abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:45:57 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148643024
van pvv.nl

Ik ben ook geen voorstander van Al Qaeda en IS maar in een goede democratie roept men op tot oorlog tegen de Mafia. In PVV logica zal 't wel een oorlog betekenen tegen de Italianen. :{w

not buying it.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:51:48 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148643287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom? We leven in een democratie en we kunnen zelf bepalen wat we onder extremisme verstaan.
En dat is dus zo gevaarlijk. Want extremisme is een heel erg arbitrair begrip.

Met dat idee zou de meerderheid van de tweede kamer bijvoorbeeld kunnen besluiten de SP te gaan verbieden omdat ze als extremistisch worden omschreven.
pi_148643306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat niet om het systematisch uitbreiden van maatregelen :N

Het gaat om het gericht bestrijden van specifieke problemen; om het verscherpen van bestaande maatregelen, zo je wilt. Als je duizend man politie naar een voetbalwedstrijd stuurt, betekent dat ook niet dat het overal in Nederland op straat blauw ziet van de agenten.

Als moslim-extremisme steviger wordt bestreden heeft dat nul komma nul effect op mijn vrijheid. Het is bizar dat sommigen hier een beeld creëren alsof Nederland ineens een politiestaat wordt als een bepaald probleem actiever wordt bestreden. Nog los van het feit dat het sowieso onzin is, bestaat er niet eens genoeg capaciteit om van Nederland een politiestaat te maken.
Nee inderdaad, want het bestrijden van terrorisme kan perfect zonder inbreuk op de privacy van burgers. Vandaar ook dat de staat nooit inbreuk maakt op onze privacy nu niet, in het verleden niet en in de toekomst al helemaal niet. _O-
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148644186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat is dus zo gevaarlijk. Want extremisme is een heel erg arbitrair begrip.

Met dat idee zou de meerderheid van de tweede kamer bijvoorbeeld kunnen besluiten de SP te gaan verbieden omdat ze als extremistisch worden omschreven.
Ik weet niet wat gevaarlijker is: wat we hier bespreken, of het feit dat toenmalig minister Donner het zich prima kon voorstellen dat in Nederland langs democratische weg de Sharia werd ingevoerd.

Het is allemaal heel simpel: ik wens Nederland (en Europa) gewoon krachtig te beschermen tegen religieus extremisme, tegen mensen die hun zieke religieuze wil aan anderen willen opleggen. En dat lukt niet door als een lafbek je kop in het zand te steken. Je zult je moeten wapenen, waarbij ik dat figuurlijk bedoel: wapenen door strikte wetgeving, maar ook door krachtige handhaving.

Ik vind het vooral bizar dat we hier 3 topics moeten discussiëren over de vraag of de constatering van Wilders klopt, terwijl dat overduidelijk het geval is. Ik snap best dat Wilders een figuur is die veel mensen tegen de borst stuit; ik ben evenmin fan. Maar dat betekent nog niet dat alles dat hij zegt, onzin is.

Moslim-extremisten hebben het vrije Westen de oorlog verklaard en wij zullen onszelf daartegen moeten bewapenen. Wat mij betreft is dat geen discussiepunt, maar een simpel, vaststaand feit.
pi_148644247
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee inderdaad, want het bestrijden van terrorisme kan perfect zonder inbreuk op de privacy van burgers. Vandaar ook dat de staat nooit inbreuk maakt op onze privacy nu niet, in het verleden niet en in de toekomst al helemaal niet. _O-
Ik verwijs nog eens naar die Engelse staatssecretaris, die ik eerder aanhaalde. Het gaat om de balans in wet- en regelgeving. En zulke zaken zijn onderwerp van een democratisch debat.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:29:14 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148644550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet niet wat gevaarlijker is: wat we hier bespreken, of het feit dat toenmalig minister Donner het zich prima kon voorstellen dat in Nederland langs democratische weg de Sharia werd ingevoerd.
Ik zie niet wat daar gevaarlijk aan is. Uiteraard kun je democratisch de sharia invoeren. Het is alleen heel hypothetisch. Want er moet dan draagvlak voor zijn onder 66,7 % van de bevolking. En blijkbaar wil je voor dat soort hypothetische gevallen meningen gaan verbieden.

quote:
Het is allemaal heel simpel: ik wens Nederland (en Europa) gewoon krachtig te beschermen tegen religieus extremisme, tegen mensen die hun zieke religieuze wil aan anderen willen opleggen. En dat lukt niet door als een lafbek je kop in het zand te steken. Je zult je moeten wapenen, waarbij ik dat figuurlijk bedoel: wapenen door strikte wetgeving, maar ook door krachtige handhaving.
Het is voor mij ook vrij simpel. Ik wens onze rechtsstaat gewoon te beschermen tegen afbraak om daarmee de kans om bij een aanslag dood te gaan met 0.00001% kleiner te maken.

quote:
Moslim-extremisten hebben het vrije Westen de oorlog verklaard en wij zullen onszelf daartegen moeten bewapenen. Wat mij betreft is dat geen discussiepunt, maar een simpel, vaststaand feit.
We zijn ook bewapend. We hebben immers veiligheidsdiensten.

Maar het domste om te doen tegen moslimextremisten is onze wetten naar hun idealen te gaan aanpassen door mensen op basis van een mening in de cel te kunnen gooien.
pi_148644699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verwijs nog eens naar die Engelse staatssecretaris, die ik eerder aanhaalde. Het gaat om de balans in wet- en regelgeving. En zulke zaken zijn onderwerp van een democratisch debat.
Die staatssecretaris kan zoveel roepen. Dat maakt nog niet dat hij gelijk heeft.

Ik vermoed dat zat Amerikaanse politici de Patriot Act ook goed uitgebalanceerd vonden.

Wat mij verbaast is dat wat jou betreft alles is geoorloofd om aanslagen te voorkomen. En dat voor een beetje schijnveiligheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148645097
Als je maar lang en vaak genoeg roept als politiek leider dat het oorlog is, zal er op den duur ook wel een komen.

Neemt niet weg dat een hele kleine minderheid hele foute denkbeelden heeft en ook bereid is om aanslagen te plegen in Europa.
pi_148645756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Terroristen in de kijker spelen dus. Nee, dank je.
pi_148645767
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie niet wat daar gevaarlijk aan is. Uiteraard kun je democratisch de sharia invoeren. Het is alleen heel hypothetisch. Want er moet dan draagvlak voor zijn onder 66,7 % van de bevolking. En blijkbaar wil je voor dat soort hypothetische gevallen meningen gaan verbieden.
Dat is precies het probleem, dat mensen het gevaar daarvan niet inzien. En ik vind het nog eens hypocriet ook: het gevaar niet willen inzien van oprukkende islam-invloed, cq. "islamisering", maar dan wél enorm het gevaar opkloppen van de vermeende "afbraak van vrijheden" vanwege scherpere wetgeving tegen extremisme.

quote:
Het is voor mij ook vrij simpel. Ik wens onze rechtsstaat gewoon te beschermen tegen afbraak om daarmee de kans om bij een aanslag dood te gaan met 0.00001% kleiner te maken.
Erg individualistisch en doorgeslagen pragmatisch gedacht; typisch D66 wat dat betreft. Het gaat niet alleen om het lot dat jou kan treffen, het gaat om het lot dat iedereen in Nederland kan treffen. Mensen met een uitgesproken mening of rol in het publieke debat in het bijzonder. De moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh alweer vergeten?

quote:

We zijn ook bewapend. We hebben immers veiligheidsdiensten.

Maar het domste om te doen tegen moslimextremisten is onze wetten naar hun idealen te gaan aanpassen door mensen op basis van een mening in de cel te kunnen gooien.
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat we onze wetten naar hun idealen aanpassen? Het tegenovergestelde is waar. We bestrijden ze just actiever, door radicalisering van moslimjongeren sneller de kop in te drukken, enzovoort.

Hun idealen zijn dat de islam overal in Europa zijn intrede doet en steeds verder aan invloed wint, om uiteindelijk het grondgebied van de islam alsmaar verder uit te breiden.
pi_148645915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
Hun idealen zijn dat de islam overal in Europa zijn intrede doet en steeds verder aan invloed wint, om uiteindelijk het grondgebied van de islam alsmaar verder uit te breiden.
Wát?
pi_148645991
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wát?
Kerel, kijk eens op youtube. Zijn talloze filmpjes waarin Wilders dat ook zegt.
pi_148646067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet waar.
pi_148646097
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet waar.
Hij zal het wel beter weten dan alle haters.
pi_148646128
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wát?
Je volgt nooit het nieuws? (Retorische vraag, doe me een lol en geef geen antwoord)
pi_148646483
Als je de reacties van Elf zo leest dan kun je niet anders dan concluderen dat de extremisten hebben gewonnen.
pi_148646798
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je volgt nooit het nieuws? (Retorische vraag, doe me een lol en geef geen antwoord)
Juist wel, wat je nu doet is moslims vereenzelvigen met extremisten. Alsof extremisten de invloed van moslims hiermee uit willen breiden. Baarlijke nonsens. Ten eerste omdat extremisten juist niets te maken hebben met verreweg de meeste moslims in Europa en ten tweede omdat - als dat daadwerkelijk het motief zou zijn - ze niet bepaald voortvarend te werk gaan. Men wil een samenleving ontwrichten en nee, dat zorgt er niet voor dat moslims meer invloed krijgen. Minder eerder, omdat er simpele figuren in de samenleving rondlopen die de invloed van de islam in z'n geheel willen beperken om daarmee de invloed van terrorisme zogenaamd te beperken.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:50:33 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_148646979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Als je de reacties van Elf zo leest dan kun je niet anders dan concluderen dat de extremisten hebben gewonnen.
Hij wil ze precies dat geven waar ze op uit zijn inderdaad. Is ie nou zo dom of zo blind?
pi_148646986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Andersom lijkt me eerder een zinnige constatering. De extremisten winnen wanneer Europa er niks tegen onderneemt. Ik pleit juist voor een hardere aanpak.
pi_148647092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Andersom lijkt me eerder een zinnige constatering. De extremisten winnen wanneer Europa er niks tegen onderneemt. Ik pleit juist voor een hardere aanpak.
Dus exact wat de extremisten willen. Immers zo'n strijd is hun levensdoel.
pi_148647153
quote:

[..]

Wat winnen ze dan precies?
pi_148647159
quote:

[..]

De inlichtingendiensten zitten mogelijke terroristen al jaren op de huid. Met succes, als ik de AIVD mag geloven, want er zouden het afgelopen decennium al meerdere aanslagen zijn verijdeld.

Ik zie dus geen reden om door te slaan en allerlei half doordachte maatregelen door te voeren.

Overigens lachen de extremisten zich rot als ze jou zo zien posten. Ze willen juist dat jij zo bang en paniekerig reageert en je vrijheden vrijwillig opgeeft.

Die lui koesteren niet de illusie dat ze deze oorlog kunnen winnen op het slagveld. Nee, hun winst zit hem in de verspreiding van angst en dat lukt alleraardigst.
pi_148647226
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze willen juist dat jij zo bang en paniekerig reageert en je vrijheden vrijwillig opgeeft.
Nee hoor, dat interesseert ze geen hol.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:59:57 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148647289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Oh ja. Dan is het waar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148647319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee hoor, dat interesseert ze geen hol.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')