Ook in Frankrijk is de vrijheid op meningsuiting niet absoluut binnen de wet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Leuk dat de amerikaanse grondwet erbij gehaald wordt, maar dit is gebeurt in Frankrijk. En juist in de Franse grondwet is de vrijheid van meningsuiting juist wel Absoluut. Vindt je dat vervelend? Dan moet je niet in Frankrijk gaan wonen.
Of de Kerstman komt terugquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Straks breekt de derde wereldoorlog uit.
Stelt de fp nog bijna wat voor....o wacht.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Mag ik iedereen hier trouwens even bedankenDoor de vele amateurjournalisten en algemene nieuwsjagers zijn we hier en daarmee ook ik op de FP regelmatig sneller met nieuws brengen dan bijvoorbeeld de NOS. Wat wij al veel eerder wisten door diverse franse sites, dat er aanvallen op moslims en moskeeen waren, wisten wij minstens een half uur eerder
Top top top
Misschien zijn ze wel in Nederlandquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik maak me serieus zorgen. Zolang de daders nog niet zijn gepakt is de kans groot dat ze het nog een keer doen. Ze hebben de wapens nog en weten waarschijnlijk zeker dat ze nog opgepakt zullen worden.²
Enige verschil is dat de NOS waarschijnlijk wat meer aan bronverificatie doetquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Mag ik iedereen hier trouwens even bedankenDoor de vele amateurjournalisten en algemene nieuwsjagers zijn we hier en daarmee ook ik op de FP regelmatig sneller met nieuws brengen dan bijvoorbeeld de NOS. Wat wij al veel eerder wisten door diverse franse sites, dat er aanvallen op moslims en moskeeen waren, wisten wij minstens een half uur eerder
Top top top
Graag gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Die bestaat niet, Jaap.quote:
Niet echt helemaal absoluut. Bovendien wat is de precieze reikwijdte van de vrijheid van meningsuiting? Dat is óók begrensd. Het moet (objectief gezien) gaan om een bijdrage aan een maatschappelijk debat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Leuk dat de amerikaanse grondwet erbij gehaald wordt, maar dit is gebeurt in Frankrijk. En juist in de Franse grondwet is de vrijheid van meningsuiting juist wel Absoluut. Vindt je dat vervelend? Dan moet je niet in Frankrijk gaan wonen.
Wijquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
We zouden een tv zender moeten claimenquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Ik ook niet, maar als je dat wel vindt staat je vrij om de redactie aan te klagen, zoals Geert Wilders is aangeklaagd. Dat mag, de rechter bepaalt uiteindelijk de kaders, en die toetst dat aan de wet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van limieten maar ik vind niet dat deze journalisten een grens hebben overschreden
Als ik twee franse kranten als bron heb, plaats ik het. Lijkt mij genoeg bron.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de NOS waarschijnlijk wat meer aan bronverificatie doet
Dat is eerder wanneer Rusland verder gaat met haar expansiepolitiek.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Straks breekt de derde wereldoorlog uit.
Nope, zolang je niet aanzet tot geweld of haat is in Frankrijk alles geoorloofd. Dit heeft voornamelijk te maken met het Franse verleden van Censuur.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:20 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Niet echt helemaal absoluut. Bovendien wat is de precieze reikwijdte van de vrijheid van meningsuiting? Dat is óók begrensd. Het moet (objectief gezien) gaan om een bijdrage aan een maatschappelijk debat.
De NOS komt inderdaad altijd veel later dan andere media, maar goed de NOS is ook niet veel meer de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
Okee Hans, bel je even als de 3e wereldoorlog uitbreekt?quote:
Het internet is dan ook sneller dan de normale media. De ouderwetse media is passé. Voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Top top top
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |