abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148268349
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Schaam je je ook als je Ajax-hooligans tekeer ziet gaan?
Ik ben een fervente Feyenoorder en heb een hekel aan de echte hoolies ja
pi_148268371
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:34 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik ben een fervente Feyenoorder en heb een hekel aan de echte hoolies ja
Maar schaam je je ervoor?
pi_148268461
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
pi_148268806
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar schaam je je ervoor?
Is het relevant? Maar als ik op feestjes raar wordt aangekeken als ik bv vertel ook naar veel uitwedstrijden te gaan omdat ik 'dan wel een type zal.zijn die met stenen gooit' wel eens ja
pi_148268900
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:47 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is het relevant? Maar als ik op feestjes raar wordt aangekeken als ik bv vertel ook naar veel uitwedstrijden te gaan omdat ik 'dan wel een type zal.zijn die met stenen gooit' wel eens ja
Nou ja, als je je zegt te schamen voor extremistische PVV'ers wel ja. Je moet je niet schamen voor zaken waar je geen deel van uitmaakt.
pi_148269241
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik niet. Wat een met haat vervulde idioten.
Ik lach ze uit omdat ze ontzettend sneu bezig zijn.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:32:09 #57
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148270021
wat een debielen zijn pvv stemmers toch ook :') (dubbelop)
pi_148271661
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:37 schreef remlof het volgende:
En ik mag hopen dat Wilders zich hiervan distantieert.
Dat is hetzelfde als van moslims vragen dat ze zich van terrorisme distantieren
  zaterdag 3 januari 2015 @ 03:08:33 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_148271917
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:45 schreef Zolder het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als van moslims vragen dat ze zich van terrorisme distantieren
Nou nee, want dit is op een Facebookpagina die "Steun de PVV" heet, de link met de PVV is veel directer dan die tussen moslims in het algemeen en moslims die moorden uit naam van de Islam.
Yankee go home!
pi_148271967
Het zouden ook zomaar van die AFA's kunnen zijn die daar PVV'ers aan het acteren zijn.

pi_148272658
Dat kan het OM mooi gaan uitzoeken.

Als het AFA'ers zijn (kans nadert 0) komen we daar achter.

Oproep tot geweld is keihard verboden en terecht. Schoften.
pi_148272671
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:37 schreef Webschip het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
:')
pi_148272687
Wilders heeft hier ontzettend veel mee te maken. Zie de titel van de Facebook-pagina en zie hoe vaak hij moskeeën haathutten heeft benoemend.

Daarnaast heeft hij de islam een ziekte genoemd en de grootste ramp die ons land trof in 100 jaar. Erger dan WOII.

Wat doe je met ziektes? Die bestrijdt je. Wilders kanaliseert helemaal niet. Hij maakt het erger en geeft een voorzet. Creëert een sfeer, waarin geweld normaal lijkt.
pi_148272711
Kustaw zei het al een jaar geleden
quote:
Ik maak me langzamerhand steeds meer zorgen. Afgelopen zondag kwam ik terecht in een Facebookgroep, genaamd ‘Nederland mijn vaderland’. Daar was een bericht geplaatst over brandstichting in een moskee in Enkhuizen.

Het bericht werd een keer of driehonderd geliket. Eronder verschenen reacties die bijna zonder uitzondering deze strekking hadden: ‘Jammer dat ie niet volledig is afgebrand.’ ‘Daar moet op gedronken worden.’ ‘Laat dit het voorbeeld zijn voor alle moskeeën. Hulde aan de dader.’ ‘Jammer dat er niemand in zat.’ ‘Gaan we een inzamelingsactie opzetten voor oud papier en peut?’ ‘Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen?’ En zo verder.

Al een paar jaar vallen me plekken op internet op waar de haat tegen de islam, moslims, Marokkanen zo oploopt, dat een sfeer ontstaat waarin geweld bijna logisch is. Soms doet het me denken aan de broeierige webfora van jihadisten. En ik zou niet raar meer opkijken als een of andere gek ervan overtuigd raakt dat hij de daad bij het woord moet voegen.

Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam.’ De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid.

Wilders laat er in het stuk geen twijfel over bestaan wie deze ziekte verspreiden: dat zijn de Marokkanen. Die maakt hij met de term ‘Marokkanenprobleem’ collectief verantwoordelijk voor criminaliteit.

En ja, hij stelt daarna wat maatregeltjes voor maar die staan zó niet in verhouding tot zijn probleemschets, die lijken maar een schaamlap.

Als je hierop wijst, heet je al gauw: links, politiek correct, een probleemontkenner, een wegkijker. Dat is onzin. Je kunt bijvoorbeeld prima kritisch zijn op de islam, prima criminele Marokkaans-Nederlandse jongens aanpakken en tóch bezwaar maken tegen de suggestie dat een bevolkingsgroep uit ziekteverwekkers bestaat. Maar de rechtse kerk is nét als de linkse kerk: niet argumenteren maar met kwalificaties smijten om anderen buiten de discussie te plaatsen.

Het is raar. Toen Wilders minder erge dingen zei, stonden velen vaak onnodig op hun achterste benen. Nu is het stiller. Terwijl ik bang ben dat Wilders en de PVV intussen omstandigheden helpen scheppen waarin geweld als legitiem wordt gezien.

Kustaw Bessems
http://www.bnr.nl/opinie/(...)ustaw-bessems-zorgen

Wat Wilders doet is niet kanaliseren, verre van zelfs, verre van.
pi_148272826
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wilders is een symptoom, niet de ziekte.
De spreekwoordelijke ziekte is niets meer dan een kleine verkoudheid, door de hypogonder van een Wilders denkt de domme massa dat de ziekte een zeer besmettelijke zombieuitbraak is.
pi_148272885
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Oh dus dat is dit geen aanleiding maar een op zichzelf staand ding? :')
Zonder Wilders was er geen xenofobe houding tegenover alles war met de islam te maken heeft en dus ook geen reacties als deze als het over afbranden van moskeen gaat
Nee inderdaad. Die Zweden hadden niet zoveel naar Geert moeten luisteren.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 08:39:09 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148272961
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 07:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wilders heeft hier ontzettend veel mee te maken. Zie de titel van de Facebook-pagina en zie hoe vaak hij moskeeën haathutten heeft benoemend.

Daarnaast heeft hij de islam een ziekte genoemd en de grootste ramp die ons land trof in 100 jaar. Erger dan WOII.

Wat doe je met ziektes? Die bestrijdt je. Wilders kanaliseert helemaal niet. Hij maakt het erger en geeft een voorzet. Creëert een sfeer, waarin geweld normaal lijkt.
Tuurlijk moet Wilders zich hiervan distantieren en zelfs dat is niet genoeg. De naam van zijn beweging wordt misbruikt in allerlei haatzaaiende berichten. Als een soortgelijke beweging, stel die heet 'steun de Albert Heijn', berichten plaatst met 'steek alle Jumbo's' in de fik, dan zal Ahold er alles aan doen om die Facebookpagina uit de lucht te krijgen. Dit is echt zulke slechte reclame normaal gesproken.

Het zou Wilders sieren om die pagina geheel van Facebook te laten verwijderen wegens misbruik van de naam van zijn beweging.

[ Bericht 3% gewijzigd door Falco op 03-01-2015 12:12:05 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148273076
stanbeeld :')
pi_148273088
Precies en de vergelijking met "moslims motten zich toch ook niet overal van destantieru" slaat nergens op.

De PVV is een landelijke politieke partij en een organisatie waarvan heel erg duidelijk wie de voorman is. Als iemand met die naam aan de haal gaat is het alleen maar logisch dat de voorman ervan afstand neemt.

In geval van Wilders is dit echter maar de vraag, aangezien zijn standpunten duidelijk zijn. De islam is een ziekte en het liefst hebben ze een Nederland zonder de islam.
Moslims daarentegen zijn een erg diverse geloofsgroep van meer dan 1 miljard mensen die niet allemaal per persoon afstand moeten nemen van dingen. Moslimleiders die dat wel doen (en dat zijn er miljoenen ) doen hun taak goed en die dat niet doen zijn extremistische idioten.

De vraag is bij welke groep Geert wil horen.
pi_148275767
quote:
Steun de PVV
51 min. · Bewerkt ·
joop.nl denkt het allemaal zo goed te weten.. behalve wat er onder het Nederlandse volk afspeelt! Het lijkt Rutte2 wel.. lekker je kop in het zand blijven steken!
Dit schrijft joop dus over onze pagina en onze volgers:
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch wil dat het OM de oproepen tot brandstichting onderzoekt. De Raad van Marokkaanse Moskeeën doet aangifte. De posting met de gewraakte reacties is verwijderd nadat het bericht daarover op Joop een golf van verontwaardiging losmaakte. De verwijdering is opvallend omdat op de bewuste pagina racistische en anderszins verwerpelijke reacties veelvuldig voorkomen.

Steun de PVV
3 uur · Bewerkt ·
Goedemorgen PVV Vrienden!
Wij doen ons uiterste best om de 'Linkse' reageerders te verbannen van onze pagina! Reageerders waarvan velen 'buitenlanders' zijn die onder een Nederlandse naam reageren met een nep profiel! :')
Laat je niks wijsmaken! een PVVer laat zich niks vertellen door een ander!
Blijf gewoon je mening verkondigen! een PVVer blijft strijdbaar net als Geert!
Steun Geert! Steun de PVV!

https://www.facebook.com/steundepvv?fref=ts
Wat een mensen....
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:07:30 #71
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148275936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat een mensen....
Echt, die deur van Paviljoen 3 heeft een nieuw slot nodig. Of een wachtwoord op de PC in de recreatiezaal.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148275985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 03:13 schreef DrDentz het volgende:
Het zouden ook zomaar van die AFA's kunnen zijn die daar PVV'ers aan het acteren zijn.

[ afbeelding ]
Uiteraard, want het is natuurlijk ondenkbaar dat er PVV-sympathisanten rondlopen die dit soort acties toejuichen.

De malloten die begrip en zelfs respect hadden voor Breivik waren zeker ook allemaal AFA-types?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148276025
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 07:44 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

:')
Dit gezegde geldt voor een ieder hoor.
pi_148276119
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:10 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dit gezegde geldt voor een ieder hoor.
Wat is voor jou de aanleiding om dat gezegde in dit topic te gebruiken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148276218
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is voor jou de aanleiding om dat gezegde in dit topic te gebruiken?
Voor beide groepen.

Een religie of ideologie dat haat predikt of intolerantie bezigt kan op kritiek rekenen. Maar ook een stel malloten die oproepen tot brandstichting krijgt de storm van voren.

En terecht natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')