Daar geloof ik niet in.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit onderzoek stelt dat de mate waarin mensen vatbaar zijn voor religie afhankelijk kan zijn van genen.
Dat lijkt me nogal een open deur.
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Religie dient ook geen enkel nut, en het zit vol met beledigende opvattingen over andere bevolkingsgroepen.
Waarom vind je het bestaan daarvan wel oke?
Waarom zou je dat niet geloven?quote:
Vrijheid van meningsuiting betekent dat je mag zeggen wat je wilt zonder bang te hoeven zijn om opgepakt te worden. Het betekent niet dat een krant verplicht is om alles te publiceren, zoals een column waar ze om wat voor reden dan ook niet achter staan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh wat is Charlie Hebdo voor de vrijheid van meningsuiting (lees beledigen). Alleen niet wanneer het een Juif betreft.²
Dat het in de genen zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet geloven?
Religie biedt een aantal perks waar mensen behoefte aan kunnen hebben. Het mag toch duidelijk zijn dat de ene persoon daar eerder aan toe geeft dan de ander?
Religie is gemakzucht.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.
Zie niet in wat daar mis mee is, zo lang je anderen er geen kwaad mee doet.
Het moet een vrije keuze zijn.
Ik vind het helemaal prima dat mensen religieus zijn. Alleen stellen dat het nuttig is is totale onzin. Het is in principe net zo nuttig als een bingovereniging.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft religie nut. Het geeft onwetende, onzekere of wanhopige mensen houvast/zekerheid.
Zie niet in wat daar mis mee is, zo lang je anderen er geen kwaad mee doet.
Het moet een vrije keuze zijn.
Je moet 'nut' definiėren in zo'n discussie. Het heeft geen maatschappelijk nut maar een individu kan het als nuttig ervaren en iemand die probeert om macht te vergaren zal het als een nuttig stuk gereedschap zien.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima dat mensen religieus zijn. Alleen stellen dat het nuttig is is totale onzin. Het is in principe net zo nuttig als een bingovereniging.
Denk echt in hoe je bent opgevoed, waar je bent opgegroeid, wat voor onderwijs je hebt gehad en met wat voor mensen je omgaat natuurlijk.quote:
Gekkies.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit is toch ook een beetje vreemd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://sargasso.nl/wvdd/c(...)d-van-meningsuiting/
Ik zie dat je alle mogelijkheden langs bent gegaan. Topper.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bij jou is het aangeboren?
Ultraorthodoxenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het laatste is een inherent onderdeel van het eerste.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting = beledigen?
Ik denk dat je het niet correct verstaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk echt in hoe je bent opgevoed, waar je bent opgegroeid, wat voor onderwijs je hebt gehad en met wat voor mensen je omgaat natuurlijk.
Genen kan niet, onze voorouders waren ook gelovig.
Ga anders maar even vertellen waarom jij religieus bent dan.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie dat je alle mogelijkheden langs bent gegaan. Topper.
lol. Dank voor de aanname.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga anders maar even vertellen waarom jij religieus bent dan.
Dit is precies de reden waarom er zoveel mensen boos op Moslims zijn. Elke keer die slachtofferrol. Elke keer die onderwerpkapingen richting Palestina, Syriė en weet ik veel voor andere omgevingen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap dat mensen die terroristen afkeuren maar
Die van jou zijn zo goed, ik zou niet durven. Volgende week wereldhonger, kan niet wachten.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dan niet. Heb je verder nog wel argumenten of kom je echt alleen de pubertroll uithangen?
Weet tegen wie je het hebt:quote:
quote:Op donderdag 3 april 2014 03:28 schreef Byzantynixschii tegen El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden we van pedo's afmoeten?
Persoonlijk heb ik liever dat jij sterft.
Dat dacht ik al.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Die van jou zijn zo goed, ik zou niet durven. Volgende week wereldhonger, kan niet wachten.
Ze hebben gewoon alle vrouwen eruit geshopt, want vrouwen met een politieke functie, brrrr...quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |