Ja, maar het lijkt meer dat hij met de ziel onder zn armen in zn schema/papieren zit te bladeren dan dat er daadwerkelijk echt getraind wordt. Ik zal hem es een beetje in de gaten houden. Hij was er een half jaar terug ook een tijdje, nu weer terugquote:Op maandag 5 januari 2015 07:08 schreef Champy het volgende:
Traint waarschijnlijk voor explosiviteit, niet voor kracht of massa
Waarom zou je 'm in de gaten houden? Zolang hij zich niet gaat blesseren, moet hij toch zelf weten wat hij doet?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja, maar het lijkt meer dat hij met de ziel onder zn armen in zn schema/papieren zit te bladeren dan dat er daadwerkelijk echt getraint wordt. Ik zal hem es een beetje in de gaten houden. Hij was er een half jaar terug ook een tijdje, nu weer terug
Gewoon uit interesse, omdat ik het wel leuk vind te weten hoe zo iemand traint en/of wat hij er voor moet doen en laten.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou je 'm in de gaten houden? Zolang hij zich niet gaat blesseren, moet hij toch zelf weten wat hij doet?
Ah, oké.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse, omdat ik het wel leuk vind te weten hoe zo iemand traint en/of wat hij er voor moet doen en laten.
Niet om hem een beetje betweterig te corrigeren
Iets langer rusten en dan doorgaan. Soms komt zo'n faal ook door slechte ademhaling of concentratie. Zeker wanneer je weet dat je het kunt (of zou moeten kunnen): herpak je even, vaak kun je dan die drie volgende sets gewoon doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Stel je failed op de laatste rep van
set 2 van in totaal 5 sets, blijf je dan proberen met dat gewicht of maak je je sets af met 2.5kg minder op de bar
duidelijk, en weet je ook een goede manier om dumbbels in de lucht te krijgen tijdens incline db press, 24kg boven je hoofd zwaaien is best moeilijk :pquote:Op maandag 5 januari 2015 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Iets langer rusten en dan doorgaan. Soms komt zo'n faal ook door slechte ademhaling of concentratie. Zeker wanneer je weet dat je het kunt (of zou moeten kunnen): herpak je even, vaak kun je dan die drie volgende sets gewoon doen.
zolang je loopt te kutten met 24 kg ben je geen brede broeder...quote:Op maandag 5 januari 2015 11:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
duidelijk, en weet je ook een goede manier om dumbbels in de lucht te krijgen tijdens incline db press, 24kg boven je hoofd zwaaien is best moeilijk :p
Dumbbells op de knieën, rug recht, en dan jezelf achterover laten vallen. Ray heeft daar laatst volgens mij een filmpje over geplaatst waarop hij dat laat zien. En als dat niet lukt, gewoon om een spot vragen.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
duidelijk, en weet je ook een goede manier om dumbbels in de lucht te krijgen tijdens incline db press, 24kg boven je hoofd zwaaien is best moeilijk :p
ik vind 24kg incline toch wel wat hoorquote:Op maandag 5 januari 2015 11:50 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
zolang je loopt te kutten met 24 kg ben je geen brede broeder...
Verder losse db's op knie zetten en je been omhoog zwieren en daarna overnemen met je armen.
Ahh ill try, bedankt!quote:Op maandag 5 januari 2015 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dumbbells op de knieën, rug recht, en dan jezelf achterover laten vallen. Ray heeft daar laatst volgens mij een filmpje over geplaatst waarop hij dat laat zien. En als dat niet lukt, gewoon om een spot vragen.
Edit: het was al bijna anderhalf jaar geleden dus, maar hier zie je het (vanaf 5:27)
Duidelijkquote:Op maandag 5 januari 2015 12:13 schreef RaymondK het volgende:
Holy shit, dat is 15kg geleden ieeeeuhw lol.![]()
Idd. Voor chest dumbles op je boven benen tegen je romp aan zetten en gaan liggen, en dan met je heupen wat omhoog komen om ze omhoog te werken naar de zijkant naast je borst
Vior schouders op de punten van je knieeen zetten en met je kniee opgooien
Voor schouders doe ik hem hier voor @1:00
Nice, ben benieuwd naar je ervaring. Ben nog niet van plan om een belt te halen, maar mocht ik er een halen dan is het zo'n leverbelt.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:21 schreef RaymondK het volgende:
Kerstman heeft zn riem hier laten liggen trouwens![]()
Vanmiddag uitproberen.
Dik sluitsysteem![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of je maakt gewoon een keuzequote:Op maandag 5 januari 2015 15:33 schreef Lightweight het volgende:
Sportschool dilemma
Optie 1: 22 min (heen), 22 min (terug) rijden
Voordelen: Sportschool met een geweldig deadlift platform waar 4 mensen op kunnen, een oly platform en 3 of 4 squatracks waar ook benches in mogen staan. Mag DLs laten vallen waar nodig. Gecontroleerd en voorzichtig terugleggen kan ook, maar daar heb ik weinig aan. Wil all-out kunnen gaan zonder bullshit. Wil geen energie verspillen aan controlled descent, wat ik nu (thuis) wel doe.
Nadelen: Kapot lange reistijd om dat 2,3,4 keer per week te doen ad 44 min per dag. Bijna niets kwa accessoires mogelijk. Beetje vreemde crossfit figuren.
Optie 2: 4 min (heen), 4 min (terug) rijden
Voordelen: Amper reistijd. Veel meer apparaten waar ik gewoon netjes alle oefeningen kan doen zonder problemen en een beetje kan bodybuilden naast het powerliften.
Nadelen: Deadliften zal wel lukken, maar niet op een 'all out' manier. Kan het niet goed uitleggen, maar awareness over het voorzichtig terugleggen fucked me hele vorm gewoon.
Zou bijna naar allebei willen gaan, 1 of 2x per week naar de eerste, maar ligt helaas buiten het budget.
Op deze manier deadliften zou ideaal zijn, maar niet elke gym laat dat toe:
Dit.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Of je maakt gewoon een keuzeWat moeten wij en dbb er nou verder nog over zeggen dan
![]()
Gecontroleerd omlaag hoort gewoon bij de oefening
quoted for being the truth.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Moet inderdaad gebeuren. Geen idee, het is een forum enzo. Forum - "a meeting or medium where ideas and views on a particular issue can be exchanged."quote:Op maandag 5 januari 2015 15:44 schreef RaymondK het volgende:
Of je maakt gewoon een keuzeWat moeten wij en dbb er nou verder nog over zeggen dan
![]()
Niet bij powerlifting (IPF). Staat nergens in de regels dat het gecontroleerd hoeft, zolang de handen de bar maar niet verlaten. http://www.powerlifting-i(...)_in_back_section.pdfquote:Op maandag 5 januari 2015 15:44 schreef RaymondK het volgende:
Vooreen efficiënte kracht/spieropbouwende training had ik het overquote:[b]Op maandag 5 januari 2015 15:53 schreef Lightweight
[..]
Niet bij powerlifting (IPF). Staat nergens in de regels dat het gecontroleerd hoeft, zolang de handen de bar maar niet verlaten. http://www.powerlifting-i(...)_in_back_section.pdf
Daar heb je wel een punt ja. Ik ga wel gewoon voor optie 2. Anders blijf ik aan de gang, en 3/4/5 etc. dagen per week 44 min... dikke doei.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Vooreen efficiënte kracht/spieropbouwende training had ik het over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |