abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148318696
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar intolerant zijn tegen intolerantie maakt je juist intolerant. Als we jouw redenering doortrekken moeten we onszelf verbieden op het moment dat we intolerant gaan opstellen richting intolerantie.
Intolerant zijn tegen intolerant maakt je tolerant. Dubbel negatief is positief.
Karl Popper kan het net iets mooier zeggen dan ik, al scheelt het niet veel:

"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal." http://en.wikiquote.org/wiki/Karl_Popper
pi_148318725
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:26 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar nee. De vrijheden mogen niet gebruikt worden met het doel diezelfde vrijheden af te schaffen. Artikel 30 van de mensenrechten.
Maar je mag het wel denken en vinden.

Dat is het mooie aan leven in vrijheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148318852
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:28 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Intolerant zijn tegen intolerant maakt je tolerant. Dubbel negatief is positief.
Karl Popper kan het net iets mooier zeggen dan ik, al scheelt het niet veel:

"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal." http://en.wikiquote.org/wiki/Karl_Popper
Popper verwoordt het dan ook net even anders dan jij en staat andere maatregelen voor:

quote:
In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise.
En dat laatste is precies wat jij voorstelt.
pi_148318904
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar je mag het wel denken en vinden.

Dat is het mooie aan leven in vrijheid.
Niemand kan verbieden wat er in iemands hoofd plaatsvind. Daar gaat dit dus ook niet over.
Ik zit nog te wachten tot je de PVV zo enthousiast keer op keer op keer gaat verdedigen dat ze allemaal in hun hoofd het best mogen geloven.
Het geloof dat de sharia ingevoerd moet worden is natuurlijk niet slechts een streven om vrij te zijn in je eigen hoofd. De sharia per definitie is een politiek streven en politiek, dat is weer per definitie iets wat je oplegt aan anderen buiten je eigen groep.
pi_148318932
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Popper verwoordt het dan ook net even anders dan jij en staat andere maatregelen voor:

[..]

En dat laatste is precies wat jij voorstelt.
Ik stel het dikgedrukte voor.
Want laten we eerlijk zijn, de islam leert wel degelijk dat er geen discussie mogelijk is over de islam en dat daar met geweld op gereageerd moet worden.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:36:49 #256
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148319030
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar intolerant zijn tegen intolerantie maakt je juist intolerant. Als we jouw redenering doortrekken moeten we onszelf verbieden op het moment dat we intolerant gaan opstellen richting intolerantie.
Dus jij gelooft niet in het recht van zelfverdediging van een persoon of land?
pi_148319092
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:33 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Niemand kan verbieden wat er in iemands hoofd plaatsvind. Daar gaat dit dus ook niet over.
Ik zit nog te wachten tot je de PVV zo enthousiast keer op keer op keer gaat verdedigen dat ze allemaal in hun hoofd het best mogen geloven.
Het geloof dat de sharia ingevoerd moet worden is natuurlijk niet slechts een streven om vrij te zijn in je eigen hoofd. De sharia per definitie is een politiek streven en politiek, dat is weer per definitie iets wat je oplegt aan anderen buiten je eigen groep.
Wat mij betreft mogen mensen streven naar invoering van de sharia, net zoals dat jij ervoor mogen pleiten om de islam te verbieden.

Echter, paal en perk stellen aan de vrijheid van meningsuiting, daar is de maatschappij nooit beter van geworden.

Maar goed, mij bekruipt dan ook het gevoel dat jij gewoon keihard loopt te trollen. Chapeau in dat geval.
pi_148319153
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij gelooft niet in het recht van zelfverdediging van een persoon of land?
Want intolerantie tolereren betekent dat je geweld schuwt wanneer je zelf wordt aangevallen?

Man man man, ga maar weer gewoon buiten spelen, knaap.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:40:47 #259
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148319200
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk bullshit, want zo zou Groen Links ook kunnen redeneren om bepaalde gebieden extreem hard te vervuilen om te zorgen dat andere gebieden groen blijven. Beetje onzinredenatie, vind je niet.
Verder bevind je je zo heel gemakkelijk op een hellend vlak, want waar zijn dan die grenzen aan die vrijheidsbeperking? Want moet dat dan ook gelden voor de schmink-voorschriften die laatst door de PVV voorgesteld werden voor Zwarte Piet? Wat nu als ik super graag de vrijheid wil nemen om Zwarte Piet te spelen met paars kroeshaar ipv zwart, zou dat verboden moeten zijn? Of nog erger, met paarse schmink op mijn gelaat?
Elke partij vergroot de vrijheid van sommige groepen en beperkt de vrijheid van anderen. (Als ze hun zin zouden krijgen.)
pi_148319235
Ik moet wel een beetje lachen om de Marokkaanse organisaties die nu aangifte doen tegen haatberichten. Je kunt 's avonds nog altijd beter een groepje PVV'ers tegenkomen dan Marokkanen, doe daar eerst eens iets aan.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:45:39 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148319389
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Elke partij vergroot de vrijheid van sommige groepen en beperkt de vrijheid van anderen. (Als ze hun zin zouden krijgen.)
Dus die hele partijnaam die Wilders verzonnen heeft, slaat nergens op. Thanks for pointing this out!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 januari 2015 @ 15:48:29 #262
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148319514
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want intolerantie tolereren betekent dat je geweld schuwt wanneer je zelf wordt aangevallen?

Man man man, ga maar weer gewoon buiten spelen, knaap.
Je klonk alsof je zo iemand bent die zegt dat als iemand je slaat je hem de andere wang moet toekeren.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:51:56 #263
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148319644
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Dus die hele partijnaam die Wilders verzonnen heeft, slaat nergens op. Thanks for pointing this out!
Als jij een moslim bent dan kan die naam inderdaad wat minder toepasselijk zijn voor jou.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:53:12 #264
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148319688
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij een moslim bent dan kan die naam inderdaad wat minder toepasselijk zijn voor jou.
Maar ook als ik dolgraag een Paarse Piet wil zijn. Waar slaan dit soort dingen op?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148319727
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:26 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar nee. De vrijheden mogen niet gebruikt worden met het doel diezelfde vrijheden af te schaffen. Artikel 30 van de mensenrechten.
Wat een onzin dat gaat over de teksten van één verdrag en niet om de vrijheid van meningsuiting.
Juist de vrijheid van meningsuiting hoort die meningen te omvatten die iemand onwelgevallig zijn. Zou men dat beperken dan kan ook de mening van de PVV worden verboden immers zij willen de vrijheid van godsdienst beperken, ons hele wetboek bestaat uit beperkingen van vrijheden waarvoor mensen gepleit hebben en die wetgeving zijn geworden omdat het van belang is vooronze maatschappij. Zowel moslims als PVV aanhangeers hebben dus het recht hun mening in vrijheid te uiten en mensen van hun gelijk te proberen te overtuigen, het debat is er om daar tegenin te gaan. Verboden om een mening tegen te gaan zouden ons doen terug belanden in de middeleeuwen waar machthebbers bepaalden wat men wel en niet mocht vinden en zeggen.

Het is eigenlijk schokkend dat veel mensen tegenwoordig niet meer beseffen wat de belangrijkste verworvenheden van onze maatschappij zijn terwijl ze zeggen daarvoor op te komen.
pi_148319733
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je klonk alsof je zo iemand bent die zegt dat als iemand je slaat je hem de andere wang moet toekeren.
Niet bepaald.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:02:38 #267
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148320024
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar ook als ik dolgraag een Paarse Piet wil zijn. Waar slaan dit soort dingen op?
Ligt eraan wat een partij wil hè. Als jij per se een paarse piet wil en de PVV wil gevangenisstraf invoeren als je je als een paarse piet verkleed dan zou ik niet op de PVV stemmen.
pi_148320111
PVV'ers moeten er maar mee leren leven dat ze hun zin niet krijgen. De enige optie om hun zin te krijgen is door geweld - een democratische manier ligt in ieder geval niet in t verschiet.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 januari 2015 @ 16:08:31 #269
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148320266
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet bepaald.
Wat versta jij dan onder intolerantie? Alleen denkbeelden of ook gedrag?
pi_148320329
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin dat gaat over de teksten van één verdrag en niet om de vrijheid van meningsuiting.
Juist de vrijheid van meningsuiting hoort die meningen te omvatten die iemand onwelgevallig zijn. Zou men dat beperken dan kan ook de mening van de PVV worden verboden immers zij willen de vrijheid van godsdienst beperken, ons hele wetboek bestaat uit beperkingen van vrijheden waarvoor mensen gepleit hebben en die wetgeving zijn geworden omdat het van belang is vooronze maatschappij. Zowel moslims als PVV aanhangeers hebben dus het recht hun mening in vrijheid te uiten en mensen van hun gelijk te proberen te overtuigen, het debat is er om daar tegenin te gaan. Verboden om een mening tegen te gaan zouden ons doen terug belanden in de middeleeuwen waar machthebbers bepaalden wat men wel en niet mocht vinden en zeggen.

Het is eigenlijk schokkend dat veel mensen tegenwoordig niet meer beseffen wat de belangrijkste verworvenheden van onze maatschappij zijn terwijl ze zeggen daarvoor op te komen.
Het streven naar de sharia is geen vrijheid van meningsuiting Sherlock. En wanneer gaan mensen als jij nou eens hun mening verkondigen over de islam en van repliek dienen ipv te krijsen dat ze mogen zeggen de sharia te willen en dat jij je zorgen maakt om mensen die dat kut vinden?

Ga je eens zorgen maken om die reusachtige antidemocratische sharia beweging van bijna 2 miljard mensen ipv de tegenstanders daarvan in het westen. Totaal geschift tot aan het punt van collaboreren met de vijand neigt je gedrag.
pi_148320338
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
PVV'ers moeten er maar mee leren leven dat ze hun zin niet krijgen. De enige optie om hun zin te krijgen is door geweld - een democratische manier ligt in ieder geval niet in t verschiet.
Ik mag hopen van niet.
Maar ze trekken wel meer partijen mee naar rechts. Denkbeelden die 10 jaar geleden nog onbespreekbaar leken, zijn nu gemeengoed bij velen.
Make my day!
pi_148320396
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat versta jij dan onder intolerantie? Alleen denkbeelden of ook gedrag?
In ons vrije land is het toegestaan om er intolerantie ideeën op na te houden. Je mag ze zelfs nastreven.

Echter, we hebben ook een wet. Dus op het moment dat jij je intolerantie ideeën koppelt aan een oproep tot geweld, dan ben je strafbaar. En wanneer je geweld gaat gebruiken, overtreed je eveneens wet.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:12:12 #273
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148320408
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat een partij wil hè. Als jij per se een paarse piet wil en de PVV wil gevangenisstraf invoeren als je je als een paarse piet verkleed dan zou ik niet op de PVV stemmen.
Je snapt niet helemaal wat ik bedoel.

Van een partij die het woord 'Vrijheid' in haar naam heeft staan, worden allerlei voorstellen gedaan die de vrijheid juist beperken! Ik geef aan dat je je hier op een hellend vlak bevindt, zeker nu het duidelijk is dat die vrijheidsbeperkingen lukraak voor bepaalde groepen geldt: moslims en Paarse Pieten.
pi_148320412
quote:
Ik hoor angst.
Want de PVV is de grootste in de peilingen.
pi_148320447
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:12 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik hoor angst.
Ik vind het wel eng ja.
pi_148320544
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet.
Maar ze trekken wel meer partijen mee naar rechts. Denkbeelden die 10 jaar geleden nog onbespreekbaar leken, zijn nu gemeengoed bij velen.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Zelfs de VVD is er voorlopig klaar mee.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 januari 2015 @ 16:18:29 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_148320643
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:12 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik hoor angst.
Gelukkig gebruiken mensen bij echte verkiezingen meer hun verstand.
pi_148320743
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:10 schreef geavanceerd het volgende:
Het streven naar de sharia is geen vrijheid van meningsuiting
Op zich is het streven naar sharia ook gewoon vrijheid van meningsuiting als men dat via een mening doet. Nu zijn niet alle meningen toegestaan zoals haatzaaien, (groep)beledigingen en oproepen tot geweld en bijv. brandstichting maar veel verder dan dat gaat het beperken niet.

Zo bestaat in nederland al jaren de SGP die ook streeft naar een theocratie, helaas is hun site op zondag gesloten maar lees het maar eens na.

Verder is het jammer dat je niet inhoudelijk reageert en weer over niet relevante zaken begint alsof het voor de discussie belangrijk zou zijn wat ik elders schrijf over de islam. Ook de discussie is immers zonder aanziens des persoons en of een fundamentalistische moslim of anti-moslim een reactie schrijft maakt voor de inhoud van de tekst geen verschil. Juist dergelijke cruciale verschil tussen het zonder aanziens des persoons regels maken en jouw houding waarbij wie het schrijft erg belangrijk is maken een groot verschil. De juiste manier om de schadelijke aspecten van de islam te beperken is dus niet kijken naar de islam maar welke uitingen van de islam men dan wil verbieden omdat die schadelijk zijn voor onze samenleving. Je wilt dan een uitbreiding van de al aanwezige verboden op haatzaaien en belediging, maar dat is fundamenteel wat anders dan de islam verbieden en het zou automatisch voor alle mensen in Nederland gelden.
pi_148320758
Het lijkt me overigens heel lastig voor Wilders om echt regeringsverantwoordelijkheid te nemen, mocht hij zo groot worden. NL is geen eenpartijstelsel. Hij zal dus zijn achterban moeten teleurstellen.
Make my day!
pi_148320833
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet.
Dan doen PVV'ers niet, de PVV, de hele verrechtsing is slechts een symptoom van een rampzalige integratie.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:24:31 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148320883
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:21 schreef agter het volgende:
Het lijkt me overigens heel lastig voor Wilders om echt regeringsverantwoordelijkheid te nemen, mocht hij zo groot worden. NL is geen eenpartijstelsel. Hij zal dus zijn achterban moeten teleurstellen.
Dat heeft ie al eens gedaan met zoiets ingrijpends en een breekpunt zoals de AOW-leeftijd (http://www.elsevier.nl/Po(...)eer-ELSEVIER267885W/)

Denk dat wederom veel 'linkse' punten opeens niet meer relevant mocht het zo ver komen wil ie regeringsverantwoordelijkheid gaan dragen. Nogal vals natuurlijk als je het mij vraagt.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:24:55 #282
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148320902
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:21 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Sommige mensen snappen de paradox van tolerantie niet. En met die mensen bedoel ik natuurlijk jou.
Je moet intolerant zijn tegen intolerantie. Maar jij stopt met nadenken bij het woord intolerantie. Intolerantie is intolerantie en meer niet.
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In ons vrije land is het toegestaan om er intolerantie ideeën op na te houden. Je mag ze zelfs nastreven.

Echter, we hebben ook een wet. Dus op het moment dat jij je intolerantie ideeën koppelt aan een oproep tot geweld, dan ben je strafbaar. En wanneer je geweld gaat gebruiken, overtreed je eveneens wet.
Ik zie het probleem al. Er is een verschil tussen "niet tolereren" en "intolerant zijn". Geavanceerd bedoelde denk ik dat je intolerantie niet moet tolereren.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:29:59 #283
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_148321114
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit weer in een links-rechtsoorlog.
De vrijheid van godsdienst voorstaan is een normaal rechts standpunt. Ook een normaal rechts standpunt is dat die vrijheid ver boven de wens gaat ( van een meerderheid van parlementariërs of het volk) een of alle godsdiensten te verbieden.
Natuurlijk moeten er grenzen zijn aan de democratische vrijheden.... niet oproepen tot haat en geweld.
Niet het organisatierecht misbruiken voor geweld en andere wetsovertredingen.
Allemaal prima normale rechtse meningen. Ook van links. Zo hoort het

In jouw libertaire utopie mag al dat haat en geweld ongestraft
Ik ben een en al voor vrijheid van godsdienst. Het zijn religieuze gebruiken waar ik moeite mee heb.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 4 januari 2015 @ 16:32:18 #284
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148321204
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Je snapt niet helemaal wat ik bedoel.

Van een partij die het woord 'Vrijheid' in haar naam heeft staan, worden allerlei voorstellen gedaan die de vrijheid juist beperken! Ik geef aan dat je je hier op een hellend vlak bevindt, zeker nu het duidelijk is dat die vrijheidsbeperkingen lukraak voor bepaalde groepen geldt: moslims en Paarse Pieten.
Elke partij behartigt de behartigt de belangen voor een bepaalde groep. De VVD beperkt ook de vrijheid van sommige groepen en heeft ook vrijheid in zijn naam staan. PVDA heeft arbeid in zijn naam staan maar heeft ook beleid waardoor sommige mensen hun baan kwijt raken. D(emocraten)66 is de grootste fan van de EU met al zijn ondemocratische instellingen. Die namen zeggen me niks. Maak er van mij past PVO (partij van de onvrijheid) van en ik stem er nog op.
pi_148321800
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het probleem al. Er is een verschil tussen "niet tolereren" en "intolerant zijn". Geavanceerd bedoelde denk ik dat je intolerantie niet moet tolereren.
Geavanceerd wil in de wet vastleggen dat je geloof praktiseren strafbaar is in ons land.

Dat is geflipt.
pi_148322249
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geavanceerd wil in de wet vastleggen dat je geloof praktiseren strafbaar is in ons land.

Dat is geflipt.
Ik heb het alleen over de islam gehad. In de policor hoofden heb ik het als ik het over de islam heb echter over alle religies. De islam is geen religie en maakt misbruik van de status als religie.
Dat is het enige wat erkend hoeft te worden.
pi_148322392
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:57 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over de islam gehad. In de policor hoofden heb ik het als ik het over de islam heb echter over alle religies. De islam is geen religie en maakt misbruik van de status als religie.
Dat is het enige wat erkend hoeft te worden.
Hetgeen gewoon geen kloppende stelling is. Je verhaal gaatvdaardoor de mist in.
pi_148322536
Islam is inderdaad eerder een ideologie dan een religie. Daarom is er dus ook des te meer reden om het te weren uit Nederland.
Conscience do cost.
pi_148322577
Elke religie is een ideologie.
  zondag 4 januari 2015 @ 17:09:08 #290
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148322739
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is geflipt.
Het is onmogelijk maar ik begrijp het wel. Als ze nou gewoon in 1980 de grens hadden gesloten voor immigranten dan zou het een paradijs hier zijn.
pi_148323047
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk maar ik begrijp het wel. Als ze nou gewoon in 1980 de grens hadden gesloten voor immigranten dan zou het een paradijs hier zijn.
Dan had je wel wat anders gevonden om over te zeiken.

Voor de rest is het natuurlijk echt v.r.e.s.e.l.i.j.k. kut hier in Nederland, de gemiddelde Afrikaanse dictatuur in de jaren 70 was er niks bij :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148323278
quote:

[..]

Ik begrijp het niet.

Maar goed, ik heb dan ook geen hekel vrijheid.

Overigens is Nederland nu ook een paradijs. Vooral in vergelijking met andere landen die ik in mijn relatief korte leven tot dusver heb bezocht.
pi_148324020
quote:

[..]

Een soort groot Maaskantje
pi_148324304
Het is gewoon duidelijk dat de PVV racistisch is. Ze misbruiken het woord islam om dat te verhullen. Ik ben een seculiere moslim. Ik ben voor gelijke behandeling van vrouwen, mannen, homos en hetero's. Ik ben van mening dat geloof een privé aangelegenheid is. Toch ben ik niet goed genoeg. Alle islam moet weg volgens Wilders.

Het voorstel van Dion Graus over het beroepsverbod voor moslims, de uitspraak van Bosma over dat moslims inferieure genen zouden hebben en de oproep tot etnische zuivering van Marokkanen door Wilders toont de ware aard van de PVV.
pi_148324373
quote:
Als ze nou gewoon in 1980 de grens hadden gesloten voor immigranten dan zou het een paradijs hier zijn.
Denk je niet dat veel buitenlandse investeerders hier alleen hun bedrijf hebben willen vestigen omdat ze de mogelijkheid hadden hier te komen wonen met hun gezin en belangrijke buitenlandse personeelsleden?
pi_148324485
We mogen het beestje bij de naam noemen. De PVV is een racistische fascistische partij die vergeleken mag worden met de NSDAP.
  zondag 4 januari 2015 @ 17:51:19 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148324536
quote:
Denk dat die dichterbij is dan je denkt. Simpelweg nog even 5 tot 10 jaar alle misstanden negeren en vooral niets aan doen.

En daar doen dit soort dingen hard aan mee:

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik moet wel een beetje lachen om de Marokkaanse organisaties die nu aangifte doen tegen haatberichten. Je kunt 's avonds nog altijd beter een groepje PVV'ers tegenkomen dan Marokkanen, doe daar eerst eens iets aan.
Maar als de stemgerechtigden iedere keer op dezelfde meuk blijven stemmen.. tjah, dan blijft het zo en moet jij (mutant) jezelf eens aankijken in de spiegel over 10 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148324567
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:50 schreef polderturk het volgende:
We mogen het beestje bij de naam noemen. De PVV is een racistische fascistische partij die vergeleken mag worden met de NSDAP.
En Islam is een facistische en racistische ideologie, dus wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewaagd.
Conscience do cost.
pi_148324595
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:45 schreef polderturk het volgende:
Het is gewoon duidelijk dat de PVV racistisch is. Ze misbruiken het woord islam om dat te verhullen. Ik ben een seculiere moslim. Ik ben voor gelijke behandeling van vrouwen, mannen, homos en hetero's. Ik ben van mening dat geloof een privé aangelegenheid is. Toch ben ik niet goed genoeg. Alle islam moet weg volgens Wilders.

Het voorstel van Dion Graus over het beroepsverbod voor moslims, de uitspraak van Bosma over dat moslims inferieure genen zouden hebben en de oproep tot etnische zuivering van Marokkanen door Wilders toont de ware aard van de PVV.
Ik denk dat 't na 2 tot 3 redelijke stappen verder wel gedaan is met de PVV.
pi_148324689
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk dat die dichterbij is dan je denkt. Simpelweg nog even 5 tot 10 jaar alle misstanden negeren en vooral niets aan doen.

Vol verwachting klopt ons hart! :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')