Ik begin rustig en meestal een kwartier o.i.d. maar de steek treed al op na 1 km. Ik ben middelvelder en totaal geen sprinter dus met voetbal doe ik meer aan duurloop. Ik bedoel dat je net doet alsof je iets in je handen houdt, want mensen zeggen ook wel eens dat je duimen moet vast houden.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe lang probeer je aan een stuk te lopen? Duurlopen heeft andere training nodig, ook opbouw, dan sprint sporten als voetbal.
En wat bedoel je met iets vasthouden?
ademhaling is heel regelmatig ik let er heel bewust op, neus in mond uit!quote:Op maandag 5 januari 2015 22:11 schreef Storneren het volgende:
Hoe is je ademhaling tijdens het lopen?
Regelmatig?
Misschien wel juist te regelmatig langzaam omdat je er zo bewust mee bezig bent. Laat je lichaam het eens zelf aansturen, Let er niet op en kijk of je dan steken krijgt.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:32 schreef liekeespeldoorn het volgende:
[..]
ademhaling is heel regelmatig ik let er heel bewust op, neus in mond uit!
Doe dat eens niet en houd je handen gewoon losjes open. Niet dat dat tegen steken helpt, denk ik, maar het is juist de bedoeling dat je relaxed loopt zonder ook maar iets krampachtig te 'doen'.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:31 schreef liekeespeldoorn het volgende:
[..]
Ik begin rustig en meestal een kwartier o.i.d. maar de steek treed al op na 1 km. Ik ben middelvelder en totaal geen sprinter dus met voetbal doe ik meer aan duurloop. Ik bedoel dat je net doet alsof je iets in je handen houdt, want mensen zeggen ook wel eens dat je duimen moet vast houden.
dan heb ik ze dus juist losjes, evy vind ik niet uitdagend genoeg. Ik weet gewoon dat het daar niet aan ligt.. maar goed thanks voor je hulp waarschijnlijk kan ik er gewoon niks aan doenquote:Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doe dat eens niet en houd je handen gewoon losjes open. Niet dat dat tegen steken helpt, denk ik, maar het is juist de bedoeling dat je relaxed loopt zonder ook maar iets krampachtig te 'doen'.
Begin eens met een echt beginnersschema van bijvoorbeeld Renate of Evy. Kijk eens in het hardlooptopic in de openingspost voor meer tips: LIF / [Hardlopen] #939 - Als je maar lol hebt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |