Dat klopt..quote:Op zondag 4 januari 2015 11:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan moet hij de rest van zijn leven kaal blijven. Dat is ook niet zo leuk voor hem en zijn gezin.
Er is een minimum wat iemand mag houden, als zo een persoon van een uitkering leeft dan mag je uitgaan van een paar tientjes per maand.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan moet hij de rest van zijn leven kaal blijven. Dat is ook niet zo leuk voor hem en zijn gezin.
Niet van jouw probleem iemand anders probleem maken. Leer maar gewoon om een rekeningnummer goed over te typen. Zo moeilijk is dat niet, als je gewoon nuchter bent.quote:
Wie zegt dat een nummer veranderd is? Misschien was het een eerste factuur van deze leverancier. Verder :NWS / Gemeente maakt per ongeluk 186.000 euro over aan Brabanderquote:Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bij zo'n groot bedrag ga je niet ruchsichloos op een veranderd nummer op een factuur af lijkt mij.
quote:Op zondag 4 januari 2015 12:05 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Niet van jouw probleem iemand anders probleem maken. Leer maar gewoon om een rekeningnummer goed over te typen. Zo moeilijk is dat niet, als je gewoon nuchter bent.
Mij persoonlijk is dit nog nooit overkomen, maar iedereen kan een fout maken.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:05 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Niet van jouw probleem iemand anders probleem maken. Leer maar gewoon om een rekeningnummer goed over te typen. Zo moeilijk is dat niet, als je gewoon nuchter bent.
Gebruik dat argument maar in de rechtszaalquote:Op zondag 4 januari 2015 12:05 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hoezo "niet voor jou bedoeld". Als het op mijn rekening wordt gestort, beschouw ik het als een bijdrage, als erkenning voor mijn swag.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:12 schreef Robar het volgende:
[..]als je besluit het geld uit te geven terwijl je weet dat het niet voor jou bedoeld is, maak je het je eigen probleem.
Wat een slechte vergelijking dit. Als dat oude vrouwtje mij geld geeft en de volgende dag komt zeuren "geef me mijn geld terug, ik dacht dat je mijn kleinzoon was (omdat mijn kleinzoon me had verteld dat jij hem was)", dan zou de situatie vergelijkbaar zijn. Al zou ik voor een klein bedrag geen zin hebben in het gezeik en het wel teruggeven. Bij 186.000 euro mogen ze lekker de tering genieten.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:14 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Mij persoonlijk is dit nog nooit overkomen, maar iedereen kan een fout maken.
Beroof je ook oude vrouwtjes die op straat zijn gevallen? Dan hadden ze maar overeind moeten blijven. Aasgierengedrag
De wet staat gelukkig niet aan jouw kant. Het is dus wel degelijk jouw probleem zodra je moet terugbetalenquote:Op zondag 4 januari 2015 12:19 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hoezo "niet voor jou bedoeld". Als het op mijn rekening wordt gestort, beschouw ik het als een bijdrage, als erkenning voor mijn swag.
[..]
Wat een slechte vergelijking dit. Als dat oude vrouwtje mij geld geeft en de volgende dag komt zeuren "geef me mijn geld terug, ik dacht dat je mijn kleinzoon was (omdat mijn kleinzoon me had verteld dat jij hem was)", dan zou de situatie vergelijkbaar zijn. Al zou ik voor een klein bedrag geen zin hebben in het gezeik en het wel teruggeven. Bij 186.000 euro mogen ze lekker de tering genieten.
quote:Op zondag 4 januari 2015 12:19 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hoezo "niet voor jou bedoeld". Als het op mijn rekening wordt gestort, beschouw ik het als een bijdrage, als erkenning voor mijn swag.
[..]
Wat een slechte vergelijking dit. Als dat oude vrouwtje mij geld geeft en de volgende dag komt zeuren "geef me mijn geld terug, ik dacht dat je mijn kleinzoon was (omdat mijn kleinzoon me had verteld dat jij hem was)", dan zou de situatie vergelijkbaar zijn. Al zou ik voor een klein bedrag geen zin hebben in het gezeik en het wel teruggeven. Bij 186.000 euro mogen ze lekker de tering genieten.
Lees het artikel uit de Parool, gepost door 99.999. Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als jullie het doen overkomen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De wet staat gelukkig niet aan jouw kant. Het is dus wel degelijk jouw probleem zodra je moet terugbetalen
Eigenlijk wel ja, dat jij niet begrijpt hoe een vergelijking werkt is dus ook weer jouw probleem, dat jij in een ander zijn schoenen probeert te schuiven.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:21 schreef Robar het volgende:
[..]jouw vergelijking is inderdaad een stuk beter.
Dat die mensen geen zin hebben om te dagvaarden is hun probleem. De gemeente zal dat bij zo een bedrag zeer zeker wel doen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Lees het artikel uit de Parool, gepost door 99.999. Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als jullie het doen overkomen.
[..]
Eigenlijk wel ja, dat jij niet begrijpt hoe een vergelijking werkt is dus ook weer jouw probleem, dat jij in een ander zijn schoenen probeert te schuiven.
Waarom de gemeente?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat die mensen geen zin hebben om te dagvaarden is hun probleem. De gemeente zal dat bij zo een bedrag zeer zeker wel doen.
En zij zijn degene die daarmee een onverschuldigde betaling hebben gedaan.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom de gemeente?
Die hebben de factuur voldaan naar het vermelde IBAN nummer.
Dat staat ook in het artikel vermeld. Diegene die de betaling doet (de gemeente) heeft het geld verkeerd overgemaakt en moet er dus achteraan.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom de gemeente?
Die hebben de factuur voldaan naar het vermelde IBAN nummer.
Zolang je het geld niet op je rekening hebt staan, mogen ze het komen zoeken. Daarbij is het ook niet het probleem van de gemeente. Als je lastig genoeg doet, gaan ze zichzelf daar na een tijdje ook achter de oren krabben en denken "Misschien hadden ze maar het goede rekeningnummer op de factuur moeten zetten, waarom zouden wij dit moeten oplossen?"quote:Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat die mensen geen zin hebben om te dagvaarden is hun probleem. De gemeente zal dat bij zo een bedrag zeer zeker wel doen.
Dus de gemeente is -als klant- verantwoordelijk voor de fouten van de opdrachtnemer?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat staat ook in het artikel vermeld. Diegene die de betaling doet (de gemeente) heeft het geld verkeerd overgemaakt en moet er dus achteraan.
Ja, dan zoeken ze het in de waarde van je huis, loonbeslag, executeren van je inboedel. Als jij dat ervoor overhebt, moet je het lekker doenquote:Op zondag 4 januari 2015 12:29 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Zolang je het geld niet op je rekening hebt staan, mogen ze het komen zoeken. Daarbij is het ook niet het probleem van de gemeente. Als je lastig genoeg doet, gaan ze zichzelf daar na een tijdje ook achter de oren krabben en denken "Misschien hadden ze maar het goede rekeningnummer op de factuur moeten zetten, waarom zouden wij dit moeten oplossen?"
Dat is het welquote:Op zondag 4 januari 2015 12:29 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Daarbij is het ook niet het probleem van de gemeente.
Dat moeten we nog maar zien.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, dan zoeken ze het in de waarde van je huis, loonbeslag, executeren van je inboedel. Als jij dat ervoor overhebt, moet je het lekker doen
Wat erachteraan gaan betreft wel, in eerste instantie, maar als het echt hopeloos is, dan komt er een punt waarop ze daar ook zeggen "Wij hebben het geld overgemaakt naar het nummer op de factuur. Zij hebben de fout gemaakt, niet wij."quote:
Okeequote:
Je opmerkingen worden er niet slimmer op. Ik trek niet in twijfel of je een taalkundig correcte vergelijking maakt. Ik stel alleen dat jouw vergelijking net als degene waar jij op reageert van hetzelfde kaliber is. Allebei erg ver gezocht en niet echt relevant.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Lees het artikel uit de Parool, gepost door 99.999. Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als jullie het doen overkomen.
[..]
Eigenlijk wel ja, dat jij niet begrijpt hoe een vergelijking werkt is dus ook weer jouw probleem, dat jij in een ander zijn schoenen probeert te schuiven.
Als iemand geld op je rekening stort wat duidelijk niet voor jou bestemd is dan dien je dat geld terug te storten. Dat weet jij zelf ook, want je spreekt jezelf al tegen.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:21 schreef daNpy het volgende:
Als iemand geld op jouw rekening stort hoef je daar niets mee te doen. Een 'dankjewel' is wel vriendelijk
Hier gaat het om een groot bedrag, maar maakt dat wat uit?
2 ton voor de 1 kan minder waard zijn als 25 euro voor een ander.
Degene die de fout maakt heeft een probleem, niet de ontvanger. Tot het natuurlijk tot een rechtszaak komt.
Heel vroeger deed de Rabobank dit ook nog. Maar dan praat ik over 30 jaar geleden.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Nee. Overigens deed vroeger alleen de postbank dat. Alle andere rekeningnummer zijn opgesteld middels de 11-proef.
Mijn vergelijking was dan ook gebaseerd op zijn vergezochte en irrelevante vergelijking. Mijn doel was slechts om hem kloppend te maken. Aangezien ik dat gewoon heb gedaan, is mijn vergelijking niet van hetzelfde kaliber, maar gewoon overduidelijk superieur.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:42 schreef Robar het volgende:
[..]
Je opmerkingen worden er niet slimmer op. Ik trek niet in twijfel of je een taalkundig correcte vergelijking maakt. Ik stel alleen dat jouw vergelijking net als degene waar jij op reageert van hetzelfde kaliber is. Allebei erg ver gezocht en niet echt relevant.
Rente trekken kan prima, tot ze verzoeken het geld terug te storten.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:51 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel rente krijg je eigenlijk over zo een bedrag als je dat bv een maand of 3 of een half jaar ofzo op je spaarrekening zet.
Ik bedoel het duurde waarschijnlijk sowieso wel ff voordat bedrijf X bij de gemeente aan de bel trok lijkt me. En dan nog uitzoeken en kut en eens bellen of een brief schrijven of weet ik eht wat.
Als je nou gewoon een beetje lastig doet en langzaam met reageren overal op en een beetje terughoudend dan lijken mij die 3 maanden zo voorbij en misschien het half jaar ook wel.
Hoeveel rente heb je dan gevangen?
Wat voor bedrag hebben we het dan over? Ik heb geen idee namelijk. Stel je hebt 186K 3 maanden op je rekening. Hoeveel rente krijg je dan? Stel je hebt 186K een half jaar op je rekening, hoeveel rente krijg je dan?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Rente trekken kan prima, tot ze verzoeken het geld terug te storten.
Echter, let wel op met de vermogensbelasting die je op 1 januari mag betalen
Kun je zelf gemakkelijk uitrekenen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat voor bedrag hebben we het dan over? Ik heb geen idee namelijk. Stel je hebt 186K 3 maanden op je rekening. Hoeveel rente krijg je dan? Stel je hebt 186K een half jaar op je rekening, hoeveel rente krijg je dan?
Die kosten kan je volgens het wet & recht artikel gewoon terugkrijgen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
quote:
quote:
Zeg 2 procent op jaarbasis. Dus een jaar is 3720 euro.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat voor bedrag hebben we het dan over? Ik heb geen idee namelijk. Stel je hebt 186K 3 maanden op je rekening. Hoeveel rente krijg je dan? Stel je hebt 186K een half jaar op je rekening, hoeveel rente krijg je dan?
Als je erkent dat het bedrijf een vordering op je heeft, maar dat wilde je toch juist nietquote:Op zondag 4 januari 2015 12:55 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Die kosten kan je volgens het wet & recht artikel gewoon terugkrijgen.
Nou, veel meer dan een procent rente vang je nu niet meer. Dat is 1860 euro op jaarbasis en de helft daarvan voor een half jaar of een kwart voor een kwartaal.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb het over de situatie die Geralt schetst.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je erkent dat het bedrijf een vordering op je heeft, maar dat wilde je toch juist nietHet was toch hun probleem?
Het zou wel heel zuur zijn als je als goedwillende burger op 31 december 2 ton ontvangt, het op 2 januari terugstort om vervolgens 2400 euro belasting te mogen betalen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb het een keer gehad, was niet zo'n heel groot bedrag en dat heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd voordat het weer op mijn rekening stond. Het duurt sowieso al een maand voordat je de adresgegevens krijgt van de bank.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:51 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel rente krijg je eigenlijk over zo een bedrag als je dat bv een maand of 3 of een half jaar ofzo op je spaarrekening zet.
Ik bedoel het duurde waarschijnlijk sowieso wel ff voordat bedrijf X bij de gemeente aan de bel trok lijkt me. En dan nog uitzoeken en kut en eens bellen of een brief schrijven of weet ik eht wat.
Als je nou gewoon een beetje lastig doet en langzaam met reageren overal op en een beetje terughoudend dan lijken mij die 3 maanden zo voorbij en misschien het half jaar ook wel.
Dat geld is nooit van jou geweest (onverschuldigde betaling)quote:Op zondag 4 januari 2015 12:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het zou wel heel zuur zijn als je als goedwillende burger op 31 december 2 ton ontvangt, het op 2 januari terugstort om vervolgens 2400 euro belasting te mogen betalen.
Omdat het gemeenschapsgeld is wat niet op de juiste bestemming is gekomen?quote:Op zondag 4 januari 2015 11:27 schreef daNpy het volgende:
De gemeente heeft de factuur voldaan, heeft afschrift als bewijs, rekeningnummer klopt met banknummer op de factuur.
Ik zie niet in waarom de gemeente ineens achter een correct betaalde factuur aan moet. Lijkt me toch een zaak voor de facturerende partij
Maakt het uit van wie het ineens geld isquote:Op zondag 4 januari 2015 13:04 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Omdat het gemeenschapsgeld is wat niet op de juiste bestemming is gekomen?
Er wordt van je verwacht dat je het doet, een rechter kan je pas verplichten het te doen toch?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als iemand geld op je rekening stort wat duidelijk niet voor jou bestemd is dan dien je dat geld terug te storten. Dat weet jij zelf ook, want je spreekt jezelf al tegen.
Jij zegt dat niet hoeft, totdat de rechter zegt dat het wel moet. Oftewel: wettelijk gezien moet het dus wel, maar je doet het gewoon niet voordat het je opgelegd wordt. Dat is wat anders.
Klopt.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er wordt van je verwacht dat je het doet, een rechter kan je pas verplichten het te doen toch?
Nee, want dat is een overeenkomst die je zelf aan gaat.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat kun je ook stellen van de huur, of een rekening die je moet betalen. Beetje vreemde gedachtegang
Als je kan aantonen dat het bedrag op je rekening staat vanwege een onverschuldigde betaling dan hoef je daarover geen vermogensbelasting te betalen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, veel meer dan een procent rente vang je nu niet meer. Dat is 1860 euro op jaarbasis en de helft daarvan voor een half jaar of een kwart voor een kwartaal.
Maar als je inderdaad dat geld op 1 januari op je rekening had staan ndan betaal je wel 1,2 % VRH.
Ofwel heel veel schiet je er niet mee op
Zodra dit hem bekend wordt gemaakt kan hij het wél weten. Daar is geen gerechtelijke uitspraak voor nodig.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, want dat is een overeenkomst die je zelf aan gaat.
In dit geval heeft de Brabander niet gevraagd om dat geld, hij heeft het simpelweg gekregen.
Dat dit een fout is kan hij niet weten.
Klopt, heb het net ook even opgezocht:quote:Op zondag 4 januari 2015 13:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zodra dit hem bekend wordt gemaakt kan hij het wél weten. Daar is geen gerechtelijke uitspraak voor nodig.
Nee, het is wettelijk bepaald dat je het terug moet storten, maar een rechter kan je opleggen de wet na te leven als je dat zelf vertikt.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er wordt van je verwacht dat je het doet, een rechter kan je pas verplichten het te doen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |