Blank = held, Moslim = boefquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik zie heel veel emotionele overreacties op internet, die precies in het zwart-wit denken valt. Uiteraard zijn de daders hardcore criminelen, maar hoezo zijn de slachtoffers helden? Is iedereen die gedood wordt spontaan een held? Wat is een held precies?
Overigens is satire niet geheel zonder verantwoordelijkheid. Vrijheid van meningsuiting is overigens niet absoluut, zelfs de Amerikaanse grondwet stelt limieten hierop.
Brave New Worldquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch zit er wel wat in. En nog iets, een terrorist zou niet vluchten en het vuurgevecht aangaan met de politie/het leger om als "martelaar" te kunnen sterven.²
Een statement, een typische terroristische aanslag. "Niet fucken met de Islam". Deze cartoonisten waren makkelijke slachtoffers en waren internationaal bekend als mensen die satire uitoefenen op de Islam (en andere godsdiensten).quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik zal niet blijer worden van het antwoord vermoed ik, maar wat was de hoofdreden?
En dat is wat die cartoons aantonen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat die lui volgens hun verwrongen perceptie van het geloof geen kritiek mogen accepteren.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Alvast de lijstjes maken voor 2015.
Landen waar een burgeroorlog gaat uitbreken:
- Amerika
- Frankrijk
Er zijn alleen maar mensen met automatische geweren, bomen en granaten aan het schieten naar journalisten, moskeeën, kebabzaken en agenten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:14 schreef Loekie1 het volgende:
Het escaleert helemaal niet, ik hoop alleen dat er betere maatregelen getroffen gaan worden ipv dat pappen en nathouden de hele tijd.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Kreeg ik via Whatsapp binnen:
[..]²
Ik snap niet waarom dit zo uitgebreid op tv moet. Niet echt tactisch lijkt me. Iedereen kijkt mee, inclusief de verdachte.quote:
Dat klopt. Maar het had wie dan ook kunnen zijn natuurlijk. Het had Wilders kunnen zijn, het was Van Gogh, het had een willekeurige mensenmassa kunnen zijn omdat het land waar ze in verblijven in Irak/syrie/whatever actief is etc etc etcquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dat is wat die cartoons aantonen.
Aansteller.quote:
Hebben ze die rocket launcher al gebruikt of niet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit een madridje gaat worden.
Leuk dat de amerikaanse grondwet erbij gehaald wordt, maar dit is gebeurt in Frankrijk. En juist in de Franse grondwet is de vrijheid van meningsuiting juist wel Absoluut. Vindt je dat vervelend? Dan moet je niet in Frankrijk gaan wonen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:14 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Blank = held, Moslim = boef
Zoiets denk ik
Er staat 200 man politie voor de deur, waarschijnlijk heli erboven, en jij denkt dat het dan nog uitmaakt dat het ook op tv isquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit zo uitgebreid op tv moet. Niet echt tactisch lijkt me. Iedereen kijkt mee, inclusief de verdachte.
Goedemorgen allemaal, lekker wakker worden zo...quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Straks breekt de derde wereldoorlog uit.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er staat 200 man politie voor de deur, waarschijnlijk heli erboven, en jij denkt dat het dan nog uitmaakt dat het ook op tv is![]()
man man man
Precies! En daarom dienen de daders ook opgepakt en berecht te worden binnen de kaders van de wet. Ik hoop dat de overheid geen beperkingen legt op individuele vrijheden, in de ijdele hoop dit soort aanslagen te voorkomen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En wat doe je dan? Dan bestrijdt je dat via de wet, zoals Wilders nu aangeklaagd wordt. Niet via kogels. Zoals het binnen de grondwet valt, mag je doen wat je wil. Of het onsmakelijk is of niet.
Ik ben al 5 uur wakkerquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:18 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Goedemorgen allemaal, lekker wakker worden zo...
Ook in Frankrijk is de vrijheid op meningsuiting niet absoluut binnen de wet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Leuk dat de amerikaanse grondwet erbij gehaald wordt, maar dit is gebeurt in Frankrijk. En juist in de Franse grondwet is de vrijheid van meningsuiting juist wel Absoluut. Vindt je dat vervelend? Dan moet je niet in Frankrijk gaan wonen.
Of de Kerstman komt terugquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stelt de fp nog bijna wat voor....o wacht.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Mag ik iedereen hier trouwens even bedankenDoor de vele amateurjournalisten en algemene nieuwsjagers zijn we hier en daarmee ook ik op de FP regelmatig sneller met nieuws brengen dan bijvoorbeeld de NOS. Wat wij al veel eerder wisten door diverse franse sites, dat er aanvallen op moslims en moskeeen waren, wisten wij minstens een half uur eerder
Top top top
Misschien zijn ze wel in Nederlandquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik maak me serieus zorgen. Zolang de daders nog niet zijn gepakt is de kans groot dat ze het nog een keer doen. Ze hebben de wapens nog en weten waarschijnlijk zeker dat ze nog opgepakt zullen worden.²
Enige verschil is dat de NOS waarschijnlijk wat meer aan bronverificatie doetquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Mag ik iedereen hier trouwens even bedankenDoor de vele amateurjournalisten en algemene nieuwsjagers zijn we hier en daarmee ook ik op de FP regelmatig sneller met nieuws brengen dan bijvoorbeeld de NOS. Wat wij al veel eerder wisten door diverse franse sites, dat er aanvallen op moslims en moskeeen waren, wisten wij minstens een half uur eerder
Top top top
Graag gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Die bestaat niet, Jaap.quote:
Niet echt helemaal absoluut. Bovendien wat is de precieze reikwijdte van de vrijheid van meningsuiting? Dat is óók begrensd. Het moet (objectief gezien) gaan om een bijdrage aan een maatschappelijk debat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Leuk dat de amerikaanse grondwet erbij gehaald wordt, maar dit is gebeurt in Frankrijk. En juist in de Franse grondwet is de vrijheid van meningsuiting juist wel Absoluut. Vindt je dat vervelend? Dan moet je niet in Frankrijk gaan wonen.
Wijquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
We zouden een tv zender moeten claimenquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Ik ook niet, maar als je dat wel vindt staat je vrij om de redactie aan te klagen, zoals Geert Wilders is aangeklaagd. Dat mag, de rechter bepaalt uiteindelijk de kaders, en die toetst dat aan de wet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van limieten maar ik vind niet dat deze journalisten een grens hebben overschreden
Als ik twee franse kranten als bron heb, plaats ik het. Lijkt mij genoeg bron.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de NOS waarschijnlijk wat meer aan bronverificatie doet
Dat is eerder wanneer Rusland verder gaat met haar expansiepolitiek.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nope, zolang je niet aanzet tot geweld of haat is in Frankrijk alles geoorloofd. Dit heeft voornamelijk te maken met het Franse verleden van Censuur.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Niet echt helemaal absoluut. Bovendien wat is de precieze reikwijdte van de vrijheid van meningsuiting? Dat is óók begrensd. Het moet (objectief gezien) gaan om een bijdrage aan een maatschappelijk debat.
De NOS komt inderdaad altijd veel later dan andere media, maar goed de NOS is ook niet veel meer de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Okee Hans, bel je even als de 3e wereldoorlog uitbreekt?quote:
Het internet is dan ook sneller dan de normale media. De ouderwetse media is passé. Voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |