Als je een sociale huurwoning wil lig je al aan het staatsinfuus. Als je terug wil naar Nederland ga je maar of kopen of in de vrije sector huren. Doorgeslagen solariteitquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand wil aan het staatsinfuus.
Maar als een nederlandse immigrant, die gepensioneerd is, naar Nederland komt MET een buitenlands pensioen, dan vraag ik mij af wat zijn rechten zijn.
Sowieso. Waarom denk je dat ik naar het buitenland gegaan ben? Om een kwart van m'n vrije tijd alsnog in Nederland te besteden?quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"
NeeAls het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.
"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naarhuis
in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.
Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Trouwens, een land waar het altijd lekker warm is maar de winters ijzig koud zijn?![]()
dit, dit, dit, en fixedquote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"
NeeAls het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.
"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naarhuis
in Zuid-Yorkshire Lyon, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhandenquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.
Canada - Australie. Zomaar een suggestie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denkenquote:Op dinsdag 30 december 2014 19:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhanden
Hier trouwens met kerst in t-shirt op het terras gezeten. in de avond een BBQ en was 22 graden. Momenteel is het overdag tegen de -10 en 's nachts tegen de -20. Hier wisselen we de seizoenen dus met de dag af
Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start zo ver van je moederland dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.quote:Op woensdag 31 december 2014 02:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.
Ik weet niet wat jij duur vind maar ik ben zo'n 1000 dollar kwijt voor een reisje naar Amsterdam.
Dus dat zit er niet echt in met het hele gezin.![]()
Dus volgend jaar word het in m'n eentje naar Nederland en proberen werk te zoeken. En dat gaat niet meevallen....
Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen isquote:Op woensdag 31 december 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.
En het is ook geen 'wedstrijdje' ofzo. Ik besteed mijn geld, of dat nu 1000 euro is of 300 aan een reisje 'Nederland' liever aan andere dingen omdat ik op zich niet zoveel meer naar Nederland wil.
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denken![]()
Of aan John.
Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NLquote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen is
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijn
En van ná mijn tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijn
Zegt me heel vaag ietsquote:Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NL
[..]
Jouw tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Echt zo'n jaren 80 tekenfilm uit de categorie Teddy Ruxpin enzo!
Die ken ik dan weer welquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Echt zo'n jaren 80 tekenfilm uit de categorie Teddy Ruxpin enzo!
Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjesquote:
Joh, jij hebt Frozen gemist?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjesOf doen ze dat nu ook nog?
Ik houd dat uiteraard allemaal niet zo bij
Teh fackquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Crosspostje. Over het bizarre weer hier de afgelopen dagenKerst was rond de 20 graden. Nu bijna hetzelfde onder nul
Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen (-20 / -25). Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het grondwatervalletje op de trap van de onder naar boventuin
[ afbeelding ]
Dat is geen tekenfilm maar een animatiefilmquote:
Ja, nee, maar dat is een film! Die heb ik zelfs gezienquote:
Maar zo'n koudefront is bij jou toch niet heel abnormaal rond deze tijd?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Crosspostje. Over het bizarre weer hier de afgelopen dagenKerst was rond de 20 graden. Nu bijna hetzelfde onder nul
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Teh fack
Nou ja, hier is het gewoon consistent koud op 't moment. Sneeuw die op Boxing Day gevallen is hier ligt er nog steeds. Ziet er wel gezellig uit.
[b]Vanavond heb ik wat vrienden uitgenodigd die ook niet zo keiharde feestdagenfans zijn, maar wel gewoon lekker eten, drinken, ouwehoeren, reisjes voor 2015 plannen[/b]
Oh, okquote:Op woensdag 31 december 2014 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, nee, maar dat is een film! Die heb ik zelfs gezien
Bedoel meer zoals op kindernet/cartoon network/telekids, die tekenfilms!
Neuh, ze hadden gewoon ineens sneeuw. Volgens mij had ook alleen Zuid Yorkshire problemenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
En het kan gekker hoor. We zijn in januari al eens van een week 20/26 boven nul naar een week -10/-15 onder nul gegaan overdag
Sneeuw in Engeland?Dan moet je wel vrij hoog wonen?
Het kan inderdaad vriezen of dooienquote:Op woensdag 31 december 2014 11:08 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar zo'n koudefront is bij jou toch niet heel abnormaal rond deze tijd?
Het trapje zou ik even zien te vermijden, voorlopig
Weinig. Met een aantal vrienden verzamelen. Lekker Hollands want iedereen neemt eten en drinken mee. Dutch partyquote:Op woensdag 31 december 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie nog gezellige O&N plannen?
Goed insneeuwen.. Dan moet je inderdaad eens een wintertje in Noord-Amerika spenderenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh, ze hadden gewoon ineens sneeuw. Volgens mij had ook alleen Zuid Yorkshire problemenEcht mensen ingesneeuwd op de snelweg dit-dat-alles, was niet tegenop te strooien. Toen waren wij nog in NL helaas. Ik houd wel van een goede sneeuwbui zo nu en dan.
Mijn 'droom' is ook om ooit nog eens goed in te sneeuwen. Gelukkig hamster ik veel en kunnen we altijd wel een week door met eten
Hoho, queen staat dit jaar niet op 1quote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, want al twee jaar exact dezelfde muziek![]()
![]()
Maar lekker hoor, Dutch Parties
Ik zorg voor het meeste eten hier, vriend neemt een taart mee, en de rest wat drinken ook nog
Ja, in Canada wonen zou ik ook nog wel 's willenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed insneeuwen.. Dan moet je inderdaad eens een wintertje in Noord-Amerika spenderenZelfs de hoogste hoeveelheid sneeuw die in Europa valt, valt daarbij in het niet
Ik ook wel. Of Alaska. Een vriend van me werkt op een gigantisch zeilschip. Die heeft al eens gezegd dat hij me binnen kan brengen. Hard werken voor een lange periode aan een stuk maar daarna wel genoeg geld om een half jaar zorgeloos de wereld rond te reizen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, in Canada wonen zou ik ook nog wel 's willen
Neuh, we hebben ons erbij neergelegd dat we slechte O&N vierders zijn. Ik had nog gedacht aan een hotelkamer in de buurt van de Burj Khalifa, maar toen ik erover dacht, anderhalve maand geleden, was vrijwel alles al vol. Er heen gaan en midden in de nacht terug proberen te komen vind ik, met kinderen, geen goed plan. Als het een klein beetje helder is kunnen we het grote vuurwerk wel vanaf de intersection dichtbij ons huis zien, maar we zullen toch een beetje moeten rijden, en dus totaal niet drinken (Dubai heeft een 0% policy, en erg strenge straffen). Zo maar eens beslissen wat we doen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie nog gezellige O&N plannen?
Is wel ver weg hoor, Mobloquote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Taxi huftersquote:Op woensdag 31 december 2014 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, dat vind ik toch ook gewoon wel gezellig hoor! Sowieso, hier is het betalen voor pubs, dubbele taxi prijzen, etcbeetje sneu. En we zijn gewoon hele saaie mensen. Nou ja, wij hebben het naar ons zin, maar de rest zou ons saai vinden!
Lekker met vrienden/familie/geliefden genieten van een vrije avond lekker kletsen, spelletjes spelen inderdaad.. ik ga zo eens kijken of ik de basisset van Cards against Humanity op wat steviger papier kan krijgen
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Is wel ver weg hoor, MobloMaar ik ook, inderdaad.
Een vriend wilde trouwens mijn man heel graag aannemen voor een baan in Buffalo, maar kan het visumtechnisch niet rondkrijgen. Diezelfde vriend zat eerder dit jaar vier dagen ingesneeuwd in een hotel in Buffalo. Vier dagen geleefd op junkfood wat het hotelpersoneel ging kopen bij het dichtstbijzijnde tankstation, want verder was alles dicht.
Daarom jachtgeweertje mee en gewoon buffalo's jagen als het moet. Kan je prima met je man van rondkomen voor vier dagenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een vriend wilde trouwens mijn man heel graag aannemen voor een baan in Buffalo, maar kan het visumtechnisch niet rondkrijgen. Diezelfde vriend zat eerder dit jaar vier dagen ingesneeuwd in een hotel in Buffalo. Vier dagen geleefd op junkfood wat het hotelpersoneel ging kopen bij het dichtstbijzijnde tankstation, want verder was alles dicht.
Waarom dacht je dat wij katten hebben?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom jachtgeweertje mee en gewoon buffalo's jagen als het moet. Kan je prima met je man van rondkomen voor vier dagen
Om woestijnmuizen te vangen?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waarom dacht je dat wij katten hebben?
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje schrikt wakker...
Gaat rapquote:Op woensdag 31 december 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
We kunnen al bijna rechtsedirecte een gelukkig nieuw jaar wensen!nog 25 minuutjes daar!
Ben normaliter niet zo van het all-in concept, maar voor een paar daagjes even chillen of juist sporten is wel ideaalquote:
Ruilen?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Lekker manquote:Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.
Wat kan jij toch onaardig doenquote:Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.
Oh sorry dacht dat de sneeuw je aansprak. Verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat kan jij toch onaardig doen![]()
Ik schreef dat een vriend ingesneeuwd was en daarom moet ik maar gaan verhuizen naar Yukon? Ik wil helemaal niet naar Yukon, want ik kan helemaal niet tegen kou na 14 jaar tropen en woestijn. En daar denk ik na 6 maanden waarschijlijk ook niet anders over.
Ik wil best naar Canada, maar dan wel graag in de zomer...
Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:56 schreef rogier21 het volgende:
Zal voor mij wel gezellig worden vanavond, ouders zijn eergisteren gekomen en lagen gisteravond al om 18:00 te pitten, de kleine slaapt gelukkig hele nachten dus m'n vrouw houdt het wel vol tot middernachtWel koud nu, 21 graden vorst 's nachts en overdag niet veel beter..
We ruilen van land, niet van leven.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, ik ruil liever niet met iemand anders zijn/haar leven. Ik ga mijn eigen weg wel
Volgens mij heb je dit nodigquote:Op woensdag 31 december 2014 23:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit.
Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat? 6 maanden winter? Tja het is maar wat je lekker vind.
Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.
Ziet er warm uitquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.
[ afbeelding ]
Een Gelukkig nieuwjaar allemaal en dat al jullie wensen mogen uitkomen!!!
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef Essebes het volgende:
Hier moet ik weer even aan wennen, en eigenlijk wil ik om dit soort 'verplichtingen' ook wel weer direct weg......
Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?
Yep, klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.
Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het nietquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:55 schreef Essebes het volgende:
Nu ik weer een baan in NL zoek: weet iemand trouwens of ik verplicht ben mij bij het UWV in te schrijven? Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het niet
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.quote:
Nee, dat deed ze nou juist niet:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland.
Ik zie echt alleen maar informatie over het UWV als uitkeringsverlenende instantie, Es. Dus ik zou niet weten waarom je je zou moeten inschrijven.quote:Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Ik was het ook niet van plan, maar ik kwam het toevallig tegen gisteren. Net, trouwens, als een verschrikkelijk melig bericht in ik geloof de Daily Mail, over een gezin uit Hull dat was geëmigreerd naar Australie, maar er na twee weken achter kwam dat ze een foutje gemaakt hadden. Caliber "Ik vertrek"x1000, zeg maarquote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.
Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.
Ik denk dat als je een uitkering ontvangt dat je je verplicht moet laten registreren. Maar in jouw geval is dit dus anders.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.
Ik heb de afgelopen 4,5 jaar niet betaald gewerkt en mijn laatste werkgever was dus in NL, maar ik geloof niet dat dat een factor van belang is.
Ik ben alleen nu dus werkzoekende in NL. Maar nergens geregistreerd als zodanig.
Vroeg me af of dit verplicht was. Heb niet echt goede ervaringen met het UWV (betuttelend en zo) dus als ik dat kan vermijden is dat prima :-)
Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zou graag horen hoe het gaat met werk zoeken, en overige zaken, want ik ga over 3 maanden ook terug om werk te zoeken. (bouw) Of als ZZP'er beginnen.
Ik ook. Duimen voor je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)
Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ook. Duimen voor je.
Hoe vind je het nu op dit moment in Nederland? (zie je antwoord later wel. Moet nu werken)
Ok.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.
Het regelwerk en de formaliteiten, waar ik vermoed dat jij in geinteresseerd bent, zijn allemaal goed verlopen:
Aanmelding ziektekostenverzekering verliep via het collectief van de werkgever. tweede week december aangemeld en polisbladen en zo binnen een week in huis.
Tijdelijke huisvesting (gemeubileerd) via werkgever. Druk zoekende naar een permanenter huis/apartement voor ons zelf.
Inschrijving bij de gemeente: ging zonder problemen. Je hebt wel een huurcontract en/of koopakte nodig. Wij schreven ons in bij de gemeente waar we 4,5 jaar geleden ook zijn uitgeschreven, daardoor hadden we verder geen aanvullende documenten nodig. Soms kan namelijk meer nodig zijn, trouwaktes, geboorteaktes etc.
Aansprakelijkheidsverzekering NL online afgesloten
Mobiele phone had ik nog, incl NL SIM
en vandaag weer een fiets gekocht! Nu ben ik weer mobiel gelukkig.
de rest komt allemaal pas als de container arriveert en/of als we naar ons volgende apartement verhuizen.
Nu dus eerst mijn verkenningen op de arbeidsmarkt .....
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficientquote:Following His Highness Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan's direction along with the support of Sheikh Mohammed Bin Rashid AlMaktoum to alleviate the winter suffering for refugees in the Levant, you can now participate in the UAE Compassion campaign. To donate, SMS 'HELP' to the following codes:
7100 - AED 100
7200 - AED 200
edit: sorry niet goed gelezenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Wow, dit is voor het eerst. Ik kreeg zojuist een sms:
[..]
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient
En heb je nog een donatie gedaan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Wow, dit is voor het eerst. Ik kreeg zojuist een sms:
[..]
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient
haha, ja, alles is relatief he. Ik ken mensen die doodsbenauwd worden van steden als Bangkok. Maar als je erger gewend bent...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:
[..]
Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durpquote:
Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:
En heb je nog een donatie gedaan?
Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
Grappig, Luang Prabang is erg toeristisch dus aan mijn westerse trekken kom ik wel hier. In Bangkok vind ik het vaak leuk om rond te wandelen in drukke straten met kleine winkeltjes en dan van tijd tot tijd een shopping mall in te duiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durp
[..]
Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.
Sinds december ga ik bijna wekelijks naar Tianjin.... Inderdaad, net zo groot, maar wat een andere sfeer/feeling...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durp
[..]
Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.
Oh nee, zielloos zou ik het niet noemen. Het is trouwens ontzettend veranderd in de afgelopen 17 jaar, dus hoe het nu is zou ik niet weten. Ik woonde indertijd aan een wegje met ternauwernood twee banen, en nu zijn het er acht. Maar het was vooral heel erg Chinees. Er waren indertijd misschien 500 expats op al die miljoenen Chinezen en dat resulteerde in veel uhm.... bijzondere situatiesquote:Op woensdag 14 januari 2015 05:29 schreef Xtreem het volgende:
Sinds december ga ik bijna wekelijks naar Tianjin.... Inderdaad, net zo groot, maar wat een andere sfeer/feeling...
Het is zielloos
Mij een beetje te oubollig, maar als iemand interesse heeft kunnen ze mailen naar postvoorholland@rtvholland.nlquote:Hallo mijn naam is John Deventer, ben programmamaker bij RTV Holland een nieuwe internet omroep die zich o.a. richt op Nederlanders die wonen en werken in het buitenland.
Ik presenteer en maak het Radio programma Post Voor Holland en in die uitzending zit ook iedere week een Nederlander die woont en werkt in het buitenland.
Daar ga ik dan via skype mee in gesprek en draaien een plaat voor familie/vrienden die wonen in Nederland.
Voor dit item zijn we opzoek naar mensen die hieraan willen meewerken via <knip> ben ik aan je e mail adres gekomen.
Hopelijk kun je mij en de omroep RTV Holland helpen aan mensen die hier invulling aan kunnen geven.
Die plaatjes doen me denken aan Zuid-Korea. Overal torenflats.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chinese steden zijn sowieso best wel zielloos maar dat komt gewoon door de snelheid waarmee ze bouwen. Denk dat veel van die architecten ook gewoon maar op safe spelen, alles ziet er precies hetzelfde uit, maakt niet uit welke stad je zit.
Ben ik blij dat er in Shenzhen toch nog wel aparte architecten rondlopenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chinese steden zijn sowieso best wel zielloos maar dat komt gewoon door de snelheid waarmee ze bouwen. Denk dat veel van die architecten ook gewoon maar op safe spelen, alles ziet er precies hetzelfde uit, maakt niet uit welke stad je zit.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:29 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Ben ik blij dat er in Shenzhen toch nog wel aparte architecten rondlopen![]()
[ afbeelding ]
Achja. Doen ze het niet dan is het 1 grote stad. Nu heb je een paar massa steden en daar buiten is het 'een oase van rust'.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die plaatjes doen me denken aan Zuid-Korea. Overal torenflats.
Jij woont in Shenzhen? Ik kom daar redelijk vaak (over een week of 2 weer).quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:29 schreef Kenzi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De architect was misschien een liefhebber van fung shui.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:29 schreef Kenzi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met de functies in de plint is het altijd nog gezelliger dan van die Nederlandse nieuwbouw zoals pakweg Java-Eiland of IJburg in Amsterdam.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je ook dezelfde bullshit. Natuurlijk zijn er wel een paar gebouwen iets interessanter maar residential is allemaal gewoon deze rommel.
Nee. Beide is geïnspireerd op Le Corbusier, maar daar houdt de vergelijking op. Nederland in de jaren '60 is bebouwing in lage dichtheden (grondbenuttingsgraad (m² vloeropp. per m² grond) van <1) en met veel openbare ruimte zodat je verloedering kreeg en openbaar vervoer en andere voorzieningen niet rendabel waren. China bouwt in hoge dichtheden (grondbenuttingsgraad van 5 of zoiets) zodat die voorzieninge wel rendabel zijn, en de groenvoorziening tussen de woontorens is privéterrein zodat het daar niet onveilig voelt.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, daar komt dan nog bij dat de lucht altijd grauw is.Negentig procent van de nieuwbouw is gewoon het equivalent van wat in Engeland en ook wel in Nederland gebeurde in de jaren '60.
Dat zag ik in Zwitserland ook veel. Van die woontorens met 4 appartementen per verdieping en ruimte ertussen met verplicht groen & speelplaats en in de kelder een grote parkeergarage en de bergingen. Grote galerijblokken zoals wij die kennen, kom daar ook wel voor maar staan heel raar en blokkeren het zicht veel hindelijker.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Beide is geïnspireerd op Le Corbusier, maar daar houdt de vergelijking op. Nederland in de jaren '60 is bebouwing in lage dichtheden (grondbenuttingsgraad (m² vloeropp. per m² grond) van <1) en met veel openbare ruimte zodat je verloedering kreeg en openbaar vervoer en andere voorzieningen niet rendabel waren. China bouwt in hoge dichtheden (grondbenuttingsgraad van 5 of zoiets) zodat die voorzieninge wel rendabel zijn, en de groenvoorziening tussen de woontorens is privéterrein zodat het daar niet onveilig voelt.
Tja hier bouwen ze weer compleet anders. (british columbia)quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:23 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat zag ik in Zwitserland ook veel. Van die woontorens met 4 appartementen per verdieping en ruimte ertussen met verplicht groen & speelplaats en in de kelder een grote parkeergarage en de bergingen. Grote galerijblokken zoals wij die kennen, kom daar ook wel voor maar staan heel raar en blokkeren het zicht veel hindelijker.
Op heuvelachtig terrein ziet een indeling er ook eerder levendig uit dan in een polderstadje.
Ik heb wel een hekel aan appartementen met de rug tegen elkaar aan en nog meer aan die kwartetages, die dus maar van één hoofdrichting daglicht en zon krijgen. Heb liever de doorzonwoningen met de hele dag daglicht in huis.
Wel las ik onlangs gesputter over een nieuw geplande woontoren in een kleine voorstad en die harde wind die je ervan krijgen kan.
Wat denk je voor hoeveel een enorm huis in Amsterdam tegenwoordig weggaatquote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja hier bouwen ze weer compleet anders. (british columbia)
In de stad wel wat torens maar voor de rest overal huizen.
[ afbeelding ]
Hier mag je $599.500 voor neerleggen excl tax.Dat is dus NIET in de stad (Vancouver). Dan is de prijs rond de $1,5 a $2 miljoen.
[ afbeelding ]
Wat vragen ze nu in China voor een appartement/huis?
In Shenzhen, zo uit mijn hoofd, iets van 4000 euro per m². En er worden vooral van die grote familie-appartementen van rond de 100 m² gebouwd.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat vragen ze nu in China voor een appartement/huis?
Ik heb kantoorpersoneel van tussen de 20 en 30 jaar geênqueteerd. Bijna iedereen daarvan die in een koopwoning woonde, woonde nog bij z'n ouders thuis.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn rijke grote gezinnen dan
Wat is zo'n beetje de hypotheekrente daar?
Ja dat is een schijntje voor rijke chinezen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
In Shenzhen, zo uit mijn hoofd, iets van 4000 euro per m². En er worden vooral van die grote familie-appartementen van rond de 100 m² gebouwd.
Tja Prinsengracht is ook een miljoentje..... idiote prijzen tegenwoordig.... moet waarschijnlijk een huis doen in Abbotsford....ruim 3500 sq. feet...het kan allemaal niet op....kost rond de 950.000dollar....en dan zie je er vaak 2 mensen in wonen...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:23 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Wat denk je voor hoeveel een enorm huis in Amsterdam tegenwoordig weggaat
neem zomerkleding meequote:Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef static het volgende:
[..]
Jij woont in Shenzhen? Ik kom daar redelijk vaak (over een week of 2 weer).
Gelukkig hebben we dit nog niet in Laos, al zijn er wel grote plannen van Chinese investeerders in Vientiane. Maar er zijn gewoon nog niet genoeg mensen om veel high-rise gebouwen te realiseren.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je ook dezelfde bullshit. Natuurlijk zijn er wel een paar gebouwen iets interessanter maar residential is allemaal gewoon deze rommel.
Beijing <--> Moscow HSL.quote:Op maandag 26 januari 2015 03:02 schreef breaky het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dit nog niet in Laos, al zijn er wel grote plannen van Chinese investeerders in Vientiane. Maar er zijn gewoon nog niet genoeg mensen om veel high-rise gebouwen te realiseren.
Maar de Chinezen zijn echt begonnen met de bouw van een hogesnelheids trein van Kunming naar Luang Prabang en verder naar Vientiane. Kunming - Luang Prabang moet dan 2 uur durende treinreis zijn in plaats van de 20 uur die het nu duurt met de auto via bergweggetjes.
Critici zeggen dat het China vooral te doen is om Chinese produkten en mensen te exporteren en resources naar China te halen.quote:Op maandag 26 januari 2015 03:38 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Beijing <--> Moscow HSL.
Aangezien er door heel China ook al highspeed treinen rijden, en er voor de zuidelijke landen ook een hoop gepland staat wordt het nog leuk. Azië door met de trein
Mensen weet ik niet maar producten zeker. Kijk maar naar Afrika waar China complete snelwegen aanlegt (die van nowhere naar nowhere gaan maar ok). Dat is toch vooral om de import / export te stimuleren.quote:Op maandag 26 januari 2015 03:58 schreef breaky het volgende:
[..]
Critici zeggen dat het China vooral te doen is om Chinese produkten en mensen te exporteren en resources naar China te halen.
Ik vraag me af hoeveel Chinezen er in Laos over 10 jaar zullen zijn. Het totale inwonertal van Laos is net geen 7 miljoen. Peanuts voor Chinezen natuurlijk.
Er zijn best wel wat artikelen over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.economist.com/blogs/banyan/2013/09/infrastructure-laos en http://www.globaltimes.cn/content/757862.shtmlquote:Op maandag 26 januari 2015 04:40 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Mensen weet ik niet maar producten zeker. Kijk maar naar Afrika waar China complete snelwegen aanlegt (die van nowhere naar nowhere gaan maar ok). Dat is toch vooral om de import / export te stimuleren.
Die snelwegen in Afrika zijn trouwens bizar glad en mooi geasfalteerd en onder tussen hier op de snelweg in China is het potholes ontwijken![]()
Bao'an Centre (maar ik werk in Longhua).quote:Op maandag 26 januari 2015 03:57 schreef static het volgende:
Maar goed, in welk deel van Shenzhen woon je als ik vragen mag? Ben er volgende week weer.
Het sentiment hier is toch een beetje dat het vroeger toch provincies waren van China.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:04 schreef breaky het volgende:
[..]
Er zijn best wel wat artikelen over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.economist.com/blogs/banyan/2013/09/infrastructure-laos en http://www.globaltimes.cn/content/757862.shtml
Veel artikelen zijn ronduit negatief. Maar eerlijk gezegd ik denk niet dat Laos slechter af is met al die Chinese invloed. Er was toch al geen controle op wat de overheid hier allemaal uitvoert.
Wat zeker negatief is dat het telefoon en internet verkeer nu ook door Chinezen gecontroleerd wordt. Dat vind ik dus echt een stuk minder.
Dit ja, in de tier 1/2 steden zijn grote appartementen van 100m2 of meer gewoon onbetaalbaar. Ze worden nog wel verkocht maar dan aan de viesrijken die 'm toevoegen aan hun portfolio. Dat dat op de lange termijn niet goed kan gaan, daar denken ze op dit moment nog niet aan. Ja, de overheid wel met nepregels (niet meer dan een huis mogen kopen bvb) die makkelijk te omzeilen zijn (op de naam van iemand anders zetten).quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
In Shenzhen, zo uit mijn hoofd, iets van 4000 euro per m². En er worden vooral van die grote familie-appartementen van rond de 100 m² gebouwd.
Vergeet niet dat de rijke Chinezen nu ook hun slag slaan in HK, daar zijn gigantische problemen met (betaalbare) woningen.quote:
Op zich wel een positieve gang van zaken denk ik. Kan ook de terugkeer van de kleinere bakker/slager inluiden.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:08 schreef Lyrebird het volgende:
Die analyse gaat denk ik voor meer landen/steden op. En nu we door het internet steeds minder gebonden zijn aan een plaats om te wonen wordt het steeds aantrekkelijker om in de kleinere steden te gaan wonen.
Er zijn wel meer landen die Laos als hun eigen beschouwen (Vooral Thailand)quote:Op maandag 26 januari 2015 06:36 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Het sentiment hier is toch een beetje dat het vroeger toch provincies waren van China.![]()
Maar waarom minder? Vanwege de censuur?
In feite werken communities zoals je die in elk ander land dan het verplicht samenwonen met tuigland Nederland ziet, al zo. De verscheidene expatters hier kunnen erover meepraten, niet?quote:Op maandag 26 januari 2015 08:08 schreef Lyrebird het volgende:
Die analyse gaat denk ik voor meer landen/steden op. En nu we door het internet steeds minder gebonden zijn aan een plaats om te wonen wordt het steeds aantrekkelijker om in de kleinere steden te gaan wonen.
Zodra de olie onder de 10 dollar duikt, zal ik mijn bakkerspak weer es aantrekken...quote:Op maandag 26 januari 2015 09:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Op zich wel een positieve gang van zaken denk ik. Kan ook de terugkeer van de kleinere bakker/slager inluiden.
Er zit een heel groot verschil tussen Beijing en Shenzhen. Beide mogen dan wel tier 1 zijn maar Shenzhen is op alle fronten beter dan Beijing. Veel betere luchtkwaliteit, woningen zijn vergeleken met Beijing vele male goedkoper, minimum loon is hoger en er is veel meer ruimtequote:Op maandag 26 januari 2015 07:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit ja, in de tier 1/2 steden zijn grote appartementen van 100m2 of meer gewoon onbetaalbaar. Ze worden nog wel verkocht maar dan aan de viesrijken die 'm toevoegen aan hun portfolio. Dat dat op de lange termijn niet goed kan gaan, daar denken ze op dit moment nog niet aan. Ja, de overheid wel met nepregels (niet meer dan een huis mogen kopen bvb) die makkelijk te omzeilen zijn (op de naam van iemand anders zetten).
Ik denk dat je in China als Chinese starter in een grote stad erg slecht af bent in de eerste paar jaar van je werkende leven. De luchtkwaliteit is kut, de woonomstandigheden kut, het verkeer is kut, bijna alle entertainment is betaald, goedkoper eten zit vaak een "luchtje" aan, etc. Als je van jezelf weet dat je de kwaliteiten of ambitie niet hebt om als "Japanner in Tokyo" te werken, kun je beter naar Tier 3 of lager gaan. Daar heb je betaalbare huizen die qua grootte ook wat meer aan Nederland doen denken en die voor 10-20% van de kleine hutjes in Beijing gaan. Daarnaast is er daar ook nog meer ruimte waardoor de groei relatief sneller gaat richting het niveau van Beijing. Op de lange termijn een beter leven lijkt me.
Mijn paar centen.
Is dat niet dat hoerengebied? Of vergis ik me nu?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:11 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Er zit een heel groot verschil tussen Beijing en Shenzhen. Beide mogen dan wel tier 1 zijn maar Shenzhen is op alle fronten beter dan Beijing. Veel betere luchtkwaliteit, woningen zijn vergeleken met Beijing vele male goedkoper, minimum loon is hoger en er is veel meer ruimte
En dan is er nog Dongguan, waar steeds meer rijken zich vestigen, op steenworp afstand van Shenzhen en huisprijzen die nog niet de pan uit rijzen.
Ik ken anders wel een paar "Nederlanders" die zeker 50 jaar geleden naar Amerika zijn geëmigreerd, laten we zeggen dat zijn nog denken NL te kunnen spreken, maar het lijkt nergens meer op. Maar dat is idd omdat het accent extreem is geworden, de woordenschat is er nog wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 05:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens denk ik zelf niet dat je het echt kunt ontleren, je kunt er wel even "uitraken" en bepaalde woorden schieten je in de andere talen misschien net iets sneller te binnen maar echt ontleren gaat niet denk ik. En bovendien is het ook een taal die je na een maand terug in Nederland weer helemaal eigen bent. Kan me best ergeren aan van die Amerika-gangers die na twee/drie jaar opeens een Amerikaans accent in hun Nederlands gooien.Alsof wij terugkomen uit China en opeens "heer glappig" gaan zeggen. Echt gestoord.
Dongguan heeft inderdaad een reputatie als hoeren en fabrieksstad, maar dat is vooral het centrum. Een groot gedeelte van Dongguan wat nu ontwikkeld wordt en waar veel rijken zich vestigen ligt eigenlijk dichterbij Shenzhen dan Dongguan zelf.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 05:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is dat niet dat hoerengebied? Of vergis ik me nu?
Edit: Oja, even je blog bekeken en dat stukje over ontleren is wel interessant. Ik tik zo'n beetje de vijf jaar in China aan en het is dat ik hier nog op fok! zit en GS gebruik anders zou het helemaal gierig worden qua Nederlands. Al is dat dan voornamelijk typen en niet spreken. Spreek misschien drie/vier keer per jaar Nederlands denk ik.
Overigens denk ik zelf niet dat je het echt kunt ontleren, je kunt er wel even "uitraken" en bepaalde woorden schieten je in de andere talen misschien net iets sneller te binnen maar echt ontleren gaat niet denk ik. En bovendien is het ook een taal die je na een maand terug in Nederland weer helemaal eigen bent. Kan me best ergeren aan van die Amerika-gangers die na twee/drie jaar opeens een Amerikaans accent in hun Nederlands gooien.Alsof wij terugkomen uit China en opeens "heer glappig" gaan zeggen. Echt gestoord.
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze in 2013 ofzo in Dongguan een grote schoonmaak hebben gehouden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Dongguan heeft inderdaad een reputatie als hoeren en fabrieksstad, maar dat is vooral het centrum. Een groot gedeelte van Dongguan wat nu ontwikkeld wordt en waar veel rijken zich vestigen ligt eigenlijk dichterbij Shenzhen dan Dongguan zelf.
Eens in de zoveel tijd is er een schoonmaak. Normaal gesproken worden die van te voren aangekondigd door de lokale politie en is de 'vangst' symbolisch. Vorig jaar heeft er een grote schoonmaak plaats gevonden door een extern politiekorps waarbij de helft van DG politie is opgepaktquote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze in 2013 ofzo in Dongguan een grote schoonmaak hebben gehouden?
En verder - is pakweg Guilin zo'n Tier 3 stad? Ik kan me voorstellen dat daar nu ook wel e.e.a. zich zal gaan ontwikkelen, zeker nu onlangs de HSL daarheen is geopend en je er nu in ruim drie uur vanaf Shenzhen al bent.
Ja ik heb ondertussen ook lokale habits opgepakt. Afdingen in normale winkels (en nog korting krijgen ook). Zebrapad waar mensen te wachten staan? Gewoon doorrijden. Voorrang nemen terwijl je het niet hebt. Kaartje trekken bij de bank? Nee hoor, gewoon naar de balie en iemand aanspreken. En mijn Engels is ook nog eens erg versimpeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Mocht ik terug keren NL zal ik me de taal vast wel weer snel machtig maken.
Ben banger voor de habits die ik hier in China heb opgepiktwachtrijen? pff doen we niet aan. koud water drinken? ech nie, warm water moeten we hebben!
Dat zijn dus "gewoontes" die ik liever niet aanleer. Maar Chinezen zijn behoorlijk onbeschoft, dat heb ik hier ook gemerkt. Zeker als ze barsten van het geld, dan denken ze dat ze god zijn en alles kunnen flikken.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:01 schreef breaky het volgende:
[..]
Ja ik heb ondertussen ook lokale habits opgepakt. Afdingen in normale winkels (en nog korting krijgen ook). Zebrapad waar mensen te wachten staan? Gewoon doorrijden. Voorrang nemen terwijl je het niet hebt. Kaartje trekken bij de bank? Nee hoor, gewoon naar de balie en iemand aanspreken. En mijn Engels is ook nog eens erg versimpeld.
Nog niet gezien hier.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:01 schreef Romanus het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die in Rusland (specifiek Sint-Petersburg) wonen?
Nee, maar mogelijk wel over een aantal maanden. Ligt er aan of mijn verzoek om daar te studeren wordt geaccepteerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog niet gezien hier.
Woon jij daar dan?
Wat ga je studeren?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:05 schreef Romanus het volgende:
[..]
Nee, maar mogelijk wel over een aantal maanden. Ligt er aan of mijn verzoek om daar te studeren wordt geaccepteerd.
Ik kende op een forum iemand die lang in VK woonde en beweerde vloeiend Nederlands en Engels te spreken. Ze verbeterde ons graag met haar eigen fouten en las erg slordig. Als je het uit moet schrijven, vallen je taalfouten en tekortschietende taalvaardigheden natuurlijk al beter in het oog en dan vooral zo ijdel zijn om je telkens je geweldige taalkennis te roemen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 06:50 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik ken anders wel een paar "Nederlanders" die zeker 50 jaar geleden naar Amerika zijn geëmigreerd, laten we zeggen dat zijn nog denken NL te kunnen spreken, maar het lijkt nergens meer op. Maar dat is idd omdat het accent extreem is geworden, de woordenschat is er nog wel.
Lolquote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:10 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd is er een schoonmaak. Normaal gesproken worden die van te voren aangekondigd door de lokale politie en is de 'vangst' symbolisch. Vorig jaar heeft er een grote schoonmaak plaats gevonden door een extern politiekorps waarbij de helft van DG politie is opgepakt
Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.quote:Guilin is tier 3 inderdaad. Yangshuo is echt een prachtig gebied maar nu de HSL er is hou ik me hart vast wat er gaat gebeuren. Domestic tourism = mooi voor $$, slecht voor de natuur.
Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Lol
[..]
Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.
Maar goed, dat was wel tijdens vakantie. Ik heb laatst op CCTV een item gezien dat erover ging dat Chinezen meer vakantie zouden moeten hebben, om zo ook het toerisme beter te verdelen over het jaar ipv. die piekbelastingen bij de nationale feestdagen.
(Andere theorieën zeggen dan weer dat het voor de geestelijke gezondheid van werknemers juist weer beter is om korte werkdagen en weinig vakantie te hebben, maar dat is weer een ander verhaal.)
Ja, dat is onvermijdelijk. Maar meer toerisme buiten de piekdagen betekent dat het op meer plekken rendabel wordt om toeristische voorzieningen te ontwikkelen (omdat je niet langer op een paar dagen in het jaar met enorme mensenmassa's je jaarwinst hoeft op te halen). Dat grotere aanbod zorgt er dan weer voor dat op de piekdagen het toerisme zich meer kan verspreiden, zodat de belasting op de drukste plekken op de drukste dagen juist afneemt. Dat is volgens mij het idee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:51 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.quote:
En volgens mij kan dat nog wel jaquote:En word dat nog gehonoreerd met al die boycot ellende die nu aan de hand is?
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.quote:En hoe denk je dat de Russen zullen reageren op jouw aanwezigheid als Westerling nu?
Ja Sint Petersburg is erg internationaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.
[..]
En volgens mij kan dat nog wel ja. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.
[..]
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.
Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.
[..]
En volgens mij kan dat nog wel ja. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.
[..]
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.
Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.
Zit in ieder land.
Nouja, laat ik het zo stellen dat de russen die ik ken en redelijk vaak spreek niet per definitie prp-westers pf pro-rusland zijn. Weten prima de positieve en negatieve punten te benoemen. Maaar zoals gezegd : zelfs in nederland heb je mensen die de russen steunen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.
Rusland word nu dusdanig geboycot (Oekrainie conflikt) dat de roebel een duikvlucht heeft genomen en de lage olie is natuurlijk ook een ramp voor hun.
Dat treft heel veel mensen en dat maakt het Westen natuurlijk niet populairder.
Op een Universiteit zal je meer de mensen treffen die zullen discussieren hier over maar op de straat heb je ook Russische Hooligans (t/m nazi's) die hun vuisten gebruiken.
Maar ik ben reuze benieuwd naar de (toekomstige) ervaringen van Romanus.
Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:06 schreef El_Matador het volgende:
Hier testen ze geen luchtalarmen. Kan me het uit Nederland alleen van lang geleden herinneren, wordt dat nog steeds gedaan?
Ja, dat herinner ik me van vroeger, maar volgens mij was de laatste keer dat ik dat hoorde echt 10 jaar geleden of langer, terwijl ik "pas" 6 jaar buiten Nederland woon...quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:22 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?
Beeld en geluidquote:Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogtedan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
Als hier de sirenes af zouden gaan, dan zou ik eerst aan een inval van Chinezen gaan denkenquote:Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogtedan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Al zijn de Lao iets te preuts voor carnavalquote:Op maandag 16 februari 2015 17:26 schreef qwerty_x het volgende:
Het is weer feest hier !
[ afbeelding ]
Amerikanen zijn preuts en toch hebben we hier Mardi Gras.quote:Op donderdag 19 februari 2015 03:53 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Al zijn de Lao iets te preuts voor carnaval
Volgens mij zijn alleen Amerikanen uit de bible belt preuts. Of hypocrietquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Amerikanen zijn preuts en toch hebben we hier Mardi Gras.
Des te preutser, des te groter de uitspatting?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 05:42 schreef breaky het volgende:
Volgens mij zijn alleen Amerikanen uit de bible belt preuts. Of hypocriet
Je kunt veel van Brazilianen zeggen, maar niet dat ze preuts zijn .....quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Des te preutser, des te groter de uitspatting?Ik denk niet dat het hier wat gaat worden, dat carnaval
Als dat waar is dan zal carnaval hier de grootste orgie aller tijden opleveren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Des te preutser, des te groter de uitspatting?Ik denk niet dat het hier wat gaat worden, dat carnaval
Maar wij denken dat het Braziliaanse carnaval heftig is, maar weten wij veel wat er hier binnenspaleis' allemaal gebeurt...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef qwerty_x het volgende:
Je kunt veel van Brazilianen zeggen, maar niet dat ze preuts zijn .....
Naar verluid komen die van jou hier bij ons inderdaad erg uhm.... veel plezier hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:28 schreef nixxx het volgende:
Als dat waar is dan zal carnaval hier de grootste orgie aller tijden opleveren.
Idd, vieze hypocrieten zitten ertussen. En dat zand, dat merk je niet als er een paar duizend ton wegwaait hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar wij denken dat het Braziliaanse carnaval heftig is, maar weten wij veel wat er hier binnenspaleis' allemaal gebeurt...
[..]
Naar verluid komen die van jou hier bij ons inderdaad erg uhm.... veel plezier hebben.
Jullie hebben trouwens wat minder zand vandaag, of niet? Er ligt hier een en ander...
Het is wel erg vandaagquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:01 schreef nixxx het volgende:
Idd, vieze hypocrieten zitten ertussen. En dat zand, dat merk je niet als er een paar duizend ton wegwaait hoor.
Op zich zijn ze hier niet preuts...maar dan niet op de rio carnaval manier.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Misschien iets hypocrieter, maar preutsheid is overal hier. Denk maar aan de Janet Jackson "nipplegate". New Orleans ligt overigns in de bible belt, mini New Orleans (key west in zuid florida) ligt er net buiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 05:42 schreef breaky het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alleen Amerikanen uit de bible belt preuts. Of hypocriet
Ik ben een paar keer in NOLA geweest (het is 6 uur rijden van waar ik woon) en het is me altijd meegevallen. Overigens 2x voor een conferentie, dus dan zie je weinig van de stad zelf. Zelf denk ik dat je het moet vermijden rond mardi gras en ook bourbon straat is niet erg representatief, maar er zijn zat jazz clubs buiten de touristen traps.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Ha, toevallig ben ik op dit moment in New Orleans. Op Fat Tuesday aangekomen, maar weinig van Mardi Grass meegekregen, net iets teveel jetlag. Alleen de rotzooi de day after.
Ik vind het trouwens niet een leuke stad, tot nu toe...
Ja, ik ben hier ook voor een conferentie. En ik slaap in hetzelfde hotel als de conferentie, dus vandaag heb ik niet meer dan 20 minuten buiten het hotel doorgebracht, denk ik.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 02:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer in NOLA geweest (het is 6 uur rijden van waar ik woon) en het is me altijd meegevallen. Overigens 2x voor een conferentie, dus dan zie je weinig van de stad zelf. Zelf denk ik dat je het moet vermijden rond mardi gras en ook bourbon straat is niet erg representatief, maar er zijn zat jazz clubs buiten de touristen traps.
Op zich wel lekker makkelijk, als het tenminste een leuk hotel is met goede restaurants.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 05:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ik ben hier ook voor een conferentie. En ik slaap in hetzelfde hotel als de conferentie, dus vandaag heb ik niet meer dan 20 minuten buiten het hotel doorgebracht, denk ik.
Morgen nog een conferentie dag, en zondag heb ik een dag om de stad verder te bekijken. Of om te winkelen, of om doelloos op de hotelkamer rond te hangen, waar ik maar zin in heb....
Oh wow, ik had het nog niet gezien kwam net m'n bed uit na een paar erg drukke weken, en het stormt nog steeds zo hard dat we toch niets kunnen doen. Nee, niet in de buurt. Nou ja, op z'n Dubais: een kwartiertje rijden. Niets is echt ver. Het is wel een bekend gebouw, hoewel het qua stijl een beetje opgaat in de rest van de gebouwen van de Marina.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 07:28 schreef nixxx het volgende:
Gaoxing, was die brand nog een beetje bij jou in de buurt?
Ik vind de naam van het desbetreffende gebouw wel mooiquote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh wow, ik had het nog niet gezien kwam net m'n bed uit na een paar erg drukke weken, en het stormt nog steeds zo hard dat we toch niets kunnen doen. Nee, niet in de buurt. Nou ja, op z'n Dubais: een kwartiertje rijden. Niets is echt ver. Het is wel een bekend gebouw, hoewel het qua stijl een beetje opgaat in de rest van de gebouwen van de Marina.
Flats? Wat zijn dat ook alweer?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:14 schreef nixxx het volgende:
Die stoffige planten zien er bekend uitomgewaaide bomen zijn hier niet.En ook geen afgebrande flats.
Groetjes terug vanuit Maltaquote:
Zand, serieus?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:46 schreef Gaoxing het volgende:
En groetjes vanuit Dubai![]()
Alwaar vandaag de groenten heel goedkoop waren, omdat er zand op zat
Heeft hier geen enkel effect op de prijs. Zand was je er dan ook gewoon van af onder de kraan.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Door die zandstorm van vorige week dus. Echt een enorm verschil...
Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:01 schreef The_Dean het volgende:
Hier zijn bepaalde dingen nog wel aan de prijs, maar ik zal wel teveel in de importproducten hoek zoeken... nog eens beter kijken vandeweek.
Elke avond uit eten gaat me wat te gortig, en alle dagen Subway gaat ook snel vervelen
De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe doe mij zo'n boertje!
Misschien komt het ook doordat er een aantal dagen geen transport is geweest ofzo.... ik weet het niet. Maar de tomaten (vooral die), aubergines en courgettes waren goedkoper dan ooit, en daar kan ik best wat meeNormaal komen onze goedkoopste tomaten uit NL.
[..]
Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.
Hoelang zit je al in Shanghai dan?quote:Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.
Heb al wel goedkope dingen gevonden, zoals ketchup, eier-mie en fruit/groente enzo. Markt zal nog wel goedkoper zijn daarin, maar ben nog alles behalve bekend met namen, termen en plekken
Ah, tof. Enjoy!quote:Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
Al een hele week![]()
Vorige week maandag aangekomen.
Komt vast helemaal goed! Even flink omschakelen, maar vind het tot nu toe erg leuk.quote:
quote:Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
Al een hele week![]()
Vorige week maandag aangekomen.
Joah, half jaarquote:
Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...quote:Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Beetje aan de late kant, maar groeten uit NL dan maar
Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...
tering, wat doe ik hier nog
Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:15 schreef breaky het volgende:
[..]
Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen....![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar ook binnen Nederland zijn er grote kwaliteitsverschillen in frikadellen. De laaste keer had ik er eentje van Smullers op Utrecht CS....die was veels te zout en smaakte echt niet. Ik dacht echt dat mijn smaakpapillen teveel aangetast waren door al dat Aziatisch etenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde
Hoe gaat 'ie? Fijne tijdquote:Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Beetje aan de late kant, maar groeten uit NL dan maar
Tsssss...... watje!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:17 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet nog 6 maanden en nu al zin in een frikandel speciaal
Ja dat verkopen ze hier ook maar die schijnen toch uit Nederland te komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwliefquote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hoe gaat 'ie? Fijne tijd![]()
En bij onvoldoende tijd kan de helft van qwerty's lijst natuurlijk ook gewoon mee in de koffer.
Ah..... echte liefde!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief
Kun je je kofferruimte niet beter gebruiken voor een stroopwafel apparaat? Kun je ze ongelimiteerd zelf maken :-)quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
ik ook!quote:Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
Ik wil een frikadellen, kroketten, bitterballen en hema worst apparaat.
Zo dat is ongeveer 20 kilo aan stroopwafels?quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:59 schreef flipsen het volgende:
Lol, geen gek idee, waar kan ik dat apparaat kopen? Nu op brussel, klaar voor ux vlucht naar madrud en daar 6 uur rondhangen. Koffer weegt overigens 23.6 kg
Ik heb wel eens 2 pakjes meegenomen en bij aankomst thuis bleek dat wat stroop gesmolten was onderweg en half de wafels aanelkaar vast zattenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
als we toch verzoekjes mogen indienen.... ik graag een zoute haring apparaatquote:Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
Ik wil een frikadellen, kroketten, bitterballen en hema worst apparaat.
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgende maand weer terug naar Europa.
Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.
Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.
Nou bedankt, hier loopt het werk zo hard terug dat we leningen moeten trekken om te kunnen blijven bestaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.
Bedankt hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.
Ga je alleen voor vakantie naar Nederland of semi-permanent?
Grappig. Ik ben volgende maand ook in NL terug.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgende maand weer terug naar Europa.
Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.
Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.
Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ga je alleen voor vakantie naar Nederland of semi-permanent?
tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Bedankt hoor.
Hier in Canada zijn de olievelden grootschalig gesloten. 500 van de 760!!! Duizenden mensen op straat en de benzineprijs is weer lekker omhoog gegaan om de gaten te dichten.
Ik zou maar uitkijken want de Yanks kunnen wel eens een interventie macht gaan sturen... LOL
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.
Aha, hier is het iets anders... Echt drama voor velen hoor. Collega's die net een kind gekregen hebben en nu hun baan kwijt zijn. Niet makkelijk.
Nee, ga voor een week of 4-5 naar Europa, een deel naar Nederland. Erna lekker reizen. En als in september de olieprijs nog steeds zo belachelijk laag is, plak ik er nog een maand of 2 aan vast. Prima deal, lijkt me.
Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.
Hier in Calgary is het 15 gradenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:00 schreef Dven het volgende:
Het is potverdomme al bijna 24 uur achter elkaar aan het sneeuwen
klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.
Door de samenstelling kan je meer of minder benzine (om het daar even op te houden) er uit filteren.
Dan is er nog de verschil in winning van de olie. In Canada word de meeste olie uit zand gewonnen, de befaamde oil sands, en dat kost beduidend meer dan de winning in SA bijvoorbeeld.
Vandaar dat de olie winning in Canada zo erg getroffen is door de lage prijzen.
Wij hebben minimaal 40 tot 50 dollar nodig per barrel om te overleven en dan is de winstmarge enorm laag. Dus vandaar dat het nu ontslagen regent....
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
klopt, de olie hier is goedkoop te produceren en goede kwaliteit. Er zijn verschillende redenen aangedragen waarom Saudi Arabië de olieprijs zo heeft laten zakken. Om marktaandeel te winnen en oliezanden en shale projecten te laten stoppen. Dus proberen de concurrentie knockout te krijgen. Verder nog wat politieke redenen, voornamelijk het verzwakken van Iran en Rusland. Dat laatste is goed gelukt, en daar zullen de Amerikanen ook wel blij mee zijn.
Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.
Ik hoop ten zeerste dat alternatieve energie bronnen populairder worden.
Ja, lekker rendabel ook nu.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het staat alle andere landen vrij om te proberen meer op te pompen
Das dan ook gewoon een fabeltjequote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, lekker rendabel ook nu.
Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.
Neuken?!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, lekker rendabel ook nu.
Nixxx zit zo ongeveer in het enige nog goeie olieland. De rest ligt zwaar op zijn gat. Argentinie met al dat schaliegas/olie (Neuquen) ook.
Dooie koe.quote:
Het is niet dat Saudi Arabië de olie goedkoop verkoopt, de olieprijs wordt door de markt bepaald. Het is wel zo dat Saudi Arabië de markt goed kan beïnvloeden door de grote capaciteit. En verder wordt Saudi Arabië niet zo hard geraakt door lage prijzen doordat de productie kosten laag zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Best wel belachelijk dat een land zoals Saudi Arabie zoveel invloed kan hebben door alleen de olie goedkoop te verkopen.
Ik hoop ten zeerste dat alternatieve energie bronnen populairder worden.
Nee dank jequote:
Insidersgrapje, nixxx...quote:
Wat een (onderbroeken)lolquote:
Vamos A verquote:Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees?quote:Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vamos A verMaar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken
Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk? Of vindt ie het ook wel best?
Ja en nee, als er de komende 4 jaar niks bijzonders gebeurtquote:Op maandag 16 maart 2015 02:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vamos A verMaar ik waardeer het hoor, dat je je best doen om een fatsoenlijke taal te spreken
Dus jullie missen Lula? Kan die zich weer verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen eigenlijk?
1 op de 180, dat wordt nog effe doorbikkelenquote:Op maandag 16 maart 2015 00:48 schreef qwerty_x het volgende:
Jullie in het zuiden mogen dan een flut presidente hebben, hier zijn we ook niet al te blij met de onze.
Vandaag meer dan een miljoen mensen op straat om te protesteren tegen deze mevrouw, haar regering en al die corruptieschandalen van de laatste tijd, Petrobras voorop.
Vamos ver .....
Eu no falo Portugues!quote:Op maandag 16 maart 2015 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Dat je je best doen"? Misschien is het "vamos ver" in het Portugees?
Eu não falo muito Portugues tampoco...quote:
Cool? Weet je wat "cool" is? Dit...quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
Goed plan.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Peru lijkt me best cool, misschien eens een vakantie naartoe doen als de kinderen wat groter zijn.
Hoe oud zijn de kinderen?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef nixxx het volgende:
Hihi.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat een (onderbroeken)lolMaar het blijft een leuk grapje, als vrouwlief en ik naar Buenos Aires gaan met de auto komen we erlangs, dus is het standaardgrapje: "Vamos a Neuquén?", ofwel: gaan we naar Neuquén maar het kan ook worden opgevat als "gaan we neuken" (wat uiteraard een werkwoord in het Nederlands is dat mijn vrouw wel kent). Bijzonder flauw, maar it does the trick
Ik rijd geen motor, maar kan me zo voorstellen dat Argentinië er een prachtig land voor is. Ideetje voor jou en je man?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef flipsen het volgende:
Mwa, de wegen in Argentinië zou ik nou niet bepaald met een motor willen doen. Ja, er zijn prachtige gebieden, maar de wegen zelf zijn zo kut, soms letterlijk tussen de kuilen kraters door laveren, kan me voorstellen dat dat met de motor nog even vervelender is.
Overigens is het lastig om een motorverhuurder te vinden en je eigen motor meenemen, daar zou ik al helemaal niet aan beginnen
Het kán uiteraard wel he. Twee klanten die momenteel (voor de tweede keer) door Argentinië rijden zijn ook motormuizen in NL en kwamen onderweg een Duitser tegen die daar al maanden rondrijdt.
Blogje met foto:Mijn oom en tante hebben heel Rusland, Canada, VS en Zuid Amerika op de motor gedaan en dan was Argentinie niet het slechtste, maar ging per definitie allemaal lekker. Gewoon niet te veel zorgen maken en een motor verschepen met RoRoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
6 weken, 3jaar en 6jaarquote:Op maandag 16 maart 2015 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe oud zijn de kinderen?
Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bijquote:Op maandag 16 maart 2015 14:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed plan.
Vergeet de noorderburen niet:
TRV / Colombia deel 2 - el único riesgo es que te quieras quedar
best een beetje trots op die OP![]()
Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 04:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als we dan toch naar Zuid-Amerika gaan kan dat er ook wel bij
Peru voor het eten?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 04:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peru voor het eten en de archeologie, Colombia voor de mensen en het landschap.
Als je er geweest bent, weet je het.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Peru voor het eten?
Is dat dan zo speciaal vergeleken met de rest?
Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je er geweest bent, weet je het.
Als je er nog niet geweest bent, zou je het te weten moeten komen.
Ok.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat klinkt net zo mysterieus als ik beweer dat de tomaten in Bulgarije de beste in de wereld zijn.
Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok.
Doe het nou maar gewoon, in september is er zelfs een culinair festival in Lima.
Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zal niet lukken want ik ga voor 3 weken naar NL (hopelijk vind ik werk) en dan is al het geld op.
Vakantie nemen is voor mij vrijwel onmogelijk vanwege de "geweldige" arbeidsvoorwaarden die Canada bied in de bouw en het "goedkope" leven hier.![]()
Best wel jammer want ik zou graag Z-Amerika willen zien en beleven....
Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peru ligt er al zo'n 500 miljoen jaar, dus een jaartje wachten maakt ook niet zoveel meer uit.
Denk je in 3 (!) weken werk te kunnen vinden in Nederland? Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou daar toch zeker 2 maanden voor uittrekken... Of heb je al vaste sollicitaties lopen?
Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb wat dingen lopen, maar twee maanden?? Als ik dat doe dan is mjn huis al door de bank ingenomen in Canada want mijn vrouw kan van zijn levenlang nooit alleen de kosten dragen. Dat lukt al nauwlijks met zijn tweeen.Waarom denk je dat ik pleitte wil?
Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat je zo'n kleine marge hebt? Kon je niet sparen in Canada?
Ik zou niet rekenen op het hebben van een baan binnen 3 weken en als je die weken niet volplant met minstens 4-8 sollicitatiegesprekken (niet "wat dingen hebben lopen") kom je nogal van een koude kermis thuis vrees ik...
Zo duur is studeren toch niet in Canada?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee, niets sparen helaas. De eerste 5 jaar was worstelen en schulden. Daarbij komt dat de huizen markt idioot duur is. Eigenlijk is alles duur hier behalve benzine en daar klaagt de gewone Canadees al steen en been over.![]()
Ach het is te proberen en de bouw trekt weer aan dus we zien wel.
En anders word het een aantal jaren uitzingen en dan met pensioen en terug naar NL.
Maar het liefste dus niet. Ik zie geen vrolijke (financiele) toekomst hier voor mijn kinderen.
Niet als je gewoon netjes je RESP opbouwd. Vergeleken met NL zijn de kosten vrij gelijk tegenwoordig.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo duur is studeren toch niet in Canada?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |