Ik kende op een forum iemand die lang in VK woonde en beweerde vloeiend Nederlands en Engels te spreken. Ze verbeterde ons graag met haar eigen fouten en las erg slordig. Als je het uit moet schrijven, vallen je taalfouten en tekortschietende taalvaardigheden natuurlijk al beter in het oog en dan vooral zo ijdel zijn om je telkens je geweldige taalkennis te roemen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 06:50 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik ken anders wel een paar "Nederlanders" die zeker 50 jaar geleden naar Amerika zijn geëmigreerd, laten we zeggen dat zijn nog denken NL te kunnen spreken, maar het lijkt nergens meer op. Maar dat is idd omdat het accent extreem is geworden, de woordenschat is er nog wel.
Lolquote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:10 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd is er een schoonmaak. Normaal gesproken worden die van te voren aangekondigd door de lokale politie en is de 'vangst' symbolisch. Vorig jaar heeft er een grote schoonmaak plaats gevonden door een extern politiekorps waarbij de helft van DG politie is opgepakt
Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.quote:Guilin is tier 3 inderdaad. Yangshuo is echt een prachtig gebied maar nu de HSL er is hou ik me hart vast wat er gaat gebeuren. Domestic tourism = mooi voor $$, slecht voor de natuur.
Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Lol
[..]
Het is nu eigenlijk al ontzettend verpest door toerisme. We zijn een paar dagen daar op vakantie geweest, o.a. bij de plek die op het 20-yuan-briefje staat, maar daar voel je je als toerist echt als een product die zo snel mogelijk over de lopende band wordt gejaagd.
Maar goed, dat was wel tijdens vakantie. Ik heb laatst op CCTV een item gezien dat erover ging dat Chinezen meer vakantie zouden moeten hebben, om zo ook het toerisme beter te verdelen over het jaar ipv. die piekbelastingen bij de nationale feestdagen.
(Andere theorieën zeggen dan weer dat het voor de geestelijke gezondheid van werknemers juist weer beter is om korte werkdagen en weinig vakantie te hebben, maar dat is weer een ander verhaal.)
Ja, dat is onvermijdelijk. Maar meer toerisme buiten de piekdagen betekent dat het op meer plekken rendabel wordt om toeristische voorzieningen te ontwikkelen (omdat je niet langer op een paar dagen in het jaar met enorme mensenmassa's je jaarwinst hoeft op te halen). Dat grotere aanbod zorgt er dan weer voor dat op de piekdagen het toerisme zich meer kan verspreiden, zodat de belasting op de drukste plekken op de drukste dagen juist afneemt. Dat is volgens mij het idee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:51 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zou je dan die piekdagen aftoppen? Het Chinese nieuwjaar is toch onvermijdelijk?
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.quote:
En volgens mij kan dat nog wel jaquote:En word dat nog gehonoreerd met al die boycot ellende die nu aan de hand is?
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.quote:En hoe denk je dat de Russen zullen reageren op jouw aanwezigheid als Westerling nu?
Ja Sint Petersburg is erg internationaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.
[..]
En volgens mij kan dat nog wel ja. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.
[..]
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.
Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:48 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik studeer nu geschiedenis. Zou daar waarschijnlijk vakken kiezen die over diplomatie/internationale betrekkingen gaan vanuit Russisch perspectief. De geschiedenisvakken die ze vorig jaar in het Engels aanboden waren volgens mij allemaal kunstgeschiedenis vakken. Misschien dat dat veranderd is als ik daar ben maar dat kan ik dan pas kiezen.
[..]
En volgens mij kan dat nog wel ja. Hoor als het goed is in maart/april of ik toegelaten ben. Het is een uitwisseling via mijn universiteit dus ik hoef ook geen collegegeld te betalen aan de universiteit in St Petersburg, ik zit er dan ook maar +/- 6 maanden.
[..]
Ik denk dat het in Sint-Petersbbrg nog wel zal meevallen.
Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt overal wel mee. Al blijf je er natuurlijk mensen op nahouden die daar anders over denken. Maar dat is overal. Zelfde geldt in Nederland mbt Marokkanen/Polen/Bulgaren etc.
Zit in ieder land.
Nouja, laat ik het zo stellen dat de russen die ik ken en redelijk vaak spreek niet per definitie prp-westers pf pro-rusland zijn. Weten prima de positieve en negatieve punten te benoemen. Maaar zoals gezegd : zelfs in nederland heb je mensen die de russen steunen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ja de situatie verschilt een beetje uiteraard.
Rusland word nu dusdanig geboycot (Oekrainie conflikt) dat de roebel een duikvlucht heeft genomen en de lage olie is natuurlijk ook een ramp voor hun.
Dat treft heel veel mensen en dat maakt het Westen natuurlijk niet populairder.
Op een Universiteit zal je meer de mensen treffen die zullen discussieren hier over maar op de straat heb je ook Russische Hooligans (t/m nazi's) die hun vuisten gebruiken.
Maar ik ben reuze benieuwd naar de (toekomstige) ervaringen van Romanus.
Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:06 schreef El_Matador het volgende:
Hier testen ze geen luchtalarmen. Kan me het uit Nederland alleen van lang geleden herinneren, wordt dat nog steeds gedaan?
Ja, dat herinner ik me van vroeger, maar volgens mij was de laatste keer dat ik dat hoorde echt 10 jaar geleden of langer, terwijl ik "pas" 6 jaar buiten Nederland woon...quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:22 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Eerste maandag van de maand om 12 uur, geloof ik?
Beeld en geluidquote:Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogtedan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
Als hier de sirenes af zouden gaan, dan zou ik eerst aan een inval van Chinezen gaan denkenquote:Op donderdag 5 februari 2015 11:35 schreef nixxx het volgende:
Die oude die zo langzaam opliepen in toonhoogtedan had ik wel meteen de neiging om omhoog te kijken waar de Duitsers waren.
Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Al zijn de Lao iets te preuts voor carnavalquote:Op maandag 16 februari 2015 17:26 schreef qwerty_x het volgende:
Het is weer feest hier !
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |