SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
#bierentieten
#lekkerewijvenopdefiets
#prachtigekleuren
#zoalshethoort
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Tsja. Over een paar maanden staan ze allemaal weer redelijk scherp en dan krijg je ze niet zomaar.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kan nu gelijk de idoterie van de 2015 KOM's volgen. Heb er vandaag eentje gehaald op een klim waar ik stopte om m'n kaart te pakken en de route om te gooien. Zonder stop moet je die te voet nog kunnen halen.
Ik zou groter halen dan 21. Ik zou 11/25 of 12/25 voor benelux en 12/28 als klimcassette. Een 30 past alleen op shimano en je hebt dan langeslagderrie nodig. En wrom reserve cassette?quote:Op maandag 5 januari 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, welke vertandingen zal ik halen? 11-21 voor op m'n zonda's en 12-30 voor op m'n andere wielen zodat ik die cassette kan gebruiken mocht ik een keer limburg oid gaan?
En dan wil ik eigenlijk meteen een reservecassette halen. Wat voor vertanding zal ik daarvoor halen?
Oh dat van die 30 wist ik niet. Ga dan voor een 11-25 en 12-28. Reserve omdat ik er van baal dat ik nu niet kan fietsen.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou groter halen dan 21. Ik zou 11/25 of 12/25 voor benelux en 12/28 als klimcassette. Een 30 past alleen op shimano en je hebt dan langeslagderrie nodig. En wrom reserve cassette?
Miche cassettes zijn gewoon van staal dus die gaan zolang mee als je ketting mee gaat. De tandwielen slijten omdat de ketting langer wordt vooral. Ja Campy en Miche maakt ook nog 29 cassettes maar een 30 hebben ze nooit gehad, omdat rijders met Campagnolo zo'n wagenwiel toch niet nodig hebben, das meer voor mooiweertoerders die met Shimano rijden.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh dat van die 30 wist ik niet. Ga dan voor een 11-25 en 12-28. Reserve omdat ik er van baal dat ik nu niet kan fietsen.
Weet je hoe lang die miche cassette's meegaan?
Waar zijn die campa cassete's dan van? Want je kan toch meerdere kettingen op je cassette gebruiken? Na ~3000 km check ik hoe ver de ketting gesleten is en dan vervang ik 'm. Meestal gaat dat goed en kan ik een cassette 2/3 kettingen gebruiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Miche cassettes zijn gewoon van staal dus die gaan zolang mee als je ketting mee gaat. De tandwielen slijten omdat de ketting langer wordt vooral. Ja Campy en Miche maakt ook nog 29 cassettes maar een 30 hebben ze nooit gehad, omdat rijders met Campagnolo zo'n wagenwiel toch niet nodig hebben, das meer voor mooiweertoerders die met Shimano rijden.
Ook van staal al zijn die wel wat mooier afgewerkt dan miche primato, maja als je 'm voornamelijk voor woon/werk gebruikt zou ik een goedkope cassette monteren. Ik rijd op de lorini ook wel met shimano wielen, dat is 9 speed en dat gaat prima. Heb er een batavus cassette op voor shimano body compatibel die kost me een tientje.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zijn die campa cassete's dan van? Want je kan toch meerdere kettingen op je cassette gebruiken? Na ~3000 km check ik hoe ver de ketting gesleten is en dan vervang ik 'm. Meestal gaat dat goed en kan ik een cassette 2/3 kettingen gebruiken.
Waarom dan miche en geen veloce? Die miche kost iets van 35 euro en veloce ook.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ook van staal al zijn die wel wat mooier afgewerkt dan miche primato, maja als je 'm voornamelijk voor woon/werk gebruikt zou ik een goedkope cassette monteren. Ik rijd op de lorini ook wel met shimano wielen, dat is 9 speed en dat gaat prima. Heb er een batavus cassette op voor shimano body compatibel die kost me een tientje.
Voor de bergen zou ik een 11-28 halen van Tiagra (of hoe dat ook heet bij Campa). Voor de paar kilometer per jaar dat je in de bergen rijdt hoeft het niet super te zijn. Daarnaast is dat direct je reserve-cassette.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, welke vertandingen zal ik halen? 11-21 voor op m'n zonda's en 12-30 voor op m'n andere wielen zodat ik die cassette kan gebruiken mocht ik een keer limburg oid gaan?
En dan wil ik eigenlijk meteen een reservecassette halen. Wat voor vertanding zal ik daarvoor halen?
Durianrider? Ben jij dat?quote:Op maandag 5 januari 2015 10:26 schreef Carb het volgende:
[..]
Voor de bergen zou ik een 11-28 halen van Tiagra (of hoe dat ook heet bij Campa). Voor de paar kilometer per jaar dat je in de bergen rijdt hoeft het niet super te zijn. Daarnaast is dat direct je reserve-cassette.
11-21 lijkt mij niet handig, zou eerder een 11-25 halen voor de polder (en de klimclassic deed je er toch ook gewoon mee?)quote:Op maandag 5 januari 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
Neuh, mijn oude ketting had ik 2000 km op staan. Die andere wielen heb ik al een jaar niet gebruikt.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:53 schreef ddx het volgende:
[..]
11-21 lijkt mij niet handig, zou eerder een 11-25 halen voor de polder (en de klimclassic deed je er toch ook gewoon mee?)
en gewoon reserve cassette (en ketting) op voorraad leggen.
net zoals reserve crank bij jou misschien handig is
Wel grappig dat beide wielen/cassettes 'versleten' zijn, heb je dan misschien toch te lang doorgereden met je oude ketting ?
Ik heb afgelopen weekend ook mijn cassette vervangen (ultegra 11-25) na 17k, tochtje woensdag begon hij soms ff door te slaan. (ketting heb ik paar honderd km geleden vervangen, 4e ketting met deze cassette)
Tsja. Ik zal dan iets minder snel kunnen. Opzich ook geen ramp, want dan kan ik nog steeds tot zeker 60 km/uur kunnen blijven bijtrappen.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:09 schreef ddx het volgende:
13/29 lijkt me niet echt prettig heuveltje af ?
Voor jou hetzelfde. Hoe gaat het met je man?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:23 schreef CyclingGirl het volgende:
De beste wensen nog allemaal en dat het een sportief jaar mag worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |