abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148745674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:22 schreef bamibij het volgende:
Bosma heeft idd een academische titel maar die is ook gewoon het spoor volledig bijster hoor. Wat een droeftoeter en mongool is dat.
Eens, voor iemand met twee academische titels achter zijn naam was dat boek van hem over de schijnelite wel echt van een bedroevend niveau.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148746525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:52 schreef Homey het volgende:
Stel je voor dat de PVV 30 zetels pakt en de grootste wordt.
Dertig zetels is niet zo erg. Als ze 50 zetels krijgen moeten ze eigenlijk wel regeren en dan moet Wilders premier worden. Wie dan die fractie moet leiden en bij elkaar moet houden is een groot probleem, dat worden een bloedbaden in de fractievergaderingen die mogelijk het pistool bij de LPF nog gaan overtreffen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:55:23 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_148746786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dertig zetels is niet zo erg. Als ze 50 zetels krijgen moeten ze eigenlijk wel regeren en dan moet Wilders premier worden. Wie dan die fractie moet leiden en bij elkaar moet houden is een groot probleem, dat worden een bloedbaden in de fractievergaderingen die mogelijk het pistool bij de LPF nog gaan overtreffen.
Ook bij vijftig zetels moet een partij niet per se gaan regeren. Dat kan je pas stellen als een partij een meerderheid heeft in het parlement, maar dat is ongeacht welke partij dat ook is iets dat je sowieso niet moet willen in een parlementaire democratie.
pi_148747254
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Ook bij vijftig zetels moet een partij niet per se gaan regeren. Dat kan je pas stellen als een partij een meerderheid heeft in het parlement, maar dat is ongeacht welke partij dat ook is iets dat je sowieso niet moet willen in een parlementaire democratie.
Ik wil de boosmenschen wel eens tekeer horen/zien gaan als de GBL bij 50 zetels nog niet mag/kan regeren ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148747477
Ik ook, met een biertje en wat popcorn erbij. Lijkt me heerlijk vermaak.
pi_148747493
Je krijgt enorm veel goudzoekers die puur voor de pecunia en wachtgeldregelingen de partij in willen.

Je zou bijna medelijden met Wilders krijgen zodra hij de grootste wordt.
pi_148747496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik wil de boosmenschen wel eens tekeer horen/zien gaan als de GBL bij 50 zetels nog niet mag/kan regeren ;)
Ik wil het scenario nog wel eens zien dat PVV en SP ieder 50 zetels krijgen. Ben benieuwd of Geertje dan nog blijft volhouden dat hij tegen nivelleren is ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148747498
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat klopt maar uiteindelijk moet de kamer ook de verkiezingsuitslag respecteren dus moeten ze wel gaan proberen een regering met de PVV te maken. Of het lukt is altijd nog een tweede, ik denk dat Wilders er ook niet op zit te wachten.
pi_148747519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar uiteindelijk moet de kamer ook de verkiezingsuitslag respecteren dus moeten ze wel gaan proberen een regering met de PVV te maken. Of het lukt is altijd nog een tweede, ik denk dat Wilders er ook niet op zit te wachten.
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam?
pi_148747570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Is het ooit wel eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam?
Ja in 1977 dacht ik. De PvdA was de grootste maar CDA en VVD gingen samen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:21:00 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_148747582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

In Italië regelmatig, daar werd de PCI altijd buiten de regering gehouden.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:03:17 #162
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148752404
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:21 schreef remlof het volgende:

[..]

In Italië regelmatig, daar werd de PCI altijd buiten de regering gehouden.
PCI werd nooit de grootste partij in eht Italiaanse Parlement. In 1976 en 1980 werd Union dat wel in Duitsland, regeerden toen niet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148753555
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 02:01 schreef remlof het volgende:
Nog een vraag aan de pvvers: wanneer hebben jullie de kristalnacht gepland?
Helaas voor jou. Een kristalnacht zal niet uit de PVV-hoek komen. Ik weet dat je staat te trappellen maar je moet nog even geduld hebben.
pi_148753633
Na de Fransen gaan de Belgen ook het leger inzetten. Zijn die ook gestoord?

http://nos.nl/artikel/201(...)-politie-helpen.html
pi_148753698
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoeft ook niet per se. Hoe meer zetels ze krijgen hoe meer andere partijen hun standpunten overnemen. ;)
pi_148753756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Na de Fransen gaan de Belgen ook het leger inzetten. Zijn die ook gestoord?
Ja, gekkigheid dit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148753850
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, gekkigheid dit.
Onze leiders gaan terrorisme en moslimextremisme bestrijden met theedrinken. Ik snap niet dat andere landen deze geniale strategie overnemen.
pi_148753887
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onze leiders gaan terrorisme bestrijden met theedrinken. Ik snap niet dat andere landen deze geniale strategie overnemen.
Er zit iets tussen theedrinken en militair machtsvertoon, just for the record.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148754312
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zit iets tussen theedrinken en militair machtsvertoon, just for the record.
Ik zag vandaag 8 agenten op het Zuidplein rondlopen terwijl je ze daar bijna nooit ziet. Door hier en daar militairen in te zetten bespaar je niet alleen geld maar kunnen agenten zich ook blijven concentreren op de gewone criminaliteit.
pi_148754349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Door hier en daar militairen in te zetten bespaar je niet alleen geld
Ja, denk je?? :D
quote:
maar kunnen agenten zich ook blijven concentreren op de gewone criminaliteit.
Dat is wel een goed punt, maar dat gebeurde voorheen ook al niet. Roodlichtfietsers en hardrijders zijn volgens de statistieken veel belangrijker dan grotere criminelen en geweldsdelinquenten....

pi_148754512
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, denk je?? :D
Niet dan? Er zijn er vast wel een paar honderd te vinden die niks te doen hebben. Betaald worden ze toch al.
pi_148754557
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet dan? Er zijn er vast wel een paar honderd te vinden die niks te doen hebben. Betaald worden ze toch al.
Ah, een operatie kost geen geld om op te zetten. De aansturing is gratis, het materieel, vervoer, allemaal gratis.

Denk het toch niet.

pi_148754718
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, een operatie kost geen geld om op te zetten. De aansturing is gratis, het materieel, vervoer, allemaal gratis.

Denk het toch niet.
:? Wat is er allemaal zo ingewikkeld en duur om een paar militairen ergens te laten patrouilleren of ze iets te laten bewaken?
pi_148754826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

:? Wat is er allemaal zo ingewikkeld en duur om een paar militairen ergens te laten patrouilleren of ze iets te laten bewaken?
Ik zeg niet dat het ingewikkeld is en hoe duur het is weet ik niet.

Ik reageerde alleen op jou, die zei "het bespaart geld". Zonder enige achtergrondinfo vind ik dat een nogal snelle conclusie. De inzet van militairen kost geld.

Als er aanslagen op "dure" doelen worden voorkomen, zou je kunnen spreken van geldbesparing.

Tot die tijd is het vooral machtsvertoon en gedeeltelijke politiestaten, zoals je ook na de Boston Bombings zag. Fokking 2 miljoen mensen mochten hun huis niet uit en werden in hun vrijheden beperkt omdat men achter 1 jochie met maximaal 12 kogeltjes aan moest, die men de nacht ervoor nog gewoon liet lopen.

Zonneklaar, hoe dat opgezet is.

pi_148754901
Je kan ook niet zomaar at random wat militairen op straat gooien en dan verwachten dat shit veilig is. Die "honderden militairen die niets doen" krijgen keiharde training om heel specifieke situaties aan te pakken. Dat is heel ander werk dan de vermeende beveiliging waar jij ze voor wilt inzetten.

Met die redenatie kan je ook een sportschool leeghalen en mensen die op kung-fu zitten laten patrouilleren.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')