abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148603522
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat was wel discriminerend. Het zou niet discriminerend zijn als iedere Nederlander zijn etniciteit op zijn kleding zichtbaar moest maken.
Precies. Dus is het niet discriminerend als je zegt dat religieus onderwijs niet meer door de overheid gesteund wordt, maar is het absoluut discriminerend als je stelt dat islamitisch onderwijs verboden moet worden.

Het gelijkheidsbeginsel, de definitie van discriminatie volgens ons wetboek van strafrecht en het artikel op welke gronden er van discriminatie sprake is heb ik je al eerder gegeven. Wil je ze nogmaals nalezen? Er zijn namelijk heel duidelijke lijnen (gelukkig) over wat discriminatie is en wat niet.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148603579
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:43 schreef keste010 het volgende:

[..]

Precies. Dus is het niet discriminerend als je zegt dat religieus onderwijs niet meer door de overheid gesteund wordt, maar is het absoluut discriminerend als je stelt dat islamitisch onderwijs verboden moet worden.

Het gelijkheidsbeginsel, de definitie van discriminatie volgens ons wetboek van strafrecht en het artikel op welke gronden er van discriminatie sprake is heb ik je al eerder gegeven. Wil je ze nogmaals nalezen?
Ik wil met mijn fiets op de snelweg rijden. Waar is het gelijkheidsbeginsel?
pi_148603580
Stellen dat islamitisch onderwijs niet meer door de overheid gesteund moet worden is uiteraard geen discriminatie.
Conscience do cost.
pi_148603610
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil met mijn fiets op de snelweg rijden. Waar is het gelijkheidsbeginsel?
Dit bedoel ik dus met dat jij geen snars begrijpt van wat discriminatie is. Lees de bovengenoemde documenten maar, dan zou het zelfs voor jou duidelijk moeten worden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  maandag 12 januari 2015 @ 13:48:33 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148603654
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:46 schreef ems. het volgende:
Stellen dat islamitisch onderwijs niet meer door de overheid gesteund moet worden is uiteraard geen discriminatie.
Omdat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148603672
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat?
Het willen verbeteren van het onderwijs niet iets negatiefs is.
Conscience do cost.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:49:23 #207
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148603688
quote:
Wat mij betreft alleen nog openbaar onderwijs, rest afschaffen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148603706
quote:
Hangt ervan af hoe je dat uitvoert. Binnen de wet over bijzonder onderwijs een bepaling maken dat deze wet niet opgaat voor islamitisch onderwijs is wel discriminatie. In z'n geheel steun voor religieus onderwijs afschaffen is dat niet.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:50:18 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148603728
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat doe je niet door islamitisch onderwijs te verbieden omdat het islamitisch is. Het is prima mogelijk om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen op een katholieke, gereformeerde, openbare, jenaplan- of islamitische school, en we hebben de onderwijsinspectie om dat te borgen en te controleren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148603751
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Al kon ik wetenschappelijk vaststellen dat de moslim genetisch inferieur is, discriminatie blijft discriminatie.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:51:57 #211
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148603785
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat doe je niet door islamitisch onderwijs te verbieden omdat het islamitisch is. Het is prima mogelijk om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen op een katholieke, gereformeerde, openbare, jenaplan- of islamitische school, en we hebben de onderwijsinspectie om dat te borgen en te controleren.
Het is wel zo dat veel Islamitische scholen slechter presteren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 12 januari 2015 @ 13:55:18 #212
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148603892
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moest toch even google gebruiken wat jenaplan onderwijs was. Dan kom je ook uit op daltononderwijs, montessorionderwijs of vrije scholen. Ik had daar nog nooit van gehoord.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148603899
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:25 schreef Wespensteek het volgende:
Dat de moslims dus het volste recht hebben om hun geloof te willen verspreiden, net als de christenen ook nog steeds proberen.
Wie verleent hen dat recht? En waarom zouden we? Waarom verlenen we onszelf niet het recht hen (middels geweld) te stoppen?
pi_148603942
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef 99.999 het volgende:
Dat mensen streven naar macht en invloed lijkt me een gegeven waar we mee om moeten gaan. Geen groots nieuw inzicht oid.
''Waar we mee om moeten gaan''. Exact. Was even bang dat je impliceerde dat we er niets aan hoeven te doen omdat ''het al millennia gebeurt''.
pi_148603943
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wie verleent hen dat recht? En waarom zouden we? Waarom verlenen we onszelf niet het recht hen (middels geweld) te stoppen?
De vrijheid van meningsuiting verleent hun dat recht.
pi_148603979
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met dat jij geen snars begrijpt van wat discriminatie is. Lees de bovengenoemde documenten maar, dan zou het zelfs voor jou duidelijk moeten worden.
Met wetten of de mening van derden heb ik niks te maken. Ik stel gewoon vragen.
Zoals ik zei; iedereen wordt wel beperkt door wetten die gemaakt zijn omdat de overheid/samenleving vindt dat bepaalde zaken schadelijk zijn. Als islamitisch onderwijs schadelijk wordt bevonden dan moeten ze dat verbieden. Er zijn zat andere scholen waar die mensen heen kunnen gaan.
pi_148603992
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:56 schreef Wespensteek het volgende:
De vrijheid van meningsuiting verleent hun dat recht.
We hadden het over de globale situatie. Maar ik ben binnen Nederland zeker bereid hen dat recht te verlenen. Tot op het punt dat de macht zodanig groot is dat er een reële kans is dat hunner religie de dominante wordt.
pi_148604073
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

We hadden het over de globale situatie. Maar ik ben binnen Nederland zeker bereid hen dat recht te verlenen. Tot op het punt dat de macht zodanig groot is dat er een reële kans is dat hunner religie de dominante wordt.
Ik ben van mening dat hun dat recht houden zelfs als er bijna alleen maar moslims hier zouden wonen. Het zou wel erg zijn dat je de vrijheid van meningsuiting wil beperken als teveel mensen een andere mening krijgen.
pi_148604205
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat hun dat recht houden zelfs als er bijna alleen maar moslims hier zouden wonen. Het zou wel erg zijn dat je de vrijheid van meningsuiting wil beperken als teveel mensen een andere mening krijgen.
Dat komt omdat jij een andere verwachting hebt van een dominante islam in een samenleving. Mijn 'angst' kan irreëel zijn, jouw gebrek eraan naiëf. Gaan we niet uit komen.
pi_148604283
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij een andere verwachting hebt van een dominante islam in een samenleving. Mijn 'angst' kan irreëel zijn, jouw gebrek eraan naiëf. Gaan we niet uit komen.
Hun religie zal ik me niet tegen verzetten wel tegen mensen die de mensenrechten willen aantasten.
pi_148604495
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met wetten of de mening van derden heb ik niks te maken. Ik stel gewoon vragen.
Zoals ik zei; iedereen wordt wel beperkt door wetten die gemaakt zijn omdat de overheid/samenleving vindt dat bepaalde zaken schadelijk zijn. Als islamitisch onderwijs schadelijk wordt bevonden dan moeten ze dat verbieden. Er zijn zat andere scholen waar die mensen heen kunnen gaan.
Prima dat jij totaal geen besef hebt van onze grondwet of de redenen waarom deze geïnstitutionaliseerd zijn hoor. Maar verwacht dan niet dat je antwoord krijgt op een vraag waarom het één discriminatie is en het ander niet. Het is jouw eigen keuze om je daar niet in te verdiepen.

Juist het discriminatie artikel beschermt ons tegen de willekeur van passanten. De "het doel heiligt de middelen"-politiek wordt immers door vele fascisten en andere volksmenners succesvol aan hun doelgroep opgelegd. "Nee, het is geen discriminatie, want het is een goede maatregel" :').
Allereerst is islamitisch onderwijs niet schadelijk bevonden. Als er een school is die niet goed functioneert wordt die door de onderwijsinspectie eruit geplukt. Vind je dat dat systeem niet goed werkt dan moet je bij de onderwijsinspectie iets veranderen, maar iets zegt me dat je daar ook geen studie naar hebt gedaan.
pi_148604511
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hun religie zal ik me niet tegen verzetten wel tegen mensen die de mensenrechten willen aantasten.
Ik vermoed dat je dan te laat bent. Verreweg de meeste landen, waar de islam dominant is, gaan niet echt zachtzinnig om met mensen die kritiek leveren.
pi_148604653
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je dan te laat bent. Verreweg de meeste landen, waar de islam dominant is, gaan niet echt zachtzinnig om met mensen die kritiek leveren.
Oh oké. En de verwachting is dat de islam hier dominant gaat worden? op wat is die gebaseerd? Op wat down-patienten Wilders en Le Pen verkondigen?
pi_148604669
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weiger me dan ook te verlagen tot dat niveau.
pi_148604683
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het hele idee van vrijheid van meningsuiting is juist dat deze mogelijk is ongeacht de grootte van de groep van volgers. Het vrijheid van meningsuitings-principe is gestoeld op het idee dat mensen in hun vrijheid kunnen kiezen voor wat zij de beste opvattingen vinden en om een echte ouderwetse ad populum te gebruiken: dat principe gaat ervan uit dat dominante opvattingen de opvattingen zijn die op dat moment het beste bij de samenleving passen. Is dat niet zo omdat deze opvattingen niet in vrijheid verspreid zijn dan moet je daar wat aan doen, maar niet aan de vrijheid van meningsuiting gaan tornen. Dat leidt tot rampen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')