Doe eens een paar feitjes dan.quote:
Ze hebben veel geld true. Maar met 'in handen' hebben we het al over een romantisch beeld. Wat stel jij je voor bij 'in handen'?quote:De Rothschilds hebben vele bedrijven, banken, media etc. in handen. Dit zijn geen verzinsels maar verifieerbare feiten. Zoveel geld en invloed heeft als gevolg dat ze een enorme macht hebben.
Ze geven meer geld uit aan goede doelen dan aan het veroveren van de wereld. Volgens de (jaar) rapporten.quote:En als je ziet hoe deze wereld draait kan je moeilijk stellen dat ze de beste bedoelingen hebben met de wereld en de mensheid.
Dan ligt het toch aan jouw verbeelding en niet aan die familie.quote:Geld hebben ze meer dan genoeg dus wat hen drijft is macht en onderdrukking, een andere conclusie kan ik helaas niet trekken.
Is daar een speciaal hoofdstuk voor in het jaarrapport dan joh?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef SicSicSics het volgende:
Ze geven meer geld uit aan goede doelen dan aan het veroveren van de wereld. Volgens de (jaar) rapporten.
Met het risico weer af te dwalen:quote:Op maandag 4 mei 2015 22:10 schreef jogy het volgende:
Staat ook in mijn link ja. Maar dat I.G. Farben een naar bedrijf was in de oorlog was wel al bekend ja. De vraag is hoe proactief ze waren met het binnen halen van opdrachten en of dat ze inderdaad gewoon probeerde te overleven als bedrijf.
Sowieso bij alle losse bedrijven de ze 'in handen' hebben staat het in de jaarrekeningquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:22 schreef jogy het volgende:
Is daar een speciaal hoofdstuk voor in het jaarrapport dan joh?
Carl of Robert?quote:
Dus daar staat een kopje 'Financiële uitgaven met betrekking tot het overnemen van de wereld' ?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sowieso bij alle losse bedrijven de ze 'in handen' hebben staat het in de jaarrekening![]()
Het kapitaal van de familie zelf is ingewikkelder, daar het niet in 1 fonds zit, het is zelfs niet 1 familie...
Oh, die bedoelde jequote:Op woensdag 6 mei 2015 09:29 schreef jogy het volgende:
Dus daar staat een kopje 'Financiële uitgaven met betrekking tot het overnemen van de wereld' ?
TitusPullo had al een hele duidelijke en mooie (conspiracy)bron gevonden wat het IG farben verhaal rond de tweede wereldoorlog. En IG heeft ook gebruik gemaakt van de concentratiekampen hé, laten we dat kleine deeltje maar niet vergeten. Maar voor IG daadwerkelijk betrokken raakte met de Nazipartij was het bedrijf al 'geschoond' van de joodse invloed.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Met het risico weer af te dwalen:
Heel eigenlijk is IG Farben alleen de maker patenthouder van een gif, het is ontwikkeld door een team (onder leiding van een Joodse wetenschapper) wetenschappers welke niet binnen IG Farben viel. IG Farben kocht het patent. Het bedrijf Degensch (voor 42,5% eigendom van IG Farben) was maker en leverancier van het gif.
Karl Fritzsch kwam met het lumineuze idee dit in te zetten bij het vermoorden van mensen. Overigens pas vanaf 1942, daarvoor gebruikte men... andere methoden.
Je kunt IG Farben het alleen kwalijk nemen dat ze heel graag aangaven welke buitenlandse fabrieken en laboratoria ze graag wilde 'hebben'.
Vrijgesproken van (de meeste, alleen voor de fabriek bij Auschwitz zijn mensen/ is het bedrijf veroordeeld) aanklachten tegen dwangarbeid. Omdat het verweer 'noodzaak' geoorloofd was. Geheel on-controversieel was het vonnis (toen al) niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:33 schreef jogy het volgende:
En IG heeft ook gebruik gemaakt van de concentratiekampen hé, laten we dat kleine deeltje maar niet vergeten.
Dat sowieso. Dat was ook prio 1 bij, bijvoorbeeld, de overname van Skoda-Wetzler AG, waar de Rothschilds een belang in hadden. Die zijn er alleen meteen uitgegooid.quote:Maar voor IG daadwerkelijk betrokken raakte met de Nazipartij was het bedrijf al 'geschoond' van de joodse invloed.
Het is een beetje onduidelijk hoeveel betrokken de rotschilds waren bij het IG-farben bedrijf, in begin 1900 had het de volledige verf indurstrie in handen, kan mij voorstellen dat zij daar natuurlijk een graantje wouden mee pikken, en ja er is ook een link terug gevonden dat hun indirect betrokken waren bij financieringen, maar zoals het artikel hier onder al aangeeft het bedrijf heeft veel documentatie vernietigd, en denk ook dat er weinig terug gevonden kan worden over de volledige betrokkenheid.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vrijgesproken van (de meeste, alleen voor de fabriek bij Auschwitz zijn mensen/ is het bedrijf veroordeeld) aanklachten tegen dwangarbeid. Omdat het verweer 'noodzaak' geoorloofd was. Geheel on-controversieel was het vonnis (toen al) niet.
[..]
Dat sowieso. Dat was ook prio 1 bij, bijvoorbeeld, de overname van Skoda-Wetzler AG, waar de Rothschilds een belang in hadden. Die zijn er alleen meteen uitgegooid.
Een vraag, bij de uiteindelijk rechtszaken, was (oa.) of dit opportunisme was of dat men 'écht' nazistisch was.
Het waren in ieder geval geen Rotschilds die in de board of directors zaten.
Dat is voor dit topic van belang inderdaad. Laten we ze niet onnodig demoniseren hé. Nu ff de rest van de bloedsporen volgen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Het waren in ieder geval geen Rotschilds die in de board of directors zaten.
Zie hier boven jogy, er is wel een connectie maar er is al veel bewijs vernietigd..quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is voor dit topic van belang inderdaad. Laten we ze niet onnodig demoniseren hé. Nu ff de rest van de bloedsporen volgen.
Ja klopt, er is bewijs vernietigd over de daadwerkelijke betrokkenheid van IG farben maar er is ook genoeg bewijs dat de Rothschilds connectie voor die nare ongein uit het bestuur zijn gemieterd, tituspollo heeft er een goede bron voor, of die helemaal klopt weet ik niet hoor maar die lijkt me op zich wel geloofwaardig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zie hier boven jogy, er is wel een connectie maar er is al veel bewijs vernietigd..
voor die nare ongein of vóór die nare ongein?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja klopt, er is bewijs vernietigd over de daadwerkelijke betrokkenheid van IG farben maar er is ook genoeg bewijs dat de Rothschilds connectie voor die nare ongein uit het bestuur zijn gemieterd, tituspollo heeft er een goede bron voor, of die helemaal klopt weet ik niet hoor maar die lijkt me op zich wel geloofwaardig.
Voordat de nare ongein van start ging dus.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
voor die nare ongein of vóór die nare ongein?
De Rothschild connectie is dus onduidelijk. Als je het over jouw 'isgeschiedenis' link hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:55 schreef theguyver het volgende:
Zie hier boven jogy, er is wel een connectie maar er is al veel bewijs vernietigd..
Wat ik wel grappig vind is dat de Nederlandse wiki de enige is die de naam Rothschild heeft. De Engelse en de Duitse hebben dat niet.quote:
hoort niet op een wiki thuis. Bovendien is er geen enkel bewijs voor geleverd.quote:IG Farben was het ware geesteskind van de Rothschilds
Ik bedoel meer van er zit wat tussen, indirect..quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De Rothschild connectie is dus onduidelijk. Als je het over jouw 'isgeschiedenis' link hebt.De Warburg connectie is er. Als je verder gaat is er ook een connectie tussen Wallstreet en Duitse bedrijven, waaronder IG Farben. Maar dat is tot 11 december 1941 logisch, er was immers (nog) geen oorlog (tussen de US en Duitsland).
Moreel fout? Achteraf gezien in ieder geval wel.
Ik kan géén connectie tussen I.G. Farben en Rothschild vinden, behalve als je op (again) de usual suspect sites gaat rond klikken. Grenswetenschappen bijvoorbeeld, een pagina op Angelfire zonder bewijs. etc.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:55 schreef theguyver het volgende:
Ik bedoel meer van er zit wat tussen, indirect..
En niet dat ze zoals eerder al aangegeven was topman of iets in die geest in dienst.
Er is een connectie met de Rothschilds maar hoeveel wisten ze er in feite van?
Bedoel IG_farben was een enorm bedrijf en fabriceerden over het algemeen verf.
Dat jij geen connectie kan vínden, wil natuurlijk niet zeggen dat ie niet bestaan heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan géén connectie tussen I.G. Farben en Rothschild vinden, behalve als je op (again) de usual suspect sites gaat rond klikken. Grenswetenschappen bijvoorbeeld, een pagina op Angelfire zonder bewijs. etc.
Waar is die connectie geweest dan?
Ja natuurlijk daarom bestaat god ookquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:08 schreef El_Matador het volgende:
Hoe het zit weet ik natuurlijk ook niet, maar afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.
Maar als we geen bewijs kunnen vinden, dan gaan we terug naar de bron.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:08 schreef El_Matador het volgende:
Dat jij geen connectie kan vínden, wil natuurlijk niet zeggen dat ie niet bestaan heeft.
True, maar die gene die claimt levert het bewijs.quote:Hoe het zit weet ik natuurlijk ook niet, maar afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.
Het zijn ook niet alleen de Rothschilds, er zijn meerdere rijke families die op de 1 of andere manier samenwerken. Het is waar dat pakweg 100 jaar geleden de Rotschild dynast op zijn hoogtepunt was maar hun invloed is niet verdwenen. Zo hebben we ook nog de Rockefellers, George Soros, vele Oost-Europese Olicharchen etc. De 85 rijkste mensen op aarde hebben meer dan de helft van de armsten op aarde (ruim 3,5 miljard mensen). Daar zit geen scheve machtsverdeling? En volgens jouw geven die lui het gros van hun fortuin aan goede doelen? (Bron?) Over het algemeen genomen vind ik je erg naïef, je lijkt alles wat betreft Kapitalisme, het bankwezen, TTIP etc. positief te vinden en wijft iedere kritiek weg. Je username is 666 maar volgens jouw leven we in het paradijs?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hebben veel geld true. Maar met 'in handen' hebben we het al over een romantisch beeld. Wat stel jij je voor bij 'in handen'?
Ze zijn namelijk zo rijk dat het onmogelijk is om alle assets te overzien, laat staan vanaf een sinister hoofdkwartier (direct) aan te sturen.
[..]
Ze geven meer geld uit aan goede doelen dan aan het veroveren van de wereld. Volgens de (jaar) rapporten.
[..]
Dan ligt het toch aan jouw verbeelding en niet aan die familie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |