abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148315341
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Dit is totaal iets anders. Het is net zo vreemd als je vergelijking met organen :P
TellSell dan?
Of mindfullness of Yoga?
pi_148315348
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Dit is totaal iets anders. Het is net zo vreemd als je vergelijking met organen :P
Die begreep je ook niet hè?
pi_148315357
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die begreep je ook niet hè?
Gahahaah nee maar vond hem wel zeer grappig.
pi_148315383
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zie hierboven.

Maar goed, als jij graag wilt geloven dat je gehaat wordt als mensen je religie verwerpelijk vinden, dan moet je dat maar doen. Maar ga er dan niet van uit dat mensen die slachtofferrol serieus nemen, want die is in dat geval toch echt volledig fictief.
Ik voel mij geen slachtoffer hoor. Met dergelijke mensen ga ik gewoon niet om. Mensen die mijn religie haten zijn wat mij betreft niet echt voor rede vatbaar. Zijn doorgaans ook niet de meest snuggere lieden die dergelijke emoties hebben bij een geloof.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315386
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:44 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

TellSell dan?
Of mindfullness of Yoga?
Die laatste 2 misschien ? TellSell zie ik niet idd.
pi_148315413
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien zijn die reacties van de Islam ook wel veroorzaakt door bepaalde gedragingen van het Vrije Westen. Of geldt het dan niet? Is het alleen altijd omgekeerd het geval.
De islam zal altijd een vijandbeeld willen creëren tegen alles wat met vrijheid of moderniteit te maken heeft of simpelweg andersdenkend is. Je ziet agressie tegen Hindoes, Joden, westerlingen atheïsten, homo's en Christenen.
Het is iedereen zijn schuld behalve die van de islamitisch hetero man want dat is blijkbaar het superieure wezen. Slachtofferrol !!!

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doen alle moslims dit ?
Dat zoeken ze maar lekker onderling uit ondertussen worden wij, en ik als atheïst, opgescheept met een religie die duidelijk een destabiliserende werking heeft en waar we beslist niet om gevraagd hebben. Waar blijven de referenda ??
Na eeuwen van hard werken en strijd hebben we de invloed van religie eindelijk overwonnen. Theocratische tijden, en daarmee de middeleeuwen, verdwenen en we begonnen aan gelukkige, welvarende tijden van vrijheid en vooruitgang. We zijn blijkbaar vergeten wat die vrome gelovigen aanrichten als zij het voor het zeggen krijgen. Geen compassie of medelijden met religie. Geef religie nooit meer een kans !

quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, sommige PVV'ers vinden het alleen mooi als een moskee in vlammen opgaat.
En vele moslims vinden het leuk als Christenen vermoord worden. Zo'n 100.000 per jaar in de islamitische landen. En dat zijn cijfers van vóór ISIS.
Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148315431
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kritiek op islam levert niet veel sneller reëel gevaar / bedreigingen op?
Andersom geredeneerd omvat de meeste kritiek op de Islam een relatieve bedreiging aan het adres van moslims. Zou dat allicht samenhangen? En dan doel ik niet op louter fysieke bedreigingen, maar ook bedreigingen op het gebied van (ontnemen) rechten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315463
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Zijn doorgaans ook niet de meest snuggere lieden die dergelijke emoties hebben bij een geloof.
En heb je dat alleen bij negatieve, of ook bij positieve emoties? Dit klinkt namelijk een beetje als 'als je het niet met me eens bent, dan ben je dom'.
  zondag 4 januari 2015 @ 13:48:14 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148315466
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weer een onzinnige vergelijking van religie met kanker. Hoe uniek ook. Kanker wordt niet vrijwillig uitgedragen, subtiel verschil. Kanker is een ernstige ziekte, te bestrijden middels medicijnen. Kanker bepaalt niet je identiteit.
Religie vaak ook niet. Hoeveel mensen besluiten op hun 18e ineens gelovig te worden? Vrijwel alle religieuzen zijn van kinds af aan gehersenspoeld. Overigens ben ik het met Jigzoz eens: ik verwerp de Islam en elke invloed daarvan op de maatschappij, net als het Christendom en het Jodendom maar ik heb geen hekel aan de volgelingen ervan. Alleen als ze mij in de weg zitten of mij proberen te vertellen dat ik verkeerd leef volgens hun geloof.
pi_148315483
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En heb je dat alleen bij negatieve, of ook bij positieve emoties? Dit klinkt namelijk een beetje als 'als je het niet met me eens bent, dan ben je dom'.
Nee hoor, iemand die het niet met me eens is, daar kan ik het prima mee vinden. Er is nogal een groot verschil tussen haat - en het ergens niet mee eens zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315504
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Religie vaak ook niet. Hoeveel mensen besluiten op hun 18e ineens gelovig te worden? Vrijwel alle religieuzen zijn van kinds af aan gehersenspoeld. Overigens ben ik het met Jigzoz eens: ik verwerp de Islam en elke invloed daarvan op de maatschappij, net als het Christendom en het Jodendom maar ik heb geen hekel aan de volgelingen ervan. Alleen als ze mij in de weg zitten of mij proberen te vertellen dat ik verkeerd leef volgens hun geloof.
Kanker is toch totaal iets anders? Als je kanker hebt probeer je er van af te komen. En met een beetje geluk en succesvolle behandeling lukt dit ook.
pi_148315556
quote:

[..]

Duizenden mensen besluiten op een volwassen leeftijd zich te bekeren tot een religie. De claim dat religie geen onderdeel uitmaakt van een identiteit van een religieuze is dan ook uiterst onnozel. Ik word dagelijks geconfronteerd met reacties waarin geschreven wordt 'dat ik verkeerd leef of denk' volgens atheïsten. Moet ik nu een hekel hebben aan atheïsten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315562
quote:

[..]

Zelfs bij dat laatste ben ik niet zo moeilijk. Als religieuzen me vertellen dat Jezus van me houdt en dat hij mij gaat redden van mijn zondige leven, dan vind ik dat wel komisch. Als ze vol blijven houden, dan zeg ik dat ik niet tot de doelgroep behoor. Gaan ze dan nog door, dan loop ik weg, nog steeds niet kwaad overigens. Verder dan dat is het nog nooit gegaan trouwens.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 13:52:31 ]
pi_148315567
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat nu niet om kritiek maar om opmerkingen als: Jezus bestaat niet, de bijbel is een sprookje, godverdomme. Of afbeeldingen waarin het christendom belachelijk gemaakt wordt.
Op straat of tv zie je zulke dingen nooit over de Islam. Zo'n held als Mathijs van Nieuwkerk vond het nodig om "godverdomme" toen een priester te gast was terwijl hij dat nooit roept. Je zal zo iemand nooit iets zeggen wat de islam schaadt.
Godverdomme werd / wordt ook gewoon door Christenen geroepen.

https://www.google.com.tr(...)WpVOXWB6Sz8wfUsYHgBA

Deze imam is in 2012 uit z'n functie gezet mede door kritische noten in de media, zat oa bij P&W in debat met Markouch waarin zijn zijn visie op de islam en de uitwerking ervan werd bekritiseerd.
  zondag 4 januari 2015 @ 13:52:32 #215
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148315578
:( Ongelooflijk hoe denigrerend er wordt gesproken over varkensstallen overigens! BAH
pi_148315579
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duizenden mensen besluiten op een volwassen leeftijd zich te bekeren tot een religie. De claim dat religie geen onderdeel uitmaakt van een identiteit van een religieuze is dan ook uiterst onnozel. Ik word dagelijks geconfronteerd met reacties waarin geschreven wordt 'dat ik verkeerd leef of denk' volgens atheïsten. Moet ik nu een hekel hebben aan atheïsten?
Nee aan het Atheïsme zelf, niet aan de volgers :P
pi_148315597
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee aan het Atheïsme zelf, niet aan de volgers :P
Nee juist wel, zie zijn reactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315617
quote:
11s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee juist wel, zie zijn reactie.
Ja dat is wat hij eigenlijk bedoeld maar niet zegt.
pi_148315630
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee aan het Atheïsme zelf
Atheïsme is niks. Neem het gewoon die 'volgers' maar kwalijk. Uit naam van het atheïsme valt niets anders te zeggen dan 'ik geloof niet (echt) in een god'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 13:55:23 ]
pi_148315646
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Andersom geredeneerd omvat de meeste kritiek op de Islam een relatieve bedreiging aan het adres van moslims. Zou dat allicht samenhangen? En dan doel ik niet op louter fysieke bedreigingen, maar ook bedreigingen op het gebied van (ontnemen) rechten.
Kritiek op religie zal ook moslims uiteindelijk meer brengen dan het krampachtig vasthouden aan antiek gedachtegoed en het lange tenen syndroom / hysterische slachtofferrol.

Vooral dat laatste zal helpen als die eens zullen verdwijnen.

We hebben hier gezien dat het uiteindelijk een land / een volk / een mens verder brengt.

Verlichting en meer van het goede.
pi_148315679
Gewoon leven en laten leven.

Zo moeilijk is het toch niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148315680
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Atheïsme is niks. Neem het gewoon die 'volgers' maar kwalijk. Uit naam van het atheïsme valt niets anders te zeggen dan 'ik geloof niet (echt) in een god'.
Wij vinden dit logisch ja. Een gelovige kijkt hier anders tegen aan.
pi_148315691
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:54 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kritiek op religie zal ook moslims uiteindelijk meer brengen dan het krampachtig vasthouden aan antiek gedachtegoed en het lange tenen syndroom / hysterische slachtofferrol.

Vooral dat laatste zal helpen als die eens zullen verdwijnen.

We hebben hier gezien dat het uiteindelijk een land / een volk / een mens verder brengt.

Verlichting en meer van het goede.
Niemand ageert tegen kritiek op religie. Problematisch is dat de mensen die vooraan staan om kritiek te leveren op religie, zelf bar weinig incasseringsvermogen hebben. Oftewel in hun ogen is het vaak zo dat moslims het eens moeten zijn met die kritiek, want anders...! Zo werkt dat natuurlijk niet.

Elk tegenargument wordt vervolgens gepareerd met vermeende deskundige slogans als Taqqiya, ISIS en alles wat er niet toe doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315700
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wij vinden dit logisch ja. Een gelovige kijkt hier anders tegen aan.
Dan doet die gelovige er goed aan een woordenboek te raadplegen. Atheïsme is niks.
pi_148315705
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Atheïsme is niks. Neem het gewoon die volgers maar kwalijk. Uit naam van het atheïsme valt niets anders te zeggen dan 'ik geloof niet (echt) in een god'.
En dat wordt onderbouwd door het wetenschappelijke en het aantoonbare. Een onderbouwing die bij religie ontbreekt omdat het gebaseerd is op gebakken lucht.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148315709
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

Het wereldbeeld toont anders.

Helaas.
  zondag 4 januari 2015 @ 13:58:04 #227
396550 Richestorags
pi_148315720
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar als het verder gaat dan dat wel: ik bedoelde ook niet echt zozeer mijzelf persoonlijk maar als bijvoorbeeld religieuzen hun kind verstoten omdat hij homo is. Of artsen verketteren die abortus plegen bij een verkrachte vrouw. Dat soort engnekken. Ook atheïsten doen dat en dat vind ik minderwaardig gedrag. Daarom zei ik ook, ik heb geen hekel aan religieuzen tenzij ze mensen veroordelen op onzinnige zaken. Maar dat heeft dan meer met de persoon an sich en zijn religiebeleving te maken, maar hij kan wel degelijk de ideeën daarvoor opdoen in de religie. Ideeën m.b.t. homohaat, huwelijk, abortus, drugsgebruik etc.

Ik vind het toch wel frappant dat in seculiere staten gelovigen de meeste vrijheid van religie kennen en ook mensenrechten e.d. het meeste gerespecteerd worden. Onderdrukking en afwezigheid van vrijheid van religie, seksuele geaardheid e.d. komt ironisch gezien het meest voor in de zogenaamd tolerante religieuze landen.
pi_148315740
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:57 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

En dat wordt onderbouwd door het wetenschappelijke en het aantoonbare. Een onderbouwing die bij religie ontbreekt omdat het gebaseerd is op gebakken lucht.
Disneyisfacisme
Alienszijnfascisme.

Een kinderlijk standpunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315741
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:57 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Zelfs dat hoeft niet eens. Ik heb hier bijvoorbeeld een atheïstische tafel staan. Die heeft echt niet nagedacht over wetenschappelijke onderbouwingen. Hij gelooft gewoon niet in een god. Dat kan hij nu eenmaal niet.
pi_148315791
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zelfs dat hoeft niet eens. Ik heb hier bijvoorbeeld een atheïstische tafel staan. Die heeft echt niet nagedacht over wetenschappelijke onderbouwingen. Hij gelooft gewoon niet in een god. Dat kan hij nu eenmaal niet.
Ik bedoel niet de betekenis van het woord.
pi_148315807
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, maar als het verder gaat dan dat wel: ik bedoelde ook niet echt zozeer mijzelf persoonlijk maar als bijvoorbeeld religieuzen hun kind verstoten omdat hij homo is. Of artsen verketteren die abortus plegen bij een verkrachte vrouw. Dat soort engnekken. Ook atheïsten doen dat en dat vind ik minderwaardig gedrag. Daarom zei ik ook, ik heb geen hekel aan religieuzen tenzij ze mensen veroordelen op onzinnige zaken. Maar dat heeft dan meer met de persoon an sich en zijn religiebeleving te maken, maar hij kan wel degelijk de ideeën daarvoor opdoen in de religie. Ideeën m.b.t. homohaat, huwelijk, abortus, drugsgebruik etc.
Zoals je al zegt hebben atheïsten die ideeën net zo goed. Een mens vindt altijd wel ergens een reden voor om te haten, een groep weg te zetten of af te stoten. Spreek dan over mensen an sich en niet zozeer religieuzen, atheisten of whatever.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148315812
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet de betekenis van het woord.
Wat dan wel?
pi_148315820
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niemand ageert tegen kritiek op religie. Problematisch is dat de mensen die vooraan staan om kritiek te leveren op religie, zelf bar weinig incasseringsvermogen hebben. Oftewel in hun ogen is het vaak zo dat moslims het eens moeten zijn met die kritiek, want anders...! Zo werkt dat natuurlijk niet.

Elk tegenargument wordt vervolgens gepareerd met vermeende deskundige slogans als Taqqiya, ISIS en alles wat er niet toe doet.
Onverdraagzaamheid komt momenteel voor een groot deel vanuit mensen met een debiele beleving interpretatie van de islam.

Haat en angst voor die vorm van / de islam is mijns inziens totaal begrijpelijk.

Haat en angst die overigens ook bij moslims gevoel wordt.
pi_148315844
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Dat jij en ik dit zien als de waarheid. Een gelovige niet.
pi_148315866
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Onverdraagzaamheid komt momenteel voor een groot deel vanuit mensen met een debiele beleving interpretatie van de islam.

Haat en angst voor die vorm van / de islam is mijns inziens totaal begrijpbaar.

Was je maar ook zo begripvol als het ging om haat en angst vanuit de moslimgemeenschap. En dat is meteen het punt hier. Die selectiviteit die jij aanstipt komt hier nu als een boemerang bij je terug.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 januari 2015 @ 14:03:01 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148315868
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Haat en angst voor die vorm van / de islam is mijns inziens totaal begrijpbaar.

de grootste onverdraagzaamheid zie ik toch in de mensen die alles maar op een hoop willen gooien om zo eenduidig mogelijk zich ergens tegen af te zetten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148315873
quote:

Schijnbaar wel.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:03:54 #238
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148315900
quote:

Wat erg deze opmerking. Dat is precies wat er jaaaren gebeurd is.
pi_148315955
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat jij en ik dit zien als de waarheid. Een gelovige niet.
Het doet er helemaal niet toe wat er als waarheid gezien wordt. Atheïsme verantwoordelijk stellen voor bepaalde denkbeelden of gedragingen is net zoiets als rechtshandigheid daarvoor verantwoordelijk stellen. Een religie is een enorm pakket aan verhalen, regels, opvattingen en cultuur. Daar kun je nog wel bepaalde gedragingen mee verklaren. Maar atheïsme is letterlijk niets. Ongeacht wat je gelooft.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:07:06 #240
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148316002
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Godverdomme werd / wordt ook gewoon door Christenen geroepen.

https://www.google.com.tr(...)WpVOXWB6Sz8wfUsYHgBA

Deze imam is in 2012 uit z'n functie gezet mede door kritische noten in de media, zat oa bij P&W in debat met Markouch waarin zijn zijn visie op de islam en de uitwerking ervan werd bekritiseerd.
Dat was mijn punt ook. We roepen het al zo lang dat zelfs christenen het roepen. Maar wee de gebeente als je iets dergelijks over de islam zegt. Bij die Nekschot (een cartoonist) stormde een hele politiemacht zijn huis binnen omdat hij islam-kritische cartoons maakten. Heb nog nooit gehoord dat dat bij een christelijk-kritische cartoonist is gebeurd. Als er nou een islamitische variant van The Life of Brian zou verschijnen in de bioscoop dan vliegen er gelijk auto's en bioscopen in brand.
Wat nou PVV is gevaarlijker dan islam? Ik heb er nog weinig van gemerkt dat mensen geen kritiek op de PVV durven geven.
pi_148316021
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het doet er helemaal niet toe wat er als waarheid gezien wordt. Atheïsme verantwoordelijk stellen voor bepaalde denkbeelden of gedragingen is net zoiets als rechtshandigheid daarvoor verantwoordelijk stellen. Een religie is een enorm pakket aan verhalen, regels, opvattingen en cultuur. Daar kun je nog wel bepaalde gedragingen mee verklaren. Maar atheïsme is letterlijk niets. Ongeacht wat je gelooft.
Atheisme is letterlijk niets.. ongeacht wat je gelooft?

.. :?
pi_148316033
quote:

Als dat het uitgangspunt van religies was geweest, dan was er (vrijwel) geen aversie tegen welke religie dan ook geweest.
pi_148316035
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld maar dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat wij ook tot een groep behoren. Het was eigenlijk ook een grapje :P
pi_148316050
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Atheisme is letterlijk niets.. ongeacht wat je gelooft?

.. :?
Dat klopt.
pi_148316059
Wat een drama trouwens om de reacties van individuelen op Facebook, weet ik hoeveel aandacht krijgt het wel niet :(

In plaats dat de politiek gewoon wat aan die criminele moslims doet, dan heb je ook geen last van hele groepen Nederlanders die de islam als het geloof van de duivel zien ;) Want het geloof van de vrede straalt het momenteel echt niet uit met alle shit in de wereld die moslims veroorzaken.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:09:05 #246
396550 Richestorags
pi_148316062
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals je al zegt hebben atheïsten die ideeën net zo goed. Een mens vindt altijd wel ergens een reden voor om te haten, een groep weg te zetten of af te stoten. Spreek dan over mensen an sich en niet zozeer religieuzen, atheisten of whatever.
Wel dat gaf ik al aan, je hebt ook atheïsten die dat soort minderwaardig gedrag vertonen. Het punt is wel dat die geen inspiratie kunnen halen uit een religie, wil je homo's haten / het gedrag afkeuren of abortus en daarvoor een rechtvaardiging hebben hoef je alleen maar wat Abrahamistische boekwerken open te slaan.

De selectieve verontwaardiging is nog eens het ergst: tal van andere geboden worden door de vingertjeswijzers zelf genegeerd. Ik denk dat het een soort framingsmechanisme is waarbij ze onbewust diep van binnen zich in een constante spagaat bevinden over de eigen zwakheden in hun geloofspraktijk (sex voor het huwelijk, drinken, niet vaak naar de kerk / moskee gaan, slecht praten over medemensen) en dat uit zich in het wijzen naar een zwakkere groep die een makkelijk slachtoffer is. Met name katholieken kennen deze hypocrisie, die lappen zowat alles aan hun laars wat God verboden heeft maar o wee abortus of homoseksualiteit.
pi_148316072
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld maar dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat wij ook tot een groep behoren. Het was eigenlijk ook een grapje :P
Tot welke groep behoren wij dan? De atheïsten? Dat is helemaal geen groep.
pi_148316089
Op eigen risico
pi_148316096
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tot welke groep behoren wij dan? De atheïsten? Dat is helemaal geen groep.
Volgens de gelovige.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:10:17 #250
67670 Skv
Cynist.
pi_148316098
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hihi alle pvv-stemmers zijn dom en tokkie. Waarom kunnen ze niet op een slimme-mensenpartij stemmen zoals ik?
Daar komt het wel in de regel op neer. Kunnen die mensen niet nadenken over de gevolgen van hun gedachtegoed ofzo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')