abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148146044
En weer vrolijk verder in deze Social Chat van Kaaskoppen die in het Buitenland wonen *O*
Ja doei.
pi_148146127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niemand wil aan het staatsinfuus.
Maar als een nederlandse immigrant, die gepensioneerd is, naar Nederland komt MET een buitenlands pensioen, dan vraag ik mij af wat zijn rechten zijn.
Als je een sociale huurwoning wil lig je al aan het staatsinfuus. Als je terug wil naar Nederland ga je maar of kopen of in de vrije sector huren. Doorgeslagen solariteit

En het is makkelijk, je hebt recht op de aow die je hebt opgebouwd en op je pensioen dat je in Nederland en elders hebt opgebouwd. Als je dan onder bijstand niveau zit wordt dat aangevuld tot bijstand niveau
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_148146430
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"

Nee :') Als het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.

"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naar O+ huis O+ in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.

Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.

Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Ja doei.
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:00:54 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148149717
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"

Nee :') Als het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.

"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naar O+ huis O+ in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.

Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.

Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Sowieso. Waarom denk je dat ik naar het buitenland gegaan ben? Om een kwart van m'n vrije tijd alsnog in Nederland te besteden? :')

Trouwens, een land waar het altijd lekker warm is maar de winters ijzig koud zijn? :o :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_148150135
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Trouwens, een land waar het altijd lekker warm is maar de winters ijzig koud zijn? :o :D
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Ja doei.
pi_148150328
quote:

"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naar O+ huis O+ in Zuid-Yorkshire Lyon, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.

dit, dit, dit, en fixed ;)
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:02:36 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148152414
Mooie afsluitpost voor dit jaar MoBlo!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:42:28 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148154142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhanden :D

Hier trouwens met kerst in t-shirt op het terras gezeten. in de avond een BBQ en was 22 graden. Momenteel is het overdag tegen de -10 en 's nachts tegen de -20. Hier wisselen we de seizoenen dus met de dag af :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_148172261
quote:

Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.
Ik weet niet wat jij duur vind maar ik ben zo'n 1000 dollar kwijt voor een reisje naar Amsterdam.
Dus dat zit er niet echt in met het hele gezin. :N
Dus volgend jaar word het in m'n eentje naar Nederland en proberen werk te zoeken. En dat gaat niet meevallen....
pi_148172269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Canada - Australie. Zomaar een suggestie. :)
pi_148177417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhanden :D

Hier trouwens met kerst in t-shirt op het terras gezeten. in de avond een BBQ en was 22 graden. Momenteel is het overdag tegen de -10 en 's nachts tegen de -20. Hier wisselen we de seizoenen dus met de dag af :')
Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denken :')

Of aan John. O+
Ja doei.
pi_148177660
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.
Ik weet niet wat jij duur vind maar ik ben zo'n 1000 dollar kwijt voor een reisje naar Amsterdam.
Dus dat zit er niet echt in met het hele gezin. :N
Dus volgend jaar word het in m'n eentje naar Nederland en proberen werk te zoeken. En dat gaat niet meevallen....
Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start zo ver van je moederland dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.

En het is ook geen 'wedstrijdje' ofzo. Ik besteed mijn geld, of dat nu 1000 euro is of 300 aan een reisje 'Nederland' liever aan andere dingen omdat ik op zich niet zoveel meer naar Nederland wil.
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:00:32 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177712
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.

En het is ook geen 'wedstrijdje' ofzo. Ik besteed mijn geld, of dat nu 1000 euro is of 300 aan een reisje 'Nederland' liever aan andere dingen omdat ik op zich niet zoveel meer naar Nederland wil.
Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen is :)
  woensdag 31 december 2014 @ 11:00:47 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177724
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denken :')

Of aan John. O+
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijn :D
pi_148177759
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen is :)
Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NL :N

quote:

[..]

Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:02:07 #16
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148177764
quote:
En van ná mijn tijd :D
  woensdag 31 december 2014 @ 11:02:44 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177788
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NL :N

[..]

Zegt me heel vaag iets :D
pi_148177803
Echt zo'n jaren 80 tekenfilm uit de categorie Teddy Ruxpin enzo! O+
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:03:50 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177811
Crosspostje. Over het bizarre weer hier de afgelopen dagen :') Kerst was rond de 20 graden. Nu bijna hetzelfde onder nul :')

Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen (-20 / -25). Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien. :D

En het grondwatervalletje op de trap van de onder naar boventuin

woensdag 31 december 2014 @ 11:04:07 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148177821
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Jouw tijd :Y
  woensdag 31 december 2014 @ 11:06:06 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Die ken ik dan weer wel :D Maar vond ik een beetje eng :@
pi_148177873
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Jouw tijd :Y
Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjes O+ Of doen ze dat nu ook nog? :@ Ik houd dat uiteraard allemaal niet zo bij 8-)
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:06:58 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148177895
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjes O+ Of doen ze dat nu ook nog? :@ Ik houd dat uiteraard allemaal niet zo bij 8-)
Joh, jij hebt Frozen gemist? :P
pi_148177905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Crosspostje. Over het bizarre weer hier de afgelopen dagen :') Kerst was rond de 20 graden. Nu bijna hetzelfde onder nul :')

Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen (-20 / -25). Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En het grondwatervalletje op de trap van de onder naar boventuin

[ afbeelding ]
Teh fack :')

Nou ja, hier is het gewoon consistent koud op 't moment. Sneeuw die op Boxing Day gevallen is hier ligt er nog steeds. Ziet er wel gezellig uit.

Vanavond heb ik wat vrienden uitgenodigd die ook niet zo keiharde feestdagenfans zijn, maar wel gewoon lekker eten, drinken, ouwehoeren, reisjes voor 2015 plannen :9
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:07:34 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177913
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is geen tekenfilm maar een animatiefilm :+
pi_148177924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, nee, maar dat is een film! Die heb ik zelfs gezien O+
Bedoel meer zoals op kindernet/cartoon network/telekids, die tekenfilms! :o
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:08:34 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148177955
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Maar zo'n koudefront is bij jou toch niet heel abnormaal rond deze tijd?

Het trapje zou ik even zien te vermijden, voorlopig :D
pi_148177983
Dven's trapje lijkt een beetje op ons trapje van de straat naar de voortuin! :+
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:09:18 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148177984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Teh fack :')

Nou ja, hier is het gewoon consistent koud op 't moment. Sneeuw die op Boxing Day gevallen is hier ligt er nog steeds. Ziet er wel gezellig uit.

[b]Vanavond heb ik wat vrienden uitgenodigd die ook niet zo keiharde feestdagenfans zijn, maar wel gewoon lekker eten, drinken, ouwehoeren, reisjes voor 2015 plannen :9[/b]
O+

En het kan gekker hoor. We zijn in januari al eens van een week 20/26 boven nul naar een week -10/-15 onder nul gegaan overdag :')

Sneeuw in Engeland? :o Dan moet je wel vrij hoog wonen? :P
  woensdag 31 december 2014 @ 11:10:32 #30
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178019
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, nee, maar dat is een film! Die heb ik zelfs gezien O+
Bedoel meer zoals op kindernet/cartoon network/telekids, die tekenfilms! :o
Oh, ok :)

Ik zou het ook niet weten: mijn kinderen kijken alleen in NL tv, en dan hoor ik met name afschuwelijk nagesynchroniseerde Amerikaanse pre-tienerseries. Die we dan alledrie wel heel goed na kunnen doen ;)
pi_148178031
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:09 schreef Dven het volgende:

[..]

O+

En het kan gekker hoor. We zijn in januari al eens van een week 20/26 boven nul naar een week -10/-15 onder nul gegaan overdag :')

Sneeuw in Engeland? :o Dan moet je wel vrij hoog wonen? :P
Neuh, ze hadden gewoon ineens sneeuw. Volgens mij had ook alleen Zuid Yorkshire problemen :') Echt mensen ingesneeuwd op de snelweg dit-dat-alles, was niet tegenop te strooien. Toen waren wij nog in NL helaas. Ik houd wel van een goede sneeuwbui zo nu en dan.

Mijn 'droom' is ook om ooit nog eens goed in te sneeuwen. Gelukkig hamster ik veel en kunnen we altijd wel een week door met eten :+
Ja doei.
pi_148178070
Jullie nog gezellige O&N plannen?
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:14:13 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:08 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar zo'n koudefront is bij jou toch niet heel abnormaal rond deze tijd?

Het trapje zou ik even zien te vermijden, voorlopig :D
Het kan inderdaad vriezen of dooien :') Gemiddelde temperatuur ligt hier overdag zoals je kan zien ook in de winter hoger dan in Nederland. Maar het is 'iets' instabieler :')

woensdag 31 december 2014 @ 11:17:34 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178257
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Weinig. Met een aantal vrienden verzamelen. Lekker Hollands want iedereen neemt eten en drinken mee. Dutch party :+ En de top 2000 luisteren natuurlijk _O_ Ze haten me er al 2 jaar om :+
pi_148178276
Ja, want al twee jaar exact dezelfde muziek 8-)

:') :D

Maar lekker hoor, Dutch Parties O+

Ik zorg voor het meeste eten hier, vriend neemt een taart mee, en de rest wat drinken ook nog :)
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:18:21 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178286
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Neuh, ze hadden gewoon ineens sneeuw. Volgens mij had ook alleen Zuid Yorkshire problemen :') Echt mensen ingesneeuwd op de snelweg dit-dat-alles, was niet tegenop te strooien. Toen waren wij nog in NL helaas. Ik houd wel van een goede sneeuwbui zo nu en dan.

Mijn 'droom' is ook om ooit nog eens goed in te sneeuwen. Gelukkig hamster ik veel en kunnen we altijd wel een week door met eten :+
Goed insneeuwen.. Dan moet je inderdaad eens een wintertje in Noord-Amerika spenderen :D Zelfs de hoogste hoeveelheid sneeuw die in Europa valt, valt daarbij in het niet
  woensdag 31 december 2014 @ 11:18:46 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178299
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, want al twee jaar exact dezelfde muziek 8-)

:') :D

Maar lekker hoor, Dutch Parties O+

Ik zorg voor het meeste eten hier, vriend neemt een taart mee, en de rest wat drinken ook nog :)
Hoho, queen staat dit jaar niet op 1 :D

Sowieso wel irritant want we lopen hier een uur voor :')
pi_148178302
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Goed insneeuwen.. Dan moet je inderdaad eens een wintertje in Noord-Amerika spenderen :D Zelfs de hoogste hoeveelheid sneeuw die in Europa valt, valt daarbij in het niet
Ja, in Canada wonen zou ik ook nog wel 's willen O+
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:21:24 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178378
quote:

[..]

Ik ook wel. Of Alaska. Een vriend van me werkt op een gigantisch zeilschip. Die heeft al eens gezegd dat hij me binnen kan brengen. Hard werken voor een lange periode aan een stuk maar daarna wel genoeg geld om een half jaar zorgeloos de wereld rond te reizen.

Mijn grootste droom is om ooit eens de Iditarod te doen. Maar goed. Daarvoor moet ik heel erg veel sponsors of veel sponsors en m'n eigen kennel hebben :') Een droom die ik sowieso nog wel heb. Maar pas voor met een jaar of 10.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:23:20 #40
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178464
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Neuh, we hebben ons erbij neergelegd dat we slechte O&N vierders zijn. Ik had nog gedacht aan een hotelkamer in de buurt van de Burj Khalifa, maar toen ik erover dacht, anderhalve maand geleden, was vrijwel alles al vol. Er heen gaan en midden in de nacht terug proberen te komen vind ik, met kinderen, geen goed plan. Als het een klein beetje helder is kunnen we het grote vuurwerk wel vanaf de intersection dichtbij ons huis zien, maar we zullen toch een beetje moeten rijden, en dus totaal niet drinken (Dubai heeft een 0% policy, en erg strenge straffen). Zo maar eens beslissen wat we doen.

Verder spelen we bordspelen, kijken we misschien een film, hebben we een koelkast vol lekker kaasjes e.d..... Komt wel goed :)
pi_148178575
Nou ja, dat vind ik toch ook gewoon wel gezellig hoor! Sowieso, hier is het betalen voor pubs, dubbele taxi prijzen, etc :') beetje sneu. En we zijn gewoon hele saaie mensen. Nou ja, wij hebben het naar ons zin, maar de rest zou ons saai vinden!

Lekker met vrienden/familie/geliefden genieten van een vrije avond lekker kletsen, spelletjes spelen inderdaad.. ik ga zo eens kijken of ik de basisset van Cards against Humanity op wat steviger papier kan krijgen :+
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:27:24 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178599
quote:

[..]

Is wel ver weg hoor, Moblo :P Maar ik ook, inderdaad.

Een vriend wilde trouwens mijn man heel graag aannemen voor een baan in Buffalo, maar kan het visumtechnisch niet rondkrijgen. Diezelfde vriend zat eerder dit jaar vier dagen ingesneeuwd in een hotel in Buffalo. Vier dagen geleefd op junkfood wat het hotelpersoneel ging kopen bij het dichtstbijzijnde tankstation, want verder was alles dicht.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:28:05 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178634
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, dat vind ik toch ook gewoon wel gezellig hoor! Sowieso, hier is het betalen voor pubs, dubbele taxi prijzen, etc :') beetje sneu. En we zijn gewoon hele saaie mensen. Nou ja, wij hebben het naar ons zin, maar de rest zou ons saai vinden!

Lekker met vrienden/familie/geliefden genieten van een vrije avond lekker kletsen, spelletjes spelen inderdaad.. ik ga zo eens kijken of ik de basisset van Cards against Humanity op wat steviger papier kan krijgen :+
Taxi hufters :') Hier ook dubbele prijzen. Goed, nog steeds de hele stad door voor maximaal 5 euro, maar toch.

Vaste pub waar ik kom moet je ook opeens 20 leva betalen om binnen te komen :') Goed, daarvoor krijg je wel 18 leva drinkgeld, dus het valt te overzien.
pi_148178642
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een vriend wilde trouwens mijn man heel graag aannemen voor een baan in Buffalo, maar kan het visumtechnisch niet rondkrijgen. Diezelfde vriend zat eerder dit jaar vier dagen ingesneeuwd in een hotel in Buffalo. Vier dagen geleefd op junkfood wat het hotelpersoneel ging kopen bij het dichtstbijzijnde tankstation, want verder was alles dicht.
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:29:15 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178666
quote:

[..]

Daarom jachtgeweertje mee en gewoon buffalo's jagen als het moet. Kan je prima met je man van rondkomen voor vier dagen :+
  woensdag 31 december 2014 @ 11:30:35 #46
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom jachtgeweertje mee en gewoon buffalo's jagen als het moet. Kan je prima met je man van rondkomen voor vier dagen :+
Waarom dacht je dat wij katten hebben? >:)
  woensdag 31 december 2014 @ 11:31:07 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178739
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom dacht je dat wij katten hebben? >:)
Om woestijnmuizen te vangen? ;(
pi_148178795
Mijn tactiek is om een zeer gewilde universitair docent te worden. En dan gewoon met mijn man op sleeptouw die dan niet meer hoeft te werken van universiteit naar universiteit hoppen 8-) :+
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:32:31 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178800
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Om woestijnmuizen te vangen? ;(
Nee joh, voor het geval we ooit nog naar Buffalo verhuizen en ingesneeuwd raken :P
pi_148178802
* motorbloempje schrikt wakker... :z
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:34:59 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148178902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje schrikt wakker... :z
:D

Ah ja.... ok...... * Gaoxing gaat nog maar eens aan de slag met het rapport wat 2 januari af moet. Misschien dat ik dan toch die BEd nog eens haal :P
pi_148178904
We kunnen al bijna rechtsedirecte een gelukkig nieuw jaar wensen! :o nog 25 minuutjes daar! :o
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:35:49 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148178937
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
We kunnen al bijna rechtsedirecte een gelukkig nieuw jaar wensen! :o nog 25 minuutjes daar! :o
Gaat rap :o
pi_148179114
Daar wil ik ook nog wel 's wonen. :')

Poeh, eigenlijk overal wel... Gewoon vroeg met pensioen en dan vanaf m'n 50e (dan moet ik de komende 20 jaar erg hard werken) elk jaar ergens anders wonen 8-) en ik word uiteraard 100.
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:48:21 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148179506
Zo. 4 dagen ultra all-in met skipas geboekt in Pamporovo. 200 euries.

pi_148179771
Lekker hoor!
Ja doei.
pi_148180219
Gelukkig nieuw jaar, RD! Vol mooie ultra's en stankies!
Ja doei.
  woensdag 31 december 2014 @ 12:11:37 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148180316
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker hoor!
Ben normaliter niet zo van het all-in concept, maar voor een paar daagjes even chillen of juist sporten is wel ideaal :)
pi_148186361
quote:

[..]

Ruilen? :)
pi_148186528
quote:

[..]

Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst. :Y
pi_148189276
Nee, ik ruil liever niet met iemand anders zijn/haar leven. Ik ga mijn eigen weg wel :)
Ja doei.
pi_148192059
Zal voor mij wel gezellig worden vanavond, ouders zijn eergisteren gekomen en lagen gisteravond al om 18:00 te pitten, de kleine slaapt gelukkig hele nachten dus m'n vrouw houdt het wel vol tot middernacht :P Wel koud nu, 21 graden vorst 's nachts en overdag niet veel beter..
  woensdag 31 december 2014 @ 18:10:04 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148195643
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst. :Y
Lekker man _O_
  woensdag 31 december 2014 @ 22:12:27 #64
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148202291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat kan jij toch onaardig doen :{

Ik schreef dat een vriend ingesneeuwd was en daarom moet ik maar gaan verhuizen naar Yukon? Ik wil helemaal niet naar Yukon, want ik kan helemaal niet tegen kou na 14 jaar tropen en woestijn. En daar denk ik na 6 maanden waarschijlijk ook niet anders over.

Ik wil best naar Canada, maar dan wel graag in de zomer...
pi_148204271
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 22:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat kan jij toch onaardig doen :{

Ik schreef dat een vriend ingesneeuwd was en daarom moet ik maar gaan verhuizen naar Yukon? Ik wil helemaal niet naar Yukon, want ik kan helemaal niet tegen kou na 14 jaar tropen en woestijn. En daar denk ik na 6 maanden waarschijlijk ook niet anders over.

Ik wil best naar Canada, maar dan wel graag in de zomer...
Oh sorry dacht dat de sneeuw je aansprak. Verkeerd begrepen.
pi_148204287
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker man _O_
Wat? 6 maanden winter? Tja het is maar wat je lekker vind.
pi_148204309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:56 schreef rogier21 het volgende:
Zal voor mij wel gezellig worden vanavond, ouders zijn eergisteren gekomen en lagen gisteravond al om 18:00 te pitten, de kleine slaapt gelukkig hele nachten dus m'n vrouw houdt het wel vol tot middernacht :P Wel koud nu, 21 graden vorst 's nachts en overdag niet veel beter..
Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit. }:|
pi_148204321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, ik ruil liever niet met iemand anders zijn/haar leven. Ik ga mijn eigen weg wel :)
We ruilen van land, niet van leven. :Y
pi_148209686
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit. }:|
Volgens mij heb je dit nodig ;) Verder gelukkig nieuw jaar!

donderdag 1 januari 2015 @ 06:34:38 #70
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148209704
:) Wie weet, inderdaad :D

Gelukkig nieuwjaar, allen!

Wij weten inmiddels dat we niet naar NL kunnen verhuizen: twee katten zijn vandaag nog helemaal van slag vanwege 3,5 minuut vuurwerk, en niet eens voor de deur. Die overleven de Nederlandse jungle niet :P

Verder hebben we, geïnspireerd door Moblo, Frozen gekeken en was het allemaal nog rustiger dan verwacht, aangezien de jongste om 10 uur uitgeput op de bank lag te slapen. Die had de hele dag met vriendjes lopen draven, zoals het een goed kaaskopkind betaamd O+
  donderdag 1 januari 2015 @ 06:57:40 #71
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148209740
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Onze oudste kwam wel weer zijn bed uit geslopen, maar viel ook vroeg op de bank in slaap. Zelf ook net na nieuwjaar in bed gedoken. Geen vuurwerk hier.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_148209823
Heppie Noe Jeer!

Hier zijn de vrienden rond 2 uur weer huiswaarts getogen na een rustig avondje bieren en eten. Was gezellig, precies goed!
Ja doei.
  donderdag 1 januari 2015 @ 11:57:11 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148211643
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 23:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat? 6 maanden winter? Tja het is maar wat je lekker vind.
Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.
  donderdag 1 januari 2015 @ 17:07:41 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148220072
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.
Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.

Een Gelukkig nieuwjaar allemaal en dat al jullie wensen mogen uitkomen!!! *O*
pi_148220449
Gelukkig nieuwjaar allen! Geen knalletje gehoord hier en de zelfgebakken oliebollen waren niet te vreten :P
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:54:13 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148224527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.
[ afbeelding ]
Een Gelukkig nieuwjaar allemaal en dat al jullie wensen mogen uitkomen!!! *O*
Ziet er warm uit
  vrijdag 2 januari 2015 @ 01:58:34 #77
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_148235130
Gelukkig nieuw jaar nog gewenst aan alle kaaskoppen hier. :)

Geen vuurwerk gezien dit jaar. Wel veel gewerkt, gefeest en veel champagne (of wat er op lijkt) gedronken! *O*

En voor nu ziet het er weer beter uit qua toerisme. Na een 3 tal jaren van neergang hebben we de laatste 2 maanden meer toeristen uit mogen ontvangen. Alleen geven mensen minder uit aan souveniers want die shops klagen steen en been.

Wel is het weer frisjes hier met temperaturen 's nachts rond de 10 graden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_148244453
Gelukkig 2015 voor iedereen hier!

Wij zijn 28dec teruggekomen, hebben Oud en Nieuw in Den Haag gevierd. We slapen vanavond voor het eerst in ons tijdelijke apartment. Maximaal 3 maanden, dus ik voorzie een drukke periode met bezichtigingen.

Daarna ga ik me eens rustig orienteren op werk. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil, maar nu teruggrijpen naar mijn oude werknetwerk is wel het makkelijkst.

Heb wel ervaren in de afgelopen dagen dat sommige mensen heel goed snappen dat als je ver weg woont en in NL een keertje bent je niet iedereen kan zien en zo. Maar nu we 'terugzijn' zijn is het begrip bij sommigen direct ook weer weg. Alles moet weer op 'hun' manier. Pffffffff. Hier moet ik weer even aan wennen, en eigenlijk wil ik om dit soort 'verplichtingen' ook wel weer direct weg......
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_148247374
Nu ik weer een baan in NL zoek: weet iemand trouwens of ik verplicht ben mij bij het UWV in te schrijven? Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_148247430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef Essebes het volgende:
Hier moet ik weer even aan wennen, en eigenlijk wil ik om dit soort 'verplichtingen' ook wel weer direct weg......
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?
Ja doei.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:05:08 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148247755
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?
Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.
pi_148248672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.
Yep, klopt.
(Roos Vonk)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:01:46 #83
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148250150
Ik kwam zojuist per ongeluk de Australische inburgeringstoets tegen: hier.

Ik mag Australiër worden *O*
pi_148252307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:55 schreef Essebes het volgende:
Nu ik weer een baan in NL zoek: weet iemand trouwens of ik verplicht ben mij bij het UWV in te schrijven? Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het niet :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:33:59 #85
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148270070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het niet :P
Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....
pi_148271850
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.

Maar als je natuurlijk bij een buitenlandse werkgever hebt gewerkt dan krijg je waarschijnlijk ook niks.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 08:32:29 #87
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148272908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef Gaoxing het volgende:

Ik mag Australiër worden *O*
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 08:40:57 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148272971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland.
Nee, dat deed ze nou juist niet:

quote:
Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Ik zie echt alleen maar informatie over het UWV als uitkeringsverlenende instantie, Es. Dus ik zou niet weten waarom je je zou moeten inschrijven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 08:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.
Ik was het ook niet van plan, maar ik kwam het toevallig tegen gisteren. Net, trouwens, als een verschrikkelijk melig bericht in ik geloof de Daily Mail, over een gezin uit Hull dat was geëmigreerd naar Australie, maar er na twee weken achter kwam dat ze een foutje gemaakt hadden. Caliber "Ik vertrek"x1000, zeg maar ;) Het toppunt, en de druppel waarom ze uiteindelijk terug zijn gegaan, was dat ze de lievelingslimonade van het dochtertje niet konden krijgen :P Het zal komkommertijd geweest zijn...
pi_148274389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.

Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.
Ik heb de afgelopen 4,5 jaar niet betaald gewerkt en mijn laatste werkgever was dus in NL, maar ik geloof niet dat dat een factor van belang is.

Ik ben alleen nu dus werkzoekende in NL. Maar nergens geregistreerd als zodanig.
Vroeg me af of dit verplicht was. Heb niet echt goede ervaringen met het UWV (betuttelend en zo) dus als ik dat kan vermijden is dat prima :-)
(Roos Vonk)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:49:43 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148283999
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.
Ik heb de afgelopen 4,5 jaar niet betaald gewerkt en mijn laatste werkgever was dus in NL, maar ik geloof niet dat dat een factor van belang is.

Ik ben alleen nu dus werkzoekende in NL. Maar nergens geregistreerd als zodanig.
Vroeg me af of dit verplicht was. Heb niet echt goede ervaringen met het UWV (betuttelend en zo) dus als ik dat kan vermijden is dat prima :-)
Ik denk dat als je een uitkering ontvangt dat je je verplicht moet laten registreren. Maar in jouw geval is dit dus anders.
Maar waarom zou je je niet inschrijven bij het UWV? Misschien hebben ze wel wat voor je?

Zou graag horen hoe het gaat met werk zoeken, en overige zaken, want ik ga over 3 maanden ook terug om werk te zoeken. (bouw) Of als ZZP'er beginnen.
pi_148393975
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zou graag horen hoe het gaat met werk zoeken, en overige zaken, want ik ga over 3 maanden ook terug om werk te zoeken. (bouw) Of als ZZP'er beginnen.
Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)

Ben met name benieuwd of ik weer ergens in loondienst kan komen of dat de markt geheel ZZP'ers is geworden. (heb veel in financieel interim management gewerkt)
(Roos Vonk)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:58:12 #92
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148394019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)
Ik ook. Duimen voor je.
Hoe vind je het nu op dit moment in Nederland? (zie je antwoord later wel. Moet nu werken)
pi_148400930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ook. Duimen voor je.
Hoe vind je het nu op dit moment in Nederland? (zie je antwoord later wel. Moet nu werken)
Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.

Het regelwerk en de formaliteiten, waar ik vermoed dat jij in geinteresseerd bent, zijn allemaal goed verlopen:
Aanmelding ziektekostenverzekering verliep via het collectief van de werkgever. tweede week december aangemeld en polisbladen en zo binnen een week in huis.

Tijdelijke huisvesting (gemeubileerd) via werkgever. Druk zoekende naar een permanenter huis/apartement voor ons zelf.

Inschrijving bij de gemeente: ging zonder problemen. Je hebt wel een huurcontract en/of koopakte nodig. Wij schreven ons in bij de gemeente waar we 4,5 jaar geleden ook zijn uitgeschreven, daardoor hadden we verder geen aanvullende documenten nodig. Soms kan namelijk meer nodig zijn, trouwaktes, geboorteaktes etc.

Aansprakelijkheidsverzekering NL online afgesloten

Mobiele phone had ik nog, incl NL SIM

en vandaag weer een fiets gekocht! Nu ben ik weer mobiel gelukkig.

de rest komt allemaal pas als de container arriveert en/of als we naar ons volgende apartement verhuizen.

Nu dus eerst mijn verkenningen op de arbeidsmarkt ..... :@
(Roos Vonk)
  woensdag 7 januari 2015 @ 02:58:45 #94
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148414913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:00 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.

Het regelwerk en de formaliteiten, waar ik vermoed dat jij in geinteresseerd bent, zijn allemaal goed verlopen:
Aanmelding ziektekostenverzekering verliep via het collectief van de werkgever. tweede week december aangemeld en polisbladen en zo binnen een week in huis.

Tijdelijke huisvesting (gemeubileerd) via werkgever. Druk zoekende naar een permanenter huis/apartement voor ons zelf.

Inschrijving bij de gemeente: ging zonder problemen. Je hebt wel een huurcontract en/of koopakte nodig. Wij schreven ons in bij de gemeente waar we 4,5 jaar geleden ook zijn uitgeschreven, daardoor hadden we verder geen aanvullende documenten nodig. Soms kan namelijk meer nodig zijn, trouwaktes, geboorteaktes etc.

Aansprakelijkheidsverzekering NL online afgesloten

Mobiele phone had ik nog, incl NL SIM

en vandaag weer een fiets gekocht! Nu ben ik weer mobiel gelukkig.

de rest komt allemaal pas als de container arriveert en/of als we naar ons volgende apartement verhuizen.

Nu dus eerst mijn verkenningen op de arbeidsmarkt ..... :@
Ok.
Ja dat is misschien ook wel handig voor mij.
Baantje zoeken in de oude gemeente en weer laten inschrijven.
Heb zelfs m'n oude Sofi nummer nog. :Y
  vrijdag 9 januari 2015 @ 17:08:37 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148513592
Wow, dit is voor het eerst. Ik kreeg zojuist een sms:

quote:
Following His Highness Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan's direction along with the support of Sheikh Mohammed Bin Rashid AlMaktoum to alleviate the winter suffering for refugees in the Levant, you can now participate in the UAE Compassion campaign. To donate, SMS 'HELP' to the following codes:
7100 - AED 100
7200 - AED 200
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient ;)
pi_148514879
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient ;)
edit: sorry niet goed gelezen
(Roos Vonk)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 07:16:11 #97
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_148631685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

En heb je nog een donatie gedaan? :)

Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
Modus Vivendi!
pi_148632085
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:

[..]

Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
haha, ja, alles is relatief he. Ik ken mensen die doodsbenauwd worden van steden als Bangkok. Maar als je erger gewend bent... >:)
(Roos Vonk)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 14:54:59 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148641304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:20 schreef Essebes het volgende:
Maar als je erger gewend bent... >:)
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durp :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:
En heb je nog een donatie gedaan? :)

Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.
  woensdag 14 januari 2015 @ 03:42:49 #100
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_148664603
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

[..]

Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.
Grappig, Luang Prabang is erg toeristisch dus aan mijn westerse trekken kom ik wel hier. In Bangkok vind ik het vaak leuk om rond te wandelen in drukke straten met kleine winkeltjes en dan van tijd tot tijd een shopping mall in te duiken.

Ik hou van de mengelmoes van mensen die je op straat ziet :)

En inderdaad, Luang Prabang is een (groot) dorp...vooral voor een expat. :P
Modus Vivendi!
  woensdag 14 januari 2015 @ 05:29:23 #101
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_148664697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

[..]

Sinds december ga ik bijna wekelijks naar Tianjin.... Inderdaad, net zo groot, maar wat een andere sfeer/feeling...
Het is zielloos :(
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 14 januari 2015 @ 06:17:31 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148664759
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 05:29 schreef Xtreem het volgende:
Sinds december ga ik bijna wekelijks naar Tianjin.... Inderdaad, net zo groot, maar wat een andere sfeer/feeling...
Het is zielloos :(
Oh nee, zielloos zou ik het niet noemen. Het is trouwens ontzettend veranderd in de afgelopen 17 jaar, dus hoe het nu is zou ik niet weten. Ik woonde indertijd aan een wegje met ternauwernood twee banen, en nu zijn het er acht. Maar het was vooral heel erg Chinees. Er waren indertijd misschien 500 expats op al die miljoenen Chinezen en dat resulteerde in veel uhm.... bijzondere situaties :)
pi_148812558
Chinese steden zijn sowieso best wel zielloos maar dat komt gewoon door de snelheid waarmee ze bouwen. Denk dat veel van die architecten ook gewoon maar op safe spelen, alles ziet er precies hetzelfde uit, maakt niet uit welke stad je zit.

Gewoon van hetzelfde laken een pak. Het enige verschil is het aantal precies dezelfde gebouwen dat wordt neergeplopt. Bij een middelgrote stad ploppen ze er tien, bij een kleine stad zes. Verder precies hetzelfde. Ga naar een van de main streets van een middelgrote stad en het is vrijwel identiek. Brede rijstroken, paar banken, McD, KFC, Mister Li, Yonghe Dawang, Xiabuxiabu en een paar shopping malls met precies dezelfde merken met niet complete collecties.

Maar goed, daar komt dan nog bij dat de lucht altijd grauw is. :P Negentig procent van de nieuwbouw is gewoon het equivalent van wat in Engeland en ook wel in Nederland gebeurde in de jaren '60.

Moet altijd aan Koyaanisqatsi denken als ik het allemaal zo zie.

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 18 januari 2015 @ 18:45:13 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148813889
Na, in Tianjin waren de vroegere buitenlandse concessions best groot, en daarmee waren er ook flinke 'oude' wijken met fraaie huizen en brede straten. Ik geloof alleen dat daar een groot deel van plat is gegooid ter voorbereiding aan de olympische spelen, vlak nadat wij er zijn vertrokken. Ik heb net wat foto's zitten kijken, en behalve het waterpark herken ik weinig.

Booking.com heeft 91 hotels! Toen wij er woonden waren er pakweg 5 redelijke hotels. Hyatt en Sheraton waren de enige hotels van westerse ketens. En buiten de hotels waren er twee (redelijk) westerse restaurants, that's it. Westerse boodschappen waren eventueel te vinden in de kleine hotelwinkeltjes. Terwijl we er woonden werd er wel een Carrefour geopend, maar die was overwegend Chinees. Ik deed mijn boodschappen meestal op de markt, maar als het 30 graden vriest koop je je tomaten en wortelen dus diepgevroren :P

Ik heb m'n foto's helaas niet digitaal.....
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:45:16 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_148905560
Nog mensen die voor iemand in NL een plaatje willen laten draaien? :P Kreeg dit berichtje (wist ik van hoor) van RTV Holland:
quote:
Hallo mijn naam is John Deventer, ben programmamaker bij RTV Holland een nieuwe internet omroep die zich o.a. richt op Nederlanders die wonen en werken in het buitenland.
Ik presenteer en maak het Radio programma Post Voor Holland en in die uitzending zit ook iedere week een Nederlander die woont en werkt in het buitenland.
Daar ga ik dan via skype mee in gesprek en draaien een plaat voor familie/vrienden die wonen in Nederland.
Voor dit item zijn we opzoek naar mensen die hieraan willen meewerken via <knip> ben ik aan je e mail adres gekomen.
Hopelijk kun je mij en de omroep RTV Holland helpen aan mensen die hier invulling aan kunnen geven.
Mij een beetje te oubollig, maar als iemand interesse heeft kunnen ze mailen naar postvoorholland@rtvholland.nl
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_148934482
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 18:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chinese steden zijn sowieso best wel zielloos maar dat komt gewoon door de snelheid waarmee ze bouwen. Denk dat veel van die architecten ook gewoon maar op safe spelen, alles ziet er precies hetzelfde uit, maakt niet uit welke stad je zit.
Die plaatjes doen me denken aan Zuid-Korea. Overal torenflats.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_148935073
quote:
Ben ik blij dat er in Shenzhen toch nog wel aparte architecten rondlopen :)

pi_148935183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:29 schreef Kenzi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar heb je ook dezelfde bullshit. Natuurlijk zijn er wel een paar gebouwen iets interessanter maar residential is allemaal gewoon deze rommel.
pi_148951237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die plaatjes doen me denken aan Zuid-Korea. Overal torenflats.
Achja. Doen ze het niet dan is het 1 grote stad. Nu heb je een paar massa steden en daar buiten is het 'een oase van rust'.

In China mogen ze toch wel wat meer investeren in studies stedenbouw en ruimtelijke planning.
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:29:09 #110
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_148951281
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jij woont in Shenzhen? Ik kom daar redelijk vaak (over een week of 2 weer).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_148959704
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De architect was misschien een liefhebber van fung shui.
pi_148960025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daar heb je ook dezelfde bullshit. Natuurlijk zijn er wel een paar gebouwen iets interessanter maar residential is allemaal gewoon deze rommel.
Met de functies in de plint is het altijd nog gezelliger dan van die Nederlandse nieuwbouw zoals pakweg Java-Eiland of IJburg in Amsterdam. :P

En anders heb je ook nog de "dorpen-in-de-stad" waar iets van de helft van alle inwoners van Shenzhen woont.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 22:10:50 ]
pi_148960543
quote:
Maar goed, daar komt dan nog bij dat de lucht altijd grauw is. :P Negentig procent van de nieuwbouw is gewoon het equivalent van wat in Engeland en ook wel in Nederland gebeurde in de jaren '60.
Nee. Beide is geïnspireerd op Le Corbusier, maar daar houdt de vergelijking op. Nederland in de jaren '60 is bebouwing in lage dichtheden (grondbenuttingsgraad (m² vloeropp. per m² grond) van <1) en met veel openbare ruimte zodat je verloedering kreeg en openbaar vervoer en andere voorzieningen niet rendabel waren. China bouwt in hoge dichtheden (grondbenuttingsgraad van 5 of zoiets) zodat die voorzieninge wel rendabel zijn, en de groenvoorziening tussen de woontorens is privéterrein zodat het daar niet onveilig voelt.
pi_148978165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Beide is geïnspireerd op Le Corbusier, maar daar houdt de vergelijking op. Nederland in de jaren '60 is bebouwing in lage dichtheden (grondbenuttingsgraad (m² vloeropp. per m² grond) van <1) en met veel openbare ruimte zodat je verloedering kreeg en openbaar vervoer en andere voorzieningen niet rendabel waren. China bouwt in hoge dichtheden (grondbenuttingsgraad van 5 of zoiets) zodat die voorzieninge wel rendabel zijn, en de groenvoorziening tussen de woontorens is privéterrein zodat het daar niet onveilig voelt.
Dat zag ik in Zwitserland ook veel. Van die woontorens met 4 appartementen per verdieping en ruimte ertussen met verplicht groen & speelplaats en in de kelder een grote parkeergarage en de bergingen. Grote galerijblokken zoals wij die kennen, kom daar ook wel voor maar staan heel raar en blokkeren het zicht veel hindelijker.

Op heuvelachtig terrein ziet een indeling er ook eerder levendig uit dan in een polderstadje.
Ik heb wel een hekel aan appartementen met de rug tegen elkaar aan en nog meer aan die kwartetages, die dus maar van één hoofdrichting daglicht en zon krijgen. Heb liever de doorzonwoningen met de hele dag daglicht in huis.
Wel las ik onlangs gesputter over een nieuw geplande woontoren in een kleine voorstad en die harde wind die je ervan krijgen kan.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 16:45:11 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148982891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:23 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat zag ik in Zwitserland ook veel. Van die woontorens met 4 appartementen per verdieping en ruimte ertussen met verplicht groen & speelplaats en in de kelder een grote parkeergarage en de bergingen. Grote galerijblokken zoals wij die kennen, kom daar ook wel voor maar staan heel raar en blokkeren het zicht veel hindelijker.

Op heuvelachtig terrein ziet een indeling er ook eerder levendig uit dan in een polderstadje.
Ik heb wel een hekel aan appartementen met de rug tegen elkaar aan en nog meer aan die kwartetages, die dus maar van één hoofdrichting daglicht en zon krijgen. Heb liever de doorzonwoningen met de hele dag daglicht in huis.
Wel las ik onlangs gesputter over een nieuw geplande woontoren in een kleine voorstad en die harde wind die je ervan krijgen kan.
Tja hier bouwen ze weer compleet anders. (british columbia)
In de stad wel wat torens maar voor de rest overal huizen.

Hier mag je $599.500 voor neerleggen excl tax. :Y Dat is dus NIET in de stad (Vancouver). Dan is de prijs rond de $1,5 a $2 miljoen.

Wat vragen ze nu in China voor een appartement/huis?
pi_148983429
En 100 km verderop?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_148989481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja hier bouwen ze weer compleet anders. (british columbia)
In de stad wel wat torens maar voor de rest overal huizen.
[ afbeelding ]

Hier mag je $599.500 voor neerleggen excl tax. :Y Dat is dus NIET in de stad (Vancouver). Dan is de prijs rond de $1,5 a $2 miljoen.
[ afbeelding ]

Wat denk je voor hoeveel een enorm huis in Amsterdam tegenwoordig weggaat ;)
pi_148990676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In Shenzhen, zo uit mijn hoofd, iets van 4000 euro per m². En er worden vooral van die grote familie-appartementen van rond de 100 m² gebouwd.
pi_148991792
Dat zijn rijke grote gezinnen dan

Wat is zo'n beetje de hypotheekrente daar?
pi_148992087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn rijke grote gezinnen dan

Wat is zo'n beetje de hypotheekrente daar?
Ik heb kantoorpersoneel van tussen de 20 en 30 jaar geênqueteerd. Bijna iedereen daarvan die in een koopwoning woonde, woonde nog bij z'n ouders thuis. :D En degenen die op zichzelf woonden, woonden vaak in een dorp-in-de-stad.

Alhoewel er ook wel gewone huurwoningen zijn, en sociale huurwoningen, en woningen die de werkgever met korting aan z'n personeel verhuurt. Maar dat is niet de hoofdmoot.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 06:59:29 #121
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149002439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

In Shenzhen, zo uit mijn hoofd, iets van 4000 euro per m². En er worden vooral van die grote familie-appartementen van rond de 100 m² gebouwd.
Ja dat is een schijntje voor rijke chinezen.
Hier kopen ze miljoenen huizen alsof het broodjes zijn.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 07:03:02 #122
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149002449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:23 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Wat denk je voor hoeveel een enorm huis in Amsterdam tegenwoordig weggaat ;)
Tja Prinsengracht is ook een miljoentje..... idiote prijzen tegenwoordig.... moet waarschijnlijk een huis doen in Abbotsford....ruim 3500 sq. feet...het kan allemaal niet op....kost rond de 950.000dollar....en dan zie je er vaak 2 mensen in wonen...
pi_149063074
Zijn er hier toevallig mensen die in Rusland (specifiek Sint-Petersburg) wonen?
pi_149063729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef static het volgende:

[..]

Jij woont in Shenzhen? Ik kom daar redelijk vaak (over een week of 2 weer).
neem zomerkleding mee :D winter is alweer voorbij, vandaag 23 graden _O_ _O_
  maandag 26 januari 2015 @ 03:02:43 #125
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149063927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gelukkig hebben we dit nog niet in Laos, al zijn er wel grote plannen van Chinese investeerders in Vientiane. Maar er zijn gewoon nog niet genoeg mensen om veel high-rise gebouwen te realiseren.

Maar de Chinezen zijn echt begonnen met de bouw van een hogesnelheids trein van Kunming naar Luang Prabang en verder naar Vientiane. Kunming - Luang Prabang moet dan 2 uur durende treinreis zijn in plaats van de 20 uur die het nu duurt met de auto via bergweggetjes.
Modus Vivendi!
pi_149064029
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 03:02 schreef breaky het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we dit nog niet in Laos, al zijn er wel grote plannen van Chinese investeerders in Vientiane. Maar er zijn gewoon nog niet genoeg mensen om veel high-rise gebouwen te realiseren.

Maar de Chinezen zijn echt begonnen met de bouw van een hogesnelheids trein van Kunming naar Luang Prabang en verder naar Vientiane. Kunming - Luang Prabang moet dan 2 uur durende treinreis zijn in plaats van de 20 uur die het nu duurt met de auto via bergweggetjes.
Beijing <--> Moscow HSL.

Aangezien er door heel China ook al highspeed treinen rijden, en er voor de zuidelijke landen ook een hoop gepland staat wordt het nog leuk. Azië door met de trein ^O^
  maandag 26 januari 2015 @ 03:57:37 #127
15080 static
pi_149064072
Maar goed, in welk deel van Shenzhen woon je als ik vragen mag? Ben er volgende week weer.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 januari 2015 @ 03:58:01 #128
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149064075
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 03:38 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Beijing <--> Moscow HSL.

Aangezien er door heel China ook al highspeed treinen rijden, en er voor de zuidelijke landen ook een hoop gepland staat wordt het nog leuk. Azië door met de trein ^O^
Critici zeggen dat het China vooral te doen is om Chinese produkten en mensen te exporteren en resources naar China te halen.

Ik vraag me af hoeveel Chinezen er in Laos over 10 jaar zullen zijn. Het totale inwonertal van Laos is net geen 7 miljoen. Peanuts voor Chinezen natuurlijk.
Modus Vivendi!
pi_149064140
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 03:58 schreef breaky het volgende:

[..]

Critici zeggen dat het China vooral te doen is om Chinese produkten en mensen te exporteren en resources naar China te halen.

Ik vraag me af hoeveel Chinezen er in Laos over 10 jaar zullen zijn. Het totale inwonertal van Laos is net geen 7 miljoen. Peanuts voor Chinezen natuurlijk.
Mensen weet ik niet maar producten zeker. Kijk maar naar Afrika waar China complete snelwegen aanlegt (die van nowhere naar nowhere gaan maar ok). Dat is toch vooral om de import / export te stimuleren.
Die snelwegen in Afrika zijn trouwens bizar glad en mooi geasfalteerd en onder tussen hier op de snelweg in China is het potholes ontwijken :N :N
  maandag 26 januari 2015 @ 06:04:19 #130
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149064217
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 04:40 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Mensen weet ik niet maar producten zeker. Kijk maar naar Afrika waar China complete snelwegen aanlegt (die van nowhere naar nowhere gaan maar ok). Dat is toch vooral om de import / export te stimuleren.
Die snelwegen in Afrika zijn trouwens bizar glad en mooi geasfalteerd en onder tussen hier op de snelweg in China is het potholes ontwijken :N :N
Er zijn best wel wat artikelen over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.economist.com/blogs/banyan/2013/09/infrastructure-laos en http://www.globaltimes.cn/content/757862.shtml

Veel artikelen zijn ronduit negatief. Maar eerlijk gezegd ik denk niet dat Laos slechter af is met al die Chinese invloed. Er was toch al geen controle op wat de overheid hier allemaal uitvoert.
Wat zeker negatief is dat het telefoon en internet verkeer nu ook door Chinezen gecontroleerd wordt. Dat vind ik dus echt een stuk minder.
Modus Vivendi!
pi_149064275
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 03:57 schreef static het volgende:
Maar goed, in welk deel van Shenzhen woon je als ik vragen mag? Ben er volgende week weer.
Bao'an Centre (maar ik werk in Longhua).

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 06:04 schreef breaky het volgende:

[..]

Er zijn best wel wat artikelen over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.economist.com/blogs/banyan/2013/09/infrastructure-laos en http://www.globaltimes.cn/content/757862.shtml

Veel artikelen zijn ronduit negatief. Maar eerlijk gezegd ik denk niet dat Laos slechter af is met al die Chinese invloed. Er was toch al geen controle op wat de overheid hier allemaal uitvoert.
Wat zeker negatief is dat het telefoon en internet verkeer nu ook door Chinezen gecontroleerd wordt. Dat vind ik dus echt een stuk minder.
Het sentiment hier is toch een beetje dat het vroeger toch provincies waren van China. :+

Maar waarom minder? Vanwege de censuur?
pi_149064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit ja, in de tier 1/2 steden zijn grote appartementen van 100m2 of meer gewoon onbetaalbaar. Ze worden nog wel verkocht maar dan aan de viesrijken die 'm toevoegen aan hun portfolio. Dat dat op de lange termijn niet goed kan gaan, daar denken ze op dit moment nog niet aan. Ja, de overheid wel met nepregels (niet meer dan een huis mogen kopen bvb) die makkelijk te omzeilen zijn (op de naam van iemand anders zetten).

Ik denk dat je in China als Chinese starter in een grote stad erg slecht af bent in de eerste paar jaar van je werkende leven. De luchtkwaliteit is kut, de woonomstandigheden kut, het verkeer is kut, bijna alle entertainment is betaald, goedkoper eten zit vaak een "luchtje" aan, etc. Als je van jezelf weet dat je de kwaliteiten of ambitie niet hebt om als "Japanner in Tokyo" te werken, kun je beter naar Tier 3 of lager gaan. Daar heb je betaalbare huizen die qua grootte ook wat meer aan Nederland doen denken en die voor 10-20% van de kleine hutjes in Beijing gaan. Daarnaast is er daar ook nog meer ruimte waardoor de groei relatief sneller gaat richting het niveau van Beijing. Op de lange termijn een beter leven lijkt me.

Mijn paar centen.
pi_149064685
Die analyse gaat denk ik voor meer landen/steden op. En nu we door het internet steeds minder gebonden zijn aan een plaats om te wonen wordt het steeds aantrekkelijker om in de kleinere steden te gaan wonen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 26 januari 2015 @ 08:29:49 #134
15080 static
pi_149064885
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

-knip-
Vergeet niet dat de rijke Chinezen nu ook hun slag slaan in HK, daar zijn gigantische problemen met (betaalbare) woningen.
pi_149065821
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 08:08 schreef Lyrebird het volgende:
Die analyse gaat denk ik voor meer landen/steden op. En nu we door het internet steeds minder gebonden zijn aan een plaats om te wonen wordt het steeds aantrekkelijker om in de kleinere steden te gaan wonen.
Op zich wel een positieve gang van zaken denk ik. Kan ook de terugkeer van de kleinere bakker/slager inluiden. ;)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 01:11:44 #136
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149094799
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 06:36 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Het sentiment hier is toch een beetje dat het vroeger toch provincies waren van China. :+

Maar waarom minder? Vanwege de censuur?
Er zijn wel meer landen die Laos als hun eigen beschouwen (Vooral Thailand) :P Het blijft dan ook een backwater ergens.

Nu kunnen we nog overal bij met internet. Alles staat open en dat is wel zo prettig. Maar nu heeft Laos wel de technologie van China achter de hand om al het internet verkeer af te tappen.
Modus Vivendi!
pi_149094831
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 08:08 schreef Lyrebird het volgende:
In feite werken communities zoals je die in elk ander land dan het verplicht samenwonen met tuigland Nederland ziet, al zo. De verscheidene expatters hier kunnen erover meepraten, niet?

Je ziet dan ook dat problemen zich vooral beperken tot de armere wijken waar in Nederland het allemaal door elkaar moet en je veel minder rust hebt.

Een kleine stad in Nederland voelt veel drukker aan dan een plek met net zoveel inwoners elders.

Het gemak van Nederland (gemaksland #1) is het enige grote verschil.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149094839
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 09:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Op zich wel een positieve gang van zaken denk ik. Kan ook de terugkeer van de kleinere bakker/slager inluiden. ;)
Zodra de olie onder de 10 dollar duikt, zal ik mijn bakkerspak weer es aantrekken... :7
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149095290
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit ja, in de tier 1/2 steden zijn grote appartementen van 100m2 of meer gewoon onbetaalbaar. Ze worden nog wel verkocht maar dan aan de viesrijken die 'm toevoegen aan hun portfolio. Dat dat op de lange termijn niet goed kan gaan, daar denken ze op dit moment nog niet aan. Ja, de overheid wel met nepregels (niet meer dan een huis mogen kopen bvb) die makkelijk te omzeilen zijn (op de naam van iemand anders zetten).

Ik denk dat je in China als Chinese starter in een grote stad erg slecht af bent in de eerste paar jaar van je werkende leven. De luchtkwaliteit is kut, de woonomstandigheden kut, het verkeer is kut, bijna alle entertainment is betaald, goedkoper eten zit vaak een "luchtje" aan, etc. Als je van jezelf weet dat je de kwaliteiten of ambitie niet hebt om als "Japanner in Tokyo" te werken, kun je beter naar Tier 3 of lager gaan. Daar heb je betaalbare huizen die qua grootte ook wat meer aan Nederland doen denken en die voor 10-20% van de kleine hutjes in Beijing gaan. Daarnaast is er daar ook nog meer ruimte waardoor de groei relatief sneller gaat richting het niveau van Beijing. Op de lange termijn een beter leven lijkt me.

Mijn paar centen.
Er zit een heel groot verschil tussen Beijing en Shenzhen. Beide mogen dan wel tier 1 zijn maar Shenzhen is op alle fronten beter dan Beijing. Veel betere luchtkwaliteit, woningen zijn vergeleken met Beijing vele male goedkoper, minimum loon is hoger en er is veel meer ruimte :)
En dan is er nog Dongguan, waar steeds meer rijken zich vestigen, op steenworp afstand van Shenzhen en huisprijzen die nog niet de pan uit rijzen.
pi_149095726
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:11 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Er zit een heel groot verschil tussen Beijing en Shenzhen. Beide mogen dan wel tier 1 zijn maar Shenzhen is op alle fronten beter dan Beijing. Veel betere luchtkwaliteit, woningen zijn vergeleken met Beijing vele male goedkoper, minimum loon is hoger en er is veel meer ruimte :)
En dan is er nog Dongguan, waar steeds meer rijken zich vestigen, op steenworp afstand van Shenzhen en huisprijzen die nog niet de pan uit rijzen.
Is dat niet dat hoerengebied? Of vergis ik me nu?

Edit: Oja, even je blog bekeken en dat stukje over ontleren is wel interessant. Ik tik zo'n beetje de vijf jaar in China aan en het is dat ik hier nog op fok! zit en GS gebruik anders zou het helemaal gierig worden qua Nederlands. Al is dat dan voornamelijk typen en niet spreken. Spreek misschien drie/vier keer per jaar Nederlands denk ik.

Overigens denk ik zelf niet dat je het echt kunt ontleren, je kunt er wel even "uitraken" en bepaalde woorden schieten je in de andere talen misschien net iets sneller te binnen maar echt ontleren gaat niet denk ik. En bovendien is het ook een taal die je na een maand terug in Nederland weer helemaal eigen bent. Kan me best ergeren aan van die Amerika-gangers die na twee/drie jaar opeens een Amerikaans accent in hun Nederlands gooien. :') Alsof wij terugkomen uit China en opeens "heer glappig" gaan zeggen. Echt gestoord. :P

[ Bericht 18% gewijzigd door SuperHarregarre op 27-01-2015 05:57:18 ]
pi_149095838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens denk ik zelf niet dat je het echt kunt ontleren, je kunt er wel even "uitraken" en bepaalde woorden schieten je in de andere talen misschien net iets sneller te binnen maar echt ontleren gaat niet denk ik. En bovendien is het ook een taal die je na een maand terug in Nederland weer helemaal eigen bent. Kan me best ergeren aan van die Amerika-gangers die na twee/drie jaar opeens een Amerikaans accent in hun Nederlands gooien. :') Alsof wij terugkomen uit China en opeens "heer glappig" gaan zeggen. Echt gestoord. :P
Ik ken anders wel een paar "Nederlanders" die zeker 50 jaar geleden naar Amerika zijn geëmigreerd, laten we zeggen dat zijn nog denken NL te kunnen spreken, maar het lijkt nergens meer op. Maar dat is idd omdat het accent extreem is geworden, de woordenschat is er nog wel.
pi_149095928
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Is dat niet dat hoerengebied? Of vergis ik me nu?

Edit: Oja, even je blog bekeken en dat stukje over ontleren is wel interessant. Ik tik zo'n beetje de vijf jaar in China aan en het is dat ik hier nog op fok! zit en GS gebruik anders zou het helemaal gierig worden qua Nederlands. Al is dat dan voornamelijk typen en niet spreken. Spreek misschien drie/vier keer per jaar Nederlands denk ik.

Dongguan heeft inderdaad een reputatie als hoeren en fabrieksstad, maar dat is vooral het centrum. Een groot gedeelte van Dongguan wat nu ontwikkeld wordt en waar veel rijken zich vestigen ligt eigenlijk dichterbij Shenzhen dan Dongguan zelf.

Dat van dat accent ken ik wel, maar dat begint al bij wat vrienden die ken uit R'dam die naar A'dam gingen verhuizen en al heel snel dat Amsterdamse accent gingen gebruiken.. |:(

Mocht ik terug keren NL zal ik me de taal vast wel weer snel machtig maken.
Ben banger voor de habits die ik hier in China heb opgepikt :D wachtrijen? pff doen we niet aan. koud water drinken? ech nie, warm water moeten we hebben! :D
pi_149096105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Dongguan heeft inderdaad een reputatie als hoeren en fabrieksstad, maar dat is vooral het centrum. Een groot gedeelte van Dongguan wat nu ontwikkeld wordt en waar veel rijken zich vestigen ligt eigenlijk dichterbij Shenzhen dan Dongguan zelf.
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze in 2013 ofzo in Dongguan een grote schoonmaak hebben gehouden?

En verder - is pakweg Guilin zo'n Tier 3 stad? Ik kan me voorstellen dat daar nu ook wel e.e.a. zich zal gaan ontwikkelen, zeker nu onlangs de HSL daarheen is geopend en je er nu in ruim drie uur vanaf Shenzhen al bent.
pi_149096253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik meen eens gelezen te hebben dat ze in 2013 ofzo in Dongguan een grote schoonmaak hebben gehouden?

En verder - is pakweg Guilin zo'n Tier 3 stad? Ik kan me voorstellen dat daar nu ook wel e.e.a. zich zal gaan ontwikkelen, zeker nu onlangs de HSL daarheen is geopend en je er nu in ruim drie uur vanaf Shenzhen al bent.
Eens in de zoveel tijd is er een schoonmaak. Normaal gesproken worden die van te voren aangekondigd door de lokale politie en is de 'vangst' symbolisch. Vorig jaar heeft er een grote schoonmaak plaats gevonden door een extern politiekorps waarbij de helft van DG politie is opgepakt :D

Guilin is tier 3 inderdaad. Yangshuo is echt een prachtig gebied maar nu de HSL er is hou ik me hart vast wat er gaat gebeuren. Domestic tourism = mooi voor $$, slecht voor de natuur.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 08:16:30 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149096305
Anderhalf weekjes nl. Nu weer terug nssr huis. Prima wel weer zo. Al mis ik nog steeds het leven in huis met moeder broertje en zusje :D
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:01:25 #146
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149099015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Mocht ik terug keren NL zal ik me de taal vast wel weer snel machtig maken.
Ben banger voor de habits die ik hier in China heb opgepikt :D wachtrijen? pff doen we niet aan. koud water drinken? ech nie, warm water moeten we hebben! :D
Ja ik heb ondertussen ook lokale habits opgepakt. Afdingen in normale winkels (en nog korting krijgen ook). Zebrapad waar mensen te wachten staan? Gewoon doorrijden. Voorrang nemen terwijl je het niet hebt. Kaartje trekken bij de bank? Nee hoor, gewoon naar de balie en iemand aanspreken. En mijn Engels is ook nog eens erg versimpeld. :P
Modus Vivendi!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:47:06 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149107406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:01 schreef breaky het volgende:

[..]

Ja ik heb ondertussen ook lokale habits opgepakt. Afdingen in normale winkels (en nog korting krijgen ook). Zebrapad waar mensen te wachten staan? Gewoon doorrijden. Voorrang nemen terwijl je het niet hebt. Kaartje trekken bij de bank? Nee hoor, gewoon naar de balie en iemand aanspreken. En mijn Engels is ook nog eens erg versimpeld. :P
Dat zijn dus "gewoontes" die ik liever niet aanleer. Maar Chinezen zijn behoorlijk onbeschoft, dat heb ik hier ook gemerkt. Zeker als ze barsten van het geld, dan denken ze dat ze god zijn en alles kunnen flikken.....
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:49:30 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149107490
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 01:01 schreef Romanus het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die in Rusland (specifiek Sint-Petersburg) wonen?
Nog niet gezien hier.
Woon jij daar dan?
pi_149107987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nog niet gezien hier.
Woon jij daar dan?
Nee, maar mogelijk wel over een aantal maanden. Ligt er aan of mijn verzoek om daar te studeren wordt geaccepteerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:11:05 #150
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149108165
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:05 schreef Romanus het volgende:

[..]

Nee, maar mogelijk wel over een aantal maanden. Ligt er aan of mijn verzoek om daar te studeren wordt geaccepteerd.
Wat ga je studeren?
En word dat nog gehonoreerd met al die boycot ellende die nu aan de hand is?
En hoe denk je dat de Russen zullen reageren op jouw aanwezigheid als Westerling nu?
pi_149110841
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 06:50 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een paar "Nederlanders" die zeker 50 jaar geleden naar Amerika zijn geëmigreerd, laten we zeggen dat zijn nog denken NL te kunnen spreken, maar het lijkt nergens meer op. Maar dat is idd omdat het accent extreem is geworden, de woordenschat is er nog wel.
Ik kende op een forum iemand die lang in VK woonde en beweerde vloeiend Nederlands en Engels te spreken. Ze verbeterde ons graag met haar eigen fouten en las erg slordig. Als je het uit moet schrijven, vallen je taalfouten en tekortschietende taalvaardigheden natuurlijk al beter in het oog en dan vooral zo ijdel zijn om je telkens je geweldige taalkennis te roemen.

Door haar slordig lezen haalde ze bijvoorbeeld woorden als drama queen en drag queen door elkaar. Omdat haar moraal ook beter was dan gemiddeld, werden we ook nog op fout gelezen "foute" uitspraken/ideeën aangevallen.
pi_149110868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:10 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Eens in de zoveel tijd is er een schoonmaak. Normaal gesproken worden die van te voren aangekondigd door de lokale politie en is de 'vangst' symbolisch. Vorig jaar heeft er een grote schoonmaak plaats gevonden door een extern politiekorps waarbij de helft van DG politie is opgepakt :D
Lol :X
quote:
Guilin is tier 3 inderdaad. Yangshuo is echt een prachtig gebied maar nu de HSL er is hou ik me hart vast wat er gaat gebeuren. Domestic tourism = mooi voor $$, slecht voor de natuur.
Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.

Maar goed, dat was wel tijdens vakantie. Ik heb laatst op CCTV een item gezien dat erover ging dat Chinezen meer vakantie zouden moeten hebben, om zo ook het toerisme beter te verdelen over het jaar ipv. die piekbelastingen bij de nationale feestdagen.

(Andere theorieën zeggen dan weer dat het voor de geestelijke gezondheid van werknemers juist weer beter is om korte werkdagen en weinig vakantie te hebben, maar dat is weer een ander verhaal. :) )
pi_149111082
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Lol :X

[..]

Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.

Maar goed, dat was wel tijdens vakantie. Ik heb laatst op CCTV een item gezien dat erover ging dat Chinezen meer vakantie zouden moeten hebben, om zo ook het toerisme beter te verdelen over het jaar ipv. die piekbelastingen bij de nationale feestdagen.

(Andere theorieën zeggen dan weer dat het voor de geestelijke gezondheid van werknemers juist weer beter is om korte werkdagen en weinig vakantie te hebben, maar dat is weer een ander verhaal. :) )
Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?
pi_149112153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:51 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?
Ja, dat is onvermijdelijk. Maar meer toerisme buiten de piekdagen betekent dat het op meer plekken rendabel wordt om toeristische voorzieningen te ontwikkelen (omdat je niet langer op een paar dagen in het jaar met enorme mensenmassa's je jaarwinst hoeft op te halen). Dat grotere aanbod zorgt er dan weer voor dat op de piekdagen het toerisme zich meer kan verspreiden, zodat de belasting op de drukste plekken op de drukste dagen juist afneemt. Dat is volgens mij het idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 18:31:29 ]
pi_149116964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat ga je studeren?
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.

quote:
En word dat nog gehonoreerd met al die boycot ellende die nu aan de hand is?
En volgens mij kan dat nog wel ja :P. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.

quote:
En hoe denk je dat de Russen zullen reageren op jouw aanwezigheid als Westerling nu?
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 02:18:12 #156
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149128225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.

[..]

En volgens mij kan dat nog wel ja :P. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.

[..]

Ja Sint Petersburg is erg internationaal.
Geschiedenis vind ik machtig mooi en Rusland heeft een geweldige history.
Wist je dat de naam Rus van een Noorse viking stam afkomstig was?
Die zijn via de Baltisch zee (via de Neva bij Sint Petersburg) Rusland ingedreven en nestelden zich ergens bij de Volga.
Waren zelfs bekend bij de Arabisch volkeren die ook handel dreven met hun.
De Bulgaren zijn ook afkomstig uit midden Rusland. Die woonden aan de Azov zee en werden verdreven door Mongools stammen en kwamen zo in het huidige Bulgarije terecht.

Geven ze de lessen in Engels?
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:13:19 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149129388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:

[..]

[..]

[..]

Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.

Zit in ieder land.
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:53:26 #158
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149140916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.

Zit in ieder land.
Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.
Rusland word nu dusdanig geboycot (Oekrainie conflikt) dat de roebel een duikvlucht heeft genomen en de lage olie is natuurlijk ook een ramp voor hun.
Dat treft heel veel mensen en dat maakt het Westen natuurlijk niet populairder.
Op een Universiteit zal je meer de mensen treffen die zullen discussieren hier over maar op de straat heb je ook Russische Hooligans (t/m nazi's) die hun vuisten gebruiken.

Maar ik ben reuze benieuwd naar de (toekomstige) ervaringen van Romanus.
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:28:15 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149142031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.
Rusland word nu dusdanig geboycot (Oekrainie conflikt) dat de roebel een duikvlucht heeft genomen en de lage olie is natuurlijk ook een ramp voor hun.
Dat treft heel veel mensen en dat maakt het Westen natuurlijk niet populairder.
Op een Universiteit zal je meer de mensen treffen die zullen discussieren hier over maar op de straat heb je ook Russische Hooligans (t/m nazi's) die hun vuisten gebruiken.

Maar ik ben reuze benieuwd naar de (toekomstige) ervaringen van Romanus.
Nouja, laat ik het zo stellen dat de russen die ik ken en redelijk vaak spreek niet per definitie prp-westers pf pro-rusland zijn. Weten prima de positieve en negatieve punten te benoemen. Maaar zoals gezegd : zelfs in nederland heb je mensen die de russen steunen.

maar inderdaad, we horen binnenkort zn ervaringen wel
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:39:10 #160
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_149355770
Ik dacht even dat de Duitsers kwamen :') maar blijkbaar testen ze hier het luchtalarm elk jaar op de 1e woensdag van februari om 13.30 (heel logische dag en tijdstip). Wat een herrie, het deed gewoon pijn aan m'n oren met de ramen dicht :{

[ Bericht 1% gewijzigd door CherryOnTop op 04-02-2015 14:16:40 (typo) ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:45:03 #161
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149355938
:D

Grappig, ik zat daar laatst over te denken: ik heb nog nooit ergens gewoond waar het luchtalarm zo consequent wordt getest als in Nederland. Natuurlijk voor een groot deel vanwege het water, maar het is toch ook voor andere dingen handig....
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:39:06 #162
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149359002
Hier elke maand geloof ik.. handig ook voor calamiteiten bij de gasplant hiernaast
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_149359045
Ik heb 't hier nog nooit gehoord :')
Ja doei.
pi_149361171
Hier is het elke woensdag van de maand om 12:00.

(Ik kom ook eens even in dit topic koekeloeren. :W )
pi_149361662
Hier testen ze geen luchtalarmen. Kan me het uit Nederland alleen van lang geleden herinneren, wordt dat nog steeds gedaan?

pi_149366167
Op de campus hier testen ze de alarm systems 2x per jaar en als je niet weet dat het een test is, dan kun je verrast opkijken als er binnen 2 minuten een gevaarlijke situatie en oorkaan waarschuwing komt. Gelukkig is het aantal echte "several weather, seek shelter" alarmen erg gering. Luchtalarm zoals in Nederland is er niet echt.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:22:40 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149368442
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:06 schreef El_Matador het volgende:
Hier testen ze geen luchtalarmen. Kan me het uit Nederland alleen van lang geleden herinneren, wordt dat nog steeds gedaan?
Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?
pi_149368522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?
Ja, dat herinner ik me van vroeger, maar volgens mij was de laatste keer dat ik dat hoorde echt 10 jaar geleden of langer, terwijl ik "pas" 6 jaar buiten Nederland woon...

donderdag 5 februari 2015 @ 04:29:57 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149378163
Volgens mij heb ik het afgelopen zomer, of misschien die daarvoor, nog aan de kinderen uit moeten leggen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:00:36 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149382236
Ik heb die nieuwe sirenes nog wel eens gehoord in NL, maar die halen het toch niet bij die geweldige ouderwetse sirene die ze hadden in mijn oude woonplaats ergens in Drenthe. En die ging toen ik daar nog op de lagere school zat iedere maandag om 12:00 als ik me niet vergis.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:35:07 #171
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149383211
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogte O+ dan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:46:19 #172
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149386625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogte O+ dan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
Beeld en geluid :D
  vrijdag 6 februari 2015 @ 02:34:00 #173
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149410517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Als hier de sirenes af zouden gaan, dan zou ik eerst aan een inval van Chinezen gaan denken :P

Maar Laos kennende, hebben ze of geen sirenes of werken die dingen al jaren niet meer. }:|
Modus Vivendi!
  maandag 16 februari 2015 @ 17:26:22 #174
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_149731486
Het is weer feest hier !

zonnig Brasil
  donderdag 19 februari 2015 @ 03:53:20 #175
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149817313
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:26 schreef qwerty_x het volgende:
Het is weer feest hier !

[ afbeelding ]
Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Al zijn de Lao iets te preuts voor carnaval :P
Modus Vivendi!
pi_149837472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 03:53 schreef breaky het volgende:

[..]

Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Al zijn de Lao iets te preuts voor carnaval :P
Amerikanen zijn preuts en toch hebben we hier Mardi Gras.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 05:42:17 #177
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149848327
quote:
12s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:11 schreef devzero het volgende:

[..]

Amerikanen zijn preuts en toch hebben we hier Mardi Gras.
Volgens mij zijn alleen Amerikanen uit de bible belt preuts. Of hypocriet :P
Modus Vivendi!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 08:10:32 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149848838
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 05:42 schreef breaky het volgende:
Des te preutser, des te groter de uitspatting? :) Ik denk niet dat het hier wat gaat worden, dat carnaval ;)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:49:43 #179
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_149852929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Des te preutser, des te groter de uitspatting? :) Ik denk niet dat het hier wat gaat worden, dat carnaval ;)
Je kunt veel van Brazilianen zeggen, maar niet dat ze preuts zijn .....
zonnig Brasil
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:28:27 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149853983
quote:

[..]

Als dat waar is dan zal carnaval hier de grootste orgie aller tijden opleveren.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:35:20 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149854139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef qwerty_x het volgende:
Je kunt veel van Brazilianen zeggen, maar niet dat ze preuts zijn .....
Maar wij denken dat het Braziliaanse carnaval heftig is, maar weten wij veel wat er hier binnenspaleis' allemaal gebeurt...

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:28 schreef nixxx het volgende:
Als dat waar is dan zal carnaval hier de grootste orgie aller tijden opleveren.
Naar verluid komen die van jou hier bij ons inderdaad erg uhm.... veel plezier hebben.

Jullie hebben trouwens wat minder zand vandaag, of niet? Er ligt hier een en ander...
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:01:50 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149856396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:35 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar wij denken dat het Braziliaanse carnaval heftig is, maar weten wij veel wat er hier binnenspaleis' allemaal gebeurt...

[..]

Naar verluid komen die van jou hier bij ons inderdaad erg uhm.... veel plezier hebben.

Jullie hebben trouwens wat minder zand vandaag, of niet? Er ligt hier een en ander...
Idd, vieze hypocrieten zitten ertussen. En dat zand, dat merk je niet als er een paar duizend ton wegwaait hoor.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:11:19 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149856713
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:01 schreef nixxx het volgende:
Idd, vieze hypocrieten zitten ertussen. En dat zand, dat merk je niet als er een paar duizend ton wegwaait hoor.
Het is wel erg vandaag :{ Zelfs jongste (die nog net een nieuwe fiets heeft ook :+ ) en de avontuurlijke kat zijn binnen. En de eerste zit aan de astmapuffer.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:29:01 #184
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149859282
quote:

[..]

Op zich zijn ze hier niet preuts...maar dan niet op de rio carnaval manier. :P
Modus Vivendi!
pi_149859306
Carnaval :')

Teveel mensen :')

;(
Ja doei.
pi_149876395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 05:42 schreef breaky het volgende:

[..]

Misschien iets hypocrieter, maar preutsheid is overal hier. Denk maar aan de Janet Jackson "nipplegate". New Orleans ligt overigns in de bible belt, mini New Orleans (key west in zuid florida) ligt er net buiten.
pi_149877421
Ha, toevallig ben ik op dit moment in New Orleans. Op Fat Tuesday aangekomen, maar weinig van Mardi Grass meegekregen, net iets teveel jetlag. Alleen de rotzooi de day after.

Ik vind het trouwens niet een leuke stad, tot nu toe...
pi_149878822
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Ha, toevallig ben ik op dit moment in New Orleans. Op Fat Tuesday aangekomen, maar weinig van Mardi Grass meegekregen, net iets teveel jetlag. Alleen de rotzooi de day after.

Ik vind het trouwens niet een leuke stad, tot nu toe...
Ik ben een paar keer in NOLA geweest (het is 6 uur rijden van waar ik woon) en het is me altijd meegevallen. Overigens 2x voor een conferentie, dus dan zie je weinig van de stad zelf. Zelf denk ik dat je het moet vermijden rond mardi gras en ook bourbon straat is niet erg representatief, maar er zijn zat jazz clubs buiten de touristen traps.
pi_149880079
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer in NOLA geweest (het is 6 uur rijden van waar ik woon) en het is me altijd meegevallen. Overigens 2x voor een conferentie, dus dan zie je weinig van de stad zelf. Zelf denk ik dat je het moet vermijden rond mardi gras en ook bourbon straat is niet erg representatief, maar er zijn zat jazz clubs buiten de touristen traps.
Ja, ik ben hier ook voor een conferentie. En ik slaap in hetzelfde hotel als de conferentie, dus vandaag heb ik niet meer dan 20 minuten buiten het hotel doorgebracht, denk ik.

Morgen nog een conferentie dag, en zondag heb ik een dag om de stad verder te bekijken. Of om te winkelen, of om doelloos op de hotelkamer rond te hangen, waar ik maar zin in heb....
  zaterdag 21 februari 2015 @ 06:10:11 #190
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149880103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 05:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ik ben hier ook voor een conferentie. En ik slaap in hetzelfde hotel als de conferentie, dus vandaag heb ik niet meer dan 20 minuten buiten het hotel doorgebracht, denk ik.

Morgen nog een conferentie dag, en zondag heb ik een dag om de stad verder te bekijken. Of om te winkelen, of om doelloos op de hotelkamer rond te hangen, waar ik maar zin in heb....
Op zich wel lekker makkelijk, als het tenminste een leuk hotel is met goede restaurants.

Ik probeer altijd een hotel te zoeken die in een leuke, drukke buurt, en met toegang tot goed openbaar vervoer of reguliere taxi service. Ik heb maar al te vaak in zogenaamde "business hotels" gezeten die altijd net iets te ver buiten het centrum zaten.

Hoop dat je een leuke dag voor jezelf hebt morgen :)
Modus Vivendi!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 07:28:08 #191
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149880206
Gaoxing, was die brand nog een beetje bij jou in de buurt?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 08:32:05 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149880419
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 07:28 schreef nixxx het volgende:
Gaoxing, was die brand nog een beetje bij jou in de buurt?
Oh wow, ik had het nog niet gezien kwam net m'n bed uit na een paar erg drukke weken, en het stormt nog steeds zo hard dat we toch niets kunnen doen. Nee, niet in de buurt. Nou ja, op z'n Dubais: een kwartiertje rijden. Niets is echt ver. Het is wel een bekend gebouw, hoewel het qua stijl een beetje opgaat in de rest van de gebouwen van de Marina.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 08:38:15 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149880455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 08:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh wow, ik had het nog niet gezien kwam net m'n bed uit na een paar erg drukke weken, en het stormt nog steeds zo hard dat we toch niets kunnen doen. Nee, niet in de buurt. Nou ja, op z'n Dubais: een kwartiertje rijden. Niets is echt ver. Het is wel een bekend gebouw, hoewel het qua stijl een beetje opgaat in de rest van de gebouwen van de Marina.
Ik vind de naam van het desbetreffende gebouw wel mooi :')
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:43:55 #194
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149881068
Niet eens een echte zandstorm, maar wel zand + storm:

zaterdag 21 februari 2015 @ 10:14:27 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149881473
Die stoffige planten zien er bekend uit :D omgewaaide bomen zijn hier niet.En ook geen afgebrande flats.
  zondag 22 februari 2015 @ 05:30:33 #196
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149911272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 10:14 schreef nixxx het volgende:
Die stoffige planten zien er bekend uit :D omgewaaide bomen zijn hier niet.En ook geen afgebrande flats.
Flats? Wat zijn dat ook alweer? :P

Gisteravond iets te laat gemaakt met teveel bier. Niet handig als je om half 7 's ochtends op werk moet zijn. |:(

Nog een paar daagjes en dan trekken de Chinezen weer weg en keert de rust terug, samen met de hitte en de smog :{
Modus Vivendi!
  maandag 2 maart 2015 @ 13:41:39 #197
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150212788
Groeten uit Shanghai :W
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_150212821
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Groeten uit Shanghai :W
Groetjes terug vanuit Malta :W
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:46:38 #199
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150212905
En groetjes vanuit Dubai :W

Alwaar vandaag de groenten heel goedkoop waren, omdat er zand op zat :?
pi_150212958
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:46 schreef Gaoxing het volgende:
En groetjes vanuit Dubai :W

Alwaar vandaag de groenten heel goedkoop waren, omdat er zand op zat :?
Zand, serieus? :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:55:28 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150213138
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:49 schreef Barbusse het volgende:
Zand, serieus? :')
Yep. Door die zandstorm van vorige week dus. Echt een enorm verschil...
pi_150213291
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Yep. Door die zandstorm van vorige week dus. Echt een enorm verschil...
Heeft hier geen enkel effect op de prijs. Zand was je er dan ook gewoon van af onder de kraan. :P Ik heb hier trouwens wel een boertje gevonden waarbij alles 1 euro per kilo is. Volgens eigen zeggen omdat hij geen zin heeft om verschillende prijzen te onthouden. :')
  maandag 2 maart 2015 @ 14:01:36 #203
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150213349
Hier zijn bepaalde dingen nog wel aan de prijs, maar ik zal wel teveel in de importproducten hoek zoeken... nog eens beter kijken vandeweek.
Elke avond uit eten gaat me wat te gortig, en alle dagen Subway gaat ook snel vervelen :D
  maandag 2 maart 2015 @ 14:04:35 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150213430
Hehe doe mij zo'n boertje!

Misschien komt het ook doordat er een aantal dagen geen transport is geweest ofzo.... ik weet het niet. Maar de tomaten (vooral die), aubergines en courgettes waren goedkoper dan ooit, en daar kan ik best wat mee :) Normaal komen onze goedkoopste tomaten uit NL.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:01 schreef The_Dean het volgende:
Hier zijn bepaalde dingen nog wel aan de prijs, maar ik zal wel teveel in de importproducten hoek zoeken... nog eens beter kijken vandeweek.
Elke avond uit eten gaat me wat te gortig, en alle dagen Subway gaat ook snel vervelen :D
Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:06:25 #205
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150213489
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe doe mij zo'n boertje!

Misschien komt het ook doordat er een aantal dagen geen transport is geweest ofzo.... ik weet het niet. Maar de tomaten (vooral die), aubergines en courgettes waren goedkoper dan ooit, en daar kan ik best wat mee :) Normaal komen onze goedkoopste tomaten uit NL.

[..]

Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.
De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.
Heb al wel goedkope dingen gevonden, zoals ketchup, eier-mie en fruit/groente enzo. Markt zal nog wel goedkoper zijn daarin, maar ben nog alles behalve bekend met namen, termen en plekken :)
pi_150213531
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef The_Dean het volgende:

[..]

De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.
Heb al wel goedkope dingen gevonden, zoals ketchup, eier-mie en fruit/groente enzo. Markt zal nog wel goedkoper zijn daarin, maar ben nog alles behalve bekend met namen, termen en plekken :)
Hoelang zit je al in Shanghai dan?
  maandag 2 maart 2015 @ 14:08:19 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150213543
Het klinkt als heel erg kort :)
  maandag 2 maart 2015 @ 14:24:19 #208
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150213984
Al een hele week :D
Vorige week maandag aangekomen.
pi_150214033
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
Ah, tof. Enjoy!
  maandag 2 maart 2015 @ 15:03:45 #210
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150214969
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ah, tof. Enjoy!
Komt vast helemaal goed! Even flink omschakelen, maar vind het tot nu toe erg leuk.
  maandag 2 maart 2015 @ 15:13:02 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150215232
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
:D Blijf je lang?
  maandag 2 maart 2015 @ 15:34:41 #212
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150215925
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Blijf je lang?
Joah, half jaar :)
Half jaar werken hier.
  maandag 2 maart 2015 @ 21:10:28 #213
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150230365
Beetje aan de late kant, maar groeten uit NL dan maar :W
  maandag 2 maart 2015 @ 22:21:30 #214
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_150233210
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...

tering, wat doe ik hier nog
zonnig Brasil
  dinsdag 3 maart 2015 @ 01:12:26 #215
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150237987
Vlieg donderdag alweer terug, dus alles op het lijstje ga ik niet redden helaas :P
  dinsdag 3 maart 2015 @ 01:15:28 #216
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150238022
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:21 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...

tering, wat doe ik hier nog
Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten. :P
Modus Vivendi!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 03:05:37 #217
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150238769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 01:15 schreef breaky het volgende:

[..]

Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten. :P
Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen.... w/ w/ w/
pi_150238788
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde :P
  dinsdag 3 maart 2015 @ 03:17:42 #219
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150238797
Ik moet nog 6 maanden en nu al zin in een frikandel speciaal :9~
  dinsdag 3 maart 2015 @ 03:46:10 #220
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150238832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 03:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen.... w/ w/ w/
[ afbeelding ]
:9~ Meer dan 2 jaar geleden dat ik er een naar binnen heb geslagen. Hoe heb ik dat kunnen overleven! :')
Modus Vivendi!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 03:55:19 #221
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150238839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde :P
Maar ook binnen Nederland zijn er grote kwaliteitsverschillen in frikadellen. De laaste keer had ik er eentje van Smullers op Utrecht CS....die was veels te zout en smaakte echt niet. Ik dacht echt dat mijn smaakpapillen teveel aangetast waren door al dat Aziatisch eten }:| Echter de volgende dag had ik een echte kwaliteits frikadel van de lokale snackbar. Mijn vertrouwen in de hoogstaande NL snack cultuur was gelijk weer in ere hersteld! :P :9
Modus Vivendi!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 05:50:53 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150238902
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Hoe gaat 'ie? Fijne tijd :W

En bij onvoldoende tijd kan de helft van qwerty's lijst natuurlijk ook gewoon mee in de koffer.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 05:51:35 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150238904
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 03:17 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet nog 6 maanden en nu al zin in een frikandel speciaal :9~
Tsssss...... watje!
pi_150238906
Pas nog gebakken uitjes en komijnenkaas van een FOK!ker gekregen O+

Disfruta de tu tiempo, flipsen!

pi_150238918
Met ouwejaar nog oliebollen staan bakken. 1 wat een klotewerk en 2 ze smaakten absoluut niet naar oliebollen :P Dat was ook de laatste keer..
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:32:54 #226
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150250713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
Ja dat verkopen ze hier ook maar die schijnen toch uit Nederland te komen.
6 kroketten voor bijna 10 dollar!!! :o -O-
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:48:00 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150251206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 05:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hoe gaat 'ie? Fijne tijd :W

En bij onvoldoende tijd kan de helft van qwerty's lijst natuurlijk ook gewoon mee in de koffer.
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief :s)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:59:16 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150253775
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief :s)
Ah..... echte liefde! *;
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:47:12 #229
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150287224
quote:

[..]

_O- Ja mijn kids zijn er ook gek van....
pi_150299060
quote:

[..]

Kun je je kofferruimte niet beter gebruiken voor een stroopwafel apparaat? Kun je ze ongelimiteerd zelf maken :-)
(Roos Vonk)
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:58:03 #231
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_150301265
Koop dan maar meteen een tweede koffer: om je stroop aparaat in te stoppen.
zonnig Brasil
  donderdag 5 maart 2015 @ 07:03:42 #232
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150304935
Ik wil een frikadellen, kroketten, bitterballen en hema worst apparaat. :Y
Modus Vivendi!
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:50:57 #233
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150306671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
ik ook!
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:59:40 #234
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150306814
Lol, geen gek idee, waar kan ik dat apparaat kopen? Nu op brussel, klaar voor ux vlucht naar madrud en daar 6 uur rondhangen. Koffer weegt overigens 23.6 kg :D
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:02:16 #235
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150306861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:59 schreef flipsen het volgende:
Lol, geen gek idee, waar kan ik dat apparaat kopen? Nu op brussel, klaar voor ux vlucht naar madrud en daar 6 uur rondhangen. Koffer weegt overigens 23.6 kg :D
Zo dat is ongeveer 20 kilo aan stroopwafels? :9~

Prettige vlucht gewenst!
Modus Vivendi!
pi_150324802
Volgens mij zijn die wafelmakers van gietijzer gemaakt, dus 30kg aan ijzermeesleepen :P
pi_150330924
quote:

[..]

Ik heb wel eens 2 pakjes meegenomen en bij aankomst thuis bleek dat wat stroop gesmolten was onderweg en half de wafels aanelkaar vast zatten -O- Waarschijnlijk heeft de koffer ergens op een tussenstop te lang op de runway staan wachten. Smaak was overignes nog prima :Y)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 02:34:01 #238
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_150341231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
als we toch verzoekjes mogen indienen.... ik graag een zoute haring apparaat
pi_150341283
Volgende maand weer terug naar Europa.

Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.

Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.

vrijdag 6 maart 2015 @ 13:01:33 #240
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150349280
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:

Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.

Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.

Ga je alleen voor vakantie naar Nederland of semi-permanent?
pi_150356326
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.

Nou bedankt, hier loopt het werk zo hard terug dat we leningen moeten trekken om te kunnen blijven bestaan.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:23:48 #242
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150356548
quote:

[..]

Bedankt hoor.
Hier in Canada zijn de olievelden grootschalig gesloten. 500 van de 760!!! Duizenden mensen op straat en de benzineprijs is weer lekker omhoog gegaan om de gaten te dichten.
Ik zou maar uitkijken want de Yanks kunnen wel eens een interventie macht gaan sturen... LOL :Y
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:29:27 #243
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150356805
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:

Grappig. Ik ben volgende maand ook in NL terug.
Ik denk dat ik op schiphol direkt een kroket uit de muur ga trekken.... _O-
  zaterdag 7 maart 2015 @ 00:42:11 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150375919
Zo, en weer thuis. Met 10 pakken stroopwafels, 5 pakkern stroopkoeken, veel zakjes stroopwafelkruimels (hoe verzinnen ze het daar op de markt) en... een grote pot pindakaas en een fles Ketjap Manis. Daarmee zou ik toch zelf sateh-saus moeten kunnen maken geloof ik. Straks maar even googlen.
pi_150378449
quote:

[..]

Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.

Aha, hier is het iets anders... Echt drama voor velen hoor. Collega's die net een kind gekregen hebben en nu hun baan kwijt zijn -O- . Niet makkelijk.

Nee, ga voor een week of 4-5 naar Europa, een deel naar Nederland. Erna lekker reizen. En als in september de olieprijs nog steeds zo belachelijk laag is, plak ik er nog een maand of 2 aan vast. Prima deal, lijkt me. :9

zaterdag 7 maart 2015 @ 08:00:29 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_150378660
Het is potverdomme al bijna 24 uur achter elkaar aan het sneeuwen :r
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:57:59 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150383208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bedankt hoor.
Hier in Canada zijn de olievelden grootschalig gesloten. 500 van de 760!!! Duizenden mensen op straat en de benzineprijs is weer lekker omhoog gegaan om de gaten te dichten.
Ik zou maar uitkijken want de Yanks kunnen wel eens een interventie macht gaan sturen... LOL :Y
tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:59:44 #248
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150383242
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.

Aha, hier is het iets anders... Echt drama voor velen hoor. Collega's die net een kind gekregen hebben en nu hun baan kwijt zijn -O- . Niet makkelijk.

Nee, ga voor een week of 4-5 naar Europa, een deel naar Nederland. Erna lekker reizen. En als in september de olieprijs nog steeds zo belachelijk laag is, plak ik er nog een maand of 2 aan vast. Prima deal, lijkt me. :9
:D nee dus , dat wist ik niet. Heeft Colombia dan een beetje een oliesector? Weer wat geleerd!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:55:04 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150386862
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.
Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.
Door de samenstelling kan je meer of minder benzine (om het daar even op te houden) er uit filteren.
Dan is er nog de verschil in winning van de olie. In Canada word de meeste olie uit zand gewonnen, de befaamde oil sands, en dat kost beduidend meer dan de winning in SA bijvoorbeeld.
Vandaar dat de olie winning in Canada zo erg getroffen is door de lage prijzen.
Wij hebben minimaal 40 tot 50 dollar nodig per barrel om te overleven en dan is de winstmarge enorm laag. Dus vandaar dat het nu ontslagen regent.... :N
pi_150389515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:00 schreef Dven het volgende:
Het is potverdomme al bijna 24 uur achter elkaar aan het sneeuwen :r
Hier in Calgary is het 15 graden :P
  zondag 8 maart 2015 @ 09:14:16 #251
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150412167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.
Door de samenstelling kan je meer of minder benzine (om het daar even op te houden) er uit filteren.
Dan is er nog de verschil in winning van de olie. In Canada word de meeste olie uit zand gewonnen, de befaamde oil sands, en dat kost beduidend meer dan de winning in SA bijvoorbeeld.
Vandaar dat de olie winning in Canada zo erg getroffen is door de lage prijzen.
Wij hebben minimaal 40 tot 50 dollar nodig per barrel om te overleven en dan is de winstmarge enorm laag. Dus vandaar dat het nu ontslagen regent.... :N
klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 01:38:30 #252
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_150587499
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.

Ik hoop ten zeerste dat alternatieve energie bronnen populairder worden.
Modus Vivendi!
pi_150588110
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:

[..]

Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.

Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompen
pi_150588121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompen
Ja, lekker rendabel ook nu. :')

Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.

pi_150588122
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.
Das dan ook gewoon een fabeltje
  vrijdag 13 maart 2015 @ 06:38:36 #256
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150588317
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neuken?! :D
pi_150588328
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:38 schreef nixxx het volgende:

[..]

Neuken?! :D
Dooie koe.

vrijdag 13 maart 2015 @ 06:42:43 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150588335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:

[..]

Het is niet dat Saudi Arabië de olie goedkoop verkoopt, de olieprijs wordt door de markt bepaald. Het is wel zo dat Saudi Arabië de markt goed kan beïnvloeden door de grote capaciteit. En verder wordt Saudi Arabië niet zo hard geraakt door lage prijzen doordat de productie kosten laag zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 06:52:37 #259
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150588377
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dooie koe.
Nee dank je :(
pi_150588391
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee dank je :(
Insidersgrapje, nixxx...

De Vaca Muerta is de olie en (schalie)gasgenererende formatie daar in Neuken.

vrijdag 13 maart 2015 @ 10:03:31 #261
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150591058
Wat minder grappig is, maar dat heb ik hier al eens gemeld geloof ik, is dat de hele vallei rond Neuquén hét gebied is van de fruitteelt in Argentinië. Maar de fruitprijzen zijn laag, dus alle fruittelers verkopen maar wat graag hun stukken grond aan de oliemaatschappijen, die straks lekker gaan fracken }:|
pi_150591420
Hihi, neuquen.
Ja doei.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:58:59 #263
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150592423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
Hihi, neuquen.
Wat een (onderbroeken)lol :s) Maar het blijft een leuk grapje, als vrouwlief en ik naar Buenos Aires gaan met de auto komen we erlangs, dus is het standaardgrapje: "Vamos a Neuquén?", ofwel: gaan we naar Neuquén maar het kan ook worden opgevat als "gaan we neuken" (wat uiteraard een werkwoord in het Nederlands is dat mijn vrouw wel kent). Bijzonder flauw, maar it does the trick })
pi_150619373
Real vs Peso 1-1-2013 2,04-4,90 - 240% 1-1-2014 2,35-6,51 277% 1-1-2015 2,65 - 8,46 - 319% 13-3-2015 3,12-8,79 - 282%

Peso gaat zo snel naar de 10 toe
  maandag 16 maart 2015 @ 00:48:15 #265
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_150685604
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
zonnig Brasil
  maandag 16 maart 2015 @ 02:26:32 #266
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150686425
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
Vamos A ver ;) Maar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken :Y Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk? Of vindt ie het ook wel best?
pi_150686486
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vamos A ver ;) Maar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken :Y Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk? Of vindt ie het ook wel best?
"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees? ;)

pi_150686647
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vamos A ver ;) Maar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken :Y Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk?
Ja en nee, als er de komende 4 jaar niks bijzonders gebeurt
pi_150686651
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Vamos ver .....
1 op de 180, dat wordt nog effe doorbikkelen
  maandag 16 maart 2015 @ 03:58:11 #270
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150686656
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2015 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees? ;)
Eu no falo Portugues!
pi_150686684
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 03:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Eu no falo Portugues!
Eu não falo muito Portugues tampoco...

maandag 16 maart 2015 @ 11:38:55 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150691266
Ik hoef dat gelukkig ook niet, ik woon in een Spaanstalig land. Daarnaast spreekt mijn vrouw vloeiend Portugees. Altijd handig als je weer overhoop ligt met hotels in Brazilië, of transfer/excursiebureautjes die weer eens niet reageren op emails/telefoontjes terwijl je klanten ervan afhankelijk zijn. Ben zó blij dat ik uiteindelijk voor Peru als nieuwste bestemming heb gekozen ipv Brazilië :Y
  maandag 16 maart 2015 @ 14:09:26 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150696171
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 14:47:49 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150697890
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
Cool? Weet je wat "cool" is? Dit... :Y
pi_150697917
quote:
Goed plan.

Vergeet de noorderburen niet:

TRV / Colombia deel 2 - el único riesgo es que te quieras quedar

best een beetje trots op die OP :@

pi_150700995
quote:
Hoe oud zijn de kinderen?
pi_150701107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wat een (onderbroeken)lol :s) Maar het blijft een leuk grapje, als vrouwlief en ik naar Buenos Aires gaan met de auto komen we erlangs, dus is het standaardgrapje: "Vamos a Neuquén?", ofwel: gaan we naar Neuquén maar het kan ook worden opgevat als "gaan we neuken" (wat uiteraard een werkwoord in het Nederlands is dat mijn vrouw wel kent). Bijzonder flauw, maar it does the trick })
Hihi.
Ja doei.
pi_150701176
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hihi.
Ik rijd geen motor, maar kan me zo voorstellen dat Argentinië er een prachtig land voor is. Ideetje voor jou en je man?

pi_150701371
Ja, Argentinië staat, samen met de rest van de wereld, ook nog op de wensenlijst :)
Ja doei.
  maandag 16 maart 2015 @ 17:42:02 #280
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150704504
Mwa, de wegen in Argentinië zou ik nou niet bepaald met een motor willen doen. Ja, er zijn prachtige gebieden, maar de wegen zelf zijn zo kut, soms letterlijk tussen de kuilen kraters door laveren, kan me voorstellen dat dat met de motor nog even vervelender is.

Overigens is het lastig om een motorverhuurder te vinden en je eigen motor meenemen, daar zou ik al helemaal niet aan beginnen :N

Het kán uiteraard wel he. Twee klanten die momenteel (voor de tweede keer) door Argentinië rijden zijn ook motormuizen in NL en kwamen onderweg een Duitser tegen die daar al maanden rondrijdt.

Blogje met foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150704631
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef flipsen het volgende:
Mwa, de wegen in Argentinië zou ik nou niet bepaald met een motor willen doen. Ja, er zijn prachtige gebieden, maar de wegen zelf zijn zo kut, soms letterlijk tussen de kuilen kraters door laveren, kan me voorstellen dat dat met de motor nog even vervelender is.

Overigens is het lastig om een motorverhuurder te vinden en je eigen motor meenemen, daar zou ik al helemaal niet aan beginnen :N

Het kán uiteraard wel he. Twee klanten die momenteel (voor de tweede keer) door Argentinië rijden zijn ook motormuizen in NL en kwamen onderweg een Duitser tegen die daar al maanden rondrijdt.

Blogje met foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oom en tante hebben heel Rusland, Canada, VS en Zuid Amerika op de motor gedaan en dan was Argentinie niet het slechtste, maar ging per definitie allemaal lekker. Gewoon niet te veel zorgen maken en een motor verschepen met RoRo
pi_150704926
Grootste probleem voor dat soort trips is dat je vooral moeilijk aan onderdelen kan komen en er zijn plekken waar je liever geen ongeluk krijgt, maar als je met zijn tweeën bent is dat laatste niet zo'n probleem en voor het eerste is Chili altijd redelijk in de buurt
  dinsdag 17 maart 2015 @ 04:47:21 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150723994
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe oud zijn de kinderen?
6 weken, 3jaar en 6jaar :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 04:48:44 #284
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_150723996
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed plan.

Vergeet de noorderburen niet:

TRV / Colombia deel 2 - el único riesgo es que te quieras quedar

best een beetje trots op die OP :@
Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bij :)
pi_150723998
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 04:48 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bij :)
Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.

dinsdag 17 maart 2015 @ 15:13:51 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736144
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 04:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

6 weken, 3jaar en 6jaar :)
Da's niet nixx...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:14:48 #287
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736178
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 04:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.
Peru voor het eten?
Is dat dan zo speciaal vergeleken met de rest?
pi_150736215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Peru voor het eten?
Is dat dan zo speciaal vergeleken met de rest?
Als je er geweest bent, weet je het.
Als je er nog niet geweest bent, zou je het te weten moeten komen.

dinsdag 17 maart 2015 @ 15:17:29 #289
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736252
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je er geweest bent, weet je het.
Als je er nog niet geweest bent, zou je het te weten moeten komen.
Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn. :Y
pi_150736385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn. :Y
Ok.

Doe het nou maar gewoon, in september is er zelfs een culinair festival in Lima.

dinsdag 17 maart 2015 @ 15:25:08 #291
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736470
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok.

Doe het nou maar gewoon, in september is er zelfs een culinair festival in Lima.
Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.
Vakantie nemen is voor mij vrijwel onmogelijk vanwege de "geweldige" arbeidsvoorwaarden die Canada bied in de bouw en het "goedkope" leven hier. :Y
Best wel jammer want ik zou graag Z-Amerika willen zien en beleven....
pi_150736664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.
Vakantie nemen is voor mij vrijwel onmogelijk vanwege de "geweldige" arbeidsvoorwaarden die Canada bied in de bouw en het "goedkope" leven hier. :Y
Best wel jammer want ik zou graag Z-Amerika willen zien en beleven....
Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit. ;)

Denk je in 3 (!) weken werk te kunnen vinden in Nederland? Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou daar toch zeker 2 maanden voor uittrekken... Of heb je al vaste sollicitaties lopen?

pi_150736700
Zuid-Amerika lijkt me best tof :Y
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:35:31 #294
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736715
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit. ;)

Denk je in 3 (!) weken werk te kunnen vinden in Nederland? Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou daar toch zeker 2 maanden voor uittrekken... Of heb je al vaste sollicitaties lopen?
Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen. :( Waarom denk je dat ik pleitte wil? :Y
pi_150736770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen. :( Waarom denk je dat ik pleitte wil? :Y
Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?

Ik zou niet rekenen op het hebben van een baan binnen 3 weken en als je die weken niet volplant met minstens 4-8 sollicitatiegesprekken (niet "wat dingen hebben lopen") kom je nogal van een koude kermis thuis vrees ik... :X

dinsdag 17 maart 2015 @ 15:44:38 #296
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150736963
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?

Ik zou niet rekenen op het hebben van een baan binnen 3 weken en als je die weken niet volplant met minstens 4-8 sollicitatiegesprekken (niet "wat dingen hebben lopen") kom je nogal van een koude kermis thuis vrees ik... :X
Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over. :Y

Ach het is te proberen en de bouw trekt weer aan dus we zien wel.
En anders word het een aantal jaren uitzingen en dan met pensioen en terug naar NL.
Maar het liefste dus niet. Ik zie geen vrolijke (financiele) toekomst hier voor mijn kinderen. :N
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:57:00 #297
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_150737306
En nu weer naar het werk.
Huisje bouwen van 859.000 dollar. Koopje. _O-
pi_150737468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over. :Y

Ach het is te proberen en de bouw trekt weer aan dus we zien wel.
En anders word het een aantal jaren uitzingen en dan met pensioen en terug naar NL.
Maar het liefste dus niet. Ik zie geen vrolijke (financiele) toekomst hier voor mijn kinderen. :N
Zo duur is studeren toch niet in Canada?
pi_150737835
Weet of je een beetje goed (staats) pensioen hebt in Canada maar met een gedeeltelijke AOW en een uitkering van de bijstand tot bijstand niveau is ook niet bepaald een warm bad.
pi_150744415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo duur is studeren toch niet in Canada?

Niet als je gewoon netjes je RESP opbouwd. Vergeleken met NL zijn de kosten vrij gelijk tegenwoordig.
pi_150744498
Dat zal iedere ouder die het beste met zijn kinderen voor heeft toch gewoon doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')