abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:11:22 #101
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148535084
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
Ook dat. Laten we niet vergeten, dat het hier helemaal nog niet zo lang geleden was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148535100
quote:

[..]

Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148535130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:06 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit is idd het grote probleem, pas wanneer de politiek dit inziet en dan maatregelen gaat nemen kan er iets aan het probleem gedaan worden. Maar om electorale redenen en om "de boel bij elkaar te houden" gaat dit voorlopig niet gebeuren.
Misschien kun je nu door harde maatregelen een hoop elende voorkomen, straks zijn er draconische maatregelen nodig om de cathastrophe af te wenden.
'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148535136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.
Geschiedenis is uitermate belangrijk. Daaruit blijkt hoe vrede en oorlog elkaar afwisselen. Dat er nu delen in de Islamitische wereld weer in een staat van oorlog verkeren is dan ook in dat licht bezien niet iets uitzonderlijks of vreemd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148535161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,
Het gaat om de zwijgende meerderheid van moslims
Exaudi orationem meam
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:17:12 #106
438527 MissButterflyy
pi_148535165
quote:

[..]

Dat gaat veel kosten.
pi_148535279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,
Het gaat om de zwijgende meerderheid van moslims
T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.
pi_148535292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat gaat veel kosten.
Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:27:50 #109
438527 MissButterflyy
pi_148535306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.
Nou, dan moeten ze zeker keukentrapjes verbieden!
pi_148535344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.
Nee het probleem is dat bij de "gematigde" moslim teveel begrip voor IS c.s. is, dat is het grootste probleem, niet die paar (duizend) geradicaliseerden.
Exaudi orationem meam
pi_148535371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk heel wat anders achter.
Overbevolking, armoede, en dan nog bemoeienis van het westen als het ze uitkomt ivm de olie.
Sterker nog, het Westen heeft alleen maar voordeel bij verdeeldheid in die regio. :)
Dat maakt het alleen maar triester eigenlijk. Zoveel grondstof daar, dat als je het goed organiseert voorzichtig een beschaving kunt opbouwen. Het welvaartsniveau kan met zoveel geld echt wel omhoog. Maar dan moet je wel allemaal van goede wil zijn natuurlijk, en je onderlinge conflicten eens naast je leggen. Wij in Nederland hebben ook zo'n beetje conflicten en oorlogen met de halve wereld gehad. Maar zeggen onze opa en oma ons dat als we zo'n rotmof zien lopen, we hem altijd direct dood moeten slaan omdat het vieze nazi's zijn? Of gaan mensen hier nog steeds voor het oog van hun kinderen op de vuist als we zo'n 'kut-Belg' tegenkomen, want hoe durfden ze oorlog te voeren en zich van ons onafhankelijk te verklaren??

Nee, we kozen en kiezen ervoor om verder te gaan en onze kinderen een betere toekomst te geven dan we zelf hadden, al is het maar een beetje. Dat idee heb ik niet als ik die landen als Irak, Afghanistan, Syrië, Israël/Palestina, Lybie etc. etc. zie. Misschien is het voor mij als inwoner van een welvaartsland wat makkelijk praten, maar waarom willen ze daar na zoveel jaren oorlog en ellende niet eens een keer beseffen dat door je toedoen je de toekomst van de toekomstige generaties en je land nu al kapot hebt gemaakt? En wat heeft het opgeleverd? Alleen maar ellende, veel ellende.

Vrede moet van 2 kanten komen, en bepaalde Moslim-groeperingen lijkt dat niet te snappen.

De rol van het westen daar in Irak en Afghanistan is zeker wat dubieus geweest idd, maar de verdeeldheid die nu ontstaan is (met IS), daar heeft het westen echt geen voordeel bij lijkt me.
pi_148535478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe en waarom die regio zo in elkaar steekt he?
Enigszins. En ik snap ook wel dat het Westen niet altijd een even nette rol gespeeld heeft, maar ik heb eigenlijk altijd het idee dat ze er daar zonder inmenging van het Westen ook wel een teringzooi van maken.

Maar (het is een heel simpel gezegde, maar des te waar): waar meerdere partijen vechten, hebben meerdere partijen schuld. In veel van die MO-landen lijken ze wel niet beter te willen dan dit. Zie de haat op het gezicht bij die Palestijnse vaders die hun kinderen leren dat Israël vernietigd moet worden... Zie de onderlinge groeperingen in Irak en Syrië elkaar in de haren vliegen, zodra de dictator daar wegvalt. Wat voor door en door verrotte samenleving ben je dan, als je het van beide kanten zo door laat gaan steeds?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:40:42 #113
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148535484
Vaak is er een groep die de macht heeft en het uiteraard niet wil afstaan.
Zodra de machtsverhoudingen gaan verschuiven (al dan niet met behulp van het westen) zal er eerst de wil zijn om af te rekenen met oude macht.
Een mooi voorbeeld is Joegoslavie waar eerst alle oud zeer moest worden uitgevochten voordat het weer leefbaar werd.
Wie dit leest is gek
pi_148535515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:32 schreef Roland010 het volgende:
Misschien is het voor mij als inwoner van een welvaartsland wat makkelijk praten, maar waarom willen ze daar na zoveel jaren oorlog en ellende niet eens een keer beseffen dat door je toedoen je de toekomst van de toekomstige generaties en je land nu al kapot hebt gemaakt? En wat heeft het opgeleverd? Alleen maar ellende, veel ellende.
Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.
pi_148535535
Nog geen beelden van de Kouachi's?

Die kerel in de supermarkt die in de kogelregen springt was een wtf momentje.
Dit, dus.
pi_148535552
quote:

[..]

Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
pi_148535573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?

edit: o, ik zie trouwens dat je Charlie bent. Wat goed. Wanneer begin je met het publiceren van cartoons?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 10:46:54 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:47:15 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148535591
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.
Bovendien ligt een nieuw gewapend conflict (Navo-Poetin) gewoon op de loer.
Het is dat de wapens niet meer zo geschikt zijn voor een dergelijk conflict anders was er allang meer opbouw naar een oorlogssituatie
Wie dit leest is gek
pi_148535598
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?

edit: o, ik zie trouwens dat je Charlie bent. Wat goed. Wanneer begin je met het publiceren van cartoons?
Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?
pi_148535607
quote:

[..]

Zo'n maatregel is nog fascistischer dan het vermoorden van 12 cartoonisten. Ongelooflijk wat sommige mensen roepen zonder eerst even over de implicaties na te denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148535610
quote:

[..]

De ex-Syriëgangers hebben zichzelf al als geestesziek gedefinieerd. Dat hoeven politici en rechters niet eens te doen. Na behandeling door psychiaters kunnen zij na een positieve diagnose weer terug in de maatschappij. No problem.

Maar goed, als jij dat USSR praktijken vindt, wat dan te doen met deze potentieel gevaarlijke groep mensen?
pi_148535617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?
Hm. Nou je het zegt. Ik zag alleen Ché.
pi_148535619
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat ze achterliggen ontken ik ook niet, maar dat is dus de oorzaak he. En niet het geloof.
Eerder de volkeren daar idd dan het geloof. Hoewel ik bij de Islam wel het idee krijg altijd dat het een religie is die vooral bijdraagt aan afbraak en bijna nergens aan opbouw. Het helpt in elk geval niet in dergelijke landen... Als al die Moslims in het MO atheïst, boeddhist of protestants ofzo waren geweest dan weet ik voor 100 % zeker dat het er (iets) minder erg uit had gezien.

quote:
Mensen die achterliggen grijpen meestal een geloof aan ja. Waarschijnlijk wat houvast in een onzeker leven.
Ik ben idd nog blij, dat de onschuldige mensen die daar in de ellende leven zo'n houvast hebben en dat de kinderen daar doodgaan met de laatste gedachte dat ze naar pappa en hun vriendjes gaan, die bij Allah op hen wachten. De echte waarheid is veel gruwelijker....
pi_148535620
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In geen 100 jaar.
Dit, dus.
pi_148535621
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is dat de wapens niet meer zo geschikt zijn voor een dergelijk conflict anders was er allang meer opbouw naar een oorlogssituatie
Ik denk inderdaad ook dat de atoombom de belangrijkste bewaker van de vrede is en niet onze welvaart, laten we hopen dat dat ding het blijft volhouden zonder hem te gebruiken.
pi_148535642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom ook alweer?
Iets met een fossiele brandstof
pi_148535650
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo'n maatregel is nog fascistischer dan het vermoorden van 12 cartoonisten. Ongelooflijk wat sommige mensen roepen zonder eerst even over de implicaties na te denken.
De implicaties zijn dat het geestesziek wordt genoemd om vanwege een god mensen af te slachten. Wat is daar fascistisch aan en waarom is dat erger dan twaalf onschuldige mensen vermoorden?
pi_148535666
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:50 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Iets met een fossiele brandstof
Ja, en verder? Als ze elkaar constant afmaken daar dan geven ze ons meer olie of zo?
pi_148535682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De implicaties zijn dat het geestesziek wordt genoemd om vanwege een god mensen af te slachten. Wat is daar fascistisch aan en waarom is dat erger dan twaalf onschuldige mensen vermoorden?
Zo denken sommige mensen nou eenmaal.

Helaas.
pi_148535695
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef Buitendam het volgende:
Nog geen beelden van de Kouachi's?

Die kerel in de supermarkt die in de kogelregen springt was een wtf momentje.
Nietzo spectaculaire beelden als van de supermarkt
pi_148535699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zo denken sommige mensen nou eenmaal.

Helaas.
Even wachten. Misschien zit er een redenering achter.
pi_148535705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nietzo spectaculaire beelden als van de supermarkt
Nee, deze waren inderdaad van een grotere afstand.
Dit, dus.
pi_148535715
quote:

[..]

Je zegt het zelf al: ze vormen een potentieel gevaar. Je wilt hen opsluiten terwijl ze nog geen aanslag hebben gepleegd. We noemen dat gedachtepolitie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:55:39 #134
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535720
Zien we hier Hayat Boumeddiene niet gewoon naar buiten rennen?
pi_148535723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Fred0w het volgende:
Zien we hier Hayat Boumeddiene niet gewoon naar buiten rennen?
Joh. Die chick?
Dit, dus.
pi_148535735
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: ze vormen een potentieel gevaar. Je wilt hen opsluiten terwijl ze nog geen aanslag hebben gepleegd. We noemen dat gedachtepolitie.
Nee, dat noemen we geestelijke gezondheidszorg. Als ik naar de dokter ga en vertel dat ik stemmen in mijn hoofd heb die me opdragen om mensen af te slachten, dan eindig ik gewoon in een psychiatrische instelling.
pi_148535737
Waarom is er nog geen algemeen topic waar we Mohammed tekenen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:57:36 #138
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535740
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Joh. Die chick?
Die vrouwelijke gijzelnemer ja
pi_148535744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Omdat het waarschijnlijk pijnlijk genant is. En heb je per se medestanders nodig dan?

Ga lekker alleen tekenen, onzekere.
Dit, dus.
pi_148535748
quote:

[..]

Maar toch zijn we nu allerbeste buren, wandelen we vrolijk elkaars open grenzen over in de vakantie en hebben we zelfs dezelfde munt-eenheid. Kun je nagaan, na 2 van zulke vreselijke oorlogen ;) Na die 2 oorlogen was vrijwel iedereen in Europa het er over eens dat we moesten bouwen aan een goede relatie. In Nederland was het allerbelangrijkste doel om het land zo snel mogelijk weer op te bouwen, voor de volgende generaties. In veel MO-landen lijkt het echter vooral het doel om 'de anderen' af te maken. Niet die landen onderling zijn echt heel erg (zoals in Europa in de oorlogen zo was), op Israël en Palestina na maar die burgeroorlogen. En een burgeroorlog zegt in mijn ogen veel over hoe de mensen in een land zijn.
pi_148535751
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Die vrouwelijke gijzelnemer ja
Nee, het is haar vriend die doorzeefd wordt.
Dit, dus.
pi_148535754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Montagui het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens dat we al de goede kant op gaan. Belangrijkste is het kleine groepje te isoleren, en daarvoor heb je eerst Moslims nodig maar ook niet-Moslims die niet alle Moslim op een hoop gooien wat dan weer averechts werkt bij Moslims. Als je dat samen doet hen isoleren, aanpakken middels de wet etc dan kom je al heel ver. Moslims moeten - maar dat gebeurd al - meer zelfkritiek hebben en ook echt de bronnen waar de ideeen van deze misdadigers vandaan komen bekritiseren en erkennen dat die er zijn en somen samenhangen met concepten die breder onderschreven worden. Een jongerenimam als Forkani roept daar ook tot op. Dat is beter dan het standaardreflex "het is niet de Islam", van het bordje afvegen, en dan weer verdergaan. Nee, er zijn Islaminterpretaties die dit weldegelijk goedkeuren of tot aansporen en daar menen hun bewijzen voor te hebben. Daar moet je het als imams etc over hebben en niet voor schuwen (die bewijzen) om te benoemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148535768
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Nou je het zegt. Ik zag alleen Ché.
Is stoer.

Coquetteren met gestoorde geest Charles Manson.
pi_148535774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens dat we al de goede kant op gaan. Belangrijkste is het kleine groepje te isoleren, en daarvoor heb je eerst Moslims nodig maar ook niet-Moslims die niet alle Moslim op een hoop gooien wat dan weer averechts werkt bij Moslims. Als je dat samen doet hen isoleren, aanpakken middels de wet etc dan kom je al heel ver. Moslims moeten - maar dat gebeurt al - meer zelfkritiek hebben en ook echt de bronnen waar de ideeen van deze misdadigers vandaan komen bekritiseren. Een jongerenimam als Forkani roept daar ook tot op. Dat is beter dan het standaardreflex "het is niet de Islam", van het bordje afvegen, en dan weer verdergaan. Nee, er zijn Islaminterpretaties die dit weldegelijk goedkeuren of tot aansporen en daar menen hun bewijzen voor te hebben. Daar moet je het als imams etc over hebben en niet voor schuwen (die bewijzen) om te benoemen.
Dat isoleren gebeurt al wat de voedingsbodem is voor bepaalde jongens om op een andere manier van zichzelf te doen spreken en belangrijk te zijn/aandacht te krijgen dan op de reguliere manier. Als je een kansloos leven hebt in de voorsteden van Parijs gaan er een aantal vanzelf gek doen.
Dit, dus.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:00:34 #145
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535788
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het is haar vriend die doorzeefd wordt.
Ja maar zij is toch ontsnapt uit de winkel?
pi_148535796
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:00 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Ja maar zij is toch ontsnapt uit de winkel?
Dat denkt men. Hoewel ze ook niet zeker weten of en tot wanneer ze aanwezig was in die zaak.
Dit, dus.
pi_148535803
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:59 schreef Buitendam het volgende:
Dat isoleren gebeurt al wat de voedingsbodem is voor bepaalde jongens om op een andere manier van zichzelf te doen spreken en belangrijk te zijn/aandacht te krijgen dan op de reguliere manier. Als je een kansloos leven hebt in de voorsteden van Parijs gaan er een aantal vanzelf gek doen.
Het isoleren gebeurd zeker en dat mag ook weleens gezegd worden.

Maar er ligt nog een voedingsbodem en die moet benoemd worden. Herzien. etc. De jongens die de cartoonisten afmaken met kalashnikovs hebben ook gewoon hun bewijzen waarom dat wel mag. Daar moet je debat over voeren als Moslims en vooral intellectuelen en imams. Benoem die punten, en waarom het fout is. En benoem bredere concepten die breder worden onderschreven en waarom dat gevaarlijk is of kan zijn. Dat men nadenkt, hoe zaken te begrijpen, en waar andere groepen net het pijltje andersom zetten maar wel op zelfde concepten voortborduren.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148535810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:59 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Is stoer.

Coquetteren met gestoorde geest Charles Manson.
satire, jeweetwel, wat iedereen nu loopt te verdedigen.
pi_148535843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zie m'n andere post. Na de WO2 zijn we in Europa direct op gaan bouwen en hebben we er met z'n allen voor gekozen om verder te gaan en aan de toekomstige generaties te denken. En dat na de grootste oorlog ooit...
De burgers wilden geen oorlog (meer). We hadden ook met z'n allen nog 20 jaar lang alle Duitsers die we op straat tegenkwamen met granaten kunnen bestoken, maar we snapten dat we daar allemaal alleen maar slechter van zouden worden. In het MO lijkt het wel alsof ze dat wel willen. Zolang ze hun 'groep' of volk maar kunnen wreken bij de vijand. Dat is een gemaakte keuze.
pi_148535851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het isoleren gebeurd zeker en dat mag ook weleens gezegd worden.

Maar er ligt nog een voedingsbodem en die moet benoemd worden. Herzien. etc. De jongens die de cartoonisten afmaken met kalashnikovs hebben ook gewoon hun bewijzen waarom dat wel mag. Daar moet je debat over voeren als Moslims en vooral intellectuelen en imams. Benoem die punten, en waarom het fout is. En benoem bredere concepten die breder worden onderschreven en waarom dat gevaarlijk is of kan zijn. Dat men nadenkt, hoe zaken te begrijpen, en waar andere groepen net het pijltje andersom zetten maar wel op zelfde concepten voortborduren.
Dat is een hoop open deuren intrappen. Jan de Boer kan dat net zo goed uitleggen als Ahmed de vierde generatie Marokkaan. Alsof types als de Kouachi's meededen aan een debat. Die hebben decennia lang een beroerd leven gehad en hebben toen een switch gemaakt naar het krankzinnige. Kunnen wij gaan debatteren met moslims, maar die kunnen hier net zo veel zinnigs over zeggen als jij en ik.
Dit, dus.
pi_148535865
Vandaag rustig :). Houden zo!
Zonder wrijving geen glans
pi_148535901
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mensen met eenzelfde geestesziekte hebben al wél een aanslag gepleegd. Wil je er nog meer? Dan laat ze maar lekker vrij rondlopen in plaats van te behandelen.
pi_148535913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:05 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zie m'n andere post. Na de WO2 zijn we in Europa direct op gaan bouwen en hebben we er met z'n allen voor gekozen om verder te gaan en aan de toekomstige generaties te denken. En dat na de grootste oorlog ooit...
De burgers wilden geen oorlog (meer). We hadden ook met z'n allen nog 20 jaar lang alle Duitsers die we op straat tegenkwamen met granaten kunnen bestoken, maar we snapten dat we daar allemaal alleen maar slechter van zouden worden. In het MO lijkt het wel alsof ze dat wel willen. Zolang ze hun 'groep' of volk maar kunnen wreken bij de vijand. Dat is een gemaakte keuze.
Na wo1 wouden de burgers ook geen oorlog meer dat veranderde snel. Als men de russen had kunnen verslaan was de houding vast ook anders. Om Cuba hadden we bijna een wereldoorlog gehad en dan hadden al die burgers naar de paddenstoelwolken kunnen kijken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:11:06 #154
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mensen met eenzelfde geestesziekte hebben al wél een aanslag gepleegd. Wil je er nog meer? Dan laat ze maar lekker vrij rondlopen in plaats van te behandelen.
je kan toch niet iedereen gaan opsuiten in de psychiatrie omdat anderen met dezefde denkwijze misdaden hebben gepleegd ?
pi_148535928
quote:

[..]

Dat je dit met droge ogen durft te beweren. :N
pi_148535936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

je kan toch niet iedereen gaan opsuiten in de psychiatrie omdat anderen met dezefde denkwijze misdaden hebben gepleegd ?
We hebben het hier over de denkwijze 'dood alle ongelovigen'?
pi_148535941
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik zeg nergens opsluiten.
pi_148535942
quote:

[..]

Moet je vooral doen, mensen opsluiiten voor hun overtuiging. Zodat mensen die normaal geen aanslagen zouden plegen plots wel een reden hebben.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:13:22 #159
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We hebben het hier over de denkwijze 'dood alle ongelovigen'?
Ja,, je kan niet opgesloten worden voor een denkwijze
pi_148535949
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dit met droge ogen durft te beweren. :N
Wat zou jou maatregel zijn?
pi_148535963
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je kunt wel opgesloten worden vanwege geestesziekte. Religieuze moordzucht lijkt me daar zeker een geschikt voorbeeld van.
pi_148535979
quote:

[..]

Zolang mensen geen bewezen gevaar zijn kun je mensen vooralsnog niet opsluiten. En ja, soms betekent dat dat je nodeloos moet toezien hoe het eerst fout gaat voordat er ingegrepen kan worden. Wat jij nu voorstelt is om maar gewoon veel vrijheid overboord te gooien om een miniiem stukje veiligheid te winnen. Zo hebben terroristen bij voorbaat al gewonnnen.
pi_148535983
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Moet je vooral doen, mensen opsluiiten voor hun overtuiging. Zodat mensen die normaal geen aanslagen zouden plegen plots wel een reden hebben.
De logica is hier dat je mensen die onschuldigen willen vermoorden niet op moet pakken omdat ze het anders echt gaan doen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:16:10 #164
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535991
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je kunt wel opgesloten worden vanwege geestesziekte. Religieuze moordzucht lijkt me daar zeker een geschikt voorbeeld van.
met direct gevaar ,,,, dat moet je wel kunnen aantonen. Een denkwijze is niet direct gevaar
pi_148535993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat zou jou maatregel zijn?
Waarom zijn er extra maatregelen nodig?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:16:24 #166
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148535996
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat kan wel.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_148536003
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

met direct gevaar ,,,, dat moet je wel kunnen aantonen. Een denkwijze is niet direct gevaar
Iemand die verklaart dat alle ongelovigen gedood moeten worden. Vind je dat genoeg? Of valt dat nog onder 'moet kunnen'?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:17:56 #168
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536025
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iemand die verklaart dat alle ongelovigen gedood moeten worden. Vind je dat genoeg? Of valt dat nog onder 'moet kunnen'?
Het gaat er niet om wat ik vind , het gaat er om wat wettelijk kan/mag
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:18:04 #169
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148536029
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je lult een beetje simpel, een denkwijze opzich uiteraard niet maar als iemand zijn denkwijze voornamelijk bestaat uit bidden voor de pedo profeet en googlen op 'hoe maak ik een bom' dan mag je hem van mij wel ff opsluiten.
pi_148536033
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik vind , het gaat er om wat wettelijk kan/mag
Wat doe je dan op een forum?
pi_148536034
quote:

[..]

Die verklaring is geen gevaar op zichzelf.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:18:48 #172
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat doe je dan op een forum?
?
pi_148536044
quote:

[..]

Iemand die verklaart dat we het Midden-Oosten moeten nuken, vind je dat ook genoeg? Dan kan je al een hoop Fokkers opsluiten.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:19:41 #175
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536061
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je lult een beetje simpel, een denkwijze opzich uiteraard niet maar als iemand zijn denkwijze voornamelijk bestaat uit bidden voor de pedo profeet en googlen op 'hoe maak ik een bom' dan mag je hem van mij wel ff opsluiten.
Dat jij dat vind wil niet zeggen dat dat dus ook kan .
pi_148536064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Iemand die verklaart dat we het Midden-Oosten moeten nuken, vind je dat ook genoeg? Dan kan je al een hoop Fokkers opsluiten.
Als ze daadwerkelijk de beschikking over kernwapens hebben? Zeker.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:20:34 #177
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148536077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als iemand daadwerkelijk naar het midden oosten is gegaan met het doel om het midden oosten te nuken, terug komt en hier denkt weer normaal mee te doen mag je hem van mij opsluiten ja.
pi_148536083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
pi_148536094
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Als iemand daadwerkelijk naar het midden oosten is gegaan met het doel om het midden oosten te nuken, terug komt en hier denkt weer normaal mee te doen mag je hem van mij opsluiten ja.
Dat gaat wel even iets verder natuurlijk dan zeggen dat bepaalde mensen dood moeten.
pi_148536099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik mis de varkenspenis in zijn mond. :?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_148536104
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:06 schreef Buitendam het volgende:
Dat is een hoop open deuren intrappen. Jan de Boer kan dat net zo goed uitleggen als Ahmed de vierde generatie Marokkaan. Alsof types als de Kouachi's meededen aan een debat. Die hebben decennia lang een beroerd leven gehad en hebben toen een switch gemaakt naar het krankzinnige. Kunnen wij gaan debatteren met moslims, maar die kunnen hier net zo veel zinnigs over zeggen als jij en ik.
Weet jij op welke argumentatie Kouachi-brothers zich baseren dat hun daad gewoon wordt voorgeschreven door de Islam? Als je dat weet snap je dat onder Moslimgeleerden/vooraanstaanden/imams zo'n debat echt heel erg nodig is. Daarmee haal je niet de gehele angel eruit maar je kan het wel deels doen.
pi_148536108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:21 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik mis de varkenspenis in zijn mond. :?
Dan moet je bij de Volkskrant zijn
pi_148536118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk de beschikking over kernwapens hebben? Zeker.
Ah, je gaat dus enkel mensen opsluiten als ze over de wapens beschikken om hun dreigement uit te voeren? Wat is dan het probleem, bezit van een AK47 is nu al strafbaar.
pi_148536130
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef MPC60 het volgende:

[..]

En als er inmiddels tientallen FOK!'ers naar het Midden-Oosten zijn afgereisd om daar de boel te nuken, dan vind ik inderdaad dat je mensen die roepen dat ook te willen gaan doen wel even mag ophalen ja.
pi_148536138
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang mensen geen bewezen gevaar zijn kun je mensen vooralsnog niet opsluiten. En ja, soms betekent dat dat je nodeloos moet toezien hoe het eerst fout gaat voordat er ingegrepen kan worden. Wat jij nu voorstelt is om maar gewoon veel vrijheid overboord te gooien om een miniiem stukje veiligheid te winnen. Zo hebben terroristen bij voorbaat al gewonnnen.
M.i. zijn deze mensen al wel een bewezen gevaar.

En door het oppakken en behandelen van dergelijke gasten (de ex-jihad gangers) is er wel meer vrijheid en veiligheid. Óf zij blijven opgesloten óf ze vormen geen gevaar. Win win.
pi_148536143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ah, je gaat dus enkel mensen opsluiten als ze over de wapens beschikken om hun dreigement uit te voeren? Wat is dan het probleem, bezit van een AK47 is nu al strafbaar.
Nee. Als de dreiging reëel is.
pi_148536160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Weet jij op welke argumentatie Kouachi-brothers zich baseren dat hun daad gewoon wordt voorgeschreven door de Islam? Als je dat weet snap je dat onder Moslimgeleerden/vooraanstaanden/imams zo'n debat echt heel erg nodig is. Daarmee haal je niet de gehele angel eruit maar je kan het wel deels doen.
Ze moesten een vliegticket kopen naar Jemen om daar door een vooraanstaand AQfiguur getraind en gebrainwashed te worden. Kunnen wij hier met de Imams gaan praten, maar dan zit die pannekoek in Jemen nog altijd mensen te rekruteren (alhoewel ie nu dood is, maar hij zal vast z'n vervanging hebben gehad)

Dus nee, ik denk dat het meer zin heeft om ervoor te zorgen dat types als de Kouachi's een leven hebben waar toekomst in zit en waar ze genoeg endorfine aanmaken om een grote :') op te zetten als iemand eens test of ze geen zin hebben om zichzelf op te blazen o.i.d
Dit, dus.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:18 #188
438527 MissButterflyy
pi_148536178
quote:

[..]

Ja, en verder? Als ze elkaar constant afmaken daar dan geven ze ons meer olie of zo?
Waar twee honden vechten met een been, gaat de derde er mee heen. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:47 #189
438527 MissButterflyy
pi_148536183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat noemen we geestelijke gezondheidszorg. Als ik naar de dokter ga en vertel dat ik stemmen in mijn hoofd heb die me opdragen om mensen af te slachten, dan eindig ik gewoon in een psychiatrische instelling.
Nee hoor. My god.
pi_148536196
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Waar twee honden vechten met een been, gaat de derde er mee heen. :)
Ja, sorry, maar ik snap 'm nog steeds niet. Als er vrede is in de Arabische wereld, dan wordt de olie goedkoper en is Amerika blij.
pi_148536205
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee hoor. My god.
Ja hoor. Your god.
pi_148536208
parool twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 11:26:41 Komende woensdag zijn er 500 Charlie Hebdo's te koop in Nederland http://t.co/LiisOR8zxO reageer retweet
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:29:21 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536211
die olie is al geen drol waard hoor :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:29:56 #194
438527 MissButterflyy
pi_148536213
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef Re het volgende:
die olie is al geen drol waard hoor :P
Hoe komt dat eigenlijk, dat ie nu een stuk minder duur is?
pi_148536224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Weinig vraag, veel aanbod is het simpele antwoord.
Het zit nu denk wel een stuk gecompliceerder
pi_148536233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:24 schreef Montagui het volgende:
M.i. zijn deze mensen al wel een bewezen gevaar.
Gedachten maken je nog niet per sé gevaarlijk. Dan zou iedereen gevaarlijk zijn.

quote:
En door het oppakken en behandelen van dergelijke gasten (de ex-jihad gangers) is er wel meer vrijheid en veiligheid. Óf zij blijven opgesloten óf ze vormen geen gevaar. Win win.
Nee, dan is er juist minder vrijheid omdat de criteria voor een opname in een psychiatrisch ziekenhuis behoorlijk zijn verruimd. En omdat we dat bij voorkeur ook nog een beetje objectief willen doen betekent dat ook dat je niet alleen deze kant van de medaille op kunt laten nemen, maar ook die van de andere kant.

En wat is er dan daadwerkelijk gewonnen aan veiligheid? Er zijn ten eerste veel jongeren die roepen te sympathiseren met IS, maar dat als het er op aankomt dat nooit zullen doen. Die roepen dat nu alleen maar omdat ze er aandacht mee kunnen genereren. Waarin zijn die gasten anders dan de figuren die bereid zijn naar Syrië af te reizen?

Daarnaast zit je ook nog eens met het probleem dat we nog niet veel weten over de oorzaken van radicalisering. Als dat 'm toch in het imperialisme, sociale uitsluiting of andere factoren zit, wat heeft het dan voor zin om sympathisanten op te sluiten als je daarmee op de lange termijn zorgt voor alleen maar nog meer verdeeldheid?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:31:24 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536235
quote:

[..]

schaliegas in de VS o.a.
pi_148536251
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je daar vrijwillig voor kiest ongetwijfeld. Maar om opgenomen te worden met een RM moet er wel iets meer aan de hand met je zijn dan alleen stemmen in je hoofd hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja hoor. Your god.
Nee. Nooit.
pi_148536258
quote:

[..]

De OPEC (of tenminste landen als Saudi Arabië en Qatar) willen de shale oil producers in de VS failliet krijgen. Shale oil produktie (horizontaal boren en fracking) is duurder dan conventionele olieproductie.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:32:59 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536266
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je daar vrijwillig voor kiest ongetwijfeld. Maar om opgenomen te worden met een RM moet er wel iets meer aan de hand met je zijn dan alleen stemmen in je hoofd hebben.
je dagelijkse functioneren moet bijvoorbeeld ernstig beperkt zijn, maar goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')