Eens, voor iemand met twee academische titels achter zijn naam was dat boek van hem over de schijnelite wel echt van een bedroevend niveau.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:22 schreef bamibij het volgende:
Bosma heeft idd een academische titel maar die is ook gewoon het spoor volledig bijster hoor. Wat een droeftoeter en mongool is dat.
Dertig zetels is niet zo erg. Als ze 50 zetels krijgen moeten ze eigenlijk wel regeren en dan moet Wilders premier worden. Wie dan die fractie moet leiden en bij elkaar moet houden is een groot probleem, dat worden een bloedbaden in de fractievergaderingen die mogelijk het pistool bij de LPF nog gaan overtreffen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:52 schreef Homey het volgende:
Stel je voor dat de PVV 30 zetels pakt en de grootste wordt.
Ook bij vijftig zetels moet een partij niet per se gaan regeren. Dat kan je pas stellen als een partij een meerderheid heeft in het parlement, maar dat is ongeacht welke partij dat ook is iets dat je sowieso niet moet willen in een parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dertig zetels is niet zo erg. Als ze 50 zetels krijgen moeten ze eigenlijk wel regeren en dan moet Wilders premier worden. Wie dan die fractie moet leiden en bij elkaar moet houden is een groot probleem, dat worden een bloedbaden in de fractievergaderingen die mogelijk het pistool bij de LPF nog gaan overtreffen.
Ik wil de boosmenschen wel eens tekeer horen/zien gaan als de GBL bij 50 zetels nog niet mag/kan regerenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook bij vijftig zetels moet een partij niet per se gaan regeren. Dat kan je pas stellen als een partij een meerderheid heeft in het parlement, maar dat is ongeacht welke partij dat ook is iets dat je sowieso niet moet willen in een parlementaire democratie.
Ik wil het scenario nog wel eens zien dat PVV en SP ieder 50 zetels krijgen. Ben benieuwd of Geertje dan nog blijft volhouden dat hij tegen nivelleren isquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wil de boosmenschen wel eens tekeer horen/zien gaan als de GBL bij 50 zetels nog niet mag/kan regeren
Dat klopt maar uiteindelijk moet de kamer ook de verkiezingsuitslag respecteren dus moeten ze wel gaan proberen een regering met de PVV te maken. Of het lukt is altijd nog een tweede, ik denk dat Wilders er ook niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook bij vijftig zetels moet een partij niet per se gaan regeren. Dat kan je pas stellen als een partij een meerderheid heeft in het parlement, maar dat is ongeacht welke partij dat ook is iets dat je sowieso niet moet willen in een parlementaire democratie.
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar uiteindelijk moet de kamer ook de verkiezingsuitslag respecteren dus moeten ze wel gaan proberen een regering met de PVV te maken. Of het lukt is altijd nog een tweede, ik denk dat Wilders er ook niet op zit te wachten.
Ja in 1977 dacht ik. De PvdA was de grootste maar CDA en VVD gingen samen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam?
In Italië regelmatig, daar werd de PCI altijd buiten de regering gehouden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam?
PCI werd nooit de grootste partij in eht Italiaanse Parlement. In 1976 en 1980 werd Union dat wel in Duitsland, regeerden toen niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
In Italië regelmatig, daar werd de PCI altijd buiten de regering gehouden.
Helaas voor jou. Een kristalnacht zal niet uit de PVV-hoek komen. Ik weet dat je staat te trappellen maar je moet nog even geduld hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 02:01 schreef remlof het volgende:
Nog een vraag aan de pvvers: wanneer hebben jullie de kristalnacht gepland?
Hoeft ook niet per se. Hoe meer zetels ze krijgen hoe meer andere partijen hun standpunten overnemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wil de boosmenschen wel eens tekeer horen/zien gaan als de GBL bij 50 zetels nog niet mag/kan regeren
Ja, gekkigheid dit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Na de Fransen gaan de Belgen ook het leger inzetten. Zijn die ook gestoord?
Onze leiders gaan terrorisme en moslimextremisme bestrijden met theedrinken. Ik snap niet dat andere landen deze geniale strategie overnemen.quote:
Er zit iets tussen theedrinken en militair machtsvertoon, just for the record.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Onze leiders gaan terrorisme bestrijden met theedrinken. Ik snap niet dat andere landen deze geniale strategie overnemen.
Ik zag vandaag 8 agenten op het Zuidplein rondlopen terwijl je ze daar bijna nooit ziet. Door hier en daar militairen in te zetten bespaar je niet alleen geld maar kunnen agenten zich ook blijven concentreren op de gewone criminaliteit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zit iets tussen theedrinken en militair machtsvertoon, just for the record.
Ja, denk je??quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Door hier en daar militairen in te zetten bespaar je niet alleen geld
Dat is wel een goed punt, maar dat gebeurde voorheen ook al niet. Roodlichtfietsers en hardrijders zijn volgens de statistieken veel belangrijker dan grotere criminelen en geweldsdelinquenten....quote:maar kunnen agenten zich ook blijven concentreren op de gewone criminaliteit.
Niet dan? Er zijn er vast wel een paar honderd te vinden die niks te doen hebben. Betaald worden ze toch al.quote:
Ah, een operatie kost geen geld om op te zetten. De aansturing is gratis, het materieel, vervoer, allemaal gratis.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet dan? Er zijn er vast wel een paar honderd te vinden die niks te doen hebben. Betaald worden ze toch al.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, een operatie kost geen geld om op te zetten. De aansturing is gratis, het materieel, vervoer, allemaal gratis.
Denk het toch niet.
Ik zeg niet dat het ingewikkeld is en hoe duur het is weet ik niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Wat is er allemaal zo ingewikkeld en duur om een paar militairen ergens te laten patrouilleren of ze iets te laten bewaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |