abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148291624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is het geen democratie meer , maar de dictatuur van de meerderheid.
Vrije meningsuiting, inclusief vrijheid van godsdienst is essentieel voor een democratie.
En hoe voorkom je dat?
pi_148291719
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit, snotneus.
Gelijk gaan schelden ook :')
Zoals mijn moeder altijd zei, als je flak krijgt hang je boven het doelwit.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:16:08 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148291931
Echt, domme eikels die zonder enige staatsrechtelijke kennis gaan blaten over de Grondwet als 'die verander je toch even' .....

Vreemd genoeg zijn dat altijd dezelfde personen die bepaalde groepen willen uitsluiten in de samenleving...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148292120
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, domme eikels die zonder enige staatsrechtelijke kennis gaan blaten over de Grondwet als 'die verander je toch even' .....

Vreemd genoeg zijn dat altijd dezelfde personen die bepaalde groepen willen uitsluiten in de samenleving...
Mensen die tegen verandering van de grondwet zijn verwerpen de grondwet.
pi_148293539
Je noemt maar een eind raak. Niemand met een werkend brein is er nog van onder de indruk.
pi_148297354
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:09 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En hoe voorkom je dat?
O.a. door mensen zoals jij serieus te nemen en uit te leggen wat democratie is.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:15:18 #157
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_148300758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, je leest wat je wil lezen. Ik zeg volgens mij duidelijk dat extreem rechts wat anders is dan pegida.

[..]

Ik lees niet wat ik wil lezen, je bent gewoon niet duidelijk.

En extreem-rechts is inderdaad wat anders dan Pegida, maar dat wil niet zeggen dat Pegida's standpunten niet net zo kortzichtig zijn.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:16:46 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148300840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:15 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik lees niet wat ik wil lezen, je bent gewoon niet duidelijk.

En extreem-rechts is inderdaad wat anders dan Pegida, maar dat wil niet zeggen dat Pegida's standpunten niet net zo kortzichtig zijn.
Jou mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:19:57 #159
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_148300965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jou mening.
Dat kun je ook zeggen over dat het wel of niet extreem-rechts is, of de uitlatingen vanuit extreem rechts.

Pegida generaliseert moslims, en drukt ook, niet-Europeanen (of mensen van die afkomst) weg. Wat is het werkelijke verschil dan?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:24:42 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148301163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dat kun je ook zeggen over dat het wel of niet extreem-rechts is, of de uitlatingen vanuit extreem rechts.

Pegida generaliseert moslims, en drukt ook, niet-Europeanen (of mensen van die afkomst) weg. Wat is het werkelijke verschil dan?
Extreem rechts wil blank en dood aan alles wat dat niet is. pegida wil, volgens hun manifest, geen extremen en is wel bereid vluchtelingen uit noodgebieden op te nemen. Vreedzaam.

In essentie 2 totaal verschillende opvattingen.
1947-2016
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:27:50 #161
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_148301300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Extreem rechts wil blank en dood aan alles wat dat niet is. pegida wil, volgens hun manifest, geen extremen en is wel bereid vluchtelingen uit noodgebieden op te nemen. Vreedzaam.

In essentie 2 totaal verschillende opvattingen.
Ik zeg dan ook niet dat ze hetzelfde zijn, ik zeg dat ze met het punt dat ze uitdragen dezelfde kortzichtigheid vertonen.

Feitelijk is pegida met hun boodschap ook voor een blank Europa, zonder Islam, waarbij ze wat uitzonderingen willen maken.
pi_148302939
De PVV vind ik inderdaad een Nazistische partij. Prima voorbeelden in de OP ook.
pi_148303051
Het eenleider-beginsel hebben ze ieg wel.
Doet de PVV ook aan intimidatie? Hebben ze knokploegen?
Make my day!
pi_148303255
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:04 schreef agter het volgende:
Doen ze ook aan intimidatie? Hebben ze knokploegen?
Het eenleider-beginsel hebben ze ieg ook.
Ze doen aan online-intimidatie en de knokploegen die moskeeën ook daadwerkelijk in de fik gaan zetten kan je ook op wachten natuurlijk (hoewel niet daadwerkelijk geïnitieerd door wilders/PVV, net als die intimidaties).

het is voornamelijk zijn achterban die zich verschrikkelijk misdraagt (online), hij is slim genoeg om dat niet te gaan doen/ertoe op te roepen ($$$$$$ daar draait het om bij hem).

Maar de ideeën van zijn partijtje opzich hebben alles van een fascistische/nazistische partij.
pi_148303336
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze doen aan online-intimidatie en de knokploegen die moskeeën ook daadwerkelijk in de fik gaan zetten kan je ook op wachten natuurlijk (hoewel niet daadwerkelijk geïnitieerd door wilders/PVV, net als die intimidaties).

het is voornamelijk zijn achterban die zich verschrikkelijk misdraagt (online), hij is slim genoeg om dat niet te gaan doen/ertoe op te roepen ($$$$$$ daar draait het om bij hem).

Maar de ideeën van zijn partijtje opzich hebben alles van een fascistische/nazistische partij.
Online-intimidatie is ook intimidatie, lijkt mij.
Maar hij lijkt mij anti-democraat, als iemand die het parlement zou willen afschaffen?
Make my day!
pi_148303388
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:10 schreef agter het volgende:

[..]

Online-intimidatie is ook intimidatie, lijkt mij.
Ja precies. Alleen hij/medewerkers van zijn partij zijn slim genoeg zich daar niet aan te wagen. Dat doet hun IQ-loze stemvee toch wel voor ze. Want ze zeggen wat het volk denkt. Ofzo. :')
pi_148303561
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:12 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja precies. Alleen hij/medewerkers van zijn partij zijn slim genoeg zich daar niet aan te wagen. Dat doet hun IQ-loze stemvee toch wel voor ze. Want ze zeggen wat het volk denkt. Ofzo. :')
Hitler heeft officieel ook nooit opdracht gegeven voor.. (Vul zelf maar in).
De onderste regionen vechten het vaak zelf wel uit (zeker op straat), allemaal in de geest van de grote leider.

Maar vind je Wilders een anti-democraat? Iemand die het parlement zou willen ontbinden?
Make my day!
pi_148303801
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:16 schreef agter het volgende:

Maar vind je Wilders een anti-democraat? Iemand die het parlement zou willen ontbinden?
Gezien zijn partijstructuur en zijn ziekelijk afkeur van de ''linkse elite'' wel. Maar of ie dat ook echt is kan je niet met zekerheid zeggen/beargumenteren.
pi_148303912
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Gezien zijn partijstructuur en zijn ziekelijk afkeur van de ''linkse elite'' wel. Maar of ie dat ook echt is kan je niet met zekerheid zeggen/beargumenteren.
De Linksen worden natuurlijk even hard geïntimeerd door zijn clubje volgelingen. En zeker als ze het gevoel zouden hebben dat ze het gaan winnen.

Ja, ik vond en vind dat je beiden wel degelijk kunt vergelijken. Maar ik vind ook dat er een onderklasse is waar democratie niet aan besteed is. Al zou ik geen stemrecht ofzo willen beperken. Het hoort ook gewoon tot het volk, net als jij en ik.
Make my day!
pi_148307384
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:13 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Tsja moet kunnen toch we hebben hier vrijheid en grondwet dus alles mag. Aldus je eigen argument.
Geachte + lieve troll,

Ik ben je dankbaar voor je bijdrage. Je hebt mij en meerdere onder ons vele keren vermaakt, waarvoor een eervolle vermelding. Je heb het zelfs voor elkaar gekregen om mij, en meererse van de goedgeburgerde meerderheid van FOK hier op ons dak te krijgen. Ik hoop dat je vanaf nu met serieuze intenties ons in dit topic te strijde wil gaan, want wat ik in de afgelopen posts zie daar moet zelfs mijn huisdier nog om lachen. Nog één keer: wat wil je precies veranderen? Ik ben bang dat dit je laatste kans is. Anders moet je, geheel volgens Wilders' dogma's, toch overwegen in quarantaine te gaan leven. Gegroet!

[ Bericht 1% gewijzigd door keste010 op 04-01-2015 02:58:54 ]
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 4 januari 2015 @ 09:25:57 #171
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_148309488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is het geen democratie meer , maar de dictatuur van de meerderheid.
Vrije meningsuiting, inclusief vrijheid van godsdienst is essentieel voor een democratie.
Wel grappig om te zien dat iets democratie heet als het de linkerkant welgevallig is maar dictatuur van de meerderheid als het niet in hun straatje past.
Ik denk niet dat de door jouw bejubelde vrijheid van godsdienst bedoeld is om haat en geweld te vergoelijken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_148310242
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wel grappig om te zien dat iets democratie heet als het de linkerkant welgevallig is maar dictatuur van de meerderheid als het niet in hun straatje past.
Ik denk niet dat de door jouw bejubelde vrijheid van godsdienst bedoeld is om haat en geweld te vergoelijken.
Je zit weer in een links-rechtsoorlog.
De vrijheid van godsdienst voorstaan is een normaal rechts standpunt. Ook een normaal rechts standpunt is dat die vrijheid ver boven de wens gaat ( van een meerderheid van parlementariërs of het volk) een of alle godsdiensten te verbieden.
Natuurlijk moeten er grenzen zijn aan de democratische vrijheden.... niet oproepen tot haat en geweld.
Niet het organisatierecht misbruiken voor geweld en andere wetsovertredingen.
Allemaal prima normale rechtse meningen. Ook van links. Zo hoort het

In jouw libertaire utopie mag al dat haat en geweld ongestraft
pi_148310307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

O.a. door mensen zoals jij serieus te nemen en uit te leggen wat democratie is.
Een politieke anti democratische beweging beschermen getuigt nou niet echt van veel kennis over democratie :')
pi_148310359
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:42 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een politieke anti democratische beweging beschermen getuigt nou niet echt van veel kennis over democratie :')
precies jouw fout ook..... dat doen PVV-aanhangers.
  zondag 4 januari 2015 @ 10:57:15 #175
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148310502
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je ook bewijzen dat de PVV anti-democratisch is?
pi_148310620
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:11 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Gelijk gaan schelden ook :')
Zoals mijn moeder altijd zei, als je flak krijgt hang je boven het doelwit.
Snotneus schelden noemen :')

Ik noem m'n nichtje snotneus.

Verder vond jij de woorden die ik gebruikte om mijn afkeer van de islam te laten blijken, niet hard genoeg. Dat was het onderwerp. Van 'boven een doelwit hangen' (een vreemde metafoor voor iemand beet hebben in een discussie) kan echter geen sprake zijn aangezien het een mening betrof die dus de mate van afkeer aanduidde. Daar valt over te redetwisten, maar er is gelijk of ongelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148310852
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Heb je ook bewijzen dat de PVV anti-democratisch is?
Ja....
Interne organisatie is anti-democratisch
PVV wilt islamitische uitingen verbieden.
Maar ik had het in een vorige reactie over PVV-aanhangers
  zondag 4 januari 2015 @ 11:32:47 #178
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148311152
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja....
Interne organisatie is anti-democratisch
PVV wilt islamitische uitingen verbieden.
Je bedoelt ondemocratisch? Bedrijven zijn ook ondemocratisch. Is dat ook een groot probleem?
quote:
Maar ik had het in een vorige reactie over PVV-aanhangers
Dus de PVV-aanhang beschermt de PVV-aanhang?
pi_148311640
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snotneus schelden noemen :')

Ik noem m'n nichtje snotneus.

Verder vond jij de woorden die ik gebruikte om mijn afkeer van de islam te laten blijken, niet hard genoeg. Dat was het onderwerp. Van 'boven een doelwit hangen' (een vreemde metafoor voor iemand beet hebben in een discussie) kan echter geen sprake zijn aangezien het een mening betrof die dus de mate van afkeer aanduidde. Daar valt over te redetwisten, maar er is gelijk of ongelijk.
Ik zei niet dat je afkeer niet hard genoeg was, maar dat je het verkeerde woord gebruikte.

Het nazisme noem je ook niet belachelijk maar gevaarlijk. Belachelijk lijkt alsof je het niet serieus neemt. Als je je alleen maar focust op het waarheidsgehalte dan ben je niet helemaal in orde.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:57:05 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148311730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:27 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat ze hetzelfde zijn, ik zeg dat ze met het punt dat ze uitdragen dezelfde kortzichtigheid vertonen.

Feitelijk is pegida met hun boodschap ook voor een blank Europa, zonder Islam, waarbij ze wat uitzonderingen willen maken.
Volgens mij moet jij echt even goed lezen waar ze voor staan.
1947-2016
pi_148311785
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:53 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik zei niet dat je afkeer niet hard genoeg was, maar dat je het verkeerde woord gebruikte.

Het nazisme noem je ook niet belachelijk maar gevaarlijk. Belachelijk lijkt alsof je het niet serieus neemt. Als je je alleen maar focust op het waarheidsgehalte dan ben je niet helemaal in orde.
Een stroming is zo gevaarlijk als haar aanhangers.

En aangezien die in grote mate van elkaar verschillen noem ik de islam of het nazisme niet per definitie gevaarlijk.
pi_148311790
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 02:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Geachte + lieve troll,

Ik ben je dankbaar voor je bijdrage. Je hebt mij en meerdere onder ons vele keren vermaakt, waarvoor een eervolle vermelding. Je heb het zelfs voor elkaar gekregen om mij, en meererse van de goedgeburgerde meerderheid van FOK hier op ons dak te krijgen. Ik hoop dat je vanaf nu met serieuze intenties ons in dit topic te strijde wil gaan, want wat ik in de afgelopen posts zie daar moet zelfs mijn huisdier nog om lachen. Nog één keer: wat wil je precies veranderen? Ik ben bang dat dit je laatste kans is. Anders moet je, geheel volgens Wilders' dogma's, toch overwegen in quarantaine te gaan leven. Gegroet!
De islam verbieden is uiteindelijk het doel. Of heb jij een beter idee?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:02:15 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148311844
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:59 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Hoe is een verbod te rijmen met de naam Partij van de Vrijheid?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148311869
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Racist. Hele bevolkingsgroepen over één kam scheren. De PVV heeft niets tegen de islam.
pi_148311896
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe is een verbod te rijmen met de naam Partij van de Vrijheid?
Retorische vraag neem ik aan.
Zo niet dan zou ik eerst de basisschool nog even over doen.
pi_148311947
quote:

[..]

Word nou eens concreet: wat ga je precies verbieden?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148311999
quote:

[..]

De islam verbieden is uiteindelijk het doel.
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:03 schreef geavanceerd het volgende:

De PVV heeft niets tegen de islam.
Deze twee uitspraken nog geen 4 minuten na elkaar _O-
pi_148312073
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:08 schreef keste010 het volgende:

[..]

[..]

Deze twee uitspraken nog geen 4 minuten na elkaar _O-
Zo gaan jullie toch ook met de islam om?

Lekker ontkennen dat de islam anti democratisch is en vervolgens de tegenstanders van de islam uitmaken voor antidemocratisch. Dat spelletje kan ik ook spelen.
pi_148312094
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Word nou eens concreet: wat ga je precies verbieden?
De islam. Leer lezen.
pi_148312130
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:12 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De islam. Leer lezen.
Top, dat wordt dus een verbod zonder consequenties aangezien jij niet specificeert wat je precies gaat verbieden.
pi_148312163
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:11 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Lekker ontkennen dat de islam anti democratisch is en vervolgens de tegenstanders van de islam uitmaken voor antidemocratisch. Dat spelletje kan ik ook spelen.
Wanneer heb je mij dat horen zeggen?
Maar inderdaad, de PVV is qua partijstructuur inderdaad niet democratisch. Om over 1 miljard mensen te zeggen dat ze allen niet democratisch zijn is inderdaad wat kortzichtig.
pi_148312172
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:11 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Natuurlijk is de islam antidemocratisch.

Wat is daarvan de relevatie?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:14:52 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148312175
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:04 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Retorische vraag neem ik aan.
Zo niet dan zou ik eerst de basisschool nog even over doen.
Geef eens antwoord :)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148312193
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Top, dat wordt dus een verbod zonder consequenties aangezien jij niet specificeert wat je precies gaat verbieden.
Lekker moeilijk doen, geeft alleen maar aan dat je tegen wat voor maatregelen tegen de islam dan ook bent.
pi_148312199
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Geef eens antwoord :)
Dat ontwijkt hij best behendig.
pi_148312251
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:15 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Lekker moeilijk doen, geeft alleen maar aan dat je tegen wat voor maatregelen tegen de islam dan ook bent.
Hoe kan ik tegen de maatregelen tegen de islam zijn als jij in 3 reeksen van dit topic nog niet 1 concrete maatregel hebt genoemd?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:22:59 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148312425
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:12 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De islam. Leer lezen.
Wat gaan we doen dan? Koranverbrandingen? Moskeeën dichtspijkeren? Hoofddoekjes verbieden (ook voor oude omaatjes)? Een verbod om in je eigen huis tot Allah te bieden? De KLM alle vluchten op Mekka laten schrappen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148312472
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:17 schreef keste010 het volgende:

[..]

Hoe kan ik tegen de maatregelen tegen de islam zijn als jij in 3 reeksen van dit topic nog niet 1 concrete maatregel hebt genoemd?
Sluit iedere moskee en islamitische school die jihad leert of daarover zwijgt.

Wat dacht je daarvan?
pi_148312485
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat gaan we doen dan? Koranverbrandingen? Moskeeën dichtspijkeren? Hoofddoekjes verbieden (ook voor oude omaatjes)? Een verbod om in je eigen huis tot Allah te bieden? De KLM alle vluchten op Mekka laten schrappen?
Ja.
pi_148312541
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:24 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Sluit iedere moskee en islamitische school die jihad leert of daarover zwijgt.

Wat dacht je daarvan?
_O_ _O_

Eindelijk een concreet voorstel. Een dramatisch voorstel, dat wel, maar we gaan vooruit.
Hoe is dit trouwens de islam verbieden? Dit is toch alleen een aantal plaatsen waar men de islam uitoefent verbieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')