Kon Theo Maassen zelf niet ?quote:
Die vind ik zo dom. Zeker als ze bij elkaar zijn komt er alleen maar domme klets uit. Ik ga denk ik wel kijken om me te ergeren.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef MrSalazar het volgende:
Eigenlijk vind ik de jeugd van tegenwoordig waarschijnlijk nog triester dan fresku. Daar gaat helemaal niks uitkomen.
-De Bims
quote:Op zondag 10 januari 2016 22:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die vind ik zo dom. Zeker als ze bij elkaar zijn komt er alleen maar domme klets uit. Ik ga denk ik wel kijken om me te ergeren.
Net een photoshop.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:20 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
[Img]http://fakka.nl/wp-content/uploads/2015/11/Capture64.jpg[img]
Houd jij ook van worst, Wauke?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:33 schreef bloodymary1 het volgende:
En vergeet "echte mannen eten worst" niet.
Ik mis nog de "Doktoren haten haar".quote:Op zondag 10 januari 2016 22:33 schreef bloodymary1 het volgende:
En vergeet "echte mannen eten worst" niet.
Ben jij er vandaag dan?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi programma, wel een kut gast vandaag.
Ook niet met een geile chick?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:44 schreef Rabieluh het volgende:
Ik zou echt niet 24 uur lang met iemand in een kamer willen zitten.
Ja dat is dan 't enige wat ik kan hebben, en dan nog moet 't een bijzondere zijn anders wordt het vervelend.quote:
Dat zal 'm geruststellen.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:04 schreef golfer het volgende:
Hij viel mij 100 % mee, die Teeven.
Natuurlijk blijft ie constant op z'n hoede als politicus hoe vaak en via hoeveel verschillende ingangen Theo hem ook over die deal probeerde uit te lokken, maar soms kwam hij wel degelijk oprecht over.
En ik hoop voor hem dat er iets aan die aangezichtskwaal kan worden gedaan, zodat ie niet constant z'n bril op en af hoeft te zetten en bij z'n oogzenuw hoeft te wrijven.
Dan heb je dus écht onder een steen gezeten, of je met allerlei hipster dingen bezig gehouden.quote:
Stiekem harkt ie met die onzin meer dan een ton per jaar binnen, naar schattingen. Zelfs al is het de helft, dan is het nog zeer netjes.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:38 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Nog even en ze doen Enzo Knol en kornuiten, je-weet-wel van die onzin op youtube voor 7 jarigen.
Allemaal afgunst, van die mensen die in hun eigen generatie blijven hangen en de huidige tijdsgeest maar niet willen begrjipen. Ik heb ook niets met die YouTube-gasten, maar je kunt niet beweren dat het niets voorstelt. Die jongen is populair en zal dat ongetwijfeld met een reden zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 03:05 schreef W00fer het volgende:
[..]
Stiekem harkt ie met die onzin meer dan een ton per jaar binnen, naar schattingen. Zelfs al is het de helft, dan is het nog zeer netjes.
De huidige tijdgeest is gewoon anders. Technologie heeft veel zin en onzin gebracht. Vroeger moest iemand als Enzo een filmploeg inhuren en zijn banden naar een ontwikkellaboratorium brengen. Nu filmt hij het in 1080p en staat het binnen een uur op internet.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:31 schreef Stofje het volgende:
[..]
Allemaal afgunst, van die mensen die in hun eigen generatie blijven hangen en de huidige tijdsgeest maar niet willen begrjipen. Ik heb ook niets met die YouTube-gasten, maar je kunt niet beweren dat het niets voorstelt. Die jongen is populair en zal dat ongetwijfeld met een reden zijn.
Gino was met Doritos wel cool. Ervoor niet. Erna weet ik niet, sindsdien niet meer gezien.quote:
gaat hij bij 24 uur met komen????quote:Op zondag 17 januari 2016 22:53 schreef DrDentz het volgende:
Maar Enzo is wel echt serieus kut even serieus.
Dat had ik destijds ook met René 'Denker des Vaderlands' Gude.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:45 schreef tong80 het volgende:
17 jan: Fresku Wie
24 jan: Mounir Samuel Wie
31 jan: De Jeugd van Tegenwoordig Wie
7 feb: Alex Boogers Wie
21 feb: Nog niet bekend Zangeres zonder naam
Ik kende hem niet. Er gebeurde echt iets moois. Zeggen wat je wil. Beiden open. Erg mooie tv.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:52 schreef Stofje het volgende:
Geweldige aflevering inderdaad. Een goed gesprek, waarin echt iets gebeurde.
Uiteindelijk toch wel, is het idee?quote:Op zondag 24 januari 2016 23:23 schreef PLAE@ het volgende:
Wat voor transformatie? Er komen geen hormonen bij kijken en geen operatie. Dit zal moeilijk zijn maar laten we het niet groter maken dan het is.
Wat is er vreemd aan? Je bent niet van de ene op de andere dag van geslacht veranderd. Hij zit nog helemaal aan het begin van het traject. Waarschijnlijk ben je ingeschakeld na de uitleg, maar de eerste stap is om je te gaan gedragen als man - dus zonder dat er lichamelijk al iets gebeurd is.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:28 schreef Arcee het volgende:
Ik viel er even in toen ze vertelde lesbisch te zijn. Ik dacht: "Oh ja, dat is zij van dat buikdansen toen bij Pauw en Witteman." Ik pakte zo maar even haar Wiki-pagina erbij en daar werd gesproken over 'hij'. Huh? Ze leek mij gewoon een zij.
Vreemdste transgender ooit.
True, ik heb vaak programma's over transgenders gezien en kon dit gewoon moeilijk plaatsen.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Je bent niet van de ene op de andere dag van geslacht veranderd. Hij zit nog helemaal aan het begin van het traject. Waarschijnlijk ben je ingeschakeld na de uitleg, maar de eerste stap is om je te gaan gedragen als man - dus zonder dat er lichamelijk al iets gebeurd is.
Als je dat traject ontzettend moeilijk vindt is het wellicht een goed idee om er dan niet de publiciteit mee te zoekenquote:Op maandag 25 januari 2016 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Je bent niet van de ene op de andere dag van geslacht veranderd. Hij zit nog helemaal aan het begin van het traject. Waarschijnlijk ben je ingeschakeld na de uitleg, maar de eerste stap is om je te gaan gedragen als man - dus zonder dat er lichamelijk al iets gebeurd is.
Ik zou het als ouders ook lastig hebben met zo'n kindquote:Op maandag 25 januari 2016 00:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch wel, is het idee?
Maar ik bedoel natuurlijk vanuit haar eigen geloof en het totale gebrek aan acceptatie (understatement; haar ouders rouwen om wie zij is) vanuit haar familie
Ja nog effe zegquote:Op maandag 25 januari 2016 00:31 schreef Arcee het volgende:
Kwam ook wellicht door de post van PLAE@.
Is natuurlijk ook een lage norm die je hier aanhoudt. Dat het hier beter is dan in andere landen, wil niet zeggen dat dergelijke ideeën hier niet ook leven. Ik heb in de jaren 90 en een deel van de '00s op de middelbare school gezeten. Je moest niet wagen om te vertellen dat je homo was bij mij op school. Eén jongen deed het en was ook zo dom om te vertellen welke jongens hij leuk vond, en dat heeft hij geweten. Niet alleen met woorden. Persoonlijk snapte ik die agressie niet zo, maar feit is dat het er wel was. Een scholengemeenschap van 1600 leerlingen.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:54 schreef DrDentz het volgende:
Wat een gezeik op Nederlanders de hele tijd, volgens mij is men hier toch best tolerant naar homo's, lesbiennes, transgenders, weet ik veel, als je dat vergelijkt met de landen waar ze is geweest. Ik heb nog geen stenigingen meegemaakt.
Inderdaad, genoeg mensen hebben nog een 'lange' weg te gaan als het om acceptatie gaat, voor zowel zichzelf als anderen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:09 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook een lage norm die je hier aanhoudt. Dat het hier beter is dan in andere landen, wil niet zeggen dat dergelijke ideeën hier niet ook leven. Ik heb in de jaren 90 en een deel van de '00s op de middelbare school gezeten. Je moest niet wagen om te vertellen dat je homo was bij mij op school. Eén jongen deed het en was ook zo dom om te vertellen welke jongens hij leuk vond, en dat heeft hij geweten. Niet alleen met woorden. Persoonlijk snapte ik die agressie niet zo, maar feit is dat het er wel was. Een scholengemeenschap van 1600 leerlingen.
De middelbare schooltijd is een tijd met veel groepsdruk en strenge sociale normen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:09 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook een lage norm die je hier aanhoudt. Dat het hier beter is dan in andere landen, wil niet zeggen dat dergelijke ideeën hier niet ook leven. Ik heb in de jaren 90 en een deel van de '00s op de middelbare school gezeten. Je moest niet wagen om te vertellen dat je homo was bij mij op school. Eén jongen deed het en was ook zo dom om te vertellen welke jongens hij leuk vond, en dat heeft hij geweten. Niet alleen met woorden. Persoonlijk snapte ik die agressie niet zo, maar feit is dat het er wel was. Een scholengemeenschap van 1600 leerlingen.
So what? Niet relevant in deze.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk is de situatie voor homoseksuelen in Nederland nog niet ideaal. Maar wel heel veel prettiger dan in het Midden-Oosten.
Het is mij niet duidelijk over welke familie Mo het heeft, de Nederlandse of Egyptische familie (wat overigens koptische Christenen zijn). Maar als de ene kant van de familie er beter mee om ging, had Mo dit wel verteld. Het was dus sowieso duidelijk het hele gezin zo conservatief tegen het eea aan staat, en dus niet perse haar Egyptische familie. En Mo heeft het dus over heel Nederland, wat eveneens op zijn minst zegt dat haar Nederlandse familie helemaal niet zo progressief er tegenaan staat.quote:Een voorbeeld, zelfs mijn christelijke oma van 95 (inmiddels overleden) zou het geaccepteerd hebben als een kind van haar homoseksueel zou blijken te zijn. Dat was bij Samuel dus wel anders.
Mo had zijn mond vol over hoe weinig tolerant de Nederlander is. Dan mag ik toch wel de situatie in het Midden-Oosten/Egypte schetsen? Als homo ben je in islamitische land ofwel een outcast ofwel je wordt opgesloten en/of vermoord.quote:
Ik haalde het voorbeeld aan van mijn christelijke familie die homoskeksualiteit accepteert. Om maar aan te geven dat Nederlandse christenen wat dat betreft toleranter zijn dan de Egyptische.quote:Het is mij niet duidelijk over welke familie Mo het heeft, de Nederlandse of Egyptische familie (wat overigens koptische Christenen zijn). Maar als de ene kant van de familie er beter mee om ging, had Mo dit wel verteld. Het was dus sowieso duidelijk het hele gezin zo conservatief tegen het eea aan staat, en dus niet perse haar Egyptische familie. En Mo heeft het dus over heel Nederland, wat eveneens op zijn minst zegt dat haar Nederlandse familie helemaal niet zo progressief er tegenaan staat.
Vergeleken met het idee dat we van onszelf hebben. Je moet wel in de context lezen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mo had zijn mond vol over hoe weinig tolerant de Nederlander is.
Dat voorbeeld is dus niets waard, aangezien het punt is dat we als totaal volgens haar helemaal niet zo progressief zijn als we geloven. We hebben hier in Den Bosch ook een kerk-functionaris gehad in de grootste kerk die iemand gewoon mocht weigeren omdat deze homo was.quote:Ik haalde het voorbeeld aan van mijn christelijke familie die homoskeksualiteit accepteert. Om maar aan te geven dat Nederlandse christenen wat dat betreft toleranter zijn dan de Egyptische.
Dergelijke details ontgaan je wel vaker doordat je onderwerpen simplificeert:)quote:Nergens heb ik een onderscheid gemaakt tussen een deel van Mo's familie. Ik weet niet eens of hij Nederlandse familie heeft.
Die situatie met die weigerambtenaren is gestopt, toch? Daarnaast is het natuurlijk een hele andere situatie. Een ambtenaar die homokoppels niet wil trouwen, tegenover landen waar homo's buitengesloten of vervolgd worden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:59 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Vergeleken met het idee dat we van onszelf hebben. Je moet wel in de context lezen.
[..]
Dat voorbeeld is dus niets waard, aangezien het punt is dat we als totaal volgens haar helemaal niet zo progressief zijn als we geloven. We hebben hier in Den Bosch ook een kerk-functionaris gehad in de grootste kerk die iemand gewoon mocht weigeren omdat deze homo was.
Ik maakte een verwijzing naar zijn oma, Mo's geliefde moest beneden blijven zitten, terwijl voor hem gekookt was. Voor de rest heb ik geen onderscheid tussen familie gemaakt. Maar jij komt met dit:quote:Dergelijke details ontgaan je wel vaker doordat je onderwerpen simplificeert:)
quote:Het is mij niet duidelijk over welke familie Mo het heeft, de Nederlandse of Egyptische familie (wat overigens koptische Christenen zijn). Maar als de ene kant van de familie er beter mee om ging, had Mo dit wel verteld. Het was dus sowieso duidelijk het hele gezin zo conservatief tegen het eea aan staat, en dus niet perse haar Egyptische familie. En Mo heeft het dus over heel Nederland, wat eveneens op zijn minst zegt dat haar Nederlandse familie helemaal niet zo progressief er tegenaan staat.
Dit had niet te maken met een weigerambtenaar, maar een kerkfunctionaris (bisschop, pastoor). Weigerde een hostie te geven aan de prins carnaval omdat die homo was (traditie is dat je in de kerk een lezing houdt en vervolgens als eerste een hostie krijgt). In Venlo gebeurde een paar jaar geleden hetzelfde en in Reusel ook. Het komt dus eigenlijk best vaak voor aangezien het gros van die prinsen natuurlijk hetero is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:15 schreef luxerobots het volgende:
Die situatie met die weigerambtenaren is gestopt, toch? Daarnaast is het natuurlijk een hele andere situatie. Een ambtenaar die homokoppels niet wil trouwen, tegenover landen waar homo's buitengesloten of vervolgd worden.
Discriminatie moet niet kunnen. Kerken zijn niet van een eigenaar, maar eigendom van de kerkelijke gemeenschap, waarbij de gemeente. Sommige aparte kerkelijke gebouwen (kerktorens bijv.) zijn vaak van de gemeente. Voor geloof gelden nu eenmaal andere normen, maar het zegt dus wel dat er een degelijke maatschappelijke onderlaag is waarin men erg conservatief tegenover afwijkende seksualiteit staat.quote:Maar als de eigenaar van de kerk het daar niet mee eens is, valt er wat voor te zeggen. Het huwelijk is oorspronkelijk een christelijk (gelovig) instituut.
Je had het over je eigen Christelijke oma als voorbeeld tov het Midden-Oosten. Maar Mo's oma is eveneens Christelijk (tenminste, de Egyptische, maar de andere waarschijnlijk ook, nogmaals, we weten niet over welke oma hij het had; kan zijn dat de Egyptische oma niet eens in Nederland woont) en komt ook niet uit het Midden-Oosten.quote:Ik maakte een verwijzing naar zijn oma, Mo's geliefde moest beneden blijven zitten, terwijl voor hem gekookt was. Voor de rest heb ik geen onderscheid tussen familie gemaakt. Maar jij komt met dit:
Ik heb nooit gezegd dat discriminatie t.o.v. homoseksuelen hier niet bestaat. In het kerkelijke wereldje komt het voor, het is kwalijk, maar staat natuurlijk in totaal andere orde dan in (Noord) Afrika en het Midden-Oosten. Daar word je verguist en moet je vrezen voor je leven.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:10 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dit had niet te maken met een weigerambtenaar, maar een kerkfunctionaris (bisschop, pastoor). Weigerde een hostie te geven aan de prins carnaval omdat die homo was (traditie is dat je in de kerk een lezing houdt en vervolgens als eerste een hostie krijgt). In Venlo gebeurde een paar jaar geleden hetzelfde en in Reusel ook. Het komt dus eigenlijk best vaak voor aangezien het gros van die prinsen natuurlijk hetero is.
Ik zeg nergens dat jij dit zegt. Wel zeg ik dat de situatie in het Midden-Oosten in dit opzicht niet argument is wanneer je de stand van zaken hier wil bekritiseren.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat discriminatie t.o.v. homoseksuelen hier niet bestaat.
Volgens mij begon Mo toen een zin die ik interpreteerde als dat die oma er mogelijk geen enkel probleem van zou maken als ze het zou weten. Ze mocht het alleen niet weten omdat Mo's ouders zich anders te zeer zouden schamen voor hun falen als ouders.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:10 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Maar Mo's oma is eveneens Christelijk (tenminste, de Egyptische, maar de andere waarschijnlijk ook, nogmaals, we weten niet over welke oma hij het had; kan zijn dat de Egyptische oma niet eens in Nederland woont) en komt ook niet uit het Midden-Oosten.
Dat zou kunnen. Dat laatste wat je zegt klopt inderdaad.... Blijft wel de vraag over waarom Mo het niet gewoon probeert te vertellen. Immers staat Mo's oma toch los van haar ouders in principe? Maar ik snap wel meer niet achter de motieven van Mo.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij begon Mo toen een zin die ik interpreteerde als dat die oma er mogelijk geen enkel probleem van zou maken als ze het zou weten. Ze mocht het alleen niet weten omdat Mo's ouders zich anders te zeer zouden schamen voor hun falen als ouders.
En een hele rare sfeer, niemand die de olifant in de kamer durft te benoemen. En Pepijn heeft hoognodig een afkickvakantie nodig.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:18 schreef Pisces29 het volgende:
Precies zoals verwacht: Theo hangt om de groep van drie heen.
Er wordt niks gezegd.
Dacht dat hij niks meer deed?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
En een hele rare sfeer, niemand die de olifant in de kamer durft te benoemen. En Pepijn heeft hoognodig een afkickvakantie nodig.
Gelul. Als het echt gezellig was dan was die Lego Han Solo ding niet af....quote:Op zondag 31 januari 2016 22:23 schreef richolio het volgende:
Ik zie er niks mis in? Best prima tot nu toe
Serieus? Ze praten eens per tien minuten mét Theo. En zitten in hun eigen groep.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:23 schreef richolio het volgende:
Ik zie er niks mis in? Best prima tot nu toe
Was het geen Rubberchicken Rubbereend?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:30 schreef rubbereend het volgende:
die kip gaan ze midden in de nacht eten?
hopelijk nietquote:Op zondag 31 januari 2016 22:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
Was het geen Rubberchicken Rubbereend?
Bang zich te vervelen en niet kunnen terug vallen op eigen creativiteit. 1 voetbal had die toko op stelten gezet.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:32 schreef oh-oh het volgende:
Waarom hebben ze ook zo veel spullen mee zeg
De joker, de wazige en de arrogante. Alleen de Joker leeft nog maar hangt ook aan zijn laatste draadjes.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:36 schreef oh-oh het volgende:
WiWa is de enige die nog een beetje grappig is om naar te kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |