![media_xll_2708651.jpg]()
De Goudse Eliza van der Vliet (36) deelt alles in haar leven op Twitter. Ook nu haar man Michel (39) gisteravond geheel onverwacht is overleden. Haar vele volgers zijn geschokt door haar verslag van de meest verschrikkelijke dag van haar leven.
Gouwenaar Michel van der Vliet ging zondagavond rond 19.30 uur nog even op de fiets een pakje sigaretten kopen. Hij kuste zijn vrouw Eliza op de mond en zei 'Tot zo'. Daar gaat hij, haar grote liefde met wie ze al vijftien jaar is getrouwd.
Ambulance
Korte tijd later hoort Eliza vlak boven haar woning in de Goudse wijk Korte Akkeren een helikopter cirkelen. Een politiehelikopter, denkt ze, en zoals zo vaak maakt ze hier melding van op haar favoriete 'uitlaatklep' Twitter. (Twitter): 'Hoi politiehelikopter die rondjes draait boven mijn huis.' Eén van haar bijna tweeduizend volgers op Twitter corrigeert haar. 'Het is een traumahelikopter'. Eliza hoort inmiddels ook sirenes van ambulances.
'Dat is vlakbij hier' en vrijwel tegelijkertijd bekruipt haar een onbehaaglijk gevoel. Michel had nu toch wel weer thuis moeten zijn. Ze belt zijn mobiel. Vier keer, vijf keer. (Twitter): 'Man is op de fiets. Ergens onderweg. Hij fietst die route waar iemand net een hartaanval heeft gehad. 'EN IK BEN EEN PANIEKZAAIER MAAR HIJ NEEMT Z'N TELEFOON NIET OP'
Ernstig
De eerste reacties op twitter komen op gang. Ach joh, het is vast iemand anders. En: hij staat vast zo voor de deur. Maar het is niet Michel die even later tegen het raam tikt. Eliza ziet het gezicht van een agent die heel ernstig kijkt. 'Mevrouw, mogen wel binnenkomen. We moeten u iets ergs vertellen.' (Twitter): 'HET IS MICHEL... OHNEEE.' Ze brengen hem naar het ziekenhuis in Rotterdam en reanimeren hem.'
Eliza is geschokt. Dit kan toch niet waar zijn? De grond zakt even later onder haar voeten weg als hoort dat Michel geen hartslag meer heeft. Twitter: 'Help wat moet ik doen. Help me' Er begint een onafzienbare stroom piepjes op haar telefoon van volgers die haar willen helpen en naar het ziekenhuis willen brengen. Dat laatste blijkt niet nodig.
Twitter: 'Ik zit nu in een gillende politiewagen naar het ziekenhuis'. De Goudse twijfelt geen moment of ze zelfs de meest ingrijpende momenten via Twitter moet delen. Ze verwoordt immers al jaren alles wat haar bezighoudt in tweets. En nu ze eenmaal heeft gemeld dat er iets verschrikkelijks met Michel aan de hand is en het meelevende reacties regent, moet ze wel doorgaan.
Miami Vice
,,Ik wilde ook niet anders'', zegt ze een dag later. ,,Twitter voelde zoals zo vaak meteen als een warme deken. Al die mensen die me een hart onder de riem steken.'' Eliza waant zich in de politiewagen in Miami Vice. Met loeiende sirenes gaat het richting Rotterdam.'Eén van mijn grootste wensen was een dienst mee te draaien met de Goudse politie. Nou, ik heb m'n portie wel gehad.' Haar man ligt in het ziekenhuis aan allerlei slangen en apparaten. De artsen zeggen dat ze nog één keer gaan proberen hem te reanimeren. Het lukt niet.
De politie bevestigt het overlijden van Eliza's man.
Twitter :
'En nu, een plastic zak van het ziekenhuis met bebloede en kapotgescheurde kleding en je ringen'
![B7LbMKdCIAAhd2W.jpg:small]()
'Ach wat waren we toen toch verliefd.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijken-te-zijn.dhtmlIk zou ook blijven twitteren.

Ik las in Hools trouwens dat ze voornamelijk in de TV-SC postte.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !