Lees je eigen teksten maar na en kijk maar eens hoe vaak jij iemand iets toedicht. Het enige wat een moslim definieert is dat hij zelf zegt te geloven in de islam maar verder zegt het weinig over zijn opvattingen. Als jij een schaal wilt maken van moslim zijn tussen nauwelijks, gematigd en extreem dan is dat alleen mogelijk als jij een opvatting hebt over de juiste islamistische opvattingen. In mijn ogen is dat ook geloven in iets ook al geloof je dan niet dat allah bestaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waar schreef ik dit en wat schreef ik precies?
Nee, dat is hebzucht.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:24 schreef NiceHat het volgende:
[..]
En prachtig dat het is. Lekker je centen uitgeven aan de nieuwste iPad terwijl twee straten verderop mensen kapot gaan door geldgebrek.![]()
![]()
![]()
Uhm? Nee, want waarom zou ik dat doen als niemand dat lijkt te boeien. Dat is juist de weg vinden in het 'systeem'.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen enkele luxe in je leven en zet je enorm in voor minderbedeelden in je directe omgeving?
Niet dat fabeltje weer.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:31 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind die reacties wel meevallen, ze gaan nog niet joelend de straat op zoals de moslims na 9/11.
Als alle Nederlandse moslims toen joelend de straat op waren gegaan dan zou het buiten toen behoorlijk druk zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:31 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind die reacties wel meevallen, ze gaan nog niet joelend de straat op zoals de moslims na 9/11.
Sterker nog: allemaal de nieuwste iPad/iPhone willen is juist het tegenovergestelde van individualisme.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:24 schreef NiceHat het volgende:
[..]
En prachtig dat het is. Lekker je centen uitgeven aan de nieuwste iPad terwijl twee straten verderop mensen kapot gaan door geldgebrek.![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sterker nog: allemaal de nieuwste iPad/iPhone willen is juist het tegenovergestelde van individualisme.
Nee, maar leg 'm gerust uit. Ik zal luisteren.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:34 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Je begrijpt de paradox in deze wel toch?
Volgens mij lees jij mijn posts dan verkeerd maar ik wil het best voor je verduidelijken: wat ik stel is dat het de mede in Nederlandse moskeeën gelegde islamitische achtergrond is die, deze jongeren vatbaar maakt voor latere radicalisering in besloten kring en/of online.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lees je eigen teksten maar na en kijk maar eens hoe vaak jij iemand iets toedicht. Het enige wat een moslim definieert is dat hij zelf zegt te geloven in de islam maar verder zegt het weinig over zijn opvattingen. Als jij een schaal wilt maken van moslim zijn tussen nauwelijks, gematigd en extreem dan is dat alleen mogelijk als jij een opvatting hebt over de juiste islamistische opvattingen. In mijn ogen is dat ook geloven in iets ook al geloof je dan niet dat allah bestaat.
Je kunt qua gedrag wel extreem gedrag definiëren maar dat staat dan weer los van de islam maar staat in verhouding tot wetten en mensenrechten.
Raar mannetje ben jij zeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:29 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Uhm? Nee, want waarom zou ik dat doen als niemand dat lijkt te boeien. Dat is juist de weg vinden in het 'systeem'.
Meen je nou echt wat je hier schrijft of doe je maar alsof?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:24 schreef NiceHat het volgende:
[..]
![]()
![]()
Er waren wel polonaises en optredens van Ali B.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als alle Nederlandse moslims toen joelend de straat op waren gegaan dan zou het buiten toen behoorlijk druk zijn geweest.
Er zijn maar weinig radicale moskeeën in Nederland. Eén van de kenmerken van fundamentalisten, en dus al helemaal van radicale moslims, is dat ze vrij geïsoleerd leven.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij mijn posts dan verkeerd maar ik wil het best voor je verduidelijken: wat ik stel is dat het de mede in Nederlandse moskeeën gelegde islamitische achtergrond is die, deze jongeren vatbaar maakt voor latere radicalisering in besloten kring en/of online.
Misschien zitten ze wel achter zeven proxies en posten ze onder een schuilnaam.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat verschrikkelijk dom. Zolderkamerautisten zijn door de politie met het grootste gemak te vinden, terwijl de werkelijke daders, mits zij hun telefoon thuis laten liggen, waarschijnlijk nooit gepakt zullen worden.
Ja, het was echt dagenlang feest in Nederland.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er waren wel polonaises en optredens van Ali B.
Dat is het punt nou juist. Het merendeel van die jongeren komt helemaal niet uit radicale moskeeën, een aantal syriegangers komt zelfs uit een moskee die hun radicalisering opmerkte en er melding van maakte bij de autoriteiten. Die het vervolgens niet opgepakt hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig radicale moskeeën in Nederland. Eén van de kenmerken van fundamentalisten, en dus al helemaal van radicale moslims, is dat ze vrij geïsoleerd leven.
Ah, moskeeën maken melding bij de autoriteiten maar toch werken ze radicalisering in de hand.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is het punt nou juist. Het merendeel van die jongeren komt helemaal niet uit radicale moskeeën, een aantal syriegangers komt zelfs uit een moskee die hun radicalisering opmerkte en er melding van maakte bij de autoriteiten. Die het vervolgens niet opgepakt hebben.
Bedankt voor je compliment (not).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Raar mannetje ben jij zeg.
[..]
Meen je nou echt wat je hier schrijft of doe je maar alsof?
De islamitische achtergrond maakt vatbaar voor radicalisering.Heb het je al vaker gezegd: leer lezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, moskeeën maken melding bij de autoriteiten maar toch werken ze radicalisering in de hand.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Willen wij meer of minder PVV'ers. MINDER MINDER!!!!!
Hoe dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
De islamitische achtergrond maakt vatbaar voor radicalisering.Heb het je al vaker gezegd: leer lezen.
Ja?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Willen wij meer of minder PVV'ers. MINDER MINDER!!!!!
Dat geloof jij dus terwijl allang duidelijk is dat dat geen islamitisch probleem is maar een menselijk probleem waarbij gedrag wordt beïnvloed door o.a. groepsinvloeden en dat de ene mens sneller is geneigd tot extreem gedrag dan de andere. Je kunt dat ook niet uit de mensen halen want de mens zal altijd groepen vormen waarin men wordt beïnvloed. Zolang er leiders zijn die aanzetten tot extreme opvattingen zal men dit gedrag zien bij alle groepen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:35 schreef NotYou het volgende:
wat ik stel is dat het de mede in Nederlandse moskeeën gelegde islamitische achtergrond is die, deze jongeren vatbaar maakt voor latere radicalisering in besloten kring en/of online.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |