denk ik al "iew huishouden van Jan Steen
waar is de dettol
" Ik maak ook mn bibliotheekboeken schoon en ik lees deze (en mn tweedehandsboeken) ook nooit in bed. Theedoeken strijk ik (
) op de heetste stand zodat bacterien geen kans hebben.
Het is nog steeds onduidelijk of ik ASS heb, maar potver ik heb wel issues met het huishouden
Was het maar zo makkelijk. Zo werkt het niet bij mij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tips... niet denken maar doen.
Ik vind het soms ook lastig om iets weg te gooien wat nog gebruikt kan worden, maar de rommel die het wordt als ik het niet weggooi vind ik erger. Ik hou van opgeruimd en netjes, dus ik doe mijn best dingen zo snel mogelijk op te ruimen zodat het uberhaupt geen zootje wordt. Tis gewoon een kwestie van bijhouden allemaal.
Oh ja, de was, dat is echt een soort hobby van mequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:15 schreef Nijna het volgende:
Ik ben geen ster in het bijhouden van het huishouden, poetsgewijs... de was enzo dat lukt me nog wel. Maar het poetsen, daar hebben we nu iemand voor en dat is wel erg fijn.
Ben blij dat dat uit kan
Grappig dat het hier toevallig over wassen gaat, ik doe dit weekend bijna niks anders meerquote:Op zondag 1 februari 2015 16:45 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh ja, de was, dat is echt een soort hobby van meAfhankelijk van mijn stemming en energie, houd ik dat wel redelijk bij.
Niet de baard!!quote:Op zondag 1 februari 2015 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat het hier toevallig over wassen gaat, ik doe dit weekend bijna niks anders meer
Baard ook eraf, moet alleen nog wel de vaat gaan doen *geenzin*
Ik heb sowieso moeite om wakker te worden in de ochtend, maar denk dat ik eerder last heb van wegdromen/afdwalen. Moet er even over nadenken, ben op t moment met mn gedachten even eldersquote:Op zondag 1 februari 2015 16:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb trouwens vaak dagen dat ik maar niet helemaal wakker lijk te worden. Net alsof ik nog droom, ik kan de omgeving niet helder waarnemen.
Me concentreren is dan bijzonder moeilijk en ik heb nauwelijks energie. Herkent iemand dit?
Vandaag heb ik dat ook, zou kunnen komen door de Abilify, die ik sinds twee dagen slik, maar het is niets nieuws dus ik weet het niet.
Ik ga maar even een stukje lopen buiten, soms helpt dat.
Die groeit wel weer terugquote:[..]
Niet de baard!!
Die is er nu afquote:
Impulsieve actie, was hem even zatquote:Op zondag 1 februari 2015 17:10 schreef kuolema het volgende:
[..]Die zag ik aankomen.
Het prikt zo he.
Nooo mk, why?
Ik wou maar dat jij ook op mensen werktequote:Op zondag 1 februari 2015 18:09 schreef Catnip het volgende:
Hoi mensen o/
Tijdje geleden hier ook af en toe rondgehangen.
Nou ben dus denk ik weer een soort van terug of zo..
Haha ik ben denk te autistisch.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wou maar dat jij ook op mensen werkte
Catnip dat op mensen werktquote:Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Catnip het volgende:
[..]
Haha ik ben denk te autistisch.
Maar tell meee, what do you mean?
Ik dacht dat ik welkom terug had gezegd, maar ik zie mn reactie niet, dus waarschijnlijk toch niet...quote:Op zondag 1 februari 2015 18:09 schreef Catnip het volgende:
Hoi mensen o/
Tijdje geleden hier ook af en toe rondgehangen.
Nou ben dus denk ik weer een soort van terug of zo..
Troost je; op zulke momenten voelt iedereen zich autistischquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:35 schreef Poesopstokje het volgende:
...
Op zulke momenten voel ik me zo'n autist hè, drama was het..
Met Billy gaat het weer goed gelukkig
Herken ik mij heel erg inquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Dankzij mijn coach (elke student van mijn opleiding heeft een coach) ben ik eindelijk te weten gekomen waarom ik interactie met anderen verlies.
Ik ben behoorlijk depressief geweest omdat ik elke keer als ik enorm mijn best doe om te socializen, het na een initiële gezelligheid toch overgaat in een grote afstandelijkheid. Ik begreep maar niet hoe het kwam en heb verscheidene theorieën bedacht. Een psycholoog opgezocht, de diagnose Asperger gekregen, en dankzij hem heb ik wat meer zelfacceptatie etc.
Maar mijn coach vertelde me laatst wat hem opviel, waardoor alles eindelijk op zijn plek viel. Blijkbaar ben ik te vlak. Ik denk rationeel en heb minder emotionele vaardigheden. En als ik vlak blijf praten/geen of weinig emotie toon, dan zullen anderen dit ook niet doen.
Sinds mijn 18e (ben nu bijna 24) ben ik al bezig uit mijn schulp/Asperger (ook al wist ik de diagnose nog niet) te kruipen en meer te functioneren als anderen. Wat een werk, en blijkbaar is het nog steeds niet klaar. Ik word er een beetje moedeloos van... Ik ben wel blij dat mijn coach dit vertelde. Dit is gewoon de reden dat ik interactie verlies, nooit een vriendin krijg, enzovoort...
Leg je de lat niet erg hoog, "functioneren als anderen"....quote:[b]Op vrijdag 6 februari 2015 17:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:[/b
Sinds mijn 18e (ben nu bijna 24) ben ik al bezig uit mijn schulp/Asperger (ook al wist ik de diagnose nog niet) te kruipen en meer te functioneren als anderen. Wat een werk, en blijkbaar is het nog steeds niet klaar. Ik word er een beetje moedeloos van... Ik ben wel blij dat mijn coach dit vertelde. Dit is gewoon de reden dat ik interactie verlies, nooit een vriendin krijg, enzovoort...
Dankjewel. Als ik kijk wat voor vooruitgang ik heb gemaakt en wat er nog kan verbeteren, lijkt het me voor mij geen onmogelijke opgave.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Leg je de lat niet erg hoog, "functioneren als anderen"....
Je hebt asperger en laat dat sociale stukje nou een van de punten zijn waarop iemand met asperger meer moeite heeft dan anderen.
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat je nooit een vriendin krijgt... je bent alleen de juiste nog niet tegengekomen.
Klinkt simpel, maar blijft een uitdaging. Je leert steeds weer bij en jij bent jij.
Sterkte met je worsteling, want zo klinkt het een beetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |