abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148171631
Antwoorden voor Kris

Nieuws
Nieuwe zoektocht in januari
Uitzending EenVandaag 3-12
Martijn F. bij Pauw 22-11
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
Lijst met fototijden van alle foto's (EenVandaag)
Interpretaties verscheidene FOK!kers nachtfoto van hoofd van Kris
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens

Geruisloos - 22-10
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's

SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties

SPOILER
Algemene foto's

SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video

TVN-2-video met het achtergelaten gele briefje
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
pi_148171701
Het is wel positief dat beiden ouderparen achter deze laatste zoektocht staan.
Make my day!
pi_148171939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:35 schreef agter het volgende:
Het is wel positief dat beiden ouderparen achter deze laatste zoektocht staan.
Ja, verdwalen of misdaad. De meiden moeten gewoon naar huis. Het duurt al veel te lang, en na al die maanden zijn we ook hier geen steek verder gekomen.

Ik vind het een mooi team, goede combinatie tussen alle expertises. Hoop dat ze duidelijkheid gaan krijgen en in ieder geval de onzekerheden kunnen weghalen.

Weet iemand of ze deze reis (de ouders) zelf moeten betalen of dat deze vanuit Panama betaald gaat worden? En of ze voldoende budget hebben? Ik vraag dit omdat ik voor zulke teams zeker een flinke bijdrage zou willen leveren en ook een eventuele media-actie hiervoor wil opstarten.

Indien Panama deze reis financiert dan maak ik pas op de plaats, omdat ik er niet van overtuigd ben dat zij dezelfde belangen hebben als de ouders. En dat mijn inziens op dit moment geld pompen is in een voor mij oninteressante bodemloze put?

Daarnaast ben ik benieuwd of F ook meegaat of dat de ouders kiezen voor objectieve gidsen (indien mogelijk daar), enfin zonder iemand te willen beledigen of schofferen, ben ik benieuwd naar deze afweging van de ouders.
pi_148171983
Ik had ergens gelezen, geen bron meer, dat F niet meedoet. Dat wil niet zeggen dat hij op de achtergrond geen touwtjes heeft ( de gemeenschap is nu eenmaal kennelijk beperkt).
Make my day!
pi_148172018
quote:
Dank je jackie.
Er zijn aan deze zoektocht wel veel deskundige aan het werk.
Ik hoop echt dat hier iets uitkomt.

[ Bericht 2% gewijzigd door vronie op 31-12-2014 02:06:20 ]
pi_148172176
Fijn, dat maakt de zaak wat objectiever. En hopelijk een einde aan alle speculaties na half januari.

Hoop zo dat F niet meegaat, prima vent, ik geloof het meteen! Maar ik vind de argumentaties en het scenario van Jackie steeds sterker worden. Het is allemaal wel heel geknutseld gegaan. Fout op fout op fout....

Kunnen we daar niet een lijst van maken? Alle fouten in deze zaak tot nu toe, maakt dan ook niet uit van wie, zodat toekomstige jonge reizigers uiteindelijk niet dezelfde fouten begaan. En dan denk ik aan verdwalen/het niet achterlaten van je reisplanning/zonder goede uitrusting op pad gaan/geen vuur nemen en voorzorgsmaatregelen treffen. Soort van internationale app voor jonge reizigers.
pi_148172586
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Fijn, dat maakt de zaak wat objectiever. En hopelijk een einde aan alle speculaties na half januari.

Hoop zo dat F niet meegaat, prima vent, ik geloof het meteen! Maar ik vind de argumentaties en het scenario van Jackie steeds sterker worden. Het is allemaal wel heel geknutseld gegaan. Fout op fout op fout....

Kunnen we daar niet een lijst van maken? Alle fouten in deze zaak tot nu toe, maakt dan ook niet uit van wie, zodat toekomstige jonge reizigers uiteindelijk niet dezelfde fouten begaan. En dan denk ik aan verdwalen/het niet achterlaten van je reisplanning/zonder goede uitrusting op pad gaan/geen vuur nemen en voorzorgsmaatregelen treffen. Soort van internationale app voor jonge reizigers.
Heb een creatief bedrijf en probeer in RL iedereen gelukkig te maken/houden. Bruis van de ideeën en mijn man zet dit om in leuke/zinvolle dingen. We hebben een zeer gelukkig leven.

Kunnen we hier samen niet een soort van app ontwikkelen voor jonge reizigers zoals Kris en Lisanne? Proberen dit soort verdwijnzaken, ook voor Alex Humphrey en alle anderen ook in Nederland te voorkomen. De noor die momenteel vermist is in Amsterdam, ja waarschijnlijk de zoveelste toerist die is verdronken in een van de grachten, maar nog niet gevonden.

Gewoon na al die maanden denken en meeleven hier een soort van cadeau geven aan/namens (moeilijke woordkeus) de meiden?

In al die maanden meegelezen te hebben en in de laatste maand actief gepost te hebben, kan ik wel opmaken dat er hier veel verschillende experts/karakters zitten. Samen een preventief middel maken zodat dit nooit meer gebeurt!
Per regio/reisland de bekende de gevaren openbaar maken. Achteraf is alles goed te verklaren. Hadden ze maar geweten dat ze nooit alleen zonder kennisgeving aan thuis deze wandeling hadden moeten maken, even via de app laten weten waar je naar toe gaat/wat je doet en met wie.

Ben hier niet in thuis, maar hoe veilig is dat, een soort van app wanneer je gaat stappen even laten weten waar je zit en met wie/ pas na 4 uur doorsturen/ geen nood, klik = niet verzonden/ wel nood = verzenden, zoiets. Is het niet naar ouders dan wel naar een vriend of vriendin. Scheelt een hoop leed per jaar in meerdere scenario's/misdaadzaken.

Sorry voor deze post, denk even hardop. Misschien kan iemand hier wat mee :)

edit: voor Boquete- toeristen; een reminder op de tel, hou je er rekening mee dan je telefoon in bepaalde gebieden geen bereik heeft?

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 31-12-2014 02:44:37 ]
pi_148172613
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Wat ik heb begrepen is dat de ouders van Kris dan gaan samen met de genoemde mensen in het artikel.(en ik denk bekostigd door de stichting)
Wie dat zijn weet ik niet maar ik hoop dat het vaklui zijn die wel een objectieve kijk hebben.

Ik zou ze wel een lijst mee willen geven waar ze extra aandacht voor zouden moeten hebben.
Van de steep-area op de mirador tot aan of je de quebrada kunt volgen.
En van de plek van het broekje tot aan alle getuigen nog eens langs gaan en de 1001 dingen daar tussen in waar we t al 9 maanden met zn allen over hebben
pi_148172653
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is dat de ouders van Kris dan gaan samen met de genoemde mensen in het artikel.(en ik denk bekostigd door de stichting)
Wie dat zijn weet ik niet maar ik hoop dat het vaklui zijn die wel een objectieve kijk hebben.

Ik zou ze wel een lijst mee willen geven waar ze extra aandacht voor zouden moeten hebben.
Van de steep-area op de mirador tot aan of je de quebrada kunt volgen.
En van de plek van het broekje tot aan alle getuigen nog eens langs gaan en de 1001 dingen daar tussen in waar we t al 9 maanden met zn allen over hebben
Misschien ze gewoon een mail sturen met onze gezamenlijke bevindingen hier tot op heden? Je kan me niet wijsmaken dat ze hier niet af en toe meekijken. Via google kom je hier al heel snel terecht.
Maar dan wel namens iedereen hier, ik denk ondanks alle verschillen hier dat iedereen toch graag antwoorden ziet op bepaalde vragen.
Iets op in de OP te verzamelen? en daarna door te sturen naar de contactpersoon, namens iedereen hier?

En anders doen we het samen :)
pi_148172691
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien ze gewoon een mail sturen met onze gezamenlijke bevindingen hier tot op heden? Je kan me niet wijsmaken dat ze hier niet af en toe meekijken. Via google kom je hier al heel snel terecht.
Maar dan wel namens iedereen hier, ik denk ondanks alle verschillen hier dat iedereen toch graag antwoorden ziet op bepaalde vragen.
Iets op in de OP te verzamelen? en daarna door te sturen naar de contactpersoon, namens iedereen hier?

Aub geen mail sturen met mijn naam, of uit naam van iedereen hier, dus niet vanuit fok.
Ik vind het walgelijk om die mensen lastig te vallen met ongefundeerd gezwets.
Make my day!
pi_148172703
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:43 schreef agter het volgende:

[..]

Aub geen mail sturen met mijn naam, of uit naam van iedereen hier, dus niet vanuit fok.
prima dat mag,

Naast de familie/betrokkenen zijn er niet veel personen meer die tot midden in de nacht na zoveel maanden nog bezig zijn met deze zaak. Ik denk persoonlijk dat een keurig opgestelde en oprechte brief met gegronde vragen wel kan. Maar daarin verschillen we van mening en dat mag.

Gelukkig wordt een eventuele brief gefilterd door een contactpersoon van de familie en die weet ook echt wel de waarde/inhoud in te schatten van een brief. Bedankt voor je input!

Zoals je uit de eerdere posts misschien wel hebt kunnen opmaken, probeer ik hier een positieve bijdrage te leveren, doe jij dat dan ook?

Walgelijk? Hier maanden lang gaan zitten posten en commentaar geven op iedereen die een andere visie heeft, prima. maar walgelijk?? Bijzondere woordkeus voor een voorstel, niet meer en niet minder....

[ Bericht 41% gewijzigd door ootjekatootje op 31-12-2014 02:57:55 ]
pi_148172724
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

prima
Dus uit eigen naam? Ik vind het bizar dat mensen dat doen...
Make my day!
pi_148172763
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:43 schreef agter het volgende:

[..]

Aub geen mail sturen namens mijn naam, of uit naam van iedereen hier.
Weet ik niet Agter. Jij bent iemand die denkt dat er meerdere paden zijn achter de mirador.
En ik denk dat je gelijk hebt. Maar stel eens dat vanaf de mirador tot aan de 1e quebrada nul komma nul paden zijn die je kunt volgen? Zou je dat niet willen weten? Ik wel.
En zo heeft iedereen die hier zit, of je nou aan verdwalen of een misdrijf denkt, zn eigen vragen. En waarschijnlijk meerdere.
Ik ben heel eerlijk maar ik zou heel graag op alle vragen die ik heb indien mogelijk een antwoord hebben.
Moet je ze dat vragen/mailen en meegeven naar Panama?
Ik weet t niet maar na 18 januari is het voorbij en is het boek waarschijnlijk dicht als er niks uit komt.

Ben echt waar heel terughoudend maar ben wel nieuwsgierig hoe andere users hier over denken
pi_148172888
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dus uit eigen naam? Ik vind het bizar dat mensen dat doen...
walgelijk bizar... Nee lees ff terug, ben het helemaal met Jackie eens dat dit een hele nette bijdrage kan zijn.

En anders, op 18 januari horen dat ze weer bij de vulkaan gezocht hebben? en niets gevonden?
pi_148173119
Ok, mijn beweegredenen voor deze zaak:

Ik ben in 1991 op het strand van Oostende (België) geconfronteerd met een lichaampje van een klein jongetje, precies de plek waarop ik de avond ervoor zelf gespeeld had met andere kinderen, ik was toen 11 jaar oud. Daar werd op een zondagochtend in juni 1991 een lijkje gevonden, een vader en zijn zoontje struikelde over zijn lichaampje. 10 centimeter onder het zand werd het lichaam gevonden van ene Nicky. Precies voor huisje 112.

Dat is nu meer dan 20 jaar geleden. De hele stad hing de hele week al vol met vermissingsposters Nicky, toen 8 jaar. Mijn ouders gingen meteen naar huis en nog steeds vraag ik me af wat er in godsnaam gebeurt was met Nicky. Via internet later nooit meer wat gevonden over deze zaak.

Snap je nu waarom ik graag wil uitzoeken waarom en hoe? Ik ken het hele jongetje Nicky niet. Walgelijk en bizar? Nieuwsgierig? Nee, dit moet opgelost worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 31-12-2014 03:29:27 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 05:49:02 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148173656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 03:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok, mijn beweegredenen voor deze zaak:

Ik ben in 1991 op het strand van Oostende (België) geconfronteerd met een lichaampje van een klein jongetje, precies de plek waarop ik de avond ervoor zelf gespeeld had met andere kinderen, ik was toen 11 jaar oud. Daar werd op een zondagochtend in juni 1991 een lijkje gevonden, een vader en zijn zoontje struikelde over zijn lichaampje. 10 centimeter onder het zand werd het lichaam gevonden van ene Nicky. Precies voor huisje 112.

Dat is nu meer dan 20 jaar geleden. De hele stad hing de hele week al vol met vermissingsposters Nicky, toen 8 jaar. Mijn ouders gingen meteen naar huis en nog steeds vraag ik me af wat er in godsnaam gebeurt was met Nicky. Via internet later nooit meer wat gevonden over deze zaak.

Snap je nu waarom ik graag wil uitzoeken waarom en hoe? Ik ken het hele jongetje Nicky niet. Walgelijk en bizar? Nieuwsgierig? Nee, dit moet opgelost worden.
Je hoeft je niet te verontschuldigen of verklaren hoor.
Er is een woordvoerder, daar kun je prima naartoe mailen lijkt mij.
pi_148174510
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 05:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verontschuldigen of verklaren hoor.
Er is een woordvoerder, daar kun je prima naartoe mailen lijkt mij.
ik zie het probleem ook totaal niet. Je kunt je eigen bevindingen gewoon indienen onder je eigen naam als je dat wilt. De woordvoerster / het onderzoeksteam K stelt dat zelfs zeer op prijs.
pi_148177101
Ootjekatootje schreef:

"De noor die momenteel vermist is in Amsterdam, ja waarschijnlijk de zoveelste toerist die is verdronken in een van de grachten, maar nog niet gevonden."

Ik weet echt zeker dat hij niet alleen een stadswandeling ging maken, maar met een gids die hem vervolgens in de gracht duwde. Of er is een seriemoordenaar bezig -O-

Geen aanval op iemand hoor, maar ik vond het een leuke vergelijking.
Hier aan de kust verdrinken elk seizoen toeristen, ondanks alle waarschuwingen.
Maar als mensen niet bekend zijn met de zee onderschatten ze de gevaren toch vaak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 31-12-2014 10:54:49 ]
pi_148178344

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijzemassa op 31-12-2014 11:26:43 ]
pi_148178469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Per regio/reisland de bekende de gevaren openbaar maken. Achteraf is alles goed te verklaren. Hadden ze maar geweten dat ze nooit alleen zonder kennisgeving aan thuis deze wandeling hadden moeten maken, even via de app laten weten waar je naar toe gaat/wat je doet en met wie.

Ben hier niet in thuis, maar hoe veilig is dat, een soort van app wanneer je gaat stappen even laten weten waar je zit en met wie/ pas na 4 uur doorsturen/ geen nood, klik = niet verzonden/ wel nood = verzenden, zoiets. Is het niet naar ouders dan wel naar een vriend of vriendin. Scheelt een hoop leed per jaar in meerdere scenario's/misdaadzaken.

edit: voor Boquete- toeristen; een reminder op de tel, hou je er rekening mee dan je telefoon in bepaalde gebieden geen bereik heeft?
De expat gemeenschap in Boquete heeft enkele maanden geleden een plan samengesteld met tips en waarschuwingen voor toeristen in dat gebied. Dat wordt nu bij elk hotel en pension uitgereikt aan de nieuwe gasten.
Informatie hierover kun je vinden op boquete.ning

[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 31-12-2014 11:37:08 ]
pi_148178713
quote:

[..]

No way! niet uit naam van alle users.
Doe dat maar op persoonlijke titel.
Als ik zelf iets gevonden had of hier iets gelezen had dat ik interessant genoeg vond om de familie te laten weten, had ik dat al gedaan.
Maar dat is niet het geval.
pi_148178931
quote:

[..]

Dit wil ik dus ook niet. Of kan je hier zomaar iedereen bij betrekken? Dan ben ik weg.
pi_148178965
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:42 schreef Grijzemassa het volgende:
Ootjekatootje schreef:

"De noor die momenteel vermist is in Amsterdam, ja waarschijnlijk de zoveelste toerist die is verdronken in een van de grachten, maar nog niet gevonden."

Ik weet echt zeker dat hij niet alleen een stadswandeling ging maken, maar met een gids die hem vervolgens in de gracht duwde. Of er is een seriemoordenaar bezig -O-

Geen aanval op iemand hoor, maar ik vond het een leuke vergelijking.
Hier aan de kust verdrinken elk seizoen toeristen, ondanks alle waarschuwingen.
Maar als mensen niet bekend zijn met de zee onderschatten ze de gevaren toch vaak.
Dus betere maatregelen treffen, moet je alleen al kijken wat dat onnozele gedrag kost en wat de impact is van het onwetende gedrag in een onbekende omgeving. Tja ik nam de Noor als voorbeeld, omdat dit een actuele zaak is. Maar hetzelfde geldt voor de toeristen die dood zijn door de drugs.
pi_148179029
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:35 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Dit wil ik dus ook niet. Of kan je hier zomaar iedereen bij betrekken? Dan ben ik weg.
Rustig aan, het was maar een idee en blijkbaar niet gewenst. Prima toch. En inderdaad volgens de huisregels mag dit helemaal niet.

Idee verworpen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')