EU, VS & Rusland. Of vind je dat de Europese migranten die de VS hebben gekolonialiseerd en bevolkt van een heel ander ras zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee, om te voorkomen dat mensen het voor waarheid aanzien moet dit erbij gezet worden, zeker als de balans in de artikelen ontbreekt.
ik denk overigens nog steeds dat Rusland eerder deel van de Europese unie wordt dan Turkije en dat dit ook een doel moet zijn. door onze agressieve houding en vooral het onbegrip tov de Russische volksaard is dit onontkoombare proces inde vertraging gelopen,. Rusland is veel meer Europees en westers dan men ons hier probeert wijs te maken. amerikanen hebben er belang bij Europa en Rusland uit elkaar te drijven, daar zit hem de crux van het probleem. de onrust in Oekraine is een tijdelijk en een eenvoudig door de tijd oplosbaar probleem als de Europa-Rusland verhoudingen maar beter worden en dit gaat op termijn zeker gebeuren. rusland en Europa zijn elkaars natuurlijke partners en bondgenoten, alleen beseffen we ons dat nog niet.
Leegwater beweert hier op de TV dat de Krim altijd Russisch is geweest en dat sancties niet werken ...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:38 schreef JCats het volgende:
Kunnen de Putin-haters een pro-Rusland opiniestuk uit een Nederlandse krant laten zien?
Zelfs nieuws wordt hier gebracht met negatief commentaar erbij.
In het Westen heerst consensus.
"Het Westen en de regering in Kiev volgden eerdere konvooien met argusogen. Volgens hen zijn de leveringen van hulpgoederen een dekmantel voor het aanvoeren van wapens en munitie voor de rebellen."
http://www.bndestem.nl/al(...)Fne-sturen-1.4697737
Pro-Russen komen telkens aanzetten met het argument dat wij altijd achter ons directe voordeel moeten aanlopen. Zelf zijn ze er trots op, ongevoelig te zijn voor sancties en verslechterende betrekkingen. Ze zien het als hun kracht dat ze principes hebben en minachten het Westen om hun decadentie. Maar zodra het Westen gaat staan voor haar principes, komen de Russen ons vertellen dat gek is, want dan heb je wel nadeelquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef JCats het volgende:
[..]
Ach, de Russen hebben allang hun conclusies getrokken uit de idiote EU-opstelling.
En hebben de banden met o.a. China en India aangehaald.
De Russen hebben geforceerd, dat zij beschikken over een permanent transport tussen Rusland en Donbass, zonder enige controle van Oekraine of de internationale gemeenschap. En daarvoor hebben ze er alles aan gedaan om de grenscontrole tussen Rusland en Donbass op te blazen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:23 schreef JCats het volgende:
Dus BN De Stem maakt de hulp van Rusland aan het oosten van Oekraïne verdacht.
Zouden ze ook aandacht besteden aan de bewezen misdadige belemmering van hulptransporten?
http://www.amnesty.org/en(...)d-blocked-2014-12-23
Zegt genoeg.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Doet hij hierboven toch al. http://orientalreview.org(...)-natoeu-reservation/
Met prachtige zinnen als
[..]
Heel objectief en zo.
Ik ben ervan overtuigd dat die niet zou zijn ontstaan zonder de Russische inmenging.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Laten we er eens vanuit gaan dat de Russen zich terugtrekken en zich totaal uit de situatie onttrekken(ondanks Russisch sprekende burgers met een Russische achtergrond). En dan. Zou er geen burgeroorlog ontstaan?
Nou dan is het voor jou allemaal weer lekker duidelijk.quote:
Ik ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat die niet zou zijn ontstaan zonder de Russische inmenging.
Ja hoor. Bellingcat.com. Al heeft die voornamelijk artikelen over MH17 inzake Oekraine, maar goed.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:06 schreef JCats het volgende:
[..]
Nou dan is het voor jou allemaal weer lekker duidelijk.
Het probleem is natuurlijk dat er niet of nauwelijks objectieve bronnen zijn.
Het is wel zo eerlijk om desondanks toch links te plaatsen, ook al ben je het niet met alles of de formuleringen eens.
Wellicht heb jij nog een informatieve bron?
Over je vriend Orban http://www.nrc.nl/nieuws/(...)est-tegen-president/quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:06 schreef JCats het volgende:
[..]
Nou dan is het voor jou allemaal weer lekker duidelijk.
Het probleem is natuurlijk dat er niet of nauwelijks objectieve bronnen zijn.
Het is wel zo eerlijk om desondanks toch links te plaatsen, ook al ben je het niet met alles of de formuleringen eens.
Wellicht heb jij nog een informatieve bron?
Vriend?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Over je vriend Orban http://www.nrc.nl/nieuws/(...)est-tegen-president/
Dat durf ik zo niet te zeggen. Tenzij je de invloed van Yanukovych(en zijn maffia kliek) erbij betrekt. Die coupe was wel een stok om mee te slaan. Je kunt niet ontkennen dat het een ordinaire coupe was.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat die niet zou zijn ontstaan zonder de Russische inmenging.
Waarom is dat nodig om te melden? Dat is totaal niet relevant voor dat artikel.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef JCats het volgende:
[..]
Vriend?
Orban is al vele jaren democratisch aan de macht.
Of is dat te positief om te vermelden, voor het NRC?
PS een linkje erbij is fijn dank daarvoor
Dat Orban al jaren democratisch aan de macht, verandert niets aan het feit dat hij verantwoordelijk is voor nogal wat dubieus beleid.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef JCats het volgende:
[..]
Vriend?
Orban is al vele jaren democratisch aan de macht.
Of is dat te positief om te vermelden, voor het NRC?
PS een linkje erbij is fijn dank daarvoor
Ik zou graag weten wat zich achter de schermen heeft afgespeeld tussen november en eind februari. Het feit dat de schietpartij op de Maidan nog steeds niet is opgehelderd, is al verdacht. Dat geldt overigens voor alle cruciale gebeurtenissen in dit conflict. Daarom is het voorbarig om te claimen dat je het allemaal weet. Gelukkig doe jij dat niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat durf ik zo niet te zeggen. Tenzij je de invloed van Yanukovych(en zijn maffia kliek) erbij betrekt. Die coupe was wel een stok om mee te slaan. Je kunt niet ontkennen dat het een ordinaire coupe was.
twitter:RolandOliphant twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 14:30:08Six killed in the rebel-on-rebel fight that killed separatist commander "Batman." Pretty grim photos of the aftermath http://t.co/X8xow5MXga reageer retweet
quote:
Wat ik uit de link van interpretermag kan opmaken is dat de Pro-Kremlin rebellen schoon schip aan het maken zijn betreffende warlords die mogelijk voor problemen kunnen zorgen, omdat ze niet naar het centrale gezag luisteren. Het zou toch wel een gigantische flater zijn voor Putin als de rebellen straks met elkaar gaan vechten. Straks heeft hij een soort van Syrie in zijn achtertuin.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:RolandOliphant twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 14:30:08Six killed in the rebel-on-rebel fight that killed separatist commander "Batman." Pretty grim photos of the aftermath http://t.co/X8xow5MXga reageer retweet
Zou wel een backfire zijn die goed bij putin past.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat ik uit de link van interpretermag kan opmaken is dat de Pro-Kremlin rebellen schoon schip aan het maken zijn betreffende warlords die mogelijk voor problemen kunnen zorgen, omdat ze niet naar het centrale gezag luisteren. Het zou toch wel een gigantische flater zijn voor Putin als de rebellen straks met elkaar gaan vechten. Straks heeft hij een soort van Syrie in zijn achtertuin.
Waarom zegt hij dit nu, dat is de vraag. Ik heb het idee dat het een slip of the tong was, of eea niet is gecoordineerd, want die destijds verantwoordelijke minister stond met een mond vol tanden en zei dat dit iets van de militairen was, terwijl hij nota bene verantwoordelijk was.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:55 schreef JCats het volgende:
Half juli volgen nog meer opvallende incidenten. Op 14 juli wordt een Oekraïens transportvliegtuig, een Antonov AN-26, neergehaald. Hoewel men er destijds van uitging dat het vliegtuig was neergeschoten vanaf de grond, zegt president Porosjenko van Oekraïne nu dat het toestel is geraakt door een raket die door een ander vliegtuig is afgeschoten.
http://nos.nl/artikel/201(...)-moeten-sluiten.html
Klinkt niet best, want:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Leuke aanrader voor de mensen in dit topic. Het boek "Vladimir" van Stanislav Belkovski die ik onder de kerstboom heb gehad.
Hij geeft een heel interessant en ook vermakelijk beeld van de persoon Poetin, zijn achtergrond en alles daaromheen. belkovski heeft als spindokter natuurlijk veel van dichtbij meegemaakt. hij geeft een wat gekleurd beeld en heeft ook zijn belangen, maar er is veel uit te halen ,waaronder een scherpe analyse van Poetins denkwijze en karakter en het leest ook heerlijk weg. Ben pas bij hoofdstuk 3 , dus vraag me nog niet om conclusies.. ;-)
http://www.bol.com/nl/p/vladimir/9200000030035742/
Dat lijkt mij niet de taak van een politicus.quote:Stanislaw Belkovski zet Poetin niet neer als een gehaaide autoritaire politicus, maar als een eenzame, paranoïde, maar ook 'eerlijke' zakenman, die vooral bezig is met het veiligstellen van de belangen van zijn zakenvrienden.
Het lijkt me nogal stug dat de Russen compleet andere mensen zijn dan de rest.quote:Belkovski onthult ook waarom geen vertrouwen heeft in zijn eigen volk. Poetin gelooft niet in hervormingen omdat de Russen niet in staat zouden zijn om een burgerlijke samenleving op te bouwen. Zonder zijn straffe hand verdrinken ze in lamlendigheid en wordt de chaos in Rusland alleen maar groter. Althans, zo denkt tsaar Poetin van Belkovski.
Op het nieuws werd dit uitgebreider behandeld en werd specifiek gezegd dat in twee incidenten met neergeschoten Oekraïnse vliegtuigen Russische aanvalsvliegtuigen betrokken zouden zijn. De voornaamste reden om dit te verzwijgen lijkt mij om een regelrechte oorlogsverklaring jegens Rusland te voorkomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:55 schreef JCats het volgende:
Half juli volgen nog meer opvallende incidenten. Op 14 juli wordt een Oekraïens transportvliegtuig, een Antonov AN-26, neergehaald. Hoewel men er destijds van uitging dat het vliegtuig was neergeschoten vanaf de grond, zegt president Porosjenko van Oekraïne nu dat het toestel is geraakt door een raket die door een ander vliegtuig is afgeschoten.
http://nos.nl/artikel/201(...)-moeten-sluiten.html
Hij verplaatst zich in putins denkwijze, het wil niet zeggen dat dat zo is. belkovski is echt wel iemand met veel inside informatie, google hem maar eens.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Klinkt niet best, want:
[..]
Dat lijkt mij niet de taak van een politicus.
[..]
Het lijkt me nogal stug dat de Russen compleet andere mensen zijn dan de rest.
Het lijkt me een waardeloos boek.
Het kwam die Oekrainers helemaal niet "goed uit dat MH17 werd neergeschoten". Juist omdat het luchtruim daardoor werd afgesloten heeft het de Oekraine veel inkomsten gekost, 200 miljoen dollar per jaar aan overvliegrechten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Waarom zegt hij dit nu, dat is de vraag. Ik heb het idee dat het een slip of the tong was, of eea niet is gecoordineerd, want die destijds verantwoordelijke minister stond met een mond vol tanden en zei dat dit iets van de militairen was, terwijl hij nota bene verantwoordelijk was.
Uiteraard had het luchtruim gesloten moeten zijn, dus dit is wellicht een afleidingsmanouvre om de schuld weer bij de russen te kunnen leggen, om te verhullen dat het de oekraieners juist bijzonder goed uitkwam dat die mh17 werd neergeschoten.
Dat geld is peanuts als je kijkt wat de corruptie en oorlog in oost oekraine kost. Zonder mh17 was er nooit zoveel druk op Rusland gekomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Het kwam die Oekrainers helemaal niet "goed uit dat MH17 werd neergeschoten". Juist omdat het luchtruim daardoor werd afgesloten heeft het de Oekraine veel inkomsten gekost, 200 miljoen dollar per jaar aan overvliegrechten.
Inderdaad. De rebellen in Oost-Oekraine hadden geen vliegtuigen. Dit is weer de volgende aanwijzing dat de Russen actief in het conflict betrokken waren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Op het nieuws werd dit uitgebreider behandeld en werd specifiek gezegd dat in twee incidenten met neergeschoten Oekraïnse vliegtuigen Russische aanvalsvliegtuigen betrokken zouden zijn. De voornaamste reden om dit te verzwijgen lijkt mij om een regelrechte oorlogsverklaring jegens Rusland te voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |