Wat ongeveer gebeurd is met de Vaatstra-zaak dus. Dader, bekentenis, DNA, en nog zijn er talloze gekkies die denken dat het koninklijk huis er mee te maken heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:43 schreef SicSicSics het volgende:
Als er morgen een bericht verschijnt dat deze 2 heren zich overgegeven hebben, dat ze bekend hebben en dat ze letterlijk zeggen dat ze het heel dom van zichzelf vonden dat ze hun ID's hadden laten liggen, dan nog zou BNW reageren met:
Dat is wel heel makkelijk. Ik geloof het niet.
[..]
De ene vraag stellen is de andere beantwoordenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
-The offensive cartoon was published in 2011, why attack now?
-The Journal's office was protected by a permanent police patrol for years but this security measure was lifted only a few weeks before and it was downsized to one cop inside the office.
Meer vragen dan antwoorden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De ene vraag stellen is de andere beantwoorden
Ik snap niet waar deze snel getrokken conclusie vandaan komt. Met je laatste zin ben ik het deels wel eens, maar ik snap niet hoe deze bij dit bericht van toepassing is. In mijn ogen heeft hij namelijk wel een punt, namelijk dat deze vorm van satire veel met de desbetreffende mensen doet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef schommelstoel het volgende:
Peter r hypocrite de vries laat ook weer eens wat van zich horen
[ link | afbeelding ]
DIe man denkt het ook altijd bij het rechte eind te hebben.
Ik walg al jaren van die man, die altijd denkt gelijkt te hebben en dat ook met een houding doet als of hij ook gelijk heeft.
Alsof dat een verplichting is.quote:-The killers are heard Allahu akbar just to make sure everyone knows they are islamist yet they wear masks and don't want to be identified.
exactquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ik snap niet waar deze snel getrokken conclusie vandaan komt. Met je laatste zin ben ik het deels wel eens, maar ik snap niet hoe deze bij dit bericht van toepassing is. In mijn ogen heeft hij namelijk wel een punt, namelijk dat deze vorm van satire veel met de desbetreffende mensen doet.
Ik wil niets van wat gister gebeurt is goedpraten, begrijp me niet verkeerd,maar wat veel mensen vergeten is dat gelovigen zijn of haar heilige als naasten beschouwen. Als een wijze broer, of beste vriend, iemand die er altijd voor je is en op wie zijn wijsheden je terug kunt vallen als je leven in noodweer verkeerd. Stel je nu eens iemand voor in je persoonlijke kring die jij onvoorwaardelijk liefhebt en vertrouwd. Stel je voor dat diegene te kijk wordt gezet in respectloze cartoons en teksten (want dat is het, vind ik, ookal is het bedoeld als humor).
In het geval van deze vorm van satire, een manier van communicatie die enige vorm van respect, compassie, en eerbied niet kent, gericht op een persoon waar hele bevolkingsgroepen van houden en om geven is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat een kleine kwetsbare minderheid hier niet goed mee om weet te gaan en onder leiding van lage manipulatieve personen daden uitvoert om het pijn doen van zijn geliefden te rechtvaardigen.
Deze laatste groep mensen binnen een bevolkingsgroep die deze daden verrichten, lokken wij op deze grens van de vrijheid van meningsuiting uit om een reactie te geven. Hoe zij reageren is volledig buiten proporties, maar er zijn ook genoeg blanke mensen te verzinnen die niet met gevoelige emoties om kunnen gaan en grenzen overschrijden waaraan niet eens gedacht hoort te worden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:19 schreef kalinhos het volgende:
Praktisch elke aanslag komt Israël wel goed uit...
als het niet volgens een bepaald verwachtingspatroon verloopt is dat gelijk voor bewijs voor iets, bizarre conclusies worden zo makkelijk getrokkenquote:
Dat was mijn punt ook, ik reageerde ook op iemand boven mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:37 schreef Pavement het volgende:
[..]![]()
Waarom zou dit Israël (welke aanslag) ooit goed uitkomen ?
Alsof het na al die aanslagen goed gaat in Israël, oppervlakkig gedacht over zeer delicate en ernstig ingewikkeld conflict.
Deze hele post geldt ook voor christenen en andere geloven, die ook met de regelmaat van de klok te pakken werden genomen. Toch heb ik die niet in koele bloede de cartoonisten zien afslachten. Hoe zou het komen dat de ene groep gelovigen zo buiten alle proporties reageert en men dus blijkbaar met satire het ene geloof meer moet ontzien dan alle andere?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ik snap niet waar deze snel getrokken conclusie vandaan komt. Met je laatste zin ben ik het deels wel eens, maar ik snap niet hoe deze bij dit bericht van toepassing is. In mijn ogen heeft hij namelijk wel een punt, namelijk dat deze vorm van satire veel met de desbetreffende mensen doet.
Ik wil niets van wat gister gebeurt is goedpraten, begrijp me niet verkeerd,maar wat veel mensen vergeten is dat gelovigen zijn of haar heilige als naasten beschouwen. Als een wijze broer, of beste vriend, iemand die er altijd voor je is en op wie zijn wijsheden je terug kunt vallen als je leven in noodweer verkeerd. Stel je nu eens iemand voor in je persoonlijke kring die jij onvoorwaardelijk liefhebt en vertrouwd. Stel je voor dat diegene te kijk wordt gezet in respectloze cartoons en teksten (want dat is het, vind ik, ookal is het bedoeld als humor).
In het geval van deze vorm van satire, een manier van communicatie die enige vorm van respect, compassie, en eerbied niet kent, gericht op een persoon waar hele bevolkingsgroepen van houden en om geven is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat een kleine kwetsbare minderheid hier niet goed mee om weet te gaan en onder leiding van lage manipulatieve personen daden uitvoert om het pijn doen van zijn geliefden te rechtvaardigen.
Deze laatste groep mensen binnen een bevolkingsgroep die deze daden verrichten, lokken wij op deze grens van de vrijheid van meningsuiting uit om een reactie te geven. Hoe zij reageren is volledig buiten proporties, maar er zijn ook genoeg blanke mensen te verzinnen die niet met gevoelige emoties om kunnen gaan en grenzen overschrijden waaraan niet eens gedacht hoort te worden.
er zijn hier ook mensen die buiten proportioneel geweld gebruiken als ze iets horen wat ze niet bevalt, iemand een paar tikken geven omdat hij je moeder uitscheld is voor sommige al genoeg, laat staan wat sommige over hebben voor hun heilige.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze hele post geldt ook voor christenen en andere geloven, die ook met de regelmaat van de klok te pakken werden genomen. Toch heb ik die niet in koele bloede de cartoonisten zien afslachten. Hoe zou het komen dat de ene groep gelovigen zo buiten alle proporties reageert en men dus blijkbaar met satire het ene geloof meer moet ontzien dan alle andere?
Ja, 2 moslims met mitrailleurs op ~1.500.000.000 moslims is "een groep gelovigen die buiten alle proporties reageert?"quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze hele post geldt ook voor christenen en andere geloven, die ook met de regelmaat van de klok te pakken werden genomen. Toch heb ik die niet in koele bloede de cartoonisten zien afslachten. Hoe zou het komen dat de ene groep gelovigen zo buiten alle proporties reageert en men dus blijkbaar met satire het ene geloof meer moet ontzien dan alle andere?
Omdat het ene geloof nog jaren achterloopt in vergelijking met het internationale gemiddelde. Dat onze bevolking, met name de westerse bevolking, zo snel is ontwikkeld, is omdat het in het verleden flink gebruik (en bloederig misbruik) heeft gemaakt van de beschikbare natuurlijke bronnen. Onze bevolking heeft zich razendsnel onder bijna ideale omstandigheden kunnen voortplanten, uitbreiden en ontwikkelen. Het is werkelijk waar ongelofelijk hoe veel we hebben geleerd op het gebied van fysica, biologie, wiskunde, bouw, economie. Op het gebied van alles eigenlijk. Deze kennis krijgt elk kind dat geboren wordt van jongs af aan mee. Onze samenleving is op kennis gebouwd, kennis die is vergaard op goede, maar ook op zeer slechte manieren. Uiteindelijk hebben we vele volkeren in het verleden onderdrukt om zelf beter uit het vuur te komen. En dan doel ik voornamelijk op de natuurlijke bronnen, tijdens de kolonisatie al.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lezen Mata. Ik vraag me af waarom van alle geloven de islam ontzien moet worden van satire en alle andere geloven naar hartelust beledigd mogen worden zonder dat er ooit een moord volgt op een cartoon..quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 2 moslims met mitrailleurs op ~1.500.000.000 moslims is "een groep gelovigen die buiten alle proporties reageert?"
Staat Breiviks massamoord dan ook model voor de "PVV-gedachte" dat links Europa islamiseert?
Of Karst T. en de waxinelichtjeshouderhouderhoudergooier model voor de republikeinse Nederlander?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:39 schreef Nielsch het volgende:
Dit was ook voorspeld door Nostradamus.haute coutureSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en weer denk ik, ik had het zlef kunnen typen. Het praat het niet goed maar verklaart wel een boelquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Omdat het ene geloof nog jaren achterloopt in vergelijking met het internationale gemiddelde. Dat onze bevolking, met name de westerse bevolking, zo snel is ontwikkeld, is omdat het in het verleden flink gebruik (en bloederig misbruik) heeft gemaakt van de beschikbare natuurlijke bronnen. Onze bevolking heeft zich razendsnel onder bijna ideale omstandigheden kunnen voortplanten, uitbreiden en ontwikkelen. Het is werkelijk waar ongelofelijk hoe veel we hebben geleerd op het gebied van fysica, biologie, wiskunde, bouw, economie. Op het gebied van alles eigenlijk. Deze kennis krijgt elk kind dat geboren wordt van jongs af aan mee. Onze samenleving is op kennis gebouwd, kennis die is vergaard op goede, maar ook op zeer slechte manieren. Uiteindelijk hebben we vele volkeren in het verleden onderdrukt om zelf beter uit het vuur te komen. En dan doel ik voornamelijk op de natuurlijke bronnen, tijdens de kolonisatie al.
In mijn ogen is het dan volkomen logisch dat er bevolkingsgroepen zijn die nu, mede door ons toedoen, jaaaren achterlopen. En nu verwachten wij plotseling van hen dat ze dezelfde normen en waarden als ons kennen en verschuilen wij ons onbewust uit dit onbegrip. Ik begrijp dit echt niet.
In mijn ogen zit het namelijk zo: Een mens leeft met geluk 100 jaar, maar bevolkingsgroepen gebaseerd op normen en waarden die elk op verschillende momenten in de geschiedenis zijn vastgelegd leven eeuwen.
Deze jongeren zijn in het Westen geboren en hebben dus dezelfde kansen gehad als elke andere jongere. Deze twee kozen ervoor om naar Syrië te gaan en later weer terug te komen in het door hen zo verfoeide Westen. En nu een slachtpartij uit te voeren op journalisten/cartoonisten/politie.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Omdat het ene geloof nog jaren achterloopt in vergelijking met het internationale gemiddelde. Dat onze bevolking, met name de westerse bevolking, zo snel is ontwikkeld, is omdat het in het verleden flink gebruik (en bloederig misbruik) heeft gemaakt van de beschikbare natuurlijke bronnen. Onze bevolking heeft zich razendsnel onder bijna ideale omstandigheden kunnen voortplanten, uitbreiden en ontwikkelen. Het is werkelijk waar ongelofelijk hoe veel we hebben geleerd op het gebied van fysica, biologie, wiskunde, bouw, economie. Op het gebied van alles eigenlijk. Deze kennis krijgt elk kind dat geboren wordt van jongs af aan mee. Onze samenleving is op kennis gebouwd, kennis die is vergaard op goede, maar ook op zeer slechte manieren. Uiteindelijk hebben we vele volkeren in het verleden onderdrukt om zelf beter uit het vuur te komen. En dan doel ik voornamelijk op de natuurlijke bronnen, tijdens de kolonisatie al.
In mijn ogen is het dan volkomen logisch dat er bevolkingsgroepen zijn die nu, mede door ons toedoen, jaaaren achterlopen. En nu verwachten wij plotseling van hen dat ze dezelfde normen en waarden als ons kennen en verschuilen wij ons onbewust uit dit onbegrip. Ik begrijp dit echt niet.
In mijn ogen zit het namelijk zo: Een mens leeft met geluk 100 jaar, maar bevolkingsgroepen gebaseerd op normen en waarden die elk op verschillende momenten in de geschiedenis zijn vastgelegd leven eeuwen.
Heeft men massaal opgeroepen tot het in het vervolg ontzien van islam of moslims in cartoons of stak men massaal pennen als steun voor de vrijheid van meningsuiting in de lucht?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lezen Mata. Ik vraag me af waarom van alle geloven de islam ontzien moet worden van satire en alle andere geloven naar hartelust beledigd mogen worden zonder dat er ooit een moord volgt op een cartoon..
Je draait de zaken om. Dat is mijn vraag niet. Ik vraag me af waarom er een uitzondering gemaakt zou moeten worden in spotprenten als het om de islam gaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heeft men massaal opgeroepen tot het in het vervolg ontzien van islam of moslims in cartoons of stak men massaal pennen als steun voor de vrijheid van meningsuiting in de lucht?
Het punt blijft dat een minieme gewelddadige minderheid model stellen voor grote groepen mensen wat knullig aandoet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef TitusPullo het volgende:
De waanzin van Breivik had niet veel te maken met kwetsende spotprenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |