quote:
Waarom is het een conspiracy?
Het is een verhaal van 'onderzoeker' Sasha Rakoczy, wie is dat? Ik kan verder niets over hem/ haar vinden, behalve een vernoeming in een ander artikel (over de Lavon Affair; dat is wel een aardige

)
Dan het verhaal:
'...well-placed sources...' mooi, maar geen bewijs.
'Prime Minister Jacques Chirac has ordered police to close their investigation', wow! Dat klinkt belangrijk, maar... geen bewijs?
Als je trouwens googled op die zin, vind je veel meer hits dan wanneer je googled op Sasha Rakoczy. Kennelijk is bronvermelding geen heel sterk punt in de wereld van het napraten van vage berichten.
Daarna nog een sneer naar kranten van Rupert Murdoch. De 'heart attack' komt uit familie bronnen, wat zeer zeker niet ongebruikelijk is bij een zelfmoord.
Bron.Daarna een duidelijke bronvermelding

Theirry de Segonzac. Een Franse journalist. Helaas kan ik geen Engelse bronnen vinden die over hem spreken. Mijn Frans is echt belabberd. Wel wat Duitse bronnen die hem noemen in verband met The Spotlight en Bilderberg. In 1993.
Als laatste wordt er nog een naam genoemd. Ian Gooding. Die het verhaal over de 'heart attack' van Rupert Murdoch zou ondersteunen.
De naam is verder onvindbaar, alleen genoemd in dit artikel?
De dood van een Rothschild is niet per se voorpagina nieuws?
De fax is nergens te vinden?
Leuk verhaal, maar het roept meer vragen op over het verhaal zelf, dan over de dood van deze Rothschild.