Ik zal het eens even voor je opzoeken!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
En op welke snelheid loop je dan die 1600 of 1000 en hoeveel rust ertussen?
Gaarnequote:Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zal het eens even voor je opzoeken!
Op GPSquote:Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef wyccie het volgende:
Hoe lopen degenen die niet op een atletiekbaan trainen hun intervallen die op afstand gaan?
Ik met runkeeper, misschien niet helemaal accuraat, maar een paar meter afwijking zal geen ramp zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef wyccie het volgende:
Hoe lopen degenen die niet op een atletiekbaan trainen hun intervallen die op afstand gaan?
Klopt, maar ik heb een bloedhekel aan niet lekker kunnen doorlopen en constant inhouden. Dat heb ik overal, ook bijv. in een winkelstraat, en zeker met een hardloopwedstrijdje.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Egmond loop je sowieso niet voor een toptijd meestal.. Al vind ik van die onverharde duinpaden juist vaak heerlijk lopen..
Ik heb het in de edit gezet..quote:
Toen ik vorig jaar de circuitloop deed, had ik een nummer overgenomen van mijn vrouwelijke collega. Dat was grappig. Allemaal mensen: 'Hup Suza.... HUH!?!?!'quote:Op zondag 11 januari 2015 13:59 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Hup nummer 20053 is ook weer zo'n mond vol.
Dank. Heb het opgslagenquote:
bij ons in t beweegpark waar wij ook trainen zijn verschillende routes uitgezet met ook paaltjes om de 500 mquote:Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef wyccie het volgende:
Ja dat is sowieso wel goed voor de inhoud. Ik deed wel vaker piramide of wissellopen ipv echt lange intervallen. En kortere intervallen zijn inderdaad niet supernuttig voor de marathon, maar wel leuk voor de afwisseling en ook wel goed om een beetje je snelheid bij te houden. Maar het is misschien ook wel het verschil 1e/latere marathons, voor de eerste wil je vooral vertrouwen krijgen in lange stukken op matig tempo, terwijl ik voor een volgende marathon ook iets meer snelheid zou trainen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dank. Heb het opgslagenZag op internet ook nog wel leuke. Zie wel veel de tip om lange intervals te doen.
Ja mijn doel in deze is uitlopenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso wel goed voor de inhoud. Ik deed wel vaker piramide of wissellopen ipv echt lange intervallen. En kortere intervallen zijn inderdaad niet supernuttig voor de marathon, maar wel leuk voor de afwisseling en ook wel goed om een beetje je snelheid bij te houden. Maar het is misschien ook wel het verschil 1e/latere marathons, voor de eerste wil je vooral vertrouwen krijgen in lange stukken op matig tempo, terwijl ik voor een volgende marathon ook iets meer snelheid zou trainen.
Wat is je HM pr en is je conditie nu vergelijkbaar?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja mijn doel in deze is uitlopen![]()
Moet ook nog bedenken/uitzoeken op welk tempo ik de marathon ga lopen.
dat heeft Polar zelf berekend, ik denk aan de hand van de standaard rekensom van 220-leeftijd. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik echt te hard loop. Ik raak wel buiten adem, maar loop niet op mijn grens. Heb ook nog kracht om nog aan te zetten op het laatste stuk. Maar als ik een tandje rustiger doe dan haal ik wel weer de 5 km. Zal eens heel hard sprinten op het eind en kijken waar mijn hartslag dan op uit komt.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:05 schreef Corniel het volgende:
[..]
Die hartslag lijkt (veel) te hoog (zoals gememoreerd), maar hoe heb je bepaald dat die 188 kennelijk je max is? Want wellicht kan je hart nog (veel) hoger, en dan is het minder dramatisch dan je denkt. En in een training hoef je niet snel te zijn. Net naar eigen maatstaven en al helemaal niet naKeniaanse.
1.50. Conditie nu nog niet want ben nog wat blessuregevoelig. Maar 1.53/1.54 moet er nu wel inzitten.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is je HM pr en is je conditie nu vergelijkbaar?
Hier in het bos heb je ook een rondje van 1600 m met om de 100 m een paaltje. En er zijn verschillende fietspaden (niet in het bos natuurlijk) waar wat trainers ook om de 100 meter een streepje hebben gezetquote:Op zondag 11 januari 2015 21:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
bij ons in t beweegpark waar wij ook trainen zijn verschillende routes uitgezet met ook paaltjes om de 500 m
Heb even de tijden van vorig jaar bekeken. De snelste dame was in 16 min binnen, de langzaamst had 54 min.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:07 schreef trolley het volgende:
[..]
Och, toch iemand moet als laatste eindigen. En vaak krijgt de laatste een heldenonthaal van het publiek langs de kant!![]()
Hmm, dan zou je misschien als realistisch doel 1.53x2 + 10% kunnen nemen, dan kom je rond de 4 uur 10 uit. Wat ik deed is daarnaast nog een ambitieus doel voor als echt alles goed valt (bijv. onder de 4.05) en een doel wat je ook op een slechte dag wilt kunnen halen (bijv. onder 4.20) nemen. Dat zou je als eerste richtlijn kunnen nemen, dan zie je tijdens je trainingen vanzelf wel of je het naar boven of beneden moet bijstellen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
1.50. Conditie nu nog niet want ben nog wat blessuregevoelig. Maar 1.53/1.54 moet er nu wel inzitten.
kun je nog praten tijdens het lopen?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
dat heeft Polar zelf berekend, ik denk aan de hand van de standaard rekensom van 220-leeftijd. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik echt te hard loop. Ik raak wel buiten adem, maar loop niet op mijn grens. Heb ook nog kracht om nog aan te zetten op het laatste stuk. Maar als ik een tandje rustiger doe dan haal ik wel weer de 5 km. Zal eens heel hard sprinten op het eind en kijken waar mijn hartslag dan op uit komt.
Ja 4.15 zoiets lijkt me een mooi doel.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, dan zou je misschien als realistisch doel 1.53x2 + 10% kunnen nemen, dan kom je rond de 4 uur 10 uit. Wat ik deed is daarnaast nog een ambitieus doel voor als echt alles goed valt (bijv. onder de 4.05) en een doel wat je ook op een slechte dag wilt kunnen halen (bijv. onder 4.20) nemen. Dat zou je als eerste richtlijn kunnen nemen, dan zie je tijdens je trainingen vanzelf wel of je het naar boven of beneden moet bijstellen.
Ik denk dat ik die duurlopen wel nodig ga hebben. Ik heb een 35 in het schema staan en die wil ik zo ook rond de 4 uur lopen zodat dat er mentaal ook inzit.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
In het losse veter magazine staat trouwens wel een interessant artikel over lange duurlopen als voorbereiding op de marathon. Ze stellen o.a. dat het helemaal geen zin heeft om een langste duurloop van 30 of 35 km te doen als je weekvolume 40-60km is en je daar langer dan 3 uur over doet..
Soms tel ik lantaarnpalen. Hier is een weg waarvan ik ooit heb gemeten dat de palen 30m uit elkaar staan. Dat stuk is ongeveer 2km lang. En er zijn hier wat plekken waar hardlopers afstandsmarkeringen hebben gemaakt.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef wyccie het volgende:
Ik moet hetzelfde doen, de theoretische max kan wel afwijken van jouw max. zo weet ik van mijzelf dat ik in rust al een hogere hartslag heb.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
dat heeft Polar zelf berekend, ik denk aan de hand van de standaard rekensom van 220-leeftijd. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik echt te hard loop. Ik raak wel buiten adem, maar loop niet op mijn grens. Heb ook nog kracht om nog aan te zetten op het laatste stuk. Maar als ik een tandje rustiger doe dan haal ik wel weer de 5 km. Zal eens heel hard sprinten op het eind en kijken waar mijn hartslag dan op uit komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |