Ditquote:Op maandag 12 januari 2015 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebben deze aanslag niet voorkomen terwijl ze precies wisten wie deze gasten waren. Dus gaat het verzamelen van informatie van willekeurige burgers ook niet helpen.
De rechter?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wie gaat er nu bepalen wat wel en niet mag?
Maar net alsof we ons nooit op een hellend vlak mogen bevinden?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
Een hellend vlak blijft het, zoals iemand hierboven terecht opmerkt.
Richting onvrijheid? Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De rechter?
[..]
Maar net alsof we ons nooit op een hellend vlak mogen bevinden?
Goed argument.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De cartoons van Charlie Hebdo zijn ongetwijfeld door nogal wat mensen als haatdragend of haatzaaiend ervaren. Snel verbieden dus.
TS: ik ben het volledig eens met je topic-titel.
Nee hoor. Reeds vrijgesproken.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Goed argument.
Ik denk zelfs dat de cartoons van Charlie Hebdo zijn ingezet om de onrust tussen de mensheid te vergroten om een basis te vormen voor de maatschappelijke overtuiging dat dergelijke vrijheids-beperkingen nodig zijn.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Szikha het volgende:
Wat een onzin zit meneer Opstelten te verkondigen. Een grote kul.
En dat niet alleen het is bijna respectloos voor alle slachtoffers van terreur.
Meneer Opstelten heeft blijkbaar een kort geheugen (ff uit mijn hoofd)
In Europa ( 9/11 tel ik dus niet mee)
nee, naar alles omvattende veiligheid toch welquote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Richting onvrijheid? Nee, natuurlijk niet.
Ik vind het gewoon nogal een kort door de bocht argument.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Richting onvrijheid? Nee, natuurlijk niet.
Welnee, je hoeft alleen slechte maatregelen tegen te houden.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon nogal een kort door de bocht argument.
Zo kan je alle maatregelen wel tegenhouden met een slippery slope argument.
Ik denk persoonlijk niet dat mijn vrijheid op het internet door deze maatregelen worden ingeperkt.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Je verwacht het niet... de overheid smult van dergelijke aanslagen. Men kan meer macht naar zichzelf toe trekken, vrijheden en burgerrechten inperken en het domme kortzichtige klootjesvolk staat er ondertussen bij te juichen.
Het is echt walgelijk hoe onze vrijheden worden gesloopt. Ik ben inmiddels banger voor onze overheid dan voor een terreur aanslag.
De politiestaat / surveillance staat wordt in een heel rap tempo stilletjes opgebouwd, de ddr was er niets bij.
Totdat de overheid beslist dat de PVV/SP/wat jij dan ook steunt een dwaze ideologische leer verspreidt...quote:Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk niet dat mijn vrijheid op het internet door deze maatregelen worden ingeperkt.
De vrijheid om een dwaze religieuze leer te koppelen aan het voornemen mensen aan te zetten tot afschuwelijke gewelddadige acties wel.
Daar hebben we zelf invloed op, als kiezers.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Totdat de overheid beslist dat de PVV/SP/wat jij dan ook steunt een dwaze ideologische leer verspreidt...
De afgelopen dagen riepen een hoop mensen een uitspraak van een of andere dwaze Fransman. Iets over ik ben het niet met je eens, maar wil sterf voor je recht om een rasmongool te zijn ofzo.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk niet dat mijn vrijheid op het internet door deze maatregelen worden ingeperkt.
De vrijheid om een dwaze religieuze leer te koppelen aan het voornemen mensen aan te zetten tot afschuwelijke gewelddadige acties wel.
De meerderheid dus. Blijft bizar om te zien hoe snel sommige mensen vrijheden in laten perken allemaal in ruil voor een stuk schijnvrijheid of schijnveiligheid.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar hebben we zelf invloed op, als kiezers.
Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën hebben beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De afgelopen dagen riepen een hoop mensen een uitspraak van een of andere dwaze Fransman. Iets over ik ben het niet met je eens, maar wil sterf voor je recht om een rasmongool te zijn ofzo.
Oproepen tot geweld is gewoon strafbaar, mensen of systemen haten is dat niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën heeft beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.
Klopt.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld is gewoon strafbaar, mensen of systemen haten is dat niet.
Die is wel relevant ik heb het over iemand die adhv een samenzweringstheorie oproept tot geweld.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus is die vergelijking ook niet relevant.
Er zijn dan ook weinig mensen die oproepen tot het legaal maken van doodsbedreigingen. Een ideologie aanhangen die zegt dat een bepaalde groep mensen minder is dan de ander moet gewoon kunnen. Oproepen die andere mensen dood te maken niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën hebben beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.
Als ze oproepen tot geweld is er ook geen nieuwe wet nodig, dan zijn ze al strafbaar.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die is wel relevant ik heb het over iemand die adhv een samenzweringstheorie oproept tot geweld.
Eigenlijk niet ongelijk aan jihadi's, die uiteindelijk ook een samenzweringstheorie gebruiken om op te roepen tot geweld tegen onschuldige mensen.
Met gelukkig wat uitzonderingen voor jou en je middeleeuwse vriendjesquote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze oproepen tot geweld is er ook geen nieuwe wet nodig, dan zijn ze al strafbaar.
Ik ga er idd vanuit dat een ideologie die zegt dat een bepaalde groep mensen minder waard is dan een andere gewoon via debat en vrijheid van meningsuiting uiteindelijk onschadelijk gemaakt wordt.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn dan ook weinig mensen die oproepen tot het legaal maken van doodsbedreigingen. Een ideologie aanhangen die zegt dat een bepaalde groep mensen minder is dan de ander moet gewoon kunnen. Oproepen die andere mensen dood te maken niet.
Ik heb nog niet gezien dat men een nieuwe wet wil instellen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze oproepen tot geweld is er ook geen nieuwe wet nodig, dan zijn ze al strafbaar.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Penguinz het volgende:
De 100% veilige samenleving bestaat niet. Om nu censuur toe te staan, na een aanval op de vrijheid van meningsuiting, is een slecht idee. Laat extremisten vooral in het openbaar hun vuile was buiten hangen, liever dat dan dat ze ontraceerbaar op het TOR-netwerk zitten. 100% veilig zullen we nooit zijn, laten we dan tenminste 100% vrij zijn, ook op het internet.
In Europa is de praktijk vandaag de dag anders. Nsfl:quote:Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga er idd vanuit dat een ideologie die zegt dat een bepaalde groep mensen minder waard is dan een andere gewoon via debat en vrijheid van meningsuiting uiteindelijk onschadelijk gemaakt wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Europa is de praktijk vandaag de dag anders. Nsfl:Ja, in feite is islam zoals hij zich manifesteert naast religie en ideologie idd ook superioriteitsleer, bevat het een samenzweringstheorie en wordt er, weliswaar door een minderheid, ook opgeroepen tot geweld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Dat idee heb ik niet, maar waarom denk jij van wel?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:58 schreef Eenskijken het volgende:
Walgelijk dit. We gaan rechtstreeks naar een politiestaat, nee we zijn het al. De enige die hierbaat bij hebben zijn overheden en terroristen.
Achterlijk kutland
Daar vinden we wel iets op. Dan dumpen we ze in het kalifaat of zo.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En als er geen afkomst is van zo'n 'reli-zandbak' om ze heen te sturen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |