Natuurlijk is dat wel een groep. Iets hoeft niet georganiseerd te zijn om een groep te zijn. Blonde mensen behoren ook tot een groep. Die van blonde mensen. Iedereen behoort ook tot de groep inwoners van zijn of haar woonplaats.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tot welke groep behoren wij dan? De atheïsten? Dat is helemaal geen groep.
Je valt me aan op iets dat ik juist wel noem?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was je maar ook zo begripvol als het ging om haat en angst vanuit de moslimgemeenschap. En dat is meteen het punt hier. Die selectiviteit die jij aanstipt komt hier nu als een boemerang bij je terug.
quote:Haat en angst die overigens ook bij moslims gevoel wordt.
Ah, we zijn natuurlijk die grote stortbak vol ongelovigen.quote:
Nee dat is een ander verhaal. Net zoals gelovige denken dat wij het fout hebben en wij andersom.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, we zijn natuurlijk die grote stortbak vol ongelovigen.
Ik kan dat echt met geen mogelijkheid serieus nemen.
Juist.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als dat het uitgangspunt van religies was geweest, dan was er (vrijwel) geen aversie tegen welke religie dan ook geweest.
'De groep van de eenlingen die nergens bij horen' Ja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een groep. Iets hoeft niet georganiseerd te zijn om een groep te zijn. Blonde mensen behoren ook tot een groep. Die van blonde mensen. Iedereen behoort ook tot de groep inwoners van zijn of haar woonplaats.
Probeer es vanuit de gedachtegang van een gelovige te denkenquote:Op zondag 4 januari 2015 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'De groep van de eenlingen die nergens bij horen' Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Dat zal best, maar als gelovigen ongelovigen als één grote groep zien, dan ga ik dat niet minder idioot vinden.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat is een ander verhaal. Net zoals gelovige denken dat wij het fout hebben en wij andersom.
Hoe vaak ik wel niet aan moslims heb moeten uitleggen dat ik niet geloof, en mijn familie ook niet. Ze begrepen er geen flikker van. :p
Ja, dat heb ik een jaar of 15 gedaan.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Probeer es vanuit de gedachtegang van een gelovige te denken
Dan is dit toch niet zo lastig ?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik een jaar of 15 gedaan.
Eenlingen kunnen prima als groep gecategoriseerd worden. Zoals iemand ook al aanhaalde, de mensen met blonde haren.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'De groep van de eenlingen die nergens bij horen' Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Zo zie je maar weer.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh moslims staken eigen moskee in brand
http://rikus.wordpress.co(...)niet-op-platte-land/
Ja, dat kan. De linkshandigen, de rechtshandigen. Vraag is wat je er vervolgens mij doet.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eenlingen kunnen prima als groep gecategoriseerd worden. Zoals iemand ook al aanhaalde, de mensen met blonde haren.
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga ook maar eens een fantasiablogje starten. En dan eigen nieuwsberichten schrijven aan de hand van hear-say, gevonden op andere blogjes en obscure websites. Kan ik meteen iedereen overtuigen van mijn gelijk dat Aliens bestaan en dat Yasmin23 eigenlijk bigfoot is.
Ook niets, betekent iets. Atheisten kunnen als groep bepaalde gedragingen vertonen die te herleiden zijn naar hun gedeelde overeenkomst, namelijk hun geloof in niets. Zo zou er (hypothetisch) geconstateerd kunnen worden dat haat jegens gelovigen bijvoorbeeld veel vaker voorkomt onder atheïsten.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De linkshandigen, de rechtshandigen. Vraag is wat je er vervolgens mij doet.
Als je de blonde haren verantwoordelijk gaat stellen voor allerlei gedragingen en opvattingen, dan gaat er iets niet helemaal goed. Die blonde haren betekenen namelijk alleen maar de kleur van het haar. Bij atheïsme is dat nog erger: dat betekent écht niets.
Jij kan je niet voorstellen dat er gelovige zijn die ons als groep zien ?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De linkshandigen, de rechtshandigen. Vraag is wat je er vervolgens mij doet.
Als je de blonde haren verantwoordelijk gaat stellen voor allerlei gedragingen en opvattingen, dan gaat er iets niet helemaal goed. Die blonde haren betekenen namelijk alleen maar de kleur van het haar. Bij atheïsme is dat nog erger: dat betekent écht niets.
Precies.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook niets, betekent iets. Atheisten kunnen als groep bepaalde gedragingen vertonen die te herleiden zijn naar hun gedeelde overeenkomst, namelijk hun geloof in niets.
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh moslims staken eigen moskee in brand
http://rikus.wordpress.co(...)niet-op-platte-land/
Welke typische gedraging zou jij graag toe willen schrijven het niet geloven in een god? Ja, het mag ook een fictieve gedraging zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook niets, betekent iets. Atheisten kunnen als groep bepaalde gedragingen vertonen die te herleiden zijn naar hun gedeelde overeenkomst, namelijk hun geloof in niets.
Ik heb er ook weinig van gemerkt dat mensen geen kritiek op de islam durven geven.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb er nog weinig van gemerkt dat mensen geen kritiek op de PVV durven geven.
Welja, een of andere vage blog als bron. Lekker overtuigend.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jullie kunnen weer ademhalen. Het vierde rijk is nog niet begonnen.
Nog los van het feit dat die twee andere aanslagen als een huis staan.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welja, een of andere vage blog als bron. Lekker overtuigend.
Hier niet. Ga jij maar eens op tv vertellen dat Mohammed een gewelddadige pedofiel is.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb er ook weinig van gemerkt dat mensen geen kritiek op de islam durven geven.
Tuurlijk wel. Ik kan me zelfs voorstellen dat er gelovigen zijn die het bijzonder rechtvaardig vinden als ik eeuwig zou branden. Neemt niet weg dat ik beide nogal idioot vind.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij kan je niet voorstellen dat er gelovige zijn die ons als groep zien ?
Ga jij dat maar eens over Justin Bieber vertellen op TV.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hier niet. Ga jij maar eens op tv vertellen dat Mohammed een gewelddadige pedofiel is.
Wij horen dus ook tot een groep. Dat was eigenlijk mijn puntquote:Op zondag 4 januari 2015 14:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik kan me zelfs voorstellen dat er gelovigen zijn die het bijzonder rechtvaardig vinden als ik eeuwig zou branden. Neemt niet weg dat ik beide nogal idioot vind.
O, en voor het geval dat: ik vergelijk hier atheïsme dus NIET met de hel.
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je zo makkelijk te manipuleren?
Ik reageer met "Zo zie je maar weer"quote:Zweden, januari 2015
De brand als gevolg van een ‘aanslag’ met een brandbom op de moskee van Eskilstuna, een oostelijke wijk van Stockholm, blijkt van binnenuit te zijn ontstaan, zo blijkt uit nader politieonderzoek. Woordvoerders van de moskee noemen het ‘een ongeluk’. Bij de brand in de moskee van Eskilstuna raakten vijf mensen gewond. Aanslagen op twee andere moskeeën vonden plaats op een moment dat er niemand aanwezig was.
De aanvallen op moskeeën vinden plaats tegen een achtergrond van steeds intensievere debatten over immigratie. De aanslagen leidden tot massale solidariteitsbetuigingen met moslims onder het motto ‘Blijf van mijn moskee af’. De moskee in Uppsala die niet beschadigd raakte door de aanslag, werd bedolven met rode harten.
Mijn punt is:quote:Op zondag 4 januari 2015 14:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Ik reageer met "Zo zie je maar weer"
Jij komt aan met "manipuleren".
Wat is je punt?
(Tenzij bovenstaand bericht niet echt is / verzonnen is)
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga ook maar eens een fantasiablogje starten. En dan eigen nieuwsberichten schrijven aan de hand van hear-say, gevonden op andere blogjes en obscure websites. Kan ik meteen iedereen overtuigen van mijn gelijk dat Aliens bestaan en dat Yasmin23 eigenlijk bigfoot is.
Ik kijk wel uit. Ik zeg liever wat aardigs over hem zodat zijn fans me ook aardig vinden.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga jij dat maar eens over Justin Bieber vertellen op TV.
Ik lees dat dagelijks op de frontpage.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hier niet. Ga jij maar eens op tv vertellen dat Mohammed een gewelddadige pedofiel is.
Dus het bericht is nep / fantasie.quote:
Je snapt zijn punt niet.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus het bericht is nep / fantasie.
Je zou eigenlijk heel blij moeten zijn als dit inderdaad de uitkomst is.
Toch?
Of past het niet goed in wat je verwachtte?
Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt gaan. Als het inderdaad wel de uitkomst is dan geldt dat er twee aanslagen zijn geweest in amper een week tijd, in plaats van drie. En dan?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus het bericht is nep / fantasie.
Je zou eigenlijk heel blij moeten zijn als dit inderdaad de uitkomst is.
Toch?
Of past het niet goed in wat je verwachtte?
Vanuit een bepaald perspectief vast wel. Maar dat zegt niks.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wij horen dus ook tot een groep. Dat was eigenlijk mijn punt
Pffff punten.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:30 schreef Webschip het volgende:
Dat gebeurt vaker dat iemand andermans punt niet snapt. Soms bewust, soms onbewust.
1 minder is altijd veel beter toch?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt gaan. Als het inderdaad wel de uitkomst is dan geldt dat er twee aanslagen zijn geweest in amper een week tijd, in plaats van drie. En dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |