Onzin. Echt absolute onzin.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
Als je geloof haat, haat je ook de mensen die het geloof uitdragen.
Het is zeker een ding.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bijna onafscheidelijk. Als je geloof haat, haat je ook de mensen die het geloof uitdragen. Je kunt zeggen dat geloof niet je ding is, dat is volstrekt wat anders. Maar een geloof haten - het is geen entiteit of ding.
Het gaat nu niet om kritiek maar om opmerkingen als: Jezus bestaat niet, de bijbel is een sprookje, godverdomme. Of afbeeldingen waarin het christendom belachelijk gemaakt wordt.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook niks mis met kritiek op de islam.
Juist.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Onzin. Echt absolute onzin.
Ik vind het christendom een afschuwelijke religie, maar ik houd zielsveel van mijn moeder die toch echt gereformeerd is.
Niet echt. Weinig mensen zeggen dat christenen voor de leeuwen moeten. Zo goed als nul eigenlijk.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, meestal is het ongeveer 'opflikkeren met die kerk, stelletje kinderverkrachters', of 'voor de leeuwen ermee'.
Maar daar wordt vaak niet zo moeilijk over gedaan.
Niets onzinnigs aan. Het is een kunstmatige nuance die je voor jezelf hebt gemaakt om zo je liefde voor je moeder te kunnen bewaren. Zonder religieuzen geen religie. Die discussie hebben wij trouwens al eerder gehad in een ander topic - en zie geen verdere aanleiding voor een herhaling van zetten.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind het christendom een afschuwelijke religie, maar ik houd zielsveel van mijn moeder die toch echt gereformeerd is.
Dus je haat je eigen hatelijke mening over religie. Je raakt zo in de knoop.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het is zeker een ding.
Ik haat haat.
Zelfs dat kan.
De islam wordt inderdaad met de fluwelen handschoen aangereikt in dit land.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat nu niet om kritiek maar om opmerkingen als: Jezus bestaat niet, de bijbel is een sprookje, godverdomme. Of afbeeldingen waarin het christendom belachelijk gemaakt wordt.
Op straat of tv zie je zulke dingen nooit over de Islam. Zo'n held als Mathijs van Nieuwkerk vond het nodig om "godverdomme" toen een priester te gast was terwijl hij dat nooit roept. Je zal zo iemand nooit iets zeggen wat de islam schaadt.
Geloof (ven) is het toppunt van kunstmatig.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niets onzinnigs aan. Het is een kunstmatige nuance die je voor jezelf hebt gemaakt om zo je liefde voor je moeder te kunnen bewaren. Zonder religieuzen geen religie. Die discussie hebben wij trouwens al eerder gehad in een ander topic - en zie geen verdere aanleiding voor een herhaling van zetten.
Je denkt dat als Mathijs godverdomme had gezegd als er een imam te gast was dit allemaal anders zou zijn gelopen.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat nu niet om kritiek maar om opmerkingen als: Jezus bestaat niet, de bijbel is een sprookje, godverdomme. Of afbeeldingen waarin het christendom belachelijk gemaakt wordt.
Op straat of tv zie je zulke dingen nooit over de Islam. Zo'n held als Mathijs van Nieuwkerk vond het nodig om "godverdomme" toen een priester te gast was terwijl hij dat nooit roept. Je zal zo iemand nooit iets zeggen wat de islam schaadt.
Ik heb zelf ook weinig met religie maar mijn moeder is moslim en gaat wel eens naar de moskee.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als die discussie al geweest was, dan zou je niet nogmaals met die onzin aan komen zetten.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niets onzinnigs aan. Het is een kunstmatige nuance die je voor jezelf hebt gemaakt om zo je liefde voor je moeder te kunnen bewaren. Zonder religieuzen geen religie. Die discussie hebben wij trouwens al eerder gehad in een ander topic - en zie geen verdere aanleiding voor een herhaling van zetten.
Nee.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je haat je eigen hatelijke mening over religie. Je raakt zo in de knoop.
Wat een vergelijking weer.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als die discussie al geweest was, dan zou je niet nogmaals met die onzin aan komen zetten.
Hier, kanker zou ook niet bestaan zonder mensen. Toch haat ik kankerpatiënten absoluut niet, maar kanker wel.
Weer een onzinnige vergelijking van religie met kanker. Hoe uniek ook. Kanker wordt niet vrijwillig uitgedragen, subtiel verschil. Kanker is een ernstige ziekte, te bestrijden middels medicijnen. Kanker bepaalt niet je identiteit.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als die discussie al geweest was, dan zou je niet nogmaals met die onzin aan komen zetten.
Hier, kanker zou ook niet bestaan zonder mensen. Toch haat ik kankerpatiënten absoluut niet, maar kanker wel.
Je kan wel een hekel hebben aan TellSell terwijl je moeder er groot fan van is en dagelijks producten koopt.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hangt van de imam af.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat als Mathijs godverdomme had gezegd als er een imam te gast was dit allemaal anders zou zijn gelopen.
Het is compleet idioot. En als het er op aan komt zullen de meeste het ook niet doen.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook weinig met religie maar mijn moeder is moslim en gaat wel eens naar de moskee.
Als ik zie dat heel veel mensen juichen bij brandbommen richting moskeeën word ik daar toch een beetje misselijk van.
Ook van mensen die het begrijpen en logisch vinden trouwens.
Gewoon nee. Niet doen. Zo simpel is het. En oproep ertoe is een oproep tot geweld en strafbaar.
Nee. Dit is totaal iets anders. Het is net zo vreemd als je vergelijking met organenquote:Op zondag 4 januari 2015 13:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het gaat niet om de ziekte, maar om het los van elkaar kunnen zien van zaken.
Zie hierboven.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weer een onzinnige vergelijking van religie met kanker.
Ohja, toen destijds. Hoe mensen zich in bochten wringen om zo kunstmatig mogelijk gelovigen niet te haten.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Dit is totaal iets anders. Het is net zo vreemd als je vergelijking met organen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |