Awesome! jij zat toch ook in het verhuis klus bladiebla topic?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:27 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
We hebben een nieuwbouwhuis gekocht
Ik had laatst dit gemaakt:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een idee om een ei op te leuken als tussendoortje? Ik heb geen zin meer in rauwkost en ook niet in een cracker of boterham.
Dat ziet er lekker uit! Maar ik bedoelde eigenlijk een gekookt ei.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had laatst dit gemaakt:
http://www.ilovehealth.nl/eieren-met-tomaat-geitenkaas/
Ik had al geen trek meer, maar ben nu gewoon misselijk... txsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oma was niet zo smerig als die van Fripsel maar je moest altijd wel heel goed opletten. Voor je het wist at je brood dat beschimmeld was. Oma was 90 toen ze nog op zichzelf woonde en zag, rook en proefde nog maar beperkt. Half bedorven aardbeien op een naar schimmel smakende witte boterham is een van de laatste dingen die ze voor me heeft klaargemaakt. Daarna nam ik het maar van haar over.
Omdat ze dement was, bleef ze maar dingen kopen en bewaren terwijl ze gewoon Tafeltje Dekje kreeg en dus weinig nodig had. Ze bewaarde overal restjes van. Nasi in een oud supermarktbakje van de kipfilet bijvoorbeeld. Ze snapte het concept vriezertje boven, koelkast beneden niet. Daardoor bleef ze maar aan de knop van de koelvriezer draaien zodat de koelkast soms bijna uit stond.
Het laatste jaar dat ze thuis woonde had ze om de haverklap wekenlang durende diaree, schimmelinfecties, blaasontsteking, etc. In hindsight denken we dat dat onder andere kwam doordat ze te veel bedorven dingen at. En zichzelf ook niet goed schoonhield. Ze was ook incontinent en kon door ouderdom de wc vaak niet meer halen. Daar is gelukkig allerlei Tena materiaal voor. Maar omdat ze het zelf niet rook meende ze dat dat nog wel goed te recyclen was. Of gewoon dat het niet vies was. Ze ging heel zuinig doen met dat materiaal. Op een gegeven moment ontdekte ik 5 van die incontinentielakentjes in haar bed, allemaal geel en bruin. Daartussen lagen allemaal lakens en oude handdoeken.
Iemand nog honger?
Ik geloof da tik mijn middag tussendoortje overslaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oma was niet zo smerig als die van Fripsel maar je moest altijd wel heel goed opletten. Voor je het wist at je brood dat beschimmeld was. Oma was 90 toen ze nog op zichzelf woonde en zag, rook en proefde nog maar beperkt. Half bedorven aardbeien op een naar schimmel smakende witte boterham is een van de laatste dingen die ze voor me heeft klaargemaakt. Daarna nam ik het maar van haar over.
Omdat ze dement was, bleef ze maar dingen kopen en bewaren terwijl ze gewoon Tafeltje Dekje kreeg en dus weinig nodig had. Ze bewaarde overal restjes van. Nasi in een oud supermarktbakje van de kipfilet bijvoorbeeld. Ze snapte het concept vriezertje boven, koelkast beneden niet. Daardoor bleef ze maar aan de knop van de koelvriezer draaien zodat de koelkast soms bijna uit stond.
Het laatste jaar dat ze thuis woonde had ze om de haverklap wekenlang durende diaree, schimmelinfecties, blaasontsteking, etc. In hindsight denken we dat dat onder andere kwam doordat ze te veel bedorven dingen at. En zichzelf ook niet goed schoonhield. Ze was ook incontinent en kon door ouderdom de wc vaak niet meer halen. Daar is gelukkig allerlei Tena materiaal voor. Maar omdat ze het zelf niet rook meende ze dat dat nog wel goed te recyclen was. Of gewoon dat het niet vies was. Ze ging heel zuinig doen met dat materiaal. Op een gegeven moment ontdekte ik 5 van die incontinentielakentjes in haar bed, allemaal geel en bruin. Daartussen lagen allemaal lakens en oude handdoeken.
Iemand nog honger?
Hmm sorry dan weet ik nietsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat ziet er lekker uit! Maar ik bedoelde eigenlijk een gekookt ei.
Ze had er zelf wat minder last van dan haar omgeving gelukkig. Dat is het lastige met oudere mensen, op het moment dat je er achter komt dat het niet goed gaat ben je al wat te laat. Maar je kunt ook niet de hele tijd iemand gaan bestoken met thuiszorgaanvragen als dat nog niet nodig is. De grootste ellende heeft gelukkig niet zo heel lang geduurd. En van veel dingen zag ze zelf het probleem ook niet in hoor. Ze had natuurlijk wel last van de lichamelijke ongemakken en de opkomende dementie. Maar ze had totaal niet door dat ze een uur in de wind stonk en smerig eten at en vond dat wij zeurden toen we thuiszorg regelden om te komen wassenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:59 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik geloof da tik mijn middag tussendoortje overslaWel sneu voor je oma
Succes Tink!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had al geen trek meer, maar ben nu gewoon misselijk... txs
Op naar de fysio!
Ogh wat sneu. het is zo zielig he. ben blij dat dat mijn grootouders bespaard is gebleven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iemand nog honger?
Oja dat is wel een lekker ideequote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik eet m nu puur maar volgende week doe ik bij mijn middageitjes een plakje zalm
Ja he. Ze fleurde helemaal op toen ze in een verpleeghuis kwam. Lichamelijk dan, geestelijk ging ze snel achteruit. Maar ze had gelukkig een hele lollige manier van dementie en had er zelf niet zo'n last van.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ogh wat sneu. het is zo zielig he. ben blij dat dat mijn grootouders bespaard is gebleven.
Oh dat is wel fijn ja je hoort het ook weleens anders. Oma van mijn vriend is onlangs overleden en zat ook in een verpleeghuis vanwege dementie. Dat was op het laatst toen ze nog op haarzelf woonde ook geen doen meer,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja he. Ze fleurde helemaal op toen ze in een verpleeghuis kwam. Lichamelijk dan, geestelijk ging ze snel achteruit. Maar ze had gelukkig een hele lollige manier van dementie en had er zelf niet zo'n last van.
Ze was de hele dag verhalen aan het verzinnen over de Koningin die op bezoek zou komen enzo. Daar vermaakte ze zichzelf en iedereen prima mee
Ik kan hem ook niet meer vinden.. hahaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:07 schreef Negentiendertig het volgende:
Huh, waarschijnlijk ben ik heel laat hoor, maar was er geen dieettopic? Ik las altijd mee, maar kan hem al een tijdje niet meer vinden in m'n actieve topics?
Anyway, maandag ga ik me inschrijven bij de sportschool, tijd om er weer wat kilo's af te werken
Die reeks is er nog: Topicreeks: Dieetclubquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:07 schreef Negentiendertig het volgende:
Huh, waarschijnlijk ben ik heel laat hoor, maar was er geen dieettopic? Ik las altijd mee, maar kan hem al een tijdje niet meer vinden in m'n actieve topics?
Anyway, maandag ga ik me inschrijven bij de sportschool, tijd om er weer wat kilo's af te werken
Nee, wel jammer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:10 schreef Fripsel het volgende:
Er post alleen niemand meer volgens mij.
Oh, maar die's dus doodgebloed. Jammer, vond het altijd een leuk topic om mee te lezen. Maar mag ik hier aansluiten dan? Gewicht etc. weet ik niet, heb geen weegschaal. Maandag zal ik meer weten, maar ik wil ongeveer 10 kilogram kwijt. Ben eind vorig jaar begonnen met weer "normaal" eten na een maand ofzo schransen (quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die reeks is er nog: Topicreeks: Dieetclub
Tuurlijk mag je hier meepostenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oh, maar die's dus doodgebloed. Jammer, vond het altijd een leuk topic om mee te lezen. Maar mag ik hier aansluiten dan? Gewicht etc. weet ik niet, heb geen weegschaal. Maandag zal ik meer weten, maar ik wil ongeveer 10 kilogram kwijt. Ben eind vorig jaar begonnen met weer "normaal" eten na een maand ofzo schransen (kruidnoten, oliebollen met krenten, gevulde speculaas
), en nu twee weken later past m'n kleding gelukkig alweer beter.
Tuurlijk mag datquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oh, maar die's dus doodgebloed. Jammer, vond het altijd een leuk topic om mee te lezen. Maar mag ik hier aansluiten dan? Gewicht etc. weet ik niet, heb geen weegschaal. Maandag zal ik meer weten, maar ik wil ongeveer 10 kilogram kwijt. Ben eind vorig jaar begonnen met weer "normaal" eten na een maand ofzo schransen (kruidnoten, oliebollen met krenten, gevulde speculaas
), en nu twee weken later past m'n kleding gelukkig alweer beter.
Bwhehehehhe, geweldig ditquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:08 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Chips die op tafel gestaan heeft, en dan terug in een zak gegooit word met verschillende smaken door elkaar. Flessen sinas die op de bodem helemaal bruin gekleurd zijn..
Nee bij mijn oma heb ik nooit de behoefte om me vol te eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |