Vergeleken met Kenianen gaan we allemaal langzaam!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:51 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Heb al het gevoel dat ik zo langzaam ga..maar was inderdaad wel redelijk op na nog maar 2,5 km. Heb de laatste meters nog wel iets versneld
Vind het meest frustrerend dat ik in mei nog 6,5 km kon lopen, en nu af ben na 2,5. Maar goed, ik ben bezig met opbouwen, dus dat is al heel wat. De eerste recreatieve wedstrijd op 1 februari laat ik eerst maar schieten denk ik.
nou ja zeg!!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb onderweg trouwens nog bijna iemands ogen uitgekrabter stond een dikke Tokkie buiten te roken. Die bekeek mij eens keurend, en vond het nodig om te zeggen: "Nou meissie, jij moet nog maar even doorlopen".
I was like
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 19:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vergeleken met Kenianen gaan we allemaal langzaam!![]()
En hoe 'verstandiger' je traint, hoe sneller je weer fitter wordt en die 6.5 kunt doen. Maar nu 2.5km lopen op een te hoog tempo is niet heel verstandig.
Hoe ver is die wedstrijd op 1 februari?
Als je niet op een bepaalde tijd wilt eindigen moet dat prima kunnen lijkt mij!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:55 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]dat is waar, ik zal er volgende keer toch beter op letten.
Die wedstrijd is maar 4km, maar wel cross country (met best wel wat steile klimmetjes). En veel modder als het weer zo blijft.
Sommige mensen ontbeert het in ieder geval aan zelfreflectie. Vedrder - enigszins of-topic - volgens mij heb ik foto's van jou hier voorbij zien komen: hij is dus ook nog stekeblind. Je ziet er prima uit.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb onderweg trouwens nog bijna iemands ogen uitgekrabt (..)
"Nou meissie, jij moet nog maar even doorlopen".
Die hartslag lijkt (veel) te hoog (zoals gememoreerd), maar hoe heb je bepaald dat die 188 kennelijk je max is? Want wellicht kan je hart nog (veel) hoger, en dan is het minder dramatisch dan je denkt. En in een training hoef je niet snel te zijn. Net naar eigen maatstaven en al helemaal niet naar Keniaanse.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:04 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Mijn berichtje in het vorige topic was niet goed gegaan, poging 2. Rondje gelopen en het ging redelijk (..)
Och, toch iemand moet als laatste eindigen. En vaak krijgt de laatste een heldenonthaal van het publiek langs de kant!quote:Op zondag 11 januari 2015 20:04 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil alleen niet als laatste binnen komen
En 8e bij de vrouwen senioren!quote:Op zondag 11 januari 2015 20:06 schreef hatsaflats het volgende:
M'n trainingsgenootjes hadden onverwacht nette tijden op de HM neergezet. Zo tussen de 1:39 en 1:50, maar bij de eerste ging het erg lekker, en bij die laatste ging het niet zo goed. Ik had verwacht dat ze er nog wel een zware kluif aan hadden gehad, maar ze gaan dus blijkbaar als een speer. Een ander trainingsgenootje sjeesde me ergens rond de 7km voorbij, en had de kwart marathon afgeraffeld in 51:nogwat. Ikzelf moet het doen met 58:nogwat, 3 minuten langzamer dan vorig jaar en 1 minuut langzamer dan mijn trainer (waarmee ik de eerste 6km heb gehobbeld en toen heb moeten laten gaan, want onverharde heuvels en wind). En dan ook nog zonder duimpjesfoto's, vrees ik.
Zulk soort paden zaten er idd ook in de HM. En ook minstens zo druk.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
van de 15![]()
Maar om nog meer excuusjes te bedenken voor m'n matige tijd (naast wind, ongetraindheid, het feit dat ik eigenlijk niet op tijden zou letten en zonder te weten of dit ook in de HM is opgenomen), ik moest onverwacht door zulk gebied lopen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
van de 15![]()
Maar om nog meer excuusjes te bedenken voor m'n matige tijd (naast wind, ongetraindheid, het feit dat ik eigenlijk niet op tijden zou letten en zonder te weten of dit ook in de HM is opgenomen), ik moest onverwacht door zulk gebied lopen:
[ afbeelding ]
Drukte had ik geen last van hoor, ik startte vooraan. Maar normaalgesproken zitten er dus niet zulke paden in de kwart, en zeker niet met zoveel heuvels als ik vandaag heb moeten trotseren (die overigens zekerweten niet in de halve zitten.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:17 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Zulk soort paden zaten er idd ook in de HM. En ook minstens zo druk.
Het is in dit geval misschien ook niet helemaal eerlijk om het met m'n tijd van vorig jaar te vergelijken, want toch een ander parcours en andere omstandigheden, maar ergens vind ik het ook wel weer terecht om Egmond van 2015 met 2014 te vergelijken, en dan te concluderen dat 3 minuten langzamer een matige tijd is.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Egmond loop je sowieso niet voor een toptijd meestal.. Al vind ik van die onverharde duinpaden juist vaak heerlijk lopen..
Dat is liefquote:Op zondag 11 januari 2015 20:05 schreef Corniel het volgende:
[..]
Sommige mensen ontbeert het in ieder geval aan zelfreflectie. Vedrder - enigszins of-topic - volgens mij heb ik foto's van jou hier voorbij zien komen: hij is dus ook nog stekeblind. Je ziet er prima uit.
Hoeveel x?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:23 schreef hatsaflats het volgende:
En wacht maar tot je 100x heuvelop moet met kneiterharde tegenwind. Da's sowieso niet zo heerlijk
Herkenbaar.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik doe altijd of ik niets hoor. Maar soms komen opmerkingen wel hard aan ja, ik kan er echt niet tegen als mannelijke figuren opmerkingen over je lijf of kleding maken, dan voel ik me ook echt niet veilig af en toe.
Ik heb zelf ook zoiets gekocht. In mijn geval zijn het salomons geworden. Ik vind ze fijn.quote:
5x1600 of 6x1000 vond ik wel een hele fijnequote:Op zondag 11 januari 2015 21:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Welke intervaltrainingen zijn aan te raden voor de marathon? Iemand ideeën?
En op welke snelheid loop je dan die 1600 of 1000 en hoeveel rust ertussen?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
5x1600 of 6x1000 vond ik wel een hele fijneMaar volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe lang je intervallen en rust precies zijn, 6x5 minuten met 3 minuten rust, of 3x12 minuten. En natuurlijk de Yasso800
Ik zal het eens even voor je opzoeken!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
En op welke snelheid loop je dan die 1600 of 1000 en hoeveel rust ertussen?
Gaarnequote:Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zal het eens even voor je opzoeken!
Op GPSquote:Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef wyccie het volgende:
Hoe lopen degenen die niet op een atletiekbaan trainen hun intervallen die op afstand gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |