abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148608955
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebben deze aanslag niet voorkomen terwijl ze precies wisten wie deze gasten waren. Dus gaat het verzamelen van informatie van willekeurige burgers ook niet helpen.
Dit

Nederland is al kampioen afluisteren, het probleem is wie gaat bepalen welke zaken urgent zijn.
Er is een probleem met capaciteit, talenkennis etc.
En als je slimme terroristen hebt kunnen die gewoon in code praten of schrijven, of zelfs communiceren zonder dat iemand het weet.

Gegevens verzamelen is dan ook om achteraf een trace te kunnen bepalen, van wie met wie contact heeft gehad. Maar wat doe je met die info?
In Nederland kun je die mensen niet naar Quantanamo sturen :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148609101
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar wie gaat er nu bepalen wat wel en niet mag?
De rechter?

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
Een hellend vlak blijft het, zoals iemand hierboven terecht opmerkt.
Maar net alsof we ons nooit op een hellend vlak mogen bevinden?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148609172
Wat een onzin zit meneer Opstelten te verkondigen. Een grote kul.
En dat niet alleen het is bijna respectloos voor alle slachtoffers van terreur.
Meneer Opstelten heeft blijkbaar een kort geheugen (ff uit mijn hoofd)
In Europa ( 9/11 tel ik dus niet mee)

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Pim_Fortuyn

http://nl.m.wikipedia.org(...)id_van_11_maart_2004

http://nl.m.wikipedia.org(...)nden_van_7_juli_2005

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_Koninginnedag_2009

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_in_Noorwegen_2011

Frankrijk:
In maart 2012 vonden verschillende schietpartijen plaats in de Franse regio Midi-Pyrenees, twee daarvan in de hoofdstad Toulouse en een in Montauban. In totaal kwamen er zeven personen om het leven, drie daarvan militairen en ook drie kinderen. Alle doelbewust gekozen slachtoffers waren van Maghrebijnse, Caribische of Joodse afkomst.

11 maart
Op 11 maart werd bij een sportschool in Toulouse een dertigjarige parachutist van het Franse leger beschoten, hij overleefde de aanval niet.

15 maart
Op 15 maart kwamen twee militairen van 24 en 26 jaar om het leven en een derde raakte zwaargewond, toen ze werden beschoten net buiten een militair terrein in Montauban. Op de plek van de schietpartij werden vijftien kogelhulzen gevonden.

19 maart
Op 19 maart vond rond 08.10 uur een schietpartij plaats bij de joodse Ozar Hatorah-school in Toulouse. Een man begon te schieten op wachtende ouders en kinderen en vluchtte daarna op een zwarte scooter. Drie kinderen en een man van dertig overleefden de schietpartij niet, een 17-jarige jongen raakte zwaargewond
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:04 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_148609502
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

De rechter?

[..]

Maar net alsof we ons nooit op een hellend vlak mogen bevinden?
Richting onvrijheid? Nee, natuurlijk niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_148609506
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De cartoons van Charlie Hebdo zijn ongetwijfeld door nogal wat mensen als haatdragend of haatzaaiend ervaren. Snel verbieden dus.

TS: ik ben het volledig eens met je topic-titel.
Goed argument.

Ik denk zelfs dat de cartoons van Charlie Hebdo zijn ingezet om de onrust tussen de mensheid te vergroten om een basis te vormen voor de maatschappelijke overtuiging dat dergelijke vrijheids-beperkingen nodig zijn.
pi_148609639
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Goed argument.

Ik denk zelfs dat de cartoons van Charlie Hebdo zijn ingezet om de onrust tussen de mensheid te vergroten om een basis te vormen voor de maatschappelijke overtuiging dat dergelijke vrijheids-beperkingen nodig zijn.
Nee hoor. Reeds vrijgesproken.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6479673.stm
pi_148609656
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Szikha het volgende:
Wat een onzin zit meneer Opstelten te verkondigen. Een grote kul.
En dat niet alleen het is bijna respectloos voor alle slachtoffers van terreur.
Meneer Opstelten heeft blijkbaar een kort geheugen (ff uit mijn hoofd)
In Europa ( 9/11 tel ik dus niet mee)

:')
  maandag 12 januari 2015 @ 16:59:55 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148609733
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

nee, naar alles omvattende veiligheid toch wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148610004
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon nogal een kort door de bocht argument.
Zo kan je alle maatregelen wel tegenhouden met een slippery slope argument.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:37:11 #110
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148610886
Je verwacht het niet... de overheid smult van dergelijke aanslagen. Men kan meer macht naar zichzelf toe trekken, vrijheden en burgerrechten inperken en het domme kortzichtige klootjesvolk staat er ondertussen bij te juichen.

Het is echt walgelijk hoe onze vrijheden worden gesloopt. Ik ben inmiddels banger voor onze overheid dan voor een terreur aanslag.

De politiestaat / surveillance staat wordt in een heel rap tempo stilletjes opgebouwd, de ddr was er niets bij.

[ Bericht 31% gewijzigd door Revolution-NL op 12-01-2015 17:43:39 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 17:53:46 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_148611532
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon nogal een kort door de bocht argument.
Zo kan je alle maatregelen wel tegenhouden met een slippery slope argument.
Welnee, je hoeft alleen slechte maatregelen tegen te houden.

Ik heb totaal geen bezwaar tegen een drugs-slippery slope of een euthanasie-slippery slope.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_148611611
Goh verrassend, vooral dat de wetsvoorstellen versneld moeten worden ingevoerd. Dat zijn van die voorstellen die eerder zijn afgewezen vanwege privacyschending zoals het bundelen en uitwisselen van vlieggegevens. Dit is natuurlijk de ultieme kans om ze alsnog door te voeren.
pi_148611690
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Je verwacht het niet... de overheid smult van dergelijke aanslagen. Men kan meer macht naar zichzelf toe trekken, vrijheden en burgerrechten inperken en het domme kortzichtige klootjesvolk staat er ondertussen bij te juichen.

Het is echt walgelijk hoe onze vrijheden worden gesloopt. Ik ben inmiddels banger voor onze overheid dan voor een terreur aanslag.

De politiestaat / surveillance staat wordt in een heel rap tempo stilletjes opgebouwd, de ddr was er niets bij.
Ik denk persoonlijk niet dat mijn vrijheid op het internet door deze maatregelen worden ingeperkt.
De vrijheid om een dwaze religieuze leer te koppelen aan het voornemen mensen aan te zetten tot afschuwelijke gewelddadige acties wel.
I´m back.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:11:40 #114
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148612285
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk niet dat mijn vrijheid op het internet door deze maatregelen worden ingeperkt.
De vrijheid om een dwaze religieuze leer te koppelen aan het voornemen mensen aan te zetten tot afschuwelijke gewelddadige acties wel.
Totdat de overheid beslist dat de PVV/SP/wat jij dan ook steunt een dwaze ideologische leer verspreidt...
pi_148612339
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Totdat de overheid beslist dat de PVV/SP/wat jij dan ook steunt een dwaze ideologische leer verspreidt...
Daar hebben we zelf invloed op, als kiezers.
I´m back.
pi_148613500
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De afgelopen dagen riepen een hoop mensen een uitspraak van een of andere dwaze Fransman. Iets over ik ben het niet met je eens, maar wil sterf voor je recht om een rasmongool te zijn ofzo.
pi_148613693
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar hebben we zelf invloed op, als kiezers.
De meerderheid dus. Blijft bizar om te zien hoe snel sommige mensen vrijheden in laten perken allemaal in ruil voor een stuk schijnvrijheid of schijnveiligheid.
pi_148613747
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De afgelopen dagen riepen een hoop mensen een uitspraak van een of andere dwaze Fransman. Iets over ik ben het niet met je eens, maar wil sterf voor je recht om een rasmongool te zijn ofzo.
Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën hebben beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.
I´m back.
pi_148613749
De 100% veilige samenleving bestaat niet. Om nu censuur toe te staan, na een aanval op de vrijheid van meningsuiting, is een slecht idee. Laat extremisten vooral in het openbaar hun vuile was buiten hangen, liever dat dan dat ze ontraceerbaar op het TOR-netwerk zitten. 100% veilig zullen we nooit zijn, laten we dan tenminste 100% vrij zijn, ook op het internet.
pi_148613818
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën heeft beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.
Oproepen tot geweld is gewoon strafbaar, mensen of systemen haten is dat niet.
pi_148613850
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oproepen tot geweld is gewoon strafbaar, mensen of systemen haten is dat niet.
Klopt.
I´m back.
pi_148613934
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt.
Dus is die vergelijking ook niet relevant.
pi_148614054
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus is die vergelijking ook niet relevant.
Die is wel relevant ik heb het over iemand die adhv een samenzweringstheorie oproept tot geweld.
Eigenlijk niet ongelijk aan jihadi's, die uiteindelijk ook een samenzweringstheorie gebruiken om op te roepen tot geweld tegen onschuldige mensen.
I´m back.
pi_148614082
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Voltaire, maar die was ook antisemitisch, zoals weinig mensen weten. Maar stel je voor dat je een soort samenzweringstheorie hanteert en jonge beďnvloedbare mensen adhv die samenzweringstheorie oproept om een bepaalde groep mensen te doden, omdat ze minder zijn dan mensen? Sta je daar volledig achter, zou je willen sterven om het mogelijk te maken dat iemand dat soort ideeën kan rondstrooien...? Voltaire's ideeën hebben beperkingen die gebaseerd zijn op common knowledge, zoals Voltaire zelf ook beperkingen kende.
Er zijn dan ook weinig mensen die oproepen tot het legaal maken van doodsbedreigingen. Een ideologie aanhangen die zegt dat een bepaalde groep mensen minder is dan de ander moet gewoon kunnen. Oproepen die andere mensen dood te maken niet.
pi_148614148
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die is wel relevant ik heb het over iemand die adhv een samenzweringstheorie oproept tot geweld.
Eigenlijk niet ongelijk aan jihadi's, die uiteindelijk ook een samenzweringstheorie gebruiken om op te roepen tot geweld tegen onschuldige mensen.
Als ze oproepen tot geweld is er ook geen nieuwe wet nodig, dan zijn ze al strafbaar.
pi_148614173
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze oproepen tot geweld is er ook geen nieuwe wet nodig, dan zijn ze al strafbaar.
Met gelukkig wat uitzonderingen voor jou en je middeleeuwse vriendjes :W
pi_148614188
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn dan ook weinig mensen die oproepen tot het legaal maken van doodsbedreigingen. Een ideologie aanhangen die zegt dat een bepaalde groep mensen minder is dan de ander moet gewoon kunnen. Oproepen die andere mensen dood te maken niet.
Ik ga er idd vanuit dat een ideologie die zegt dat een bepaalde groep mensen minder waard is dan een andere gewoon via debat en vrijheid van meningsuiting uiteindelijk onschadelijk gemaakt wordt.
I´m back.
pi_148614226
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gezien dat men een nieuwe wet wil instellen.
I´m back.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:53:41 #129
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148614283
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Penguinz het volgende:
De 100% veilige samenleving bestaat niet. Om nu censuur toe te staan, na een aanval op de vrijheid van meningsuiting, is een slecht idee. Laat extremisten vooral in het openbaar hun vuile was buiten hangen, liever dat dan dat ze ontraceerbaar op het TOR-netwerk zitten. 100% veilig zullen we nooit zijn, laten we dan tenminste 100% vrij zijn, ook op het internet.
_O_ Exact mijn idee.

Dat gaat echter nooit gebeuren gezien de Westerse regeringen als doel hebben om een totalitaire surveillance staat op te richten. Terroristische aanslagen zijn hierbij koren op de molen en een middel om het doel te bereiken.
pi_148614284
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ga er idd vanuit dat een ideologie die zegt dat een bepaalde groep mensen minder waard is dan een andere gewoon via debat en vrijheid van meningsuiting uiteindelijk onschadelijk gemaakt wordt.
In Europa is de praktijk vandaag de dag anders. Nsfl:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148614444
Walgelijk dit. We gaan rechtstreeks naar een politiestaat, nee we zijn het al. De enige die hierbaat bij hebben zijn overheden en terroristen.

Achterlijk kutland
There are only 151 Pokémon.
pi_148614493
10 jaar geleden zou ik nooit gedacht hebben dat ik dat ooit over nederland zou zeggen maar kijk eens hoe we zijn afgegleden met onze vrijheden. Diep en dieptriest.
There are only 151 Pokémon.
pi_148614523
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Europa is de praktijk vandaag de dag anders. Nsfl:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, in feite is islam zoals hij zich manifesteert naast religie en ideologie idd ook superioriteitsleer, bevat het een samenzweringstheorie en wordt er, weliswaar door een minderheid, ook opgeroepen tot geweld.
I´m back.
pi_148614547
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:58 schreef Eenskijken het volgende:
Walgelijk dit. We gaan rechtstreeks naar een politiestaat, nee we zijn het al. De enige die hierbaat bij hebben zijn overheden en terroristen.

Achterlijk kutland
Dat idee heb ik niet, maar waarom denk jij van wel?
I´m back.
pi_148673998
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

En als er geen afkomst is van zo'n 'reli-zandbak' om ze heen te sturen?
Daar vinden we wel iets op. Dan dumpen we ze in het kalifaat of zo.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148676278
Niet de terroristen, maar de machtshebbers hebben gewonnen.
Nu kunnen ze snel allerlei maatregelen doorvoeren, waar ze anders veel protest tegen zouden krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')