SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?
Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo
Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
Rowan Atkinson, juni 2014
Maar geen westers land dat daar zijn vingers aan wil branden, dat land is al decennia een enorme puinhoop wat ook nog eens sterk verdeeld is (noorden Sharia, zuiden seculier).quote:Op maandag 12 januari 2015 15:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat ze daar nodig hebben is een militaire macht die Boko Haram opruimt.
Dat kon je verwachten natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.
http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is wel het type vrienden waardoor je geen vijanden meer nodig hebt...quote:Op maandag 12 januari 2015 15:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.
http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afsluiten met een grote knal. Gevoel voor drama, erg Shakespeariaans van deze moslimquote:Op maandag 12 januari 2015 16:05 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Goede YOLO-actie, maar wat probeerde hij daar nou?
schieten ze hem nu met zijn allen kapot omdat hij naar buiten rent?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:05 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Daar lijkt het wel op. Maar ik weet zeker dat ze dat bij een joodse gijzelnemer niet hadden gedaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:26 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
schieten ze hem nu met zijn allen kapot omdat hij naar buiten rent?
Anti semiet....quote:Op maandag 12 januari 2015 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Maar ik weet zeker dat ze dat bij een joodse gijzelnemer niet hadden gedaan.
Klaverjassen in de kazerne is een betere tijdsbesteding voor de mannen in het groen inderdaad.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Even 10.000 militairen die gemobiliseerd worden
Hij had er al 4 doodgeschoten. Denk je dat ze 'm ook maar een kans zouden geven om met een volautomatisch wapen nog even een paar salvo's af te schieten richting wie dan ook?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:26 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
schieten ze hem nu met zijn allen kapot omdat hij naar buiten rent?
U is zeker moslim?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Maar ik weet zeker dat ze dat bij een joodse gijzelnemer niet hadden gedaan.
Man , man.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij het zeker weet.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vond het anders geen slimme opmerking?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Slim ja, moslim nee.
Het was sarcasme jegens een moslim-calimero. Maar goed, de meest heldere lichten verzamelen zich niet in dit topic merk ik al wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:35 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Vond het anders geen slimme opmerking?
Die uitzondering voor joodse zaken moet gewoon geschrapt worden, dan kunnen we weer gewoon iedereen beledigen. Veel beter dan nog meer verbieden.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Het is tijd dat we hier en daar veranderingen maken in de wetgevingen, het systematisch bespotten en beledigen van bevolkingsgroepen moet wettelijk verboden worden en hard aangepakt worden. Zowel het beledigen van moslims, Joden en of andere bevolkingsgroepen. Dit moet wettelijk aangepast worden.
Onzin, we willen toch in vrede en harmonie leven? Dan moeten we hier en daar wat offeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die uitzondering voor joodse zaken moet gewoon geschrapt worden, dan kunnen we weer gewoon iedereen beledigen. Veel beter dan nog meer verbieden.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het was sarcasme jegens een moslim-calimero. Maar goed, de meest heldere lichten verzamelen zich niet in dit topic merk ik al wel.
Je wilt dus effectief dat elke vorm van spot, satire en belediging strafbaar moet worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Het is tijd dat we hier en daar veranderingen maken in de wetgevingen, het systematisch bespotten en beledigen van bevolkingsgroepen moet wettelijk verboden worden en hard aangepakt worden. Zowel het beledigen van moslims, Joden en of andere bevolkingsgroepen. Dit moet wettelijk aangepast worden.
Daar kan over gedebatteerd worden, maar het opzettelijk spotten van bevolkingsgroepen moet gestopt worden en verboden worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je wilt dus effectief dat elke vorm van spot, satire en belediging strafbaar moet worden.
Wat wil je daar over debatteren dan? Of mag het alleen niet bij bevolkingsgroepen die jij selecteert?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:03 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Daar kan over gedebatteerd worden, maar het opzettelijk spotten van bevolkingsgroepen moet gestopt worden en verboden worden.
Nee.. gewoon elke bevolkingsgroep.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat wil je daar over debatteren dan? Of mag het alleen niet bij bevolkingsgroepen die jij selecteert?
Ironische gebruikersnaam heb je wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Dan valt er dus niets te debatteren en moet je elke vorm van spot, satire, etc. verbieden.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:05 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Nee.. gewoon elke bevolkingsgroep.
Het concept van Islam alleen al is discriminatie van elke andere niet-Moslim. Dus je wilt Islam verbieden? Prima.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:05 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Nee.. gewoon elke bevolkingsgroep.
Laten we dan meteen Islam, christendom en jodendom verbieden. Dat is de beste manier om het bespotten van andersdenkenden aan te pakken.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Mensen moeten eens fatsoenlijk worden en leren dat beledigen geen zin heeft en kwetsend is voor anderen. Houdt rekening met je medemens, respecteer elkaar.... Als je graag wilt beledigen dan staat je dat in Amerika of elders, maar aub niet in Nederland. We moeten eens terug naar de fatsoen, het opzettelijke beledigen van minderheden is iets waar we alleen onszelf mee hebben. We zullen niks meer dan vijandschap binnen onze Hollandse maatschappij creren waar we geen shit van zullen profiteren. Satire ala Hans teeuwen enzo mag van mij verboden worden, gewoon paar jaar cel straf ofzo. Wat kan ik mij ergeren aan mensen die zo graag willen bashen op minderheden. Daar heb ik echt een allergie voor!quote:Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dan valt er dus niets te debatteren en moet je elke vorm van spot, satire, etc. verbieden.
Hopelijk snap je dat dit naast volstrekt onzinnig ook nog eens totaal niet werkbaar is. Maar wellicht kun je naar Nood-Korea verhuizen?
Ik heb een allergie voor mensen die uit de wieg komen met het idee 'weg met mijn volk'. Misschien moet jij naar Zweden verhuizen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Mensen moeten eens fatsoenlijk worden en leren dat beledigen geen zin heeft en kwetsend is voor anderen. Houdt rekening met je medemens, respecteer elkaar.... Als je graag wilt beledigen dan staat je dat in Amerika of elders, maar aub niet in Nederland. We moeten eens terug naar de fatsoen, het opzettelijke beledigen van minderheden is iets waar we alleen onszelf mee hebben. We zullen niks meer dan vijandschap binnen onze Hollandse maatschappij creren waar we geen shit van zullen profiteren. Satire ala Hans teeuwen enzo mag van mij verboden worden, gewoon paar jaar cel straf ofzo. Wat kan ik mij ergeren aan mensen die zo graag willen bashen op minderheden. Daar heb ik echt een allergie voor!
Dit is inderdaad te prefereren boven respectloze West-Europese toestanden.quote:A student has been jailed for three years after police in Egypt discovered he had declared himself as an atheist on Facebook.
Karim Ashraf Mohammed al Banna was arrested last November when he went to police to complain that he had been harassed for his atheist views.
But instead he himself was arrested, and held in custody until his trial in the Nile Delta province of Baheria.
A court heard he had published Facebook posts which were "insulting" to Islam, during a trial in which his own father testified against him.
The 21-year-old's lawyer, Ahmed Abdel Nabi, said: "He was handed down a three-year prison sentence, and if he pays a bail of 1,000 Egyptian pounds the sentence can be suspended until a verdict is issued by an appeals court."
His father reportedly told the court that his son was "embracing extremist ideas against Islam".
In 2012, a 27-year-old blogger called Alber Saber was found guilty of blasphemy and sentenced to three years in prison.
Last summer, a Coptic Christian man was also sentenced to six years for insulting Islam.
Egypt's constitution means insults against Islam, Christianity and Judaism are illegal.
En jij gaat dan zeker bepalen wat fatsoenlijk is en wat niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Mensen moeten eens fatsoenlijk worden
Respect is voor negers.quote:en leren dat beledigen geen zin heeft en kwetsend is voor anderen. Houdt rekening met je medemens, respecteer elkaar....
Matige troll verder.quote:Als je graag wilt beledigen dan staat je dat in Amerika of elders, maar aub niet in Nederland. We moeten eens terug naar de fatsoen, het opzettelijke beledigen van minderheden is iets waar we alleen onszelf mee hebben. We zullen niks meer dan vijandschap binnen onze Hollandse maatschappij creren waar we geen shit van zullen profiteren. Satire ala Hans teeuwen enzo mag van mij verboden worden, gewoon paar jaar cel straf ofzo. Wat kan ik mij ergeren aan mensen die zo graag willen bashen op minderheden. Daar heb ik echt een allergie voor!
'Fatsoen moet je doen.'quote:Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Mensen moeten eens fatsoenlijk worden en leren dat beledigen geen zin heeft en kwetsend is voor anderen. Houdt rekening met je medemens, respecteer elkaar.... Als je graag wilt beledigen dan staat je dat in Amerika of elders, maar aub niet in Nederland. We moeten eens terug naar de fatsoen, het opzettelijke beledigen van minderheden is iets waar we alleen onszelf mee hebben. We zullen niks meer dan vijandschap binnen onze Hollandse maatschappij creren waar we geen shit van zullen profiteren. Satire ala Hans teeuwen enzo mag van mij verboden worden, gewoon paar jaar cel straf ofzo. Wat kan ik mij ergeren aan mensen die zo graag willen bashen op minderheden. Daar heb ik echt een allergie voor!
Van te voren weer je niet of iets kwetsend is voor iemand, je beledigt of gekwetst voelen is iets persoonlijks. Elke vorm van mening dan maar uitbannen?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Hij beledigt Egyptenaren daarmee, dus terechtquote:Op maandag 12 januari 2015 17:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is inderdaad te prefereren boven respectloze West-Europese toestanden.
Troll is troll.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:18 schreef Pietjevrijheid het volgende:
We zouden een voorbeeld aan Egypte moeten nemen!
Dan moeten we dus per direct de islam en koran verbieden. Die beledigen/bespotten me toch een hoop bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:03 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Daar kan over gedebatteerd worden, maar het opzettelijk spotten van bevolkingsgroepen moet gestopt worden en verboden worden.
Helemaal eens met Spec.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die uitzondering voor joodse zaken moet gewoon geschrapt worden, dan kunnen we weer gewoon iedereen beledigen. Veel beter dan nog meer verbieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En juist daarom zal de islam steeds meer en meer bespot worden, beledigd worden, bekritiseerd worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is inderdaad te prefereren boven respectloze West-Europese toestanden.
Prachtige redenering.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En juist daarom zal de islam steeds meer en meer bespot worden, beledigd worden, bekritiseerd worden.
Ik geloof ook dat jij dat constateert, in je eigen beleving.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
Fractievoorzittersdebat nav Parijs morgen 15 u 30.
[..]
Is een constatering.
Nee, hoor, dit soort flagrante mensenrechtenschendingen in islamitische landen zorgen ervoor wat ik constateer. Navranter is dat wrs heel wat moslims ten onzent dit goed keuren. Hierboven lees ik al dat iemand het wel een goed idee vind om Hans Teeuwen op te sluiten bijv.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:45 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik geloof ook dat jij dat constateert, in je eigen beleving.
Islam was maar een onderdeel toch? Alle religies (en nog meer onderwerpen) werden gebruikt.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap dat mensen die terroristen afkeuren maar om nou charlie een wit doekje voor te houden is alles behalve correct
wanneer jij systematisch mensen in hun gezicht spuugt en niet bewust doorhebt dat je een reactie aan het uitlokken bent dan zit er bij jou net zo goed een draadje los als bij de mensen die onschuldige mensen door de kop knallen
want we laten wel wezen, charlie heeft systematisch de Islam bespuugt terwijl zij goed in de dop hadden dat religies/bevolkingsgroepen beledigen niet kan aangezien ze erg snel waren met het ontslaan van een collega die de semieten beledigde
In de Westerse wereld bedoel je. Ik betwijfel of de overige 80% van de wereldbevolking zal volgen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En juist daarom zal de islam steeds meer en meer bespot worden, beledigd worden, bekritiseerd worden.
Ja, in de westerse wereld idd.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In de Westerse wereld bedoel je. Ik betwijfel of de overige 80% van de wereldbevolking zal volgen.
Dat laatste is natuurlijk van de zotte. Los van of het in de wet zou moeten staan, vind ik het niet echt veel gevraagd om niet constant andere mensen te beledigen. Als ze zelf zoveel haat hebben dat ze denken dat te moeten doen, kunnen ze zich beter tot liefde wenden. Hoe moeilijk is het om je niet constant als een 'cunt' te gedragen. Moet best kunnen toch.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hoor, dit soort flagrante mensenrechtenschendingen in islamitische landen zorgen ervoor wat ik constateer. Navranter is dat wrs heel wat moslims ten onzent dit goed keuren. Hierboven lees ik al dat iemand het wel een goed idee is om Hans Teeuwen op te sluiten bijv.
Er zit nogal een verschil tussen het beledigen van een groep mensen op grond van hun afkomst en het beledigen van een groep mensen die er bewust voor kiezen om religieuze mongolen te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap dat mensen die terroristen afkeuren maar om nou charlie een wit doekje voor te houden is alles behalve correct
wanneer jij systematisch mensen in hun gezicht spuugt en niet bewust doorhebt dat je een reactie aan het uitlokken bent dan zit er bij jou net zo goed een draadje los als bij de mensen die onschuldige mensen door de kop knallen
want we laten wel wezen, charlie heeft systematisch de Islam bespuugt terwijl zij goed in de dop hadden dat religies/bevolkingsgroepen beledigen niet kan aangezien ze erg snel waren met het ontslaan van een collega die de semieten beledigde
Butch Cassidy and the Sundance Kid einde?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:05 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
In dit onderscheid zit de crux een beetje die jij niet lijkt te snappen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef AhmedJaret het volgende:
Dus geloof is een keuze waar je te allen tijde zelf invloed op hebt. Interessant.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen het beledigen van een groep mensen op grond van hun afkomst en het beledigen van een groep mensen die er bewust voor kiezen om religieuze mongolen te zijn.
Ja, behalve in islamitische samenlevingen lijkt het.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus geloof is een keuze waar je te allen tijde zelf invloed op hebt. Interessant.
Bij jou is het aangeboren?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus geloof is een keuze waar je te allen tijde zelf invloed op hebt. Interessant.
Helemaal doorgesnovenquote:Op maandag 12 januari 2015 17:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hans Teeuwen verwoordt het mooi:
http://www.dumpert.nl/med(...)ofd_in_het_zand.html
quote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bij jou is het aangeboren?
http://www.newscientist.c(...)on.html#.VLP9mV1VJ_Uquote:Genes contribute to religious inclination
Genes may help determine how religious a person is, suggests a new study of US twins. And the effects of a religious upbringing may fade with time.
Until about 25 years ago, scientists assumed that religious behaviour was simply the product of a person's socialisation - or "nurture". But more recent studies, including those on adult twins who were raised apart, suggest genes contribute about 40% of the variability in a person's religiousness.
But it is not clear how that contribution changes with age. A few studies on children and teenagers - with biological or adoptive parents - show the children tend to mirror the religious beliefs and behaviours of the parents with whom they live. That suggests genes play a small role in religiousness at that age.
Now, researchers led by Laura Koenig, a psychology graduate student at the University of Minnesota in Minneapolis, US, have tried to tease apart how the effects of nature and nurture vary with time. Their study suggests that as adolescents grow into adults, genetic factors become more important in determining how religious a person is, while environmental factors wane.
Hier doe je precies waar het allemaal om gaat. Dit hoeft niet. Dient geen enkel nut.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen het beledigen van een groep mensen op grond van hun afkomst en het beledigen van een groep mensen die er bewust voor kiezen om religieuze mongolen te zijn.
Hopelijk kijkt zijn dealer deze filmpjes niet, want dan krijgt Teeuwen op een kwade dag een keer witte herone te snuiven.quote:
Dit onderzoek stelt dat de mate waarin mensen vatbaar zijn voor religie afhankelijk kan zijn van genen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
http://www.newscientist.c(...)on.html#.VLP9mV1VJ_U
En die jogger die neergeschoten is door een van de daders, hoe heeft die het uitgelokt volgens Peter R. de Vries?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De VriesPeter was ook de man die, de grensrechter was nog niet dood verklaard destijds, al riep dat grensrechters ook wel erg vaak voor de thuis-club vlagden. Enig gevoel voor timing is die man vreemd.
Jouw aanwezigheid hier dient ook geen enkel nut.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier doe je precies waar het allemaal om gaat. Dit hoeft niet. Dient geen enkel nut.
Vrijheid van meningsuiting = beledigen?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh wat is Charlie Hebdo voor de vrijheid van meningsuiting (lees beledigen). Alleen niet wanneer het een Juif betreft.
De waarheid hoeft idd niet benoemd te worden, maar het mag wel en is vaak zelfs gewoon aan te raden. Niet alles opkroppen uit angst dat je mensen op de tenen trapt of dat je aangevallen wordt, maar gewoon je mening ventileren. Dat draagt bij aan de discussie en dat is ook wat Charlie Hebdo en vele anderen deden en hopelijk gewoon blijven doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier doe je precies waar het allemaal om gaat. Dit hoeft niet. Dient geen enkel nut.
Religie dient ook geen enkel nut, en het zit vol met beledigende opvattingen over andere bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit onderzoek stelt dat de mate waarin mensen vatbaar zijn voor religie afhankelijk kan zijn van genen.
Dat lijkt me nogal een open deur.
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Religie dient ook geen enkel nut, en het zit vol met beledigende opvattingen over andere bevolkingsgroepen.
Waarom vind je het bestaan daarvan wel oke?
Waarom zou je dat niet geloven?quote:
Vrijheid van meningsuiting betekent dat je mag zeggen wat je wilt zonder bang te hoeven zijn om opgepakt te worden. Het betekent niet dat een krant verplicht is om alles te publiceren, zoals een column waar ze om wat voor reden dan ook niet achter staan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh wat is Charlie Hebdo voor de vrijheid van meningsuiting (lees beledigen). Alleen niet wanneer het een Juif betreft.
Dat het in de genen zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet geloven?
Religie biedt een aantal perks waar mensen behoefte aan kunnen hebben. Het mag toch duidelijk zijn dat de ene persoon daar eerder aan toe geeft dan de ander?
Religie is gemakzucht.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.
Zie niet in wat daar mis mee is, zo lang je anderen er geen kwaad mee doet.
Het moet een vrije keuze zijn.
Ik vind het helemaal prima dat mensen religieus zijn. Alleen stellen dat het nuttig is is totale onzin. Het is in principe net zo nuttig als een bingovereniging.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.
Zie niet in wat daar mis mee is, zo lang je anderen er geen kwaad mee doet.
Het moet een vrije keuze zijn.
Je moet 'nut' definiren in zo'n discussie. Het heeft geen maatschappelijk nut maar een individu kan het als nuttig ervaren en iemand die probeert om macht te vergaren zal het als een nuttig stuk gereedschap zien.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima dat mensen religieus zijn. Alleen stellen dat het nuttig is is totale onzin. Het is in principe net zo nuttig als een bingovereniging.
Denk echt in hoe je bent opgevoed, waar je bent opgegroeid, wat voor onderwijs je hebt gehad en met wat voor mensen je omgaat natuurlijk.quote:
Gekkies.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit is toch ook een beetje vreemd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://sargasso.nl/wvdd/c(...)d-van-meningsuiting/
Ik zie dat je alle mogelijkheden langs bent gegaan. Topper.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bij jou is het aangeboren?
Ultraorthodoxenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het laatste is een inherent onderdeel van het eerste.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting = beledigen?
Ik denk dat je het niet correct verstaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk echt in hoe je bent opgevoed, waar je bent opgegroeid, wat voor onderwijs je hebt gehad en met wat voor mensen je omgaat natuurlijk.
Genen kan niet, onze voorouders waren ook gelovig.
Ga anders maar even vertellen waarom jij religieus bent dan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie dat je alle mogelijkheden langs bent gegaan. Topper.
lol. Dank voor de aanname.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga anders maar even vertellen waarom jij religieus bent dan.
Dit is precies de reden waarom er zoveel mensen boos op Moslims zijn. Elke keer die slachtofferrol. Elke keer die onderwerpkapingen richting Palestina, Syri en weet ik veel voor andere omgevingen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap dat mensen die terroristen afkeuren maar
Die van jou zijn zo goed, ik zou niet durven. Volgende week wereldhonger, kan niet wachten.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dan niet. Heb je verder nog wel argumenten of kom je echt alleen de pubertroll uithangen?
Weet tegen wie je het hebt:quote:
quote:Op donderdag 3 april 2014 03:28 schreef Byzantynixschii tegen El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden we van pedo's afmoeten?
Persoonlijk heb ik liever dat jij sterft.
Dat dacht ik al.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Die van jou zijn zo goed, ik zou niet durven. Volgende week wereldhonger, kan niet wachten.
Ze hebben gewoon alle vrouwen eruit geshopt, want vrouwen met een politieke functie, brrrr...quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fixedquote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon alle vrouwen eruit geshopt, want vrouwen met een politieke functie, brrrr...
Het staat niet aan elkaar gelijk. Vrijheid van meningsuiting heb je in een democratie nodig, zodat de machthebbers niet eventuele kritiek op die macht of alles dat daarmee samenhangt eenvoudigweg buiten de wet kunnen stellen, en dus een dictatuur kunnen instellen uiteindelijk, waarin iedereen met kritiek kalt gestellt wordt.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het laatste is een inherent onderdeel van het eerste.
"Schat, heb ik in deze broek een dikke kont?"
Kijkt op: "Jeuzus, de tering, sinds wanneer ben jij zo vet geworden??"
Gekwetsten langetenenschuivertjes: "VERBIETEN die beledigingen!!1!!!!"
Ohja, vrouwen zijn in het algemeen een eng verschijnsel natuurlijkquote:
En daar sta ik nog steeds 100% achter.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weet tegen wie je het hebt:
[..]
Klopt, gelukkig gebeurt dat nu al niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het staat niet aan elkaar gelijk. Vrijheid van meningsuiting heb je in een democratie nodig, zodat de machthebbers niet eventuele kritiek op die macht of alles dat daarmee samenhangt eenvoudigweg buiten de wet kunnen stellen, en dus een dictatuur kunnen instellen uiteindelijk, waarin iedereen met kritiek kalt gestellt wordt.
Voor dat soort enge lui wel ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ohja, vrouwen zijn in het algemeen een eng verschijnsel natuurlijk
Daarom: wettelijke minimumleeftijd voor religie.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef Loekie1 het volgende:
Je ziet het bij allerlei sektes dat mensen erin meegesleurd worden, ik denk dat op jonge leeftijd de hersens helaas vatbaar zijn voor onzin. Ze kunnen er wel uit gehaald worden, maar de groep zorgt er wel voor dat er geen KRITIEK mogelijk is waardoor hun groepsleden wellicht anders zouden gaan denken.
In die zin heb je hier in Nederland niet veel te klagen, volgens mij.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig gebeurt dat nu al niet.
Zolang het niks met waxinelichtjes of slavernij te maken heeft zit je idd goed.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In die zin heb je hier in Nederland niet veel te klagen, volgens mij.
Ik zie er nog eentje staanquote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor dat soort enge lui wel ja.
Het gaat niet om de vorm, maar om de reactie die proportioneel moet zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Kritiek geven mag. Maar de vorm is ook belangrijk. Je kan tegen je vrouw zeggen dat ze moet afvallen of je kan je vrouw vertellen dat ze net zo dik als een koe is. Wat is verstandig? Juist ja.
We kwamen, voor 2001, uit een situatie waar het minste spoortje heel erg netjes gestelde kritiek meteen betekende dat je een fascist was. Na 2001, na Fortuyn, na de moord op Fortuyn en Van Gogh is dat klimaat veranderd.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Kritiek geven mag. Maar de vorm is ook belangrijk. Je kan tegen je vrouw zeggen dat ze moet afvallen of je kan je vrouw vertellen dat ze net zo dik als een koe is. Wat is verstandig? Juist ja.
Sarkozy? Waar staat die?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zie er nog eentje staan(achter Sarkozy)
Als het de richting van een samenzweringscomplot gaat dan heb je nog steeds veel vrijheid, volgens mij.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:29 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zolang het niks met waxinelichtjes of slavernij te maken heeft zit je idd goed.
Of berhaupt iets te melden hebt.
Linksachter die neger met zijn pimphat, althans hij lijkt er wel opquote:
Je laat hier anders zelf ook een stevige slachtofferrol zien.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom er zoveel mensen boos op Moslims zijn. Elke keer die slachtofferrol. Elke keer die onderwerpkapingen richting Palestina, Syri en weet ik veel voor andere omgevingen.
'Wij' willen leven zonder al die shit, zonder gezeik van gelovigen over hoe 'wij' ons leven uitdragen. Moslims zijn hier te gast met een vreemde cultuur, niet andersom. Ik ga nog liever dood, dan ook maar 1cm te keren.
Dan ben je het dus met me een. Ik verkondig al een aantal topics niets anders.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het gaat niet om de vorm, maar om de reactie die proportioneel moet zijn.
Als jij tegen je vrouw zegt dat ze net zo dik als een koe is dan kan ik begrijpen dat ze boos op je wordt en je wellicht het huis uit schopt. Het zou echter te ver gaan als ze je om het leven brengt of anderszins geweld tegen je gebruikt.
Ah, gevonden. Maar ik zie geen vrouwquote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Linksachter die neger met zijn pimphat, althans hij lijkt er wel op
Nou volgens mij niet, want van mij mag jij je vrouw rustig uitschelden voor dikke koe, al dan niet terecht, en het lijkt alsof jij impliceert dat je vindt dat ik dat niet mag doen.quote:
Dat roodbruine vlekje net achter zijn hoofd, ik zei niet dat het opvallend was, gewoon slordig van de censuristenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, gevonden. Maar ik zie geen vrouw
Dat is ook zo. Hij wil het alleenrecht op beledigen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou volgens mij niet, want van mij mag jij je vrouw rustig uitschelden voor dikke koe, al dan niet terecht, en het lijkt alsof jij impliceert dat je vindt dat ik dat niet mag doen.
te gast?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom er zoveel mensen boos op Moslims zijn. Elke keer die slachtofferrol. Elke keer die onderwerpkapingen richting Palestina, Syri en weet ik veel voor andere omgevingen.
'Wij' willen leven zonder al die shit, zonder gezeik van gelovigen over hoe 'wij' ons leven uitdragen. Moslims zijn hier te gast met een vreemde cultuur, niet andersom. Ik ga nog liever dood, dan ook maar 1cm te keren.
En wie zegt dat dat een vrouw is dan? Is onherkenbaar en daarom ook niet weg lijkt me.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat roodbruine vlekje net achter zijn hoofd, ik zei niet dat het opvallend was, gewoon slordig van de censuristen
Natuurlijk mag dat. Het is alleen onverstandig en onfatsoenlijk. En als ze me verrot zou schelden heb ik er zelf om gevraagd. En als ik een goede verstandhouding met haar wil (houden) zal ik me tactvoller moeten opstellen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou volgens mij niet, want van mij mag jij je vrouw rustig uitschelden voor dikke koe, al dan niet terecht, en het lijkt alsof jij impliceert dat je vindt dat ik dat niet mag doen.
Op het bijzettafeltje.quote:
Een generatie of zeven zuiver Nederlands bloed lijkt me de minimumeis.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
te gast?er worden vandaag de dag kinderen geboren die islamitisch worden opgevoed met twee puurbloed Nederlandse ouders
Nou en? Alsof het mij iets zou moeten kunnen schelen wat jij onfatsoenlijk vindt. Dat is toch niet relevant? Jouw moraal is subjectief, daar heb ik niets mee te maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Het is alleen onverstandig en onfatsoenlijk.
Zal mij een worst wezen. NSB'ers hadden wij vroeger ook. Nu zijn het mensen die zich aansluiten bij GL, D66, PVV (ja PVV), PvdA, VVD en al die andere partijen die dit land naar de vernietiging willen helpen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
te gast?er worden vandaag de dag kinderen geboren die islamitisch worden opgevoed met twee puurbloed Nederlandse ouders
Bij de discussie die aan de rechterkant plaatsvind is wel de vrouw waar slechts een klein stuk gezicht te zien is weggehaald (achter man met grijze snor. Nu is die vent die in discussie is gewoon iemand in zijn nek aan het schreeuwenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat een vrouw is dan? Is onherkenbaar en daarom ook niet weg lijkt me.
Zijn er ook nog partijen die wat jou betreft ons land niet naar de vernietiging helpen?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Zal mij een worst wezen. NSB'ers hadden wij vroeger ook. Nu zijn het mensen die zich aansluiten bij GL, D66, PVV (ja PVV), PvdA, VVD en al die andere partijen die dit land naar de vernietiging willen helpen.
Komt uiteindelijk wel goed.
Mensen met de Nederlandse nationaliteit zijn NIET "te gast".quote:Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Zal mij een worst wezen. NSB'ers hadden wij vroeger ook. Nu zijn het mensen die zich aansluiten bij GL, D66, PVV (ja PVV), PvdA, VVD en al die andere partijen die dit land naar de vernietiging willen helpen.
Komt uiteindelijk wel goed.
Vermoedelijk alle Jezus partijen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er ook nog partijen die wat jou betreft ons land niet naar de vernietiging helpen?
Nee.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er ook nog partijen die wat jou betreft ons land niet naar de vernietiging helpen?
Speciaal voor jou aangepast.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Vermoedelijk alle Jezus partijen.
Fatsoensnormen zijn niet zo subjectief als je wilt doen geloven.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou en? Alsof het mij iets zou moeten kunnen schelen wat jij onfatsoenlijk vindt. Dat is toch niet relevant? Jouw moraal is subjectief, daar heb ik niets mee te maken.
Jawel dat zijn ze wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Fatsoensnormen zijn niet zo subjectief als je wilt doen geloven.
Aha, en hoe zou het land dan wel bestuurd moeten worden? Democratie lijkt me zo te zien niet echt een optie voor je.quote:
Ik weet niet eens hoe ik daarop moet inzoomenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de discussie die aan de rechterkant plaatsvind is wel de vrouw waar slechts een klein stuk gezicht te zien is weggehaald (achter man met grijze snor. Nu is die vent die in discussie is gewoon iemand in zijn nek aan het schreeuwen.
Als je de foto trouwens even goed inzoomt zie je pas hoe ontiegelijk slecht het is gefotoshopt, overal "restjes" van de stamptool.
Wat wij hier hebben is geen democratie. En nee, een democratie is niet mijn voorkeur. Liever een technocratie.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, en hoe zou het land dan wel bestuurd moeten worden? Democratie lijkt me zo te zien niet echt een optie voor je.
quote:Op maandag 12 januari 2015 19:04 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Wat wij hier hebben is geen democratie. En nee, een democratie is niet mijn voorkeur. Liever een technocratie.
En toch weet ik dat als ik je moeder uitscheld voor leprapoatint dat zowel je moeder als jij dit als beledigend zal ervaren.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jawel dat zijn ze wel.
Absolute moraal bestaat niet.
http://www.nu.nl/aanslag-(...)ag-van-woensdag.htmlquote:Er zijn meer dan vijftig meldingen gedaan van anti-moslimacties in Frankrijk sinds de aanslag woensdag in Parijs.
Dat heeft de Franse moslimraad CFCM maandag gezegd, meldt de krant Le Parisien.
De raad baseert zich naar eigen zeggen op cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken. In vijf dagen tijd zouden er 33 dreigingen zoals brieven en beledigingen zijn geweest en 21 acties zoals beschietingen.
''Ongekend veel'', aldus de CFCM. Incidenten in Parijs zijn niet bij deze cijfers inbegrepen. In de eerste negen maanden van vorig jaar waren er 110 geregistreerde incidenten (dreigingen en acties).
De raad roept de overheid op om moskeen extra te beschermen.
En?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch weet ik dat als ik je moeder uitscheld voor leprapoatint dat zowel je moeder als jij dit als beledigend zal ervaren.
En als ik jou een berberaap of geitenneuker (is dat eigenlijk met 1 of met 2 ennen?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch weet ik dat als ik je moeder uitscheld voor leprapoatint dat zowel je moeder als jij dit als beledigend zal ervaren.
Ja, het is het uitgangspunt om juist van ganser harte te starten in de fase dat je denkt dat ook zij het minder vindt. Maar dan nog voor dat ze dat laat weten (denken).quote:
Dieptriest, treurig en heel veel meer, maar te verwachten.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uitermate treurig en dieptriest dat dit soort dingen gebeuren:
[..]
http://www.nu.nl/aanslag-(...)ag-van-woensdag.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |